Nordea - chipowe karty

Data: 2009-07-21 21:28:53
Autor: Monika
Nordea - chipowe karty
Nordea Bank mile mnie zaskoczył wydając do konta Spectrum kartę
Visa Electron z chipem. Piszę o tym ponieważ w czasie wakacyjnych
wyjazdów karta z chipem może się przydać.

Monika

Data: 2009-07-21 21:35:36
Autor: Pete
Nordea - chipowe karty
W dniu 21.07.09 21:28, Monika pisze:
Nordea Bank mile mnie zaskoczył wydając do konta Spectrum kartę
Visa Electron z chipem. Piszę o tym ponieważ w czasie wakacyjnych
wyjazdów karta z chipem może się przydać.

Monika

Ale tylko z czipem czy z czipem i paskiem magnetycznym?

--
Pete

Data: 2009-07-21 21:43:37
Autor: Mithos
Nordea - chipowe karty
Monika pisze:
Nordea Bank mile mnie zaskoczył wydając do konta Spectrum kartę
Visa Electron z chipem. Piszę o tym ponieważ w czasie wakacyjnych
wyjazdów karta z chipem może się przydać.

Niby do czego unikatowego przyda się karta z chipem, do czego nie nadaje się karta bez chipa ?

--
Mithos

Data: 2009-07-21 15:07:32
Autor: bradley.st
Nordea - chipowe karty
On 21 Lip, 15:43, Mithos <f...@adres.pl> wrote:
Monika pisze:

> [...]
> wyjazdów karta z chipem może się przydać.

Niby do czego unikatowego przyda się karta z chipem, do czego nie nadaje

Na przyklad do zaplacenia za benzyne na samoobslugowej stacji w srodku
nocy na francuskiej prowincji.

Data: 2009-07-22 08:23:37
Autor: Valdi.Pavlack
Nordea - chipowe karty
"bradley.st"

Na przyklad do zaplacenia za benzyne na samoobslugowej stacji w srodku
nocy na francuskiej prowincji.

We Włoszech też miałem problem z tym fantem :) - luba ratowała wtedy swoją
hybrydą :)

Data: 2009-07-22 02:59:20
Autor: bradley.st
Nordea - chipowe karty
On 22 Lip, 02:23, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl> wrote:

We Włoszech też miałem problem z tym fantem :) - luba ratowała wtedy swoją
hybrydą :)

W tej Europie to jednak lubia sobie utrudniac zycie... ;p

Data: 2009-07-22 12:06:31
Autor: MarekZ
Nordea - chipowe karty
Użytkownik "bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:4ac92b1e-0ed5-4d2f-890a-aee8e63e3f30q11g2000yqi.googlegroups.com...

W tej Europie to jednak lubia sobie utrudniac zycie... ;p

My po prostu w ten sposób walczymy z terroryzmem! :p

Data: 2009-07-22 03:14:07
Autor: bradley.st
Nordea - chipowe karty
On 22 Lip, 06:06, "MarekZ" <b...@adresu.pl> wrote:

> W tej Europie to jednak lubia sobie utrudniac zycie... ;p

My po prostu w ten sposób walczymy z terroryzmem! :p

Ale zeby zaraz tak masowo, na wlasnym terytorium i wsrod wlasnych
obywateli? :p

Data: 2009-07-22 13:59:45
Autor: Valdi.Pavlack
Nordea - chipowe karty
"bradley.st"

Ale zeby zaraz tak masowo, na wlasnym terytorium i wsrod wlasnych
obywateli? :p

Zarazilismy sie mania wielkosci i rozmachu do jankesów - musisz to zrozumiec
:)

Data: 2009-07-22 13:59:02
Autor: Valdi.Pavlack
Nordea - chipowe karty
"MarekZ" news:h46o9t$epe$1srv.cyf-kr.edu.pl

My po prostu w ten sposób walczymy z terroryzmem! :p

A jeżeli mnie pamięć nie myli to rządzący Europą dostali pierdolca na
punkcie walki z "terroryzmem" po tym jak jankesom "puściły zwieracze" :), a
więc przykład przyszedł zza wielkiej wody.

Data: 2009-07-22 05:27:53
Autor: bradley.st
Nordea - chipowe karty
On 22 Lip, 07:59, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl> wrote:

A jeżeli mnie pamięć nie myli to rządzący Europą dostali pierdolca na
punkcie walki z "terroryzmem" po tym jak jankesom "puściły zwieracze" :), a
więc przykład przyszedł zza wielkiej wody.

Mialem watpliwa przyjemnosc ladowac na Heathrow 11 sierpnia 2006
(dzien PO). Zapewniam, ze "walka" w wykonaniu europejskim nie wymaga
brania przykladu od kogokolwiek, jest wieksza, lepsza :) i bardziej
utrudnia zycie zwyklym obywatelom niz ta, ktora znam. :)

Data: 2009-07-22 15:35:47
Autor: Valdi.Pavlack
Nordea - chipowe karty
"bradley.st"

[...]

O widzisz, poruszyłeś w swojej wypowiedzi bardzo ciekawą kwestię - Heathrow,
Londyn, UK :) Nie bez powodu UK nazywa się satelitą USA :)

A tak na poważnie to sam jestem lekko przerażony tym co widzę, widziałem i
zapewne widzieć będę w UK - inwigilacja, inwigilacja itp. IMHO tam względy
bezpieczeństwa to przerost formy nad treścią.

Przynajmniej we Frankfurcie w moim odczuciu jest normalnie :)
Pozdrawiam.

Data: 2009-07-22 07:36:55
Autor: bradley.st
Nordea - chipowe karty
On 22 Lip, 09:35, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl> wrote:

[...]

No tak, jezeli ktos za "norme" uwaza trzy kontrole bezpieczenstwa ("na
Jezusa" - rece w bok) przy przejsciu z jednego terminala na drugi to
rzeczywiscie swiadczy to o kontynencie gdzie mieszka... ;p Dobra,
wiem, moje jednostkowe doswiadczenia nie sa reprezentatywne.

Co do UK, to zastanawiam sie przy kazdej wizycie, czy te wszystkie
kamery sa "na pokaz", czy rzeczywiscie siedzi sztab ludzi i na biezaco
monitoruje lotniska / skrzyzowania / stacje / przymierzalnie w
sklepach z damska bielizna... ;)

Data: 2009-07-22 18:41:53
Autor: Valdi.Pavlack
Nordea - chipowe karty
"bradley.st"

[...]

Piszesz o Londynie czy Frankfurcie bo się sam pogubiłem :) - dla mnie
normalności nie ma w UK pod względem "zajoba" na punkcie bezpieczeństwa.
IMHO w DE wszystko to wygląda bardziej liberalnie na lotniskach i nikt nie
sieje paniki jak oddalisz się od bagażu o 50 metrów by kupić sobie Colę czy
wodę mineralną w automacie :)

Data: 2009-07-22 10:06:41
Autor: bradley.st
Nordea - chipowe karty
On 22 Lip, 12:41, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl> wrote:

[...]

O Frankfurcie. Napisales wczesniej ze "we Frankfurcie jest normalnie"
i stad moja uwaga o "normach" na pewnym kontynencie :p -- na podstawie
wlasnych doswiadczen.

Ale masz racje, pomijajac ten jeden wyskok, na innych lotniskach w
Niemczech bylo dotad OK. (Odpukac.)

Data: 2009-07-22 19:15:29
Autor: Valdi.Pavlack
Nordea - chipowe karty
"bradley.st"

O Frankfurcie. Napisales wczesniej ze "we Frankfurcie jest normalnie"
i stad moja uwaga o "normach" na pewnym kontynencie :p -- na podstawie
wlasnych doswiadczen.

A wiesz czemu Cię sprawdzali "na Jezusa"? :) - Niemcy mają nosa i od razu
wyczują, czy ktoś jest Jankesem :) A jak ktoś jest Jankesem to trzeba go
"ugościć" w iście Hamerykańskim stylu, aby nawet w Europie czuł się jak w
domu :) LOL.

Ale masz racje, pomijajac ten jeden wyskok, na innych lotniskach w
Niemczech bylo dotad OK. (Odpukac.)

A wiesz czemu? :) - bo DE to normalny kraj :)

PS.
Oczywiście żartowałem (z tym Jankesem) - mam nadzieję, że nie czujesz do
mnie żalu nasz drogi, grupowy hamerykański imperialisto :)

Pozdrawiam gorąco i serdecznie :)

Data: 2009-07-23 03:51:41
Autor: bradley.st
Nordea - chipowe karty
On 22 Lip, 13:15, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl> wrote:

[...]

E tam, niemiecka precyzja i dokladnosc daly znac o sobie i tyle. :)

Data: 2009-07-23 12:56:50
Autor: Valdi.Pavlack
Nordea - chipowe karty
"bradley.st"

E tam, niemiecka precyzja i dokladnosc daly znac o sobie i tyle. :)

Niech Ci będzie :) W końcu Ordnung muss sein :)

Data: 2009-07-22 13:57:53
Autor: Valdi.Pavlack
Nordea - chipowe karty
"bradley.st"

W tej Europie to jednak lubia sobie utrudniac zycie... ;p

:) - ugryzłem się w palce bo już chciałem szerzej odpowiadać na twoją
imperialistyczną zaczepkę ;) :P

Data: 2009-07-22 05:29:23
Autor: bradley.st
Nordea - chipowe karty
On 22 Lip, 07:57, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl> wrote:

:) - ugryzłem się w palce bo już chciałem szerzej odpowiadać na twoją
imperialistyczną zaczepkę ;) :P

He he he... ale i tak strzeliles trzy wpisy na temat... :p

Wracam do czytania "Poradnika Malego Prowokatora" ;)

Data: 2009-07-22 15:36:22
Autor: Valdi.Pavlack
Nordea - chipowe karty
"bradley.st"

He he he... ale i tak strzeliles trzy wpisy na temat... :p

No bo ty jesteś moją kokainą, na, na, na :)

Data: 2009-07-21 21:51:22
Autor: MK
Nordea - chipowe karty
"Mithos" <fake@adres.pl> wrote in message news:h455qu$gka$1news.onet.pl...

Niby do czego unikatowego przyda się karta z chipem, do czego nie nadaje się karta bez chipa ?

Teoretycznie czy praktycznie?
Na pewno karta bez chipa by slabo dzialala tu
https://gfs.nb.se/privat/bank/index.html :).

MK

Data: 2009-07-21 22:11:36
Autor: Valdi.Pavlack
Nordea - chipowe karty
"Mithos" news:h455qu$gka$1news.onet.pl

Niby do czego unikatowego przyda się karta z chipem, do czego nie nadaje
się karta bez chipa ?

Niektóre biletomaty/automaty po za granicami naszego country lubią zgłupieć
kiedy "poczęstujesz je" tylko kartą z paskiem :)

Data: 2009-07-21 23:24:15
Autor: Beniowa
Nordea - chipowe karty

Użytkownik "Monika" <zly@adres.pl> napisał w wiadomości news:h454vl$jif$1news.dialog.net.pl...
Nordea Bank mile mnie zaskoczył wydając do konta Spectrum kartę
Visa Electron z chipem.

Mnie tez, zwlaszcza, ze w poczatkowym okresie karta nie dzialala w bankomatach BZWBK oraz eCardu (mniej wiecej od poczatku lipca juz dziala).

Beniowa

Data: 2009-07-21 23:39:23
Autor: MK
Nordea - chipowe karty
"Beniowa" <prosze.o.odpowiedz@in.public> wrote in message news:h45bm6$vkp$1news.onet.pl...

Mnie tez, zwlaszcza, ze w poczatkowym okresie karta nie dzialala w bankomatach BZWBK oraz eCardu (mniej wiecej od poczatku lipca juz dziala).

Dziwne, bo przeciez ta karta jest obslugiwana przez BZWBK. Nawet jest na niej numer do Hotline BZWBK :).

MK

Data: 2009-07-22 00:10:02
Autor: Beniowa
Nordea - chipowe karty

Użytkownik "MK" <macka@interia.pl> napisał w wiadomości news:h45cia$6o4$1news.wp.pl...
[...]

Prawda?

Beniowa

Data: 2009-07-21 23:25:00
Autor: Imiennika
Nordea - chipowe karty
a w czym karta chipowa lepsza od tej bez chipa ?

Data: 2009-07-22 16:16:46
Autor: Artur Czeczko
Nordea - chipowe karty
Imiennika pisze:
a w czym karta chipowa lepsza od tej bez chipa ?

W wątku odpowiedź już była, więc nie będę jeszcze raz pisał,
że są miejsca, gdzie karta z chipem działa, a karta bez
chipa nie działa. Dodam tylko tyle, że podobnie jest z kartami
autoryzowanymi pinem. Naczytałem się na p.r.b.b, że z podpisem
lepsze, więc się cieszyłem, że moje karty takie są, po czym
okazało się, że nie mogę zapłacić w kasie samoobsługowej
w carrefour.

Natomiast to, że chip + pasek może się wydawać bez sensu -
cóż, kiedyś były karty tylko z paskiem, w przyszłości będą
karty wyłącznie z chipem. Nie da się przeprowadzić zmiany
z dnia na dzień i trudno mi sobie wyobrazić, żeby w okresie
przejściowym to wyglądało inaczej.

Pozdrawiam,
Artur

Data: 2009-07-22 18:30:29
Autor: MK
Nordea - chipowe karty
"Artur Czeczko" <a.czeczko@wyciepaj.student.uw.edu.pl> wrote in message news:h476vd$6oo$1achot.icm.edu.pl...

Naczytałem się na p.r.b.b, że z podpisem
lepsze, więc się cieszyłem, że moje karty takie są, po czym
okazało się, że nie mogę zapłacić w kasie samoobsługowej
w carrefour.

Co za bzdura... kazda karta mozesz zaplacic w takiej kasie. Wystarczy tylko pamietac PIN. To, ze zwykle sie podpisujesz nie oznacza, ze nie moze byc dokonywana weryfikacja PINem.

MK

Data: 2009-07-23 09:25:44
Autor: Artur Czeczko
Nordea - chipowe karty
MK pisze:

[...]

No właśnie nie. Kartą visa electron Inteligo nie udało mi się
zapłacić. Oczywiście pin znam, używam tej karty w bankomatach.
Sytuacja się wydarzyła kilka miesięcy temu. Nie wykluczam,
że od tamtej pory te kasy zostały przekonfigurowane.

Pozdrawiam,
Artur

Data: 2009-07-23 18:06:23
Autor: MK
Nordea - chipowe karty
"Artur Czeczko" <a.czeczko@wyciepaj.student.uw.edu.pl> wrote in message news:h4938m$nua$1achot.icm.edu.pl...

[...]

To zbieg okolicznosci. Skad wniosek, ze nie dalo sie, bo ta karta nie jest akceptowana? Ja placilem wieloma kartami i  z zadna nie bylo problemow. Byly tylko wtedy gdy zapomnialem PINu i w koncu sobie karte zablokowalem.

MK

Data: 2009-07-27 12:01:23
Autor: Artur Czeczko
Nordea - chipowe karty
MK pisze:

[...]

Jak mi nie działało, to pani z obsługi do mnie podeszła i wyjaśniła,
że karty autoryzowane podpisem nie działają. Miejsce akcji - Carrefour
w Złotych Tarasach, Warszawa. Postaram się tam zajrzeć w najbliższym
czasie i sprawdzić, czy nadal jest tak samo.

Pozdrawiam,
Artur

Data: 2009-07-27 18:42:16
Autor: MK
Nordea - chipowe karty
"Artur Czeczko" <a.czeczko@wyciepaj.student.uw.edu.pl> wrote in message news:h4jtsb$ma5$1achot.icm.edu.pl...

[...]

Na stacjach a24 tez nie dzialaja? A moze jestes weryfikowany tam podpisem? ;)

MK

Data: 2009-07-28 20:19:42
Autor: Artur Czeczko
Nordea - chipowe karty
MK pisze:

Na stacjach a24 tez nie dzialaja? A moze jestes weryfikowany tam podpisem? ;)

Ze stacji benzynoych nie korzystam. Za to dzisiaj znów przetestowałem
kasę samoobsługową w Carrefour w Złotych Tarasach i udało się zapłacić
kartą Mastercard Millennium (zwykle autoryzowaną podpisem).

Pozdrawiam,
Artur

Data: 2009-07-29 13:39:47
Autor: xbartx
Nordea - chipowe karty

Data: 2009-07-30 14:01:56
Autor: Artur Czeczko
Nordea - chipowe karty
xbartx pisze:

A mnie ostatnio zmusiło i musiałem kerfjuta odwiedzić i dla odmiany Aliora MC, który leci wszędzie na PIN musiałem podpisać i to jeszcze dwa razy slipa i kartę ;)

Hm, dziwne. Morał z tego taki, że nawet jeśli karta jest na pin,
to warto ją podpisać, bo ewentualny "znalazca" może znać
takie miejsce, gdzie przejdzie podpis...

Pozdrawiam,
Artur

Data: 2009-07-22 00:03:39
Autor: XYZ
Nordea - chipowe karty
On 2009-07-21 21:28, Monika wrote:
Nordea Bank mile mnie zaskoczył wydając do konta Spectrum kartę
Visa Electron z chipem. Piszę o tym ponieważ w czasie wakacyjnych
wyjazdów karta z chipem może się przydać.

Zgadza się. I muszę przyznać, że jestem zaskoczony, ponieważ chip na karcie jest wykonany lub pokryty srebrnym metalem, a nie złotym jak w znacznej większości innych smart cardów.

Nordea - chipowe karty