Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze

Data: 2019-12-30 00:51:23
Autor: J.F.
Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
Dnia Sun, 29 Dec 2019 15:26:35 -0800 (PST), japanizer@japanizer.org
napisał(a):
https://parenting.pl/kraj-w-ktorym-zadne-dziecko-nie-zginelo-na-drodze

  Na polskich drogach w ubiegłym roku zginęło 57 dzieci. W Norwegii - jedno.

Po pierwsze - Norwegia liczy 5 mln mieszkancow.
Wiec podziel tych naszych przez jakies 8 - wyjdzie ze u nas 7, a u
nich jedno. No - tez duzo.

Po drugie - mandaty maja wysokie.

A po trzecie ... chwalic ... Boscha ?
https://www.youtube.com/watch?v=n44L-SOI1I8

Bo na pewno nie infrastrukture, wychowanie komunikacyjne,
pierwszenstwo pieszego na przejsciu ...

P.S. tylko na tyle ich stac ?

https://www.youtube.com/watch?v=Fh8xKnTKuOk

J.

Data: 2019-12-29 16:11:42
Autor: japanizer
On Monday, December 30, 2019 at 8:51:26 AM UTC+9, J.F. wrote:
napisał(a):
> [...]

Po pierwsze - Norwegia liczy 5 mln mieszkancow.
Wiec podziel tych naszych przez jakies 8 - wyjdzie ze u nas 7, a u

Czyli jednak wysokie mandaty działają? Nie może być...

Data: 2019-12-30 08:19:22
Autor: Marcin N
W dniu 2019-12-30 o 00:51, J.F. pisze:
P.S. tylko na tyle ich stac ?

https://www.youtube.com/watch?v=Fh8xKnTKuOk

Gdyby filmy z serii 'polskie drogi' pokazywały takie sytuacje, to nikt by tego nie oglądał. Nuda panie, nic się nie dzieje.

--
MN

Data: 2019-12-30 15:18:22
Autor: J.F.
Użytkownik "Marcin N"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e09a4f9$0$552$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Dokladnie. Ale:
-stosunek do przepisow, uwaga na drodze ... takie sobie. Za duzo imigrantow ?
-zamek po norwesku ... ciekawe doswiadczenie :-)

-predkosc ... nie zawsze wydaje sie niska. A nuda panie.
  maja szczescie, kamera klamie, czy te 20km/h czyni roznice ?

J.

Data: 2019-12-30 15:43:34
Autor: Shrek
W dniu 30.12.2019 o 15:18, J.F. pisze:

[...]

Generalnie to jest the best of the year i dopiero w 2 minucie pierwszy kontakt i cokolwiek, co u nas wzbudziłoby coś więcej niż wzruszenie ramion. My tyle zbieramy w tydzień i to w o rząd "lepszej" jakości kontentu. Nie ma się czym podniecać. Czy może rzeczywiście zdarzyło się coś spektakularnego, bo szczerze mówiąc to szybko odpuściłem. Nuda...

--
Shrek

Data: 2019-12-30 16:11:52
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e0a0d15$0$17349$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Dokladnie, ale ... czemu tak ?
Kierowcami lepszymi patrzac po tej nudzie - raczej nie sa.
Efekt skali ? Ich jest tylko 5 mln, kamerka niepotrzebna ... to i dobrych filmow nie ma ?

Czy jednak mniejsza predkosc owocuje ?

A z drugiej strony ... z braku laku takie cos ich bulwersuje
https://www.youtube.com/watch?v=D3wS73op4nc

czy pozazdroscili Rosjanom i tez sie chca pochwalic niebezpieczenstwem na drodze :-)

U nas to az przyjemnie popatrzec :-)
https://www.youtube.com/watch?v=PRwTW_hPdYI

Swoja droga - jakies nielegalne "zawody", czy popularny punkt widokowy ?

Ale tez nikt nie zginal :-)

J.

Data: 2019-12-30 16:41:44
Autor: Shrek
W dniu 30.12.2019 o 16:11, J.F. pisze:

[...]

Bo jeżdzą normalnie, a u nas co 100? ma potrzebę zapierdalania i rywalizacji na drodze jak debil i ograniczenie tej potrzeby uważa za ograniczenie wolności?

Kierowcami lepszymi patrzac po tej nudzie - raczej nie sa.

Zależy od definicji lepszości - lepszy taki co zabije dziecko czy taki co "nudno" jeździ?

A z drugiej strony ... z braku laku takie cos ich bulwersuje
https://www.youtube.com/watch?v=D3wS73op4nc

Daj konkretny czas, bo nudy.

U nas to az przyjemnie popatrzec :-)
https://www.youtube.com/watch?v=PRwTW_hPdYI

Na publiczności nie robi wrażenia:P

Swoja droga - jakies nielegalne "zawody", czy popularny punkt widokowy ?

Chabówka - tu masz fejsa https://pl-pl.facebook.com/patelniachabowka

Ale tez nikt nie zginal :-)

Pajac nawet nie draśnięty;) Jest gdzieś na jutubie jak to moto zawiózł do mecha a ten pokazywał tego szrota, komentował i go pogonił, że tego gówna robić nie będzie;)

--
Shrek

Data: 2019-12-30 17:03:04
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e0a1ab7$0$17349$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Co setny ? Raczej sporo wiecej, czasem to bym nawet powiedzial, ze 90% :-)

Kierowcami lepszymi patrzac po tej nudzie - raczej nie sa.
Zależy od definicji lepszości - lepszy taki co zabije dziecko czy taki co "nudno" jeździ?

Nie chodzi o to ze nudno, tylko widac ze u nich tez sie zdarza wymuszenie pierwszenstwa, nie zauwazenie pojazdu, pieszego, niecierpliwy kierowca ... a wypadkow jakos mniej.

A z drugiej strony ... z braku laku takie cos ich bulwersuje
https://www.youtube.com/watch?v=D3wS73op4nc

Daj konkretny czas, bo nudy.

Wlasnie o to chodzi ze nudy, wiec po co to publikowac :-)
A moze publikacja sponsorowana przez jakies feministki/cioty :-)

Chcesz rodzynka, zobacz 4:50

U nas to az przyjemnie popatrzec :-)
https://www.youtube.com/watch?v=PRwTW_hPdYI

Na publiczności nie robi wrażenia:P

Tez prawda :-)

Swoja droga - jakies nielegalne "zawody", czy popularny punkt widokowy ?

Chabówka - tu masz fejsa https://pl-pl.facebook.com/patelniachabowka

Ha, to moze by tak publika tabliczki z ocenami przyniosla, jak sedziowie na zawodach :-)

J.

Data: 2019-12-30 17:34:23
Autor: Shrek
W dniu 30.12.2019 o 17:03, J.F. pisze:

[...]

Raczej zdecydowana większość jest niepojebana. Doceniam to gdy jeźdzę moto i mijanych kierowców liczę w tysiącach:> Zaryzykowałbym stwierdzenie, że naprawdę pojebanych to jest jeden na parę tysi. Z drugiej strony to by znaczyło, że statystycznie na grupie nie powinnio być żadnego...

Nie chodzi o to ze nudno, tylko widac ze u nich tez sie zdarza wymuszenie pierwszenstwa, nie zauwazenie pojazdu, pieszego, niecierpliwy kierowca ... a wypadkow jakos mniej.

Czyli są lepsi.

Chcesz rodzynka, zobacz 4:50

Oj tam. Takich akcji to u nas nawet nie wrzucają.

Chabówka - tu masz fejsa https://pl-pl.facebook.com/patelniachabowka

Ha, to moze by tak publika tabliczki z ocenami przyniosla, jak sedziowie na zawodach :-)

Myślę, że policja powinna się tam w charakterze sędziów udać.

--
Shrek

Data: 2019-12-30 17:40:10
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e0a270d$0$17349$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Nie mowie ze pojeb, tylko jade sobie np przez miasto 80, na pasie z lewej jada 80, z prawej jada 80 ... a przeciez wolno 50 :-)

Nie chodzi o to ze nudno, tylko widac ze u nich tez sie zdarza wymuszenie pierwszenstwa, nie zauwazenie pojazdu, pieszego, niecierpliwy kierowca ... a wypadkow jakos mniej.
Czyli są lepsi.

albo po prostu przestrzegaja tego 30 :-)

Chcesz rodzynka, zobacz 4:50
Oj tam. Takich akcji to u nas nawet nie wrzucają.

No ale w takim kulturalnym kraju ? :-)

[...]

I karac za "wheelie", czy z radarkiem lapac moto na zakretach  ?

No niby ma video, to moze zatrzymywac na prostej :-)

Data: 2019-12-30 17:49:28
Autor: Shrek
W dniu 30.12.2019 o 17:40, J.F. pisze:

[...]

80 może nie ale jak chodzi o 70 to wiekszość. Ale umówmy się, że +20 to przekroczenie a nie zapierdalanie.

Czyli są lepsi.

albo po prostu przestrzegaja tego 30 :-)

Tak czy inaczej finalnie lepsi.

Chcesz rodzynka, zobacz 4:50
Oj tam. Takich akcji to u nas nawet nie wrzucają.

No ale w takim kulturalnym kraju ? :-)

Bez przesady - to nie Kanada;)

Myślę, że policja powinna się tam w charakterze sędziów udać.

I karac za "wheelie", czy z radarkiem lapac moto na zakretach  ?

Jak tam przyjadą, to nie bedzie za co karać, bo impreza odwołana. I pewnie dlatego ich nie ma - statystyki nie wyrobią:)

--
Shrek

Data: 2020-01-03 13:22:36
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e0a2a96$0$526$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

W Polsce przekroczenie, a moze tylko nieuwaga, w Norwegii moze zapierdalanie :-)

Czyli są lepsi.
albo po prostu przestrzegaja tego 30 :-)
Tak czy inaczej finalnie lepsi.

Phi, jakby tak u nas wprowadzic Red Flag Act to bylibysmy jeszcze lepsi :-P

J.

Data: 2020-01-03 13:46:42
Autor: Shrek
W dniu 03.01.2020 o 13:22, J.F. pisze:

[...]

Ale teraz rozmawiamy o ilości pojebów u nas. A ta aż tak wielka jak mówisz nie jest. Po prostu są widoczni i spektakularni jak coś odpierdolą:(

Czyli są lepsi.
albo po prostu przestrzegaja tego 30 :-)
Tak czy inaczej finalnie lepsi.

Phi, jakby tak u nas wprowadzic Red Flag Act to bylibysmy jeszcze lepsi :-P

Ale nie jesteśmy. Jak dla mnie dobry kierowca to ten co dojedzie do celu bez wypadku a nie ten co co prawda kogoś zabije, ale za to świtnie potrafi latać bokiem powyżej setki.

--
Shrek

Data: 2020-01-03 15:37:55
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e0f37b1$0$517$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Nie mowie, ze jest wielka. W praktyce to ich prawie nie spotykam - widac ich glownie w filmikach na YT :-)

No ale jak widac w Norwegii to pojebow nawet na filmikach nie ma :-)
I wypadkow mniej.

[...]

Niby tak, ale jak zabije raz na 20 lat ... pardon - raz na 7 mln km - jakos tak to ponoc wychodzi ...

A poza tym zabil z wlasniej winy, czy z winy nieuwaznego pieszego ? :-)

J.

Data: 2020-01-03 15:46:23
Autor: Shrek
W dniu 03.01.2020 o 15:37, J.F. pisze:

Niby tak, ale jak zabije raz na 20 lat ... pardon - raz na 7 mln km - jakos tak to ponoc wychodzi ...

To dalej lepszy jest ten co przejechał 7 milionów i nie zabił.

  > A poza tym zabil z wlasniej winy, czy z winy nieuwaznego pieszego ? :-)

Nie zaczynaj...

--
Shrek

Data: 2020-01-03 17:19:13
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e0f53be$0$525$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 03.01.2020 o 15:37, J.F. pisze:
Niby tak, ale jak zabije raz na 20 lat ... pardon - raz na 7 mln km - jakos tak to ponoc wychodzi ...

To dalej lepszy jest ten co przejechał 7 milionów i nie zabił.

Ale 7 mln z predkoscia 50 to juz nie jest taka prosta ocena.
Szczegolnie, jak sie jedzie za takim zawalidrogą :-)

A poza tym zabil z wlasniej winy, czy z winy nieuwaznego pieszego ? :-)
Nie zaczynaj...

Ale czemu zwalac wszystko na kierowcow ? :-)

J.

Data: 2020-01-03 18:41:41
Autor: Shrek
W dniu 03.01.2020 o 17:19, J.F. pisze:

To dalej lepszy jest ten co przejechał 7 milionów i nie zabił.

Ale 7 mln z predkoscia 50 to juz nie jest taka prosta ocena.

Czemu?

Szczegolnie, jak sie jedzie za takim zawalidrogą :-)

Ale tam generalnie jeździ się zgodnie z ograniczeniami, więc nikogo nie wkurwiasz.

A poza tym zabil z wlasniej winy, czy z winy nieuwaznego pieszego ? :-)
Nie zaczynaj...

Ale czemu zwalac wszystko na kierowcow ? :-)

No rozmawiamy o kierowcach.

--
Shrek

Data: 2020-01-03 19:15:54
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e0f7cd3$0$17345$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 03.01.2020 o 17:19, J.F. pisze:
To dalej lepszy jest ten co przejechał 7 milionów i nie zabił.
Ale 7 mln z predkoscia 50 to juz nie jest taka prosta ocena.

Czemu?

Bo 7 mln km z predkoscia 50 zamiast 100,  to tak z grubsza 8 zmarnowanych lat :-)

Szczegolnie, jak sie jedzie za takim zawalidrogą :-)
Ale tam generalnie jeździ się zgodnie z ograniczeniami, więc nikogo nie wkurwiasz.

No coz, Szwedzi odlozyli swoje Vision Zero na blizej niesprecyzowana przyszlosc.
Ciekawe - doszli do wniosku, ze wyborca nie zniesie dalszego zmniejszania limitow i podnoszenia mandatow, czy jakos zawsze chcieli to osiagnac bez nadmiernego ograniczania predkosci, i pogodzili sie z faktem, ze jednak z ludzmi nie wyjdzie.

A poza tym zabil z wlasniej winy, czy z winy nieuwaznego pieszego ? :-)
Nie zaczynaj...
Ale czemu zwalac wszystko na kierowcow ? :-)
No rozmawiamy o kierowcach.

No coz, sam zaczalem od przykladu, ze piesi u nich nie lepsi, to moze i trzeba sie skupic na kierowcach.

J.

Data: 2020-01-03 19:24:43
Autor: 'TomN'
50 czy 100 przez 7 000 000
J.F. w <news:5e0f8590$0$559$65785112news.neostrada.pl>:
Ale 7 mln z predkoscia 50 to juz nie jest taka prosta ocena.
Czemu?
Bo 7 mln km z predkoscia 50 zamiast 100,  to tak z grubsza 8 zmarnowanych lat :-)

Czyli z grubsza tyle ile wynosi górna granica odsiadki ?

--
'Tom N'

Data: 2020-01-03 19:51:27
Autor: Shrek
W dniu 03.01.2020 o 19:15, J.F. pisze:

[...]

Więc jakby jeździł 200 to byłby cztery razy lepszy?

No rozmawiamy o kierowcach.

No coz, sam zaczalem od przykladu, ze piesi u nich nie lepsi, to moze i trzeba sie skupic na kierowcach.

Ta rozmowa prowadzi donikąd;P

--
Shrek

Data: 2019-12-30 20:41:23
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
W dniu 2019-12-30 o 08:19, Marcin N pisze:
Nuda panie, nic się nie dzieje.

No nie wiem, czy taka nuda. Z filmu wynika, że za wszelką cenę udowadniają, że mają pierwszeństwo/rację.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2019-12-30 23:34:46
Autor: Tomasz Pyra
[...]

Raczej chwalić jazdę 50 w zabudowanym.
Gdyby szedł "standardowo" 89.9km/h na ograniczniku to młodego by wszystkimi osiami zdążył przejechać nim by się zatrzymał.

--
Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
Engine power, torque and gear ratios calculator online: http://powertorque.cba.pl

Data: 2019-12-31 00:28:14
Autor: J.F.
Dnia Mon, 30 Dec 2019 23:34:46 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
[...]

To zabudowany ?
https://www.youtube.com/watch?v=HnCU20Cu0fs

Gdyby szedł "standardowo" 89.9km/h na ograniczniku to młodego by wszystkimi osiami zdążył przejechać nim by się zatrzymał.

Sprawia wrazenie, jakby szybko jechal, ale to moze byc wina kamery.

Tam chyba 60 obowiazuje, https://goo.gl/maps/xgLbVpnDAyay6fnw9

ale tuz przed miejscem - to nie wiadomo czy kierowca zdazyl zwolnic,
ale noge moze trzymal na hamulcu.

Kierowca raczej z  z Łotwy ... dobrze, ze mu radzieckie zwyczaje
przeszly :-)

Jeszcze jest mozliwosc, ze to automatyczne hamulce volvo, ale ponoc
nie
https://www.autoblog.com/2017/11/16/volvo-semi-autonomous-driver-reaction-video/

https://www.youtube.com/watch?v=ridS396W2BY

J.

Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze