Normy budowlane - wygłuszenie podłogi

Data: 2011-01-14 10:56:57
Autor:
Normy budowlane - wygłuszenie podłogi
Witam serdecznie

Mam pytanie odnośnie prawa budowlanego (chyba). Chodzi o to, że znalazłem w
internecie, że istnieją normy dotyczące przenikalności akustycznej podłogi i
są one uwzględniane w przypadku budowy lub przebudowy domów. Mieszkam w bloku
z roku 80. Podłogi, mimo że betonowe, były zawsze dosyć dobrze izolowane.
Jednak parę lat temu sąsiadka przebudowała podłogę zamieniając na taką (jakiś
gres chyba), którą w skrócie nazwę "bębnem". Zaczęła potem wynajmować to
mieszkanie, co skazało mnie i jej najemców na permanentne konflikty. I teraz
pytanie: Czy ponieważ sąsiadka pogorszyła parametry przenikalności podłogi
mogę, czy to powołując się na normy, czy też argumentując to pogorszeniem
jakości mojego życia i obniżeniem wartości mieszkania, mogę domagać się, aby
przywróciła podłogę do co najmniej poprzednich parametrów. Co się tyczy złotych rad, to orientowałem się w kwestii wyciszenia sufitów w
całym mieszkaniu, ale poinformowano mnie, że aby chronić się skutecznie przed
dźwiękami uderzeniowymi musiałbym wygłuszyć też ściany, co nie wchodzi w grę.

Data: 2011-01-14 17:50:51
Autor: adam
W dniu 2011-01-14 11:56, pracownikxyz.WYTNIJ@gazeta.pl pisze:
Mam pytanie odnośnie prawa budowlanego (chyba)
Może zapytaj na pl.misc.budowanie, forum muratora lub innym forum budowlanym
Adam

Data: 2011-01-16 18:38:36
Autor:
adam <adamw777@gazeta.pl> napisał(a):
> [...]
> Mam pytanie odnośnie prawa budowlanego (chyba)
Może zapytaj na pl.misc.budowanie, forum muratora lub innym forum budowlanym

Forum muratora to faktycznie dobry pomysł. Dzięki za sugestię.

--

Normy budowlane - wygłuszenie podłogi