Notebook żre baterię nawet gdy wyłączon y

Data: 2010-08-24 10:48:38
Autor: Mikolaj Rydzewski
Notebook żre baterię nawet gdy wyłączon y
Witam,

Mam praktycznie nowego notebooka HP Pavilion dv7 (64bit). Zdziwiłem się ostatnio, gdy po 3 tygodniowym urlopie (komp leżał w szafie nieużywany) całkowicie zużyła mu się bateria! Na pewno nie zostawiłem go w trybie uśpienia, tylko wybrałem opcję 'shutdown'. Spotkał się ktoś z czymś podobnym? Co w nim 'zjada' prąd?
Mam na nim system Ubuntu 9.10 jeśli coś to zmienia.

Data: 2010-08-24 11:17:27
Autor: ::-::dysmorfofob::-::
Notebook zre baterie nawet gdy wylaczony
Mam praktycznie nowego notebooka HP Pavilion dv7 (64bit). Zdziwiłem się Mam na nim system Ubuntu 9.10 jeśli coś to zmienia.

Podlacze sie do pytania. Niemal identyczne objawy z tym , ze VAIO + Vista. Bateria w dobry stanie. Komputer na 100% wylaczony a nie hibernowany - po ok. 3-4 tygodniach ze 100% spada do 2-3%. O dziwo dalej nie spada - wiec pewnie wlaczaja sie jakies zabbezpieczenia beteryjki.

::f::

Data: 2010-08-24 11:25:20
Autor: nom

Użytkownik "::-::dysmorfofob::-::" <lookas_2002@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i502s7$3g0$1pippin.nask.net.pl...

Podlacze sie do pytania. Niemal identyczne objawy z tym , ze VAIO + Vista. Bateria w dobry stanie. Komputer na 100% wylaczony a nie hibernowany - po ok. 3-4 tygodniach ze 100% spada do 2-3%.

Każdy akumulator z czasem ulega rozładowaniu, wszystko zależy od rezystancji upływu jak szybko to nastapi.

Data: 2010-08-24 11:34:23
Autor: ::-::dysmorfofob::-::
Notebook zre baterie nawet gdy wylaczony
Każdy akumulator z czasem ulega rozładowaniu, wszystko zależy od rezystancji upływu jak szybko to nastapi.

Ok, ok... o samorozladowywaniu wiem, ale jednak raczej w skali kilkudziesieciu procent rocznie :]

::f::

Data: 2010-08-24 11:58:17
Autor: Grzegorz Krukowski
Notebook zre baterie nawet gdy wylaczony
On Tue, 24 Aug 2010 11:34:23 +0200, "::-::dysmorfofob::-::"
<lookas_2002@poczta.onet.pl> wrote:

Każdy akumulator z czasem ulega rozładowaniu, wszystko zależy od rezystancji upływu jak szybko to nastapi.

Ok, ok... o samorozladowywaniu wiem, ale jednak raczej w skali kilkudziesieciu procent rocznie :]

Ni-Cd oraz Ni-Mh w wykonaniu normalnym tracą około 1% pojemności na
dzień ;) --
Grzegorz Krukowski

Data: 2010-08-24 12:07:03
Autor: Radosław Sokół
W dniu 24.08.2010 11:58, Grzegorz Krukowski pisze:
Ni-Cd oraz Ni-Mh w wykonaniu normalnym tracą około 1% pojemności na
dzień ;)

Tylko że od dobrych kilku lat nie stosuje się tego typu ogniw
w komputerach przenośnych, a ogniwa litowe charakteryzują się
bardzo niskim stopniem samorozładowania.

Data: 2010-08-24 20:39:14
Autor: Saiko Kila
Notebook zre baterie nawet gdy wylaczony
Proces Radosław Sokół <rsokol@magsoft.com.pl> zwrócił błąd:

[...]

Dziś w nocy obudził mnie co prawda nie notebook ale telefon z baterią
litową. Dzwonił żeby przypomnieć o rocznicy. Od prawie dwóch lat go nie
ładowałem i leżał (wyłączony) obok biurka. To taki przykład niskiego
samorozładowania :)

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8

Data: 2010-08-25 15:34:49
Autor: ąćęłńóśźż
Notebook zre baterie nawet gdy wylaczony
No tak, mój fon też się wyłącza, a później mimo to budzik czy alarm dzwonią, miła użyteczność.

-- -- -

Data: 2010-08-25 18:45:59
Autor: Saiko Kila
Notebook zre baterie nawet gdy wylaczony
Proces ąćęłńóśźż <antyspam@interia.pl> zwrócił błąd:
No tak, mój fon też się wyłącza, a później mimo to budzik czy alarm dzwonią, miła użyteczność.

To był leciwy siemens s55, one tak miały. Z nowych telefonów większość
niestety jak się wyłączy to się wyłączy.

Data: 2010-08-28 10:39:17
Autor: ąćęłńóśźż
Notebook zre baterie nawet gdy wylaczony
A i mój S.

-- -- -

Data: 2010-08-24 12:10:06
Autor: ::-::dysmorfofob::-::
Notebook zre baterie nawet gdy wylaczony
Ni-Cd oraz Ni-Mh w wykonaniu normalnym tracą około 1% pojemności na
dzień ;)

Laptop ma Li-Ion. Ale nawet liczac 30 x 1% to mamy spadek 30% na miesiac a nie 97%.
IMHO cos w tych laptopach intensywnie dziala nawet jesli udaja wylaczone. (Dodam, ze funkcje typu WoL sa powylaczane.)

::f::

Data: 2010-08-24 12:33:43
Autor: qwerty
Użytkownik "::-::dysmorfofob::-::" <lookas_2002@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i505us$4su$1@pippin.nask.net.pl...
[...]

A jaki stopień zużycia ma akumulator? To, że w systemie masz napisane 100% to nie znaczy, że do tylu ładuje.

Data: 2010-08-24 12:42:43
Autor: ::-::dysmorfofob::-::
Notebook zre baterie nawet gdy wylaczony
A jaki stopień zużycia ma akumulator? To, że w systemie masz napisane 100% to nie znaczy, że do tylu ładuje.

Bateryjka jest raczej w dobrym stanie. Jest oryginalna, ma ok. 1 roku uzytkowania, pozwala na spokojna prace ok. 3,5h (to chyba wiecej niz podawal producent nawet). Przy dlugiej pracy na kablu wlaczana jest opcja "dbania o baterie" (doladowanie tylko do ~60 % pojemnosci). Programy dodatkowe typu "PowerBar" nie zglaszaja zadnych informacji o spadku pojemnosci. Tyle jestem w stanie stwierdzic. IMHO problem lezy poza bateria.

::f::

Data: 2010-08-24 12:59:36
Autor: nom

Użytkownik "::-::dysmorfofob::-::" <lookas_2002@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i507s1$5t3$1pippin.nask.net.pl...

baterie" (doladowanie tylko do ~60 % pojemnosci). Programy dodatkowe typu "PowerBar" nie zglaszaja zadnych informacji o spadku pojemnosci. Tyle jestem w stanie stwierdzic. IMHO problem lezy poza bateria.

No to trzeba podłączyć amperomierz i zmierzyć pobór prądu z akumulatora w stanie wyłączonym, to tak najprościej. Później będziemy się zastanawiać. :-)

Data: 2010-08-25 13:36:00
Autor: ::-::dysmorfofob::-::
Notebook zre baterie nawet gdy wylaczony
No to trzeba podłączyć amperomierz i zmierzyć pobór prądu z akumulatora w stanie wyłączonym, to tak najprościej. Później będziemy się zastanawiać. :-)

Jeszcze tak zdesperowany nie jestem :]

::f::

Data: 2010-08-24 12:48:45
Autor: Grzegorz Krukowski
Notebook zre baterie nawet gdy wylaczony
On Tue, 24 Aug 2010 12:10:06 +0200, "::-::dysmorfofob::-::"
[...]

No te coś 20% na rok ;)

Ale oprócz tego, że coś w rzeczywistości bierze ci prąd podczas
,,wyłączenia'' to pamiętaj że 100% naładowania to jest takie
oszacowanie i to 100% to może być np. 20% nomianalnej pojemności w
zużytej baterii. Naładuj też baterię, odłącz zasilacz i popracuj aż do
wyłączenia obserwując jak się zmieniają wskazania naładowania baterii,
bo możesz mieć tak że pierw leci spokojnie w dół 100 - 99 - 98 ... a w
pewnym momencie w ciągu krótkiego czasu naładowanie poleci ci o
20-30%.
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2010-08-24 12:39:58
Autor: Artur\(m\)
[...]

Ja zaś dodam że HP nx7400 po 3 latach jeszcze da sie obejrzeć cały film
 i jeszcze trochę zostaje, a pozostawiony na miesiąc nic (zauwaĹźalnie) nie traci

Toshiba od nowości (podobna półka cenowa)
do ładowania,
 po miesiącu składowania (rym:)).

O co w tym kaman?

Data: 2010-08-24 12:06:19
Autor: Radosław Sokół
W dniu 24.08.2010 10:48, Mikolaj Rydzewski pisze:
[...]

Na pewno trochę będzie konsumowała elektronika ACPI płyty
głównej, sterująca uruchamianiem i wybudzaniem urządzenia.
Teoretycznie pobór mocy nie powinien być tak duży, ale może
ta stara wersja Ubuntu coś źle programuje ACPI i w efekcie
za dużo źródeł wybudzenia jest aktywnych.

Swoją drogą, jaki ma sens stosowanie 9.10 skoro już od daw-
na jest dostępna wersja 10.04, o wiele lepsza jeżeli chodzi
o obsługę zarządzania energią, a już za chwileczkę wyjdzie
10.10?

No i porada -- przy długotrwałym składowaniu komputera prze-
nośnego należy wyjąć baterię. A jeżeli składowanie jest dłuż-
sze niż miesiąc -- dobrze jest ją przechowywać nie w pełni
naładowaną i nie mocno rozładowaną, a już idealnie -- w obni-
żonej temperaturze.

Data: 2010-08-24 12:27:36
Autor: Mikolaj Rydzewski
On 08/24/2010 12:06 PM, Radosław Sokół wrote:
Swoją drogą, jaki ma sens stosowanie 9.10 skoro już od daw-
na jest dostępna wersja 10.04, o wiele lepsza jeżeli chodzi
o obsługę zarządzania energią, a już za chwileczkę wyjdzie
10.10?

Bo wszystkie kolejne wersje są brzydsze od poprzednich? Nie miałem jeszcze upgradu po którym nie musiałem rzucać mięsem bo coś przestało działać...

Data: 2010-08-24 16:20:11
Autor: Czeresniak
Radosław Sokół pisze:
Na pewno trochę będzie konsumowała elektronika ACPI płyty
głównej, sterująca uruchamianiem i wybudzaniem urządzenia.

Zgadzam się z powyższym uzasadnieniem. W moim Lenovo T61 też taka sytuacja miała miejsce i zauważyłem, że po wyłączeniu laptopa a następnie wyjęciu i ponownym włożeniu baterii nie występowało jej rozładowanie.

Pozdrawiam
Darek

Data: 2010-08-24 21:29:20
Autor: Michal Kawecki
Dnia Tue, 24 Aug 2010 12:06:19 +0200, Radosław Sokół napisał(a):

[...]

Poza tym w niektórych notebookach można włączyć zasilanie wybranego
portu USB tak, że pozostanie ono aktywne nawet po wyłączeniu notka. To
też konsumuje energię, nawet nieużywane.
--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/

Data: 2010-08-24 22:42:46
Autor: MAR
On Tue, 24 Aug 2010 12:06:19 +0200, Radosław Sokół wrote:

Swoją drogą, jaki ma sens stosowanie 9.10 skoro już od daw-
na jest dostępna wersja 10.04, o wiele lepsza jeżeli chodzi
o obsługę zarządzania energią, a już za chwileczkę wyjdzie
10.10?

Szczęśliwiec, który nie miał problemów z Ubuntu 10.04.

--
Mar.

Data: 2010-08-24 23:22:17
Autor: astro
On Tue, 24 Aug 2010 10:48:38 +0200, Mikolaj Rydzewski wrote:
Zdziwiłem się ostatnio, gdy po 3 tygodniowym urlopie (komp
leżał w szafie nieużywany) całkowicie zużyła mu się bateria!

Z innej beczki, polecam artykul JACEK TYCZKOWSKI "KLOPOTY Z AKUMULATOREM", Wiedza i Zycie nr 12/99
http://archiwum.wiz.pl/1999/99123300.asp
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Notebook żre baterię nawet gdy wyłączon y