Nokia e61i - kiepsko słychać

Data: 2011-08-01 13:36:34
Autor: Fox Mulder
Nokia e61i - kiepsko słychać
Witam!
Mam Nokie e61i. Mam wrażenie, że dźwięk wydobywający się z słuchawki jest dość słaby. O ile w normalnym pomieszczeniu da się dogadać, to w sklepie czy na ulicy już jest znacznie trudniej. Wymieniłem głośnik, niestety nic nie pomogło. W Waszych Nokiach też tak jest? A może mi coś w torze audio się uszkodziło?

Pozdrawiam!

Data: 2011-08-01 14:17:31
Autor: Swierszcz
Nokia e61i - kiepsko słychać
W dniu 2011-08-01 13:36, Fox Mulder pisze:
[...]

w e51 / e52 cichy dzwiek to normalka.. Pewnie e61 rowniez na to cierpi ;)

Data: 2011-08-01 17:52:16
Autor: Tomek
Nokia e61i - kiepsko słychać

Użytkownik "Swierszcz" <nie@wiem.pl> napisał:

[...]

Bzdura. Zainwestuj w oryginalny głośnik, a nie badziew za 1,99 pln to zobaczysz (usłyszysz) różnicę.
Warto też przeczyścić siateczkę w przednim panelu. Po latach używania lubi się kompletnie zakleić mieszanką potu i kurzu. Jak trzeba, zrób igłą dziurkę.

Data: 2011-08-01 18:05:37
Autor: Swierszcz
Nokia e61i - kiepsko słychać
W dniu 2011-08-01 17:52, Tomek pisze:

[...]

nie wiem jakie glosniki wstawiaja w serwisach nokii, ale mam dwie nokie e52 w domu i obie byly juz w naprawie gwarancyjnej. Jedna nawet dwa razy. Problem to oczywiscie glosnik. Znajomi rowniez maja/mieli ten problem w w/w modelach.

Data: 2011-08-01 22:57:57
Autor: Tomek
Nokia e61i - kiepsko słychać

[...]

W e52 głośniki to była wada sprzętowa płyt głównych. Dotyczyło to pierwszych serii. W kolejnych wypustach już to poprawiono. Kiedyś były wątki o tym. Słowa klucze : "e52 głośnik imei"

Data: 2011-08-02 21:00:15
Autor: Fox Mulder
Nokia e61i - kiepsko słychać
W dniu 2011-08-01 22:57, Tomek pisze:

[...]

Siatkę czyściłem, nawet powiększyłem wiertarką otwór na głośnik w blaszce go zasłaniającej. Wiesz może na czym polegała wada tych płyt głównych? Mam przed nosem schemat, zastanawiam się czy nie pomogłoby wyrzucenie rezystorów łączących linie sygnałowe głośnika za transformatorem do masy. W ogóle jakoś dziwnie oznaczone są, symbol mają jak potencjometr, a pod nimi 14V/50V. Ewentualnie zmniejszenie dławików będących przed transformatorem głośnikowym, ale tutaj nie jestem pewien co do efektu i nie wiem czy w ten sposób nie uszkodzę wzmacniacza.

Pozdrawiam!

Nokia e61i - kiepsko słychać