Data: 2011-11-19 00:13:25 | |
Autor: Lewis | |
Notlauf - próbowałem wszystkiego. | |
Czołem
A więc mam problem z notlaufem jak wielu użytkowników 1.9TDI, silnik to ASZ, wyczyściłem turbinę, VNT chodzi płynnie, aktuator też, zawór N75 też wyczyszczony, zamieniany z N18, podciśnienia sprawdzone, EGR wyczyszczony i zaślepiony, przepływomierz nowy i turbo przeładowuje... Na 3 biegu przepływ sięga 1249,5mg/R doładowanie 1,8-1,9 bar ponad atmosferyczne, masakra. Przy trybie awaryjnym doładowanie 0,6-0,7 bar i przepływ około 600mg/R. Ktoś ma pomysł co jeszcze może powodować przeładowanie? -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-11-19 00:18:35 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
Notlauf - próbowałem wszystkiego. | |
Użytkownik "Lewis" Ktoś ma pomysł co jeszcze może powodować przeładowanie? Turbina. ;-) |
|
Data: 2011-11-19 01:37:47 | |
Autor: Lewis | |
Notlauf - próbowałem wszystkiego. | |
W dniu 2011-11-19 00:18, Przemysław Czaja pisze:
Rozebrana, sprawdzona, wyczyszczona pisałem już :P -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-11-19 08:09:20 | |
Autor: Karolek | |
Notlauf - próbowałem wszystkiego. | |
W dniu 2011-11-19 01:37, Lewis pisze:
W dniu 2011-11-19 00:18, Przemysław Czaja pisze: Ciegno zmiennej geometrii wyregulowane bylo? -- Karolek |
|
Data: 2011-11-19 10:23:38 | |
Autor: Lewis | |
Notlauf - próbowałem wszystkiego. | |
W dniu 2011-11-19 08:09, Karolek pisze:
W dniu 2011-11-19 01:37, Lewis pisze: Sztanga aktuatora nie była ruszana, jest fabrycznie zabezpieczona farbą, po zdjęciu podciśnienia z aktuatora turbo doładowuje do max 0,7bar. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-11-19 12:30:21 | |
Autor: Karolek | |
Notlauf - próbowałem wszystkiego. | |
W dniu 2011-11-19 10:23, Lewis pisze:
I tak bym to sprawdzil, szczegolnie, ze do czyszczenia geometrii trzeba sciagac silownik. po zdjęciu podciśnienia z aktuatora turbo doładowuje do max 0,7bar. Moze silownik podcisnieniowy sie zacina i stad te problemy (jak sam silownik jest zapieczony to objawy sa w zasadzie identyczne jak w przypadku zapieczonych lopatek zmiennej geometrii). -- Karolek |
|
Data: 2011-11-19 16:37:41 | |
Autor: Lewis | |
Notlauf - próbowałem wszystkiego. | |
W dniu 2011-11-19 12:30, Karolek pisze:
W dniu 2011-11-19 10:23, Lewis pisze: Owszem siłownik był wyjmowany i dokładnie czyszczony oraz przesmarowany smarem miedziowym, nie stawiał ponadnormalnego oporu.
Spróbuję jeszcze raz z tym siłownikiem ale nie wydaje mi się aby turbina i siłownik były źle wyczyszczone i nadal się zacinały. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-11-20 08:07:33 | |
Autor: Karolek | |
Notlauf - próbowałem wszystkiego. | |
W dniu 2011-11-19 16:37, Lewis pisze:
Spróbuję jeszcze raz z tym siłownikiem ale nie wydaje mi się aby turbina A sama zmienna geometria jak wygladala? Nie byla w jakis sposob uszkodzona? Typu wzery, czy powycierane miejsca, w ktorych pracuja te lopatki? I jak byla czyszczona i czy muszla tez zostala wyczyszczona? Bo ten mechanizm musi chodzic dosc lekko, bez najmniejszych zaciec w calym zakresie ruchu. I czy po czyszczeniu w ogole nastapila jakas zmiana, czy jest dokladnie tak samo jak przed czyszczeniem? -- Karolek |
|
Data: 2011-11-20 11:08:42 | |
Autor: Lewis | |
Notlauf - próbowałem wszystkiego. | |
W dniu 2011-11-20 08:07, Karolek pisze:
W dniu 2011-11-19 16:37, Lewis pisze: Turbo było rozebrane na kawałki (sam mechanizm VNT też rozebrałem na czynniki pierwsze), pierścień po którym poruszają się łopatki od VNT miał lekkie ślady przytarcia (krzywe kreski) został wypolerowany, cała turbina była dokładnie wyczyszczona, obie muszle, łożyskowanie, koła kompresji. Po wyczyszczeniu cięgno zaczęło lżej chodzić (w całym zakresie pracy poruszając je ręką chodzi leciutko i płynnie) Aktuator też był wyczyszczony i chodzi płynnie ale nie próbowałem go poruszyć podciśnieniem tylko ręcznie. Po wyczyszczeniu nie ma zmiany, następny do czyszczenia poszedł N75 nic nie zmieniło. Dałem w jego miejsce N18 - też nic. VNT chodzi naprawdę lekko i płynnie, już sam nie wiem co może być nie tak Zastanawia mnie to że turbo leci na overboost już przy nieco większym wciśnięciu gazu w stosunku do tego ile wynosi zapotrzebowanie przy danej prędkości na danym biegu, nie trzeba wciskać do deski. Przy przyspieszaniu jednostajnym z delikatnym wciskaniem gazu, turbo pompuje w granicach 1-1.4bar (też przeładowuje ale już jest bliżej prawdy) przy jednostajnej jeździe (tempomat, długa prosta równa droga) ciśnienie doładowania stabilizuje się na pewnym poziomie. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-11-20 12:02:11 | |
Autor: Karolek | |
Notlauf - próbowałem wszystkiego. | |
W dniu 2011-11-20 11:08, Lewis pisze:
Sciagnij wezyk podcisnienia z silownika, uruchom silnik i sprawdz jak pracuje ciegno przykladajac wezyk podcisnienia do silownika i go zdejmujac. Ciegno powinno plynnie sie poruszac. Jezeli wyglada ok, to zaloz wezyk i albo z poziomu komputera uruchom zawor n75 i zobacz jak pracuje, albo niech ktos dodaje i puszcza gaz a Ty zobacz jak pracuje ciegno. Jezeli dalej bedzie wygladalo, ze pracuje poprawnie to zostaje tylko regulacja ciegna. Zastanawia mnie to że turbo leci na overboost już przy nieco większym Moze ciegno trzeba wyregulowac. Przy Za ciezko chodzi mechanizm i/lub silownik i nie reaguje dostatecznie szybko na zmiany wcisniecia pedalu gazu i obrotow silnika, to by wskazywalo na niedokladne wyczyszczenie mechanizmu, lub zuzycie mechanizmu lub uszkodzony silownik. Powinienes to zauwazyc sprawdzajac tak jak Ci napisalem wyzej. -- Karolek |
|
Data: 2011-11-20 12:11:59 | |
Autor: Karolek | |
Notlauf - próbowałem wszystkiego. | |
W dniu 2011-11-20 12:02, Karolek pisze:
Za ciezko chodzi mechanizm i/lub silownik i nie reaguje dostatecznie Tu masz ladny filmik jak to powinno wygladac. http://www.youtube.com/watch?v=r5bV62N69ZU&feature=related Ciegno ma sie poruszac szybko. -- Karolek |
|
Data: 2011-11-20 11:40:46 | |
Autor: J.F. | |
Notlauf - próbowałem wszystkiego. | |
Dnia Sat, 19 Nov 2011 01:37:47 +0100, Lewis napisa³(a):
W dniu 2011-11-19 00:18, Przemys³aw Czaja pisze: I wlasnie dlatego - dobrze sie kreci to i laduje na maxa, bylo nie czyscic :-) J. |
|
Data: 2011-11-20 11:42:23 | |
Autor: Lewis | |
Notlauf - próbowałem wszystkiego. | |
W dniu 2011-11-20 11:40, J.F. pisze:
Dnia Sat, 19 Nov 2011 01:37:47 +0100, Lewis napisał(a):Hehe, przed wyczyszczeniem też ładowała za dużo :P Nie no spoko pośmiać się można ale tu już nie tylko mi pomysły się kończą jak to naprawić (wymiana na nową turbinę póki co nie wchodzi w grę :P) -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-11-20 13:50:32 | |
Autor: J.F. | |
Notlauf - próbowałem wszystkiego. | |
Dnia Sun, 20 Nov 2011 11:42:23 +0100, Lewis napisa³(a):
Hehe, przed wyczyszczeniem te¿ ³adowa³a za du¿o :PRozebrana, sprawdzona, wyczyszczona pisa³em ju¿ :PKto¶ ma pomys³ co jeszcze mo¿e powodowaæ prze³adowanie?Turbina. Tak czy inaczej - jesli dmucha az za dobrze, to na pewno nie nalezy jej wymieniac. J. |
|
Data: 2011-11-21 08:11:58 | |
Autor: Lewis | |
Notlauf - próbowałem wszystkiego. | |
W dniu 2011-11-20 13:50, J.F. pisze:
Dnia Sun, 20 Nov 2011 11:42:23 +0100, Lewis napisał(a): Nie martwię się o jej wydajność powietrzną ale o możliwe trwałe uszkodzenie VNT ;P -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-11-19 08:52:29 | |
Autor: megrimsNOSPAM@interia.pl | |
Notlauf - próbowałem wszystkiego. | |
On 11/19/2011 12:13 AM, Lewis wrote:
Czołem zgaduje: software w ECU? |
|
Data: 2011-11-19 10:22:16 | |
Autor: Lewis | |
Notlauf - próbowałem wszystkiego. | |
W dniu 2011-11-19 08:52, megrimsNOSPAM@interia.pl pisze:
On 11/19/2011 12:13 AM, Lewis wrote: Soft jest w 100% seryjny i nie było nic grzebane, a padło z dnia na dzień po trasie Suwałki-Bremmen-Suwałki. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-11-19 17:23:53 | |
Autor: X-Man | |
Notlauf - próbowałem wszystkiego. | |
"Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote in message news:ja7sgb$ni8$1news.onet.pl...
W dniu 2011-11-19 08:52, megrimsNOSPAM@interia.pl pisze: sprawdź masy pod akumulatorem pzdr Piotrek |
|
Data: 2011-11-21 11:50:02 | |
Autor: Rafal Lorenc | |
Notlauf - próbowałem wszystkiego. | |
Lewis ["lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl] na: pl.misc.samochody napisal/la:
Czołem Wydłuż cięgno aktuatora o dwa pełne obroty. Jeżeli turbo w dalszym ciągu będzie Ci uciekało to do czyszczenia ponownie. N75 nie ma nic związanego z przeładowaniem. Przepływ 1249,5mg/R jak rozumiem są to logi z przepływki? Jeżeli tak to jest to granica ASZtowej przepływki (wskazanie błędu/zwarcia) też do kontroli ale tutaj kabelki. Zrób też logi BS kanał 11. -- Rafal Lorenc mobile: 503-611-119 www.usmiecha.sie.pl |
|
Data: 2011-11-21 12:55:25 | |
Autor: Lewis | |
Notlauf - próbowałem wszystkiego. | |
W dniu 2011-11-21 12:50, Rafal Lorenc pisze:
Wydłuż cięgno aktuatora o dwa pełne obroty. Już chyba problem rozwiązałem, tylko czekam na nowy aktuator. Tak to log z przepływomierza (nowy oryginalny, poprzedni za chiny nie chciał pokazać więcej niż 600-700mg/R) Silnik nie zgłasza błędu przepływomierza, wskazuje na błąd z przeładowaniem. N75 odpowiada za sterownie aktuatorem i jak najbardziej może mieć wpływ na przeładowanie. BS kanału 11 niestety już nie rusza siłownikiem widocznie dziurawa membrana. Popchnięcie sztangi śrubokrętem nie stanowi problemu, chodzi płynnie i nie zacina się, jedynie czuć opór sprężyny aktuatora. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-11-22 05:34:01 | |
Autor: Rafal Lorenc | |
Notlauf - próbowałem wszystkiego. | |
Lewis ["lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl] na: pl.misc.samochody napisal/la:
Już chyba problem rozwiązałem, tylko czekam na nowy aktuator. Tak to log z przepływomierza (nowy oryginalny, poprzedni za chiny nie chciał pokazać więcej niż 600-700mg/R) Silnik nie zgłasza błędu przepływomierza, wskazuje na błąd z przeładowaniem. N75 odpowiada za sterownie aktuatorem i jak najbardziej może mieć wpływ na przeładowanie. N75 odpowiada za podciągnięcie gruszki do góry (zassanie) a sprężyna odbija i pozwala na zbicie ciśnienia, więc jeżeli miałbyś niedoładowanie to mógłbyś myśleć o N75. Jeżeli mieszek dziruawy to do wymiany i powinno wszystko wrócić do normy. Dla świętego spokoju po wymianie zrób sobie logi 8 i 11 kanał na raz - bo wartość z przepływki teraz jest za wysoka i sugeruje również awarię przepływomierza. -- Rafal Lorenc mobile: 503-611-119 www.usmiecha.sie.pl |
|
Data: 2011-11-22 12:20:46 | |
Autor: Lewis | |
Notlauf - próbowałem wszystkiego. | |
W dniu 2011-11-22 06:34, Rafal Lorenc pisze:
N75 odpowiada za podciągnięcie gruszki do góry (zassanie) a sprężyna A sprężyna jak odbije aktuator gdy zawór N75 będzie trzymał podciśnienie na wyjściu na aktuator? Jeżeli mieszek dziruawy to do wymiany i powinno wszystko wrócić do Przepływy zamykają skalę bo i ciśnienie doładowania praktycznie zamyka skalę. Przepływka jest nowa, oryginalna i z resztą przepływomierz nie ma praktycznie wpływu na to ile doładowuje turbo, jedynie służy do korekcji dawki paliwa. Mam nadzieję że nowy aktuator rozwiąże sprawę. P.S. Jakie podciśnienie powinien mieć aktuator przy ustawianiu skrajnego położenia sztangi? 17PSI? -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-11-22 11:43:01 | |
Autor: Rafal Lorenc | |
Notlauf - próbowałem wszystkiego. | |
Lewis ["lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl] na: pl.misc.samochody napisal/la:
W dniu 2011-11-22 06:34, Rafal Lorenc pisze: To zobaczysz w duty cycle robiąc logi ;-) > Jeżeli mieszek dziruawy to do wymiany i powinno wszystko wrócić do A od czego zależy mapa boostu, tym razem mierzona map sensorem? ;-) Mam nadzieję że nowy aktuator rozwiąże sprawę. 0.7 - 0.8 bara -- Rafal Lorenc mobile: 503-611-119 www.usmiecha.sie.pl |
|
Data: 2011-11-22 13:17:54 | |
Autor: Lewis | |
Notlauf - próbowałem wszystkiego. | |
W dniu 2011-11-22 12:43, Rafal Lorenc pisze:
To zobaczysz w duty cycle robiąc logi ;-) W duty cycle zobaczę jak zawór faktycznie się rusza czy to jakie dostał zapotrzebowanie po kablu? A od czego zależy mapa boostu, tym razem mierzona map sensorem? ;-) No w sumie masz rację ale ale jaki wpływ ma MAF na to że turbo idzie na cały gwizdek skoro pokazuje tak jak powinien gdy gaz traktujemy bardzo zachowawczo a dopiero jak nieco mocniej wciśniemy, turbo leci na straszny overboost. Mam nadzieję że nowy aktuator rozwiąże sprawę. Ok dzięki. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-11-22 12:39:01 | |
Autor: Rafal Lorenc | |
Notlauf - próbowałem wszystkiego. | |
Lewis ["lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl] na: pl.misc.samochody napisal/la:
W dniu 2011-11-22 12:43, Rafal Lorenc pisze: To działa po PWMie ;-) > A od czego zależy mapa boostu, tym razem mierzona map sensorem? ;-) No i właśnie wracamy do mapy MAFa, jak masz duży przepływ to masz też dużą ilość paliwa (oczywiście jest to jeszcze zależne od innej mapy) Załóżmy, że normalnie wciskasz gaz i przy 2krpm powinieneś mieć paliwa 30mg przy przepływie 850mg/R a przepływka wskazuje, że masz 2krpm, przepływ 1249mg/R to sądzisz, że ilość paliwa będzie identyczna? ;-) >> Mam nadzieję że nowy aktuator rozwiąże sprawę. Jeżeli będzie Ci dalej turbo uciekało to wydłuż o dwa pełne obroty sztangę i sprawdź. -- Rafal Lorenc mobile: 503-611-119 www.usmiecha.sie.pl |
|
Data: 2011-11-22 16:00:47 | |
Autor: Lewis | |
Notlauf - próbowałem wszystkiego. | |
W dniu 2011-11-22 13:39, Rafal Lorenc pisze:
To działa po PWMie ;-) OK No i właśnie wracamy do mapy MAFa, jak masz duży przepływ to masz też No paliwa będzie więcej ale z jakiegoś powodu przepływ wyniósł za dużo, czyli turbo przeładowało. Na innych przepływkach jest tak samo. Mam nadzieję że nowy aktuator rozwiąże sprawę. OK, zrobię co będzie się dało. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-11-23 22:02:20 | |
Autor: Lewis | |
Notlauf - próbowałem wszystkiego. | |
OK, zrobię co będzie się dało. A więc problem rozwiązany, uszkodzony aktuator to raz a dwa uszkodzony zawór N75 (podawał na siłownik -0,2bar zamiast -0,8bar) Zamieniłem go z N18 i wszystko jest super. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|