Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze

Data: 2019-12-29 16:16:32
Autor: Zenek Kapelinder
Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
Co kraj to obyczaj. Sporo ludzi zginelo u nich w zamachach terrorystycznych.. Do tego pan Internet mówi że limity prędkości są niskie. Teren zabudowany 30-50, autostrada 90, droga szybkiego ruchu 80. Karane są przekroczenia o 1 kilometr. Jak tam tak bezpiecznie to dlaczego w Polsce nie wprowadza takich samych ograniczeń i kar? Wpisywać miasta w których ludzie chcą żeby za 31 na 30 był 1 punkt i 10% miesięcznego wynagrodzenia.

Data: 2019-12-29 16:25:21
Autor: japanizer
On Monday, December 30, 2019 at 9:16:34 AM UTC+9, Zenek Kapelinder wrote:
Co kraj to obyczaj. Sporo ludzi zginelo u nich w zamachach terrorystycznych.

Ano, jakiś debil zabił u nich prawie 80 osób w 2011 roku. Ku chwale ojczyzny.

U nas z powodu smogu umiera rocznie 45000 osób. Suweren ma to gdzieś, bo zimą musi śmierdzieć.

Data: 2019-12-29 18:13:34
Autor: Zenek Kapelinder
Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
Nie zalozyl bym się o te 45 tysiecy osób ze wszystkie od smogu umarły. Srodek zimy a teraz w Lodzi są 54 jednostki. Smog zaczyna się od 150-200. Jest tred na różne proekologiczne akcje to i propaganda wciska ludziom kit. Niedawno jak w USA poszla nagonka na papierosy to sie okazalo ze tam wszyscy od nich umierali. Jak umarl dziadek 92 lata i palil to oczywiście umarł od papierosów. I w statystykach wyszlo co chcieli żeby wyszło.

Data: 2019-12-30 10:59:57
Autor: Budzik
Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
UĹźytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

Nie zalozyl bym się o te 45 tysiecy osób ze wszystkie od smogu
umarły. Srodek zimy a teraz w Lodzi są 54 jednostki. Smog zaczyna
się od 150-200.

Skad wziałes te 150-200?
W Finlandii wystarczy 50 µg/m3 pyłów zawieszonych w powietrzu aby władze informowały o tym obywateli. Alarm smogowy we Francji wszczynany jest gdy w powietrzu znajduje się 80 µg/m3.

Jest tred na róşne proekologiczne akcje to i
propaganda wciska ludziom kit.

Mowisz tak bo jestes stary i ci nie zalezy ;-P

Niedawno jak w USA poszla nagonka na
papierosy to sie okazalo ze tam wszyscy od nich umierali. Jak umarl
dziadek 92 lata i palil to oczywiście umarł od papierosów. I w
statystykach wyszlo co chcieli żeby wyszło.

Sugerujesz ze fajki nie zabijaja czy ze zabijaja mniej czy jeszcze coś innego?
Daj proszę linka do jakiej sytuacji odnosił się twój komentarz.

--
Pozdrawia... Budzik
Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy

Data: 2019-12-30 06:20:05
Autor: Zenek Kapelinder
Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
Zdradzę Ci tajemnice. Jak napiszesz w wyszukiwarce " Skala czystości powietrza " i klikniesz "grafika". To wyszukiwarka wyszuka 3 pierdyliony siedemset tabelek ze skalą czystości powietrza. Tylko nie mów o tym nikomu bo to tajemnica że tak mozna.

Data: 2019-12-30 16:59:56
Autor: Budzik
Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

[...]
To zapytam inaczej (tak zebys zrozumiał) - czy cieszy cie to ze Twoje powietrze miesci sie w skali do 200 jednostek skoro cały swiat wie ze rowniez ponizej tego progu powietrze jest szkodliwe i dlatego stosuje duzo bardziej wysrobowane normy?

--
Pozdrawia... Budzik
"Każde dziecko jest poniekąd geniuszem w oczach swych rodziców,

Data: 2019-12-30 10:36:06
Autor: Zenek Kapelinder
Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
Moje powietrze mieści się w przedziale 5-60. Wynika to z moich obserwacji jak praktycznie codziennie sprawdzam w necie pogodę. Wlasnie na potrzeby odpowiedzi sprawdzilem. Teraz jest 47. Nie wiem o jakich dwustu rozmawiasz bo nigdy tyle nie widziałem. Mieszkam w samym centrum bardzo duzego miasta, prawie 700 tysiecy ludzi. Stacja monitorujące jest niecały kilometr ode mnie.

Data: 2019-12-30 20:59:56
Autor: Budzik
[...]

Sprawdzaj dokładnie. Wczoraj około 21 w niektorych czesciach Łodzi było  pm prawie 250!

--
Pozdrawia... Budzik
"Wiarą można manipulować. Tylko

Data: 2019-12-30 14:11:08
Autor: Zenek Kapelinder
Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
Pewno na Starym Zlotnie, Julianowie, Nowosolnej itp. Tam osiedla domków jednorodzinnych. Z tym że tam bogata patologia mieszka i pali oponami i czym się da. Daleko ode mnie. W śródmieściu gdzie mieszkam i sie poruszam powietrze lepsze niz w Zakopanem. Z ciekawości daj stronę gdzie o tych strasznie dużych zanieczyszczeniach przeczytales. Kiedys mialem aplikacje co monitorowala na bieżąco i nic takiego o czym napisales nie widziałem. Za to bardzo często na drodze przelotowej przez Lodz bylo jednocyfrowo. Cos chyba nawijasz makaron na uszy ze w lodzi taki syf jeśli teraz o 23:06 aplikacja z pogodą podaje że jest 40. Przy chyba pięciu stacjach w Lodzi jeśli na jednej jest 200 to żeby średnia wyszła 40 na którejś musiały by być ujemne zanieczyszczenia. Chyba że policzyles ze 40x5=200. Ale tak sie nie liczy.

Data: 2019-12-30 14:24:21
Autor: WS
On Monday, December 30, 2019 at 11:11:10 PM UTC+1, Zenek Kapelinder wrote:
W śródmieściu gdzie mieszkam i sie poruszam powietrze lepsze niz w Zakopanem

Nie da sie ukryc, ze gorskie miejscowosci lezace w dolinach z kiepskim przewiewem to totalna porazka...
Cos chyba nawijasz makaron na uszy ze w lodzi taki syf jeśli teraz o 23:06 aplikacja z pogodą podaje że jest 40.

59 pokazuje teraz... http://aqicn.org/city/poland/lodz/lodz-gdanska-16/pl/

Data: 2019-12-30 15:10:09
Autor: Zenek Kapelinder
Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
00:08 - 31. Jak sa dwie stacje to żeby srednio było 200 to przy tej drugiej nietoperze by spadały.

Data: 2019-12-31 05:59:55
Autor: Budzik
[...]

Pokazuje tylko ze takie miejsca są.

W śródmieściu gdzie mieszkam
i sie poruszam powietrze lepsze niz w Zakopanem.

trudno zeby było gorsze...

[...]

Sporawdzałem na airly. I nie, nie dodawałem pmek roznego rodzaju.

--
Pozdrawia... Budzik
"Wiedza to władza. Ale niewiedza, niestety, nie oznacza jeszcze

Data: 2019-12-30 22:41:14
Autor: Zenek Kapelinder
Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
Nie pokazujesz tylko napisales. Tam gdzie podobno widziales są dane z całego roku. Były chwilowe przekroczenia ale 200 a tym bardziej 250 nie zauważyłem żeby było. Może nie pisz a pokaż.

Data: 2020-01-01 15:00:00
Autor: Budzik
[...]

Zenku, naprawde nie bede cie przekonywał na siłe.
Airly z tego co widze pokazuje dane z ostatnich 24h.
I musisz mi uwierzyc na słowo ze jak poklikałem po Łodzi to wtedy tyle pokazywało. Oczywiście miejscami, nie mowie ze wszedzie.
Teraz kliknałem np jakiejs miejsce w Łodzi o nazwie Rzgów i pokazuje wczoraj wieczorem około 200 pm10 ale to moze być zwiazane z fajerwerkami(?).
Mozesz tez uwierzyc wszelkim raportom które pokazują ze jest w tym temacie słabo.
Albo mowic sobie głosno: jest dobrze i sie tematem nie przejmowac :)
Podobno to całkiem niezła metoda leczenia - zbic termometr i od razu temperatura znika!

--
Pozdrawia... Budzik
"Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z

Data: 2020-01-01 08:22:20
Autor: Zenek Kapelinder
Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
Airly możesz sobie w dupe wsadzic. To sieć amatorska. Uznana dysponująca atestowanymi urządzeniami jest aqicn. W Lodzi są czynne dwie dwie profesjonalne stacje badające stan powietrza. Nie możesz mnie przekonac ani po dobroci ani na siłę bo do tego potrzebne by były argumenty których nie masz. Ale jako znany ale marny manipulator możesz kombinowac dalej jak zrobić żeby wyszło na Twoje nawet jak klamiesz jak stara cyganka. W Lodzi teraz jest 49 jednostek. To bardzo malo. Nowy Jork 59, Lyon 110, Londyn 109, Paryż 90, Tel Awiw 120, Moskwa 57. W Polsce Kraków 63, Wrocław 62, Katowice 101. W najbardziej zamieszczonym kilka lat temu mieście w Europie Wodzislawiu teraz jest 59.

Data: 2020-01-01 17:50:21
Autor: Marcin N
[...]

Czy to znaczy, że Polsce media fałszują wyniki, żeby pokazać, że jest źle?

Mam znajomych z Krakowa, którzy przenieśli się z całymi rodzinami do Trójmiasta ze względu na powietrze. Dzieciaki przestały chorować. To jak to jest? Efekt placebo?

--
MN

Data: 2020-01-01 09:43:39
Autor: Zenek Kapelinder
Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
Nie wiem czy fałszują. Każdy ma dzisiaj dostęp do informacji o zanieczyszczeniu powietrza. Wcześniej podałem jakie było zanieczyszczenie w momencie kiedy pisalem odpowiedz. I to były oficjalne dane międzynarodowej profesjonalnej organizacji do której dane podał Wojewódzki Inspektorat Ochrony Srodowiska. Z zanieczyszczeniem powietrza nie jest tak jak ze skażeniem radioaktywnym ze nawet jak już nie ma to i tak trzydziesci tysiecy lat bedzie sie utrzymywało. Jak pisałem w Krakowie było 63. Bardzo dobry wynik jak na bardzo duze miasto. Co do Twojej opowieści ze znajomi całymi rodzinami itp to odpowiem ze podchodzę do niej z dużą rezerwą. Wydaje mi się że powstała na potrzeby odpowiedzi i z realem ma tyle wspolnego co informacja Radia Erewań o rozdawaniu emerytom samochodów marki Wołga na Placu Czerwonym.

Data: 2020-01-01 21:00:00
Autor: Budzik
Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

Co do Twojej opowieści ze znajomi całymi rodzinami

Pociesze cie ze to nie była moja odpowiedz ;-DDD

--
Pozdrawia... Budzik
"Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych

Data: 2020-01-01 14:28:47
Autor: Zenek Kapelinder
Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
A chciałeś zebym Tobie odpowiedział jak nie pytales?

Data: 2020-01-01 21:26:00
Autor: J.F.
Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
Dnia Wed, 1 Jan 2020 09:43:39 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
napisał(a):
[...]

Biorac pod uwage, ze Polsce groza kary ... to moze WIOS obniza,
oczywiscie pro publico bono :-)

J.

Data: 2020-01-01 15:26:21
Autor: Zenek Kapelinder
Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
Po co maja sprawdzać, wystarczy że w dzienniku powiedza. Powtórzy za nimi gazwyb i już cofnac się nie da bo są ludzie co w to uwierza.

Data: 2020-01-01 23:41:50
Autor: J.F.
Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
Dnia Wed, 1 Jan 2020 13:47:14 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
napisał(a):

Jak by zanizali to TVN by o tym informował bez przerwy a opozycja
domagała się nowych wyborów.

Jest to jakis argument, ale jak TVN ma to sprawdzic ?

A jak liczba wtajemniczonych bedzie niewielka i sami wierni, to sie
TVN nie dowie.

J.

Data: 2020-01-01 17:59:59
Autor: Budzik
Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
Użytkownik Marcin N marcin5.usun.wykasuj@onet.pl ...

[...]

Cały Zenek.
Airly mu sie nie podoba no to powie ze amatorska (co to znaczy własciwie w tym kontekscie?)
Jako profesjnalna poda siec ktora ma mniej czujników ale za to profesjonalnych... Na czym ten profesjonalizm polega?
Raporty mu sie nie podobaja to powie ze kolo jego domu jest ok.
Pewnie te raporty tez amatorskie.
Potem sprawdzi wyniki w dzien w ktorym rzeczywiście powietrze jest czyste i zadowolony idzie spac.
Aha, zapomniałem jeszcze ze w miedzyczasie trzeba drugą strone wyzwać od manipulatora. Jakie to zenkowe... :-DDD

--
Pozdrawia... Budzik
Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem

Data: 2020-01-01 10:23:42
Autor: Zenek Kapelinder
Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
Podałem źródło do którego dane podaja instytucje państwowe a nie wielbiciele gowniary co leczyła się psychiatrycznie i w wieku 15 lat zrezygnowała z nauki w szkole. Dane z rządowej instytucji wykluczają manipulacje. Może nie ilość a jakość pomiarow ma w przypadku zanieczyszczeń znaczenie. Nie masz racji i nie potrafisz się do tego przyznać a niekompetencje ukrywasz za klamstwem. Jakie to Budzikowe.

Data: 2020-01-01 14:23:56
Autor: Zenek Kapelinder
Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
To był wywiad a nie sprawozdanie w sejmie. Ale niech Ci będzie. Te 45 tysiecy to  palacze papierosów czy niepalący? Jaka jest smiertelnosc w zaleznosci od wieku? Zeby sie nie okazalo ze najwiecej jest 82 latkow. Wśród palaczy przedwcześnie od papierosow umiera 60 000 ludzi a wszystkich 70 000. Jak widzisz dajesz się zmanipulowac jakiemuś ministrowi co dla kasy powie wszystko co będzie pasowało rządowi. Jak od papierosów tyle umiera to chyba powinni ich zakazac. Na pasach zginęło z przyczyn różnych niecale 400 osób i chcą ujebac kilka milionow kierowców. Od alkoholu rocznie w Polsce umiera kilkanascie tysiecy ludzi, od marihuany zadna. Wielu alkoholików paliło papierosy. Jakos rozdzielili zgony od fajek, brudnego powietrza i gorzaly? Czy mają jakąś uniwersalna pulę trupów i z niej pobieraja w zależności od potrzeb. Poczytaj tutaj https://portal.abczdrowie.pl/najczestsze-przyczyny-zgonow-wsrod-polakow
Wychodzi ze w Polsce nikt nie umiera ze starości.

Data: 2020-01-02 07:58:39
Autor: Zenek Kapelinder
Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
Data: 2020-01-02 11:18:17
Autor: Zenek Kapelinder
Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
Dziekujesz za co? Ze Cie w chuja zrobil. Na stronie która dal są  dane archiwalne do   2018 roku. A Ty taki glupi byles ze nie sporawdziles. Napisal ze w 2019 tyle bylo.

Data: 2020-01-02 11:20:38
Autor: Zenek Kapelinder
Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
W zasadzie powinienem Ci podziękować za zrobienie Budzika w chuja..

Data: 2020-01-02 17:59:57
Autor: Budzik
Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze

Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:7dc474c4-fe00-4ab6-89e8-3d61f7506d76@googlegroups.com...
Nie muszę szukać źródeł bo je znam. Według naukowych w Lodzi nigdy nie było 200-250 jednostek. Znaczy to że jeśli napisales ze tyle było klamales. Do tego zlapny za rękę krzaczysz ze
nie Twoja ręka.

Ja tam widze, ze PM10 na stacji Jana Pawla II
w okolicach  18.02.2019 siegnal 237 jednostek
http://powietrze.gios.gov.pl/pjp/archives

Dziekuje JF
Jak widac 200 sie zdarza, powyzej 100 to juz bardzo czesto ale kolega woli nieswiadomośc...
Zenek łatwo szafuje słowami o kłamstwie (pewnie projekcja), ciekawe czy odszczeka...

--
Pozdrawia... Budzik
"Obdarowany mówi dziękuję,

Data: 2020-01-02 17:39:10
Autor: Zenek Kapelinder
Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
Sprawdzilem. Cos rura Ci zmiekła, grzeczniejszy się zrobiles. Może sprawdzimy jakie jest powietrze u Ciebie i JF. Dajcie miasta w których żyjecie.

Data: 2020-01-02 22:53:44
Autor: radekp@konto.pl
Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
02 Jan 2020 17:59:57 GMT, w <XnsAB38BB10EA8F8budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1>,

Hahaha. W życiu nie odszczeka :)

Data: 2020-01-03 00:59:57
Autor: Budzik
[...]

Sprawdz dokładnie...

--
Pozdrawia... Budzik
Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."

Data: 2020-01-03 03:46:53
Autor: Zenek Kapelinder
Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
A jest tam jakas stacja z atestem czy tylko nie skalibrowane samoróby? 160 w Lodzi. Niby dużo ale jeśli to 3 razy po 15 minut w grudniu to mało. Mniej niż pod Poznaniem gdzie 160 nigdy nie było ale 140 jest przez cały czas. Daj stacje to sprawdze.

Data: 2020-01-03 04:54:19
Autor: Zenek Kapelinder
Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
Raz wystarczy. Uwazasz ze jak będziecie częściej pisali będziecie mieli więcej racji? Poczucie na to że nikomu nie będzie się chciało sprawdzić albo że uwierzy w amatorskie pomiary. U mnie teraz 35. Ile u Ciebie? Pod Poznaniem raz ze nie wiadomo gdzie, dwa ze na zadupiach drogich stacji nie stawiają.

Data: 2020-01-03 05:59:56
Autor: Budzik
Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

Sprawdzilem. Cos rura Ci zmiekła, grzeczniejszy się zrobiles.

Sprawdziłes? Znalazłes dane za 2019? Czy nadal twierdzisz ze sa tylko za 2018?

Może
sprawdzimy jakie jest powietrze u Ciebie i JF. Dajcie miasta w
których żyjecie.

Ale przeciez sprawdzaj - masz narzędzie, ja mieszkam pod Poznaniem.

Za ostatni miesiac jest lepiej niz w Łodzi bo maks to 160.

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2020-01-03 12:59:56
Autor: Budzik
[...]

No przeciez JF dał ci narzedzie ze strony GIOSu!
BTW dzis na południu Polski przekroczenia norm o 7 razy! Mało?

--
Pozdrawia... Budzik
Dyplomata potrafi powiedzieć "idź do diabła" w taki sposób,

Data: 2020-01-03 13:34:19
Autor: J.F.
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:d6750656-6970-4c6b-82f8-e3bb7127d306@googlegroups.com...

Sprawdzilem. Cos rura Ci zmiekła, grzeczniejszy się zrobiles. Może sprawdzimy jakie jest powietrze u Ciebie i JF. Dajcie miasta w których żyjecie.

Nie klam.
Albo sprawdz jeszcze raz - tym razem starannie.

J.

Data: 2020-01-07 16:16:27
Autor: J.F.
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:119e140c-599d-47b8-ad09-38bde7c1f8fd@googlegroups.com...

Raz wystarczy. Uwazasz ze jak będziecie częściej pisali będziecie mieli więcej racji?
Poczucie na to że nikomu nie będzie się chciało sprawdzić albo że uwierzy w amatorskie pomiary.

Jakie amatorskie ? Widac klamales pelna geba jak pisales, ze sprawdzales.

U mnie teraz 35.

Ale nie teraz tylko rok temu.

Poczekaj na mrozy i sie pochwal :-)

J.

Data: 2020-01-01 14:25:12
Autor: Zenek Kapelinder
Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
Ale ta sama religia tylko inna frakcja.

Data: 2020-01-01 16:53:35
Autor: japanizer
Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
On Thursday, January 2, 2020 at 9:24:39 AM UTC+9, RoMan Mandziejewicz wrote:

Śmieszy mnie zrównywanie globalnego ocieplenia z poziomem CO2 w
atmosferze. CO2 jest słabym czynnikiem cieplarnianym, szczególnie przy
tak niewielkim stężenia, jak obecne jest w atmosferze Ziemi. Jakoś we
wszelkich materiałach skwapliwie pomija się najważniejszy gaz
cieplarniany - parę wodną. Jej stężenie w atmosferze podlega bardzo
dużym wahaniom. Bardzo ładnie widać to na przykładzie Wikipedii, gdzie
jeszcze w tabelce podaje się, że para wodna odpowiadać może nawet za
72% efektu cieplarnianego ale już na wykresie obok para wodna jest
pominięta:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Gaz_cieplarniany#Wk%C5%82ad_poszczeg%C3%B3lnych_gaz%C3%B3w_w_efekt_cieplarniany_na_Ziemi

To tak jakby wnioskować, że azot jest najważniejszym gazem podczas procesu oddychania, a tlen jest w zasadzie nieistotny, gdyż jest go w powietrzu tylko 20%.

Bardzo ciekawy artykuł na ten temat:

https://www.giss.nasa.gov/research/briefs/schmidt_05/

  We find that water vapor is the dominant substance -- responsible for about 50% of the   absorption, with clouds responsible for about 25% -- and CO2 responsible for 20% of the   effect. The remainder is made up with the other minor greenhouse gases, ozone and methane   for instance, and a small amount from particles in the air (dust and other "aerosols").   If, for instance, CO2 concentrations are doubled, then the absorption would increase by 4   W/m2, but once the water vapor and clouds react, the absorption increases by almost 20 W/m2   -- demonstrating that (in the GISS climate model, at least) the "feedbacks" are amplifying   the effects of the initial radiative forcing from CO2 alone. Past climate data suggests   that this is what happens in the real world as well.

Data: 2020-01-01 23:29:43
Autor: Marcin N
Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
Ale ta sama religia tylko inna frakcja.

Ani jeden temat, ani drugi - nie ma nic wspólnego z wiarą.

Za to twierdzenie, że człowiek nie jest sprawcą globalnego ocieplenia jest niewyobrażalną zbrodnią.

Polecam posłuchać, a nawet zrozumieć (po angielsku):

https://youtu.be/oa13KrOvE2s

--
MN

Data: 2020-01-01 23:35:16
Autor: J.F.
Dnia Wed, 1 Jan 2020 23:29:43 +0100, Marcin N napisał(a):
Ale ta sama religia tylko inna frakcja.

Ani jeden temat, ani drugi - nie ma nic wspólnego z wiarą.
Za to twierdzenie, że człowiek nie jest sprawcą globalnego ocieplenia jest niewyobrażalną zbrodnią.

No coz, powiedzmy tak: 15 tys lat temu tu byl lodowiec.
I jakos stopnial bez udzialu czlowieka. Czemu ?
Jaki jest udzial czlowieka w tym naturalnym ociepleniu klimatu ?

Polecam posłuchać, a nawet zrozumieć (po angielsku):
https://youtu.be/oa13KrOvE2s

Trudniejsze pytanie: to nie byl jedyny lodowiec, tylko ktorys z kolei.
Ile musimy wegla i ropy spalic, zeby kolejny lodowiec u nas nie
powstal ?

J.

Data: 2020-01-02 08:59:20
Autor: RoMan Mandziejewicz
Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
Hello Marcin,

Thursday, January 2, 2020, 8:29:34 AM, you wrote:

[...]

Podobno naukowe prognozy sprzed 30 lat - sprawdzają się obecnie co do joty.

Gdzie jest ten ponad metrowy wzrost poziomu mórz i oceanów?

Cały świat naukowy mówi jednym głosem.

Nie cały. Ale głos rozsądku brzmi coraz ciszej. Bo jest politycznie
niepoprawny i wyśmiewany.

Naprawdę zachęcam do zgłębienia tematu. Jest ciekawy, jest też deprymujący. Niektórzy wpadają w eko-depresję (jest już taka jednostka
chorobowa).

I z powodu choroby psychicznej ekohisteryków mam uwierzyć w sprawczą
rolę człowieka?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2020-01-01 20:59:59
Autor: Budzik
[...]

Ciesze sie ze wykluczasz manipulacje na poziomie rządowym.
Tu masz opinie ministra Kurtyki.
https://businessinsider.com.pl/polityka/zanieczyszczenie-powietrza-w-
polsce-ilu-polakow-umiera-z-powodu-smogu/8qr37r4

- Nie możemy bagatelizować tego, że około 45 tys. Polaków każdego roku umiera przedwcześnie z powodu złej jakości powietrza, że na 50 miast najbardziej zanieczyszczonych w UE aż 36 to miasta polskie - dodaje minister Kurtyka.

--
Pozdrawia... Budzik
Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia

Data: 2020-01-03 00:59:57
Autor: Budzik
Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

W zasadzie powinienem Ci podziękować za zrobienie Budzika w chuja.

w takich sytuacjach moj dziadek zwykł mawiac ze musisz jechac do Warszawy i złozyc reklamacje w ministerstwie edukacji!

--
Pozdrawia... Budzik
H. Jackson Brown, Jr.

Data: 2020-01-02 05:59:58
Autor: Budzik
[...]

Podałem ci wywiad z ministrem bo chciałes zrodła rzadowego.
Jezeli chcesz zrodeł naukowych to jest ich od groma i troche - mysle ze gdzies tak z 95% tego co znajdziesz.

--
Pozdrawia... Budzik
którzy nie mają już nic do stracenia. "  Janis Joplin

Data: 2020-01-02 10:19:21
Autor: ąćęłńóśźż
Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
Dobrze jest na kogo zwalić.
"To nie my [np. nie robimy badań przesiewowych], to oni sami [palą]".

-- -- -
"około 45 tys. Polaków każdego roku umiera przedwcześnie z powodu złej jakości powietrza" - dodaje minister

Data: 2020-01-01 23:19:42
Autor: Marcin N
[...]

Mieszasz tematy. Greta nie mówi o zanieczyszczeniu, tylko o ociepleniu. To zupełnie nie to samo.

--
MN

Data: 2020-01-02 01:24:34
Autor: RoMan Mandziejewicz
[...]

Trzeba być niewiarygodnie zadufanym w sobie, żeby ot, tak - bez
jakiejkolwiek WŁASNEJ wiedzy na ten temat - ferować takie wyroki.

Globalne ocieplenie jest faktem niezaprzeczalnym. Wątpliwości budzą
PRZYCZYNY i to, jaki jest RZECZYWISTY wpływ działalności człowieka na
to zjawisko.
[...]

Dlaczego para wodna jest niewygodna? Ponieważ stężenie pary wodnej ma
bardzo ścisły związek z zachmurzeniem i efektem swoistej samoregulacji
- skraplająca się w chmury para wodna powoduje zwiększenie albedo i
zmniejszenie pochłaniania promieniowania słonecznego przez atmosferę.
Niestety, że względu na dość dużą bezwładność zjawisk atmosferycznych
cykle ocieplania/chłodnienia są bardzo powolne.

W bilansie cieplnym naszej atmosfery jest bardzo wiele niewiadomych.
Naukowcy straszą nas od dziesiątek lat. Według starych ,,naukowych"
przepowiedni pół Europy już powinno być pod wodą - poziom wód miał
wzrosnąć o ponad metr. Wzrósł STUKROTNIE mniej. DWA RZĘDY wielkości
błędu.

Dla mnie niewyobrażalną zbrodnią jest zamykanie niemieckich elektrowni
atomowych na żądanie oszalałych ekohisteryków. Nawet nie z powodu CO2
ale z powodu niemieckich elektrowni węglowych, które spalą dalsze
miliardy ton węgla brunatnego.
Zbrodnią jest zablokowanie rozwoju elektrowni wiatrowych w Polsce.
Zasmucające jest wikłanie się ,,ekologów" w spory na temat wyższości
nad niższością w sprawach błahych zamiast nacisków na sprawy istotne.

Histeria i jazgot zamiast merytorycznej dyskusji. Granie na emocjach.
I wydawanie nieprawdopodobnych pieniędzy na granty, w których dowodzi
się aktualnie obowiązujący obraz rzeczywistości.

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2020-01-02 01:05:16
Autor: WS
Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
On Thursday, January 2, 2020 at 9:32:49 AM UTC+1, Kviat wrote:

I wszystko jasne. Praktycznie każdy "naukowiec" sceptyk siedzi w kieszeni korporacji.
Swego czasu koncerny tytoniowe opłacały naukowców, którzy twierdzili, że palenie nie szkodzi.

Takie czasy... :(
Jest zamowienie => jest oczekiwany wynik
Niestety tak samo dziala to w kregach uniwersyteckich... chcemy potwierdzic nasz wplyw na ocieplenie? Chcemy. To placimy za takie badania, uwalamy (czyli nie finansujemy) teorie przeciwne...

Data: 2020-01-02 01:28:13
Autor: WS
Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
On Thursday, January 2, 2020 at 10:09:35 AM UTC+1, Mateusz Viste wrote:
Od całego przemysłu motoryzacyjnego
zaczynając, a kończąc na ogólno-pojętej energii. Dlaczego tak nie jest?

Nie jest to takie czarno/biale...
np. przemysl motoryzacyjny obwiniany za emisje CO2 wbrew pozorom sporo zyskuje na tym calym eko... Co kilka lat wymiana samochodow na "super ekologiczne", doplaty do wymiany (np. u Niemcow) - biznes sie dzieki temu kreci, choc na chopski rozum uzywanie samochodow z 10-20 lat byloby bardziej ekologiczne/ekonomiczne...

Podobnie energetyka - zmainy przepisow wymuszaja rozwoj, postep.. dostaja spore dotacje, a za podwyzki cen energii i tak placi klient, wiec dla nich to jest przezroczyste... Za to w obu branzach blokuje sie tania, "nieekologiczna" konkurencje ;)
chocby tanie indyjskie samochody, ktore pewnie dalo by sie kupic w cenie lepszego roweru ;), ale nie maja niezbednej elektroniki i nie spelniaja EURO xxx ;)

Data: 2020-01-02 10:09:32
Autor: Mateusz Viste
2020-01-02 o 01:05 -0800, WS napisał:
[...]

No ale idąc tym tokiem rozumowania, teoria "wszystko gra, to natura
się sama zmienia i tak ma być" powinna być przodująca - wszak dużo
więcej pieniędzy zależy od niej. Od całego przemysłu motoryzacyjnego
zaczynając, a kończąc na ogólno-pojętej energii. Dlaczego tak nie jest?

Mateusz

Data: 2020-01-02 03:17:24
Autor: WS
Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
On Thursday, January 2, 2020 at 11:58:42 AM UTC+1, Budzik wrote:

Czyli przemysł płaci za coraz wyzsze normy spalin których potem nie jest w stanie spełnic i mamy afery jak vw gate.
Mocna rzecz :)

no, tu juz troche sie przejechali ;), ale jak sie poczyta np. wymagane sposoby badan pojazdow na EURO x, to widac, ze pisal to ktos z branzy... sa ustawione dokladnie pod produkowane silniki...
np. sam. z DPF => bada sie do skutku, az spelni... ;) bo jak np. sie wypala, to wiadomo, ze nie spelnia, wiec badamy jeszcze raz... i jeszcze, jak 101 proba jest OK, to spelnia ;)

Data: 2020-01-02 10:25:18
Autor: Shrek
[...]

Jakbym był foliarzem, to bym powiedział że dlatego, żeby stworzyć uregulowania podnoszące poziom technologi niezbędnych do wyprodukowania czegokolwiek tak wysoko, żeby nikt nowy nie wszedł na rynek, a nawet ci co mają więcej kasy na opłacanie narracji wykosili tycz co mają mniej kasy (a więc i na opłacanie narracji przeciwnej). I nie jestem przekonany, czy gdybym był foliarzem, to nie miałbym racji;)

--
Shrek

Data: 2020-01-02 10:58:40
Autor: Budzik
Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
Użytkownik WS LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl ...

[...]

"Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"

Data: 2020-01-02 07:43:05
Autor: Shrek
[...]

Obecnie uważa się, że sumaryczne sprzężenie od chmur jest jednak dodatnie.

--
Shrek

Data: 2020-01-02 09:32:22
Autor: Kviat
W dniu 02.01.2020 o 08:59, WS pisze:
On Thursday, January 2, 2020 at 8:29:34 AM UTC+1, Marcin N wrote:

Cały świat naukowy mówi jednym głosem.

tak nie do konca ;)
  https://www.pch24.pl/cop24-- globalne-ocieplenie-

Jak rozumiem to miał być żart?

Dr Craig D. Idso
http://www.heatisonline.org/contentserver/objecthandlers/index.cfm?id=3645&method=full

I wszystko jasne. Praktycznie każdy "naukowiec" sceptyk siedzi w kieszeni korporacji.
Swego czasu koncerny tytoniowe opłacały naukowców, którzy twierdzili, że palenie nie szkodzi.

BTW dobrych pare lat temu byla jakas (juz nie pamietam) konferencja poswiecona zmianom klimatycznym, do udzialu w ktorej byli dopuszczeni tylko zwolennicy teorii mowiacej o znacznym wplywie czlowieka ;), wiec jesli granty mozna dostac tylko na takie badania, to taki musi byc wynik ;)

A w rzeczywistości zapewne było tak, jak z płaskoziemcami. Też płaczą, że nie dostają grantów na badania, bo oficjalny kształt Ziemi musi być jedyny słuszny i dlatego nie są dopuszczani do udziału w naukowych konferencjach.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2020-01-02 09:59:58
Autor: Budzik
Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
Użytkownik  Kviat ...

[...]

=3645&method=full I wszystko jasne. Praktycznie każdy "naukowiec" sceptyk siedzi w kieszeni korporacji.
Swego czasu koncerny tytoniowe opłacały naukowców, którzy
twierdzili, że palenie nie szkodzi.

Takich przykładów jest od groma. Ale zeby pozostać w temacie energetyki, ostatnio pojawił sie list naukowców w ktorym lobbowano za weglem.
Jak przyjrzec sie blizej kto podpisał np z ramienia Polski do znów pojawiaja sie same osoby zwiazane z branza.

--
Pozdrawia... Budzik
Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy potrafią zepsuć stalową kulę...

Data: 2020-01-02 10:21:00
Autor: Shrek
Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
W dniu 02.01.2020 o 08:29, Marcin N pisze:

Temat jest niezwykle szeroki.
3 lata temu miałem identyczne zdanie jak Ty. Zacząłem się edukować, czytać. Dziś mówię zupełnie co innego. Większość 'popularnych' argumentów przeciwników sprawczej roli człowieka - jest dokładnie wyjaśnionych.
Podobno naukowe prognozy sprzed 30 lat - sprawdzają się obecnie co do joty.

Gwoli ścisłości jeden ze scenariuszy się sprawdza. Było wiele scenariuszy, modyfikowanych co zjazd IPCC, więc nie ma siły, żeby któryś się nie sprawdził;) To trochę jak z kryzysem ekonmicznym. Niby nie wiadomo kiedy, ale zawsze ktoś przewidzi. Żeby mieć pełny model należałoby go zwalodwać startując powiedzmy milion lat temu i zobaczyć jak sobie poradzi. Z tego co wiem, nawet nie próbowano, twierdząc, że mamy doskonały i pełny model (jak skoro mamy wiele?), ale ograniczonego do "naszych" potrzeb. Wiem o co chodzi, rzeczy modeluje się z pewną dokładnością, ale nie można nazwać tych modeli pełnymi. Mają swoje ograniczenia i pełne nie są. W naszym przypadku są ograniczone do jednego mrugnięcia okiem w skali życia planety, więc nie ma żadnej _gwarancji_  że nie pomijają czegoś istotnego.

Cały świat naukowy mówi jednym głosem.
Naprawdę zachęcam do zgłębienia tematu. Jest ciekawy, jest też deprymujący. Niektórzy wpadają w eko-depresję (jest już taka jednostka chorobowa).

Masz rację. Ja jestem przekonany, że ocieplenie następuje, jestem przekonany, że człowiek się do tego _przyczynia_ jednak brakuje mi jednego. Przekonania że nasza wiedza na temat klimatu jest w miarę pełna. Już wyjaśniam dlaczego - nie znamy (a przynajmniej ja nie znalazłem) żadnego sprzężenia zwrotnego ujemnego. Oczywiście poza oczywistym faktem, że im cieplej tym generalnie więcej wypromieniujemy ciepła w kosmos - ale ma ono jedną wadę - może tylko ograniczyć wzrost temperatury, ale nie może go cofnąć - jak z czajnikiem - zostawisz na gazie, to po pewnym czasie temeratura przestanie rosnąć, ale sama z siebie nie spadnie. A jednak klimat się w przeszłości również ochładzał i to w stopniu znacznie większym niż można uzasadnić zmianą energii otrzymywanej od słońca. I teraz pytanie - jak to się stało, skoro sprzężenie związane z większą ilości wypromieniowanego ciepła może co prawda ograniczyć wzrost temperatury, ale nie może spodowdować jego spadku? Próbowałem znaleźć odpowiedź na to pytaniem, ale nie znalazłem - przynajmniej przedstawionej w przystępny sposób, żeby przeciętny absolwent polibudy dał radę to ogarnąć. A przecież zapewne nie tylko ja na tym świecie się nad tym zastanawiam, więc ktoś powienien już to wyjaśnić. Nie ma czy źle szukam?

Dlatego uważam, że czegoś nie wiemy. I teraz są dwie możliwości - albo rzeczywiście się na tej ziemi usmażymy, albo za dwa pokolenia będą się z nas śmiali podobnie jak myy= śmiejemy się z przewidywanego trochę ponad wiek temu kryzysu paszowo-gównianego (przewidywano, że w zawiązku z rozwojem motoryzacji konnej konie dowożące paszę dla konie z miast zjedzą tyle, że nie starczy dla tych dla których dowożą, a miasta zatoną w końskich gównach). A potem wynaleziono samochód;)

--
Shrek

Data: 2020-01-02 01:31:15
Autor: RoMan Mandziejewicz
Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
Hello J.F.,

[...]

Nie zapominaj o małej epoce lodowcowej...

Jaki jest udzial czlowieka w tym naturalnym ociepleniu klimatu ?

:) Popatrz tu: https://pl.wikipedia.org/wiki/EPICA

[...]

Obecnie jesteśmy na samej górce cyklu powtarzające się co
kilkadziesiąt tysięcy lat...

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2020-01-02 09:47:57
Autor: radekp@konto.pl
Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
Wed, 1 Jan 2020 23:19:42 +0100, w
<5e0d1afc$0$17360$65785112@news.neostrada.pl>, Marcin N
<marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisał(-a):

> [...]

Mieszasz tematy. Greta nie mówi o zanieczyszczeniu, tylko o ociepleniu. To zupełnie nie to samo.

Jemu wszystko się miesza.
I nie zrezygnowała, tylko zakończyła obowiązkowy tok nauczania.

Data: 2020-01-02 10:10:45
Autor: collie
W dniu 2.01.2020 o 09:47, radekp@konto.pl pisze:

Mieszasz tematy. Greta nie mówi o zanieczyszczeniu, tylko o ociepleniu.
To zupełnie nie to samo.

Jemu wszystko się miesza.
I nie zrezygnowała, tylko zakończyła obowiązkowy tok nauczania.

Jasne, ukończyła obowiązkową podstawówkę, dalszej edukacji
podejmować nie musi. Bo ukradli jej marzenia i dzieciństwo.

https://zapodaj.net/22d3bd27d7cfe.jpg.html

Data: 2020-01-02 10:58:40
Autor: Budzik
Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
Użytkownik collie collie2@vp.pl ...

[...]

Kolejny co bedzie pokazywał ze sa tacy co maja gorzej.
Zamiast skupiac sie na Grecie, lepiej skupic sie na tym co ona reprezentuje. Albo po prostu na problemie, skoro takie małe sprwy potrafią tak rozproszyc... --
Pozdrawia... Budzik
"Istota, która przez całe życie tworzyła pewne określone wyobrażenie
swojej osoby, zginie raczej, niż stanie się antytezą tego wyobrażenia."
Frank Herbert

Data: 2020-01-02 12:13:27
Autor: Marcin N
W dniu 2020-01-02 o 11:58, Budzik pisze:
[...]

Niektóre prognozy naukowe mówią, ze jeśli nie opamiętamy się z paliwami kopalnymi to grozi nam nie +2 stopnie ale +10. To by oznaczało, że ci co mają gorzej - w ogóle nie przeżyją albo w panice uciekną tam, gdzie jeszcze jakoś da się żyć.

--
MN

Data: 2020-01-02 13:33:00
Autor: RoMan Mandziejewicz
[...]

Dawno temu ,,naukowcy" wieszczyli, że końskie odchody w Londynie sięgną
II pietra. A ja cały czas czekam na ten metr wody, który miał być 10
lat temu.

Z podłymi paliwami kopalnymi trzeba się opamiętać z powodu
zanieczyszczenia powietrza.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2020-01-02 05:31:04
Autor: japanizer
Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
On Thursday, January 2, 2020 at 9:33:05 PM UTC+9, RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello Marcin,

> [...]

Dawno temu ,,naukowcy" wieszczyli, że końskie odchody w Londynie sięgną

Serio? Masz jakiś link do (zeskanowanego) artykułu z renomowanego czasopisma naukowego z tamtych czasów, które takie coś wyprodukowało?

A ja cały czas czekam na ten metr wody, który miał być 10
lat temu.

Albo do artykułu z renomowanego czasopisma naukowego (już online), które wyprodukowało, że morza miały się podnieść o 1 metr do roku 2010?

Bo albo na poważnie rozmawiamy, albo szukamy na grupie kogoś, kto największą głupotę palnął...

Data: 2020-01-02 16:38:25
Autor: RadoslawF
W dniu 2020-01-02 o 14:31, japanizer@japanizer.org pisze:

[...]

Chcesz uczestniczyć w dyskusji a podstawowych faktów z historii nie znasz?
https://www.wiz.pl/8,372.html
To jak ty sobie tę dyskusję wyobrażasz? Jak najgłupszy z troli
będziesz się na wszystko domagał linków?

Pozdrawiam

Data: 2020-01-02 16:32:17
Autor: japanizer
On Friday, January 3, 2020 at 12:43:09 AM UTC+9, RadoslawF wrote:

Chcesz uczestniczyć w dyskusji a podstawowych faktów z historii nie znasz?
https://www.wiz.pl/8,372.html
To jak ty sobie tę dyskusję wyobrażasz? Jak najgłupszy z troli
będziesz się na wszystko domagał linków?

Czego to się człowiek nie dowie z internetów. Że np. londyński Times to naukowe czasopismo, a artykuły mają recenzje naukowe.
Dzisiaj na przykład piszą, że jakichś ichni gracz w rugby kostkę skręcił i generalnie jest tragedia narodowa.

A z podlinkowanego przez ciebie artykułu:

  W 1894 r. londyński ,,Times" prognozował, że do 1950 r. każda większa ulica w stolicy   Wielkiej Brytanii zostanie przykryta trzema metrami końskiego łajna.

Jak poszukać bliżej, to okazuje się, że taki artykuł powstał, owszem, ale dopiero w roku 2004:

https://en.wikipedia.org/wiki/Great_horse_manure_crisis_of_1894

  No such statement in the Times, nor conference result, is known, but in 1893 London there   was a complaint that horse manure, formerly an economic good that could be sold, had   become a disposal problem, an economic bad.

No fajnie, czyli jednak naukowcy nie przewidywali, że końskie odchody w Londynie sięgną II piętra (choć wszyscy - i mieszkańcy, i dziennikarze, i naukowcy - słusznie wskazywali, że jest olbrzymi problem z końskim łajnem), a historia o naukowcach piszących o gównie w Londynie sięgającym do II piętra okazała się mitem.

Teraz, Radosławie F, jak będziesz patrzeć w lustro na samego siebie, to możesz sobie coś sobie pod nosem pomarudzić o najgłupszym z trolli czy o "podstawowych faktach z historii".

Data: 2020-01-03 03:43:55
Autor: RadoslawF
W dniu 2020-01-03 o 01:32, japanizer@japanizer.org pisze:

[...]

Nie ja pisałem o źródłach naukowych, ja potwierdziłem że taki
problem był dyskutowany, ale jak kto głupi to ani sam w internecie
nie znajcie ani nie zrozumie jak informację inni mu podlinkują.
I jak rano spojrzysz w lustro to sobie o trollu przypomnij.

Pozdrawiam

Data: 2020-01-02 19:24:21
Autor: japanizer
On Friday, January 3, 2020 at 11:50:03 AM UTC+9, RadoslawF wrote:

> [...]

nie znajcie ani nie zrozumie jak informację inni mu podlinkują.
I jak rano spojrzysz w lustro to sobie o trollu przypomnij.

Cieszę się że zrozumiałeś, że walnąłeś głupstwo.

Miłego roku życzę.

Data: 2020-01-03 15:27:25
Autor: RadoslawF
W dniu 2020-01-03 o 04:24, japanizer@japanizer.org pisze:

[...]

A ja się martwię ze nie zrozumiałeś jakie farmazony piszesz.

Pozdrawiam

Data: 2020-01-03 05:59:56
Autor: Budzik
Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
Użytkownik RadoslawF radoslawfl@gmail.com ...

[...]

....i zbarakło odwagi zeby posypac głowe popiołem...

--
Pozdrawia... Budzik
Z dalszych eksperymentów zrezygnował."  Mark Twain

Data: 2020-01-04 01:00:04
Autor: radekp@konto.pl
Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
03 Jan 2020 05:59:56 GMT, w <XnsAB3940B1032EDbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1>,

Nie pierwszy raz.

Data: 2020-01-04 00:59:26
Autor: radekp@konto.pl
Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
Thu, 2 Jan 2020 16:32:17 -0800 (PST), w
<61b71c30-9327-4588-b8ad-29e3068df169@googlegroups.com>,
japanizer@japanizer.org napisał(-a):

Teraz, Radosławie F, jak będziesz patrzeć w lustro na samego siebie, to możesz sobie coś sobie pod nosem pomarudzić o najgłupszym z trolli czy o "podstawowych faktach z historii".

E tam -- już stwierdzone, że on nie potrafi czytać ze zrozumieniem.

Data: 2020-01-02 16:59:57
Autor: Budzik
[...]

Ale ta historia to piekny przykład tego ze jak sie widzi problem to jest szansa zeby mu zaradzic.
Konie były problemem, zamiast zamykać oczy i uszy i mowic ze az tak bardzo nie smierdzi to zastapiono je samochodami!

--
Pozdrawia... Budzik
Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kimś innym.

Data: 2020-01-02 19:52:57
Autor: RadoslawF
W dniu 2020-01-02 o 17:59, Budzik pisze:

[...]

Problem w tym że samochód miał wadę czyli cenę i zalety jak
zasięg, błyskawiczny czas tankowania i nie potrzebował czasu
na odpoczynek.
Dzisiejszy zamiennik auta jest drogi, ma bardzo długi czas
tankowania, sporo dłuższy niż czas karmienia poprzednika samochodu.

A jak ktoś sprawdzi wiadomości z krajów gdzie elektryków już
trochę jest to dowie się o kolejkach do ładowania elektryków.
Bywają i kolejki do tankowania paliw płynnych, ale tam czeka się
kwadrans a nie kilka godzin.

Dzisiejsze elektryki nie nadają się do zastąpienia aut spalinowych.
Poza wybranymi dziedzinami jak samochód pokazowy w firmie aby
zabłysnąć jako to firma pro ekologiczna.

Pozdrawiam

Data: 2020-01-02 20:57:00
Autor: Marcin N
W dniu 2020-01-02 o 19:52, RadoslawF pisze:
Dzisiejsze elektryki nie nadają się do zastąpienia aut spalinowych.
Poza wybranymi dziedzinami jak samochód pokazowy w firmie aby
zabłysnąć jako to firma pro ekologiczna.

To też można by oprawić w ramki i zamiast Maryjki na ścianie powiesić.

--
MN

Data: 2020-01-02 22:19:15
Autor: kk
On 2020-01-02 20:57, Marcin N wrote:
[...]

Melexy były dla wizerunku?

Data: 2020-01-03 00:18:06
Autor: RadoslawF
W dniu 2020-01-02 o 20:57, Marcin N pisze:

[...]

Można tez się nimi brnadzlować na grupie piejąc z zachwytu
jakie to fajne i pożyteczne ale samemu nie kupować.
Bo takie dobre i pożyteczne ale dla innych niż ci którzy
tu zachwalali. :-)

Pozdrawiam

Data: 2020-01-03 00:59:57
Autor: Budzik
[...]

Analogia nie musi być az tak bardzo wprost!
Ale rozwiazań nalezy szukać.

--
Pozdrawia... Budzik
Jestem mały Talibanek, mam  granatów cały dzbanek, nuklearną walizeczkę

Data: 2020-01-02 16:45:55
Autor: J.F.
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5542246512$20200102133302@squadack.com...
Dawno temu ,,naukowcy" wieszczyli, że końskie odchody w Londynie sięgną
II pietra. A ja cały czas czekam na ten metr wody, który miał być 10
lat temu.

Wenecje zalało.
I cos mowia, ze maja jakies zapory, bo zalewałoby by ich czesciej

J.

Data: 2020-01-02 16:53:51
Autor: Shrek
W dniu 02.01.2020 o 16:45, J.F. pisze:
[...]

Bo się zapada?

--
Shrek

Data: 2020-01-02 17:26:40
Autor: collie
W dniu 2.01.2020 o 16:45, J.F. pisze:

A ja cały czas czekam na ten metr wody, który miał być 10
lat temu.

Wenecje zalało.

Bo nierozsądni Wenecjanie nie usłuchali Pisma. Mowa w nim o piasku,
ale piasek i woda w tym przypadku to wsjo ryba.

,,Każdego zaś, kto tych słów moich usłucha, a nie wypełnia ich,
można porównać z człowiekiem nierozsądnym, który dom swój zbudował
na piasku." (Mt 7, 26)

Data: 2020-01-02 17:31:09
Autor: RoMan Mandziejewicz
[...]

Wenecję zalewa z powodu wiatru a nie 1.5 cm wzrostu poziomu morza.

I cos mowia, ze maja jakies zapory, bo zalewałoby by ich czesciej

Muszą je poprawić.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2020-01-02 17:59:58
Autor: Budzik
Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
UĹźytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...

[...]

Buduja buduja i nie moga skonczyc tych zapĂłr...

Data: 2020-01-02 16:59:57
Autor: Budzik
Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
UĹźytkownik RoMan Mandziejewicz roman@pik-net.pl.invalid ...

[...]

I rozumiem ze poziom wiedzy wtedy i dzis jest dla Ciebie identyczny a to co przewidywano i to co sie dzieje to po prostu zbieg okolicznosci.
Ja rozumiem, ze mozna relatywizować ze mowili ze bedzie 1 stopien a tu prosze, dupa bo jest 0,85 czy coś w ten desen ale czy mozemy sobie pozwolic na takie "gowniane" analizy...?

A z tym metrem wody to o co chodzi?

Henry Louis Mencken

Data: 2020-01-02 11:37:56
Autor: radekp@konto.pl
Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze

Ale kto? Ufoludki?

Data: 2020-01-02 11:56:09
Autor: Marcin N
W dniu 2020-01-02 o 10:10, collie pisze:

Jasne, ukończyła obowiązkową podstawówkę, dalszej edukacji
podejmować nie musi. Bo ukradli jej marzenia i dzieciństwo.

https://zapodaj.net/22d3bd27d7cfe.jpg.html

Myślę, że jej rodzice żałują, że ją w to wszystko wpakowali.
Młoda dziewczyna, nadpobudliwa emocjonalnie, może po prostu nie wytrzymać tej medialnej nagonki. Dorosły by się załamał...

--
MN

Data: 2020-01-02 11:59:58
Autor: Budzik
[...]

A spojrz na to inaczej.
Moze po prostu czuje ze robi coś sensownego w zyciu.
Ja rozumiem, ze pracownik korpo, codziennie przeklepujacy tabelki, robiacy meetingi, burze mozgów, biznes plany, budzety to musi sie czuc fantastycznie w zyciu - spełniony, realizujacy ambicje etc.

A ta głupia dziewczyna staje sie symbolem walki z niszczeniem planety, z tym całym bezmyslnym konsumpcjonizmem itp. Moze zamiast jej wspolczuc i głupkowato komentowac jej chorobę (czy Asperger to rzeczywiście nadpobudliwośc emocjonalna?) zmierzyc sie z tym co ona mowi?

O ile rzeczywiście trzeba się mierzyc z Gretą. Bo moze lepiej merytorycznie ze sprawa?

Pomijam to ze zazdroszcze jej tego rejsu bo tez wolałbym byc teraz na morzu a nie w robocie :))))

--
Pozdrawia... Budzik
"Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach

Data: 2020-01-02 05:02:52
Autor: Zenek Kapelinder
Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
Spojrzeć inaczej to tylko spojrzec z zamknietymi oczami. Duzo było ludzi którzy wierzyli w to co robią. Taki Adolf Hitler na przykład. Jako młody człowiek wymyslil i uwierzył że Zydow należy zlikwidować. Udało mu się do swojej wizji świata przekonać miliony ludzi nie tylko tam gdzie żył. Ostatnio Putin powiedział że przekonywał Polakow. Chyba z sukcesem bo jak inaczej można wytłumaczyć w powojennym filmie pokazanie przedwojennej manifestacji studentów którzy nieśli i wykrzykiwał hasła antysemickie zbiezne z tym o czym mówił Putin. Ze trzeba wysłać Zydow na Madagaskar.
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.youtube.com/watch%3Fv%3DCuS1NQ8CGjk&ved=2ahUKEwi0tpne-OTmAhWaAxAIHeJ1B7wQt9IBMBd6BAgKEFk&usg=AOvVaw1Ww4CbDu3w2Jgpr2ns_syQ

Data: 2020-01-02 14:48:24
Autor: J.F.
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:d5a2c2fa-2d4e-4f17-b483-b2ab71840de2@googlegroups.com...
[...]

Powojennemu filmowi wierzyc nie trzeba, ale

https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%BBydzi_na_Madagaskar
https://pl.wikipedia.org/wiki/Projekt_osiedlenia_%C5%BByd%C3%B3w_europejskich_na_Madagaskarze

Jak widac - ma to dluga historie.

J.

Data: 2020-01-02 13:06:40
Autor: Marcin N
W dniu 2020-01-02 o 12:59, Budzik pisze:
[...]

To o mnie?
Nigdy złego słowa o niej nie powiedziałem. Nawet nie pomyślałem.
Mam córkę mniej więcej w jej wieku. Nie naraziłbym jej na taki hejt.

Jakbyś nie zauważył - to właśnie sugeruję ludziom w tym wątku, żeby zapoznali się z prawdziwymi opiniami naukowców nt. ocieplenia klimatu.
Mówią mniej więcej to, co Greta.

--
MN

Data: 2020-01-02 05:16:46
Autor: Zenek Kapelinder
Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
W Australii chmura dymu jest już wielkości Unii Europejskiej. Co na to naukowcy od klimatu?

Data: 2020-01-02 14:19:58
Autor: Mateusz Viste
2020-01-02 o 05:16 -0800, Zenek Kapelinder napisał:
W Australii chmura dymu jest już wielkości Unii Europejskiej. Co na
to naukowcy od klimatu?

https://bit.ly/35g8N6F

Mateusz

Data: 2020-01-02 05:33:25
Autor: Zenek Kapelinder
Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
Tam są przyczyny. O skutki chodzi. Jedno pewne że przez wiele lat w Australii tam gdzie się teraz pali pożary się nie powtórza.

Data: 2020-01-02 17:59:57
Autor: Budzik
[...]

Ze bedzie gorzej...
To ze czesc płonie to u nich normalne, ale to ze płonie pólnocna czesc to juz nie za bardzo...

--
Pozdrawia... Budzik
DZIAŁ KADR PRZYPOMINA PRACOWNIKOM O BADANIACH OKRESOWYCH KRWI I KAŁU

Data: 2020-01-02 18:37:26
Autor: Marcin N
Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
W Australii chmura dymu jest już wielkości Unii Europejskiej. Co na to naukowcy od klimatu?

Wyczuwam nutę ironii. Za 5 lat będzie Ci głupio, że ironizowałeś, za 10 będziesz się palił ze wstydu wspominając, co teraz wypisujesz.

--
MN

Data: 2020-01-02 09:46:28
Autor: Zenek Kapelinder
Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
Możliwy jest również i taki scenariusz ze za 5 lat bedziesz unikał rozmów na temat skutków ocieplenia a za 10 lat bedziesz we frakcji ostrzegającej no globalnym oziebieniu.

Data: 2020-01-02 13:27:22
Autor: Shrek
W dniu 02.01.2020 o 13:06, Marcin N pisze:

Jakbyś nie zauważył - to właśnie sugeruję ludziom w tym wątku, żeby zapoznali się z prawdziwymi opiniami naukowców nt. ocieplenia klimatu.
Mówią mniej więcej to, co Greta.

A w sumie to co konkretnie mówi Greta. Bo nie mam telewizora wiec przypadkowo nie oglądam, a z jutuba znam tylko howderju?

--
Shrek

Data: 2020-01-02 12:23:31
Autor: collie
W dniu 2.01.2020 o 11:56, Marcin N pisze:

Myślę, że jej rodzice żałują, że ją w to wszystko wpakowali.
Młoda dziewczyna, nadpobudliwa emocjonalnie, może po prostu nie wytrzymać tej medialnej nagonki. Dorosły by się załamał...

Ojciec Grety Thunberg powiedział BBC, że martwi się o córkę. Jego zdaniem
to zły pomysł, by wysuwać 16-latkę na "linię frontu" w walce ze zmianami
klimatu.

W wywiadzie dla BBC ojciec 16-latki wyznał, że gdy Greta miała 12 lat,
zdiagnozowano u niej Aspergera. Według jego relacji dziewczynka sama
zaczęła się interesować problemami związanymi ze zmianami klimatycznymi.
Przez to kiedyś nazwała swoich rodziców "wielkimi hipokrytami". W efekcie
jej matka przestała latać samolotem, a ojciec został weganinem.

Svante Thunberg powiedział również, że jego córka przez 3-4 lata cierpiała
na depresję. Greta nie chciała z nikim rozmawiać i chodzić do szkoły,
a w pewnym momencie zaczęła nawet odmawiać jedzenia, co było "najgorszym
koszmarem dla rodzica".

- Zrobiłem te wszystkie rzeczy i wiedziałem, że są właściwe... ale nie
zrobiłem tego, aby uratować klimat, zrobiłem to, aby uratować moje
dziecko - stwierdził w rozmowie z BBC.

https://www.dorzeczy.pl/obserwator-mediow/124909/ojciec-grety-thunberg-udzielil-wywiadu-padly-zaskakujace-slowa.html

Data: 2020-01-02 13:30:47
Autor: J.F.
Użytkownik "collie"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e0dd2b4$0$543$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Zostanie poslem, to mu sie opinia zmieni.
A szanse ma chyba duze :-)

[...]

Ukryta opcja spalinowa, czy wzial w lape od koncernow paliwowych ? :-)

J.

Data: 2020-01-02 09:59:58
Autor: Budzik
Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
Użytkownik Marcin N marcin5.usun.wykasuj@onet.pl ...

Ale daj spokój - mowienie o Grecie w kontekscie czegokolwiek to zwykła
manipulacja. Taka na poziomie prezydenta jednego z duzych panstw...

A wciskanie prezydenta naprawdę jest tu potrzebne?

Ale wiesz którego prezydenta miałem na mysli?
Bo rozumiem ze instynktownie pomyslałes o naszym ale akurat nie ;-D

--
Pozdrawia... Budzik
"Stanęliśmy na skraju przepaści,

Data: 2020-01-02 05:59:59
Autor: Budzik
[...]

"Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."
La Rochefoucauld

Data: 2020-01-01 19:53:07
Autor: ąćęłńóśźż
Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
Jest generalne zjawisko poprawy zdrowia z uwagi na zmianę otoczenia, znane przy wielu dolegliwościach, np. alergicznych czy skórnych.
Zapewne Gdańscy staruszkowie błogosławiliby przeprowadzkę do Krakowa, bo im łupanie w kościach przeszło.

-- -- -

Data: 2020-01-01 21:29:09
Autor: J.F.
Dnia Wed, 1 Jan 2020 17:50:21 +0100, Marcin N napisał(a):
[...]

Kto wie. Dzieci w jakim wieku ?
Do ok 6 lat rosnie naturalna odpornosc.

Znajomi za mlodu dorastali w Krakowie ?
I jakos nie chorowali, mimo tych dymiacych Starow, Jelczy i Kamazow ?

Wiec cos mi tu smierdzi. J.

Data: 2020-01-01 21:59:59
Autor: Budzik
Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze

Znajomi za mlodu dorastali w Krakowie ?
I jakos nie chorowali, mimo tych dymiacych Starow, Jelczy i Kamazow ?

To taki argument jak to ze palenie nie ma zwiazku z rakiem płuc bo Grubba nigdy nie palił...

--
Pozdrawia... Budzik
"Tylko niekiedy szczęście bywa darem, najczęściej trzeba o nie walczyć."

Data: 2020-01-03 11:46:59
Autor: jerzu.xyz
Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
On 01 Jan 2020 15:00:00 GMT, Budzik
<budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

Airly z tego co widze pokazuje dane z ostatnich 24h.

Airly to się do niczego nie nadaje. Poza orcowaniem się danymi przez
pseudoekologów.
Na warszawskim Ursynowie była stacja, która zawsze podawała
przekroczenie norm PM o 500-600%. Parę kilometrów dalej jest stacja
WIOŚ, która tych rewelacji nie potwierdzała. Komu wierzysz bardziej?
WIOŚ czy jakiemuś Januszowi, co sobię za kilka ojro złożył miernik,
który pokazuje wszystko, tylko nie to co powinien?

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2020-01-03 11:53:39
Autor: ER
Norwegia. WIOŚ.
Użytkownik <jerzu.xyz@irc.pl> napisał w wiadomości news:no6u0f9jqss9c1malchogvu45cm47vhqv24ax.com...

stacja
WIOŚ, która tych rewelacji nie potwierdzała. Komu wierzysz bardziej?
WIOŚ czy jakiemuś Januszowi,
-- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl

Kto płaci tym z WIOŚ ?
Ten kto płaci to wymaga żeby wynik był zgodny z oczekiwaniem
płacącego.

TVPiS jest finansowana przez Kaczyńskiego z pieniędzy zabranych
wszystkim Polakom, więc muszą mówić
i pokazywać to co chce Kaczyński.

Data: 2020-01-03 03:49:27
Autor: Zenek Kapelinder
Norwegia. WIOŚ.
Zaplacil bys mandat za przekroczenie prędkości jeśli byś wiedział że urządzenie pomiarowe nie ma stosownych badań, atestów i jest obsługiwane przez osobę bez przeszkolenia?

Data: 2020-01-03 12:59:55
Autor: Budzik
Norwegia. WIOŚ.
[...]

Płacilismy tak przez lata... Pytanie trzeba zadac inaczej - czy rzeczywiście przekroczyłes predkosc i szukasz tylko wymowki zeby nie zapłacic?

--
Pozdrawia... Budzik
Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.

Data: 2020-01-03 05:21:03
Autor: Zenek Kapelinder
Norwegia. WIOŚ.
Dlaczego w ramach manipulacji korzystasz z czasu przeszłego? JF to taki sam jeśli nie lepszy manipulator niz Ty. Na dodatek archiwum na stronie z jego linku kończy się na 2018 a on dał dane archiwalne z 2019. Śmieszy mnie jak zaczynasz pływać i topiac się odwolujesz się do bliżej nieznanej większej społeczności pisząc w stylu " naprawdę uważacie .....". Klamales podając zawyżone dane dla Łodzi. Teraz u mnie 33 jednostki. Powietrze prawie jak w jakiejs puszczy. A na 120 tysiecy piecow wymienione jest tylko 5000. Jak wymienia polowe to wskaźnik będzie jednocyfrowy.

Data: 2020-01-03 16:59:55
Autor: Budzik
Norwegia. WIOŚ.
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

Dlaczego w ramach manipulacji korzystasz z czasu przeszłego?

Bez znaczenia.
Mozesz sobie zdanie przekształcic. Zamiast czepiac sie pierdolów, skup sie na sensie.

JF to
taki sam jeśli nie lepszy manipulator niz Ty.

och...

Na dodatek archiwum na
stronie z jego linku kończy się na 2018 a on dał dane archiwalne z
2019.

Ponizej masz wyszukiwarke w ktorej ustawiasz date i rownie dobrze mozesz sobie z 2019 roku ustawic.
Kurwa, umiejetnosc czytania...

Śmieszy mnie jak zaczynasz pływać i topiac się odwolujesz się
do bliżej nieznanej większej społeczności pisząc w stylu " naprawdę
uważacie .....".

Pytałem tych osób które argumentuja za tym ze mamy swietne i czyste powietrze a dane o zanieczyszczeniu to jakas bujda na resorach. Nie widze w tym nic złego lub dziwnego.
Znow czepiasz sie detali zamiast skupic sie na sednie.

Klamales podając zawyżone dane dla Łodzi.

Podałem takie dane jak pokazywał mi airly.
W narzedziu oficjalnym, urzedowym masz rowniez znaczne przekroczenia.

Teraz u
mnie 33 jednostki. Powietrze prawie jak w jakiejs puszczy. A na 120
tysiecy piecow wymienione jest tylko 5000. Jak wymienia polowe to
wskaźnik będzie jednocyfrowy.
Ciesze sie. Czego to dowodzi? Bo jeszcze raz pytam, czy uwazasz ze wszelkie dokumenty mowiace o fatalnym powietrzu w Polsce (włacznie z tymi wytworzonymi przez oficjalne, ministerialne zrodła) sa dokuemntami zmyslonymi?

--
Pozdrawia... Budzik
"Nic na to nie można poradzić. To byłby

Data: 2020-01-03 09:55:16
Autor: Zenek Kapelinder
Norwegia. WIOŚ.
I mam wierzyć że zaczales w tej wyszukiwarce szukać jak się okazało że Twoje dane z amatorskich pomiarów chuja warte. Napisales zeby sie nie zajmować drobnica a przypomnieć Ci co za chujek zaczął się pierwszy bez żadnego powodu przypierdalal do Lodzi ze w niej kiedys byly jakies wyssane z palca zanieczyszczenia. Czy może mam okazać litosc i chujka nie pokazywać palcem? Teraz u mnie jest 57 i tylko to się liczy a nie że w Lodzi syf nie powietrze bo trzy lata temu było 220. Nawet to że wczoraj pomiędzy 17 a 18 maksymalnie było 110 dzisiaj nie ma znaczenia.

Data: 2020-01-03 21:59:54
Autor: Budzik
Norwegia. WIOŚ.
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

I mam wierzyć że zaczales w tej wyszukiwarce szukać jak się okazało że Twoje dane z amatorskich pomiarów chuja warte.

Mozesz sobie wierzyc w co chcesz.
Nie podobały ci sie dane z airly, podałem wypowiedz ministra. Nie podobała ci sie wypowiedz ministra, podałem dane z GIOSu. To teraz ci sie nie podoba ze za duzo danych. A wez ty sie jebnij w łeb ;-DDD

 Nawet to że wczoraj pomiędzy 17 a 18 maksymalnie było 110 dzisiaj
 nie ma znaczenia.

Kwintesencja logiki...

--
Pozdrawia... Budzik
Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?

Data: 2020-01-03 14:06:09
Autor: Zenek Kapelinder
Norwegia. WIOŚ.
Widzę że zaczyna Ci brakować argumentow.

Data: 2020-01-04 06:59:53
Autor: Budzik
Norwegia. WIOŚ.
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

Widzę że zaczyna Ci brakować argumentow.

;-D jebłem

--
Pozdrawia... Budzik
Henry Louis Mencken

Data: 2020-01-03 12:59:56
Autor: Budzik
Norwegia. WIOŚ.
Użytkownik ER jailop@frakol.pl ...

[...]

Ale to co podał JF czyli strona GIOS tez pokazuje duze przekroczenia.
Naprawde uwazacie ze te wszystkie alarmy smogowe, kilkukrotne przekroczenia norm etc to pic na wode i powietrze mamy czyste jak w Szwajcarii? Bo nie do konca rozumiem w która strone idzie ta argumentacja...

--
Pozdrawia... Budzik
"W demokracji wolno głupcom głosować,

Data: 2020-01-03 14:43:26
Autor: jerzu.xyz
Norwegia. WIOŚ.
On 03 Jan 2020 12:59:56 GMT, Budzik
<budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

Bo nie do konca rozumiem w która strone idzie ta argumentacja...

Nie, nie uważam że powietrze jest czyste. Ale opieranie się na
"amatorskim" pomiarze to chyba nie jest OK. W tych urządzeniach,
stosowanych przez Airly wystarczy duża ilość wilgoci w powietrzu i
zaczynają się pokazywać bzdury. Ten sam problem na policja ze swoimi
dymomierzami. Po 5-6 pomiarach urządzenie ma wolne. Na pół dnia.

Data: 2020-01-03 15:13:19
Autor: J.F.
Norwegia. WIOŚ.
Użytkownik  jerzu.xyz napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:g4hu0flc7ap1edqo84v3bue496i146vos5@4ax.com...
On 03 Jan 2020 12:59:56 GMT, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
Bo nie do konca rozumiem w która strone idzie ta
argumentacja...

Nie, nie uważam że powietrze jest czyste. Ale opieranie się na
"amatorskim" pomiarze to chyba nie jest OK.

czasem moze byc, ale ten temat jest dosc wredny.

Natomiast co do uwazania ... mimo rzekomego smrodu we Wroclawiu, nie mam jakos problemow z oddychaniem.
Byc moze kwestia przyzwyczajenia.

Ale tak patrzac ... samochody coraz nowsze, nawet jesli czesc ma powycinane katalizatory i filtry, to pewnie i tak lepsze niz stare.
Autobusy i ciezarowki tez - zreszta mamy juz obwodnice i coraz ich mniej.

Osobowych diesli pewnie wiecej ... ale czy jeden stary autobus nie smrodzil bardziej ?
Przemysl tez coraz mniej smrodzi.

Wiec czy aby na pewno powietrze mamy gorsze niz np 20 lat temu ?

J.

Data: 2020-01-03 16:59:55
Autor: Budzik
Norwegia. WIOŚ.

[...]

Rozumiem, ze poziomem w którym nalezy zaczac coś robic jest moment w ktorym wychodzac na dwór mowisz: o kurwa, dusze sie... Serio?

[...]

A jakie to ma znaczenie czy mamy gorsze czy lepsze? Czzy w jakims zapizdzijewie gornym jest gorsze etc?
Czy nie lepiej odnosic sie do norm bezwzglednych?

Naprawde ma dla ciebie znaczenie jezeli ktos ci powie ze u ciebie normy sa przekroczone tylko 3 krotnie ale za to panie w chinach to i piec razy... Serio?

--
Pozdrawia... Budzik
"Dzieci stają się podobne do tego, co o nich myślimy."

Data: 2020-01-03 18:12:30
Autor: J.F.
Norwegia. WIOŚ.
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsAB39B1DC07B58budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Ale jak ludzie mowia "smog taki, ze sie oddychac nie da", to ... mowia ?

Wiec czy aby na pewno powietrze mamy gorsze niz np 20 lat temu ?
A jakie to ma znaczenie czy mamy gorsze czy lepsze? Czzy w jakims
zapizdzijewie gornym jest gorsze etc?
Czy nie lepiej odnosic sie do norm bezwzglednych?

Ale moze te normy zle ?

Naprawde ma dla ciebie znaczenie jezeli ktos ci powie ze u ciebie normy
sa przekroczone tylko 3 krotnie ale za to panie w chinach to i piec
razy... Serio?

No i np Chinczycy zyja srednio 80 lat, a ja 79 lat ...

Czy ktos tu nie robi ludziom wody z mozgu ...

J.

Data: 2020-01-03 21:59:54
Autor: Budzik
Norwegia. WIOŚ.

[...]

Zamiast słuchac pierdol, słuchaj tych co sie na tym znają...

[...]

Ale to przeciez jest jasne! Jak człowiek chory i ma temperature to winny termometr!

[...]

Hmm, 80? Tak na szybko znalazłem ze w 2015 76,3 ale niby od 2014 coś tam walcza z zanieczyszczeniem powietrza. Widziałes ruch w duzych chinskich miastach? Przzeciez tam same elektryki jezdza prawie...

--
Pozdrawia... Budzik
Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch to an 8bit operating system originally coded for a 4bit microprocessor,

Data: 2020-01-04 11:45:17
Autor: J.F.
Norwegia. WIOŚ.
Dnia 03 Jan 2020 21:59:54 GMT, Budzik napisał(a):
[...]

To jaka byla te liczby w powietrzu 20 lat temu ?

Ci co sie znaja, nie powiedza, bo wtedy nie mierzyli niestety.

A tu widzisz - powietrze w Otwocku znacznie gorsze niz przy glownej
ulicy Warszawy ...

[...]

Czyli nie ma sie co powolywac, ze w Chinach piec razy przekroczone ?

Ale zaraz ... narzekania na pekinski smog sa powszechne :-)

J.

Data: 2020-01-03 17:21:01
Autor: Cavallino
Norwegia. WIOŚ.
W dniu 03-01-2020 o 15:13, J.F. pisze:

> [...]

Osobowych diesli pewnie wiecej ... ale czy jeden stary autobus nie smrodzil bardziej ?

Sadzą może tak, ale tlenki azotu śmierdzą o wiele gorzej.

Data: 2020-01-03 17:25:55
Autor: J.F.
Norwegia. WIOŚ.
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qunplc$2ih$1$Cav@news.chmurka.net...
> [...]

Osobowych diesli pewnie wiecej ... ale czy jeden stary autobus nie smrodzil bardziej ?

Sadzą może tak, ale tlenki azotu śmierdzą o wiele gorzej.

Ale czy sa tak bardzo szkodliwe ?

No i ... ten stary autobus tlenki azotu tez produkowal.
A katalizatora nie mial.

J.

Data: 2020-01-03 17:33:21
Autor: Cavallino
Norwegia. WIOŚ.
W dniu 03-01-2020 o 17:25, J.F. pisze:
> [...]

Osobowych diesli pewnie wiecej ... ale czy jeden stary autobus nie smrodzil bardziej ?

Sadzą może tak, ale tlenki azotu śmierdzą o wiele gorzej.

Tak bardzo, czy nie bardziej przypadkiem?
To że czegoś nie widać, nie oznacza że nie szkodzi.

No i ... ten stary autobus tlenki azotu tez produkowal.

Na pewno?
Toto jest produkt uboczny spalania ubogiej mieszanki w nowoczesnym dieslu.
W autach bez commnon-raila nigdy tego smrodu nie czułem.

Data: 2020-01-03 18:17:36
Autor: J.F.
Norwegia. WIOŚ.
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qunqcg$2vs$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

Diesel z natury ma "uboga mieszanke".
Moze z wyjatkiem chwil, gdy kierowca wciska pedal gleboko, a z rury czarny dym leci.

Wiec jesli naprawde jest jak piszesz ... moze w CR jakies inne spalanie, ale raczej lepsze, a moze to smrodek z katalizatora, ktorego dawniej nie bylo ...

J.

Data: 2020-01-04 08:59:38
Autor: Cavallino
Norwegia. WIOŚ.
W dniu 03-01-2020 o 18:17, J.F. pisze:

[...]

Niezły talent jesteś - afera VW, emitującego właśnie to g.., słynna na cały świat, wiadomo co śmierdzi i kiedy powstaje, wuczyć idzie gołym nosem przy każdym w miarę nowym dieslu, ale Ty masz swoje teoryjki....

>a moze to smrodek z katalizatora, ktorego dawniej nie
bylo ...

Nie - stare diesle nie działały na zubożonej mieszance.
Katalizator o ile w ogóle jakiś miałem, też nie był na wyposażeniu kilkanaście lat temu, a chemiczny smród się pojawił, wraz z zakupem common-raila.
I wszystkie następne śmierdziały tak samo.

Data: 2020-01-04 10:59:53
Autor: Budzik
Norwegia. WIOŚ.
Użytkownik Cavallino CavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

> [...]

I wszystkie następne śmierdziały tak samo.

Kilkanascie lat temu to chyba juz był.
Ja w scudo 1998 miałem.

--
Pozdrawia... Budzik
Jaki jest szczyt odwagi???

Data: 2020-01-04 11:35:59
Autor: J.F.
Norwegia. WIOŚ.
Dnia Sat, 4 Jan 2020 08:59:38 +0100, Cavallino napisał(a):
[...]

Bo sie oczywiscie mylisz. Diesel z natury produkuje tlenki azotu.

Jak im przykrecili srube, to dolozyli katalizatory, EGR, pułapki,
AdBlue itp. I mialy produkowac znacznie mniej.
VW jak widac produkuje znacznie wiecej ... ale to jest ciagle silnik z
dodatkowymi zabawkami, a nie goly diesel.

Poza tym nie pisales ze VW, tylko ze CR. Producentow CR jest wiecej,
im na razie nie zarzucaja ze przekraczaja te ostre normy ... tak
drastycznie.

Euro6 dopuszcza 0.08g/km NOx, Euro5 0.18, Euro3 0.5.
Dla diesli, bo dla benzyniakow to Euro3 pozwalalo 0.15, a euro5 0.06

https://pl.wikipedia.org/wiki/Europejski_standard_emisji_spalin

To ile bylo w czasach Euro2, 1, czy wczesniej ?

 >a moze to smrodek z katalizatora, ktorego dawniej nie
bylo ...

Nie - stare diesle nie działały na zubożonej mieszance.

Ty w ogole wiesz, jak diesel jest zbudowany ?

Doplyw powietrza byl nieregulowany. Silnik go ssal z grubsza tyle samo do cylindra.
(Bardzo z grubsza, bo opory przeplywu i turbina)

A paliwa podawano tyle, na ile kierowca gaz depnal.

Katalizator o ile w ogóle jakiś miałem, też nie był na wyposażeniu kilkanaście lat temu, a chemiczny smród się pojawił, wraz z zakupem common-raila.
I wszystkie następne śmierdziały tak samo.

No i wlasnie moze o to chodzi, ze nie miales katalizatora.
Albo, ze inne zanieczyszczenia maskowaly smrodzik NOx.

Tylko ze https://pl.wikipedia.org/wiki/Tlenek_azotu
"bezbarwny i bezwonny gaz"

https://pl.wikipedia.org/wiki/Dwutlenek_azotu
"silnie toksyczny gaz o ostrym zapachu przypominającym zapach gazowego
chloru. "

https://pl.wikipedia.org/wiki/Tlenek_diazotu
"niepalny gaz o słabej woni i słodkawym smaku"

Jest tych tlenkow niestety jeszcze troche ...

J.

Data: 2020-01-04 12:38:07
Autor: Cavallino
Norwegia. WIOŚ.
W dniu 04-01-2020 o 11:35, J.F. pisze:

Niezły talent jesteś - afera VW, emitującego właśnie to g.., słynna na
cały świat, wiadomo co śmierdzi i kiedy powstaje, wuczyć idzie gołym
nosem przy każdym w miarę nowym dieslu, ale Ty masz swoje teoryjki....

Bo sie oczywiscie mylisz.

Może i tak, ale mój nos już raczej nie.

Diesel z natury produkuje tlenki azotu.

W jakich ilościach stary i nowy?

Jak im przykrecili srube, to dolozyli katalizatory, EGR, pułapki,
AdBlue itp. I mialy produkowac znacznie mniej.
VW jak widac produkuje znacznie wiecej ...

Zasadniczo znacznie - skoro wcześniej nimi nie śmierdział (co najwyżej spalanym olejem), a teraz śmierdzi.
Dotyczy każdego a miarę nowego diesla.
Przejść wzdłuż stojących z korku samochodów już się nie da (a przez 1,5 roku musiałem to robić ze względu na remont mostu Lecha w Poznaniu i ustawiczny korek na moście Chrobrego).

Poza tym nie pisales ze VW, tylko ze CR. Producentow CR jest wiecej,
im na razie nie zarzucaja ze przekraczaja te ostre normy ... tak
drastycznie.

Nie mówię że ten smród nie mieści się w normach, tylko że go jest o rząd wielkości więcej.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Dwutlenek_azotu
"silnie toksyczny gaz o ostrym zapachu przypominającym zapach gazowego
chloru. "

O to to właśnie.

Data: 2020-01-04 13:27:46
Autor: J.F.
Norwegia. WIOŚ.
Dnia Sat, 4 Jan 2020 12:38:07 +0100, Cavallino napisał(a):
[...]

Stary w duzych ilosciach.
Nowy ma rozne wynalazki, zeby produkowal mniej.

[...]

Ale w tym korku przeciez nie tylko VW.
Wiec nie mozesz zwalac calego smrodu na oszukiwanie przez VW.
A przeciez inne nie oszukuja az tak bardzo.

A swoja droga - ile tych tlenkow produkuja VW na biegu jalowym?
Bo oszustwo wykryto w "normalnej jezdzie", a na postoju to akurat
latwo sprawdzic ...

Zapach chloru ?

J.

Data: 2020-01-04 19:43:44
Autor: Cavallino
Norwegia. WIOŚ.
W dniu 04-01-2020 o 13:27, J.F. pisze:

[...]

Ale nie twierdzę, że ktoś oszukuje, tylko że nowe diesle śmierdzą okropnie.
Wszystkie.
O VWgate wspomniałem dla wyjaśnienia co w ich spalinach śmierdzi.

[...]

Nie dokładnie, ale coś podobnego, o jeszcze bardziej duszącym zapachu.
Nie gadaj, że nigdy nie stałeś koło diesla pracującego na jałowym biegu.

Data: 2020-01-04 22:35:41
Autor: J.F.
Norwegia. WIOŚ.
Dnia Sat, 4 Jan 2020 19:43:44 +0100, Cavallino napisał(a):
[...]

Ale VW emituje duzo za duzo NOx, a inne nowe diesle tylko troche za
duzo. A smierdza okropnie wszystkie w/g Ciebie - to moze nie NOx ?

Moj stary diesel smierdzial jakos podobnie.
Tzn srednio stary.

[...]

Chloru to nijak nie przypomina. Ale NO2 nie wachalem, to moze i tak pachnie.

Masz tu starego diesla
http://brykacz.com.pl/2018/09/29/koniec-polskiego-diesla-andoria-4c90-odchodzi/

No nie chcial sie w normie zmiescic, trzeba bylo dodac CR.

J.

Data: 2020-01-05 08:59:01
Autor: Cavallino
Norwegia. WIOŚ.
W dniu 04-01-2020 o 22:35, J.F. pisze:

Moj stary diesel smierdzial jakos podobnie.
Tzn srednio stary.

Może za mało stary.
Common raile weszły kilkanaście lat temu.

Nie dokładnie, ale coś podobnego, o jeszcze bardziej duszącym zapachu.
Nie gadaj, że nigdy nie stałeś koło diesla pracującego na jałowym biegu.

Chloru to nijak nie przypomina.

Chlor, kwas, ocet - niewielka różnica.
Ważne że nie idzie nie wiedzieć o co biega.
Chyba że ktoś ma problem z powonieniem.

No nie chcial sie w normie zmiescic, trzeba bylo dodac CR.

Ale w normie czego?
Bo niekoniecznie właśnie tego co śmierdzi w nowszych dieslach, a nie śmierdziało w starszych.

Data: 2020-01-05 22:52:28
Autor: J.F.
Norwegia. WIOŚ.
Dnia Sun, 5 Jan 2020 08:59:01 +0100, Cavallino napisał(a):
W dniu 04-01-2020 o 22:35, J.F. pisze:
Moj stary diesel smierdzial jakos podobnie.
Tzn srednio stary.

Może za mało stary.
Common raile weszły kilkanaście lat temu.

ford 1.8T, zwykla pompa wtryskowa.
Ale juz chyba katalizator, przeplywomierz.

[...]

Chyba, ze ktos ma problem z powonieniem.
Chlor smierdzi specyficznie.

No nie chcial sie w normie zmiescic, trzeba bylo dodac CR.
Ale w normie czego?
Bo niekoniecznie właśnie tego co śmierdzi w nowszych dieslach, a nie śmierdziało w starszych.

Tylko ze norma Euro dla diesli ograniczyla CO - ale diesle malo go
emituja, PM, i NOx wlasnie.
Wiec z czyms mial problem.

J.

Data: 2020-01-05 09:00:01
Autor: Budzik
Norwegia. WIOŚ.

[...]

Nie mam w wachaniu duzych doswiadczen :) ale kiedys kolega parkował koło mnie autem ze sprawnym dpfem i egrem i rzeczywście czułem koło niego taki lekko dziwny, słodkawy zapach.
Po usunieciu dpfa i zaslepieniu egra gdzies koło 300kkm przebiegu juz tego zapachu nie czułem. Dziwne.

--
Pozdrawia... Budzik
Jak dostać się zdalnie na komputer podłączony do sieci Windows ?

Data: 2020-01-04 19:47:57
Autor: Cavallino
Norwegia. WIOŚ.
[...]

Dla przypomnienia (pierwszego crdi kupiłem w 2007 roku):
https://pl.misc.samochody.narkive.com/FaeqXvOE/kwa-ne-spaliny-diesel

Data: 2020-01-04 19:54:45
Autor: Cavallino
Norwegia. WIOŚ.
W dniu 04-01-2020 o 13:27, J.F. pisze:
Dnia Sat, 4 Jan 2020 12:38:07 +0100, Cavallino napisał(a):
W dniu 04-01-2020 o 11:35, J.F. pisze:
Niezły talent jesteś - afera VW, emitującego właśnie to g.., słynna na
cały świat, wiadomo co śmierdzi i kiedy powstaje, wyczuć idzie gołym

Ale produkuje więcej i to dużo więcej.

https://autokult.pl/34802,konsternacja-w-niemczech-badania-dowiodly-ze-stare-diesle-nie-szkodza-powietrzu-miast

Data: 2020-01-03 16:59:55
Autor: Budzik
Norwegia. WIOŚ.
Użytkownik  jerzu.xyz@irc.pl ...

[...]

ok, spoko. Przeskoczyłem na dane GIOS w narzedziu podanym przez JF.

--
Pozdrawia... Budzik
Henry Louis Mencken

Data: 2020-01-04 01:04:06
Autor: radekp@konto.pl
Norwegia. WIOŚ.
Fri, 03 Jan 2020 14:43:26 +0100, w
<g4hu0flc7ap1edqo84v3bue496i146vos5@4ax.com>, jerzu.xyz@irc.pl napisał(-a):

> [...]

zaczynają się pokazywać bzdury. Ten sam problem na policja ze swoimi
dymomierzami. Po 5-6 pomiarach urządzenie ma wolne. Na pół dnia.

A tych czujnikach z looko2 nie o wilgoć chodzi, tylko o umieszczenie.
Te czujniki zazwyczaj są umieszczone gdzieś przy domkach, czyli tam gdzie
chodzisz i przebywasz.

Te z GIOS z reguły na słupach gdzieś wysoko nad ulicą. Ja tam nie przebywam.

Data: 2020-01-03 13:11:46
Autor: J.F.
Użytkownik  jerzu.xyz napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:no6u0f9jqss9c1malchogvu45cm47vhqv2@4ax.com...
[...]

Biorac pod uwage, ze Polsce groza kary unijne, to ja nie wiem czy WIOŚ mozna wierzyc.
Co prawda chwilowo wojewodzie chyba nie calkiem zalezy, zeby w Warszawie bylo "czyste" powietrze, niech sie Trzaskowski martwi :-)

Ale ... gdzie te stacje stoja ?

Bo czy aby na pewno przy ruchliwej ulicy jest takie samo stezenie, jak 200m dalej w parku ?

A gdzie stoja takie stacje za granica, szczegolnie tam, gdzie rzekomo czyste powietrze jest ?

P.S. Przeciez Londyn to byl kiedys synonim smogu. Co sie stalo ?
   samochody lepsze, ogrzewanie na gaz, elektrocieplowni sie dorobili, czy klimat sie troche zmienil ?
   Londynska mgla byla slynna jeszcze w czasach przedsamochodowych ...

J.

Data: 2020-01-03 14:40:14
Autor: jerzu.xyz
Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
On Fri, 3 Jan 2020 13:11:46 +0100, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Bo czy aby na pewno przy ruchliwej ulicy jest takie samo stezenie, jak 200m dalej w parku ?

Centrum Warszawy:
http://powietrze.gios.gov.pl/pjp/current/station_details/chart/530

Maisto Otwock - uzdrowisko:
http://powietrze.gios.gov.pl/pjp/current/station_details/chart/485

Data: 2020-01-03 15:29:36
Autor: J.F.
Użytkownik  jerzu.xyz napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:tugu0f917opibcs894akb8agsi3p8obk7e@4ax.com...
[...]

Czyli co - dobitnie widac, ze to nie samochody, ale piece dymia ?

Ale tak nie calkiem odpowiada na moje pytanie - bo chcialem sie dowiedziec na ile mozna manipulowac danymi odpowiednio umieszczajac stacje w jednym miescie.
Choc jesli samochody tak malo smrodza, to nie da sie istotnie obnizyc wynikow odsuwajac je od jezdni :-)

P.S. To ta stacja ?
https://goo.gl/maps/XYoM79J1bNg7L36G9

No to nie da sie powiedziec, ze odsunieta od jezdni :-)

czy to jednak nie to, a wlasciwa stacja gdzies z drugiej strony budynku ? :-)

J.

Data: 2020-01-13 17:03:40
Autor: jerzu.xyz
Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
On Fri, 3 Jan 2020 15:29:36 +0100, "J.F."
[...]

Tak, ta. Po drugiej stronie budynku są podwórka, tam nie ma żadnych
urządzeń. Nie szukaj tutaj spisku ;)

Data: 2020-01-14 06:17:29
Autor: J.F.
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:s55p1fhcfi2thb92nvmutil4smigt91v82@4ax.com...
On Fri, 3 Jan 2020 15:29:36 +0100, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Skoro nie wiadomo o co chodzi, to wiadomo o co chodzi, i szukanie spisku jest jak najbardziej wlasciwe :-)

J.

Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze