Grupy dyskusyjne   »   pl.biznes.banki   »   Nordea reklamacja ?

Nordea reklamacja ?

Data: 2011-10-03 02:14:43
Autor: tad
Nordea reklamacja ?
Czy ma sens sk³adanie reklamacji w takiej sprawie? Za³o¿y³em trzy lata
temu konto Spektrum w Nordei , konieczne ono by³o do za³o¿enia lokaty..
Po likwidacji lokaty zapomnia³em o tym koncie. Przypomnia³ mi o nim
ostatnio telefon z ich centrali  z informacj± ,¿e mam uregulowaæ
zaleg³e op³aty za prowadzenie konta z okresu trzech lat. Przez te lata
bank siedzieli cicho . Nie by³o ¿adnej informacji , o stanie konta
ani , ¿e stan konta jest ujemny . Nie by³o informacji o wprowadzonej
rok temu podwy¿ce op³aty.W ogóle nic, Pewnie aby  klienta nie
sp³oszyæ. Dorad¼cie , czy reklamowaæ  czy po prostu prze³kn±æ tê ¿abê.

Data: 2011-10-03 10:14:30
Autor: witek
Nordea reklamacja ?
On 10/3/2011 4:14 AM, tad wrote:
Czy ma sens sk³adanie reklamacji w takiej sprawie? Za³o¿y³em trzy lata
temu konto Spektrum w Nordei , konieczne ono by³o do za³o¿enia lokaty.
Po likwidacji lokaty zapomnia³em o tym koncie. Przypomnia³ mi o nim
ostatnio telefon z ich centrali  z informacj± ,¿e mam uregulowaæ
zaleg³e op³aty za prowadzenie konta z okresu trzech lat. Przez te lata
bank siedzieli cicho . Nie by³o ¿adnej informacji , o stanie konta
ani , ¿e stan konta jest ujemny . Nie by³o informacji o wprowadzonej
rok temu podwy¿ce op³aty.W ogóle nic, Pewnie aby  klienta nie
sp³oszyæ. Dorad¼cie , czy reklamowaæ  czy po prostu prze³kn±æ tê ¿abê.

bank nie ma obowi±zku informowac cie o twoich obowi±zkach p³acenia za konto.

za trzy lata wstecz kasa mu sie nalezy jak psu kie³basa.

Data: 2011-10-03 17:19:53
Autor: witrak()
Nordea reklamacja ?
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote on 2011-10-03_17:14
On 10/3/2011 4:14 AM, tad wrote:
Czy ma sens składanie reklamacji w takiej sprawie? Założyłem trzy lata temu konto Spektrum w Nordei , konieczne ono było
do założenia lokaty. Po likwidacji lokaty zapomniałem o tym
koncie. Przypomniał mi o nim ostatnio telefon z ich centrali
z informacją ,że mam uregulować zaległe opłaty za prowadzenie
konta z okresu trzech lat. Przez te lata bank siedzieli cicho
. Nie było żadnej informacji , o stanie konta ani , że stan
konta jest ujemny . Nie było informacji o wprowadzonej rok
temu podwyżce opÅ‚aty.W ogóle nic, Pewnie aby  klienta nie spÅ‚oszyć. Doradźcie , czy reklamować  czy po prostu przeÅ‚knąć
tę żabę.

bank nie ma obowiÄ…zku informowac cie o twoich obowiÄ…zkach
płacenia za konto.

za trzy lata wstecz kasa mu sie nalezy jak psu kiełbasa.


Ale o powstaniu niedozwolonego debetu już raczej tak...

Np. VWbank przysyła na koniec roku potwierdzenie salda.
Jeżeli ja bym dostał potwierdzenie bez naliczonych opłat, a potem
by sobie przypomnieli, to raczej nie zamierzałbym płacić.

W tym konkretnym przypadku jednak rozumiem, że bank naliczał,
tylko posiadacz konta nie sprawdzał sytuacji. I to jest dowód na
to, że żadne elektroniczne/mailowe wyciągi - tylko papier, bo
zawsze jakaÅ› koperta dojdzie :-)

witrak()

Data: 2011-10-03 11:27:43
Autor: Liwiusz
Nordea reklamacja ?
W dniu 2011-10-03 11:14, tad pisze:
Nie by³o informacji o wprowadzonej
rok temu podwy¿ce op³aty


To jest kluczowe. Informacja pewnie by³a, tylko listem zwyk³ym i "nie dosz³a". Ja bym sk³ada³ reklamacjê i powo³ywa³ siê na brak informacji o zmianie op³at (bo to, ¿e bank nalicza³ op³aty i siedzia³ cicho, to zarzutu z tego mu nie zrobisz).

--
Liwiusz

Data: 2011-10-03 11:37:55
Autor: witrak()
Nordea reklamacja ?
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote on 2011-10-03_11:27
W dniu 2011-10-03 11:14, tad pisze:
Nie było informacji o wprowadzonej rok temu podwyżce opłaty


To jest kluczowe. Informacja pewnie była, tylko listem zwykłym
i "nie doszła". Ja bym składał reklamację i powoływał się na
brak informacji o zmianie opłat (bo to, że bank naliczał opłaty
i siedział cicho, to zarzutu z tego mu nie zrobisz).


To ja się podłączę z podobnym acz nieco innym pytaniem. Czy bank
może nie wykazywać w wyciągach naliczanych opłat, gdy saldo
środków jest zero? To znaczy przychodzą kolejne wyciągi, w nich
nie widać naliczania opłaty - nie są one księgowane - a potem, gdy
pojawia się kasa, bank wstawia obciążenie wszystkimi zaległymi
opłatami...
(W szczególności idzie o opłaty za rachunek inwestycyjny w domu
maklerskim.)

Rzecz w tym, że w takiej sytuacji nie bardzo jest jak spierać się
o zasadność opłat przedawnionych czyli bardziej niż 2 lata wstecz.

witrak()

Data: 2011-10-03 11:43:48
Autor: Liwiusz
Nordea reklamacja ?
W dniu 2011-10-03 11:37, witrak() pisze:
Liwiusz<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl>  wrote on 2011-10-03_11:27
W dniu 2011-10-03 11:14, tad pisze:
Nie było informacji o wprowadzonej rok temu podwyżce opłaty


To jest kluczowe. Informacja pewnie była, tylko listem zwykłym
i "nie doszła". Ja bym składał reklamację i powoływał się na
brak informacji o zmianie opłat (bo to, że bank naliczał opłaty
i siedział cicho, to zarzutu z tego mu nie zrobisz).


To ja się podłączę z podobnym acz nieco innym pytaniem. Czy bank
może nie wykazywać w wyciągach naliczanych opłat, gdy saldo
środków jest zero? To znaczy przychodzą kolejne wyciągi, w nich
nie widać naliczania opłaty - nie są one księgowane - a potem, gdy
pojawia się kasa, bank wstawia obciążenie wszystkimi zaległymi
opłatami...
(W szczególności idzie o opłaty za rachunek inwestycyjny w domu
maklerskim.)

Rzecz w tym, że w takiej sytuacji nie bardzo jest jak spierać się
o zasadność opłat przedawnionych czyli bardziej niż 2 lata wstecz.

Faktycznie czasem stosuje się taką metodę - nie obciąża się konta do czasu, jak nie wpłyną środki. Ma to tę zaletę, że nie tworzy niedozwolonego debetu.

W kwestii przedawnienia na miejscu klienta uznawałbym, że wymagalność opłaty jest od dnia jej potencjalnego naliczenia, a nie od dnia pobrania.

--
Liwiusz

Data: 2011-10-03 17:23:48
Autor: witrak()
Nordea reklamacja ?
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote on 2011-10-03_11:43
W dniu 2011-10-03 11:37, witrak() pisze:
Liwiusz<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl>  wrote on
2011-10-03_11:27
W dniu 2011-10-03 11:14, tad pisze:
Nie było informacji o wprowadzonej rok temu podwyżce
opłaty


To jest kluczowe. Informacja pewnie była, tylko listem
zwykłym i "nie doszła". Ja bym składał reklamację i
powoływał się na brak informacji o zmianie opłat (bo to, że
bank naliczał opłaty i siedział cicho, to zarzutu z tego mu
nie zrobisz).


To ja się podłączę z podobnym acz nieco innym pytaniem. Czy
bank może nie wykazywać w wyciągach naliczanych opłat, gdy
saldo środków jest zero? To znaczy przychodzą kolejne
wyciągi, w nich nie widać naliczania opłaty - nie są one
księgowane - a potem, gdy pojawia się kasa, bank wstawia
obciążenie wszystkimi zaległymi opłatami... (W szczególności
idzie o opłaty za rachunek inwestycyjny w domu maklerskim.)

Rzecz w tym, że w takiej sytuacji nie bardzo jest jak spierać
się o zasadność opłat przedawnionych czyli bardziej niż 2
lata wstecz.

Faktycznie czasem stosuje się taką metodę - nie obciąża się
konta do czasu, jak nie wpłyną środki. Ma to tę zaletę, że nie
tworzy niedozwolonego debetu.

W kwestii przedawnienia na miejscu klienta uznawałbym, że wymagalność opłaty jest od dnia jej potencjalnego naliczenia,
a nie od dnia pobrania.


Owszem, ale czy nie jest to jedank naruszenie zasad ? Bo skoro
opłaty są miesięczne, to powinny być wykazywane miesięcznie ?

W moim przypadku dochodzi jeszcze to, że przez pewien okres opłata
- promocyjnie? - nie była naliczana w ogóle (prawdę mówiąc, nie
jestem pewien, czy tak nie było w umowie...).

witrak()

Data: 2011-10-03 17:37:33
Autor: Liwiusz
Nordea reklamacja ?
W dniu 2011-10-03 17:23, witrak() pisze:


W kwestii przedawnienia na miejscu klienta uznawałbym, że
wymagalność opłaty jest od dnia jej potencjalnego naliczenia,
a nie od dnia pobrania.


Owszem, ale czy nie jest to jedank naruszenie zasad ? Bo skoro
opłaty są miesięczne, to powinny być wykazywane miesięcznie ?

Ja bym to nazwał pójściem klientowi na rękę, a nie naruszaniem zasad. Przynajmniej w ogólności, bo w Twoim przypadku przysalanie od razu saldem debetowym pewnie byłoby korzystne, ale czy tak trzeba traktować każdego?



W moim przypadku dochodzi jeszcze to, że przez pewien okres opłata
- promocyjnie? - nie była naliczana w ogóle (prawdę mówiąc, nie
jestem pewien, czy tak nie było w umowie...).

Jak Ty nie wiesz, to my tym bardziej :)

--
Liwiusz

Data: 2011-10-03 17:38:11
Autor: Liwiusz
Nordea reklamacja ?
W dniu 2011-10-03 17:37, Liwiusz pisze:
przysalanie od razu saldem debetowym

"niedozwolonym", z opłatami karnymi itp.

--
Liwiusz

Data: 2011-10-03 19:34:34
Autor: witrak()
Nordea reklamacja ?
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote on 2011-10-03_17:38
W dniu 2011-10-03 17:37, Liwiusz pisze:
przysalanie od razu saldem debetowym

"niedozwolonym", z opłatami karnymi itp.


No nie, nie ma takich - to jest konto inwestycyjne, więc
ewentualnie mogliby sprzedać papiery wartościowe, żeby pokryć debet.

witrak()

Data: 2011-10-03 12:54:30
Autor: Jarek Andrzejewski
Nordea reklamacja ?
On Mon, 03 Oct 2011 11:37:55 +0200, "witrak()" <witrak@hotmail.com>
wrote:

To ja siê pod³±czê z podobnym acz nieco innym pytaniem. Czy bank
mo¿e nie wykazywaæ w wyci±gach naliczanych op³at, gdy saldo
¶rodków jest zero? To znaczy przychodz± kolejne wyci±gi, w nich

IMHO nie. Powinien wykazaæ ujemne saldo - wszak (uznaje, ¿e) nalezy mu
siê pewna kwota.

Data: 2011-10-03 16:20:38
Autor: Robert Tomasik
Nordea reklamacja ?
U¿ytkownik "tad" <tadeusz.gryszko@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:09713eca-d0bb-4231-b45d-c7fc0fab0815dm9g2000vbb.googlegroups.com...

Jakiego rzêdu to kwota? MOim zdaniem da sie na pewno utargowaæ naliczenie poprzedniej prowizji, skoro nie zaakceptowa³e¶ ich nowego regulaminu.

Data: 2011-10-03 21:13:47
Autor: cspol
Nordea reklamacja ?

 Nie by³o informacji o wprowadzonej
rok temu podwy¿ce op³aty.W ogóle nic, Pewnie aby  klienta nie
sp³oszyæ.


No to zarobi³es na lokacie :-(
A oni wyhodowali d³ug
Inn± spraw± jest ze jak zak³adasz lokatê i musisz p³aciæ za konto, to odejmujesz czê¶æ zysków z lokaty.
Nie wiem ja wygl±da³ wtedy regulamin, ale o podwy¿ce op³at to wypada³oby poinformowaæ.
Ten bank to wielkim ³ukiem omijaæ !!!

CzS

Data: 2011-10-04 06:58:07
Autor: xbartx
Nordea reklamacja ?
Dnia Mon, 03 Oct 2011 02:14:43 -0700, tad napisał(a):

Czy ma sens składanie reklamacji w takiej sprawie? Założyłem trzy lata
temu konto Spektrum w Nordei , konieczne ono było do założenia lokaty.
Po likwidacji lokaty zapomniałem o tym koncie. Przypomniał mi o nim
ostatnio telefon z ich centrali  z informacjÄ… ,że mam uregulować zalegÅ‚e
opłaty za prowadzenie konta z okresu trzech lat. Przez te lata bank
siedzieli cicho . Nie było żadnej informacji , o stanie konta ani , że
stan konta jest ujemny . Nie było informacji o wprowadzonej rok temu
podwyżce opÅ‚aty.W ogóle nic, Pewnie aby  klienta nie spÅ‚oszyć. Doradźcie
, czy reklamować  czy po prostu przeÅ‚knąć tÄ™ żabÄ™.

Zobacz do umowy jaka jest forma przekazywania miesięcznych wyciągów z konta, monitów o niedozwolonym debecie. Być może tu będzie jakaś szansa na reklamację.



--
xbartx

Nordea reklamacja ?

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona