Nokia E61 - ciekawy problem, ktos tak mial?

Data: 2010-08-23 17:08:50
Autor: Waldemarrr
Nokia E61 - ciekawy problem, ktos tak mial?
Witam.

Bohater watku: stara dobra Nokia E61, 3 letnia, ta pierwsza wersja bez literki 'i'. Ma sie swietnie i mimo swojego wieku od lat spelnia doskonale role kieszonkowego komputera aaale.. jak trzeba wyslac smsa to proces wysylania smsa blokuje telefon na pelne (!) 3 minuty. Wrecz go zawiesza, bo w tym momencie nie da sie nic innego zrobic, nawet wielozadaniowosc nie dziala. Po tych 3 minutach wszystko wraca do normy - sms wyslany. Da sie z tym zyc bo nie wysylam 100 smsow na godzine ale troche to upierdliwe. Dzieje sie tak tylko z smsami, efekt jest taki, ze szybciej trwa napisanie i wyslanie emaila niz smsa. Nie pamietam by tak bylo na poczatku bo bym to pewnie zauwazyl. Mial ktos kiedys taki przypadek?

Waldek.

--

www.waldek.sewera.pl

Data: 2010-08-23 23:59:03
Autor: VSS
Nokia E61 - ciekawy problem, ktos tak mial?
Waldemarrr wrote:
Witam.
Mial ktos kiedys taki przypadek?

zaordynowałbym master reset lub wgranie nowego firmware, np.oryginalnego nokii (jak przez przypadek masz jakiś brandowany)
u mnie po takiej aktualizacji e50 uruchamiała się 30-40 sek  a nie 2 minuty jak miała w zwyczaju na sofcie orange.

--
VSS
http://vss.pl

Data: 2010-08-24 09:08:31
Autor: Waldemarrr
Nokia E61 - ciekawy problem, ktos tak mial?
zaordynowałbym master reset lub wgranie nowego firmware

Tylko w takim przypadku - o ile sie nie myle - trzeba liczyc sie z ponowna instalacja calego dodatkowego oprogramowania, indywidualne ustawienia w telefonie tez sie pewne moga stracic i trzeba wszystko ustawiac od nowa. To chyba jeszcze bardziej upierdliwe niz zaczekanie 3 minuty raz na jakis czas.

Waldek.

www.waldek.sewera.pl

Data: 2010-08-24 10:37:20
Autor: Tomek
Nokia E61 - ciekawy problem, ktos tak mial?

Użytkownik "Waldemarrr" <mail.jest@na.mojej.str> napisał

[...]

Problem stary jak świat w większości nokii serii E. Nokia wypuściła wkrótce patche naprawiające błąd długiego wysyłania smsów.

http://europe.nokia.com/support/product-support/nokia-e61/phone-software/general-software

http://europe.nokia.com/A4164022?url=http://nds1.nokia.com/phones/files/software/Nokia_E61_sms_accelerator.sis

Data: 2010-08-24 15:43:10
Autor: Waldemarrr
Nokia E61 - ciekawy problem, ktos tak mial?
Dziekuje za odpowiedz. Jestem wyjatkowo cierpliwy totez dopiero teraz zaczela mnie ta cecha uwierac. Angielski to nie moj jezyk, jesli znasz temat to bedziesz tak mily i podpowiesz? Czy dobrze mysle, ze sciagniecie i uruchomienie w telefonie tego "SISa" rozwiazuje problem?

Waldek.

www.waldek.sewera.pl

Data: 2010-08-24 17:00:00
Autor: Tomek
Nokia E61 - ciekawy problem, ktos tak mial?

Użytkownik "Waldemarrr" <mail.jest@na.mojej.str> napisał

sciagniecie i uruchomienie w telefonie tego "SISa" rozwiazuje problem?

Dokładnie tak jak piszesz :) Robi się to, gdy wgranie nowszego oprogramowania jest kłopotliwe. Miałem tak kiedyś ze swoją e50. Taka sama przypadłość, sms 4 minuty.

Data: 2010-08-25 10:41:28
Autor: Waldemarrr
Nokia E61 - ciekawy problem, ktos tak mial?
Dokładnie tak jak piszesz :) Robi się to, gdy wgranie nowszego oprogramowania jest kłopotliwe.

Pomoglo. Dzieki. Telefon bedzie mi sluzyl szczesliwie jeszcze z 5 lat :)

Waldek.

www.waldek.sewera.pl

Nokia E61 - ciekawy problem, ktos tak mial?