Normalne? Bateria laptop.

Data: 2011-02-22 19:17:46
Autor: Lukasz
Normalne? Bateria laptop.
Witam

Po dwoch latach bateria w laptopie stracila (wg tego co pokazuje oprogramowanie, 24 % swojej pojemnosci - ThinkPad). Rozumiem, ze praca na baterii jest krotsza, ale mam inny problem. Oprogramowanie ustawione jest tak, ze przy 10% baterii ma sie pokazac komunikat, ze jest juz niewiele, a przy 5 procentach laptop ma przejsc w stan uspienia. Tak bylo, ale juz od jakiegos czasu dzieje sie tak, ze oprogramowanie pokazuje np. 20 min (i np 12%) i laptop bez zadnego ostrzezenia wylacza sie. Tak jakby od tych 100% w dol oprogramowanie mniej wiecej dobrze liczylo poj. baterii, a potem nagle niby jeszcze "prad" jest, a rzeczywisciego nie ma, bo laptop sie wylacza. Czy oprocz ogniw jeszcze elektronika baterii padła? Da sie to jakos zresetowac? Niech trzyma krocej, ale niech daje miarodajne odczyty. Czy tylko kupno nowej baterii zalatwi sprawe?

Pozdrawiam

Data: 2011-02-22 21:01:46
Autor: Radosław Sokół
Normalne? Bateria laptop.
W dniu 22.02.2011 19:17, Lukasz pisze:
[...]

Niestety, brak miarodajnej informacji o stopniu naładowania
to jeden z objawów zużycia baterii. Na krótk± metę pomaga
rekalibracja elektroniki baterii; najczę¶ciej w celu jej
przeprowadzenia wystarczy dwa-trzy razy z rzędu rozładować
baterię do wył±czenia komputera (najlepiej jednak nie z po-
ziomu Windows...) i naładować j± do 100%.

Niektórzy producenci udostępniaj± do swoich komputerów prze-
no¶nych narzędzia pozwalaj±ce dokonać dokładniejszej i trwal-
szej rekalibracji.

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2011-02-22 22:28:15
Autor: ±ćęłń󶼿
Normalne? Bateria laptop.
Zarzadzanie_energia -> Alarmy.
Spokojnie ustaw alarmy na 3% (ostrzeżenie) i 2% (bezwarunkowe przej¶cie w tryb stand-by).

-- -- -

Data: 2011-02-24 15:59:16
Autor: Lukasz
Normalne? Bateria laptop.
W dniu 2011-02-22 23:28,  ±ćęłń󶼿 pisze:
Zarzadzanie_energia ->  Alarmy.
Spokojnie ustaw alarmy na 3% (ostrzeżenie) i 2% (bezwarunkowe przej¶cie w

No i co mi to da?

Data: 2011-02-25 22:15:59
Autor: ±ćęłń󶼿
Normalne? Bateria laptop.
Może zrozumiesz subteln± różnicę pomiędzy "wył±cza się", a "przechodzi w stan u¶pienia".

-- -- -

Data: 2011-02-26 09:16:24
Autor: Lukasz
Normalne? Bateria laptop.
W dniu 2011-02-25 22:15, ±ćęłń󶼿 pisze:
Może zrozumiesz subteln± różnicę pomiędzy "wył±cza się", a "przechodzi w stan u¶pienia".

-- -- -

| No i co mi to da?

Tak, ale:
-napisalem, ze mam ustawione 10% i 5% (teraz 10 i 3 - powrocilem do ustawien domyslnych)
-napisalem tez, ze wskaznik pokazuje i np 12%, a wskaznik baterii jest jeszcze zielony, a mimo to laptop sie wylacza - jakby wyciagnieto baterie

I ponawiam pytanie. Co mi da ustawienie 3% i 2%?

Pozdrawiam

Normalne? Bateria laptop.