Data: 2009-06-01 22:42:43 | |
Autor: Marcin | |
Nordea - wrazenia z uzywania | |
Witam
Pewnie jak wiele osob zastanawiam sie nad otwarciem konta Spektrum w Nordei. Moze ktos z posiadaczy od dluzszego czasu produktow w Nordei mial 'przyjemnosc' skladac reklamacje i moglby sie podzielic wrazeniami z obslugi: czy raczej tak jak opisywana na grupie postepownie w Citi (jeden telefon i po sprawie), czy raczej tak jak w mBanku (czekamy maksymalny czas na jakas odpowiedz) Pozdrawiam, Marcin |
|
Data: 2009-06-01 23:17:32 | |
Autor: xbartx | |
Nordea - wrazenia z uzywania | |
On Mon, 1 Jun 2009 22:42:43 +0200
"Marcin" <unknow@unknown.eu> wrote: Witam Miałem Nordea przez rok i gdyby prędzej zrobili te darmowe przelewy to chyba bym raczej nie zdecydował się na migrację do Aliora, no ale nie ma tego złego, bo w razie W jest dokąd z Aliora wiać ;) Reklamacji jako takich nie miałem, raz tylko moja dziewczyna wstukała PIN źle w kilku bankomatach i kartę zablokowało. Wysłałem zapytanie przez wewnętrzną pocztę dostępną z poziomu www i Pan odpisał, że karta już odblokowana. Generalnie bezproblemowy rok korzystania. -- xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough Xenocide |
|
Data: 2009-06-01 14:47:43 | |
Autor: szczurwa | |
Nordea - wrazenia z uzywania | |
On 1 Cze, 23:17, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:
Miałem Nordea przez rok i gdyby prędzej zrobili te darmowe przelewy to Token konieczny ? |
|
Data: 2009-06-02 01:00:27 | |
Autor: krzysztofsf | |
Nordea - wrazenia z uzywania | |
szczurwa pisze:
On 1 Cze, 23:17, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:Bezplatne karty kodow jednorazowych |
|
Data: 2009-06-02 01:26:46 | |
Autor: Kamikazee | |
Nordea - wrazenia z uzywania | |
krzysztofsf pisze:
szczurwa pisze: I nie trzeba się upominać sami przysyłaj± je¶li zostanie tylko kilkana¶cie kodów z obecnie używanej. |
|
Data: 2009-06-02 21:58:43 | |
Autor: Marcin | |
Nordea - wrazenia z uzywania | |
Witam
Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomo¶ci news:20090601231732.184f7905cartel... Reklamacji jako takich nie miałem, Dla Ciebie dobrze a dla mnie lepiej jakbys mial:) Dopoki wszystko dziala dobrze to wszedzie jest fajnie. Gorzej jak sie pojawia problemy. Dlatego ograniczam korzystanie z mBanku bo cos sie od nich doprosic to tragedia. raz tylko moja dziewczyna wstukała A to juz cos mowi o podejsciu banku. Dzieki. Pozdrawiam, Marcin |
|
Data: 2009-06-02 07:20:16 | |
Autor: marek | |
Nordea - wrazenia z uzywania | |
witam,
ma tu konto Spectrum/Progres od około 0,5 roku, moje odczucia: - system transakcyjny przez www nie jest zbyt przejrzysty - duzo mu brakuje do prostoty mBanku, przeładowany opcjami nie zawsze potrzebnymi (mozna je wprawdzie wył±czyć ale trzeba troche czasu zmarnowac aby to samemu ustawic) - dawniej oprocentowanie lokat i konta Progres było na zno¶nym poziomie - ostatnio spadło.... - w dni wolne od pracy system transakcyjny działa w trybie off-line. Podam przykład aby to zrozumiec: w sobotę (dzien wolny) zakładam lokate -> pieni±dze sa zdejmowane z konta Spectrum w sobote (natychmiast) ale na lokacie ich nie ma az do poniedziałku -> odsetki na lokacie sa liczone od poniedziałku. To samo dotyczy przelewów zewnetrznych: robię przelew w sobotę -> pieni±dze sa zdejmowane z konta natychmiast a nie w poniedziałek (gdy jest najbliższa sesja wychodz±ca). Nie da sie tez zdefiniować przelewu przyszłego (czytaj: z dat± przyszł±) w sobote z terminem platnosci w najbliższy poniedzialek. - reklamacje rozpatrywane sprawnie, mialem jakie¶ błędnie naliczone odsetki ktore wróciły na konto na następny dzien po złożeniu reklamacji przez wewnetrzn± poczte. Swoja droga te błednie naliczone odsetki były dziwne i nikt nie potrafił mi wyjasnic dlaczego "system" sie pomylił... Sprawa wygl±dała tak: pewnego dnia rano na pierwszej sesji wychodz±cej została wykonana operacja powoduj±ca powstanie debetu (dopuszczalnego) na koncie, ale w tym samym dniu na konto wpłyneły pieniadze (na ostaniej sesji przychodz±cej) ktore likwidowały ten debet. no i od tego były naliczone odsetki - reklamacja rozpatrzona pozytywnie. - sms'y informuj±ce o operacjach na koncie mozna zdefiniowac ale nie zawsze docieraj±... - limity na kartach debetowych konfigurowane indywidualnie - tu jest OK.. - jak do tej pory dosyc niskie porocentowanie limitu debetowego - pozytywnie. Mimo opisanych wyżej niedoci±gnięć uważam ze konto jest warte uwagi. pozdrawiam , marek |
|
Data: 2009-06-02 11:59:38 | |
Autor: blad | |
Nordea - wrazenia z uzywania | |
Użytkownik "Marcin"
Pewnie jak wiele osob zastanawiam sie nad otwarciem konta do dzis nie nauczyli się liczyc podatku od odsetek - nie stosuj± przepisow o zaokraglaniu do pełnych zł/10 groszy, i np. od 5 groszy odsetek ¶ci±gaj± 1 grosz podatku Po reklamacji mailowej robi± korektę, ale tylko jednorazowo - abonamentu na korekty nie da się u nich zamówić :-) *** blad *** |
|
Data: 2009-06-02 10:33:17 | |
Autor: Wojciech Bancer | |
Nordea - wrazenia z uzywania | |
On 2009-06-02, blad <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> wrote:
[...] Po reklamacji mailowej robi± korektę, ale tylko jednorazowo Da się zautomatyzować pro¶bę o korektę odsetek, tak żeby się co miesi±c wysyłała z automatu. ;) -- Wojciech Bańcer proteus@post.pl |
|
Data: 2009-06-04 07:48:47 | |
Autor: Beniowa | |
Nordea - wrazenia z uzywania | |
Marcin <unknow@unknown.eu> napisał(a):
Pewnie jak wiele osob zastanawiam sie nad otwarciem konta Podepne sie z gorliwoscia neofity :-) Wlasnie wczoraj zalozylismy Nordea Spectrum (mnie sie kojarzy z ZX Spectrum :-)). Pierwsza rzecz, ktora troche zaskakuje na minus, to bezpieczenstwo. brak jest jakiegokolwiek hasla stalego, bezpieczenstwo ma zapewnic ID (ktory nie jest specjalnie tajny) oraz zdrapka. Nie tylko trzeba pamietac, zeby ID nie nosic razem z karta zdrapek, ale takze w przypadku jakiejs kradziezy zdrapek i posiascia przez kradnacego ID srodki w ogole nie sa chronione. Mysle, ze bez specjalnych trudnosci w posiadanie obu tych danych na raz moze wejsc jakikolwiek pracownik banku. Wymaganie kodu jednorazowego przy logowaniu sprawia, ze kody te bardzo szybko sie zuzywaja, w ogole jest jakas taka nerwowa atmosfera, bo po zalogowaniu ekran powitalny wita Cie napisem "pozostalo jeszcze XX aktywnych kodow". Jezeli ktos przywiazuje duza wage do bezpieczenstwa, to powinien sie zastanowic (z drugiej strony mozna miec token za 240 zl, ale przy tokenie chyba tez nie ma dodatkowego hasla statycznego). Interface troche toporny, ale idzie sie przyzwyczaic. Sam proces zakladania byl mily, zostalismy poczestowani kawa, oddzial mial kacik (koncik ?) dla dzieci. Pani kompetentna - nie potrafila tylko do konca wyjasnic jak to jest z powiadomieniami SMS. Oczywiscie otworzono nam tez rachunek oszczednosciowy, chociaz troche protestowalismy. Pani powiedziala, ze otwieraja kazdemu, domyslam sie, ze musiala wyrobic miesieczna norme sprzedazy produktow. Innych produktow nie wciskala, choc zadalem podchwytliwe pytanie o KK. Oprocentowanie tego konta oszczednosiowego na poziomie konta podstawowego w Toyocie... Nie sadze, zeby kiedykolwiek zostalo uzyte... Pozdrawiam, Beniowa -- |
|
Data: 2009-06-04 09:12:22 | |
Autor: xbartx | |
Nordea - wrazenia z uzywania | |
Dnia Thu, 04 Jun 2009 07:48:47 +0000, Beniowa napisał(a):
Wymaganie kodu jednorazowego przy logowaniu sprawia, ze kody te bardzo Kodów z tego co pamiętam jest dużo (80 bodajże) ja przez rok wykorzystałem niecałe 2 karty kodów a w zasadzie to nicałe 1,5. Interface troche toporny, ale idzie sie przyzwyczaic. Ja wiem czy toporny? Może wyglądowo tak, ale jest bardzo elestyczny i można go sobie poustawiać tak jak Ci wygodnie - w sensie konfiguracja strony startowej. (...) nie potrafila Usługa jest darmowa i działa jak należy, także w sumie nawet miły dodatek. -- xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough Xenocide |
|
Data: 2009-06-04 13:45:07 | |
Autor: blad | |
Nordea - wrazenia z uzywania | |
Użytkownik "Beniowa"
Jezeli ktos przywiazuje duza wage do bezpieczenstwa, to powinien sie Token jest porz±dny - otwierany hasłem 5-cyfrowym Przy kilku będach (pewnie 3) powinien się zablokować Raz kiedy¶ tak zablokowałem taki token, ale celowo, przed oddaniem go bankowi BGZ podczas zamykania rachunku. Ten token jest podobny, tyle że nie dziala na zasadzie pytanie-odpowiedz, tylko od razu generuje 6-cyfrowy kod *** blad *** |
|
Data: 2009-06-04 13:38:23 | |
Autor: xbartx | |
Nordea - wrazenia z uzywania | |
Dnia Thu, 04 Jun 2009 13:45:07 +0200, blad napisał(a):
Token jest porządny - otwierany hasłem 5-cyfrowym Przy kilku będach A nie jest czasem tak, że token po podaniu PINu zawsze generuje kod, tylko nie zawsze jest on poprawny w zależności od poprawności PINu. -- xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough Xenocide |
|
Data: 2009-06-04 21:19:12 | |
Autor: aceJacek | |
Nordea - wrazenia z uzywania | |
Dnia Thu, 4 Jun 2009 13:38:23 +0000 (UTC), xbartx napisal:
A nie jest czasem tak, że token po podaniu PINu zawsze generuje kod, tylko nie zawsze jest on poprawny w zależności od poprawności PINu. Nie. A przynajmniej te, które przerabiałem. zdrówka, aceJacek -- http://olewaczers.eu.org ...a na zewnatrz jest 17.1 st.C |
|
Data: 2009-06-05 09:33:57 | |
Autor: blad | |
Nordea - wrazenia z uzywania | |
UĹĽytkownik "xbartx"
Token jest porządny - otwierany hasłem 5-cyfrowym Przy kilku będach sprawdzilem token - odpowiada: FAIL 1 - czyli zlicza błędy Przy okazji przypomniało mi się że na początku było pytanie o statyczne hasło np. dla tych któzy posługują się kodami a nie tokenem Otóż można je stosować (i ja tak robię) na początku przed zameldowaniem zamiast się logować wybieramy z "funkcji dodatkowych" blokowanie kanałów - żeby tam wejść podajemy swój nr ID i właśnie swoje hasło. Dopiero po odblokowaniu kanału www logujemy się na rachunek, na ktorym z poziomu SOLO można kanał www znowu zablokować, bo nie przeszkadza to dalszemu wykonywaniu operacji na rachunku *** blad *** |
|
Data: 2009-06-07 10:06:15 | |
Autor: MK | |
Nordea - wrazenia z uzywania | |
"blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> wrote in message news:h08c83$e2q$1atlantis.news.neostrada.pl...
Zwykle jest tak (np w SafeWord), ze po 3 blednych probach jest jest blokada na np. 1h, pozniej masz kolejna probe, jak nie bedzie udana to znowu blokada, moze byc na czas dluzszy. Kiedys w internetowym oddziale Pekao zablokowany token wymagal wybrania sie do placowki, tam dysponent identyfikowal klienta dzwonil do suportu i przy pomocy challenge-response odblokowywal token, klient sobie nadawal nowy PIN i token dzialal dalej :). MK |