Notebook vs stacjonarny do gier.

Data: 2014-11-17 23:53:47
Autor: RadoslawF
Notebook vs stacjonarny do gier.
Dnia 2014-11-17 23:15, Użytkownik Aleksander napisał:
Witam,

Cel: komputer do grania dla 13-latka (powiedzmy 12-14),
potrafiący w miarę możliwości obsłużyć większość nowych
tytułów.

Budżet: do ok 4000zł brutto.

Sugestia:
JeÅ›li komp. stacjonarny  da siÄ™ wybrać tak do 3000zÅ‚
a notebook odpowiadający "mocą" będzie tylko 1000zl droższy,
to może być notebook (za owe 4000zł).

Ale jeśli już np. parametrom komputera stacjonarnego
za 3000zł będzie odpowiadał dopiero notebook za 5000zł - to za
duża różnica - i wówczas decyzja padnie pewnie na blaszaka.

(komp stacjonarny - bez monitora, myszki, klawiatury,
głośników itd).

ProszÄ™ uprzejmie o jakieÅ› sugestie,

Nie wierzę w znalezienie laptopa za 5k dorównującemu mocą
stacjonarce za 3k (bez dodatków).
Więc szukaj stacjonarnego.

Pozdrawiam

Data: 2014-11-18 11:10:17
Autor: Aleksander

"RadoslawF"  wrote in message news:m4du9r$riv$1node1.news.atman.pl...

Nie wierzę w znalezienie laptopa za 5k dorównującemu mocą
stacjonarce za 3k (bez dodatków).
Więc szukaj stacjonarnego.

OK - dzięki za podpowiedź.

Możesz jednak wskazać jakieś mocne komputery stacjonarne,
(niech będzie do 4000-5000zł), które są złożone przez
jakiegoÅ› w miarÄ™ renomowanego producenta ?

i ewentualnie odpowiadajÄ…cy parametrami laptop ?

Bo o ile np. na Allegro dość dużo jest ofert mocnych notebooków
(AlienWare, M6800, MSI Dominator... ) to blaszaków, firmowanych
jakÄ…kolwiek markÄ… (MSI, ACER, Lenovo, DELL czy HP)  za wiele
z dedykowaną mocną grafiką na pokładzie nie widzę :(

Pozdrawiam,
Aleksander

Data: 2014-11-18 11:02:54
Autor: G Nowak
Notebook vs stacjonarny do gier.
On 18/11/2014 10:10, Aleksander wrote:

Bo o ile np. na Allegro do¶æ du¿o jest ofert mocnych notebooków
(AlienWare, M6800, MSI Dominator... ) to blaszaków, firmowanych
jak±kolwiek mark± (MSI, ACER, Lenovo, DELL czy HP)  za wiele
z dedykowan± mocn± grafik± na pok³adzie nie widzê :(

Porownywales w ogole wydajnosc kart graficznych typu xxx oraz xxx_M? O ile dobrze kojarze, te "M" zwykle sa o polowe mniej wydajne, do tego obrzydliwie grzejne i psujne (wiatraczek w laptopiku piluje niczym szlifierka kontowa). Zawsze mozesz dokupic GPU + PSU do jakiegokolwiek komputera, bedzie szybko i tanio.

--
Pozdr

Data: 2014-11-18 23:44:17
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-11-18 11:10, Użytkownik Aleksander napisał:

[...]

Link do Asusa ktoś już dawał.

i ewentualnie odpowiadajÄ…cy parametrami laptop ?

Nie zwalaj na mnie swojej pracy.

[...]

Bo nasi gracze rzadko Å‚adujÄ… siÄ™ w zestawy firmowe.
Szukasz kumatego składacza w okolicy i pytasz o ofertę.
A potem to już tylko sprawdzasz czy byle czego nie będzie
wciskał.
Kolejna sprawa o której zapominają porównywacze laptopów
ze stacjonarnymi. Jak po jakimÅ› czasie konfiguracja siÄ™
cokolwiek zestarzeje to w stacjonarce wymienisz GFX,
dokładasz RAMu i ewentualnie większy dysk. A posiadacz
laptopa może go co najwyżej wymienić na inny.

Pozdrawiam

Data: 2014-11-19 08:26:02
Autor: Chris
W dniu 2014-11-18 23:44, RadoslawF pisze:
[...]

A to w laptopie nie da się dołożyć ramu albo wymienić dysk, hmmm to mwszytki te co miałem o tym nie wiedzą a miałem już ich parę :)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-11-19 08:31:32
Autor: Stregor
Notebook vs stacjonarny do gier.
A to w laptopie nie da się dołożyć ramu albo wymienić dysk, hmmm to
mwszytki te co miałem o tym nie wiedzą a miałem już ich parę :)

A wiedzą o tym, że można wymienić GFX? Bo chyba najbardziej o to chodzi.

--
Pozdrawiam,
Stregor

Data: 2014-11-19 08:40:28
Autor: Chris
W dniu 2014-11-19 08:31, Stregor pisze:
A to w laptopie nie da się dołożyć ramu albo wymienić dysk, hmmm to
mwszytki te co miałem o tym nie wiedzą a miałem już ich parę :)

A wiedzą o tym, że można wymienić GFX? Bo chyba najbardziej o to chodzi.

Są modele gdzie się da be problemu tylko że jest to mało opłacalne bo ciężko kupić samą grafę na runku, w 99.99% są to wersje oem tylko dla producentów sprzętu.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-11-21 01:15:09
Autor: Chris
[...]

Da się i grafikę i procesor tylko problemem jest mała dostępność w detalu tego typu kart. W lapkach dla graczy grafika jest na osobnej płytce i w zależności od tego jaką się che wydajność kupuje odpowiedniego lapka. Są nawet firmy które kupują kadłubki od producentów laptopów i sami jest składają pod swoją marką gdzie dodają większe dyski, więcej ramu, inne taktowanie grafiki itp.

Tak na szybko: http://sklep.xtreem.pl/content/10-laptopy-dla-graczy

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-11-21 01:21:26
Autor: Chris
[...]

W sumie można dać dowolną grafikę z PL :)

http://www.dell.com/content/products/productdetails.aspx/alienware-graphics-amplifier?c=us&cs=19&l=en&s=dhs&sku=452-BBRG

http://www.digitaltrends.com/computing/hands-alienware-graphics-amplifier/#/12

:)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-11-19 08:59:53
Autor: Budzik
Notebook vs stacjonarny do gier.
U¿ytkownik Chris actchris@gazeta.pl ...

A to w laptopie nie da siê do³o¿yæ ramu albo wymieniæ dysk,

Ale by³o powiedziane: dok³adasz dysk a nie wymieniasz...

Data: 2014-11-19 10:17:20
Autor: Chris
W dniu 2014-11-19 09:59, Budzik pisze:
U¿ytkownik Chris actchris@gazeta.pl ...

A to w laptopie nie da siê do³o¿yæ ramu albo wymieniæ dysk,

Ale by³o powiedziane: dok³adasz dysk a nie wymieniasz...

Ja sobie do³o¿y³em w swoim laptopie a nie wymieni³em.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
Sprawd¼ VIN, wyposa¿enie, przebieg, historiê pojazdu.

Data: 2014-11-19 11:48:57
Autor: BQB
W dniu 2014-11-19 o 10:17, Chris pisze:
[...]

I jeszcze jeden te¿ dasz radê wepchn±æ do ¶rodka, aby mieæ 3 dyski + napêd cd/dvd?

Data: 2014-11-19 12:01:23
Autor: Chris
W dniu 2014-11-19 11:48, BQB pisze:
[...]

3 x mSSD zamiennie na 1 x SSD + 1 x HDD + DVD/BD

Data: 2014-11-19 12:06:01
Autor: Chris
W dniu 2014-11-19 12:01, Chris pisze:
3 x mSSD zamiennie na 1 x SSD + 1 x HDD + DVD/BD

Dok³adnie tak to wygl±da, p³ytka pod mSSD jest wyjmowana i mo¿na tam wsadziæ zwyk³y SSD/HDD

http://youtu.be/CDQpVzz2AYw

Data: 2014-11-19 13:42:15
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-11-19 12:06, Użytkownik Chris napisał:

3 x mSSD zamiennie na 1 x SSD + 1 x HDD + DVD/BD

Dokładnie tak to wygląda, płytka pod mSSD jest wyjmowana i można tam
wsadzić zwykły SSD/HDD

http://youtu.be/CDQpVzz2AYw

To poproszę o namiary na laptopa gdzie nie tracąc napędu
optycznego włożę jeden SSD na system i dwa dowolnego typu
dyski na dane majÄ…ce po 3 lub 4TB. Czas start.

Pozdrawiam

Data: 2014-11-19 13:54:20
Autor: Chris
W dniu 2014-11-19 13:42, RadoslawF pisze:
[...]

Jak bym ci podał to i tak będziesz chciał taki gdzie wepnę 8 w RAID.

W moim mogę podłączyć 3 x mSSD + 1 x HDD/SSD albo 2 x HDD/SSD i to mi starczy bo to laptop a nie stacjonarka. Dodam że nawet jak bym miał w domu stacjonarny to zew NAS jest i tak o niebo lepszy niż X sztuk w blaszaku.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-11-19 19:33:35
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-11-19 13:54, Użytkownik Chris napisał:

[...]

Jakbyś podał to bym podziękował a nie wybrzydzał.
Ale oboje wiemy że takich sprzętów nie ma w sprzedaży.

[...]

To że tobie wystarczy nie oznacza że wystarczy komuś innemu.
"lepszość" MASów wyraża się równoczesnym dostępem przez kilku
użytkowników, a "gorszość" gorszym transferem.

Pozdrawiam

Data: 2014-11-20 08:26:12
Autor: Chris
W dniu 2014-11-19 19:33, RadoslawF pisze:
[...]

I siÄ™ mylisz po raz kolejny:

Alienware M18x R2
3 x HDD/SSD 2,5" + mSATA SSD
https://www.youtube.com/watch?v=UlLxbZxHS90

[...]

Ale ciągle piszemy o laptopie a nie DATA CENTER więc twoje wywody są bez sensu.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-11-20 18:18:19
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-11-20 08:26, Użytkownik Chris napisał:

[...]

I zmieścisz tam dwa dyski mające po 3 lub 4GB czy jesteś zwykłym
kłamczuchem ?

[...]

No zobacz a ja odniosłem wrażenie że piszesz o możliwości zastąpienia
laptopem i NASem porządnej stacjonarki. Byłem w błędzie ?

Pozdrawiam

Data: 2014-11-21 00:46:31
Autor: Chris
W dniu 2014-11-20 18:18, RadoslawF pisze:
[...]

No i proszę kłamczuszku, wcześnie pisałeś że "dane mające po 3 lub 4TB" więc 3 x 2TB HDD spełnia twoje oczekiwania :) powiem więcej są dyski SSD 4-8TB 2.5" więc możesz mieć nawet 24TB SSD w takim lapku + 1TB mSATA na system :)

http://www.foremay.net/pr/4tb-ssd-hard-drive-8tb-ssd-drvies-4tb-solid-state-drive-8tb-ssd-foremay-sc199-ec188.pdf

SAMSUNG 840 EVO MZ-MTE1T0BW mSATA 1TB SATA III TLC Internal Solid State Drive (SSD)

Spełniłem twoje warunki a teraz przeproś :)

Data: 2014-11-21 00:59:18
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-11-21 00:46, Użytkownik Chris napisał:

[...]

Nie spełniłeś no chyba że zamiast do informacji podasz linka
do sklepu w którym to cudo można kupić.
I nie będzie kosztować tyle co cały komputer stacjonarny. :-)

[...]

A potem udowadniaÅ‚eÅ› że można go zastÄ…pić laptopem.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2014-11-21 01:07:39
Autor: Chris
W dniu 2014-11-21 00:59, RadoslawF pisze:
[...]

Może jeszcze ci go przywieść do domu ?? nie wymyślaj cały czas czegoś nowego bo niestety ale mijasz się z prawdą i teraz trudno ci się do tego przyznać.
Ja się nie pytałem ciebie jakie dane w wiedzmin2 maja po 2-3 TB bo do tego ma być sprzęt.

[...]

Bo można tylko jak widać po tym co podałem wcześniej a że ciebie na to nie stać nie jest żadnym argumentem i nie mój problem. Mnie było stać i spokojnie gram w każdą nową i starą grę na laptopie.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-11-21 16:25:37
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-11-21 01:07, Użytkownik Chris napisał:

[...]

nowego bo niestety ale mijasz siÄ™ z prawdÄ… i teraz trudno ci siÄ™ do tego
przyznać.

Nie musisz przywozić udowodnij że są w sprzedaży i nie koszatują
więcej niż stacjonarmy w takiej konfiguracji.

Ja się nie pytałem ciebie jakie dane w wiedzmin2 maja po 2-3 TB bo do
tego ma być sprzęt.

A gdzie doczytałeś że tylko wiedźmin2 ?

[...]

Nie wymyślaj na co mnie stać bo wyjdziesz na większego głąba niż
jesteś. To że wolę wydać mniej i nie potrzebuje przenośnej maszynki do
nie oznacza że mam problem.

Pozdrawiam

Data: 2014-11-21 01:16:54
Autor: Chris
[...]

ProszÄ™ bardzo:

SSD Product Inquiry
sales@foremay.net

Distributors and Sales Representatives:
marketing@foremay.net

Technical Support:
support@foremay.net

Careers:
hr@foremay.net

Corporate Headquarters:
225 S. Lake Ave., Ste. 300
Pasadena, CA 91101, USA
Tel: +1 408 228 3468
Fax: +1 408 521 3468
E-mail: info@foremay.net

France Office:
24 rue de Soissons
33000 Bordeaux, France
Tel: (0)5 56 24 58 77
Fax: (0)5 56 39 51 12
E-mail: france@foremay.net

Germany Office:
Nordring 53-55
63843 Niedernberg, Deutschland
Tel: +49 (0) 6028 9795 721
Fax: +49 (0) 6917 5367 099
E-mail: germany@foremay.net

Italy Office:
Via Gobetti, 2/A
20063 Cernusco sul Naviglio (MI), Italy
Tel: (0)2 92 10 80 20, ext. 211
Fax: (0)2 92 10 80 88
E-mail: italy@foremay.net

Norway Office:
3 Moiveien
4460 MOI, Norway
Tel: 915 95 341
E-mail: norway@foremay.net

Japan Office:
Shinjuku Front Tower, 21-1, Kita-Shinjuku
2-Chome, Shinjuku-ku
Tokyo 169-0074, Japan
Tel: 3-6362-0409
Fax: 3-5386-8234
E-mail: japan@foremay.net

Korea Office:
#703, Invest Korea Plaza, 300-6
Yeomgok-dong, Seocho-gu
Seoul, 137-749, S. Korea
Tel: 02 581 7406
Fax: 02 581 7407
E-mail: korea@foremay.net

Taiwan Office:
4F, No.7-3, Kuang-Ming Road , Sec. 2, Chin-Sing Village
Lu Chu, Taoyuan 338, Taiwan
Tel: 03 322 0268
Mobile: 0912 204900
Fax: 03 322 0269
E-mail: taiwan@foremay.net

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-11-21 16:27:20
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-11-21 01:16, Użytkownik Chris napisał:

[...]

Ile byś nie prosił to nie ma tam linka do sklepu który
oferował by takie dyski.

Pozdrawiam

Data: 2014-11-21 10:26:30
Autor: Chris
[...]

Następne dyski SSD 4TB dostępne na rynku, 8-16TB soon

SanDisk Optimus Max 4 TB
http://www.tomsitpro.com/articles/sandisk-4-tb-optimus-ssd-lightning,1-1925.html

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-11-21 16:29:04
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-11-21 10:26, Użytkownik Chris napisał:

[...]

To jest informacja a nie link do sklepu gdzie mogÄ™ takie cudo
nabyć. Ceny też nie ma.

Pozdrawiam

Data: 2014-11-22 13:04:42
Autor: Przemys³aw Ryk
Notebook vs stacjonarny do gier.
Dnia Wed, 19 Nov 2014 13:54:20 +0100, Chris napisał(a):

(ciach…)
[...]

A ja tak cicho z kącika - a ta lepszość zewnętrznego NASa przejawia się w
czym?

--
[ PrzemysÅ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Did not know who he was fuckin' with.                                    ]

Data: 2014-11-24 00:34:36
Autor: Chris
W dniu 2014-11-22 13:04, Przemysław Ryk pisze:
[...]

Dostęp do FTP, służy jako magazyn, nie muszę odpalać kompa żeby obejrzeć jakiś serial/film, nie obciąża kompa jak gram i coś leci z dysku. Filmy oglądam przez napęd BD podpięty do TV i spisuje się taki zestaw idealnie.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-11-25 06:42:45
Autor: Przemys³aw Ryk
Dnia Mon, 24 Nov 2014 00:34:36 +0100, Chris napisał(a):

[...]

No tak. Na PC awykonalne.

służy jako magazyn,

No tak, na PC awykonalne.

nie muszę odpalać kompa żeby obejrzeć jakiś serial/film,

Zależy na czym kto ogląda, ale zgoda.

nie obciąża kompa jak gram i coś leci z dysku.

To, to jeszcze sprawdzę, bo nie wydaje mi się, żeby mi kompa specjalnie
transfer po sieci wzruszał.

Filmy oglądam przez napęd BD podpięty do TV i spisuje się taki zestaw
idealnie.

Napęd BD to mi się kojarzy, że oglądasz jednak z płyt BD, ale może ma on
możliwość ciągania przez sieć i o to Ci tutaj chodzi?

--
[ PrzemysÅ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ WÄ…trobÄ™ żółć zalewaÅ‚a. Nerki oblaÅ‚y siÄ™ strachem. GardÅ‚o nerwowo         ]

Data: 2014-11-25 09:21:25
Autor: Chris
W dniu 2014-11-25 06:42, Przemysław Ryk pisze:
[...]

Na wyłączonym PC ? powodzenia.

służy jako magazyn,

No tak, na PC awykonalne.

Na wyłączonym PC masz dostęp non-stop z dowolnego miejsca ?

nie muszę odpalać kompa żeby obejrzeć jakiś serial/film,

Zależy na czym kto ogląda, ale zgoda.

Ja oglÄ…dam tylko na TV

nie obciąża kompa jak gram i coś leci z dysku.

To, to jeszcze sprawdzę, bo nie wydaje mi się, żeby mi kompa specjalnie
transfer po sieci wzruszał.

To pograj w BF4 gdzie PING 100ms to śmierć :) obecnie jak gram mam Pingi ok 5-10ms, często serwery mają ustawione auto-kick jak masz pingi ponad 100ms.

[...]

Masz rację, oglądam z płyt BD jak i po sieci, QNAP służy za magazyn (patrz punkt 2) i bez odpalania PC mogę oglądać co mi się zechce.