Nokia messaging

Data: 2011-01-18 15:04:12
Autor: Manhattan Project
Nokia messaging
Witam,

Muszę wybrać telefon z usługą typu 'instant mail'. Szef chce mnie zmusić
do BB, ale ja z różnych powodów wolałbym Nokię. Pytanie do grupy,
ponieważ strona Plus GSM praktycznie milczy nt. Nokia messaging. Czy ta
usługa działa w Polsce, jak działa i ile to ew. kosztuje?

MP

Data: 2011-01-18 18:20:53
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
Nokia messaging
On 01/18/2011 03:04 PM, Manhattan Project wrote:
[...]

Serwer mailowy to?

M.

PS:Nie, nie chodzi o nazwÄ™ ani domenÄ™.

Data: 2011-01-18 20:15:09
Autor: kashmiri
Nokia messaging
Manhattan Project <efake@poczta.fm> dared to write:
[...]

Dowolny telefon z obsługą Push email (pod warunkiem, że i serwer to obsługuje).

Albo zwykła, najzwyklejsza Nokia ze skonfigurowaną aplikacją email i ustawioną częstotliwością sprawdzania poczty rzędu 5 minut.

k.

Data: 2011-01-19 07:54:42
Autor: Manhattan Project
Nokia messaging

Dowolny telefon z obsługą Push email (pod warunkiem, że i serwer to obsługuje).
Ale czy push mail nie korzysta ze zwykłego połączenia z internetem? Czy
innymi słowy - kiedy pobiera pocztę, czy można się dodzwonić?

Za http://email.nokia.com/account/faq.action:

Q: Czy mogę odbierać połączenia za pomocą mojego telefonu komórkowego
podczas odbierania wiadomości e-mail?
A: Tak. Podczas działania programu Nokia Messaging można nawiązywać i
odbierać połączenia.

Albo zwykła, najzwyklejsza Nokia ze skonfigurowaną aplikacją email i ustawioną częstotliwością sprawdzania poczty rzędu 5 minut.

k.

Jak wyżej.

Data: 2011-01-19 13:42:56
Autor: kashmiri
Nokia messaging
[...]

A: Tak. Podczas działania programu Nokia Messaging można nawiązywać i
odbierać połączenia.

Albo zwykła, najzwyklejsza Nokia ze skonfigurowaną aplikacją email i
ustawioną częstotliwością sprawdzania poczty rzędu 5 minut. k.

Jak wyżej.

Come on, GPRS istnieje od dekady i nigdy nie blokowało dzwonienia ani smsów. Chyba że nadal łączysz się przez CSD.

Data: 2011-01-19 10:29:16
Autor: Manhattan Project
Nokia messaging
W dniu 19.01.2011 09:42, kashmiri pisze:
[...]

A: Tak. Podczas działania programu Nokia Messaging można nawiązywać i
odbierać połączenia.

[...]

OK ;-)

Data: 2011-01-19 11:48:14
Autor: quwert
Nokia messaging
Come on, GPRS istnieje od dekady i nigdy nie blokowa³o dzwonienia ani smsów.
Chyba ¿e nadal ³±czysz siê przez CSD.

Nie prawda, podczas transmisji danych s± blokowane po³±czenia przychodz±ce,
dzwoni±cy s³yszy sygna³ zajêto¶ci. Istniej± klasy A B i C i tylko w klasie A (lub C nie pamiêtam) jest mo¿liwa jednoczesna transmisja data i voice.

Czy obecnie operatorzy obs³uguj± klasê bezkolizyjn± tego nie wiem,
nie korzystam ju¿ ale w latach 2004-2008 w orange podczas transmisji (ale nie podczas sesji) by³y blokowane po³±czenia przychodz±ce a przy
po³±czeniach wychodz±cych by³a zawieszana transmisja danych.

Data: 2011-01-19 13:10:38
Autor: Manhattan Project
Nokia messaging
W dniu 19.01.2011 11:48, quwert pisze:
[...]

Czyli jest zonk czy nie? Niby wszyscy u¿ywaj±, ale nikt nie wie jak to
jest....

Data: 2011-01-19 15:01:23
Autor: froggg
Nokia messaging
On 2011-01-19 13:10:38 +0100, Manhattan Project <efake@poczta.fm> said:

Czyli jest zonk czy nie? Niby wszyscy u¿ywaj±, ale nikt nie wie jak to
jest....

W obrêbie nadajników 3G, przy w³±czonym PUSH (w tle dzia³a proces odpowiedzialny za utrzymywanie po³±czenia z serwerem pocztowym),  nie bêdzie problemów.
Po prze³±czeniu na EDGE (braku zasiêgu 3G) pojawi siê sygna³ zajêto¶ci albo info 'poza sieci±'.

Data: 2011-01-19 20:13:17
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
Nokia messaging
On 2011-01-19 13:10:38 +0100, Manhattan Project <efake@poczta.fm> said:

Czyli jest zonk czy nie? Niby wszyscy używają, ale nikt nie wie jak to
jest....

W obrębie nadajników 3G, przy włączonym PUSH (w tle działa proces
odpowiedzialny za utrzymywanie połączenia z serwerem pocztowym), nie
będzie problemów.
Po przełączeniu na EDGE (braku zasięgu 3G) pojawi się sygnał zajętości
albo info 'poza sieciÄ…'.

Najwyżej na czas aktywnej transmisji, przy sensownym oprogramowaniu (nie, nie wiem czy Nokia Mail jest na tyle sensowny).

M.

Data: 2011-01-19 17:44:18
Autor: kashmiri
Nokia messaging
quwert <quwert.wyyytnijjjtooo@gazeta.pl> dared to write:
[...]

Wyrazi³em siê nie¶ci¶le. Urz±dzenia z GPRS klasy A - czyli znakomita wiêkszo¶æ wspó³czesnych telefonów - umo¿liwiaj± równoczesne dane i voice.
Klasa B = po³±czenie danych zostaje zawieszone na czas rozmowy, a potem automatycznie wznowione
Klasa C = trzeba rêcznie prze³±czaæ miêdzy trybem danych a trybem voice.

[...]

Widocznie w latach 2004-2008 mia³e¶ telefon z obs³ug± tylko klasy B?

k.

Data: 2011-01-19 12:03:18
Autor: Maciej Muran
Nokia messaging
Użytkownik "Manhattan Project" <efake@poczta.fm> napisał
[...]

Działa. W Orange i Play jest płatna.
Ale jeśli wystarczające dla Ciebie będzie sprawdzanie poczty co 5 czy 15 minut, to abonament na tę usługę nie jest potrzebny. Oczywiście przyda się wtedy jakiś pakiet internetowy.
Aha! OIDP to na różnych telefonach Nokii były różne wersje klienta poczty. W E71 nigdy nie udało mi się uzyskać tego, co było w E52 i na odwrót chyba też - chodzi tu konkretnie o pobieranie poczty, co 5, 10, 15, 30 minut. Tak więc sprawdź to, żeby się nie okazało, że zamiast push email dostaniesz możliwość sprawdzenia poczty raz na dobę ;)

M.

Data: 2011-01-19 12:09:12
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
Nokia messaging
On 01/19/2011 12:03 PM, Maciej Muran wrote:
[...]

siÄ™ wtedy jakiÅ› pakiet internetowy.
[...]

Ech, ActiveSync n lat temu był lepszy od wynalazków Nokia Mail...

M.

Data: 2011-01-19 13:14:50
Autor: Manhattan Project
Nokia messaging
W dniu 19.01.2011 12:03, Maciej Muran pisze:

[...]

Mam pakiet 500MB na transmisję danych + chcę zmienić tel na nokia C6.
Więc jeszcze raz, czy konfiguracja konta jako push mail będzie działać
jak BB? No i czy zajmuje to pasmo połączenia przychodzącego?
Może ktoś jednak używa i skrobnie jak to wygląda w praktyce.

MP

Data: 2011-01-19 21:24:18
Autor: info
Nokia messaging

Użytkownik "Manhattan Project"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:ih6kjq$h13$1@news.onet.pl...

[...]

Nokia E71 w zasięgu EDGE tryb "push" problem z połączeniami przychodzącymi zauważalny, działanie "push" to temat do dyskusji.

BB w zasięgu EDGE zero problemów z połączeniami przychodzącymi, szybciej słyszę sygnał maila w terminalu niż widzę powiadomienie na kompie w talku.

pozdro.

Data: 2011-01-20 07:58:53
Autor: Manhattan Project
Nokia messaging
Nokia E71 w zasięgu EDGE tryb "push" problem z połączeniami
przychodzącymi zauważalny, działanie "push" to temat do dyskusji.

Zauważalny, znaczy że często nie można się dodzwonić?
No i co masz na myśli 'działanie "push" to temat do dyskusji' - nie
działa, działa z 2 dniowym opóźnieniem?

Data: 2011-01-20 21:08:05
Autor: info
Nokia messaging

Użytkownik "Manhattan Project"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:ih8mfb$472$1@news.onet.pl...

Zauważalny, znaczy że często nie można się dodzwonić?

Ciężko mi powiedzieć. Zauważam, że czasem do żony mimo jej bycia w zasięgu nie dodzwaniam się do niej :-)
Nadmienię, że nie jest to wina sieci ponieważ po wyłączeniu "push" jest ok.

No i co masz na myśli 'działanie "push" to temat do dyskusji'

Porównuję to do BB gdzie terminal jest szybszy od talka a w nokii raz jest szybko a raz czekamy, czekamy, czekamy i mamy.
Opóźnienia nie są dramatyczne.

Data: 2011-01-21 14:19:10
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
Nokia messaging
On 01/20/2011 09:08 PM, info wrote:

Użytkownik "Manhattan Project" napisał w wiadomości grup

[...]

Nokia znowu zepsuła coś co od dawna działa i bez BB i łaski opów?

M.

Nokia messaging