Nokian W+ czy warto?

Data: 2013-11-25 11:11:13
Autor: Franc
Nokian W+ czy warto?
hej Grupo,

Do auta muszę/chcę kupić nowy komplet opon zimowych.
Rozmiar 215/55/R16, auto C4 Picasso.

W poprzednim aucie mam Nokian WR i generalnie nie mam uwag.
Teraz atakują mnie sklepy z oponami, że:
1. WR już nie produkują, tylko model W+ który ma je zastąpić
2. są bardzo dobre, 3. mają dobrą opinię wśród klikaczy w danym sklepie
4. są polecane przez danych sklep 5. itp, itd.

Waszym zdaniem w cenie ok. 420 za sztukę warto te Nokiany nabyć? Szukać
innych marek?

--
Franc

Data: 2013-11-25 11:37:22
Autor: X-Man
Nokian W+ czy warto?
"Franc" <wp@wp.pl> wrote in message news:8vo699krntlg.14vqujd9ml0no$.dlg40tude.net...
[...]

za tą cenę to chyba bym brał Continentale TS850 jednak...

Pzdr
Piotrek

Data: 2013-11-25 12:50:59
Autor: Franc
Nokian W+ czy warto?
Dnia Mon, 25 Nov 2013 11:37:22 -0000, X-Man napisał(a):

Waszym zdaniem w cenie ok. 420 za sztukę warto te Nokiany nabyć? Szukać
innych marek?
za tą cenę to chyba bym brał Continentale TS850 jednak...
Akurat te Continentale kosztuję ponad 500 złotych, co przy 4 sztukach daje
dużą różnicę.

--
Franc

Data: 2013-11-25 12:06:02
Autor: X-Man
Nokian W+ czy warto?
"Franc" <wp@wp.pl> wrote in message news:ilbyzi32up4k.8x5eoselbrr8.dlg40tude.net...
[...]

???? nie wiem ja kupiłem swoje 205/55R16 za 1200zł komplet - weź 205 zamiast 215 o tu masz: http://allegro.pl/205-55-r16-continental-contiwintercontact-ts850-i3733504855.html 215 widać jakieś nietypowe są... różnicy i tak nie zauważysz pewnie a na felgę IMO wejdą bez problemu

Pzdr
Piotrek

Data: 2013-11-25 13:26:22
Autor: Franc
Nokian W+ czy warto?
Dnia Mon, 25 Nov 2013 12:06:02 -0000, X-Man napisał(a):

[...]

Wejść wejdą, czytam właśnie, że ludzie zamieniają - na lato 215, na zimę
205. Różnica ma być "pomijalna", ale... W razie "bum" nie chciałbym obudzić
się z reką w nocniku , bo przyoszczędziłem 100 na każdej oponce, a potem
ubezpieczyciel odmówi wypłaty odszkodowania.
Tym bardziej, że to leasing i sprawy formalne muszą być tip-top.

PS.
Jak robiłem lusterko w PZU z AC to szkodnik spisywał markę i rozmiar moich
opon zimowych w obecnym aucie. Po co? Nie mam pojęcia, ale...

--
Franc

Data: 2013-11-25 13:21:31
Autor: X-Man
Nokian W+ czy warto?
"Franc" <wp@wp.pl> wrote in message news:512n2bwfpsti$.skjaoreh6ooq$.dlg40tude.net...
[...]

sprawdź jakie rozmiary opon dopuszcza producent na tych felgach jestem pewien ze 205 spojnie można włożyć i żadnego negatywnego wpływu na bezpieczeństwo to nie będzie miało

Pzdr
Piotrek

Data: 2013-11-25 14:27:15
Autor: AL
Nokian W+ czy warto?
On 2013-11-25 14:21, X-Man wrote:
[...]

jemu chodzi o to, ze opony maja byc 'homologowane' dla danego modelu.
W ksiazeczce obslugi masz wypisane rozmiary opon jakie zaleca producent (czasami jestr tylko jeden rozmiar, czasami sa dwa/trzy...) i to jest swiete dla TU.

Zrobisz bum, TU zobaczy, ze niewlasciwe opony i sie wypnie i bedzie jak w fimie Barei "nie mamy panskiego plaszcza i co nam pan zrobisz?"

Data: 2013-11-26 12:03:24
Autor: omega_fan
Nokian W+ czy warto?
On 11/25/2013 01:26 PM, Franc wrote:
[...]

Sprawdz jeszcze indeks nosnosci.
Do mojego auta (Galaxy) musi byc indeks wyzszy / opony wzmacniane (XL)
co skutecznie podnosi cene i eliminuje wiekszosc typowych opon 205/55/16.

Data: 2013-11-25 13:00:23
Autor: Chris
Nokian W+ czy warto?
Franc nabazgrał(a):

[...]

Zależy od tego gdzie się kupuje i od rozmiaru :)
224zł za sztukę,  odbieram w tym tygodniu 195/65r15

Data: 2013-11-25 13:04:06
Autor: Franc
Nokian W+ czy warto?
Dnia Mon, 25 Nov 2013 13:00:23 +0100, Chris napisał(a):

Franc nabazgrał(a):

[...]

możesz u swojego źródełka sprawdzić mój rozmiar dla porównania?
215/55/R16
Indeks prędkości ma drugorzędne znaczenie :-)
--
Franc

Data: 2013-11-25 13:06:57
Autor: Chris
Nokian W+ czy warto?
Franc nabazgrał(a):

[...]

Zadzwoń sobie sam :)
http://allegro.pl/show_item.php?item=3705048453

Data: 2013-11-25 20:49:30
Autor: Rafał Grzelak
Nokian W+ czy warto?
Chris wrote:

Franc nabazgrał(a):

> możesz u swojego źródełka sprawdzić mój rozmiar dla porównania?
> 215/55/R16
> Indeks prędkości ma drugorzędne znaczenie :-)

> [...]

Ma nawet wystawione w tym rozmiarze co potrzeba (215/55/16) za 340pln.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2013-11-25 22:53:30
Autor: X-Man
Nokian W+ czy warto?
"Rafał Grzelak" <spam@dupa.com> wrote in message news:xn0ipzpri3zrfw000news.atman.pl...
Chris wrote:
Franc nabazgrał(a):
[...]

chyba 474pln chciałeś powiedzieć...

Pzdr
Piotrek

Data: 2013-11-29 08:31:27
Autor: Chris
Nokian W+ czy warto?
Rafał Grzelak nabazgrał(a):

[...]

Jak by co wczoraj byłem i odebrałem Conti..., warsztat jak warsztat ot dziura taka :) ale magazynek mają spory i opon leży tam naprawdę sporo. Conti nówki 4813 więc tegoroczne i żadne leżaki. Za wymianę na miejscu wzieli 50zł do tego rachunek wystawiony na opony i wymianę bez problemu. Pytałem się czy to jakaś okazja z tą ceną ale powiedział że powinni mieć takie ceny/niskie cały czas i na cały asortyment więc jak ktoś szuka nówek to można dzwonić. Nie wiem tylko czy robią wysyłkę kurierem a jeśli tak to za ile.

Data: 2013-11-29 00:08:56
Autor: szymon.czarkowski
Nokian W+ czy warto?
W dniu piątek, 29 listopada 2013 08:31:27 UTC+1 użytkownik Chris napisał:
Conti n�wki 4813 wi�c tegoroczne i �adne le�aki.

Gdzie wyprodukowane? Moje są z Rumunii...

Data: 2013-11-29 09:13:18
Autor: Chris
Nokian W+ czy warto?
szymon.czarkowski@gmail.com nabazgrał(a):

W dniu piątek, 29 listopada 2013 08:31:27 UTC+1 użytkownik Chris napisał:
Conti n�wki 4813 wi�c tegoroczne i �adne le�aki.
Gdzie wyprodukowane? Moje są z Rumunii...

Jest to na oponie to wyjdę na parking ? :) bo naklejko poszły się ... :)

Data: 2013-11-29 00:20:41
Autor: szymon.czarkowski
Nokian W+ czy warto?
W dniu piątek, 29 listopada 2013 09:13:18 UTC+1 użytkownik Chris napisał:

Jest to na oponie to wyjd� na parking ? :) bo naklejko posz�y si� ... :)

Tak, jest na oponie.

Data: 2013-11-29 09:28:25
Autor: Chris
Nokian W+ czy warto?
szymon.czarkowski@gmail.com nabazgrał(a):

W dniu piątek, 29 listopada 2013 09:13:18 UTC+1 użytkownik Chris napisał:
Jest to na oponie to wyjd� na parking ? :) bo naklejko posz�y
siďż˝ ... :)
Tak, jest na oponie.

brrrryyy zimno :)   made in slovakia

Data: 2013-11-29 00:33:15
Autor: szymon.czarkowski
Nokian W+ czy warto?
W dniu piątek, 29 listopada 2013 09:28:25 UTC+1 użytkownik Chris napisał:

brrrryyy zimno :)   made in slovakia

Dzięki za poświęcenie ;) Jeśli chodzi o fabrykę, to chyba lepiej trafiłeś ;)

Data: 2013-11-29 09:36:17
Autor: Chris
Nokian W+ czy warto?
[...]

A czymś to się różni :) chyba tylko bardziej pasują do KIA CEED który też Słowacja :)

Data: 2013-11-29 10:51:38
Autor: Mari@
Nokian W+ czy warto?
W dniu 2013-11-29 08:31, Chris pisze:
4813 więc tegoroczne i żadne leżaki
*** Leżaki? W poniedziałek robione, jeszcze się guma nie zwulkanizowała ;)

--
+-- "Mari@" & "BrownSugar" - GSX 1100F -- +
+  Slow Rider & Road Lamer MC President  +

Data: 2013-12-02 10:30:13
Autor: Franc
Nokian W+ czy warto?
Dnia Fri, 29 Nov 2013 08:31:27 +0100, Chris napisał(a):

[...]

W piątek odebrałem aut i od razu kupiłem zimówki i założyłem. Zrobiłem to w
innym miejscu - jakiś 1 km od Alei Krakowskich. Twój namiar też był OK, ale
odległość do kręcenia po W-wie to już ponad 20 km.

W każdym razie kupiłem Nokiany W+ 215/55/R16 za 1530 4 sztuki + wymiana.
Wyszło taniej niż wszelkie oponeo, opony i te klimaty.
Produkcja 23 tydzień 2013 roku.

--
Franc

Data: 2013-12-02 10:50:01
Autor: Chris
Nokian W+ czy warto?
Franc nabazgrał(a):

[...]

No i super, waż^ne że tanio :)  Ja tam gdzie brałem to miałem po drodze jadąc z AWF do Ursusa, zrobiłem może ze 2km więcej.

Data: 2013-11-25 11:38:10
Autor: AL
Nokian W+ czy warto?
On 2013-11-25 11:11, Franc wrote:
hej Grupo,

[...]

ja do tej pory (*) kupowalem Kleber Krisalp jako poprzednik Micheline Alpin (Latitude) i zawsze bylem z nich zadowolony (czeste wyjazdy w gory).

(*) niestety nie spotkalem Kleber'ow w obecnym rozmiarze, wiec teraz mam Continenta ContiCrossContactWinter czy jakos tak...

Data: 2013-11-25 12:05:33
Autor: Chris
Nokian W+ czy warto?
Franc nabazgrał(a):

[...]

Chyba za krótko na rynku żeby oceniać  .. jeśli mają tą samą klasę co stare to imho warto.

Data: 2013-11-25 12:53:06
Autor: Jacek
Nokian W+ czy warto?
W dniu 2013-11-25 11:11, Franc pisze:

Waszym zdaniem w cenie ok. 420 za sztukę warto te Nokiany nabyć? Szukać
innych marek?
Uwierzyłem opiniom i kupiłem WR G2. Osobiście zawiodły mnie te opony na całego. W zimie zdecydowanie gorsze od np. Winterhawków a trwałość 20 kkm to zupełna porażka (nie jeździłem na nich w lecie, a styl jazdy mam raczej przeciętny). Więcej Nokiana nie zaryzykuję.
Jacek

Data: 2013-11-25 13:52:23
Autor: J.F
Nokian W+ czy warto?
Użytkownik "Franc"  napisał w wiadomości
1. WR już nie produkują, tylko model W+ który ma je zastąpić
2. są bardzo dobre,
3. mają dobrą opinię wśród klikaczy w danym sklepie
4. są polecane przez danych sklep

W opinie sklepu przestalem wierzyc - przeciez oni na nich nawet nie jezdzili.
Polecaja, bo maja najwieksza prowizje :-)

W opinie klikaczy tez nie bardzo - jesli jedna opona ma oceny od znakomitej po niedostateczna ... to ktorej wierzyc ?

ADAC chyba juz zimowki przebadal i pewnie sa testy ... ale cos i ADAC przestalem wierzyc - czy to mozliwe zeby opony co roku mialy inne wyniki ?
Wynikow nie publikuja, tylko swoje oceny, wiec tez nie wiadomo skad takie rozbieznosci - moze np wyszla im droga hamowania miedzy 30 a 35m,
wiec te 30 znakomite, a te 35 to niedostateczne ?

J.

Data: 2013-11-25 14:12:00
Autor: Franc
Nokian W+ czy warto?
Dnia Mon, 25 Nov 2013 13:52:23 +0100, J.F napisał(a):

[...]
Dlatego pytam tutaj, bo tak samo uważam.

[...]

Nikomu nie można ufać ani wierzyć :-)

--
Franc

Data: 2013-11-27 18:40:10
Autor: Wiwo
Nokian W+ czy warto?

Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:52934807$0$2143$65785112news.neostrada.pl...

ADAC chyba juz zimowki przebadal i pewnie sa testy ... ale cos i ADAC przestalem wierzyc - czy to mozliwe zeby opony co roku mialy inne wyniki ?

Zauważyłeś, że co roku badają inny rozmiar? IMHO działanie opony to nie tylko suma bieżnika i składu mieszanki. Ostatnio u wulkanizatora oglądałem nowe opony i zauważyłem ciekawą rzecz. Opony Nokian w dwóch różnych rozmiarach (ale ten sam model) rózniły się od siebie bieżnikiem. Nie były to duże różnice i trzeba się było trochę przyjrzeć. Minimalnie inny wzór miały lamelki, odrobinę inny kształt klocków. Rozmiar ma jednak znaczenie... ;-)

I jak się dobrze przyjrzeć tabelkom z kilku lat, to w zasadzie opony tych samych marek kręcą się blisko podium.
Rzadko jest tak, że opona z pierwszego miejsca spada na ostatnie, czy chociażby poniżej połowy tabeli.

W dodatku dany model opony tak naprawdę ma żywotność ok. 2 lat. Mniej więcej co taki okres pojawia się nowsza generacja z nową cyfrą czy plusem. Np. goodyear ultragrip sprzed 5-6 lat, to nie jest to samo co dzisiejszy ultragrip, bo między nimi jest 2-3 generacje, więc nie ma się co dziwić, że na podium jest rotacja.

Wiwo

Data: 2013-11-27 19:43:26
Autor: J.F
Nokian W+ czy warto?
Użytkownik "Wiwo"  napisał w wiadomości
[...]

Zauwazylem.

[...]

No tak, ale ... producent chyba zadbal aby w roznych rozmiarach bylo dobrze ?
Bo jesli nie zadbal ... to co komu po takich testach, jesli nie ma dokladnie tego rozmiaru co testowali :-)

I jak się dobrze przyjrzeć tabelkom z kilku lat, to w zasadzie opony tych samych marek kręcą się blisko podium.
Rzadko jest tak, że opona z pierwszego miejsca spada na ostatnie, czy chociażby poniżej połowy tabeli.

Ale takie ruchy w granicach pol tabeli sie zdarzaly.
Kupujesz najlepsza opone, placisz drogo, a ona okazuje sie srednia :-)
Kupujesz srednia i tania, a to g* jest :-)

Poza tym np opona swietna na sniegu a kiepska na mokrym za rok okazuje sie odwrotna.
Zmienili produkcje,  czy te testy taki rozrzut daja ?

[...]

Ale inny numerek widac, a bywa ze ten sam sie zmienia po roku.

J.

Data: 2013-11-28 07:31:54
Autor: Wiwo
Nokian W+ czy warto?

Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:52963d51$0$2183$65785112news.neostrada.pl...

No tak, ale ... producent chyba zadbal aby w roznych rozmiarach bylo dobrze ?
Bo jesli nie zadbal ... to co komu po takich testach, jesli nie ma dokladnie tego rozmiaru co testowali :-)

I zasadniczo w różnych rozmiarach jest dobrze, jednak w pewnym zakresie rozmiarów, czy też nawet konkretnych rozmiarach może być nieco lepiej...
Swego czasu interesowałem się sposobem oceny ADAC i znalazłem artykuł, w którym twierdzili, że producenci opon przygotowując model opony, dobierają parametry pod rozmiary najczęściej sprzedawane. ADAC też twierdzi, że korzystając z ich testów, należy brać pod uwagę, że dotyczą konkretnego rozmiaru +/-10mm szerokości opony.

Ale takie ruchy w granicach pol tabeli sie zdarzaly.
Kupujesz najlepsza opone, placisz drogo, a ona okazuje sie srednia :-)
Kupujesz srednia i tania, a to g* jest :-)

Możesz pokazać taki test? Co roku je przeglądam i nie zauważyłem takiej spektakularnej zmiany.

Pokaż> Poza tym np opona swietna na sniegu a kiepska na mokrym za rok okazuje
sie odwrotna.
Zmienili produkcje,  czy te testy taki rozrzut daja ?

J.w.

[...]

Owszem zdarza się, że opona z pierwszego miejsca spada na 3-4, ale dalej jest oponą polecaną. Trudno też jednoznacznie zanalizować takie zmiany, jeśli wziąć pod uwagę, że konkurencja nie śpi i każdy test ma w puli nieco inny zestaw opon.

Wiwo

Data: 2013-11-26 22:43:29
Autor: Mirka
Nokian W+ czy warto?
Franc wrote:
[...]

Ja mam najlepsze rozwiązanie. Nie ma takiej opony która by była najlepsza w każdych warunkach. Jak najlepsza na lodzie to słaba np. na mokrej jezdni, albo na głębokim śniegu itd.
Ja żeby mieć przewagę w każdej sytuacji to mam na każdym kole oponę innej firmy. Takie rozwiązanie daje mi gwarancję że na każdej nawieżchni mam pszynajmniej jedna najlepszą oponę.

Nokian W+ czy warto?