Nokia E51 - zjada mi środki na koncie!!

Data: 2009-05-22 11:43:01
Autor: pbjs
Nokia E51 - zjada mi środki na koncie!!
Witam,

Mam Google Maps i Nokia Maps.
Ustawienia domyślne są na WiFi,
ale zapewne któryś z programów
łączy mi się poprzez sieć GSM, tylko
nie wiem, który.

Zjada mi 25gr co ~5min :-(

Ktoś podpowie, co zmienić, aby
w/w programy nie łączyły się bez mojej wiedzy
z internetem.

Dzięki z góry za pomoc.
pbjs

Data: 2009-05-22 11:53:29
Autor: tomaa33
Nokia E51 - zjada mi środki na koncie!!
Użytkownik "pbjs" <pbjsNOSPAM@wp.pl> napisał

Ktoś podpowie, co zmienić, aby
w/w programy nie łączyły się bez mojej wiedzy
z internetem.

Dlaczego zakładasz, że to właśnie te programy się łączą bez twojej wiedzy? Sprawdź w TASKu co chodzi w tle i wymaga połączeń z siecią. Może jakieś uaktualnienia innych poinstalowanych programów nawiązują połączenie.

Data: 2009-05-22 13:17:22
Autor: pbjs
tomaa33 pisze:
[...]

A gdzie jest ten TASK, żeby sprawdzić, co w tle jest uruchomione?

pbjs

Data: 2009-05-22 13:39:46
Autor: Tomaszek
pbjs pisze:
A gdzie jest ten TASK, żeby sprawdzić, co w tle jest uruchomione?

Nie mam tej Nokii, ale zgaduję, że chodzi o TASK-listę czyli po prostu menadżer zadań;)
| TEL: (0)882733602 *naprawy i modernizacje komputerów*diagnostyka* |
| *dojazd*PŁACISZ TYLKO ZA EFEKTY, NIE ZA CZAS PRACY* ***WARSZAWA***|
\-- -- -- -- -- | e-mail: d3bkowskiWYTNIJ_CO_TRZEBA@gmail.com |-- -- -- -- -- /

Data: 2009-05-22 13:54:03
Autor: Piotr M
pbjs pisze:

A gdzie jest ten TASK, żeby sprawdzić, co w tle jest uruchomione?

Zainstaluj Jbak TaskMan a będziesz wiedzieć wszystko, polecam bo to jeden z nielicznych programów bez których żyć się nie da.

http://www.ipmart-forum.pl/showthread.php?t=3777

--
pzdr, Piotr M

Data: 2009-05-22 13:58:41
Autor: AL
pbjs pisze:
tomaa33 pisze:
[...]

nacisnij dlugo klawisz "z domkiem"

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-05-22 14:43:26
Autor: pbjs
AL pisze:
nacisnij dlugo klawisz "z domkiem"

Tak mi mów ;-)

Mam na liście Mapy Google!
Jak się tego pozbyć?

Wiem, zawsze mogę odinstalować program,
ale chyba nie w tym rzecz. Mapy się
od czasu do czasu przydają.

pbjs

Data: 2009-05-22 12:45:45
Autor: Olgierd
Nokia E51 - zjada mi środki na koncie!!
Dnia Fri, 22 May 2009 14:43:26 +0200, pbjs napisał(a):

Mam na liście Mapy Google!
Jak się tego pozbyć?

Z niejasnych przyczyn program jest cały czas włączony. Trzeba go wyłączyć.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-05-22 15:08:46
Autor: pbjs
Olgierd pisze:
Dnia Fri, 22 May 2009 14:43:26 +0200, pbjs napisał(a):

Mam na liście Mapy Google!
Jak się tego pozbyć?

Z niejasnych przyczyn program jest cały czas włączony. Trzeba go wyłączyć.

Ale jak to zrobić?

pbjs

Data: 2009-05-22 13:41:04
Autor: Luke
Nokia E51 - zjada mi środki na koncie!!
Ale jak to zrobić?

Zaznacz go, naciśnij C i potwierdź.

--
Luke

Data: 2009-05-22 16:12:56
Autor: pbjs
Luke pisze:
Ale jak to zrobić?

Zaznacz go, naciśnij C i potwierdź.

Oczekiwałem chyba czegoś bardziej skomplikowanego
i nie wpadłem, że to takie proste.
Dzięki za podpowiedź.

pbjs

Data: 2009-05-22 16:22:37
Autor: Piotr M
pbjs pisze:
Luke pisze:
Ale jak to zrobić?

Zaznacz go, naciśnij C i potwierdź.

Oczekiwałem chyba czegoś bardziej skomplikowanego
i nie wpadłem, że to takie proste.
Dzięki za podpowiedź.

:) :)

Nie ma to jak kupić lepsiejszy telefon

--
pzdr, Piotr M

Data: 2009-05-22 14:10:33
Autor: KuFeL
pbjs pisze:
[...]

albo jakis klient pocztowy albo komunikator. malo co sie samo aktualizuje bez wiedzy czy zgody usera.

Pzdr,
KuFeL
--
gg:71218 / http://kufel.bloog.pl
http://www.zachody.pl / skype:kufel78

Data: 2009-05-22 15:11:52
Autor: pawel
pbjs pisze:
[...]

Miałem podobny przypadek, okazało się że Phone Guard łaczył się 4x na minutę generując każdorazowo transfer na poziomie 4-12kB

Data: 2009-05-22 22:43:34
Autor: Latet
[...]

A jaką masz taryfę na dane? Tzn. co ile KB płacisz i ile gr ?

Google Maps bezwzględnie wymaga połączenia z netem. Co gorsze - ma brzydki zwyczaj ciągłego rozłączania się i łączenia ponownie (nie utrzymuje połaczenia w sposób ciągły, co dałoby przecież spore oszczędności).

Ale jest na to proste rozwiązanie - uruchomić w tle inny program, który połączy się z netem i utrzyma połączenie przez cały czas, a dodtkowo - nie będzie pobierał ani wysyłał żadnych danych. Takim programem jest... Nokia Maps (odpowiednio skonfigurowany).

latet

Data: 2009-05-23 00:14:26
Autor: pbjs
Nokia E51 - zjada mi środki na koncie!!
A jaką masz taryfę na dane? Tzn. co ile KB płacisz i ile gr ?

25gr/50kB :-(

Już chyba doszedłem w czym problem. Wyjście z Google Maps
czerwoną słuchawką, a zamknięcie aplikacji to nie to samo :-(

Podłączyłem w domu tel. przez WiFi. Pobawiłem się nieco
mapami. Nie zauważyłem, że aplikacja pozostała w tray'u.
Gdy wyruszyłem poza dom to się zaczęło ... :-)
W Google Maps była załączona funkcja Moje Położenie
i chyba stąd ten problem. Przez 2 dni "nabiło" ... ~140 zł!!

Wiedza kosztuje ...

pbjs

Data: 2009-05-23 11:42:47
Autor: Latet
Nokia E51 - zjada mi środki na koncie!!
A jaką masz taryfę na dane? Tzn. co ile KB płacisz i ile gr ?

25gr/50kB :-(

Drogo. A do tego naliczane co 25 gr. No masakra. Co to za sieć tak zdziera, jaka taryfa?
Przy takiej taryfie zapomnij o GoogleMaps w terenie.

Już chyba doszedłem w czym problem. Wyjście z Google Maps
czerwoną słuchawką, a zamknięcie aplikacji to nie to samo :-(

Też mi parę dni zajęło zorientowanie się, że E51 ma system wielozadaniowy i nie jest już tak, jak w starszych telefonach, że to czego nie widać na ekranie, to nie działa.
Polecam klawisz z domkiem (dłuższe przytrzymanie go działa jak ALT-Tab w Windows) - bardzo użyteczne. Oczywiscie istnieją też programy działające w tle w sposób zbliżony do niewidocznego...

W Google Maps była załączona funkcja Moje Położenie
i chyba stąd ten problem. Przez 2 dni "nabiło" ... ~140 zł!!
Wiedza kosztuje ...

Zainstaluj sobie (w kompie) program Nokia Map Loader i wgraj kompletne mapy wybranych krajów do programu Nokia Maps. Wtedy działa on bez potrzeby laczenia sie z siecią. Choc jego mapy sa o wiele mnie dokladne od Googlowych. No, ale przynajmniej 100% za darmo i 100% off-line.

latet

Data: 2009-05-24 20:59:31
Autor: Andrzej Podenkiewicz
Latet pisze:

potrzeby laczenia sie z siecią. Choc jego mapy sa o wiele mnie dokladne od Googlowych. No, ale przynajmniej 100% za darmo i 100% off-line

O tej wyższości googla na nokią to nie jestem tak do końca przekonany :))

Pzdr.
Kferro

Data: 2009-05-24 21:18:34
Autor: Latet
Nokia E51 - zjada mi środki na koncie!!
O tej wyższości googla na nokią to nie jestem tak do końca przekonany :))

W mieście nie ma wielkiej różnicy. Ale na trasie - ogromna. Porównywałem oba równoczesnie. Google pokazuje o wiele więcej nazw małych miejscowości. Nokia z kolei, nie tyklko, że ma mniej nazw, to jeszcze bardzo "niechętnie" je wyświetla (dopiero przy dużym zbliżeniu). W efekcie - gdy jest się gdzieś na trasie i chce sie nieco szerszą perspektywę na mapie, to ma sie tylko kreski dróg i prawie zero nazw.

latet

Data: 2009-05-24 21:30:37
Autor: Andrzej Podenkiewicz
Latet pisze:
[...]

Z nazwami miast - zgoda.
Ale zawartością dróg to bym myślał.
Trasa z googla
http://maps.google.com/maps?f=d&source=s_d&saddr=Aleja+Ksi%C4%99dza+Jerzego+Popie%C5%82uszki&daddr=52.679099,19.288988&hl=pl&geocode=FV5nIwMddvEjAQ%3B&mra=mi&mrsp=1,0&sz=14&sll=52.675393,19.275084&sspn=0.036013,0.077248&ie=UTF8&ll=52.66337,19.137325&spn=0.036023,0.077248&z=14

a zobacz jak wygląda w nokia maps. Nokia pokazuje drogi których w googlu   brak :)

Pzdr.
Kferro

Nokia E51 - zjada mi środki na koncie!!