Nokia e71 - co wylaczyc aby nie bylo duzych rachunkow - net?

Data: 2011-09-30 12:49:21
Autor: Q
Nokia e71 - co wylaczyc aby nie bylo duzych rachunkow - net?
Co w telefonie e71 trzeba zrobic aby nie zaskoczyl wysoki rachunek za tel?
Mam na mysli glownie polaczenia z netem. Co i jak wylaczyc?
Kumpel ma ten model i mowil ze np. GPS laczy sie z netem?
Jak to wylaczyc? Co jeszcze wylaczyc?

Drog jest wiele.
Mozesz wybrac jedna z nich, wszystkie lub kombinacje.

W Menu > Tools > Settings > General > Positioning > Positioning methods
zostaw zaznaczone jedynie "Integrated GPS"
(czyli odhacz "Assisted GPS" i "Network Based")
i/lub w Menu > Tools > Settings > General > Positioning > Positioning server > Access point
ustaw na "None" (pewnie teraz masz profil ze slowem "internet").

Poza tym i/lub/zamiast tego mozesz po prostu wylaczyc/usunac
wszystkie profile poza MMS (czyli INTERNET, WAP ida w kibel).

Albo wejdz na panel konfiguracyjny swojego konta (u danego operatora)
i zablokuj sobie internet.
W Playu mozna chyba nie da sie tego zrobic przez panel konfiguracyjny,
ale ponoc sa "krotkie kody", ktore to umozliwiaja. Na sieci znajdziesz.

Data: 2011-09-30 17:41:21
Autor: ALEX
W dniu Pt 30 09 2011 12:49, Q pisze:

(czyli odhacz "Assisted GPS" i "Network Based")

Network Based w jakim celu?

--
ALEX genera³ lejtnant Pod Cusim± flota japoñska nie tylko zatopi³a flotê rosyjsk±, zatopi³a co¶ o wiele wiêcej: mit o wy¿szo¶ci bia³ej rasy :-D

Data: 2011-10-01 02:35:02
Autor: Q
Nokia e71 - co wylaczyc aby nie bylo duzych rachunkow - net?
(czyli odhacz "Assisted GPS" i "Network Based")

Network Based w jakim celu?

Kiedys gdzies wyczytalem (pewnie na forum nokii),
ze to "moze, ale nie musi" (podobnie jak A-GPS)
korzystac z platnych polaczen z serwerami typu
supl.nokia.com czy supl.google.com
(zalezy co kto lubi).

A co?

Data: 2011-10-01 06:59:11
Autor: ALEX
W dniu So 1 10 2011 2:35, Q pisze:
[...]

Bo mam to w³±czone w N8 i nie próbuje siê ³±czyæ z sieci±.

Data: 2011-10-02 19:00:04
Autor: Krystek
Nokia e71 - co wylaczyc aby nie bylo duzych rachunkow - net?
2011-10-01 06:59, ALEX wysłał(a) wiadomość:
W dniu So 1 10 2011 2:35, Q pisze:
[...]

Bo mam to włączone w N8 i nie próbuje się łączyć z siecią.

Też mam włączone to w E55 (musiałem sobie ręcznie dopisać serwer pozycjonowania supl.nokia.com, bo domyślnie nie był skonfigurowany) i nie łączy się, póki nie zezwolę Ovi Maps na włączenie transmisji danych.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2011-10-02 20:19:44
Autor: ALEX
W dniu N 2 10 2011 19:00, Krystek pisze:

[...]

AGPS wyłączony?

--
ALEX generał lejtnant Pod Cusimą flota japońska nie tylko zatopiła flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D

Data: 2011-10-02 23:25:15
Autor: Krystek
Nokia e71 - co wylaczyc aby nie bylo duzych rachunkow - net?
2011-10-02 20:19, ALEX wysłał(a) wiadomość:
[...]

Ja mam zaptaszkowany (włączony). Ale i tak, jeśli podczas uruchamiania Ovi Maps program zapyta o możliwość połączenia się z Internetem i nie zezwolisz na połączenie, to z A-GPS nie skorzysta. Przynajmniej tak mi się wydaje w świetle tego, co było pisane na grupie. W każdym razie u mnie przy pracy z mapami w trybie offline program łapie fixa z satelitów jakieś 3-4 minuty.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2011-10-03 19:31:11
Autor: ALEX
W dniu N 2 10 2011 23:25, Krystek pisze:

(czyli odhacz "Assisted GPS" i "Network Based")

[...]

AGPS wyłączony?

Ja mam zaptaszkowany (włączony)

Czyli Twoje testowanie "network based" guzik warte

Data: 2011-10-05 17:05:20
Autor: Krystek
Nokia e71 - co wylaczyc aby nie bylo duzych rachunkow - net?
2011-10-03 19:31, ALEX wysłał(a) wiadomość:
[...]

Guzik warte, bo nie używam. Jak miałem SIM-a z nielimitowanym transferem danych, to używałem :) Poza tym wystarczy sprawdzić w opcjach telefonu liczniki <licznik danych>, czy jakiekolwiek kilobajty zostały wysłane lub pobrane.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2011-10-14 21:17:42
Autor: Q
Nokia e71 - co wylaczyc aby nie bylo duzych rachunkow - net?
Guzik warte, bo nie używam. Jak miałem SIM-a z nielimitowanym transferem

Guzik warta to byla ta cala wasza dyskusja :).

Data: 2011-10-14 21:17:01
Autor: Q
Nokia e71 - co wylaczyc aby nie bylo duzych rachunkow - net?
Czyli Twoje testowanie "network based" guzik warte

Network based i AGPS "zuzywaja internet".
Sprawdzone empirycznie - 10 minut lazenia po mapie
skutkowalo 10 paczkami po kilka kB,
co w rezlutacie kosztowalo mnie 1.2zl (10 x 0.12zl).

Data: 2011-10-01 02:38:44
Autor: Q
Nokia e71 - co wylaczyc aby nie bylo duzych rachunkow - net?
(czyli odhacz "Assisted GPS" i "Network Based")

Network Based w jakim celu?

Zeby nie bylo - z autopsji nie wiem jak to dokladnie jest,
bo mam to wszystko powlaczane, ale przy AP=None,
czyli tak jakbym mial powylaczane.

Do netu mam osobna karte sim, ale na dniach moge posprawdzac
czy ludzie z forum mieli racje (a pewnie mieli, bo pisali,
ze to moze sciagac kase, ale nie musi, eh ta niejednoznacznosc :).

Data: 2011-10-14 19:47:21
Autor: Q
Nokia e71 - co wylaczyc aby nie bylo duzych rachunkow - net?
(czyli odhacz "Assisted GPS" i "Network Based")

Network Based w jakim celu?

Okazuje sie, ze w oczywistym - zeby nie bulic kasiory.

Nokia e71 - co wylaczyc aby nie bylo duzych rachunkow - net?