Nordea i pełnomocnictwo przez internet

Data: 2009-07-26 18:29:16
Autor: XYZ
Nordea i pełnomocnictwo przez internet
Gdy będziecie chcieli ustanowić pełnomocnictwo w Nordei i umożliwić drugiej osobie podgląd własnego rachunku przez Internet, uważajcie! Druga osoba staje się w rzeczywistości współwłaścicielem waszego konta. W banku ciągle jest traktowana jako pełnomocnik, jednak w świetle prawa jest współwłaścicielem.

Data: 2009-07-26 11:14:12
Autor: BK
On 26 Lip, 18:29, XYZ <j...@mail.bin> wrote:
[...]

Jak to w swietle prawa jest wspolwlascicielem?

Jesli ide do banku i daje komus pelnomocnictwo to jest on
pelnomocnikiem i juz.

Na jakiej zasadzie moze sie stac wspolwlascicielem?

Data: 2009-07-26 21:26:55
Autor: XYZ
On 2009-07-26 20:14, BK wrote:
[...]

No właśnie. Sprawa dotyczy tylko dostępu przez internet. Ustanowienie współwłaścicielem jest jedynie "technicznym sposobem" na uwidocznienie rachunków dla pełnomocnika w systemie SOLO. Bank traktuje cię jako pełnomocnika na podstawie notatki "PEŁNOMOCNICTWO SOLO". Ale żeby rachunki były widoczne dla pełnomocnika, w systemie SOLO pełnomocnik figuruje jako współwłaściciel.
Wytłumaczyła mi to pracownica banku. Mianowicie: chciałem mojemu pełnomocnikowi, który też ma konto w Nordei, dać dostęp do rachunku przez internet.
Dwa tygodnie temu pytałem się na infolinii, a później w banku i dowiedziałem się, z obu źródeł tak samo, że w tym celu pełnomocnik (mimo, że ma konto w Nordei), musi używać osobnego ID i karty haseł.
W czwartek byłem w banku z pełnomocnikiem i babka powiedziała, że jest to nieprawdą i że możliwe jest podglądanie kont pełnomocnika używając tego samego ID. Z kolei nie jest możliwe posiadanie dwóch ID do SOLO dla jednego klienta. Zaczęła zakładać pełnomocnictwa i w pewnym momencie powiedziała, że "technicznie" pełnomocnik będzie współwłaścicielem, ponieważ nie można tego inaczej wykonać w systemie.
Oczywiście powiedziała, że w banku będą wiedzieli, że nie jest to współwłaściciel, bo będzie miał wspomnianą wyżej uwagę "PEŁNOMOCNICTWO SOLO". Powiedziała też, że współwłaścicielem nie będzie, ponieważ potrzebna jest zmiana umowy. Miałem wątpliwości, więc powiedziała, że mogę zadzwonić na infolinię - i dała mi słuchawkę. Tam dowiedziałem się tego samego co mi powiedziała... Oraz tego, że ten "sposób techniczny" powoduje implikację prawną w postaci współwłaściciela. Jak sąd wyda nakaz ujawnienia konta pełnomocnika, to nie wierzę, że ktokolwiek spojrzy na tę notatkę i również te konta zostaną uwzględnione.

Jestem ciekaw, jak jest u innych osób mających pełnomocnictwo z dostępem internetowym w tym banku? Co jest napisane w kolumnie "Rola klienta" w liście rachunków?

Data: 2009-07-26 22:10:48
Autor: BK
On 2009-07-26 20:14, BK wrote:> On 26 Lip, 18:29, XYZ<j...@mail.bin>  wrote:

> [...]

Jestem ciekaw, jak jest u innych osób mających pełnomocnictwo z dostępem
internetowym w tym banku? Co jest napisane w kolumnie "Rola klienta" w

Ale o tym czy jest to pelnomocnik czy wspolwlasciciel decydujesz Ty.
Jesli Twoje wola jest taka zeby to byl pelnomocnik i dalej mu jedynie
pisemne pelnomocnictwo to nic Cie nie obchodzi jak to sobie nazywa
bank. Moga sobie to w systemie odznaczyc jako budyn czekoladowy lub
kisielek zurawinowy - co za roznica.

Jesli dojdzie do jakiejs pomylki i np. w przypadku zajecia kont
pelnomocnika zajma i Twoje - to masz sprawe wygrana.

Chyba, ze dali wam do podpisania kwity na wspolwlasciciela.

Nordea i pełnomocnictwo przez internet