Notebooki z klawiatura numeryczna i normal ną

Data: 2011-12-15 02:07:30
Autor: Piotr M
Notebooki z klawiatura numeryczna i normal ną
Witam.

Jakie ma zalety notebook bez klawiatury numerycznej (tej wydzielonej)? Bo  odkąd używam właśnie tą numeryczną, to nie wiem po co jeszcze robią "te  stare". Muszą widocznie wiec jakieś zalety.. Mam na myśli oczywiście  laptopy 15,6".

--
Pozdrawiam, Piotr M

"Biznes? To całkiem proste. To pieniądze innych ludzi."
Aleksander Dumas

Data: 2011-12-15 11:18:29
Autor: kamil
On 15/12/2011 01:07, Piotr M wrote:
[...]

Nie każdy jest księgowym i tłucze cyfry po 8h dziennie na laptopie, a do przeglądania internetu na kanapie wolę jednak większe klawisze, niż na siłę upchane numeryczne w 15" laptopie.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-12-15 12:55:47
Autor: Piotr M
Dnia 15-12-2011 o 12:18:29 kamil <kamil@spam.com> napisał(a):

Nie każdy jest księgowym i tłucze cyfry po 8h dziennie na laptopie, a do  przeglądania internetu na kanapie wolę jednak większe klawisze, niż na  siłę upchane numeryczne w 15" laptopie.

Aha, to chodzi o lepszy komfort klawiszy?
Są większe? Jest to znacząco odczuwalne?

Data: 2011-12-16 03:50:36
Autor: Piotr M
[...]

Tak patrz na Della i klawisze aż tak bardzo nie są większe (niektóre nawet  mniejsze :) ), natomiast różnica w przerwie między klawiszami rzuca się w  oczy.
Poza tym klawiatura bez bloku numerycznego jest węższa.

http://img41.imageshack.us/img41/52/klawi.jpg

Data: 2011-12-15 18:47:57
Autor: Bydlę
On 2011-12-15 01:07:30 +0000, "Piotr M" <xx@xx.xx> said:

Witam.

Jakie ma zalety notebook bez klawiatury numerycznej (tej wydzielonej)?

Nie ma bloku nmerycznego. Czyli ma większą resztę klawiszy, albo jest mniejszy.

 B o
odkąd używam właśnie tą numeryczną, to nie wiem po co jeszcz e robią "te
stare".

Może producenci mają własne badania.

--
Bydlę

Data: 2011-12-16 14:04:25
Autor: Radosław Sokół
W dniu 15.12.2011 02:07, Piotr M pisze:
[...]

Raczej jakie zalety ma komputer przenośny *z* klawiaturą
numeryczną?

W życiu nie miałem potrzeby użycia klawiatury numerycznej
na komputerze przenośnym (na stacjonarnym owszem, używam
dość często). Po prostu poważne prace i tak się robi na
komputerze stacjonarnym, albo przynajmniej podłączonej do
przenośnego normalnej, wygodnej klawiaturze.

Komputer przenośny z klawiaturą numeryczną dodatkowo ma prze-
sunięty blok główny w lewo, przez co normalne pisanie jest
mniej wygodne.

Pomijam już fakt, że komputery przenośne z ekranem rzędu
15.4"-15.6" są mało... przenośne. W życiu już bym sobie ta-
kiego nie kupił. Już nawet noszenie mojego 2 kg 12" jest
mało wygodne.

Data: 2011-12-16 14:17:01
Autor: Piotr M
Dnia 16-12-2011 o 14:04:25 Radosław Sokół <rsokol@magsoft.com.pl>  napisał(a):

W życiu nie miałem potrzeby użycia klawiatury numerycznej
na komputerze przenośnym (na stacjonarnym owszem, używam
dość często).

Tak? Zwyczajne używanie klawiszy cyfrowych jest łatwiejsze po prostu, a  cyferek używamy, będąc księgową czy internautą ;) poza tym lepiej używa  się klawiszy do przesuwania stron

Po prostu poważne prace i tak się robi na
komputerze stacjonarnym,

Pozwolę sobie na niezgodę ww tezie. Oczywiście tylko przez pryzmat swój.  Wykonuję poważne prace również na fotelu i na łóżku.

albo przynajmniej podłączonej do
przenośnego normalnej, wygodnej klawiaturze.

Polecisz jakąś dobrą bezprzewodówkę?

Data: 2011-12-16 15:10:09
Autor: Radosław Sokół
W dniu 16.12.2011 14:17, Piotr M pisze:
Polecisz jakąś dobrą bezprzewodówkę?

Nie uznaję klawiatur i myszy bezprzewodowych. Są zawodne,
źle się sprawują w środowisku, gdzie jest kilkadziesiąt
komputerów w jednym miejscu, wymagają stałego dbania o
zasilanie. Myszy bezprzewodowe są do tego ciężkie i mają
często denerwujące opóźnienie po chwili nieużywania.

Data: 2011-12-16 15:29:57
Autor: Piotr M
Dnia 16-12-2011 o 15:10:09 Radosław Sokół <rsokol@magsoft.com.pl>  napisał(a):

[...]

Tak samo jak i ja. Tzn ze 3 lata temu sparzyłem się jednym Labtec-iem,  miała opóźnienia i wnerw nieraz brał bo pisałem jedno a wprowadzane było  co innego, w końcu rozwaliłem ją o podłogę..
Pomyślałem że może coś się zmieniło ws klawiatur, bo co do myszek jak  najbardziej.

Myszy bezprzewodowe są do tego ciężkie i mają
często denerwujące opóźnienie po chwili nieużywania.

Zgadza się. Ale to dot tylko czasów dawnych wcześniejszych i obecnych na  bluetooth. Obecnie, a uznaję tylko Logitech, ww problem nie występuje  całkowicie. Zarówno w sprzęcie za ok 50zł jak i za 150zł.
Natomiast, jeszcze z rok czy dwa, w bezprzewodówkach występowało u mnie  takie dokuczliwe uczucie leciutkiego nieskoordynowania ruchu kursora (dla  wielu nieodczuwalne). Okazuje się, że i z tym jakoś sobie poradzili. Teraz  nie ma kompletnie żadnej różnicy między przewodówką a bezprzewodówką.

BTW.
Od ponad roku używam czarnej Wireless Mouse M505, trochę mnie irytują mnie  w niej odgłosy "klekotania" klawiszy, ale..

Data: 2011-12-16 15:37:24
Autor: Mariusz Kruk
Notebooki z klawiatura numeryczna i normalną
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Radosław Sokół"
[...]

Owszem, do biura, do kilkudziesięciu komputerów raczej bym nie polecał
zestawu bezprzewodowego (choćby też i dlatego, że łatwiej ukraść).
Ale do domu dobra rzecz - nie plączą się kable, można dowolnie
przekładać.
Mam jeden z prostszych zestawów Microsofta i bardzo sobie chwalę.
(bodajże Wireless Desktop 3000)

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   |

Data: 2011-12-18 17:06:26
Autor: Marek Dyjor
Radosław Sokół wrote:
[...]

może trzeba kupować porządny sprzęt...

od lat używam  MS Wireless Multimedia Keyboard 1.1 z myszą w zestawie. baterie zmieniam bardzo rzadko (raz na rok???) nie ma opóźnień nei sa awaryjne.

Data: 2011-12-21 18:52:47
Autor: Radosław Sokół
W dniu 18.12.2011 17:06, Marek Dyjor pisze:
może trzeba kupować porządny sprzęt...

Rozumiem, że Logitech Cordless Desktop to paść wg Ciebie?

od lat używam MS Wireless Multimedia Keyboard 1.1 z myszą w zestawie. baterie zmieniam bardzo rzadko (raz na rok???) nie ma opóźnień nei sa awaryjne.

W klawiaturze zmieniałem raz na rok, faktycznie, ale w myszy
co dwa-trzy tygodnie (dwa akumulatorki NiMH 300 mAh AAA).

Co do awaryjności to chodzi mi o błędne działanie w miejscach,
w których jest kilkanaście/kilkadziesiąt takich samych klawia-
tur i myszy bezprzewodowych. W domu, gdzie ma się jeden zestaw,
każdy będzie pracował dobrze. Z przewodowymi tego problemu nie
ma, można mieć w jednym laboratorium i sto kompletów...

Data: 2012-01-14 16:45:16
Autor: _ąćęłńóśźż.
Notebooki z klawiatura numeryczna i normalną
No widzisz, nawet keylogera nie trzeba Tobie instalować dla poznania wklepywanych loginów, haseł, a nawet ruchów myszy po wirtualnej klawiaturze.

-- -- -
od lat używam

Data: 2011-12-21 14:21:30
Autor: MC
Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomości news:2011121614101300grush.one.pl...
[...]

Nie jest tak źle, a te opóźnienai to wybudzenie ze stanu śpiączki, w którą dla oszczędności baterii zapadają. -- Używam już kilka lat, bez większych problemów.

Data: 2011-12-21 13:39:22
Autor: kamil
On 21/12/2011 13:21, MC wrote:
[...]

Z dobrymi tego problemu też nie ma, mam sidewindera X8, odświeżanie 500Hz, ze śpiączki budzi się w kilkanaście ms (a przynajmniej niezauważalnie). Jedyna wada to bateria starczająca na kilkadziesiąt godzin, ale nie ma problemu z podładowywaniem podczas pracy.

Bezprzewodową klawiaturę MS 3000 też używam bez najmniejszych kłopotów.

Najwięcej na bezprzewodowe peryferia narzekają ludzie kupujący jakiś shit z koszy w supermarketach i inne manty z allegro..

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-12-21 23:00:16
Autor: Piotr M
Dnia 21-12-2011 o 14:21:30 MC <m5c@go2.pl> napisał(a):

Nie jest tak źle, a te opóźnienai to wybudzenie ze stanu śpiączki

Logitechy myszki nie mają żadnych opóźnień i żadnego wybudzania. Nie wiem  na czym polega ich energooszczędność, ale nie zasypiają w sposów widoczny  dla człowieka.

Data: 2011-12-19 14:58:35
Autor: kamil
On 16/12/2011 13:04, Radosław Sokół wrote:
[...]

Ja w życiu nie miałem potrzeby wszczepienia sobie zastawki serca, ale daleki jestem od wygłaszania publicznie teorii o braku zalet takich procedur.

Skoro pracujesz w dużym biurze, to pewnie nieraz widziałeś różne kontrole, choćby ze skarbówki. Siedzą, liczą na tych laptopach, tłuką liczby aż się kurzy. Ale co ja tam wiem, po co komu numeryczna.

[...]

A taka ciężarówka? Panie, duże to, pali ze 30 na setkę, mało zwrotne. Kto to kupuje?

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-01-14 16:48:44
Autor: _ąćęłńóśźż.
Notebooki z klawiatura numeryczna i normalną
Jakie zalety ma laptop 15,6" szczególnie po zainstalowaniu czegokolwiek z "ribbonami", dla kogoś innego niż kierowca czołgu (T-34) lub operator bunkra?

Data: 2012-01-14 20:48:29
Autor: kamil
On 14/01/2012 16:48, _ąćęłńóśźż. wrote:
Jakie zalety ma laptop 15,6" szczególnie po zainstalowaniu czegokolwiek
z "ribbonami", dla kogoś innego niż kierowca czołgu (T-34) lub operator
bunkra?

Dokładnie stary, do podłączenia się do routera w serwerowni najlepiej zabrać 5.5kg Alienware z 18" ekranem.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-01-15 05:14:00
Autor: Brodi
Notebooki z klawiatura numeryczna i normaln ą
On Thu, 15 Dec 2011 02:07:30 +0100, Piotr M <xx@xx.xx> wrote:

Witam.

Jakie ma zalety notebook bez klawiatury numerycznej (tej wydzielonej)?  Bo odkąd uĹźywam właśnie tą numeryczną, to nie wiem po co jeszcze robią  "te stare". Muszą widocznie wiec jakieś zalety.. Mam na myśli oczywiście  laptopy 15,6".

BO kl numerycznej nie działa nk i fb :/
To taki ficzer,  a niech mnie ktoś oświeci dlaczego touchpad jest po lewej  skoro większość ludzi jest praworęczna ?

Notebooki z klawiatura numeryczna i normal ną