Nokia E63 i problem z LD-4W

Data: 2009-11-21 21:30:24
Autor: lukk
Nokia E63 i problem z LD-4W
Witam
Mam problem z modułem GPS Nokia LD-4W. Otóż po włączeniu modułu udaje mi się go wykryć i powiązać z telefonem (Nokia E63) przez Bluetooth. Po uruchomieniu NokiaMaps aplikacja nie komunikuje się z modułem - nie może odczytać pozycji z GPS. Z tego co wiem, należy to zainicjować z poziomu aplikacji - tylko jak to zrobić? Przeszukałem pomoc dostępną w aplikacji, stronę Nokii - i nic... Albo jestem ślepy, albo odporny na wiedzę...
Z góry dzięki za pomoc

pzdr
lukk

Data: 2009-11-21 21:36:02
Autor: Jan Drawski
Nokia E63 i problem z LD-4W
[...]

Jak nikt Ci tutaj nie pomoze to polecam:
http://www.ipmart-forum.pl/
http://forum.symbianos.pl/

Jan Drawski

Data: 2009-11-22 12:39:50
Autor: Marcin Szumilas
Nokia E63 i problem z LD-4W
Quoted:
lukk (lukk.mkmWYWALTO@vp.pl)
in news:he9il1$hkt$1inews.gazeta.pl

[...]

A czy na module miga biała dioda?
Powinny migać wszystkie trzy.

MSz

Data: 2009-11-22 13:02:27
Autor: lukk
Nokia E63 i problem z LD-4W
Marcin Szumilas pisze:
[...]

Migały tylko zielona i biała.

Data: 2009-11-22 15:39:34
Autor: Marcin Szumilas
Nokia E63 i problem z LD-4W
Quoted:
lukk (lukk.mkmWYWALTO@vp.pl)
in news:4B092853.40305vp.pl

Migały tylko zielona i biała.

Czyli nie miałeś połączenia Bluetooth. Powinna być jeszcze niebieska.
Włącz Bluetooth w telefonie.

Jak się łączysz po raz pierwszy, to trzeba wpisać cztery zera chyba, już nie
pamiętam. Zobacz w instrukcji do modułu.

MSz

Data: 2009-11-22 16:25:13
Autor: lukk
Nokia E63 i problem z LD-4W
Marcin Szumilas pisze:
Quoted:
lukk (lukk.mkmWYWALTO@vp.pl)
in news:4B092853.40305vp.pl

[...]

Jak napisałem w pierwszym poście: po włączeniu modułu udaje mi się go wykryć i powiązać z telefonem (Nokia E63) przez Bluetooth. Problem polega na tym, że po tej operacji nadal niebieska dioda nie świeci...

pzdr
lukk

Data: 2009-11-22 16:47:06
Autor: Marcin Szumilas
Nokia E63 i problem z LD-4W
Quoted:
lukk (lukk.mkmWYWALTO@vp.pl)
in news:4B0957D9.6010108vp.pl

[...]

No tak, sorry.
Kiedy ja mam Bluetooth wyłączony i uruchamiam program, to się pyta, czy
włączyć Bluetooth, potwierdzam i w tym momencie zaczyna migać niebieska.
A czy masz oprócz Nokia Maps programik Dane GPS? Spróbuj jeszcze nim się
pobawić.

Pozdrawiam,
MSz

Data: 2009-11-22 17:37:52
Autor: Marcin Szumilas
Nokia E63 i problem z LD-4W
Quoted:
lukk (lukk.mkmWYWALTO@vp.pl)
in news:4B09649F.6000107vp.pl

Co to za program?

U mnie (Nokia E51) to mały programik systemowy, podaje pozycję (współrzędne), wysokość n.p.m., prędkość poruszania się, jakość transmisji GPS, liczy statystykę przebytej trasy (ale bez map). Może u Ciebie się inaczej nazywa?

MSz

Data: 2009-11-22 18:20:15
Autor: lukk
Nokia E63 i problem z LD-4W
Marcin Szumilas pisze:
[...]

I o to chodziło - dzięki wielkie. Najpierw trzeba było włączyć Dane GPS a potem NokiaMaps. Problem polegał na tym, że nigdzie tego nie napisali - ani w instrukcji, ani w helpie w telefonie, ani na stronie...

pzdr
lukk

Data: 2009-11-22 18:42:26
Autor: Marcin Szumilas
Nokia E63 i problem z LD-4W
Quoted:
lukk (lukk.mkmWYWALTO@vp.pl)
in news:4B0972CF.5040203vp.pl

[...]

Hm, no bo to nie jest konieczne. Tak samo Dane GPS, jak i Nokia Maps pytają się, czy włączyć Bluetooth.
A w metodach pozycjonowania masz ustawione Bluetooth GPS? (U mnie: Narzędzia | Ustawienia | Ogólne | Pozycjonowanie | Metody pozycjonowania)

I dalej musisz włączać najpierw Dane GPS?

Pozdrawiam,
MSz

Data: 2009-11-22 19:16:03
Autor: lukk
Nokia E63 i problem z LD-4W
Marcin Szumilas pisze:
[...]

Masz rację - widać to ja jestem odporny na wiedzę. Inna rzecz, że to jest mój pierwszy telefon z Symbianem, GPS i całą resztą bajerów. Do tej pory miałem SE K550i :)

pzdr
lukk

Data: 2009-11-22 19:40:40
Autor: Marcin Szumilas
Nokia E63 i problem z LD-4W
Quoted:
lukk (lukk.mkmWYWALTO@vp.pl)
in news:4B097FE3.9070008vp.pl

Masz rację - widać to ja jestem odporny na wiedzę. Inna rzecz, że
to  jest mój pierwszy telefon z Symbianem, GPS i całą resztą
bajerów. Do tej  pory miałem SE K550i :)

:)
Powodzenia!
MSz

Nokia E63 i problem z LD-4W