Nokia E52 vs E55 - który lepszy?

Data: 2011-08-23 14:00:26
Autor: Krystek
Nokia E52 vs E55 - który lepszy?
Mam zamiar w najbliższym czasie zmienić telefon. Nie pociągają mnie _dotykowce_, więc planuję kupić jakiś normalny, tradycyjny, jednobryłowy telefon.

Waham się między E52 a E55. Styczność _na żywo_ miałem tylko z tym pierwszym, ale na tyle krótko, że trzymanie w ręku o jej jakości mi niewiele powie. O problemach i usterkach tego modelu czytałem, i nie odstraszają mnie od potencjalnego zakupu.

Swoje pytania kieruję do użytkowników E52 i E55. E55 widziałem tylko na zdjęciach. Po fotografiach mogę wnioskować, że E55 jest ciut lepiej wykonany od E52, ale czy tak jest w istocie? No i klawiatura QWERTY. Czy ciężko się przyzwyczaić do pisania na takim typie klawiatury?

Czy warto wydać trochę więcej na E55 (ciężko go dostać, ale jeszcze jest szansa), czy też kupić E52? A może używanego E55? Będę wdzięczny za wszelkie uwagi, opinie i sugestie.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2011-08-23 16:13:54
Autor: AT
Nokia E52 vs E55 - który lepszy?

> Waham siê miêdzy E52 a E55. Styczno¶æ _na ¿ywo_ mia³em tylko z tym
pierwszym, ale na tyle krótko, ¿e trzymanie w rêku o jej jako¶ci mi niewiele powie. O problemach i usterkach tego modelu czyta³em, i nie odstraszaj± mnie od potencjalnego zakupu.

Swoje pytania kierujê do u¿ytkowników E52 i E55. E55 widzia³em tylko na zdjêciach. Po fotografiach mogê wnioskowaæ, ¿e E55 jest ciut lepiej wykonany od E52, ale czy tak jest w istocie? No i klawiatura QWERTY. Czy ciê¿ko siê przyzwyczaiæ do pisania na takim typie klawiatury?

Ja moge siê wypowiedzieæ na temat e52, mia³em kilka sztuk, jedna 7x w serwisie l±dowa³a, w koncu wymieniona na now± wystawiona na allegro zosta³a.
znajomi w firmie maj± te telefony, wszystkich harcz± g³o¶niki,niektorym to nie przeszkadza, inni walcz±,  moja w serwisie l±dowa³a z tego powodu równiez.
poza t± wada która mnie do sz±³u doprowadza³a czyli harczenie, telefon czasami siê wiesza³, ale to powiedzmy raz na 2 tygodnie
to gdyby nie g³o¶cink to wci±z pewnie bym go uzywal.

Bateria super menu czytelne prosta w obs³udze.

teraz mam androida htc desire super telefon, ale to dla takich co lubia cos wiecej niz dzwonic i pisac smsy.
Niestety bateria jak trzymala mi w E52 3-4 dni to w htc desire trzyma 1 - 1.5dnia. ale na szczescie codziennie jestem w biurze :) w aucie mam ladowarkê samochodow±

pozdrawiam

Data: 2011-08-23 19:05:17
Autor: Krystek
Nokia E52 vs E55 - który lepszy?
2011-08-23 16:13, AT wysłał(a) wiadomość:
Ja moge się wypowiedzieć na temat e52, miałem kilka sztuk, jedna 7x w
serwisie lądowała, w koncu wymieniona na nową wystawiona na allegro
została. znajomi w firmie mają te telefony, wszystkich harczą
gÅ‚oÅ›niki,niektorym to nie przeszkadza, inni walczÄ…,  moja w serwisie
lądowała z tego powodu równiez.

Ale tak charczą same z siebie? Czy po upadku? Miałem służbową Nokię N82 i mi odpowiadała, więc chcę teraz telefonu tradycyjnego, który ma takie opcje jak N82. Sam mam Nokię 6151 i bardzo sobie chwalę ten telefon. Jak się człowiek) przyzwyczai do dobrego (GPS, mapy, WiFi, transmisja danych 3G, modem) to chciałby mieć to w swoim prywatnym telefonie.

W sumie to Nokia C5 byłaby całkiem niezła, gdyby nie to, że nie ma WiFi. Dlatego pytam o wrażenia z użytkowania E52 i E55. W E55 boję się tej nowatorskiej klawiatury QWERTY. Że się nie przyzwyczaję. Jeździłem dzisiaj do Media Markt pobawić się telefonami na wystawie i taka klawiatura QWERTY w 3, E5/E66 czy w SAMSUNG Omnia to dla mnie dopiero porażka. Mam małe palce, ale i tak niewygodnie tego używać.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2011-08-24 08:56:10
Autor: daro
Nokia E52 vs E55 - który lepszy?
Krystek pisze:
Ale tak charczÄ… same z siebie?

Same z siebie, po pół roku głośniczek do wymiany. Reszta mi pasuje, używam odkąd pojawiła się na rynku.
--
d.

Data: 2011-08-24 09:09:32
Autor: AT
Nokia E52 vs E55 - który lepszy?
> Same z siebie, po pó³ roku g³o¶niczek do wymiany. Reszta mi pasuje,
u¿ywam odk±d pojawi³a siê na rynku.
--

dok³adnie jak piszesz, ale mi po srednio 2 miesi±cach zaczyna³ brzêczeæ
to musi byæ wada produkcyjna, oczywiscie nie przynaj± siê do tego, tylko

charczenia nie moglem zaakceptowac, w miejscach s³abego zasiêgo do tego charczenie
powodowa³o, ze nei da³o siê rozmawiaæ, na starej noki z przed 10 lat lepiej slychac niz na prawie nowej e52 charcz±cej

pozdrawiam

Data: 2011-08-25 07:18:16
Autor: Pszemol
"Krystek" <spamtrap@krystek.art.pl> wrote in message news:j30mkd$3de$1node2.news.atman.pl...
[...]

A miałeś już w rękach iPhone?
Bo jak weźmiesz do ręki ten telefon to możesz zmienić swoje
zdanie na temat lubienia dotykowców. Ten ekran dotykowy
działa wyśmienicie i dużo lepiej niż w innych telefonach jakie
miałem w ręce. Wystarczą muśnięcia niespłaszczonych opuszków
palców, przez to operujesz okrągłym koniuszkiem palca i daje
to bardzo dużą precyzję działania. Dodatkowo masz obsługę
zooma z ekranu dotykowego poprzez "uszczypnięcia" dwoma
palcami - świetna sprawa i bardzo praktyczna.

Zobacz co się dzieje na rynku nowych telefonów - nawet tacy
fanatyczni zwolennicy klawiatur QWERTY zaczynają produkować
telefony z dużym ekranem dotykowym (Blackberry Torch) a wszystkie
dziś produkowane smarfony przypominają w gruncie rzeczy swój
pierwowzór w postaci ciągle niedoścignionego iPhone...

Powiem tak - używam iPhone od roku i jak tylko mam jakąś przygodę
z innym telefonem z normalnÄ… klawiaturÄ… to mam poczucie powrotu
do przeszłości i totalnego archaizmu. Raz poznasz dobrze iPhone
i już telefony bez dotykowego ekranu nie będą Ci się podobać...

Data: 2011-08-25 14:55:18
Autor: Krystek
Nokia E52 vs E55 - który lepszy?
2011-08-25 14:18, Pszemol wysłał(a) wiadomość:
[...]

Miałem. Gubiła zasięg. Serio :) Ale pewnie nieumiejętnie go trzymałem ;) Jak często korzystasz z iPhone'a? Czytasz w nim maile i RSS-y, bawisz się GPS-em, robisz telefonem (o pardon, smartfonem) zdjęcia? Słuchasz muzyki na iPhone?

Ja nie kupuję telefonu do takich celów. Nawet dzwonię rzadko, ale w razie potrzeby telefon powinien mi umożliwiać np. podłączenie do komputera i działanie jako modem (sporo razy N82 ratowała mi w ten sposób sytuację, gdy w pobliżu nie było WiFi) czy sprawdzanie map w GPS-ie (dzięki mapom w telefonie w obcym mieście mogłem bez problemu znaleźć punkt orientacyjny i się nie zgubić), czy też sprawdzić maile w komórce. Poza tym wgrywam sobie różne dodatkowe aplikacje (rozkład jazdy pociągów, rozkład jazdy autobusów, itp.). Są aplikacje i symbianowe i Java.

Z dodatkowych _ficzerów_ telefonu korzystam głównie podczas wyjazdów, albo gdy jestem odcięty od komputera, a koniecznie muszę coś sprawdzić. Generalnie uważam, że przeglądanie stron i czytanie e-booków na małym ekranie telefonu to masochizm.

[...]

Gdybym chciał kupić telefon o większych gabarytach z klawiaturą QWERTY to już chyba celowałbym w Nokię E72. No ale tu się ujawnia wada: ten telefon nie jest kompaktowy i mały.

[...]

Za jakiś czas, jak będę miał taką potrzebę, to kupię sobie PDA. OK, BlackBeryy Torch 9800 jest fajny, ale cena, cena...

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2011-08-25 08:43:51
Autor: Pszemol
"Krystek" <spamtrap@krystek.art.pl> wrote in message news:j35gnn$cq$1node2.news.atman.pl...
[...]

Napewno... :-)

Jak często korzystasz z iPhone'a? Czytasz w nim maile i RSS-y, bawisz się GPS-em, robisz telefonem (o pardon, smartfonem) zdjęcia? Słuchasz muzyki na iPhone?

Nie, nie słucham muzyki. Ale często oglądam filmy z internetu
np. czekając na samolot na lotnisku. Sprawdzam często na www
jakieś fakty jakie zasłyszę w radio czy przy rozmowie z kimś...
Mapy i GPS jest faktycznie używany na porządku dziennym.

[...]

No właśnie do takich celów dokładnie iPhone jest najlepszy.
Ma znakomity ekran w porównaniu do którejkolwiek Nokii jakie tu
wymieniłeś - po prostu niebo a ziemia. Nie wyobrażam sobie oglądania
map na czymś w stylu E52 - no chyba że przez lupę lub mikroskop...

[...]

Teraz tak używasz, bo w telefonach jakie miałeś te "ficzery" są
niewygodnymi protezami. Ja myślałem tak jak Ty zanim nie
kupiłem iPhone: "po co mi smartfon skoro mam komputer
w domu, w biurze, laptopa?". Nazywanie E52 smartfonem to
pomyłka, i zrozumie to ktoś kto miał prawdziwego smartfona
z dużym ekranem dotykowym jak iPhone lub coś z Androidem.
To jest dopiero coś, co zasługuje na miano SMARTphone.
Te nokie co porównujesz to archaiczne namiastki smartfonów,
być może dobre w roku w którym wyszły na rynek, ale dziś
5-6 lat później, rynek smarfonów jest zupełnie inny...

[...]

Nie zrozumiałeś - właśnie o to chodzi, że duża klawiatura QWERTY
jest niepotrzebnÄ… dziÅ› protezÄ… zajmujÄ…cÄ… niepotrzebnie miejsce
które mógłby zająć bardzo potrzebny LCD na którym tylko sporadycznie
gdy zaistnieje tego potrzeba wyświetli system klawiaturę dotykową.
Mając telefon jednobryłowy z klawiaturą automatycznie upośledzasz
swoje doświadczenie ze smarfonem zmniejszając rozmiar wyświetlacza
o rozmiar klawiatury która ZAWSZE tam jest, czy jej potrzebujesz czy nie.
W telefonach z dużym touchscreenem to co najbardziej potrzebne,
ekran, zajmuje całą przednią powierzchnię telefonu która nie jest
marnowana na klawiaturę która potrzebna jest przez 5% czasu używania
telefonu...

[...]

PDA??? Gościu, Tobie się wydaje że mamy 1998 rok?? Jest dziś 2011.

A co do Torch 9800 - odadzam. Ten telefon Å‚adnie wyglÄ…da, ale
niestety mieliśmy jeden w rodzinie i nie wytrzymał roku: kabelek
łączący ekran z resztą telefonu się ułamał i ekran przestał działać
niezawodnie (czasem działał, czasem nie) taka to przypadłość sliderów.
Nie mówiąc już o tym że telefon Torch 9800 praktycznie co drugi
dzień się wieszał i albo w ogóle nie działał albo zużywał baterię
nadmiernie szybko bo jakaś zwiśnięta aplikacja pracująca w tle
trzymała procesor na 100% mocy... Co jakiś czas trzeba mu było
wyjmować baterię aby odzyskał prawidłową funkcjonalność na
kolejne 2-3 dni...

Własnie w tym przewaga iPhone nad innymi telefonami że nie tylko
jest praktyczny, z niezwykle dobrym, czytelnym ekranem LCD ale
jest wykonany z hartowanego szkła i metalu a nie plastiku jak
większość telefonów konkurencji. Nie ma żadnych ruchomych
klawiatur, żadnych przesuwanych ekranów które ciągle się psują
i ciężko go zarysować czy zabrudzić permanentnie - szkło wyczyścisz
alkoholem i telefon po roku używania wygląda jak nowy. Telefony
plastikowe po miesiącu-dwu wyglądają jakby krowie z gęby wypadły.
Porysowane, poobdzierane z farby, zmatowione ekrany z touchscreenem.
Tragedia.

No ale jak ktoś ma uczulenie na iPhone lub go nie stać... ;-)

Data: 2011-08-25 16:09:01
Autor: AT
Nokia E52 vs E55 - który lepszy?
> W³asnie w tym przewaga iPhone nad innymi telefonami ¿e nie tylko
jest praktyczny, z niezwykle dobrym, czytelnym ekranem LCD ale
jest wykonany z hartowanego szk³a i metalu a nie plastiku jak
wiêkszo¶æ telefonów konkurencji. Nie ma ¿adnych ruchomych
klawiatur, ¿adnych przesuwanych ekranów które ci±gle siê psuj±
i ciê¿ko go zarysowaæ czy zabrudziæ permanentnie - szk³o wyczy¶cisz
alkoholem i telefon po roku u¿ywania wygl±da jak nowy. Telefony
plastikowe po miesi±cu-dwu wygl±daj± jakby krowie z gêby wypad³y.
Porysowane, poobdzierane z farby, zmatowione ekrany z touchscreenem.
Tragedia.

Wiêkszo¶c co piszesz to prawda,
ale s± ludzie, którzy potrzebuj± dzwoniæ tylko im smartfon nigdy nie bêdziepotrzebny

ponadto duzy LCD ma niesamowit± wadê, baterie.

Mia³em IPHONE 3gs, mia³em e52 a teraz mam SII na androidzie.

I w IP i w SII bateria trzyma tragicznie krotko.

Data: 2011-08-25 11:33:27
Autor: Pszemol
"AT" <didotomSPAM@gazeta.pl> wrote in message news:j35l26$j65$1inews.gazeta.pl...
> [...]

Wiêkszo¶c co piszesz to prawda,
ale s± ludzie, którzy potrzebuj± dzwoniæ tylko im smartfon nigdy nie bêdziepotrzebny

Ale¿ on chce smartfona kupiæ... Tylko b³±dzi po jakich¶ 6-letnich
wynalazkach Nokii z maciupkim niewyra¼nym ekranikiem i klawiatur±.
Pisze on przecie¿ o ogl±daniu map i GPS... na malutkim ekraniku E52?
To chyba jakie¶ ¿arty...

ponadto duzy LCD ma niesamowit± wadê, baterie.

Mia³em IPHONE 3gs, mia³em e52 a teraz mam SII na androidzie.

I w IP i w SII bateria trzyma tragicznie krotko.

No zawsze jest "co¶ za co¶"  - ale na krótko trzymaj±c± bateriê jest
prosta rada: ³adowaæ jak idziesz spaæ a jak to nie pomaga trzymaæ
³adowarkê pod³±czon± do gniazda zapalniczki w aucie...
Na malutki, dupiany wy¶wietlaczyk w E52 robi±cy miejsce równie
dupianej klawiaturce nie ma ¿adnej rady - zawsze bêd± dupiane :-)

I nie zrozum mnie ¼le - nie namawiam go na iPhone - jak mu siê
nie podoba z jakich¶ niezrozumia³ych dla mnie wzglêdów iPhone
to niech sobie kupi Androida. Niech siê tylko nie pakuje w E52...
W 2011 roku ten telefon nadaje siê do muzeum i nie ma prawa
nosiæ miana smarfona.

Data: 2011-08-25 19:17:26
Autor: atm
[...]

To prawda, ze da sie dosc spokojnie zyc z obecnymi czasami uzytkowania smartfonow. Nocne ladowanie nie jest wcale tak uciazliwe. Szkoda tylko, ze hp byc moze wezmie do piachu rowniez Touchstone, taka ladowarka bardzo by sie przydala w innych urzadzeniach.

[...]

Czy uwazasz, ze wszyscy posiadacze E52 sa w bledzie i powinni zalowac, ze nie kupili telefonu dotykowego? ;]
Wg mnie - dla kazdego cos dobrego. E52 ma kilka niezaprzeczalnych zalet i wcale nie musi pretendowac do tytulu smartfona 2012, zeby nadal byc niezlym urzadzeniem.

Data: 2011-08-25 13:21:54
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:j3603s$v3l$1news.onet.pl...
[...]

No w³a¶nie. Wolê to ni¿ patrzeæ na mapê na ekranie Nokii przez lupê.

Szkoda tylko, ze hp byc moze wezmie do piachu
rowniez Touchstone, taka ladowarka bardzo by sie przydala w innych urzadzeniach.

Niewykluczone ¿e ca³y HP pójdzie wkrótce do piachu...
To ogromna, ciê¿ka, powolna na zmiany firma operuj±ca w bran¿y
¿e rzutko¶æ i szybka odpowied¼ na zmiany rynku daje wygran±.

Czy uwazasz, ze wszyscy posiadacze E52 sa w bledzie i powinni
zalowac, ze nie kupili telefonu dotykowego? ;]

Absolutnie nie uwa¿am tak! E51 czy E52 to s± telefony...
Je¶li kto¶ kupuje je bo jaki¶ marketoid w reklamie napisa³
o nich ¿e s± to "smartfony" to ten kto¶ robi g³upotê...
Te telefony po prostu nie zas³uguj± na to miano - przestarza³a
konstrukcja rodem z pó¼nych lat 90-tych, klawiatura numeryczna,
maciupki ekranik, pokraczna obs³uga internetu, pokraczny do
rozpuku "kursor" do nawigacji w webrowserze - ¶miech po pachy.
Nad tym telefonem mo¿e siê zachwycaæ chyba tylko kto¶, kto
nigdy na prawdziwym smarfonie nigdy nie popracowa³...

Wg mnie - dla kazdego cos dobrego. E52 ma kilka niezaprzeczalnych
zalet i wcale nie musi pretendowac do tytulu smartfona 2012,
zeby nadal byc niezlym urzadzeniem.

Nie uwa¿am ¿e ka¿dy posiadacz E52 ma dzi¶ go wyrzuciæ
do kratki ¶ciekowej przy parku i pobiec do sklepu po iPhone...
Jak ju¿ masz taki telefon i go lubisz bo siê przyzwyczai³e¶ - OK.
Zmiana teleofonu zawsze nieco kosztuje, nie ka¿dego staæ, itp, itd...

Ale kto¶ kto dzi¶, w drugiej po³owie 2011 roku zastanawia
siê nad wyborem dla siebie NOWEGO g³ównego TELEFONU
i chce (nawet sporadycznie) korzystaæ z internetu w tym telefonie,
z map i GPSa to wybór pomiêdzy E52 i E55 uwa¿am za pora¿kê.
Nie ucieknie siê przy takim zastosowaniu od du¿ego ekranu LCD
w dotykowcu i im wcze¶niej siê "przekona" taki u¿ytkownik do
dotykowców tym lepiej dla niego. Klawiatury s± w odwrocie,
nadesz³a dawno era dotykowców, korzystajcie z ich dobrodzieñstw.

Data: 2011-08-26 10:32:19
Autor: AL
W dniu 2011-08-25 20:21, Pszemol pisze:
[...]

sie nie zgodze.

A wrecz podejrzewam, ze swoja e51 wykorzystywalem znacznie bardziej intensywnie jako smartfon, niz niejeden uzytkownik 'krola smartfonow' czyli iPhona.
I nie mam tu na mysli tylko nawigacji (bo na rower raczej iPhona nie wsadze - duzy ekran latwo uszkodzic) - a e51 jak najbardziej,
ale mase programow biurowych, komunikacji zbiorowej, etc

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-08-26 11:21:20
Autor: Pszemol
"AL" <adam@skads.tam> wrote in message news:j37lmg$mks$1inews.gazeta.pl...
[...]

Du¿y ekran ³atwo uszkodziæ? ? Sk±d ten pogl±d?

Data: 2011-08-29 09:00:12
Autor: AL
W dniu 2011-08-26 18:21, Pszemol pisze:
[...]

bo wieksza strefa potencjalnego uszkodzenia telefonu (w trakcie kraksy w trakcie jazdy badz nawet w momencie gdy rower przewroci wiatr na postoju (z przymocowanym don telefonem)).

Dodatkowo uszkodzenie ekranu w dotykowcu (nie koniecznie w iPhone) wiaze sie z uszkodzeniem zazwyczaj calego aparatu (nie da sie nawet zadzwonic). Jak masz klawiaturke sprzetowa i pekniety ekran - to zazwyczaj bez problemu jeszcze zadzwonisz z aparatu .

I jeszcze jeden argument poza tematem: z e51 i zewnetrzym gps na BT - moge spokojnie jechac i 10 godzin z non stop wlaczonym ekranem i nawigacja (dlatego m.in. e51 zostawilem sobie glownie jako tel do takich celow jak wyzej - czyli rower, bieganie, etc)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-08-29 10:29:36
Autor: Pszemol
"AL" <adam@skads.tam> wrote in message news:j3fddl$98j$1inews.gazeta.pl...
[...]

iPhone nie mocowa³bym do roweru bo bym siê ba³ z³odziei...
W USA to ludzi na ulicy napadaj± chuligani i kradn± im iPhone.
Co dopiero takiego iPhone z rowera... :-)

[...]

W iPhone te¿, i zgadzam siê. Rozumiem Twój punkt widzenia
w tym konkretnym zastosowaniu.

[...]

Z tym ¿e w rowerze mo¿esz sobie wyobraziæ zaczepienie jakiego¶
du¿ego aku i pod³±czenie pr±du do telefonu w miejsce ³adowarki.

Data: 2011-08-29 17:59:52
Autor: AL
W dniu 2011-08-29 17:29, Pszemol pisze:

[...]

to Amryka jest takim niebezpiecznym krajem?
Patrz pan, a ja czesto zlapalem sie, ze telefon zostawilem na rowerze (jest przypiety do ramy) a rower przed sklepem.  I nikt sie nie skusil.
(pewnie dlatego, ze to stara e51 a nie iPhone ;)

[...]

ale kazdy dodatkowy aku - to dodatkowa waga, problemy z jego umieszczeniem, kabelkologia, pamietac o ladowaniu dod. akumulatora przed droga, etc.
Jak juz to wolalbym rozwiazanie z podpieciem do dynama (mam w piascie).
Ale nie musze z tego korzystac bo 10 spokojnie wystarcza mi to co jest.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-08-30 14:59:58
Autor: Pszemol
"AL" <adam@skads.tam> wrote in message news:j3gd1i$ge1$1inews.gazeta.pl...
[...]

Tylko dlatego.

[...]

No to git.

Data: 2011-08-26 22:35:34
Autor: m4rkiz
Pszemol wrote:
Zmiana teleofonu zawsze nieco kosztuje, nie ka¿dego staæ, itp, itd...

prawie przegapilem :D

Data: 2011-08-26 10:28:40
Autor: AL
W dniu 2011-08-25 19:17, atm pisze:

[...]

touchstone - o tak!.
Dlaczego iini producenci nie wpadli na ten pomysl (procz producentow elektrycznych szczoteczek do zebow ;)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-08-25 19:25:41
Autor: Krystek
Nokia E52 vs E55 - który lepszy?
2011-08-25 18:33, Pszemol wysłał(a) wiadomość:
I nie zrozum mnie źle - nie namawiam go na iPhone - jak mu się
nie podoba z jakichś niezrozumiałych dla mnie względów iPhone
to niech sobie kupi Androida. Niech siÄ™ tylko nie pakuje w E52...
W 2011 roku ten telefon nadaje siÄ™ do muzeum i nie ma prawa
nosić miana smarfona.

No to już sam sobie dośpiewałeś z tym smartfonem :) To, że producent / inni ludzie nazywają tak telefon, to już nie moja wina. Nadal będę obstawiał, że to telefon, nie smartfon. Niezależnie od tego jak go nazywają :)

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2011-08-25 13:29:40
Autor: Pszemol
"Krystek" <spamtrap@krystek.art.pl> wrote in message news:j360il$gm8$1node2.news.atman.pl...
[...]

No ale Krystek - napisałeś sam że chcesz używać internetu w telefonie.
Chcesz czytać maile. Jak sobie to wyobrażasz na E52? Przecież ten
ekranik jest żałosny... Dwa wyrazy i łamie się do nowej linii... Ile te
e-maile mają zdań co chcesz czytać? Przyglądnij się jak e-mail wygląda
wyświetlony na iPhone i porównaj z tym jak on wygląda na E52.
Piszesz o mapach i GPS - widziałeś jak wygląda mapa na ekranie E52?
To weź się przejdź do sklepu z iPhone i zobacz jak wygląda mapa na
ekranie iPhone...

Piszesz: "Generalnie uważam, że przeglądanie stron i czytanie
e-booków na małym ekranie telefonu to masochizm." - uważasz
tak bo nie miałeś dłużej do czynienie z prawdziwym smarfonem.
Ale zgadzam sie z Toba ze czytanie www czy nawet e-maili na E52
jest masochizmem i zastanawiam sie wlasnie czemu sobie chcesz
taki masochizm zafundowac za wlasne pieniadze?

Data: 2011-08-25 20:45:38
Autor: Krystek
Nokia E52 vs E55 - który lepszy?
2011-08-25 20:29, Pszemol wysłał(a) wiadomość:
[...]

nazywajÄ… :)

[...]

Bo robiłem to samo w N82 i _dawało radę_. Nie robiłem tego codziennie, tylko w sytuacjach awaryjnych. Nie muszę kupować armaty, żeby zabić komara ;-)

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2011-08-25 14:17:06
Autor: Pszemol
"Krystek" <spamtrap@krystek.art.pl> wrote in message news:j3658i$lgu$1node2.news.atman.pl...
Bo robiłem to samo w N82 i _dawało radę_.

Ale po co Ci telefon w którym "dajesz radę" (moim zdaniem
ledwie ledwie, ale niech Ci będzie...) skoro za podobną kasę
kupisz Androida dotykowego?

Nie robiłem tego codziennie, tylko w sytuacjach
awaryjnych. Nie muszę kupować armaty, żeby zabić komara ;-)

StosujÄ…c tÄ… analogiÄ™ podsumujÄ™ to raczej tak: ty chcesz
armatę ale na armatę Cię nie stać, więc kupić chcesz
wiatrówkę z plastiku a wybierzesz się na polowanie
na słonie na których ledwie komara upolujesz :-)

Skoro nie stać Cię na iPhone, nawet ten starszy 3GS,
to zerknij na LG GT540 z Androidem. W USA jest on
nowy za $140:
http://www.buy.com/prod/lg-gt540-quad-band-cell-phone-unlocked/q/sellerid/23982953/loc/111/219056821.html
W Polsce powinien on kosztować tyle co chcesz dać za E52.

Data: 2011-08-26 22:54:07
Autor: m4rkiz
Pszemol wrote:
StosujÄ…c tÄ… analogiÄ™ podsumujÄ™ to raczej tak: ty chcesz
armatę ale na armatę Cię nie stać,

trzy razy w jednym watku, rozkrecasz sie...

juz, wszyscy ci zazdroszcza, tlum szaleje, laski maja mokro

Data: 2011-08-26 17:12:00
Autor: Pszemol
"m4rkiz" <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com> wrote in message news:j394m0$17u$1dont-email.me...
Pszemol wrote:
StosujÄ…c tÄ… analogiÄ™ podsumujÄ™ to raczej tak: ty chcesz
armatę ale na armatę Cię nie stać,

trzy razy w jednym watku, rozkrecasz sie...

juz, wszyscy ci zazdroszcza, tlum szaleje, laski maja mokro

To on napisał że nie chce wydać kasy na iPhone, nie ja.

Data: 2011-08-27 00:41:12
Autor: ALEX
W dniu So 27 08 2011 0:12, Pszemol pisze:

Pszemol wrote:
[...]

I nie dziwota, kto rozsądny chce przepłacać za przestarzałe urządzenie.

--
ALEX generał lejtnant Pod Cusimą flota japońska nie tylko zatopiła flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D

Data: 2011-08-25 20:55:04
Autor: atm
On 2011-08-25 20:29, Pszemol wrote:
[...]

Sugerowalbym Ci wziac pod uwage Nokie 5800, ktora wciaz trzymam jako zapas SGSa2. Ten model Nokii jest bardzo udanym kompromisem.
-wystarczajaco wysoka rozdzielczosc ekranu,
-ekran oporowy, dzieki czemu mozesz pisac uzywajac paznokci,
-dlugo trzymajaca bateria,
-rozmiarowo niewiele wieksza od E52 (grubsza przede wszystkim),
-calkiem znosny aparat (z pewnoscia lepszy niz w Defy),
-wymienialna bateria,
-slot microSD,
-darmowa nawigacja,
-solidna obudowa, ktora moze sporo zniesc,
-bardzo dobre ceny tego aparatu na Allegro

Jesli nie gonisz za pradozerna rozrywka to 5800 powinna Cie w pelni zadowolic. Zwroc tez uwage, ze ten model nie ma tak niechlubnej opinii jak E52. Podobna  byla mala paria 5800, w ktory wystepowal problem z glosniczkiem ale z tego co wiem problem byl tylko na poczatku produkcji.
Co wiecej, wiele egzemplarzy dostepnych na Allegro wciaz jest na gwarancji.

Data: 2011-08-25 19:34:17
Autor: atm
On 2011-08-25 19:25, Krystek wrote:
[...]

Kolega kupil E52, ogolnie jest bardzo zadowolony. Jedyny mankament, ktory dostrzegl (poki co ;]) to gorszy zasieg niz jakis stary dumbfon Nokii. Tam gdzie stary mial 1-2 kreski, E52 czesto zrywa polaczenie.

Data: 2011-08-25 13:30:42
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:j3613f$29q$1news.onet.pl...
Kolega kupil E52, ogolnie jest bardzo zadowolony. Jedyny mankament, ktory dostrzegl (poki co ;]) to gorszy zasieg niz jakis stary dumbfon Nokii. Tam gdzie stary mial 1-2 kreski, E52 czesto zrywa polaczenie.

Może źle go trzyma w ręce? :-)))

Data: 2011-08-25 20:43:06
Autor: atm
On 2011-08-25 20:30, Pszemol wrote:
[...]

O toto, ci producenci ciagna pomysly Apple bez opamietania ;]]

Data: 2011-08-25 13:47:28
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:j3654h$jle$1news.onet.pl...
On 2011-08-25 20:30, Pszemol wrote:
[...]

Nie tylko Nokia małpuje iPhone... :-)

Zobacz na dzisiejsze Androidy - wszystkie wyglÄ…dajÄ… jak
nieco niedorobieni i z biedniejszej rodziny kuzyni iPhona.

Szkoda że Steve Jobbs chory i się z Appla wycofał - kto teraz
będzie wymyślał pierwowzory do naśladowania dla rynku
elektronicznego na najbliższe lata?

Data: 2011-08-26 10:43:07
Autor: AL
W dniu 2011-08-25 20:47, Pszemol pisze:
Zobacz na dzisiejsze Androidy - wszystkie wyglÄ…dajÄ… jak
nieco niedorobieni i z biedniejszej rodziny kuzyni iPhona

jakis przyklad ?
bo znowu sie nie zgodze.

A co do funkcjonalnosci mam taki przyklad z biura.

Szef kupil sobie iPadaII (po premierze) bo to trendy.
Ja w tym czasie kupilem GalaxyTaba.

Po miesiacu zdanie szefa:
- iPad jest suuuuuper, szkoda, ze nie dziala w nim Flash,bo np. z konfiguratorow na stronach dealerow samochodow nie moze korzystac (biala plama).

Po dwoch miesiacach uzytkowania, jego slowa:
- nie kupilbym iPada w zyciu - do poczty i do gier badz poczytania gazet internetowych sie nadaje.

Ja swego GalaxyTaba lubie i gdybym mial decydowac o jego zakupie po raz kolejny - nadal bym go kupil (i dalej wersje 7", bo jest to najoptymalniejszy rozmiar dla tego typu urzadzen: trzymasz go w jednej rece, miescisz go do kieszeni bojowek - czyli da sie go przeniesc bez specjalnych problemow, bardziej funkcjonalny jesli chodzi o przegladanie stron internetowych).
Pierwsze wakacje w tym roku bez notebooka - tablet wszystko zapewnil: filmy dla dziecka w podrozy i wieczorami, komunikacje ze swiatem (www, email), zgranie zdjec z aparatu i prosta ich obrobke i katalogowanie, przewodniki po miastach jakie zwiedzalismy (nie wyobrazam sobie chodzic z 10" iPadem),etc

Czy jest podobny do iPada ?- kazdy tablet jest podobny do iPada, bo jak ma inaczej wygladac?
Jobs jako wizjoner wymyslil tablet - i chwala mu za to (nie neguje tego, ze Apple wypromowalo takie urzadzenie). Ale zyby kazde urzadzenie spoza kosciola Apple traktowac jako gorszy kuzyn - to tylko swiadczy o klapkach na oczach osoby, ktora to wypowiada.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-08-26 09:52:04
Autor: Waldek Godel
Nokia E52 vs E55 - który lepszy?
Dnia Fri, 26 Aug 2011 10:43:07 +0200, AL napisa³(a):

Jobs jako wizjoner wymyslil tablet - i chwala mu za to (nie neguje tego, ze Apple wypromowalo takie urzadzenie).

D¿obs bardzo niewiele wymy¶li³. Nie licz±c oczywi¶cie epokowego wynalazku
najskuteczniejszej na ¶wiecie maszyny marketingowej, w której rozs±dek
uzytkowników przy wyborze kupowanych produktów zosta³ zast±piony religijnym
wiernopoddañstwem.
Tablety by³y dostêpne wiele lat wcze¶niej. D¿obs wykastrowa³ je z 90%
funkcji i wmówi³ ludziom, ¿e nasta³a era post-PC.

Tam gdzie pseudoreligia nie zast±pi³a zdrowego rozs±dku, takie produkty
istniej±, ale s± tym, czym s± naprawdê - tylko drogimi zabawkami. Spójrz na
motoryzacjê - s± odpowiedniki iZabawek. Taki Ariel Atom czy Lotus Elise.
¦wietne zabawki, ka¿dy by chcia³ mieæ jedn±. Ale jako 3 czy 4 auto. Nikt
normalny nie je¼dzi czym¶ takim na codzieñ.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Thalia bije na glowe Yarisa wygod±" - Pawe³ "robbo" Kamiñski aka Jan

Data: 2011-08-26 17:05:16
Autor: ALEX
W dniu Pt 26 08 2011 10:52, Waldek Godel pisze:

[...]

Applefobii nie czytasz? Jobs w 1975 wymy¶li³ (co nie znaczy skonstruowa³) wielordzeniowce. Zatem wszystkie fony z prockami wielordzeniowymi to kopie iP 5 ;-)
A co do kszta³tu widaæ fony ery preiP mia³y wy¶wietlacze trójk±tne, okr±g³e, a nawet w kszta³cie rombu. Tylko genialny SJ móg³ wymy¶leæ prostok±tny ;-)

--
ALEX genera³ lejtnant Pod Cusim± flota japoñska nie tylko zatopi³a flotê rosyjsk±, zatopi³a co¶ o wiele wiêcej: mit o wy¿szo¶ci bia³ej rasy :-D

Data: 2011-08-26 16:54:57
Autor: Waldek Godel
Nokia E52 vs E55 - który lepszy?
Dnia Fri, 26 Aug 2011 17:05:16 +0200, ALEX napisa³(a):

http://bezczelny.szyder.ca/?attachment_id=51

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Gdybys nie byl durniem wiedzialbys iz pliki po BT przesyla sie w iphonie

Data: 2011-08-26 22:17:53
Autor: ALEX
W dniu Pt 26 08 2011 17:54, Waldek Godel pisze:

[...]

Wiesz ju¿ nied³ugo bêdzie pozwaæ do s±du za pozwanie do s±du, a nawet to opatentowaæ :-) Wybacz ¿e bez obrazka.

Data: 2011-08-26 17:43:54
Autor: Waldek Godel
Nokia E52 vs E55 - który lepszy?

i zupe³nie przypadkowo w temacie:
http://i1.kwejk.pl/site_media/obrazki/2011/08/94639eef84a1908be518536a41afda4d.jpeg?1314370894

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"wszystkie Androidy razem wziete to blad statystyczny"- Pawe³ "robbo"

Data: 2011-08-26 11:50:03
Autor: Pszemol
"Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> wrote in message news:1t58iyarp5ug4$.dlglepper.institute.com...

i zupe³nie przypadkowo w temacie:
http://i1.kwejk.pl/site_media/obrazki/2011/08/94639eef84a1908be518536a41afda4d.jpeg?1314370894

W³a¶nie to obrazuje dlaczego wyroby Apple góruj±
nad konkurencj±. Co jest bardziej naturalne i intuicyjne?
Przesuniêcie beleczki czy naci¶niêcie CTRL+ALT+DEL ? :-)

Data: 2011-08-26 22:19:28
Autor: ALEX
W dniu Pt 26 08 2011 18:50, Pszemol pisze:
[...]

CTRL+ALT+DEL w smarcie? Niez³e zio³o jarasz.

Data: 2011-08-26 21:26:18
Autor: Waldek Godel
Nokia E52 vs E55 - który lepszy?
Dnia Fri, 26 Aug 2011 22:19:28 +0200, ALEX napisa³(a):

CTRL+ALT+DEL w smarcie? Niez³e zio³o jarasz.

On nie jara, on ma zryte. Nie karm.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Mnie wisi jako akcjonariusza gdzie apple zarabia. Wazne zeby byla

Data: 2011-08-26 11:47:29
Autor: Pszemol
"AL" <adam@skads.tam> wrote in message news:j37mao$on2$1inews.gazeta.pl...
[...]

Przykład? Pooglądaj sobie jak wyglądają telefony z Androidem.
Dużo jest telefonów z klawiaturą? Czy wszystkie przypominają
schemat jednej cegłówki z dużym ekranem dotykowym
i klawiaturą wyświetlaną na ekranie, jak w pierwowzorze iPhone?

[...]

To kupił nie wiedząc że Adobe Flasha nie obsługuje?
Niech ma pretensje do siebie.

[...]

Zauważ, że rozmawiamy o telefonach a nie touchpadach.

[...]

Może masz słabą wyobraźnię?

Czy jest podobny do iPada ?- kazdy tablet jest podobny do iPada,
bo jak ma inaczej wygladac?

No i każdy jest gorszą lub lepszą próbą naśladowania iPada :-)

[...]

Mówiłem o telefonach, o iPadach a tymbardziej O KAŻDYM
urządzeniu się nie wypowiadałem. Miałem w ręce 3 telefony
z Androidem i wszystkie trzy wyglądały jak niedorobieni
kuzyni iPhone.

Data: 2011-08-26 22:52:26
Autor: m4rkiz
Pszemol wrote:
[...]

przed iphonem nie bylo nic z ekranem dotykowym na ktorym byla
wyswietlana klawiatura?

ale to oczywiscie android zrzyna z iphona a nie iphone
z wydanej dwa lata wczesniej N 770 czy pol roku wczesniej N800
piec lat wczesniej HTC Wallaby czy 15 lat wczesniej IBM simon

Data: 2011-08-26 17:11:26
Autor: Pszemol
"m4rkiz" <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com> wrote in message news:j394ir$ik$1dont-email.me...
Pszemol wrote:
[...]

Żaden z tych telefonów nie działał tak jak iPhone...
Zanim iPhone zdobył popularność producenci prześcigali się
w krytykowaniu rozwiązań z ekranami dotykowymi i ewangelizowali
za zaletami - wręcz koniecznością - prawdziwej, guzikowej klawiatury.
Jak się zorientowali jaką popularność uzyskał iPhone dopiero zmienili
front i każdy zaczął produkować telefon z touchscreenem, z RIM
największym ewangelistą klawiatury, włącznie.

Data: 2011-08-26 12:26:46
Autor: AT
[...]

szkoda tylko, ze na androida nie ma garmina i na iphona rowniez ani AutoMapy:(

na e51 kilka lat temu zlezdzilem z garminem spory kawal europy

[...]

Mozna zrobiæ duzo na e52 w zasadzie to co na iphone i androidzie, ale jak piszesz
lcd go dyskwalifikuje.

Na e52 np dziala zdalny pulpit, podglad monitoringu kamer, emaile, i wiele innych bajerow
niestety ekran za maly, ale upieraj±c siê mozna zrobic to samo co na IP.. i Androidzie

pozdro

Data: 2011-08-25 16:42:12
Autor: atm
[...]

Jesli rozmiar nie ma dla Ciebie znaczenia ;]
to ten battery pack znaczaco poprawi czas pracy na jednym ladowaniu:
http://allegro.pl/oryg-bateria-samsung-power-pack-galaxy-i9100-s2-ii-i1784940864.html

Data: 2011-08-25 19:25:38
Autor: Krystek
Nokia E52 vs E55 - który lepszy?
2011-08-25 15:43, Pszemol wysłał(a) wiadomość:
[...]

np. czekajÄ…c na samolot na lotnisku.

Wiesz, a dla mnie oglądanie filmów w ogóle na przenośnych urządzeniach, czy nawet na komputerze, to pomyłka. Od tego mam telewizor.

[...]

Ale już napisałem poprzednio: ja nie korzystam z tego codziennie. To ma być uzupełnienie, opcje wykorzystywane w razie potrzeby. Nie chodzę z non stop włączonym telefonem gapiąc się w ekran.

(...)

[...]

Nie wydaje mi się, żeby wydawanie 3 tysięcy na telefon było rozsądne. Ale jak kogoś stać...

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2011-08-25 13:45:18
Autor: Pszemol
"Krystek" <spamtrap@krystek.art.pl> wrote in message news:j360ii$gm5$1node2.news.atman.pl...
[...]

Jeździsz samolotem z telewizorem?
Tu nie chodzi o robienie z iPhone kina domowego - to oczywiste
że wolę sobie obejrzeć film w domu na dużym ekranie i głośnikach
ale chodzi mi o rozrywkę w rozjazdach bo dużo podróżuję w delegacjach.
Na lotnisko często się trzeba stawić 2 godziny przed odlotem, na wypadek
gdyby była kolejka - jak nie ma kolejki to jest 90 minut do zabicia...
Taki telefon jest świetny do tego celu :-) Zaczynając od gier komputerowych
poprzez serwisy video stream jak Netflix poprzez czytanie www czy
szukanie jakichś produktów w sklepach online... Naprawde funkcjonalne
i uniwersalne urządzenie w podróży.

Jasne że możesz mowić - po co mi telefon do oglądania telewizji skoro
mam telewizor w domu... Ale tak samo mówili 20 lat temu przeciwnicy
telefonów komórkowych. Taki zatwardziały konserwatysta powiedziałby
Ci: po co Ci telefon komórkowy skoro masz telefon z drutem w domu?
Wrócisz do domu to sobie zadzwonisz :-))) Własnie o to chodzi że jak
człowiek jest zabiegany w dzisiejszych czasach to czasem nie ma jak
w domu obejrzeć TV bo masz ciekawsze rzeczy do roboty - a TV możesz
sobie oglądnąć na lotnisku czy jadąc przez miasto 1/2 godziny w tramwaju...

[...]

Ja też nie. Ja tylko Ci zwracam uwagę na to, że teraz nie masz dobrego
telefonu do oglądania map więc Cię to męczy i nie robisz tego często.
Gdybyś miał smartfona z dobrym ekranem, nie zmniejszonym klawiaturą
to przekonałbyś się jak łatwo i przyjemnie się z niego korzysta i wtedy
korzystałbyś z niego częściej.

No ale jak ktoś ma uczulenie na iPhone lub go nie stać... ;-)

Nie wydaje mi się, żeby wydawanie 3 tysięcy na telefon było rozsądne. Ale jak kogoś stać...

W tym rzecz że nie wszędzie iPhone 4 kosztuje 3 tysiące.
W Galerii w Krakowie widziałem od ręki nowy w pudełku, bez
abonamentu za niecałe 2400zł. A w rozsądnym abonamencie
wychodzi Ci o wiele taniej. W październiku ma wejść na rynek
iPhone 5 o ile wierzyć plotkom, więc i ceny iPhone 4 spadną.
Zresztą... Wcale nie musisz kupować iPhone 4.
Wcześniejszy model, iPhone 3GS ma wiele zalet iPhone 4
a jest znacznie, znacznie tańszy. W końcu - całkiem niezłe
telefony dotykowe z Androidem są w porównywalnych
cenach co te Twoje Nokie w które się chcesz wpakować
500-800zł a dadzą Ci nieporównywalnie lepszą jakość od
zabytku muzealnego typu E52.

Ja niedawno chciałem kupić tani telefon z wifi do funkcji hotspota
aby obejść simlocka w moim telefonie - kupiłem Nokię 5630 i teraz
żałuję. Jest to straszny gniot. Przestarzały, archaiczny, niewygodny.
Niestety E52 jest niewiele lepsza...
Za te same pieniądze mogłem kupić jakiegoś Hyundaya czy LG
z Androidem i ekranem dotykowym i mieć lepszy nowoczesny
i bardziej funkcjonalny telefon.
Z dobrego serca chcę Cię uchronić przed wpakowaniem się
w gniota z Nokii i zrobienia tego samego błędu co ja zrobiłem.
Ale oczywiście Twoje pieniądze, Twój wybór :-)) Powodzenia!

Data: 2011-08-26 10:19:23
Autor: AL
W dniu 2011-08-25 15:43, Pszemol pisze:
[...]

eee, z e51 podlaczona do gps via BT zjezdzilem cala europe.
I nie narzekalem na wielkosc ekranu.

A jak nie dowidzisz, to okulista sie klania ;)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-08-26 12:26:52
Autor: !sp

Użytkownik "AL" <adam@skads.tam> napisał w wiadomości news:j37ku7$i75$1inews.gazeta.pl...
eee, z e51 podlaczona do gps via BT zjezdzilem cala europe.
I nie narzekalem na wielkosc ekranu.

W aucie im mniejszy ekran tym lepiej. Gadacz potrzebny
17 calowy zasłaniałby szybę

Data: 2011-08-26 10:27:21
Autor: AL
W dniu 2011-08-25 14:55, Krystek pisze:
[...]

na androida rowniez sa - jak najbardziej te, ktore wymieniles powyzej
+ mase innych

[...]

od miesiaca korzystam z HTC DesireZ - wiec tego polece.

IMHO wymiata iPhona (wole androida niz iOS, z paru wzgledow - chocby brakiem pustych fragmentow stron przy przegladaniu internetu;).

Jak potrzebujesz cos pisac - masz klawiature sprzetowa qwerty (znacznie wygodniejsza od nokiowych, szkoda, ze po G1 skrocili ja do 4-rech rzedow).
Ekran 3.7" nie jest ani za duzy ani za maly - wyrazny, ma dokladnie te same cechy o ktorych pisal Przemol w odniesieniu do iPhona

Ladnie wykonany - metalowe elementy obudowy

Jedyna wada, do ktorej trzeba sie przyzwyczaic to waga telefonu 180g.
(ale jak wezmiesz bez klawiatury sprzetowej jakiegos Galaxy S lub HTC Dezire) to bedzie waga oscylowala w okolicach 100-120g

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-08-24 11:13:33
Autor: !sp

Użytkownik "Krystek" <spamtrap@krystek.art.pl> napisał w wiadomości news:j304or$gt4$1node2.news.atman.pl...
Mam zamiar w najbliższym czasie zmienić telefon. Nie pociągają mnie _dotykowce_, więc planuję kupić jakiś normalny, tradycyjny, jednobryłowy telefon.
Waham się między E52 a E55. Styczność _na żywo_ miałem tylko z tym

Wybierz SE HAZEL albo ELM

Nokia E52 vs E55 - który lepszy?