Notebook a duży monitor

Data: 2009-02-25 09:19:14
Autor: Michal Kawecki
Notebook a duży monitor
Do notebooka z kartą graficzną Intel 4500 MHD i wewnętrznym ekranem
1280x800 (Dell 5500) chciałbym podpiąć zewnętrzny monitor 24" i pracować
na nim tak jak na głównym, ale z rozdzielczością 1920x1280. Czy ktoś
może potwierdzić, że takie zestawienie ma szansę normalnie i
bezproblemowo działać? Chodzi o pracę głównie w Excelu. Aha, ten lapek
ma jedynie wyjście VGA.
--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/

Data: 2009-02-25 10:51:48
Autor: Andrzej Libiszewski
Notebook a duży monitor
Dnia Wed, 25 Feb 2009 09:19:14 +0100, Michal Kawecki napisał(a):

[...]

Nie ma powodu żeby nie działało bezproblemowo, zarówno w konfiguracji tylko
z monitorem jak i z ekranem i monitorem jednocześnie. Oczywiście jakość
obrazu na zewnętrznym monitorze zależy mocno od jakości wyjścia, a z tym
różnie bywa, tyle że bez próby podłączenia nie dowiesz się jak jest :)

PS: rozdzielczość monitora to chyba jednak 1920x1200?

--
|Andrea|Gigabyte Triton 180, Gigabyte GA-MA69G-S3H, HP Pavilion W2408H
AMD Athlon 64X2 4400+,  Gigabyte Radeon HD4850,  Arctic Freezer 64 Pro
4x1GB RAM PC6400, ST3160815AS 160GB, ST3500320AS 500GB, WD2000JS 200GB
Pioneer DVR-115, Tagan TG480-U15 480W, VideoMate E850F,  Asus Xonar DX

Data: 2009-02-25 11:38:36
Autor: Kapsel
Notebook a duży monitor
Wed, 25 Feb 2009 10:51:48 +0100, Andrzej Libiszewski napisał(a):

[...]

A jest może w sieci jakiś tutorial do konfiguracji tego ustrojstwa?
Bo mam podobny problem tyle że złącze HDMI->DVI i pod kubuntu nie widać na
drugim monitorze nic (ale nie grzebałem), zaś pod XP raz mi się ułożył na
środku z czarnymi pasami (znaczy w mniejszej rozdziałce) a potem podłubałem
w opcjach ekranu i teraz to działa już wyłącznie jako "doklejony" dodatkowy
ekran, bez paska narzędziowego itp.

Ja bym chciał, żeby mi wyłączył monitor w lapku i przełączył się na wyższą
rozdziałkę, mogę to robić ręcznie jeśli trzeba, ale nie wiem jak to ugryźć
:(

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2009-02-25 12:27:43
Autor: Michal Kawecki
Notebook a duży monitor
Dnia Wed, 25 Feb 2009 10:51:48 +0100, Andrzej Libiszewski napisał(a):

[...]

Tak, mój błąd :-). Dzięki za odpowiedź, skoro tak to nie pozostaje nic
innego jak podpiąć i przetestować, jak tylko sprzęt do mnie dotrze.

Data: 2009-02-25 13:32:19
Autor: Michal Bien
Notebook a duży monitor
Michal Kawecki <kkwinto@o2.px> wrote:

Tak, mój błąd :-). Dzięki za odpowiedź, skoro tak to nie pozostaje nic
innego jak podpiąć i przetestować, jak tylko sprzęt do mnie dotrze.

    Jak mozesz to najpierw pofatyguj sie z laptopem/stacja bazowa i podlacz do byle monitora o takiej rozdzielczosci (monitor nigdy nie bedzie tu problemem). Sprzetowo teoretycznie nie bedzie klopotow, ale problemem jest jakosc obrazu po analogu. Majac podlaczone przez DVI stacjonarny i przez DSUB laptop na zwyklym 22" 1650x1080 roznica jest wyrazna, zwlaszcza po podlaczeniu przez stacje bazowa (przy bezposrednio DSUB w samym laptopie jest lepiej, ale podlaczanie za kazdym razem wtyczki monitora i praca poza stacja bazowa to IMHO nie rozwiazanie.  --
Pozdrawiam, Michal Bien #GG: 351722 #ICQ: 101413938 JID: mbien@jabberpl.org

Data: 2009-02-25 14:48:33
Autor: dobrov
Notebook a duży monitor
Michal Bien pisze:
[...]

Podłączałem kiedyś monitor philipsa przez analogowe wyjście do thinkpada T42.
Monitor ten rozdzielczość miał jakąś trochę mniejszą, chyba 1680.
Obraz był strasznie gówniany i nigdy bym się na to nie zdecydował widząc uprzednio.

Data: 2009-02-25 20:15:33
Autor: KILu
Notebook a duży monitor
dobrov wrote:
[...]

Jak widac roznie bywa. Uzywam IBM X31 czasem podlaczonego bezposrednio
przez VGA do monitora 22" (1680x1050) i obraz jest rewelacyjny - nie
ustepuje DVI. Za to jesli podlaczam monitor przez VGA w stacji dokujacej,
to jakosc drastycznie spada.

k,

Data: 2009-02-26 06:36:17
Autor: Piotr Smerda
Notebook a duży monitor
On Wed, 25 Feb 2009 12:27:43 +0100, Michal Kawecki wrote:

[...]

Ja mam podłączony monitor Della 22" (1680x1050) do stacji dokującej Della
przez DVI i wszystko działa bardzo dobrze. Podłączałem też monitory 27"
(1920x1200/2560x1600) i także działało wszystko poprawnie.
Testowałem w konfiguracjach:
1. tylko monitor zewnętrzny
2. duplikowany obraz na monitorze i LCD wyświetlacza
3. Rozszerzony desktop na monitor zewnętrzny.

Pivot także działa.

Piotrek

Data: 2009-02-27 08:47:57
Autor: ąćęłńóśźż
Notebook a duży monitor
Z mojego doswiadczenia nie da się pracować jednoczesnie na dwóch ekranach o różnej rozdzielczości, standardowo system (konkretnie pewnie ATI) wymusza jednakową na obu więc na jednym z nich się robi "wirtualna rozdzielczość" (obraz wiekszy niz fizycznie monitor, trzeba przesuwać/scrolować).
JaC

-- -- -

nie pozostaje nic innego jak podpiąć i przetestować

Data: 2009-02-27 11:26:24
Autor: marfi
Notebook a duży monitor
Użytkownik " ąćęłńóśźż" <usunto@wp.eu> napisał w wiadomości news:go85pe$3m6$1news.wp.pl...
[...]

  Z mojej praktyki z ATI 2400 wynika, że wyświetlacze pracuje na takich rozdzielczosciach jakie się im  ustawi (z wyjątkiem trybu klonowania gdzie o rozdzielczości decyduje ta mniejsza).

--
marfi

Data: 2009-02-28 08:55:15
Autor: Piotr Smerda
Notebook a duży monitor
On Fri, 27 Feb 2009 08:47:57 +0100,  ąćęłńóśźż wrote:

[...]

Bzdury piszesz.
Chipsety ATI w notebookach bez problemu obsługują różne rozdzielczości na
dwóch monitorach przy rozciagniętym desktopie.
Dell Latitude D600 - rozdzielczość matrycy 1400x1050, podłączony przez DVI
przez stację dokującą monitor Dell 22" z rozdzielczością 1680x1050 i na obu
działam bez problemów. Wszystko chodzi jak trzeba.
Podłączałem ostatnio innego Della z matrycą 1920x1200 do TV LCD HD Ready
(1366x768) poprzez złącze VGA D-SUB i też problemu nie było. Na Dellu był
desktop Windows w natywnej rozdzielczości, na TV był MediaPlayer z filmem. Podobnie było z chipsetami Intel montowanymi w Maxdatach.

Piotrek

Data: 2009-02-28 09:52:34
Autor: ąćęłńóśźż
Notebook a duży monitor
Zachowujesz się jak cham.
Ale odpowiem nie chamowi, a innym.

U mnie zachodzi odwrotny przypadek - akurat notek ma większą rozdzielczość niż zewnętrzny monitor.
I ten zewnetrzny pracuje "wirtualnie" - pokazuje fragment ekranu.
JaC

-- -- -

Bzdury piszesz.

Data: 2009-02-28 17:59:54
Autor: Piotr Smerda
Notebook a duży monitor
On Sat, 28 Feb 2009 09:52:34 +0100,  ąćęłńóśźż wrote:

[...]

Jak cham? ja tu nic chamskiego w tej odpowiedzi nie widzę. Bo to co
napisałeś nie ma żadnego pokrycia w rzeczywistości. Sytuacja o której
piszesz może mieć miejsce jedynie gdy dla natywnej rozdzielczości np
1024x768 ustawisz np 2560x1600 - a przy pracy z dwoma monitorami na ogół
rozciąga się desktop na oba. I wtedy to co napisałeś nie jest prawdą a
bzdurą.

Piotrek

Data: 2009-02-25 12:48:28
Autor: marfi
Notebook a duży monitor
Użytkownik "Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> napisał w wiadomości news:1qa8kcdqnvo8e$.dlgkwinto.prv...
ma jedynie wyjście VGA.

  Jedno tylko mogę podpowiedzieć: podłączałem monitor 24'' (T240HD) do komputera przez DVI i VGA (ATI 2400) - nie zauważyłem żadnych różnic w jakości obrazu przy rozdzielczości 1920*1200.

--
marfi

Data: 2009-02-25 14:04:03
Autor: Andrzej Libiszewski
Notebook a duży monitor
Dnia Wed, 25 Feb 2009 12:48:28 +0100, marfi napisał(a):

[...]

A ja widywałem sytuacje kiedy obraz był bardzo podłej jakości - przy
stacjonarkach najczęściej gdy gniazdo analogowe było wyprowadzone
nieekranowaną taśmą z płyty głównej lub karty graficznej. Do notebooka nie
zaglądałem, ale też pewnie coś miał namieszane w podobny sposób.

Data: 2009-02-25 18:58:25
Autor: Michal Lukasik
Notebook a duży monitor
Dnia 25.2.2009, Michal Kawecki napisał(a):

[...]

Moja "druga połówka" podłącza w ten sposób monitor do SAMSUNGa NC10 także
z jakąś grafiką Intela (nie pamiętam teraz jaka tam jest dokładnie)
i także tylko z D-SUB i działa to bez żadnych problemów.
Nie sądzę byś miał jakieś problemy.
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/  http://giveawayoftheday.com/

Data: 2009-03-08 19:48:14
Autor: Michal Kawecki
Notebook a duży monitor
Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Zdecydowałem się na zakup BenQ FP241W. Po jego podłączeniu do owego
Della notebook automatycznie gasi wewnętrzny wyświetlacz i przestawia
rozdzielczość na 1920x1200, tak więc wszystko działa poprawnie i zgodnie
z oczekiwaniami. Obraz jest krystalicznie czysty nawet po podłączeniu
poprzez D-Sub. Pewnie jest to zasługą dobrej elektroniki zarówno w
monitorze, jak i w notebooku.

Data: 2009-03-08 22:15:41
Autor: ąćęłńóśźż
Notebook a duży monitor