Nokia Lumia 520 i Windows Phone 8

Data: 2014-07-23 11:04:52
Autor: GAD Zombie
Nokia Lumia 520 i Windows Phone 8
Witam

Ostatnio przeglądałem w sklepach internetowych telefony i zainteresował mnie telefon Nokia Lumia 520. Jest dość tani, a to dla mnie istotne, bo >500 za telefon to raczej nie chcę dać. W wielu miejscach opinie są bardzo pochlebne. Ciekaw jestem, czy ktoś z Was z takiego korzystał. Jak się używa tego Windows Phone, czy jest coś warty? Podobno stabilny, lepiej niż Android. Z drugiej strony na Androida jest pełno darmowych aplikacji. Jak z Windowsem? Wszystko płatne i mało, czy nie jest już tak źle? Jakiego typu aplikacji może brakować w Windowsie w stosunku do Androida?
I ogólnie jak odbieracie ten telefon i system?

--
GAD Zombie
http://gad.art.pl/  http://sadist.art.pl/

Data: 2014-07-23 16:52:14
Autor: qrt
Dnia Wed, 23 Jul 2014 11:04:52 +0200, GAD Zombie napisał(a):

[...]

zależy czego oczekujesz. System działa sprawnie na każdym sprzęcie. I nie
muli. Czasem oczywiście zdarza sie ze coś tam przytnie czasem ale w
porównaniu z androidem to naprawde bardzo sporadyczne sytuacje. Aplikacje - no braki są. W sumie z takich podstaw to nic nie brakuje ale
jak sie głębiej zerknie to już nie jest tak różowo. Np spotify brakuje
funkcjonalności z androida. Podbnie brak jest jakiś bardziej zaawansowanych
aplikacji. Np na adroidzie jest coś takiego jak Orux - służy do obsługi map
s serwerów WMS (openstretmap, google, bing i innych) obsługuje także np
mapy garmina czy inne formaty - na WP8 aplikacji o tak szerokiej
funkcjonalności nie ma. Podobnie jak nie ma trekbuddy. Aplikacja mbanku z
WP8 również jest mniej zaawansowana niż ta z androida. itd. Aplikacji do obsługi usenetu nie ma wcale. Jak odbieram? jest to tanie - i działa jak ma działać. Dzwonić sie da,
wysłać SMS także. Można sprawdzić poczte pogodę, poczytać strony obejrzeć
filmik na YT czy w coś tam zagrać. System jest rozwijany tak raczej opornie. Przez rok z takich bardziej widocznych zmian to została dodana tylko
możliwość zamykania aplikacji w podgladzie wielozadaniowości. Teraz na
dniach ma być update do 8.1. Ale np taka nawigacja here drive + to upadtów nie dostaje (tudzież takie
które nie wprowadzją widocznych zmian) a bardzo by sie jej przydały bo
porostu sie do użytku nie nadaje.

Za taka kasę to IMO to ok.

Data: 2014-07-23 18:25:30
Autor: NetiaAbonent
Nokia Lumia 520 i Windows Phone 8

Użytkownik "qrt" <m@il.jakis>

[...]

Jakiś program do filtrowania połączeń ? :-)

System jest rozwijany tak raczej opornie.
Przez rok z takich bardziej widocznych zmian to została dodana tylko
możliwość zamykania aplikacji w podgladzie wielozadaniowości.

Eee yy, została dodana obsługa SPP :-)

Data: 2014-07-23 19:11:09
Autor: qrt
Dnia Wed, 23 Jul 2014 18:25:30 +0200, NetiaAbonent napisał(a):

Użytkownik "qrt" <m@il.jakis>

[...]

system podstawowe filtrowanie zapewnia. Czyli poprostu można numery blokować.

Data: 2014-07-25 12:35:12
Autor: NetiaAbonent
[...]

A nie widzę takiej funkcji w moim i nawet myślałem, że tego system w ogóle nie umożliwia, ale faktycznie są różne programy to widać w WP8 już można

Data: 2014-07-23 21:58:09
Autor: B.G
W dniu 2014-07-23 11:04, GAD Zombie pisze:
Witam

Ostatnio przeglądałem w sklepach internetowych telefony i zainteresował
mnie telefon Nokia Lumia 520. Jest dość tani, a to dla mnie istotne, bo
 >500 za telefon to raczej nie chcę dać.

Cześć.
Kupiłem kilka miesięcy temu L520, robiąc to dlatego, że jest to najtańszy WP8.
Chciałem _tylko_ zobaczyć co i jak w tym OS-ie, a następnie go sprzedać.
Jednak nie sprzedałem i uważam że jest to najtrafniej zainwestowane przeze mnie kilka stów (400zł) od dłuższego czasu.

Czekam z lekką juĹź niecierpliwością na update do WP8.1... i jeśli będzie tam  to co zapowiadają...  to kupię za jakiś czas porządniejszą (pewnie droĹźszą z min 1GB RAM-u)  "słuchawkę" z tym systemem.

W porównaniu z Androidem na lepszym (2 x więcej RAM-u) sprzęcie jak XperiaL - Nokia L520 komfortem obsługi / płynnością i przewidywalnością zachowania po prostu zdecydowanie wygrywa - ktoś powie że wręcz nokautuje robota.

Ma co prawda kiepski nieco wyświetlacz (okropnie się palcuje i odbija światło),  brak przedniej kamery.. ale to nie tragedia w konfrontacji z ceną.

W wielu miejscach opinie są
bardzo pochlebne. Ciekaw jestem, czy ktoś z Was z takiego korzystał. Jak
się używa tego Windows Phone, czy jest coś warty?

Najlepiej sprawdĹş sam.  Ale jak nie jesteś jakoś uzaleĹźniony od brandzloida - to będziesz raczej zadowolony.

Podobno stabilny,
lepiej niż Android. Z drugiej strony na Androida jest pełno darmowych
aplikacji. Jak z Windowsem? Wszystko płatne

Tak samo - na WP8 jest "kupa" bezpłatnych programów.

i mało, czy nie jest już tak
źle? Jakiego typu aplikacji może brakować w Windowsie w stosunku do
Androida?

Pewnie na dzień dzisiejszy jest mniej niĹź na androida....  ale liczba tych sensownych zapewne niedługo się zrĂłwna z liczbą sensownych na robota.

I ogĂłlnie jak odbieracie ten telefon i system?

Ja pozbyłem się bez żalu Androida.
Prywatnie używam wspomnianej Lumii. Jako maszynka do "wszystkiego" spisuje się naprawdę zgrabnie.
Natomiast do pracy - do naprawdę ciężkiej orki SMS-ami - często kilkadziesiąt na dzień - i podobnej ilości rozmów - używam E72.
W takim zastosowaniu - dachówki nie są w stanie konkurować z sensownym klasykiem z _realną_ klawiaturą.

--
B.G

Data: 2014-07-24 19:01:22
Autor: Trybun
W dniu 2014-07-23 21:58, B.G pisze:

Tak samo - na WP8 jest "kupa" bezpłatnych programów.

A jest pod WP8 jakiś program typu andridowski  Yanosik czy Rysiek, służące do ostrzegania kierowcy przed fotoradarami itd?

Data: 2014-07-24 21:07:56
Autor: atm

http://www.windowsphone.com/en-us/store/app/yanosik/d3cf38aa-8187-40d8-8030-25091ca592aa

Data: 2014-07-25 15:33:32
Autor: Trybun
W dniu 2014-07-24 21:07, atm pisze:
On 2014-07-24 19:01, Trybun wrote:
[...]

Dzięki. Następnym telefonem prawie na pewno będzie Nokia, być może Lumia 630 dualsim.

Data: 2014-07-25 15:39:34
Autor: atm
On 2014-07-24 19:01, Trybun wrote:
[...]

Sądze, ze po update do wp 8.1 mozna dac temu systemowi szanse. Znam kilka osob, ktore sa bardzo zadowolone z tandemu Nokia/MS (nie sa geekami). Ja zas jestem pod duzym wrazeniem wykonania modelu 925.

Data: 2014-07-27 08:31:44
Autor: Trybun
On 2014-07-24 19:01, Trybun wrote:
[...]

Znajomy ma Lumię 625. Nie jestem pewien jaki ona ma już ten nowszy system, ale telefon robi bardzo dobre wrażenie. I nie to abym miał do swojego obecnie posiadanego telefonu z Androidem jakieś maga krytyczne uwagi, ale po prostu chciałbym spróbować czegoś innego.
925, ze względu na cenę raczej nie wchodzi w rachubę... ;-)

Data: 2014-07-31 10:03:16
Autor: GAD Zombie
[...]

Dzięki za obszerne info. Tego mi potrzeba, bo nie znam nikogo, kto posiada taki telefon, żeby podpytać i pooglądać, a w sieci widziałem trochę filmów z tym, trochę poczytałem i wygląda zachęcająco.

Możesz jeszcze napisać jak wygląda sprawa aparatu? Dobrze robi się tym zdjęcia? Są przyzwoitej jakości, czy raczej marne? Wiem, że nie ma lampy błyskowej. I źle i dobrze. Jak widzę efekty z lampy ledowej, to mi się śmiać chce, bo te zdjęcia wychodzą okropne. W moim obecnym SE K800i jest dość fajna lampa błyskowa, choć o małym zasięgu i trochę jestem przyzwyczajony do tego. No ale ten telefon powoli już umiera i dlatego rozglądam się za nowym.

Czekam z lekką już niecierpliwością na update do WP8.1... i jeśli będzie
tam  to co zapowiadają...  to kupię za jakiś czas porządniejszą (pewnie
droższą z min 1GB RAM-u)  "słuchawkę" z tym systemem.

Czy update systemu do 8.1 jest bez problemu możliwy w tej Nokii L 520?

Ma co prawda kiepski nieco wyświetlacz (okropnie się palcuje i odbija
światło),  brak przedniej kamery.. ale to nie tragedia w konfrontacji z
ceną.

Kiepski, bo się palcuje, czy kiepski, bo źle wygląda obraz, który on pokazuje? Jakieś problemy z kątami widzenia, kolorami, albo na słońcu?

W wielu miejscach opinie są
bardzo pochlebne. Ciekaw jestem, czy ktoś z Was z takiego korzystał. Jak
się używa tego Windows Phone, czy jest coś warty?

Najlepiej sprawdź sam.  Ale jak nie jesteś jakoś uzależniony od
brandzloida - to będziesz raczej zadowolony.

Totalnie nie jestem uzależniony, bo mam obecnie telefon SE K800, który nie wie co to android;) Na razie androida oglądałem w telefonie żony i u znajomych, ale mnie nie powalił. Stąd też rzut okiem w stronę WP8

Tak samo - na WP8 jest "kupa" bezpłatnych programów.

Ok, fajnie :)

[...]

Z tym pewnie też będę miał problem, bo się muszę przestawić z klawiatury na dotyk. Ale ogólnie pisanie smsów na tym nie przysparza problemów?

Data: 2014-07-31 19:25:47
Autor: B.G
W dniu 2014-07-31 10:03, GAD Zombie pisze:

[...]

To trudne pytanie dla mnie.
Ja aparatu w komĂłrce (smartfonie) uĹźywam zasadniczo tylko do "kserowania" dokumentĂłw albo naklejek ze sprzętu.  Ten ma  AF więc spokojnie daje sobie z tym radę (jest ostro).
Do foto używam lustrzanki - stąd nie mam za bardzo rozeznania czy akurat L520 robi dobre zdjęcia - ostre - na pewno tak.
Aha.. nie posiada ona diody doświetlającej.

Kręciłem tą Lumią filmy - wg mnie są b.dobre.  Jest to pół HD, są bardzo ostre, dĹşwięk ok.
Koder filmĂłw (h.264) jest strasznie nieoszczędny - trzeba przekodowywać na komputerze, aby zajmowały logiczną ilość miejsca.  MoĹźna je bez zauwaĹźalnej utraty jakości zmniejszyć do 20-30% wielkości.

Czy update systemu do 8.1 jest bez problemu moĹźliwy w tej Nokii L 520?

Wg zapewnień Nokii i MS  - kaĹźdy WP8 stanie się WP8.1
Na razie - WP8.1 (Lumia Cyan) na Nokie L520 jest głównie w fazie "under testing"  patrz:  http://tiny.pl/qsdvw

Kiepski, bo się palcuje, czy kiepski, bo źle wygląda obraz, który on
pokazuje? Jakieś problemy z kątami widzenia, kolorami, albo na słońcu?

Oryginalna powierzchnia palcuje się - naprawdę "STRASZNIE" łatwo.
Rozwiązałem ten problem folią matową (nie pamiętam jakiej firmy) - jest milion razy lepiej pod tym względem - problem po prostu znikł.
Odbicia światła - niestety nie jest to clear black - i "na słońcu" odbicia światła od powierzchni wyświetlacza dają w "kość".
Folia o ktĂłrej wspomniałem - częściowo pomaga;  do tego jak ustawisz jasne tło robocze - to jest całkiem przyzwoicie.

Kolory i kąty widzenia OK - jest tam wyświetlacz IPS.

Z tym pewnie też będę miał problem, bo się muszę przestawić z klawiatury
na dotyk. Ale ogĂłlnie pisanie smsĂłw na tym nie przysparza problemĂłw?

Jest jak na kaĹźdym dotykowcu - bez patrzenia na ekran nie idzie  nic napisać.
Aha... jakość czujnika dotyku na ekranie L520  jest bardzo dobra.
Od Lumia Cyan - ma działać klawiatura typy swype.

--
B.G

Data: 2014-08-01 07:53:30
Autor: GAD Zombie
W dniu 2014-07-31 19:25, B.G pisze:
[...]

Ja aparatu w komórce (smartfonie) używam zasadniczo tylko do
"kserowania" dokumentów albo naklejek ze sprzętu.  Ten ma  AF więc
spokojnie daje sobie z tym radę (jest ostro).
Do foto używam lustrzanki - stąd nie mam za bardzo rozeznania czy akurat
L520 robi dobre zdjęcia - ostre - na pewno tak.
Aha.. nie posiada ona diody doświetlającej.

Ja też wolę normalny aparat, to zrozumiałe. Jednak często zdarza mi się nie mieć go pod ręką i wówczas pozostaje telefon. Mój SE K800 robi przyzwoite zdjęcia i nieraz mi to wystarczało. Nie chciałbym mieć gorszego aparatu niż w nim, bo już się po prostu przyzwyczaiłem. Ale nie można mieć wszystkiego ;)

Kręciłem tą Lumią filmy - wg mnie są b.dobre.  Jest to pół HD, są bardzo
ostre, dźwięk ok.
Koder filmów (h.264) jest strasznie nieoszczędny - trzeba przekodowywać
na komputerze, aby zajmowały logiczną ilość miejsca.  Można je bez
zauważalnej utraty jakości zmniejszyć do 20-30% wielkości.

To zrozumiałe - mniejsza kompresja jest szybsza, więc łatwiej mu to zapisać, ale w zamian plik jest większy. Przekonwertowanie filmu to żaden problem.

Czy update systemu do 8.1 jest bez problemu możliwy w tej Nokii L 520?

Wg zapewnień Nokii i MS  - każdy WP8 stanie się WP8.1
Na razie - WP8.1 (Lumia Cyan) na Nokie L520 jest głównie w fazie "under
testing"  patrz:  http://tiny.pl/qsdvw

Widzę. Ale to napawa optymizmem i za jakiś czas powinno być.

[...]

Sprawa prosta - kupić folę i tyle. Pewnie i tak bym kupił, żeby oszczędzić wyświetlacz.

Odbicia światła - niestety nie jest to clear black - i "na słońcu"
odbicia światła od powierzchni wyświetlacza dają w "kość".
Folia o której wspomniałem - częściowo pomaga;  do tego jak ustawisz
jasne tło robocze - to jest całkiem przyzwoicie.

Kolory i kąty widzenia OK - jest tam wyświetlacz IPS.

Ok, jeszcze raz dziękuję za opis.

Data: 2014-07-25 00:38:14
Autor: Wiwo

Użytkownik "GAD Zombie" <gad@USUN.gad.USUN.art.pl> napisał w wiadomości news:lqntrk$8rb$1node2.news.atman.pl...
> [...]

I ogólnie jak odbieracie ten telefon i system?

Dla mnie Windows Phone w telefonach to jakaś porażka. Taki przykład. Z telefonu z androidem chcieliśmy przesłać zdjęcie na lumię (nie pamiętam modelu, na pewno lumia i windows). W zasadzie nic prostszego. Odpalamy BT i leci. O nie... Nie da się. Pytanie do wujka G i okazuje się, że ten telefon owszem ma BT, ale tylko do użytku z zestawem słuchawkowym. Owszem, mają być jakieś aplikacje które to obchodzą, ma niby być jakaś aktualizacja, która to rozwiązuje, ale trzeba pokombinować. No to krok drugi. Przerzucimy przez laptopa. Nic prostszego, podłączamy kabelek i wrzucamy fotki. O nie. Nie da się. Trzeba ciągnąć kobylastą aplikację (zune) i dopiero można coś kombinować. Po instalacji niby widać pamięć telefonu, ale fotki nie chciały się przegrać. Nie było czasu, daliśmy spokój.
Inny przykład. Kumpel loguje się do srajbuka na lumii. I nagle okazuje się, że w kontaktach telefonu ma jedno wielkie śmietnisko. I nie da się wyłączyć synchronizacji kontaktów ze srajbuka w telefonie. Naczynie powiązane, używasz aplikacji na telefonie, to musisz mieć kontakty z tego gówna, nie chcesz mieć, to loguj się przez www.

Ja wiem, że zaraz odezwą się użytkownicy WP i wyjaśnią jaki byłem głupi i czego nie umiałem zrobić. Pewnie gdyby mi się chciało z tym systemem zapoznać, to temat byłby do ogarnięcia. Tylko nie o to chodzi. Takie podstawowe funkcje, powinny być zaimplementowane domyślnie i działające. I pomijam fakt, że do mnie nie przemawia filozofia kafli, to subiektywna ocena.

Mając na uwadze powyższe, sugerowałbym uważne zapoznanie się z systemem przed zakupem, żeby potem nie zdziwić się pewnymi sprawami...

Wiwo

Data: 2014-07-25 01:19:41
Autor: J.F.
Dnia Fri, 25 Jul 2014 00:38:14 +0200, Wiwo napisał(a):
[...]

Tylko ze na Androidzie jest z BT coraz gorzej. Obrazki jeszcze wysyla, ale z odbiorem to bywa roznie.

[...]

Nie martw sie, Google ma podobne pomysly :-)

J.

Data: 2014-07-25 07:24:18
Autor: B.G
W dniu 2014-07-25 00:38, Wiwo pisze:

[...]

Nieaktualne,
tak było w WP7.x
W WP8 jest już normalnie - tzn przez BT jak najbardziej można przesyłać zdjęcia czy dźwięki.

> [...]
> (zune) i dopiero można coś kombinować. Po instalacji niby widać
> pamięć
> telefonu, ale fotki nie chciały się przegrać.

Jak wyĹźej, nieaktualne.  Dotyczyło WP7.x

Nie było czasu, daliśmy
spokĂłj.
Inny przykład. Kumpel loguje się do srajbuka na lumii. I nagle okazuje
się, że w kontaktach telefonu ma jedno wielkie śmietnisko.

Nie wiem jak w WP8. Fajsbuka nie uĹźywam na telefonie.

Mając na uwadze powyższe, sugerowałbym uważne zapoznanie się z systemem
przed zakupem, żeby potem nie zdziwić się pewnymi sprawami...

I to jest słuszne.
Z innych Ăłwczesnych brakĂłw... Radio FM jest w WP8.

--
B.G

Data: 2014-07-25 09:44:07
Autor: qrt
Dnia Fri, 25 Jul 2014 07:24:18 +0200, B.G napisał(a):

Nie było czasu, daliśmy
spokój.
Inny przykład. Kumpel loguje się do srajbuka na lumii. I nagle okazuje
się, że w kontaktach telefonu ma jedno wielkie śmietnisko.

Nie wiem jak w WP8. Fajsbuka nie używam na telefonie.

W  WP8 można filtrować kontakty na liście. Można ustawić czy ma pokazywać
na liście kontakty z googla, outlooka, exchange, skypa. Facebooka nie mam
ale zdziwiłbym sie gdyby w tym wypadku sie nie dało.

Data: 2014-07-25 23:29:34
Autor: Waldek Godel
Nokia Lumia 520 i Windows Phone 8
Dnia Fri, 25 Jul 2014 07:24:18 +0200, B.G napisał(a):

Z innych ówczesnych braków... Radio FM jest w WP8.

I dopiero od Lumia Black w górę da się odtworzyć backup PO konfiguracji Wifi i 3G.
Od 8.1 (czyli Lumia Cyan) ma być epokowa zmiana - backup ma obejmować również apki!!! Co za szaleństwo..
Jak już wreszcie MS to wypoci.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Ta wiadomość jest wolna od wirusów bo to jest kawałek tekstu, w związku z tym nie musi zawierać żadnej popapranej reklamy tandetnego programu antywirusowego rozsyłanego przez idiotów dla idiotów

Data: 2014-07-25 15:26:46
Autor: Trybun
[...]

Bo ty wydajesz się szukać czegoś więcej niż telefonu. Dla mnie czysty głos, dobry zasięg i jeszcze parę sprawnie działających drobnostek wystarczy żeby telefon nazwać - dobrym.

Data: 2014-07-25 16:00:02
Autor: atm
On 2014-07-25 00:38, Wiwo wrote:

> [...]

BT i leci. O nie... Nie da się. Pytanie do wujka G i okazuje się, że ten
telefon owszem ma BT, ale tylko do użytku z zestawem słuchawkowym.

Nieprawda, przed chwila przeslalem zdjecie - idzie bez zadnych problemow, w obie strony.

[...]

Nieprawda, po podlaczeniu do komutera jest widoczna zarowno zawartosc pamieci wbudowanej jak i karty SD.

[...]

Tego nie chce sprawdzac. FB na komorce to ostatnia aplikacja, ktora chcialbym instalowac.

[...]

Tu nie ma zadnych trickow, skorzystalem z podstawowej, wbudowanej fukcjonalnosci WP 8.0.

Data: 2014-07-31 09:55:33
Autor: Wiwo

Użytkownik "atm" <_@vp.pl> napisał w wiadomości news:53d262ed$0$2247$65785112news.neostrada.pl...

Nieprawda, przed chwila przeslalem zdjecie - idzie bez zadnych problemow, w obie strony.

Wyżej B.G. potwierdza, że te problemy występowały w starszej wersji, więc nie zarzucaj mi pisania nieprawdy.

Tu nie ma zadnych trickow, skorzystalem z podstawowej, wbudowanej fukcjonalnosci WP 8.0.

Nie wiem jaka wersja była na tamtym telefonie, faktem jest, że takie problemy napotkałem.

Wiwo

Data: 2014-07-31 10:15:35
Autor: GAD Zombie
W dniu 2014-07-31 09:55, Wiwo pisze:

[...]

Nie ma się o co spierać. Całkiem możliwe, że w tym rzecz. W sieci czytałem, że WP7 był bardzo słaby i do niczego się nie nadawał, ale WP8 to już zupełnie co innego. I to chyba potwierdzają tutejsze opinie. Może faktycznie spotkałeś się z WP7 i też potwierdzasz w ten sposób, że do niczego się nie nadawał :). Jeśli w WP8 nie ma takich problemów, to bardzo dobrze.

Data: 2014-07-31 10:16:11
Autor: atm
On 2014-07-31 09:55, Wiwo wrote:

[...]

Pytajacy jest zainteresowany modelem 520, na ktory od dawna jest dostepna aktualna wersja WP 8.0. Chyba sie zgodzisz, ze w takim ujeciu stwierdzenie, ze nie da sie przeslac zdjecia lub jest to mozliwe tylko przy zastosowaniu dodatkowych narzedzi jest nieprawda?

W podobny sposob mozna odpisac komus kto pyta o funkcjonalnosc iPhone:
ten telefon nie obsluguje MMSow...

[...]

Nie przecze, nie znaczy to jednak, ze problemy wynikaly z brakow systemu WP.

Data: 2014-07-31 23:42:55
Autor: Wiwo

Użytkownik "atm" <_@vp.pl> napisał w wiadomości news:53d9fb50$0$2228$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Stwierdziłem, że w danym egzemplarzu nie byłem w stanie tego w prosty sposób zrobić i to jest prawdą. Problem wynikał z niedopracowanego systemu i zasugerowałem pytającemu, żeby dobrze mu się przyjrzał, żeby nie napotkał podobnych problemów.

W podobny sposob mozna odpisac komus kto pyta o funkcjonalnosc iPhone:
ten telefon nie obsluguje MMSow...

No obsługuje... Tylko ile zajęło producentowi wprowadzenie tej niesamowitej funkcjonalności?
I producent nie odrzucił tej filozofii, bo mimo coraz nowszych wersji, użytkownicy nadal się cieszą i traktują jak objawienie wprowadzenie funkcji, które u konkurencji są znane od dłuższego czasu... Patrz ostatni post Pszemola...

Nie przecze, nie znaczy to jednak, ze problemy wynikaly z brakow systemu WP.

Sam sobie zaprzeczasz. Z tego co tu piszą, problemy wynikały z niedopracowanej wersji WP, a nie wad sprzętu.

Wiwo

Data: 2014-08-01 09:04:45
Autor: atm
On 2014-07-31 23:42, Wiwo wrote:

[...]

Czy chcesz sprzedac pytajacemu swoj egzemplarz? Jesli nie to problem, ktorego doswiadczyles dotyczyl starszej wersji systemu lub konkretnej przypadlosci egzemplarza.
Nie podales modelu telefonu ani wersji systemu, ale WP to porazka:
[...]

Udowodnilem empirycznie, ze tak nie jest. Zreszta ktos tutaj tez wspomnial, ze nie ma z tym problemow...

[...]

Ale faktem jest, ze wiele rozwiazan w iOS jest dobrze zaimplementowanych. Zreszta powstala dosc smieszna sytuacja:
Apple daje nowe funkcje a niektorzy producenci telefonow z Androidem zabieraja jak np radio FM, slot kart SD czy mozliwosc wymiany baterii.
Nie wiem kto jest w lepszej sytuacji.
Zas funkcjonalnosc pendrive w smartfonie? Dla wielu osob bedzie tak samo istotna jak czytanie kodow QR czy wspomniane wbudowane radio FM.

Nie przecze, nie znaczy to jednak, ze problemy wynikaly z brakow
systemu WP.

Sam sobie zaprzeczasz. Z tego co tu piszą, problemy wynikały z
niedopracowanej wersji WP, a nie wad sprzętu.

Ehhh, ok wyrazniej: nie przecze ze miales problemy z przeslaniem zdjecia. Mogly one jednak wynikac z nieumiejetnego podejscia do tematu, zainstalowania aplikacji, ktore to utrudnialy/uniezmozliwialy (niezaleznie po ktorej stronie) czy tez korzystania z wczesniejszej wersji WP, ktora byc moze tego nie obslugiwala.
Czy gdzies tu sobie zaprzeczam?
GAD Zombie chce kupic Nokie 520 z systemem WP8.0, ktory obsluguje transfer plikow.

Data: 2014-07-31 10:16:27
Autor: GAD Zombie
W dniu 2014-07-25 16:00, atm pisze:
Nieprawda, po podlaczeniu do komutera jest widoczna zarowno zawartosc
pamieci wbudowanej jak i karty SD.

Czyli obie pamięci (wewnętrzna i karta) pokazują się w Windowsie (na komputerze) jako podpięte dyski zewnętrzne, tak jak pendrive?

Data: 2014-07-31 10:48:32
Autor: atm
On 2014-07-31 10:16, GAD Zombie wrote:
[...]

Nie, telefon widoczny jest jako urzadzenie (bez litery). Po rozwinieciu wewnatrz dostepna jest pamiec telefonu i karta.

Data: 2014-07-31 11:19:37
Autor: GAD Zombie
W dniu 2014-07-31 10:48, atm pisze:
On 2014-07-31 10:16, GAD Zombie wrote:
[...]

To może spytam inaczej - czy da się kopiować do niego i z niego pliki bez żadnych dodatkowych dziwnych programów? Obsłuży to sam system, czy trzeba instalować jakieś badziewia?
No i czy dostęp jest raczej do wszystkich plików normalnie, czy na zasadzie: w programie masz ikonkę do "obrazy", "muzyka" itd i musisz w ten sposób przesyłać pliki bez żadnej dowolności?

Data: 2014-07-31 11:48:45
Autor: atm
On 2014-07-31 10:16, GAD Zombie wrote:
[...]

W Win7 nie potrzeba zadnego dodatkowego oprogramowania. Telefon jest widoczny w systemie jak np aparat cyfrowy.
Po podlaczeniu telefonu do komutera dostep do karty jest swobodny ale nie spodziewaj sie, ze to bedzie totalna swoboda. Z powodu zabezpieczen systemu, gdy z pol roku temu chcialem dac szanse WP nie moglem tak po prostu wrzucic pliku txt na karte i otworzyc go w readerze. Tzn plik jak najbardziej lądowal na karie ale juz czytnik nie chcial go widziec. Jest spora szansa, ze do tej pory to sie zmienilo, ale wrocilem do Androida a N620 wyladowal w rodzinie. Mp3 przerzucasz bez problemu, filmiki tez (choc zapewne w ktoryms momencie odezwie sie kwestia braku niektorych kodekow). Nie wiem jak wyglada np kwestia map, ktore mialyby zostac odczytane z karty, czy w ogole sa dostepne programy typu Androzic. Zanim do tego dotarlem odpuscilem sobie ten system; bardziej jednak z powodu np powiazania glosnosci wszystkich dzwiekow pod jednym suwakiem (problem rozwiazany w WP 8.1) czy braku centrum powiadomien (ktore tez juz jest w WP 8.1).
Widze jednak, ze osoby, ktore maja bardziej typowe oczekiwania sa zadowolone z wyboru.

Data: 2014-07-31 12:53:53
Autor: GAD Zombie
On 2014-07-31 10:16, GAD Zombie wrote:
[...]

Dzięki za odpowiedź. To mi wystarcza. Ja nie używam telefonu jak komputera, nie mam wielkich wymagań, bo do tego służy komputer. Ale jak już jest, to lubię swobodę i brak złośliwych ograniczeń, np. brak możliwości przerzucania dowolnych plików, o czym właśnie mówisz. Trochę to denerwujące. Czytałem też, że wiele rzeczy nie da się trzymać na karcie, żeby działały. Tzn niektóre programy widzą pliki tylko z pamięci wewnętrznej telefonu. Podobnie jest z instalowaniem aplikacji - tylko w pamięci wewn. Nie wiem po cholerę takie ograniczenia, bo wiadomo, że ilość tej pamięci zaraz się skończy i nie pomoże wielka karta obok. Pewnie można na nią wrzucać zdjęcia i mp3. Aż dziwne, bo mój stary SE K800 bez problemu pojawia się w systemie jako dwa odrębne dyski i można robić z nimi co się chce. Telefon wszystko też widzi. I nawet instalować gry w javie można z karty (i wtedy chyba też na karcie) bez problemu. A tu wciąż sztuczki i kruczki po tylu latach doświadczeń. Nie powinno tak być.
Czasem też lubię zagrać na 5-10 minut, bo uznaję to za kiblową rozrywkę. Ale gry przecież tu są. Nie wiem ile i jakich, bo się jeszcze za bardzo nie zorientowałem w temacie.

A właśnie, a może ktoś z Was jeszcze opowie, jak wygląda kwestia przypomnień w kalendarzu, alarmu/budzika itp? Obecnie z tego lubię korzystać. Gdzieś w sieci widziałem, że ktoś na to psioczył, ale oczywiście bez konkretów i nie rozumiem co miał na myśli. Czy budzik działa, gdy telefon jest wyłączony?

Data: 2014-07-31 13:09:38
Autor: atm
[...]

W Androidzie tez czesto jest tak, ze nie da sie zainstalowac aplikacji na karcie. Dane np nawigacji i owszem tam wyladuja ale juz aplikacja bedzie w wewnetrznej pamieci. Cos kiedys czytalem o wplywie na stabilnosc, poza tym niektorzy wymieniaja karty, czesc aplikacji ma problem z poprawnym dzialaniem gdy sa umieszczone na karcie - deweloperzy o tym ostrzegaja.
Juz sie do tego przyzyczailem, w zasadzie idea karty jako magazynu mediow i bibliotek wiekszych programow jest ok.

Czasem też lubię zagrać na 5-10 minut, bo uznaję to za kiblową rozrywkę.
Ale gry przecież tu są. Nie wiem ile i jakich, bo się jeszcze za bardzo
nie zorientowałem w temacie.

Jest ich coraz wiecej, jesli traktujesz granie na komorce casualowo to nie powinno byc problemu.

[...]

Ja bylem pierwszy do psioczenia, ale chyba zostalem wysluchany ;]
Chodzilo o durne powiazanie wszystkich glosnosci w jeden suwak.

Data: 2014-07-31 13:34:01
Autor: GAD Zombie
W dniu 2014-07-31 13:09, atm pisze:
[...]

To ma swoje wady. Jak aplikacje w javie miały kilkaset kb, w porywach parę mb, to nie było problemu. Ale jak widzę, że gra na komórkę zajmuje 1,5 gb to już trochę słabo wydaje się, gdy telefon ma tylko 4 czy 8 gb pamięci, z czego na pewno kupa jest zajęta przez jakiś standardowy śmietnik. I wtedy instalacja na karcie miałaby sens.
Jak na SE instalowałem gry na karcie to działało ok dopóki nie wyjąłem karty. Wtedy się trochę popieprzyło. Wymieniłem kartę na nową, ale telefon ma gdzieś zapisane, jakie były gry na starej karcie. Musiałem je usuwać, chociaż uruchomić ich się nie dało. Niestety coś tam po nich zostało, wybieranie gry przez wpisywanie tytułu przestało działać i trzeba wybierać strzałkami. Ale ogólnie dało się tak instalować.

Podejrzewam.

Data: 2014-07-31 13:43:53
Autor: atm
On 2014-07-31 13:34, GAD Zombie wrote:
[...]

W przypadku duzych gier jak np Dungeon Hunter chyba jest tak, ze bazy danych laduja na karcie a czesc wykonywalna jest w pamieci wbudowanej.
Nie jestem jednak tego pewny, dano zadnej duzej gry nie instalowalem.

Data: 2014-07-31 13:15:19
Autor: J.F.
Nokia Lumia 520 i Windows Phone 8
Użytkownik "GAD Zombie"  napisał
[...]

Oni wszyscy od lat maja takie ciagoty, uwolnic sie od systemu plikow.
Przeciez Pszemol wyraznie Ci napisal - uzytkownik nie chce zadnych plikow, uzytkownik chce miec dostep do muzyki za 20$ miesiecznie, a do fillmow to mysle ze nawet za 49$ :-)

w WP to zdaje sie kwestia filozofii - aby zapewnic bezpieczenstwo aplikacji, ma ona dostep tylko do swoich plikow.
No i do dzielonych bibliotek.

To karty niby nie wyklucza, ale zawsze utrudnienie.

[...]

Nie mialem K800, ale mialem K550. Mimo ze ogolnie chwalilem, to
a) po podlaczeniu USB telefon sie pytal - modem czy karta pamieci.
   w trybie karty telefon przestawal dzialac, tylko udostepnial pliki,
b) byly tam rozne sztuczki, chyba zeby zapewnic niekopiowalnosc danych Sony.
    i chyba ta przenosnosc na karte byla ograniczona ...
c) zmienic rozszerzenia pliku z telefonu sie nie dalo. Nie, bo nie.

Czy budzik  działa, gdy telefon jest wyłączony?

Ja tam nie wiem, ale te smartfony strasznie pradozerne.
IMO - czas sie przyzwyczaic ze pradu na budzenie nie starczy :-)

J.

Data: 2014-07-31 13:30:07
Autor: GAD Zombie
W dniu 2014-07-31 13:15, J.F. pisze:
[...]

No tak tak, im więcej za wszystko zapłacę, tym lepiej się czuję ;)

w WP to zdaje sie kwestia filozofii - aby zapewnic bezpieczenstwo
aplikacji, ma ona dostep tylko do swoich plikow.
No i do dzielonych bibliotek.

To karty niby nie wyklucza, ale zawsze utrudnienie.

I właśnie w tym problem, że jest to tak zrobione, żeby dać użytkownikowi małe pole manewru. Akurat mnie to przeszkadza. Nie muszę widzieć wszystkich plików, systemowych i innych, bo mnie nie interesują. Ale chcę wrzucać swoje pliki według własnej struktury folderów, chcę móc stworzyć swoje foldery i podfoldery, a nie wrzucać wszystkie pliki w jeden worek z napisem "muzyka", "zdjęcia", "filmy".

[...]

Tak, mój też tak robi.

b) byly tam rozne sztuczki, chyba zeby zapewnic niekopiowalnosc danych
Sony.
    i chyba ta przenosnosc na karte byla ograniczona ...

Nie wiem co masz na myśli. U mnie widać normalnie foldery w TC i robię co chcę.

c) zmienic rozszerzenia pliku z telefonu sie nie dalo. Nie, bo nie.

Nie próbowałem nigdy, nie miałem potrzeby.

Czy budzik  działa, gdy telefon jest wyłączony?

Ja tam nie wiem, ale te smartfony strasznie pradozerne.
IMO - czas sie przyzwyczaic ze pradu na budzenie nie starczy :-)

Właśnie, to niestety też problem. Mojego SE używam od lat jako budzik i trochę się do tego przyzwyczaiłem. Czas kupić osobny budzik... ;)

Data: 2014-07-31 13:46:21
Autor: atm
[...]

Dlatego wciaz trzymam sie Androida, co by nie mowic o tym systemie daje on najwieksza swobode i mozliwosc personalizacji.

Data: 2014-07-31 14:10:07
Autor: GAD Zombie
W dniu 2014-07-31 13:46, atm pisze:
[...]

I to mnie do niego trochę przekonuje. Ale jego wady mnie też i odstraszają, ponieważ naczytałem się wiele o tym, że ma duże wymagania od sprzętu, ma sporo problemów i lubi się przywiesić, zresetować lub mocno zwalniać. Podobno W8 takich problemów za bardzo nie ma, co mnie akurat cieszy.

Kiedyś miałem starego Siemensa SL45i. Był fajny, dawał wiele możliwości i naprawdę sporo można było w nim zrobić po swojemu. Jednak miał kupę błędów i lubił się dość często zawiesić, co mnie doprowadzało do szału. Oddałem go na gwarancji, to zwrócili mi go z notką, że nic mu nie dolega. No nic. Poza tym, że był niedorobiony i taki ma być ;).
Gdy czytam o Androidzie, to mi się mój stary SL45i przypomina... ;)

Data: 2014-07-31 14:21:28
Autor: atm
On 2014-07-31 14:10, GAD Zombie wrote:
[...]

Wiesz, niektorzy wciaz pisza o braku aplikacji na WP i o tym, ze nie da sie tego uzywac ;] Prawda wypada gdzies po drodze.
Z czystym sumieniem wciaz polecam SGS2, oczywiscie najnowsze wymagajace gry moga przycianac ale jesli chodzi o codzienne uzytkowanie jest bardzo dobrze. Ilosc zawiech, czy innych tego typu problemow znikoma.
Co wiecej, Cyanogenmod za jakis czas zapewne zaoferuje aktualizacje
systemu do wersji 4.4.
Swoja droga obecyn CM 4.3 jest o tyle lepszy, ze mozna blokowac uprawnienia aplikacji i tak launcherowi mozna zabronic wykrecania numerow, doslownie ;]
W WP masz opcje: zgadzasz sie na wszystko czego wymaga deweloper albo aplikacji nie instalujesz.
Pamietaj tylko, ze na golym Androidzie nie masz mozliwosci dobrania sie do uprawnien.

Data: 2014-08-01 07:43:59
Autor: GAD Zombie
SGS2, było: Re: Nokia Lumia 520 i Windows Phone 8
W dniu 2014-07-31 14:21, atm pisze:
[...]

Jak zawsze :)

[...]

Zaciekawiłeś mnie tym, bo do tej pory nie brałem pod uwagę Samsunga. Przejrzałem jak sprawy się mają i specyfikacje wypadają bardzo dobrze. Niestety jak zobaczyłem ceny w sklepach, to wychodzi znacznie drożej, bo cena około 700 PLN, a nie 400. Trochę mnie to zniechęciło, bo nie chciałem wydawać tyle na telefon. Spojrzałem też na Allegro i są tańsze, nawet po ok. 500, ale jak widzę opinie sprzedawców z tymi cenami, to w życiu bym u nich nic nie kupił :). Wygląda na to, że wszyscy sprzedający w tych cenach, sprowadzają jakieś chińskie podróbki, albo telefony używane z Singapuru, Hong Kongu, Chin i kto wie skąd jeszcze.

SGS2 wypada nieźle, chociaż jest dość stary, bo wyczytałem, że jeszcze z 2011 roku. Patrząc na to ile on potrafi zastanawiam się po co komu lepsze ;).

Data: 2014-08-01 10:05:33
Autor: atm
[...]

Ostatnio strasznie duzo ofert to wysylka z Hong Kongu. Ja tez nie mam do tego przekonania i nawet jesli to nie bylyby podrobki to brak gwarancji i potencjalne ryzyko podniesienia ceny o podatki na cle skutecznie zniecheca.

SGS2 wypada nieźle, chociaż jest dość stary, bo wyczytałem, że jeszcze z
2011 roku. Patrząc na to ile on potrafi zastanawiam się po co komu
lepsze ;).

I wlasnie z tej przyczyny mam juz trzeci rok ten telefon. Dziala jak trzeba, bateria trzyma przyzwoicie (zreszta mozna ja wymienic na pojemniejsza firmowa: http://www.komputronik.pl/product/146775/Akcesoria/Akcesoria_do_telefonow_i_smartphonow/Dodatkowa_bateria_2000mAh_i_obudowa_do_Galaxy_S_II_i9100_.html ). Miesci sie w kieszeni oferujac jednoczesnie 4.3". W razie czego na Allegro jest full czesci zamiennych w przystepnych cenach, ma slot SD, dziala na nieprzycietym simie, wyswietlacz bez pentile. Naprawde jest sporo zalet.

Jednak nawet po ich uwzglednieniu moze sie okazac, ze bedziesz zadowolony z tanszego telefonu z WP :]
Mozesz tez rozwazyc model 620: mniejszy, zgrabniejszy, nie czuc go tak budzetowoscia jak 520 gdzie nie ma nawet podswietlania klawiszy pod ekranem. Ma tez diode, ktora sprawdzi sie nie tylko jako slaba lampa blyskowa ale takze jako latarka.

Data: 2014-08-01 11:11:51
Autor: GAD Zombie
W dniu 2014-08-01 10:05, atm pisze:
[...]

Właśnie tak to wygląda z komentarzy, które czytałem. Jak coś jest nie tak z telefonem (a sporo tam takich było), to był problem z reklamacją. Ktoś inny narzekał na dodatkową opłatę celną itd.
Zaoszczędzenie paru złotych zupełnie nie jest warte takich sytuacji.

[...]

Wszystko fajnie, tylko cena ponad 1,5x większa od Lumii 520.

[...]

Porównałem go z 520 na którejś ze stron i wygląda na to, że ma tylko troszkę mniejszy ekran i diodę, a poza tym to w zasadzie to samo. Za to cena już znacznie wyższa, bo ponad 600 PLN. Przy tej cenie to już bym wolał tego SGS2.

Data: 2014-08-01 11:51:14
Autor: GAD Zombie
[...]

Wygrzebałem tańszą wersję: Samsung Galaxy Ace 2 I8160
Kosztuje trochę ponad 400PLN
Są w nim jakieś istotne różnice w stosunku do SGS2? Cenowo na pewno. Ma pamięci 768 MB, nie 1 GB. Nie wiem jak bardzo to odczuwalne. Nie jestem też pewny do jakiej wersji można zupgradować w nim Androida i jak to się może odbić na wygodzie użycia. Nie wiem też jakie są podstawowe różnice między serią S, a Ace. Tego SGS2 to już tak łatwo się nie kupi. W wielu sklepach są już najsłabsze S3.

Data: 2014-08-01 11:56:42
Autor: Czarek

http://www.mgsm.pl/pl/porownanie/5914/4906/0/0/

--
Czarek

Data: 2014-08-01 12:08:19
Autor: GAD Zombie
W dniu 2014-08-01 11:56, Czarek pisze:
W dniu 2014-08-01 o 11:51, GAD Zombie pisze:
W dniu 2014-08-01 10:05, atm pisze:

 Nie wiem też jakie są podstawowe różnice
między serią S, a Ace.

http://www.mgsm.pl/pl/porownanie/5914/4906/0/0/

Dzięki, oglądałem już to porównanie, ale suche liczby wiele nie mówią.
Pamięci ma mniej. Tylko czy 768 starczy, czy będzie dramatycznie źle? Nie mam wielkich wymagań, ale jeśli mam czekać godzinę na każdą rzecz, w tym pisanie/czytanie smsa itp, to dziękuję, ale wolę nie. Procesor też nieco wolniejszy.

Pamięci wbudowanej 4GB vs 16GB. Tylko nie wiem, czy da się instalować aplikacje na karcie, żeby można było powiedzieć, że te 4GB wystarczą? Czy raczej to będzie wielkim utrudnieniem?

Aparat ma słabszy, ale pod względem megapikseli. Nie wiem tylko jak z jakością zdjęć, bo może być zbliżona, tylko rozdzielczość inna, co akurat ma mniejsze znaczenie, jeśli zespół optyczny jest do dupy.

Ale Ace2 widzę, że można łatwo kupić, w przeciwieństwie do SGS2 :)

Data: 2014-08-01 12:05:52
Autor: atm
On 2014-08-01 11:51, GAD Zombie wrote:
[...]

Znajoma prosila mnie o konfiguracje tego telefonu zaraz po zakupie. Mialem z nim bardzo krotki kontakt. Patrzac jednak na specyfikacje widze wszedzie oszczednosci. Osobiscie z pewnoscia bym go nie bral.
Tym bardziej, ze 1GB RAMu uwazam obecnie za minimum komfortowej pracy w typowych zastosowaniach.
Tu masz specyfikacje Ace 2 http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_ace_2_i8160-4559.php
Na tej stronie znajdziesz tez dane SGS2.
Ogolnie te telefonu utknely na starych ROMach lecz dzieki CyanogenMod mozna je (przynajmniej SGS2) zaktualizowac do wspolczenych czasow.
A moze rozwazysz ktorys z budzetowych telefonow Motoroli? One chyba maja dosc dobre ceny.

Data: 2014-08-01 12:14:16
Autor: GAD Zombie
W dniu 2014-08-01 12:05, atm pisze:
[...]

Specyfikacje już czytałem. Każdego z wymienionych telefonów :).
Ale skutecznie mnie zniechęciłeś, jeśli mam mieć z nim problemy z prędkością. A ta znajoma na niego nie narzeka? Zadowolona jest czy nie bardzo?

[...]

Rozważę :). Które modele polecasz w podobnym pułapie możliwości i cen?

Data: 2014-08-01 12:19:30
Autor: atm
[...]

Ona juz kombinuje, zeby zmienic na cos szybszego :]

Data: 2014-08-01 12:15:56
Autor: atm
SGS2, było: Re: Nokia Lumia 520 i Windows Phone 8

A moze rozwazysz ktorys z budzetowych telefonow Motoroli? One chyba maja
dosc dobre ceny.

Wspolczesny telefon z oficjalnymi aktualizacjami itd,
przy tym 1GB RAMu i dobra cena
http://www.gsmarena.com/motorola_moto_g-5831.php
http://allegro.pl/nowa-motorola-moto-g-8gb-gw-24-m-ce-fv-wys-24h-i4472821416.html

Data: 2014-08-01 12:46:41
Autor: GAD Zombie
W dniu 2014-08-01 12:15, atm pisze:

[...]

Brzmi ciekawie, ale ten sprzedawca już mniej. Jak patrzę po sklepach, to cena już ok. 700PLN, czyli trochę za dużo. Patrzyłem na MOTO E. Jest tańszy, ale też ma pewne braki w zamian i znowu nie ma lampy błyskowej nawet. Coś jak Lumia 520, ale z androidem. Pamięci wbudowanej tylko 4GB.
Jest jakiś inny model pośredni między nimi, czyli niższa cena, ale dobre możliwości?

Data: 2014-07-31 13:57:58
Autor: J.F.
Użytkownik "GAD Zombie"  napisał w wiadomości
[...]

Wszystko widac, ale sprobuj skopiowac np oryginalne dzwonki z telefonu, czy zobacz jak wyglada aplikacja zainstalowana na karcie.

c) zmienic rozszerzenia pliku z telefonu sie nie dalo. Nie, bo nie.
Nie próbowałem nigdy, nie miałem potrzeby.

Czlowiek potrzebuje np plik txt zmienic na map, i d* ..

[...]

Z tym ze on tez ma ograniczona baterie.
Rozladujesz ... i ilerazy budzik jeszcze zadzwoni bez dalszego ladowania ?

Czas kupić osobny budzik... ;)

Czas zainstalowac ladowarke przy lozku :-)

J.

Data: 2014-07-31 14:07:01
Autor: GAD Zombie
W dniu 2014-07-31 13:57, J.F. pisze:
[...]

Możliwe, że niektóre pliki są chronione i nie można ich skopiować, to fakt. Ale prawdę mówiąc nigdy nie czułem takiej potrzeby. Raczej potrzebowałem odwrotnie - skasować niektóre domyślne dzwonki czy obrazki i się nie dało, co mnie zawsze denerwowało.

[...]

Zawsze wieczorem sprawdzam czy budzik jest włączony i czy telefon w takim stanie, żeby zadzwonił, po czym go wyłączam na noc. Jeszcze mi się nie zdarzyło nigdy, żeby rozładował się w nocy i nie zadzwonił rano.

Czas kupić osobny budzik... ;)

Czas zainstalowac ladowarke przy lozku :-)

Z pewnością zwyczaje związane z ładowaniem będę musiał zmienić, bo dzisiejsze smartfony nie trzymają przez tydzień. Mój SE trzymał spokojnie tydzień, ale że ma już z 5 czy 6 lat, to bateria siadła i teraz to tak co 2-3 dni ładuję. Ze smartfonem będzie jeszcze gorzej.

Data: 2014-07-31 14:09:04
Autor: atm
On 2014-07-31 13:15, J.F. wrote:
[...]

To akurat wcale nie jest zle rozwiazanie - mam na mysli muzyke. Deezer wciaz ma promocje, za 10zl dostajesz nieograniczony dostep do muzyki w wysokiej jakosci (320kb/s), mozliwosc uruchomienia na kilku urzadzeniach (bez ograniczen jakie narzuca Spotify w wersji za 10zl) oraz mozliwosc pobierania muzyki do sluchania w trybie offline. Sa jescze inne ficzery, mniej istatne dla mnie, tu jest caly opis:
http://www.deezer.com/offers/premiumplus
Z przyjemnoscia przesiadlem sie z mp3 na Deezera.

Data: 2014-08-01 09:59:21
Autor: B.G
W dniu 2014-07-31 12:53, GAD Zombie pisze:

A właśnie, a może ktoś z Was jeszcze opowie, jak wygląda kwestia
przypomnień w kalendarzu, alarmu/budzika itp?

Terminy spotkań, obsługiwane są jako tako. Na kaflu kalendarza wyświetlają się nadchodzące; moĹźna mieć alarm przed terminem.  OgĂłlnie standard.
Natomiast rzeczy "to do" nie widzisz zanim nie wejdziesz do kalendarza.
I to jest  to czego mi trochę brakuje.

Czy budzik
działa, gdy telefon jest wyłączony?

Nie działa.

--
B.G

Data: 2014-08-01 12:01:53
Autor: John Kołalsky
Nokia Lumia 520 i Windows Phone 8

UĹźytkownik "B.G" <oprawdziwyzapytaj@wp.com.eu>

[...]

Można wskazać aplikacje, które zwracają to na zablokowanym ekranie.

Data: 2014-07-31 20:11:47
Autor: B.G
W dniu 2014-07-31 11:19, GAD Zombie pisze:

To może spytam inaczej - czy da się kopiować do niego i z niego pliki
bez żadnych dodatkowych dziwnych programów? Obsłuży to sam system, czy
trzeba instalować jakieś badziewia?

Nie trzeba. Jako pendrive działa (prawie)normalnie, bo musi go umieć widzieć system.  W7 umie, do innych go nie podłączałem.

Ale wgranych plikĂłw nie "błogosławionych"  przez WP8 nie zobaczysz w telefonie.
Może od WP8.1 będzie jakiś menedżer plików.
Natomiast oprogramowanie firm trzecich (np. Pocket file manager) umoĹźliwia więcej.  MoĹźesz z telefonu WP8 ściągnąć sobie via sieć protokołem http - wgrany wcześniej plik(i).
Telefon - właściwie wymieniona wcześniej aplikacja - udostępnia wskazany plik na zasadzie http://ip.adres.telefonu:8080/   w sumie fajny "bajer".
Oczywiście - via BT albo Mail - też idzie.
Generalnie - pendrive z tego telefonu jest - przynajmniej dla dzisiejszych windowsĂłw.

--
B.G

Data: 2014-08-01 07:46:58
Autor: GAD Zombie
W dniu 2014-07-31 20:11, B.G pisze:
Nie trzeba. Jako pendrive działa (prawie)normalnie, bo musi go umieć
widzieć system.  W7 umie, do innych go nie podłączałem.

Aha. Wyczytałem gdzieś, że po prostu widać go jako zasób sieciowy, co jest wystarczające.

Ale wgranych plików nie "błogosławionych"  przez WP8 nie zobaczysz w
telefonie.

Co masz na myśli?

Może od WP8.1 będzie jakiś menedżer plików.
Natomiast oprogramowanie firm trzecich (np. Pocket file manager)
umożliwia więcej.  Możesz z telefonu WP8 ściągnąć sobie via sieć
protokołem http - wgrany wcześniej plik(i).
Telefon - właściwie wymieniona wcześniej aplikacja - udostępnia wskazany
plik na zasadzie http://ip.adres.telefonu:8080/   w sumie fajny "bajer".

Trochę dziwne ;)

Oczywiście - via BT albo Mail - też idzie.
Generalnie - pendrive z tego telefonu jest - przynajmniej dla
dzisiejszych windowsów.

A jak sprawa ma się z wrzucaniem na telefon aplikacji przez komputer? Jest to możliwe normalnie, czy tylko da się coś ściągnąć z sieci przez sklep Windowsa?

Data: 2014-08-01 09:47:00
Autor: B.G
W dniu 2014-08-01 07:46, GAD Zombie pisze:
W dniu 2014-07-31 20:11, B.G pisze:

Ale wgranych plikĂłw nie "błogosławionych"  przez WP8 nie zobaczysz w
telefonie.

Co masz na myśli?

Jeśli oprogramowanie w telefonie nie umie otwierać np. plikĂłw *.tar  to po prostu nigdzie ich w telefonie nie widać.
(chyba że masz dodatkowy program - typu menadżer plików - jak już wspomniałem poprzednio)
Jak podłączysz telefon do normalnego windowsa,  to te pliki oczywiście są widoczne.

A jak sprawa ma się z wrzucaniem na telefon aplikacji przez komputer?
Jest to możliwe normalnie, czy tylko da się coś ściągnąć z sieci przez
sklep Windowsa?

Instaluje tylko przez  sieć.  W desktopie zainstalowała mi się aplikacja o nazwie "Aplikacja komputerowa Windows Phone" - ale ona z tego co widzę słuĹźy  tylko do synchronizacji muzyki, zdjęć, filmĂłw, dzwonkĂłw i podcastĂłw.
Tak naprawdę - nie korzystam z niej.
Muzykę i filmy czy tam dzwonki - wgrywam w sposób "pendrajwowy"

--
B.G

Data: 2014-08-01 10:47:06
Autor: GAD Zombie
Nokia Lumia 520 i Windows Phone 8
W dniu 2014-08-01 09:47, B.G pisze:
Co masz na myśli?

Jeśli oprogramowanie w telefonie nie umie otwierać np. plików *.tar  to
[...]

Rozumiem. To w zasadzie ma sens, bo po co program do przeglądania zdjęć ma pokazywać pliki innego typu niż obrazy? Dla przeciętnego użytkownika to nawet lepsze i bezpieczne. Faktem jest, że zwykły menadżer plików też być powinien obowiązkowo. Nawet w moim obecnym SE K800 takie coś jest i to całkiem sprawne. Było nawet w starym Siemensie SL45i!

[...]

służy  tylko do synchronizacji muzyki, zdjęć, filmów, dzwonków i podcastów.
Tak naprawdę - nie korzystam z niej.
Muzykę i filmy czy tam dzwonki - wgrywam w sposób "pendrajwowy"

Tego się właśnie obawiałem. Czyli instalować mogę tylko to, co MS uzna za właściwe i mi pozwoli. Nie mam pełnej kontroli nad własnym urządzeniem. Trochę chyba jak w modelu z iOS?

Data: 2014-08-01 11:58:19
Autor: John Kołalsky
[...]

Nie masz kontroli bo nie masz roota a nie dlatego, że nie możesz instalować aplikacji spoza sklepu bo jako developer możesz sobie telefon odblokować i wgrywać, ale nie przeskoczysz np tego, że aplikacja identyfikuje twoje urządzenie, Ciebie i zna twoją dokładną lokalizację. W Androidzie możesz nawet samodzielnie odblokować, ale z roota od tego też nie dostaniesz.

Trochę chyba jak w modelu z iOS?

Dokładnie tak.

Data: 2014-08-01 11:50:47
Autor: John Kołalsky
[...]

Jak odblokujesz telefon to możesz wgrywać

Data: 2014-08-01 12:17:01
Autor: GAD Zombie
W dniu 2014-08-01 11:50, John Kołalsky pisze:

[...]

Co konkretnie znaczy "odblokujesz telefon"? I z tym rootem? Nieraz tu o tym czytałem, ale w sumie nadal nie do końca rozumiem. To jakaś przeróbka w systemie, trick, czy po prostu coś na zasadzie hasła admina?

Data: 2014-08-01 10:25:27
Autor: masti
Nokia Lumia 520 i Windows Phone 8

UĹźytkownik "GAD Zombie" <gad@USUN.gad.USUN.art.pl>

[...]

Systemu w telefonach są domyślnie zablokowane. Tzn użytkownik może instalować programy i dane ale nie ma uprawnień superusera czyli roota. Pamiętajmy, że Android to linux z nakładką Javy. Można odblokować ten dostęp co w niektó¶ych wiąże się z utratą gwarancji. W innych nie. Np. HTC na swojej stronie udostępnia procedurę uzyskania dostępu jako root dla wszystkich telefonów. Mając dostęp jako root w systemie uniksowym masz dostęp do wszystkiego. Jesteś Bogiem :)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-08-01 12:50:43
Autor: GAD Zombie
W dniu 2014-08-01 12:25, masti pisze:

[...]

Dobra, łapię. Procedura odblokowania jest skomplikowana?

Data: 2014-08-01 11:11:42
Autor: masti
Nokia Lumia 520 i Windows Phone 8
Dnia pięknego Fri, 01 Aug 2014 12:50:43 +0200 osobnik zwany GAD Zombie
napisał:

Dobra, łapię. Procedura odblokowania jest skomplikowana?

to zależy od telefonu. Ale generalnie jak nie masz dwóch upośledzonych półkul to sobie poradzisz :)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-08-01 13:41:46
Autor: John Kołalsky
[...]

Żeby wgrywać dowolne programy do WP trzeba go odblokować. Pozwala to między innymi na tworzenie aplikacji. Biorąc udział w programie developerskim MS można telefon odblokować. Tylko program szerszy jest np możliwość wystawiania w sklepie. Kiedyś był jeszcze taki minimal, że się tylko dało odblokować telefon, by móc sobie samemu robić, ale już nie ma. Tak czy siak, oba te odblokowania są na potrzeby aplikacji końcowych w MSIL (skompilowany C# np), którymi ciągle zarządza system. A żeby uzyskać dostęp do samego systemu trzeba włamać się. Tam pod spodem jest normalny system z takimi bibliotekami jak desktopowy, ale nie ma do tego normalnego dostępu. Tym się różni Windows Phone od poprzedzającego go Windows Mobile.

Data: 2014-08-01 13:58:04
Autor: GAD Zombie
W dniu 2014-08-01 13:41, John Kołalsky pisze:

[...]

No, jeszcze gdyby dało się na tym odpalać aplikacje z normalnego Windowsa to byłoby najlepiej ;). Ale to nie ten procesor.
Tak czy siak, poczytałem sporo i wyszło mi, że wybór byłby pomiędzy:
- Samsung Galaxy S2, którego już ciężko kupić, a jak jest to cena ok 700-800PLN
- Motorola Moto G za ok. 700PLN
- Nokia Lumia 520 za ok. 450PLN

Początkowo nie chciałem dać ponad 500PLN, więc w grę wchodzi tylko Lumia i wiele artykułów i porównań na to wskazuje. Wciąż jeszcze tylko waham się, czy wybrać coś z WP, czy z Androidem. Poza tym boli mnie dość słaby aparat w Lumii i brak lampy, ale tu pozostaje tylko SGS2 z lepszym aparatem.

Cóż, wygląda na to, że wybór padnie na Lumię. Jeszcze trochę pomyślę, ale jak nie znajdę innej dobrej alternatywy to pewnie tak zostanie.

Wielkie dzięki wszystkim za odpowiedzi. Bardzo mi pomogły. Jakby ktoś miał jeszcze coś ciekawego do zaproponowania, to chętnie poczytam.

Data: 2014-08-01 14:19:19
Autor: John Kołalsky
[...]

Więc właśnie aktualna koncepcja taka jest. Jest wspólne API i wspólny kod pośredni. Zasadniczo od Windows Mobile, ale teraz bardziej. No i można pisać aplikacje, których część kodu będzie wspólna. Dalej można sobie robić urządzenia oparte o Netduino czyli taki klon sterownika Arduino i także dla niego pisać wspólny kod z desktopowym czy windowsmobilnym.

Data: 2014-08-04 19:35:25
Autor: GAD Zombie
W dniu 2014-08-01 14:19, John Kołalsky pisze:
[...]

Koncepcja fajna, ale to jeszcze chyba dość odległa przyszłość zanim to będzie dość powszechne. I zależy pewnie też od użytkowników, czy zaakceptują WP i będą tak chcieli i używać i tworzyć.

Data: 2014-08-04 22:10:44
Autor: John Kołalsky
Nokia Lumia 520 i Windows Phone 8

Użytkownik "GAD Zombie" <gad@gad.BEZ.art.SPAMU.pl.PROSZE>

[...]

Jest jeszcze mono w postaci Xamarin'a i można pisać na wszystkie g...e systemy mobilne i niemobilne w tym C#

Więc pewnie tak się będzie działo a dzisiaj wybór zależy od tego czy chce się wiele aplikacji czy niekoniecznie tak wiele.

Nokia Lumia 520 i Windows Phone 8