Nordea - wrazenia z uzywania

Data: 2009-06-01 22:42:43
Autor: Marcin
Nordea - wrazenia z uzywania
Witam

Pewnie jak wiele osob zastanawiam sie nad otwarciem konta
Spektrum w Nordei. Moze ktos z posiadaczy od dluzszego
czasu produktow w Nordei mial 'przyjemnosc' skladac
reklamacje i moglby sie podzielic wrazeniami z obslugi:
czy raczej tak jak opisywana na grupie postepownie
w Citi (jeden telefon i po sprawie), czy raczej tak jak
w mBanku (czekamy maksymalny czas na jakas odpowiedz)

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2009-06-01 23:17:32
Autor: xbartx
Nordea - wrazenia z uzywania
On Mon, 1 Jun 2009 22:42:43 +0200
"Marcin" <unknow@unknown.eu> wrote:

[...]

Miałem Nordea przez rok i gdyby prędzej zrobili te darmowe przelewy to
chyba bym raczej nie zdecydował się na migrację do Aliora, no ale nie
ma tego złego, bo w razie W jest dokąd z Aliora wiać ;)
Reklamacji jako takich nie miałem, raz tylko moja dziewczyna wstukała
PIN źle w kilku bankomatach i kartę zablokowało. Wysłałem zapytanie
przez wewnętrzną pocztę dostępną z poziomu www i Pan odpisał, że karta
juĹĽ odblokowana. Generalnie bezproblemowy rok korzystania.

Xenocide

Data: 2009-06-01 14:47:43
Autor: szczurwa
Nordea - wrazenia z uzywania
On 1 Cze, 23:17, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:

Miałem Nordea przez rok i gdyby prędzej zrobili te darmowe przelewy to
chyba bym raczej nie zdecydował się na migrację do Aliora, no ale nie
ma tego złego, bo w razie W jest dok±d z Aliora wiać ;)
Reklamacji jako takich nie miałem, raz tylko moja dziewczyna wstukała
PIN Ľle w kilku bankomatach i kartę zablokowało. Wysłałem zapytanie
przez wewnętrzn± pocztę dostępn± z poziomu www i Pan odpisał, że karta
już odblokowana. Generalnie bezproblemowy rok korzystania.

Token konieczny ?

Data: 2009-06-02 01:00:27
Autor: krzysztofsf
Nordea - wrazenia z uzywania
szczurwa pisze:
[...]

Bezplatne karty kodow jednorazowych

Data: 2009-06-02 01:26:46
Autor: Kamikazee
Nordea - wrazenia z uzywania
krzysztofsf pisze:
szczurwa pisze:
Token konieczny ?

Bezplatne karty kodow jednorazowych

I nie trzeba się upominać sami przysyłaj± je¶li zostanie tylko kilkana¶cie kodów z obecnie używanej.

Data: 2009-06-02 21:58:43
Autor: Marcin
Nordea - wrazenia z uzywania
Witam

Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomo¶ci news:20090601231732.184f7905cartel...

Reklamacji jako takich nie miałem,

Dla Ciebie dobrze a dla mnie lepiej jakbys mial:)
Dopoki wszystko dziala dobrze to wszedzie jest
fajnie. Gorzej jak sie pojawia problemy.
Dlatego ograniczam korzystanie z mBanku
bo cos sie od nich doprosic to tragedia.

raz tylko moja dziewczyna wstukała
PIN Ľle w kilku bankomatach i kartę zablokowało. Wysłałem zapytanie
przez wewnętrzn± pocztę dostępn± z poziomu www i Pan odpisał, że karta
już odblokowana.

A to juz cos mowi o podejsciu banku. Dzieki.

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2009-06-02 07:20:16
Autor: marek
Nordea - wrazenia z uzywania
witam,
ma tu konto Spectrum/Progres od około 0,5 roku, moje odczucia:
- system transakcyjny przez www nie jest zbyt przejrzysty - duzo mu brakuje do prostoty mBanku, przeładowany opcjami nie zawsze potrzebnymi (mozna je wprawdzie wył±czyć ale trzeba troche czasu zmarnowac aby to samemu ustawic)
- dawniej oprocentowanie lokat i konta Progres było na zno¶nym poziomie - ostatnio spadło....
- w dni wolne od pracy system transakcyjny działa w trybie off-line. Podam przykład aby to zrozumiec: w sobotę (dzien wolny) zakładam lokate -> pieni±dze sa zdejmowane z konta Spectrum w sobote (natychmiast) ale na lokacie ich nie ma az do poniedziałku -> odsetki na lokacie sa liczone od poniedziałku.
To samo dotyczy przelewów zewnetrznych: robię przelew w sobotę -> pieni±dze sa zdejmowane z konta natychmiast a nie w poniedziałek (gdy jest najbliższa sesja wychodz±ca). Nie da sie tez zdefiniować przelewu przyszłego (czytaj: z dat± przyszł±) w sobote z terminem platnosci w najbliższy poniedzialek. - reklamacje rozpatrywane sprawnie, mialem jakie¶ błędnie naliczone odsetki ktore wróciły na konto na następny dzien po złożeniu reklamacji przez wewnetrzn± poczte. Swoja droga te błednie naliczone odsetki były dziwne i nikt nie potrafił mi wyjasnic dlaczego "system" sie pomylił... Sprawa wygl±dała tak: pewnego dnia rano na pierwszej sesji wychodz±cej została wykonana operacja powoduj±ca powstanie debetu (dopuszczalnego) na koncie, ale w tym samym dniu na konto wpłyneły pieniadze (na ostaniej sesji przychodz±cej) ktore likwidowały ten debet. no i od tego były naliczone odsetki - reklamacja rozpatrzona pozytywnie.
- sms'y informuj±ce o operacjach na koncie mozna zdefiniowac ale nie zawsze docieraj±...
- limity na kartach debetowych konfigurowane indywidualnie - tu jest OK..
- jak do tej pory dosyc niskie porocentowanie limitu debetowego - pozytywnie. Mimo opisanych wyżej niedoci±gnięć uważam ze konto jest warte uwagi.
pozdrawiam , marek

Data: 2009-06-02 11:59:38
Autor: blad
Nordea - wrazenia z uzywania
Użytkownik "Marcin"
[...]

do dzis nie nauczyli się liczyc podatku od odsetek
- nie stosuj± przepisow o zaokraglaniu do pełnych zł/10 groszy,
i  np. od 5 groszy odsetek ¶ci±gaj± 1 grosz podatku

Po reklamacji mailowej robi± korektę, ale tylko jednorazowo
- abonamentu na korekty nie da się u nich zamówić :-)
*** blad ***

Data: 2009-06-02 10:33:17
Autor: Wojciech Bancer
Nordea - wrazenia z uzywania
On 2009-06-02, blad <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> wrote:

[...]

Po reklamacji mailowej robi± korektę, ale tylko jednorazowo
- abonamentu na korekty nie da się u nich zamówić :-)

Da się zautomatyzować pro¶bę o korektę odsetek, tak żeby się
co miesi±c wysyłała z automatu. ;)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-06-04 07:48:47
Autor: Beniowa
Nordea - wrazenia z uzywania
Marcin <unknow@unknown.eu> napisał(a):
Pewnie jak wiele osob zastanawiam sie nad otwarciem konta
Spektrum w Nordei.

Podepne sie z gorliwoscia neofity :-)

Wlasnie wczoraj zalozylismy Nordea Spectrum (mnie sie kojarzy z ZX Spectrum
:-)). Pierwsza rzecz, ktora troche zaskakuje na minus, to bezpieczenstwo. brak
jest jakiegokolwiek hasla stalego, bezpieczenstwo ma zapewnic ID (ktory nie
jest specjalnie tajny) oraz zdrapka. Nie tylko trzeba pamietac, zeby ID nie
nosic razem z karta zdrapek, ale takze w przypadku jakiejs kradziezy zdrapek i
posiascia przez kradnacego ID srodki w ogole nie sa chronione. Mysle, ze bez
specjalnych trudnosci w posiadanie obu tych danych na raz moze wejsc
jakikolwiek pracownik banku. Wymaganie kodu jednorazowego przy logowaniu sprawia, ze kody te bardzo szybko
sie zuzywaja, w ogole jest jakas taka nerwowa atmosfera, bo po zalogowaniu
ekran powitalny wita Cie napisem "pozostalo jeszcze XX aktywnych kodow". Jezeli ktos przywiazuje duza wage do bezpieczenstwa, to powinien sie
zastanowic (z drugiej strony mozna miec token za 240 zl, ale przy tokenie
chyba tez nie ma dodatkowego hasla statycznego).

Interface troche toporny, ale idzie sie przyzwyczaic.

Sam proces zakladania byl mily, zostalismy poczestowani kawa, oddzial mial
kacik (koncik ?) dla dzieci. Pani kompetentna - nie  potrafila tylko do konca
wyjasnic jak to jest z powiadomieniami SMS. Oczywiscie otworzono nam tez
rachunek oszczednosciowy, chociaz troche protestowalismy. Pani powiedziala, ze
otwieraja kazdemu, domyslam sie, ze musiala wyrobic miesieczna norme sprzedazy
produktow. Innych produktow nie wciskala, choc zadalem podchwytliwe pytanie o
KK. Oprocentowanie tego konta oszczednosiowego na poziomie konta podstawowego
w Toyocie... Nie sadze, zeby kiedykolwiek zostalo uzyte...

Pozdrawiam, Beniowa

Data: 2009-06-04 09:12:22
Autor: xbartx
Nordea - wrazenia z uzywania
Dnia Thu, 04 Jun 2009 07:48:47 +0000, Beniowa napisał(a):

[...]

Kodów z tego co pamiętam jest dużo (80 bodajże) ja przez rok wykorzystałem niecałe 2 karty kodów a w zasadzie to nicałe 1,5.

Interface troche toporny, ale idzie sie przyzwyczaic.

Ja wiem czy toporny? Może wyglądowo tak, ale jest bardzo elestyczny i można go sobie poustawiać tak jak Ci wygodnie - w sensie konfiguracja strony startowej.

(...) nie  potrafila
tylko do konca wyjasnic jak to jest z powiadomieniami SMS.

Usługa jest darmowa i działa jak należy, także w sumie nawet miły dodatek.

Data: 2009-06-04 13:45:07
Autor: blad
Nordea - wrazenia z uzywania
Użytkownik "Beniowa"
Jezeli ktos przywiazuje duza wage do bezpieczenstwa, to powinien sie
zastanowic (z drugiej strony mozna miec token za 240 zl, ale przy tokenie
chyba tez nie ma dodatkowego hasla statycznego).

Token jest porz±dny - otwierany hasłem 5-cyfrowym
Przy kilku będach (pewnie 3) powinien się zablokować
Raz kiedy¶ tak zablokowałem taki token, ale celowo, przed oddaniem go bankowi BGZ podczas zamykania rachunku.
Ten token jest podobny, tyle że nie dziala na zasadzie pytanie-odpowiedz, tylko od razu generuje 6-cyfrowy kod
*** blad ***

Data: 2009-06-04 13:38:23
Autor: xbartx
Nordea - wrazenia z uzywania
Dnia Thu, 04 Jun 2009 13:45:07 +0200, blad napisał(a):

Token jest porządny - otwierany hasłem 5-cyfrowym Przy kilku będach
(pewnie 3) powinien się zablokować Raz kiedyś tak zablokowałem taki
token, ale celowo, przed oddaniem go bankowi BGZ podczas zamykania
rachunku. Ten token jest podobny, tyle ĹĽe nie dziala na zasadzie
pytanie-odpowiedz, tylko od razu generuje 6-cyfrowy kod *** blad ***

A nie jest czasem tak, że token po podaniu PINu zawsze generuje kod, tylko nie zawsze jest on poprawny w zależności od poprawności PINu.

Data: 2009-06-04 21:19:12
Autor: aceJacek
Nordea - wrazenia z uzywania
Dnia Thu, 4 Jun 2009 13:38:23 +0000 (UTC), xbartx napisal:
A nie jest czasem tak, że token po podaniu PINu zawsze generuje kod, tylko nie zawsze jest on poprawny w zależności od poprawności PINu.

Nie. A przynajmniej te, które przerabiałem.

zdrĂłwka, aceJacek

--
http://olewaczers.eu.org
                               ...a na zewnatrz jest 17.1 st.C

Data: 2009-06-05 09:33:57
Autor: blad
Nordea - wrazenia z uzywania
UĹĽytkownik "xbartx"
[...]

A nie jest czasem tak, ĹĽe token po podaniu PINu zawsze generuje kod,
tylko nie zawsze jest on poprawny w zależności od poprawności PINu.

sprawdzilem token - odpowiada: FAIL 1 - czyli zlicza błędy

Przy okazji przypomniało mi się że na początku było pytanie o statyczne hasło
np. dla tych któzy posługują się kodami a nie tokenem
Otóż można je stosować (i ja tak robię) na początku przed zameldowaniem
zamiast się logować wybieramy z "funkcji dodatkowych" blokowanie kanałów - żeby tam wejść podajemy swój nr ID i właśnie swoje hasło.
Dopiero po odblokowaniu kanału www logujemy się na rachunek, na ktorym z poziomu SOLO można kanał www znowu zablokować, bo nie przeszkadza to dalszemu wykonywaniu operacji na rachunku
*** blad ***

Data: 2009-06-07 10:06:15
Autor: MK
Nordea - wrazenia z uzywania
"blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> wrote in message news:h08c83$e2q$1atlantis.news.neostrada.pl...

Token jest porz±dny - otwierany hasłem 5-cyfrowym
Przy kilku będach (pewnie 3) powinien się zablokować

Zwykle jest tak (np w SafeWord), ze po 3 blednych probach jest jest blokada na np. 1h, pozniej masz kolejna probe, jak nie bedzie udana to znowu blokada, moze byc na czas dluzszy.
Kiedys w internetowym oddziale Pekao zablokowany token wymagal wybrania sie do placowki, tam dysponent identyfikowal klienta dzwonil do suportu i przy pomocy challenge-response odblokowywal token, klient sobie nadawal nowy PIN i token dzialal dalej :).

MK

Nordea - wrazenia z uzywania