Nokon-ktoś używa ?

Data: 2011-05-02 10:25:43
Autor: Kinia
Nokon-ktoś używa ?
Witam

Myślę o zakupie linek i pancerzy Nokona

http://www.cult-bikes.com/Nokon.htm

Czy rzeczywiście warto ?

Pozdrowerek
Kinia

Data: 2011-05-02 14:09:10
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Nokon-ktoś używa ?
Kinia pisze:
Witam

Myślę o zakupie linek i pancerzy Nokona

http://www.cult-bikes.com/Nokon.htm

Czy rzeczywiście warto ?

Witaj Kiniuś :-)

Kilkakrotnie się bawiłem w serwisie w mocowanie i późniejsze serwisowanie tegoż zestawu.

Działa naprawdę super, ładnie wygląda, ale nie ukrywam, montuje i serwisuje się to dosyć wrednie. Problem jest szczególnie w MTB jak się zasyfi to błotem. Wygląda paskudnie, jak bród za pazurami, wypada ściągnąć wszystko z roweru i wyczyścić każdy koralik po kolei. W szosie z natury jest mniej błota i syfu wszelkiego.

Dlatego też, po starej znajomości, polecił bym jednak dobre, uszczelniane Gore RideOn montowane z pełnymi pancerzami.
Działa przednio, praktycznie nie ma się jak zasyfić, a montaż i serwisowanie cudownie proste.

Seco

--
Szukam pracy:
http://www.goldenline.pl/bartosz-suchecki

Data: 2011-05-03 07:42:56
Autor: Rowerex
Nokon-ktoś używa ?
On 2 Maj, 13:09, Bartosz 'Seco' Suchecki <pisz...@seco.maupa.tlen.pl>
wrote:

[...]

Podobno można nałożyć na koraliki koszulkę termokurczliwą na całej
długości (z wyglądem można się pożegnać) - nie pamiętam jednak czy
gdzieś o tym czytałem, czy sam to wymyśliłem czytając opinie o
trzeszczących Nokonach...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2011-05-03 16:59:49
Autor: Wojtek Sobociński
Nokon-ktoś używa ?
wrote:

[...]

Generalnie to idiotyczne :) Kupić sobie nokony za ok. 270 pln, przekonać się że trzeszczą (bo trzeszczą, sam jedne demontowałem bo gość się wściekał że rower rower hałasuje :)) i założyć na nie termokurczkę :D.
Seco ma rację - tylko gore w tej sytuacji :)

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2011-05-03 10:23:40
Autor: Michał Wolff
Nokon-ktoś używa ?
On 2 Maj, 14:09, Bartosz 'Seco' Suchecki <pisz...@seco.maupa.tlen.pl>
wrote:

Dlatego też, po starej znajomości, polecił bym jednak dobre,
uszczelniane Gore RideOn montowane z pełnymi pancerzami.
Działa przednio, praktycznie nie ma się jak zasyfić, a montaż i
serwisowanie cudownie proste.

Używam tych pancerzy, rzeczywiście poprawiają znacznie jakość zmiany
biegów w trudnych warunkach (jak zima). Pełnych pancerzy chyba nie ma
sensu, ja używam modelu z klasycznymi pancerzami, a dodatkowo linka na
całej długości idzie przez taką "koszulkę". Niestety ogromnym minusem
tego systemu - jest jego jednorazowość, nie sprzedają do tego osobno
linek, więc jak się pojawia jakiś problem z koniecznością zdjęcia
linki - jesteś ponad 200zł do tyłu, bo zdjąć linkę nie uszkadzając
koszulki bądź samej warstwy gore na lince graniczy z cudem.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-05-03 22:43:06
Autor: Wojtek Sobociński
Nokon-ktoś używa ?
wrote:

[...]

Graniczy z cudem nie równa się niemożliwe - więc dać się da. Pytanie brzmi czy ktoś zmienia manetki jak rękawiczki? ;)

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2011-05-03 16:33:41
Autor: Wojtek Sobociński
Nokon-ktoś używa ?
W dniu 2011-05-02 14:09, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
Kinia pisze:
[...]

Zawsze mi się marzyły RideOny ale nigdy nie mogłem się zdecydować na wydanie takiej kasy... Ot, dualizm ludzkiej natury :D

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2011-05-08 18:22:36
Autor: Rafał Wawrzycki
Nokon-ktoś używa ?
Dnia 02 maj 2011 w liście [news:iplpq8$k5i$1news.net.icm.edu.pl] Kinia [kiniakona@poczta.fm] napisał(a):

Myślę o zakupie linek i pancerzy Nokona
http://www.cult-bikes.com/Nokon.htm
Czy rzeczywiście warto ?

Na takie wynalazki mnie nie stać, ale przy reaktywacji górala zaszalałem i pobawiłem się w uszczelnianie linek i pancerzy: jakiś porządniejszy pancerz Jagwire'a + końcówki z noskiem Accenta (plastiki, nie znalazłem aluminiowych) + rurki termokurczliwe + Avid Rollamajig (tylna przerzutka szitmano). Nie jeździłem jeszcze w deszczu, ale chodzi to ładnie na razie, a nie kosztuje tyle co cały rower.

Fotki:
http://img17.imageshack.us/img17/2461/dsc07592y.jpg
http://img41.imageshack.us/img41/1560/dsc07594m.jpg
http://img688.imageshack.us/img688/9548/dsc07595f.jpg
http://img5.imageshack.us/img5/3716/dsc07596bk.jpg
http://img808.imageshack.us/img808/4897/dsc07597h.jpg
http://img200.imageshack.us/img200/9145/dsc07598o.jpg
http://img709.imageshack.us/img709/7061/dsc07599i.jpg

i fotka całego parcha:
http://img820.imageshack.us/img820/6825/dsc07591e.jpg

PS. Udało Ci się szybko sprzedać szosę rok temu? My w końcu złożyliśmy singla na niemieckiej ramie Enik. Jakiś miesiąc temu dopiero ;)

--
Pozdrawiam,
Rafał W.

http://picasaweb.google.com/warszawski.wycinak
http://prw.terror404.net/rwawrzycki/

Data: 2011-05-08 10:08:06
Autor: Rowerex
[OT] Re: Nokon-ktoś używa ?
On 8 Maj, 17:22, Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl> wrote:

i fotka całego parcha: http://img820.imageshack.us/img820/6825/dsc07591e.jpg

Hmmm..., ja chyba jakis dziwny jestem... Jak mozna jezdzic na tak
ustawionym siodelku? Wiem, ze wielu tak ustawia i zapewne im z tym
dobrze, a dla mnie to zupelnie niezrozumiale...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2011-05-08 23:54:37
Autor: Rafał Wawrzycki
[OT] Re: Nokon-ktoś używa ?
Dnia 08 maj 2011 w liście
[news:dcd1f342-1884-4067-a0f0-991fcc80f39332g2000vbe.googlegroups.co
m] Rowerex [rowerex@op.pl] napisał(a):
Hmmm..., ja chyba jakis dziwny jestem... Jak mozna jezdzic na tak
ustawionym siodelku? Wiem, ze wielu tak ustawia i zapewne im z tym
dobrze, a dla mnie to zupelnie niezrozumiale...

To znaczy co z nim nie tak? Przód za nisko, za wysoko? Jeżdzę na szosie, ostrym i góralu i praktycznie w każdym siodło mam możliwie poziomo. Jedynie w ostrym na torze lepiej jeździło mi się z dziobem niżej, ale wtedy właściwie nie siedziałem na siodle, jeno utrzymywałem się na mięśniach nóg i na dłuższą metę ciężko by się tak jechało.

Data: 2011-05-08 21:39:14
Autor: Rowerex
Nokon-ktoś używa ?
m] Rowerex [rowe...@op.pl] napisał(a):

> [...]

niżej, ale wtedy właściwie nie siedziałem na siodle, jeno utrzymywałem
się na mięśniach nóg i na dłuższą metę ciężko by się tak jechało.

Wszystko z nim w porządku - po prostu zupełnie nie po mojemu. Ot sam
sobie się dziwię, a do Twojego ustawienia nic nie mam :)

Jakbym wrzucił fotkę ustawienia swojego siodełka, to może byś się
dziwił, jak ja mogę na tym jeździć :)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2011-05-09 09:36:53
Autor: Ryszard Mikke
Nokon-ktoś używa ?
On 8 Maj, 22:54, Rafa=B3 Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl> wrote:
> Dnia 08 maj 2011 w li=B6cie
> [news:dcd1f342-1884-4067-a0f0-991fcc80f39332g2000vbe.googlegroups.co
> m] Rowerex [rowe...@op.pl] napisa=B3(a):

> To znaczy co z nim nie tak? Prz=F3d za nisko, za wysoko? Je=BFdz=EA na
> szosie, ostrym i g=F3ralu i praktycznie w ka=BFdym siod=B3o mam mo=BFliwi=
> poziomo. Jedynie w ostrym na torze lepiej je=BCdzi=B3o mi si=EA z dziobem
> ni=BFej, ale wtedy w=B3a=B6ciwie nie siedzia=B3em na siodle, jeno utrzymy=
wa=B3em
> si=EA na mi=EA=B6niach n=F3g i na d=B3u=BFsz=B1 met=EA ci=EA=BFko by si=
=EA tak jecha=B3o.

Wszystko z nim w porz=B1dku - po prostu zupe=B3nie nie po mojemu. Ot sam
sobie si=EA dziwi=EA, a do Twojego ustawienia nic nie mam :)

Jakbym wrzuci=B3 fotk=EA ustawienia swojego siode=B3ka, to mo=BFe by=B6 si=
=EA
dziwi=B3, jak ja mog=EA na tym je=BCdzi=E6 :)

Wrzuc.

Czytalem Twoj wpis (ten z linkiem do Sheldona na ten temat), ale bardzo
chetnie to zobacze na zdjeciu.

rmikke

Data: 2011-05-09 11:19:40
Autor: Wojtek Sobociński
Nokon-ktoś używa ?
W dniu 2011-05-09 06:39, Rowerex pisze:
[...]

No właśnie, ja jestem ciekawy tego :) Przecież kiedyś dyskutowaliśmy tutaj o ustawianiu. Może rzeczywiście wrzuć fotę :)

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2011-05-09 05:46:58
Autor: rzymo
Nokon-ktoś używa ?
On 9 Maj, 11:19, Wojtek Sobociński <sob...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

No właśnie, ja jestem ciekawy tego :) Przecież kiedyś dyskutowaliśmy
tutaj o ustawianiu. Może rzeczywiście wrzuć fotę :)

Też jestem ciekawy, zwłaszcza że u mnie to raczej standard. Żeby nie
być gołosłownym dwie fotki:
* czubek siodła lekko w dół: http://imageshack.us/f/839/nadwisschwinn..jpg/
* czubek siodła lekko w górę: http://imageshack.us/f/823/nadwisczarnylevel1x7.jpg/

W sumie to nie wiem dlaczego, ale w jednym rowerze pasuje mi siodło w
dół, w drugim w górę ;)

Data: 2011-05-09 16:02:13
Autor: Fabian
Nokon-ktoś używa ?
W dniu 09.05.2011 14:46, rzymo pisze:
[...]

W moim przypadku zależy to od siodełka. W zależności od sposobu i
stopnia w jaki ugina się lub nie w czasie używania. Jako że ważę w
porywach 90 kg ma to znaczenie, jednak odchylenia od poziomu nie są duże.

Fabian.

Nokon-ktoś używa ?