Norman Davies: PiS to sekta polityczna

Data: 2010-08-08 17:37:40
Autor: Bogdan Idzikowski
Norman Davies: PiS to sekta polityczna
- PiS nie jest normalną opozycją, a sektą polityczną, posiadającą guru, misję i własnych świętych. To raczej ruch wywrotowy, który próbuje nie tyle polepszyć III RP, co ją zburzyć - uważa wybitny znawca polskiej historii.

http://wyborcza.pl/1,75248,8227480,Norman_Davies__PiS_to_sekta_polityczna.html

Fragmenty rozmowy z Daviesem o polskiej polityce po tragedii smoleńskiej publikuje w internetowym wydaniu "Newsweek".

Davies opowiada: - Jedenastego kwietnia staliśmy już z żoną godzinami przed Pałacem Prezydenckim w Warszawie. To właśnie ja, w kolejnych wywiadach dla CNN, BBC i innych anglojęzycznych stacji, mówiłem światu o wspaniałej solidarności narodu polskiego w żałobie. BBC World Service pokazywał te moje analizy co godzinę, chyba przez dwie doby. Bardzo mnie więc rani ostatni widok z tego samego miejsca, gdzie grupka fanatyków uderza w tę solidarność, forsując swoje dziwaczne poglądy i starając się wpływać na resztę Polaków. Davies dodaje: - Każda partia ma swoich "krzykaczy", którzy obrażają i przesadzają, ale Don Palikot-Kiszot nie jest jedynym rycerzem walecznym na polu bitwy. Moim zdaniem źródła awantur trzeba szukać w jednej formacji (jeśli nie u jednego człowieka), która ruszyła do walki zaraz po wygranych wyborach w 2005 r. Formacja ta rzuca najboleśniejsze zarzuty na przeciwników i równocześnie narzeka, że ona sama jest ofiarą "brutalnego ataku". Tego typu postawa przypomina mi zachowanie gościa, który idąc ulicą kopnie kogoś niewinnego w kolano, a potem protestuje, że kopnięty niemoralnie klnie. Davies ocenia, że "nie wolno określać dawnych kolegów z Solidarności jako tych, którzy stoją "tam gdzie stało ZOMO" i jeszcze mieć pretensje do uczciwej debaty politycznej."

Data: 2010-08-08 17:40:18
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@sz.home.pl> napisał w wiadomości news:4c5ecf45$1news.home.net.pl...
[...]

Komentarz jednego z czytelników "GW":

"Panie Profesorze co Pan najlepszego narobił... usuną Pana książkę o Powstaniu
z księgarni w muzeum, zostanie Pan POpaprańcem, POrąbanym, płatnym pachołkiem
ruskich, żydem, gestapowcem, za chwilę ktoś "odkryje" że Pan nie jest tym
profesorem Daviesem który napisał m. in. Powstanie '44 ale w rzeczywistości
zamordował Pan prawdziwego profesora Daviesa i zagarnął jego tytuł i sławę,
potem nastąpi sprawdzanie w jaki sposób dostał Pan wizę do Polski za komuny,
zafrasowany smutny pan bądź ksiądz w tv trwam będzie rozważał na kogo Pan
donosił. Na koniec zostanie Pan zdrajcą tyle od Polski i Polaków dostał i w
najważniejszym momencie wbił nóż w plecy..."

Data: 2010-08-08 17:46:31
Autor: u2
[...]

Jaki znawca, taki guru i sekta :)

Data: 2010-08-09 07:06:05
Autor: Zahir

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4c5ed159$0$22797$65785112news.neostrada.pl...
[...]

"Jaki prezydent taki zamach!" ;)

--

Zahir

Data: 2010-08-08 18:04:19
Autor: raff
[...]

Bardzo mnie więc rani ostatni widjednego ok z tego samego miejsca, gdzie
[...]

Komentarz jednego z czytelnikĂłw "GW":

[...]

Nie, no tym komentarzem "jednego z czytelnikow GW" to mnie faktycznie przekonales.

R.

--
                Save The Whale!
http://fusyfusyfusy.blox.pl/resource/wieloryb.jpg

Data: 2010-08-08 19:15:02
Autor: mi
Bogdan Idzikowski wrote:
Komentarz jednego z czytelników "GW":

Typowy zabieg propagandowy:
- tego, kto jest za nami, kreujemy na:
-- - osobę inteligentną
-- - obiektywny autorytet
-- - godnego zaufania
-- - poważanego i powszechnie szanowanego
- tego, kto przeciw nam, kreujemy na:
-- - głupiego
-- - podejrzanego
-- - zaściankowego
-- - archaicznego
-- - śmiesznego

Sprawdza się w marketingu politycznym, biznesie, wszelkich grach salonowo-dworskich. W Polsce ten elementarny zabieg maniulacji stosuje powszechnie m.in. dziennik propagandowy GW.

mi

Data: 2010-08-08 18:31:19
Autor: jadrys
[...]

Ten "znawca" pokazuje takimi słowami że jest stroną w w konflikcie PiS - PO.

Data: 2010-08-08 19:10:17
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:i3mm54$10s$1news.onet.pl...
[...]

Nie. To jest człowiek z zewnątrz. Jego uwagi są bardzo cenne, bo są to uwagi człowieka neutralnego. Ale pisdzielcom takie uwagi nie smakują.

Data: 2010-08-08 21:27:22
Autor: jadrys
[...]

No nie żartuj sobie. Słyszałeś żeby on choć jedno słowo krytyczne powiedział wobec PO?

Data: 2010-08-09 03:24:42
Autor: the_foe
W dniu 2010-08-08 21:27, jadrys pisze:

No nie żartuj sobie. Słyszałeś żeby on choć jedno słowo krytyczne
powiedział wobec PO?

a slyszales inna wupowiedz Davisa o PIS? IMHO jest to jego w ogole pierwsza wypowiedz nt. aktualnej polityki w ktorej konkretyzuje podmiot opinii. Tym razem padlo na PIS.

--
the_foe

Data: 2010-08-09 20:23:29
Autor: jadrys
  W dniu 2010-08-09 03:24, the_foe pisze:
[...]

Nie, nie słyszałem.. A tak wogole nie ma się co przejmować jego słowami.

Data: 2010-08-08 20:10:42
Autor: abc
[...]

Oby tak było! Ale niestety nie jest. PiS nie zrobi żadnego przewrotu, bo to
tylko partia biorąca udział w demokratycznym procederze.

Data: 2010-08-08 20:11:46
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał w wiadomości news:4c5ef325$0$22793$65785112news.neostrada.pl...
> [...]

Oby tak było! Ale niestety nie jest. PiS nie zrobi żadnego przewrotu, bo to
tylko partia biorąca udział w demokratycznym procederze.

Jesteś pewny?

Data: 2010-08-08 20:39:27
Autor: abc
Norman Davies: PiS to sekta polityczna
Oby tak było! Ale niestety nie jest. PiS nie zrobi żadnego przewrotu, bo to tylko partia biorąca udział w demokratycznym procederze.

Jesteś pewny?

Oczywiście.

Data: 2010-08-08 21:46:53
Autor: abc
[...]

J. Kaczyński meldował się z wykładem w fundacji Sorosa (Batorego) tak samo
jak Belka, Kwach i inni nasi "wybitni" demokraci.  Twierdził, że chce wziąć
władzę, aby zapobiec jej przejęciu przez LPR i Samoobronę.  Zauważ, że gdy
zniszczył LPR i Samoobronę, to władzę oddał.

Data: 2010-08-08 22:15:23
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał w wiadomości news:4c5f09b1$0$22809$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nie rozśmieszaj mnie. Oddał władzę, bo z jego knowań nic nie wyszło. Nie udało mu się wmanewrować Leppera w łapówkę. Nie miał zdolności koalicyjnej, bo nikt nie chciał z nim wspólpracować i władzę musiał oddać.

Data: 2010-08-08 22:21:22
Autor: jadrys
  W dniu 2010-08-08 21:46, abc pisze:

[...]

Myślę że w zamian miał obiecaną reelekcję swojego brata.

Data: 2010-08-08 22:44:23
Autor: jadrys
[...]

Układ okrągłostołowy. Ten sam układ który poprosił/nakazał mu eliminację Samoobrony i LPR-u z życia publicznego.

Data: 2010-08-08 22:52:56
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:i3n53g$7rh$1news.onet.pl...

[...]

Polecam mokry zimny kompres.

Data: 2010-08-08 22:58:24
Autor: jadrys
[...]

A ja tobie ściągniecie tych różowych okularów z nosa.

Data: 2010-08-09 03:20:12
Autor: the_foe
[...]

raczej trzeba koledze wyjasnic ze odstawianie lekow psychotropowych na własna rekę moze wywoływać nawroty  paranoi i/lub psychozy.

--
the_foe

Data: 2010-08-09 20:23:04
Autor: jadrys
  W dniu 2010-08-09 03:20, the_foe pisze:

[...]

Rozejrzyj się trochę dalej od własnego nosa, wtedy może dostrzeżesz co się dzieje z Polską.

Data: 2010-08-08 20:49:02
Autor: Dirko
[...]

    Rzeczywiscie, że to, co robi PiS to proceder.

Data: 2010-08-09 03:16:21
Autor: the_foe
W dniu 2010-08-08 20:39, abc pisze:
Oby tak było! Ale niestety nie jest. PiS nie zrobi żadnego przewrotu, bo
to tylko partia biorąca udział w demokratycznym procederze.

Jesteś pewny?

Oczywiście.

to czemu glosujesz na PIS skoro nigdy nie spelnia Twojego marzenia o feudalnym panstwie polskim gdzie kosciol pelni role organu panstwowego? tego bez krwawego przewrotu nie da sie wprowadzic.

--
the_foe

Data: 2010-08-08 22:46:19
Autor: Przewodas
Norman Davies: PiS to sekta polityczna
PiS nie zrobi żadnego przewrotu, bo to
tylko partia biorąca udział w demokratycznym procederze.

Apage, załgany satanisto!
Przewodas

Data: 2010-08-09 03:14:35
Autor: the_foe
W dniu 2010-08-08 20:10, abc pisze:
[...]

tak jak NSDAP, na szczescie PIS nie zdobyl wiekszosci konstytucyjnej by wdrozyc swoj chory plan dekretow moca ustawy.

--
the_foe

Norman Davies: PiS to sekta polityczna