Nokian WR G2 zdaje mi si, czy ten typ tak ma?

Data: 2010-12-05 09:45:52
Autor: Jacek
Nokian WR G2 zdaje mi si, czy ten typ tak ma?
Mam 4 opony Nokian WR G2 na Fiacie Doblo FWD. Zachowuj si w obecnych warunkach dobrze pod warunkiem, e nie dodaj gazu.
Dodanie gazu (nie daj Boe) na zakrcie) skutkuje ulizgiem na bok a auto bardzo niechtnie sucha kierownicy.
Nie mam adnych ASR/ESP a jedynie ABS.
Wczoraj przejechaem si dla porwnania Alf Mito z ESP na oponach Firestone Winterhawk 2 po tej samej trasie i w porwnaniu z Doblo auto jechao, jak przyklejone, a te ma przedni napd.
Czy to jest zasuga ESP, czy moe te Nokiany co nie teges? Stopie zuycia porwnywanych opon identyczny - ok. 20%.
Jacek

Data: 2010-12-05 10:47:19
Autor: DoQ
W dniu 2010-12-05 09:45, Jacek pisze:
Czy to jest zasuga ESP, czy moe te Nokiany co nie teges? Stopie
zuycia porwnywanych opon identyczny - ok. 20%.

Ty tak na powanie pytasz?

Pozdrawiam
Pawe
  DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com

Data: 2010-12-05 12:41:00
Autor: Jacek
Nokian WR G2 zdaje mi si, czy ten typ tak ma?
100% powanie
Jacek

Data: 2010-12-05 12:41:10
Autor: Filip KK
Nokian WR G2 zdaje mi si, czy ten typ tak ma?
W dniu 2010-12-05 12:41, Jacek pisze:

100% powanie
Jacek

Nokiany to jedne z lepszych opon. Pod warunkiem, e z progresywnym bienikiem.

Data: 2010-12-05 16:31:18
Autor: DoQ
Nokian WR G2 zdaje mi si, czy ten typ tak ma?
W dniu 2010-12-05 12:41, Jacek pisze:
100% powanie

Ale to przecie oczywiste, e ukad napdowy dawiony systemem ESP nie bdzie tak "nosi" na boki przy dodawaniu gazu.

Data: 2010-12-05 17:44:11
Autor: Jacek
Nokian WR G2 zdaje mi si, czy ten typ tak ma?
No dobrze, ale w moim poprzednim Doblo na oponach - nie pamitam jakich, ale na pewno nie Nokian, tak fatalnie nie byo.
Jacek

Data: 2010-12-05 17:47:24
Autor: Filip KK
W dniu 2010-12-05 17:44, Jacek pisze:
No dobrze, ale w moim poprzednim Doblo na oponach - nie pamitam jakich,
ale na pewno nie Nokian, tak fatalnie nie byo.

Powtarzam, opony Nokian s bardzo dobrymi oponami.

http://www.motiontown-go.com/tag/rzezba-bieznika/

Polecam!

Data: 2010-12-06 14:58:41
Autor: R2r
Nokian WR G2 zdaje mi się, czy ten typ tak ma?
W dniu 2010-12-05 17:47, Filip KK pisze:
http://www.motiontown-go.com/tag/rzezba-bieznika/

To nie jest WR-G2

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2010-12-05 20:25:02
Autor: to
Nokian WR G2 zdaje mi si, czy ten typ tak ma?
begin Jacek
No dobrze, ale w moim poprzednim Doblo na oponach - nie pamiętam jakich,
ale na pewno nie Nokian, tak fatalnie nie było. Jacek

Bo Nokian jest dość kiepską zimówką, wbrew wypowiedziom wielu osób, które kupiły je bo były tańsze od Conti, GY i Dunlopów i zachwalają pod niebiosa. Ta opona na niektórych rynkach jest sprzedawana jako całoroczna, na śniegu jest taka sobie.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-05 22:04:34
Autor: J.F.
Nokian WR G2 zdaje mi si, czy ten typ tak ma?
On 05 Dec 2010 20:25:02 GMT,  to wrote:
Bo Nokian jest do kiepsk zimwk, wbrew wypowiedziom wielu osb, ktre kupiy je bo byy tasze od Conti, GY i Dunlopw i zachwalaj pod niebiosa. Ta opona na niektrych rynkach jest sprzedawana jako caoroczna, na niegu jest taka sobie.

Czy to mozliwe zeby finska opona byla kiepska na sniegu ? Czy ona moze jest tylko na eksport ? :-)

J.

Data: 2010-12-05 21:19:33
Autor: to
Nokian WR G2 zdaje mi si, czy ten typ tak ma?
begin J.F.
Czy to mozliwe zeby finska opona byla kiepska na sniegu ? Czy ona moze
jest tylko na eksport ? :-)

To jest po prostu opona całoroczna.

http://www.nokiantires.com/tyre?id=11899&group=1.01&name=Nokian+WRG2

The WR G2, Nokian Tyres’ third generation in the unique line of “All-
Weather Plus” tires, offers the best performance in every season.

Z nieznanych przyczyn w Polsce robi za zimówkę...

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-05 22:39:06
Autor: DoQ
Nokian WR G2 zdaje mi siê, czy ten typ tak ma?
W dniu 2010-12-05 22:19, to pisze:

Z nieznanych przyczyn w Polsce robi za zimówkę...

Wychodzi na to że w ADAC też pracują głupki i z nieznanych przyczyn testują je jako zimówki
http://www.oponeo.pl/artykul/test-opon-zimowych-adac-2010-2011-w-rozmiarze-225-45-r17

Pozdrawiam
Paweł
  DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com

Data: 2010-12-05 21:44:56
Autor: to
Nokian WR G2 zdaje mi si, czy ten typ tak ma?
begin DoQ
Wychodzi na to że w ADAC też pracują głupki i z nieznanych przyczyn
testują je jako zimówki

Twierdzisz, ze producent na własnej stronie podaje błędne informacje na temat własnego produktu? ADAC może je sobie zakwalifikowac jak mu się podoba, faktem jest, że potraktowane jako zimówki wypadły raczej kiepsko, w drugiej połowie stawki, przy czym miały prawie najlepszy wynik na suchym i kiepski na śniegu.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-05 22:50:57
Autor: DoQ
W dniu 2010-12-05 22:44, to pisze:

[...]

W stawce wypadają ciut lepiej niż droższe zimówki GY czy Pirelli, ale zimówką są niesłusznie nazywane. Głąby jednak w tym ADAC pracują.

Pozdrawiam
Paweł
  DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com

Data: 2010-12-05 21:55:54
Autor: to
Nokian WR G2 zdaje mi si, czy ten typ tak ma?
begin DoQ
W stawce wypadają ciut lepiej niż droższe zimówki GY czy Pirelli, ale
zimówką są niesłusznie nazywane. Głąby jednak w tym ADAC pracują.

Zajrzałeś na stronę Nokiana?

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-05 23:02:01
Autor: DoQ
W dniu 2010-12-05 22:55, to pisze:

W stawce wypadają ciut lepiej niż droższe zimówki GY czy Pirelli, ale
zimówką są niesłusznie nazywane. Głąby jednak w tym ADAC pracują.
Zajrzałeś na stronę Nokiana?

Tak napisane jest, że nadaje się na każdą pogodę i na każdy sezon.
Czyli zimówką za cholerę nie może być, tylko głąbom w Polsce wydaje się że mają zimówki - nie to co gódjer.

Pozdrawiam
Paweł
  DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com

Data: 2010-12-05 22:02:40
Autor: to
[...]

Co się tak uparłeś? Kupiłeś sobie WRG2 i dorabiasz ideologię? ;)

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-05 23:05:06
Autor: DoQ
W dniu 2010-12-05 23:02, to pisze:

[...]

Ja się uparłem, sprzedawcy się uparli, ADAC się uparł.. tylko Ty wiesz że to nie może być zimówka.

Pozdrawiam
Paweł
  DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com

Data: 2010-12-05 22:23:40
Autor: to
Nokian WR G2 zdaje mi si, czy ten typ tak ma?
begin DoQ
Ja się uparłem, sprzedawcy się uparli, ADAC się uparł.. tylko Ty wiesz
że to nie może być zimówka.

Ja umiem wejść na stronę PRODUCENTA i przeczytać prosty tekst po angielsku. --
ignorance is bliss

Data: 2010-12-05 23:51:08
Autor: DoQ
W dniu 2010-12-05 23:23, to pisze:

Ja się uparłem, sprzedawcy się uparli, ADAC się uparł.. tylko Ty wiesz
że to nie może być zimówka.
Ja umiem wejść na stronę PRODUCENTA i przeczytać prosty tekst po
angielsku.

Gratuluję i zazdroszczę.

Pozdrawiam
Paweł
  DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com

Data: 2010-12-05 23:00:12
Autor: to
Nokian WR G2 zdaje mi si, czy ten typ tak ma?
begin DoQ
Gratuluję i zazdroszczę.

Mogę Ci przetłumaczyć. ;-)

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-06 10:14:38
Autor: Marcin Stankiewicz
Nokian WR G2 zdaje mi si?, czy ten typ tak ma?
Dnia 05 Dec 2010 22:23:40 GMT, to na pl.misc.samochody napisa(a):

Ja umiem wej na stron PRODUCENTA i przeczyta prosty tekst po angielsku.

Nie umiesz. Nokiantires.com to strona dystrybutora na rynek amerykaski. I teraz popatrz - tam wszystkie opony M+S s oponami All Weather. Typowe "winter tyres" to opony kolcowane :)

m.stankiewicz na pomaraczka [ czyli orange ].pl
"Ci, ktrzy nie posuwaj naprzd adnego ycia poza swoim wasnym, yj nieciekawie. Brecht Bertold"

Data: 2010-12-06 13:24:46
Autor: to
Nokian WR G2 zdaje mi si?, czy ten typ tak ma?
begin Marcin Stankiewicz
Nie umiesz. Nokiantires.com to strona dystrybutora na rynek amerykański.
I teraz popatrz - tam wszystkie opony M+S są oponami All Weather. Typowe
"winter tyres" to opony kolcowane :)

Ta ma szczególnie wielkie kolce:

http://www.nokiantires.com/tyre?id=11949&group=1.01&name=Nokian%
20Hakkapeliitta%20R

http://tiny.pl/hw8md

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-07 11:22:31
Autor: Filip KK
W dniu 2010-12-06 14:24, to pisze:
[...]

Ja w moich Hakkapeliittach mam możliwość nabicia kolców, są do tego miejsca (dziurki). A opony oceniam na bardzo dobre. Dotychczas najlepsze jakie miałem.

Data: 2010-12-06 09:51:22
Autor: MarcinJM
[...]

To, ze Nokian traktuje je jako caloroczne nie zmienia faktu, ze sa dobrymi zimowkami (inna definicja calorocznej jest w finlandi inna we wloszech).
Ot taka zimowka z opcja jezdzenia w lecie (finskim).
Zeby jasnosc byla: mialem Nokiany na berlingo: zaden cymes, opona jak opona.
NIe wiem skad sie biora wszelkiej masci eksperci od opon na tej grupie i ile opon zjezdzaja w ciagu roku. Ja zjezdzam w sejaczu ok 8-10 kompletow i jakos dramatycznych roznic w oponach cywoolnych ze sredniej polki nie znajduje. Byc moze te roznica sa tak niewielkie, ze nie jestem w stanie ich wychwycic. Tylko, ze ja reguluje przyczepnosc cisnieniem. Roznice ca 0.1bar potrafia diametralnie zmienic charakter opony z nieprzyczepnej na przyczepna i odwrotnie.

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-12-05 22:59:22
Autor: J.F.
Nokian WR G2 zdaje mi si?, czy ten typ tak ma?
On 05 Dec 2010 21:19:33 GMT,  to wrote:
begin J.F.
[...]

W calej Europie. Nawet na tej stronie
You are here: Products / Tires / Passenger cars / Winter tires / WRG2 Caloroczna jest w USA.

Tak czy inaczej - jesli Finowie tym jezdza zima, to chyba musi byc
dobre ? J.

Data: 2010-12-05 22:02:05
Autor: to
Nokian WR G2 zdaje mi si?, czy ten typ tak ma?
begin J.F.
Tak czy inaczej - jesli Finowie tym jezdza zima, to chyba musi byc dobre
?

Nokian produkuje jeszcze typową zimówkę Hakkapeliitta, w wersji zwykłej albo z kolcami. WRG2 to opona całoroczna według Nokiana, można jednak przypuszczać, że co całoroczne w Skandynawii, to bliżej zimowego w Europie. Widziałeś jakiś test zimówek który wygrałby WRG2?

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-05 23:47:20
Autor: J.F.
Nokian WR G2 zdaje mi si?, czy ten typ tak ma?
On 05 Dec 2010 22:02:05 GMT,  to wrote:
Nokian produkuje jeszcze typow zimwk Hakkapeliitta, w wersji zwykej albo z kolcami. WRG2 to opona caoroczna wedug Nokiana, mona jednak przypuszcza, e co caoroczne w Skandynawii, to bliej zimowego w Europie. Widziae jaki test zimwek ktry wygraby WRG2?

Akurat jest ADAC
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2010_Winterreifen_Test_225_45_R17.aspx?ComponentId=40334&SourcePageId=31821

Najlepsze na lodzie, bardzo dobre na suchym, srednie na wodzie, mierne
na sniegu.

Choc patrzac na ostatni tydzien .. najlepsze na lodzie to jest to :-).

J.

Data: 2010-12-05 23:55:15
Autor: DoQ
W dniu 2010-12-05 23:47, J.F. pisze:

[...]

Wida jaka saba jest konkurencja, skoro mona porwnywa do niej tani wielosezonwk z Finlandii :-)

Data: 2010-12-05 23:06:11
Autor: to
Nokian WR G2 zdaje mi si?, czy ten typ tak ma?
begin DoQ
Widać jaka słaba jest konkurencja, skoro można porównywać do niej tanią
wielosezonówkę z Finlandii :-)

Ale ja nie mówię, ze to zła opona, może sam bym sobie taką kupił, gdybym teraz kupował. Ta opona wydaje się być dobrym kompromisem na nasze zimowe warunki. Pytanie było jednak o to, czy jest możliwe, ze jakaś zimówka była wyraźnie lepsza na śniegu. No jest możliwe, bo WRG2 na śniegu jakaś rewelacyjna nie jest.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-06 00:12:06
Autor: DoQ
W dniu 2010-12-06 00:06, to pisze:

[...]

Wg. testów gdzie zawsze najlepsza musi być Michelin, Continental i Dunlop "bo tak". Wolno raczej nie jeżdżę, a jeśli miałbym kupować następny komplet to wybrałbym znowu WRG2. Zaś co do wątku. Nadal uważam że błędem jest porównanie uślizgów samochodu bez ESP(ASR) do samochodu wyposażonego w taką elektronikę.

Pozdrawiam
Paweł
  DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com

Data: 2010-12-06 13:17:23
Autor: J.F.
Nokian WR G2 zdaje mi si?, czy ten typ tak ma?
Użytkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com> napisał w
[...]

No wiesz - u adac wygrywal tez GY, a czasem testowali i "budzetowe opony".

Bardziej podejrzane mi sie wydaja rozrzuty w kolejnych latach - najlepsza opona okazuje sie nagle czwarta, kiedys byla najlepsza na sniegu, teraz jest zaledwie srednia itp.

Kwestia rozmiaru, samochodu .. czy te ich testy sa tak naprawde niewiele warte, tzn rozrzut statystyczny jest duzy ?

J.

Data: 2010-12-06 15:05:46
Autor: to
Nokian WR G2 zdaje mi si?, czy ten typ tak ma?
begin J.F.
Kwestia rozmiaru, samochodu .. czy te ich testy sa tak naprawde niewiele
warte, tzn rozrzut statystyczny jest duzy ?

Rozmiar ma na pewno duże znaczenie, zresztą zobacz jakie są różnice pomiędzy czołówką w jakimś teście, gdzie podają cząstkowe wyniki w jakichś rzeczywistych wartościach, innych niż jakieś enigmatyczne "punkty".

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-06 15:09:39
Autor: to
Nokian WR G2 zdaje mi si?, czy ten typ tak ma?
begin to
[...]

Trochę niekonkretnie wyszło, więc dopowiem. Różnice są bardzo małe, więc inny rozmiar może przetasować stawkę. --
ignorance is bliss

Data: 2010-12-06 16:55:29
Autor: J.F.
Nokian WR G2 zdaje mi si?, czy ten typ tak ma?
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4cfcfcb3$0$22797$65785112news.neostrada.pl...
begin to
[...]

Tylko ze ADAC podaje "ocene", wiec moglby i te male roznice podac wyraznie.

No chyba ze najlepsza opona miala droge hamowania powiedzmy 40m, wiec dostaje ocene 1, najgorsza 45m i ocena 5,
a reszta proporcjonalnie :-)

J.

Data: 2010-12-06 16:21:48
Autor: to
[...]

Auto Motor i Sport podaje wyniki cząstkowe. W ostatnim jest akurat test zimówek 205/55/R16 czyli w najpopularniejszym chyba obecnie rozmiarze.

Co ciekawe wzmiankowany tu "zimowy" Nokian WR G2 w teście na śniegu był ostatni we wszystkich próbach oprócz hamowania z 50 km/h, gdzie też wypadł słabo (najlepsza 26,1 m, najgorsza 28,6, WR G2 28,0). Wypadł za to przyzwoicie na mokrej i suchej nawierzchni.

A co do różnic, to na mokrym i suchym są rzędu nie więcej niż kilku % pomiędzy najlepszą, a najgorszą oponą w teście. Różnice pomiędzy pierwszą trójką są minimalne. Największe różnice są na śniegu, np. maksymalne przyspieszenie poprzeczne (najlepsza 3,92 m/s^2, najgorsza 3,14 m/s^2 -- WR G2) albo siła pociągowa przy 50% poślizgu (najlepsza 3531 N, najgorsza 3023 N -- wR G2).

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-08 14:49:02
Autor: J.F.
Nokian WR G2 zdaje mi si?, czy ten typ tak ma?
On 06 Dec 2010 16:21:48 GMT,  to wrote:
begin J.F.
No chyba ze najlepsza opona miala droge hamowania powiedzmy 40m, wiec
dostaje ocene 1, najgorsza 45m i ocena 5, a reszta proporcjonalnie :-)

Auto Motor i Sport podaje wyniki czstkowe. W ostatnim jest akurat test zimwek 205/55/R16 czyli w najpopularniejszym chyba obecnie rozmiarze.
Co ciekawe wzmiankowany tu "zimowy" Nokian WR G2 w tecie na niegu by ostatni we wszystkich prbach oprcz hamowania z 50 km/h, gdzie te wypad sabo (najlepsza 26,1 m, najgorsza 28,6, WR G2 28,0).

Adac to poniekad potwierdza - ocena na sniegu jest jedna z gorszych. Za to na lodzie najlepsza. I to mowiac szczerze nie wiem co lepsze - kiepska opona gdy warunki sa
jeszcze znosne, czy najlepsza gdy sa bardzo zle.

A co do rnic, to na mokrym i suchym s rzdu nie wicej ni kilku % pomidzy najlepsz, a najgorsz opon w tecie. Rnice pomidzy pierwsz trjk s minimalne. Najwiksze rnice s na niegu, np. maksymalne przyspieszenie poprzeczne (najlepsza 3,92 m/s^2, najgorsza 3,14 m/s^2 -- WR G2)

Hm, to sie dalej przelicza na 12% roznicy predkosci, z jednej strony
nie duzo, z drugiej - wystarczajace zeby ktos przed nami przejechal
60km/h a my nie, z trzeciej - nadwyzka tylko kilka km/h, powinno sie
dac rade zwolnic w zakrecie.

albo sia pocigowa przy 50% polizgu (najlepsza 3531 N, najgorsza 3023 N -- wR G2).

na jedna, na pare, przy jakim nacisku ? I niestety jak rozumiem na asfalcie a nie na sniegu ? Bo tu niestety natura bywa nieublagana - powiedzmy 1600kg na 12%
wzniesieniu wymaga 1920N, 910 z kazdej opony. Kto ma wiecej ten
jedzie, kto nie ma ten wysiada i pcha :-)

J.

Data: 2010-12-06 23:40:40
Autor: Hektor
Nokian WR G2 zdaje mi si?, czy ten typ tak ma?
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał

Ta opona wydaje się być dobrym kompromisem na nasze zimowe warunki.

O jakim kompromisie piszesz? Nasza zima jest po prostu "zimowa" więc kupujesz dobrą zimową oponę i jeździsz. Nie zrobi się nagle w styczniu +18 i suchy, rozgrzany asfalt.

Zbigniew Kordan

Data: 2010-12-07 00:03:35
Autor: Cavallino
Użytkownik "Hektor" <zpkzpk@wp.pl> napisał w wiadomości news:idjopb$bsa$1inews.gazeta.pl...
[...]

Albo się zrobi, albo się nie zrobi.
2 lata temu bodajże 15 stopni już było.

Data: 2010-12-07 10:14:53
Autor: Hektor
Nokian WR G2 zdaje mi si?, czy ten typ tak ma?
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał

Albo się zrobi, albo się nie zrobi.
2 lata temu bodajże 15 stopni już było.

No tak, ale to jest żaden kataklizm dla sprawności opon. Tym bardziej, że to są "chwile" w całej zimie i tylko w niektórych rejonach.

Data: 2010-12-07 10:20:29
Autor: Cavallino
Użytkownik "Hektor" <zpkzpk@wp.pl> napisał w wiadomości news:idktui$ovl$1inews.gazeta.pl...
[...]

Nie - cały styczeń był podobny.

Data: 2010-12-08 15:04:50
Autor: Hektor
Nokian WR G2 zdaje mi si?, czy ten typ tak ma?
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał

Nie - cały styczeń był podobny.

Nie wiem gdzie była wtedy taka pogoda, jeżdżąc trochę po Polsce nie zauważyłem, ale nawet jeśli to i tak nie ma dramatu dla normalnej/dobrej zimówki.

ZK

Data: 2010-12-05 11:06:36
Autor: icek2
Nokian WR G2 zdaje mi si, czy ten typ tak ma?
W dniu 2010-12-05 09:45, Jacek pisze:
Mam 4 opony Nokian WR G2 na Fiacie Doblo FWD. Zachowuj si w obecnych
warunkach dobrze pod warunkiem, e nie dodaj gazu.
mam tak samo
tylko w peugeot partner

az zauje...
poprzednie dbica frigo w tym aucie
i byo idealnie.

widocznie te nokiany tak maj

za to na kopnym sniegu - idealnie
wjezdzam i wyjezdzam wszdzie
:)

--
pozdros
icek

Nokian WR G2 zdaje mi si, czy ten typ tak ma?