Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Notlauf - próbowaÅ‚em wszystkiego.

Notlauf - próbowałem wszystkiego.

Data: 2011-11-19 00:13:25
Autor: Lewis
Notlauf - próbowałem wszystkiego.
Czołem
A więc mam problem z notlaufem jak wielu użytkowników 1.9TDI, silnik to ASZ, wyczyściłem turbinę, VNT chodzi płynnie, aktuator też, zawór N75 też wyczyszczony, zamieniany z N18, podciśnienia sprawdzone, EGR wyczyszczony i zaślepiony, przepływomierz nowy i turbo przeładowuje...

Na 3 biegu przepływ sięga 1249,5mg/R doładowanie 1,8-1,9 bar ponad atmosferyczne, masakra.
Przy trybie awaryjnym doładowanie 0,6-0,7 bar i przepływ około 600mg/R.

Ktoś ma pomysł co jeszcze może powodować przeładowanie?

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-11-19 00:18:35
Autor: Przemysław Czaja
Notlauf - próbowałem wszystkiego.

Użytkownik "Lewis"

Ktoś ma pomysł co jeszcze może powodować przeładowanie?

Turbina.

;-)

Data: 2011-11-19 01:37:47
Autor: Lewis
Notlauf - próbowałem wszystkiego.
W dniu 2011-11-19 00:18, Przemysław Czaja pisze:

Użytkownik "Lewis"

Ktoś ma pomysł co jeszcze może powodować przeładowanie?

Turbina.

;-)

Rozebrana, sprawdzona, wyczyszczona pisałem już :P

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-11-19 08:09:20
Autor: Karolek
Notlauf - próbowałem wszystkiego.
W dniu 2011-11-19 01:37, Lewis pisze:
W dniu 2011-11-19 00:18, Przemysław Czaja pisze:

Użytkownik "Lewis"

Ktoś ma pomysł co jeszcze może powodować przeładowanie?

Turbina.

;-)

Rozebrana, sprawdzona, wyczyszczona pisałem już :P


Ciegno zmiennej geometrii wyregulowane bylo?

--
Karolek

Data: 2011-11-19 10:23:38
Autor: Lewis
Notlauf - próbowałem wszystkiego.
W dniu 2011-11-19 08:09, Karolek pisze:
W dniu 2011-11-19 01:37, Lewis pisze:
W dniu 2011-11-19 00:18, Przemysław Czaja pisze:

Użytkownik "Lewis"

Ktoś ma pomysł co jeszcze może powodować przeładowanie?

Turbina.

;-)

Rozebrana, sprawdzona, wyczyszczona pisałem już :P


Ciegno zmiennej geometrii wyregulowane bylo?


Sztanga aktuatora nie była ruszana, jest fabrycznie zabezpieczona farbą, po zdjęciu podciśnienia z aktuatora turbo doładowuje do max 0,7bar.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-11-19 12:30:21
Autor: Karolek
Notlauf - próbowałem wszystkiego.
W dniu 2011-11-19 10:23, Lewis pisze:


Sztanga aktuatora nie była ruszana, jest fabrycznie zabezpieczona farbą,

I tak bym to sprawdzil, szczegolnie, ze do czyszczenia geometrii trzeba sciagac silownik.

po zdjęciu podciśnienia z aktuatora turbo doładowuje do max 0,7bar.


Moze silownik podcisnieniowy sie zacina i stad te problemy (jak sam silownik jest zapieczony to objawy sa w zasadzie identyczne jak w przypadku zapieczonych lopatek zmiennej geometrii).

--
Karolek

Data: 2011-11-19 16:37:41
Autor: Lewis
Notlauf - próbowałem wszystkiego.
W dniu 2011-11-19 12:30, Karolek pisze:
W dniu 2011-11-19 10:23, Lewis pisze:


Sztanga aktuatora nie była ruszana, jest fabrycznie zabezpieczona farbą,

I tak bym to sprawdzil, szczegolnie, ze do czyszczenia geometrii trzeba
sciagac silownik.

Owszem siłownik był wyjmowany i dokładnie czyszczony oraz przesmarowany smarem miedziowym, nie stawiał ponadnormalnego oporu.


po zdjęciu podciśnienia z aktuatora turbo doładowuje do max 0,7bar.


Moze silownik podcisnieniowy sie zacina i stad te problemy (jak sam
silownik jest zapieczony to objawy sa w zasadzie identyczne jak w
przypadku zapieczonych lopatek zmiennej geometrii).


Spróbuję jeszcze raz z tym siłownikiem ale nie wydaje mi się aby turbina i siłownik były źle wyczyszczone i nadal się zacinały.


--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-11-20 08:07:33
Autor: Karolek
Notlauf - próbowałem wszystkiego.
W dniu 2011-11-19 16:37, Lewis pisze:

Spróbuję jeszcze raz z tym siłownikiem ale nie wydaje mi się aby turbina
i siłownik były źle wyczyszczone i nadal się zacinały.


A sama zmienna geometria jak wygladala?
Nie byla w jakis sposob uszkodzona? Typu wzery, czy powycierane miejsca, w ktorych pracuja te lopatki?
I jak byla czyszczona i czy muszla tez zostala wyczyszczona?
Bo ten mechanizm musi chodzic dosc lekko, bez najmniejszych zaciec w calym zakresie ruchu.
I czy po czyszczeniu w ogole nastapila jakas zmiana, czy jest dokladnie tak samo jak przed czyszczeniem?


--
Karolek

Data: 2011-11-20 11:08:42
Autor: Lewis
Notlauf - próbowałem wszystkiego.
W dniu 2011-11-20 08:07, Karolek pisze:
W dniu 2011-11-19 16:37, Lewis pisze:

Spróbuję jeszcze raz z tym siłownikiem ale nie wydaje mi się aby turbina
i siłownik były źle wyczyszczone i nadal się zacinały.


A sama zmienna geometria jak wygladala?
Nie byla w jakis sposob uszkodzona? Typu wzery, czy powycierane miejsca,
w ktorych pracuja te lopatki?
I jak byla czyszczona i czy muszla tez zostala wyczyszczona?
Bo ten mechanizm musi chodzic dosc lekko, bez najmniejszych zaciec w
calym zakresie ruchu.
I czy po czyszczeniu w ogole nastapila jakas zmiana, czy jest dokladnie
tak samo jak przed czyszczeniem?



Turbo było rozebrane na kawałki (sam mechanizm VNT też rozebrałem na czynniki pierwsze), pierścień po którym poruszają się łopatki od VNT miał lekkie ślady przytarcia (krzywe kreski) został wypolerowany, cała turbina była dokładnie wyczyszczona, obie muszle, łożyskowanie, koła kompresji. Po wyczyszczeniu cięgno zaczęło lżej chodzić (w całym zakresie pracy poruszając je ręką chodzi leciutko i płynnie) Aktuator też był wyczyszczony i chodzi płynnie ale nie próbowałem go poruszyć podciśnieniem tylko ręcznie.
Po wyczyszczeniu nie ma zmiany, następny do czyszczenia poszedł N75 nic nie zmieniło. Dałem w jego miejsce N18 - też nic.
VNT chodzi naprawdę lekko i płynnie, już sam nie wiem co może być nie tak

Zastanawia mnie to że turbo leci na overboost już przy nieco wiÄ™kszym wciÅ›niÄ™ciu gazu w stosunku do tego ile wynosi zapotrzebowanie przy danej prÄ™dkoÅ›ci na danym biegu, nie trzeba wciskać do deski.  Przy przyspieszaniu jednostajnym z delikatnym wciskaniem gazu, turbo pompuje w granicach 1-1.4bar (też przeÅ‚adowuje ale już jest bliżej prawdy) przy jednostajnej jeździe (tempomat, dÅ‚uga prosta równa droga) ciÅ›nienie doÅ‚adowania stabilizuje siÄ™ na pewnym poziomie.
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-11-20 12:02:11
Autor: Karolek
Notlauf - próbowałem wszystkiego.
W dniu 2011-11-20 11:08, Lewis pisze:


Turbo było rozebrane na kawałki (sam mechanizm VNT też rozebrałem na
czynniki pierwsze), pierścień po którym poruszają się łopatki od VNT
miał lekkie ślady przytarcia (krzywe kreski) został wypolerowany, cała
turbina była dokładnie wyczyszczona, obie muszle, łożyskowanie, koła
kompresji. Po wyczyszczeniu cięgno zaczęło lżej chodzić (w całym
zakresie pracy poruszając je ręką chodzi leciutko i płynnie) Aktuator
też był wyczyszczony i chodzi płynnie ale nie próbowałem go poruszyć
podciśnieniem tylko ręcznie.

Sciagnij wezyk podcisnienia z silownika, uruchom silnik i sprawdz jak pracuje ciegno przykladajac wezyk podcisnienia do silownika i go zdejmujac.
Ciegno powinno plynnie sie poruszac.
Jezeli wyglada ok, to zaloz wezyk i albo z poziomu komputera uruchom zawor n75 i zobacz jak pracuje, albo niech ktos dodaje i puszcza gaz a Ty zobacz jak pracuje ciegno.
Jezeli dalej bedzie wygladalo, ze pracuje poprawnie to zostaje tylko regulacja ciegna.

Zastanawia mnie to że turbo leci na overboost już przy nieco większym
wciśnięciu gazu w stosunku do tego ile wynosi zapotrzebowanie przy danej
prędkości na danym biegu, nie trzeba wciskać do deski.

Moze ciegno trzeba wyregulowac.

Przy
przyspieszaniu jednostajnym z delikatnym wciskaniem gazu, turbo pompuje
w granicach 1-1.4bar (też przeładowuje ale już jest bliżej prawdy) przy
jednostajnej jeździe (tempomat, długa prosta równa droga) ciśnienie
doładowania stabilizuje się na pewnym poziomie.

Za ciezko chodzi mechanizm i/lub silownik i nie reaguje dostatecznie szybko na zmiany wcisniecia pedalu gazu i obrotow silnika, to by wskazywalo na niedokladne wyczyszczenie mechanizmu, lub zuzycie mechanizmu lub uszkodzony silownik. Powinienes to zauwazyc sprawdzajac tak jak Ci napisalem wyzej.

--
Karolek

Data: 2011-11-20 12:11:59
Autor: Karolek
Notlauf - próbowałem wszystkiego.
W dniu 2011-11-20 12:02, Karolek pisze:

Za ciezko chodzi mechanizm i/lub silownik i nie reaguje dostatecznie
szybko na zmiany wcisniecia pedalu gazu i obrotow silnika, to by
wskazywalo na niedokladne wyczyszczenie mechanizmu, lub zuzycie
mechanizmu lub uszkodzony silownik. Powinienes to zauwazyc sprawdzajac
tak jak Ci napisalem wyzej.


Tu masz ladny filmik jak to powinno wygladac.
http://www.youtube.com/watch?v=r5bV62N69ZU&feature=related
Ciegno ma sie poruszac szybko.

--
Karolek

Data: 2011-11-20 11:40:46
Autor: J.F.
Notlauf - próbowałem wszystkiego.
Dnia Sat, 19 Nov 2011 01:37:47 +0100, Lewis napisa³(a):
W dniu 2011-11-19 00:18, Przemys³aw Czaja pisze:
U¿ytkownik "Lewis"
Kto¶ ma pomys³ co jeszcze mo¿e powodowaæ prze³adowanie?

Turbina.
;-)

Rozebrana, sprawdzona, wyczyszczona pisa³em ju¿ :P

I wlasnie dlatego - dobrze sie kreci to i laduje na maxa, bylo nie czyscic
:-)

J.

Data: 2011-11-20 11:42:23
Autor: Lewis
Notlauf - próbowałem wszystkiego.
W dniu 2011-11-20 11:40, J.F. pisze:
Dnia Sat, 19 Nov 2011 01:37:47 +0100, Lewis napisał(a):
W dniu 2011-11-19 00:18, Przemysław Czaja pisze:
Użytkownik "Lewis"
Ktoś ma pomysł co jeszcze może powodować przeładowanie?

Turbina.
;-)

Rozebrana, sprawdzona, wyczyszczona pisałem już :P

I wlasnie dlatego - dobrze sie kreci to i laduje na maxa, bylo nie czyscic
:-)

J.


Hehe, przed wyczyszczeniem też ładowała za dużo :P
Nie no spoko pośmiać się można ale tu już nie tylko mi pomysły się kończą jak to naprawić (wymiana na nową turbinę póki co nie wchodzi w grę :P)

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-11-20 13:50:32
Autor: J.F.
Notlauf - próbowałem wszystkiego.
Dnia Sun, 20 Nov 2011 11:42:23 +0100, Lewis napisa³(a):
Kto¶ ma pomys³ co jeszcze mo¿e powodowaæ prze³adowanie?
Turbina.
;-)
Rozebrana, sprawdzona, wyczyszczona pisa³em ju¿ :P

I wlasnie dlatego - dobrze sie kreci to i laduje na maxa, bylo nie czyscic

Hehe, przed wyczyszczeniem te¿ ³adowa³a za du¿o :P
Nie no spoko po¶miaæ siê mo¿na ale tu ju¿ nie tylko mi pomys³y siê koñcz± jak to naprawiæ (wymiana na now± turbinê póki co nie wchodzi w grê :P)

Tak czy inaczej - jesli dmucha az za dobrze, to na pewno nie nalezy jej
wymieniac.

J.

Data: 2011-11-21 08:11:58
Autor: Lewis
Notlauf - próbowałem wszystkiego.
W dniu 2011-11-20 13:50, J.F. pisze:
Dnia Sun, 20 Nov 2011 11:42:23 +0100, Lewis napisał(a):
Ktoś ma pomysł co jeszcze może powodować przeładowanie?
Turbina.
;-)
Rozebrana, sprawdzona, wyczyszczona pisałem już :P

I wlasnie dlatego - dobrze sie kreci to i laduje na maxa, bylo nie czyscic

Hehe, przed wyczyszczeniem też ładowała za dużo :P
Nie no spoko pośmiać się można ale tu już nie tylko mi pomysły się
kończą jak to naprawić (wymiana na nową turbinę póki co nie wchodzi w
grÄ™ :P)

Tak czy inaczej - jesli dmucha az za dobrze, to na pewno nie nalezy jej

Nie martwię się o jej wydajność powietrzną ale o możliwe trwałe uszkodzenie VNT ;P


--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-11-19 08:52:29
Autor: megrimsNOSPAM@interia.pl
Notlauf - próbowałem wszystkiego.
On 11/19/2011 12:13 AM, Lewis wrote:
Czołem
A więc mam problem z notlaufem jak wielu użytkowników 1.9TDI, silnik to
ASZ, wyczyściłem turbinę, VNT chodzi płynnie, aktuator też, zawór N75
też wyczyszczony, zamieniany z N18, podciśnienia sprawdzone, EGR
wyczyszczony i zaślepiony, przepływomierz nowy i turbo przeładowuje...

Na 3 biegu przepływ sięga 1249,5mg/R doładowanie 1,8-1,9 bar ponad
atmosferyczne, masakra.
Przy trybie awaryjnym doładowanie 0,6-0,7 bar i przepływ około 600mg/R.

Ktoś ma pomysł co jeszcze może powodować przeładowanie?


zgaduje: software w ECU?

Data: 2011-11-19 10:22:16
Autor: Lewis
Notlauf - próbowałem wszystkiego.
W dniu 2011-11-19 08:52, megrimsNOSPAM@interia.pl pisze:
On 11/19/2011 12:13 AM, Lewis wrote:
Czołem
A więc mam problem z notlaufem jak wielu użytkowników 1.9TDI, silnik to
ASZ, wyczyściłem turbinę, VNT chodzi płynnie, aktuator też, zawór N75
też wyczyszczony, zamieniany z N18, podciśnienia sprawdzone, EGR
wyczyszczony i zaślepiony, przepływomierz nowy i turbo przeładowuje...

Na 3 biegu przepływ sięga 1249,5mg/R doładowanie 1,8-1,9 bar ponad
atmosferyczne, masakra.
Przy trybie awaryjnym doładowanie 0,6-0,7 bar i przepływ około 600mg/R.

Ktoś ma pomysł co jeszcze może powodować przeładowanie?


zgaduje: software w ECU?

Soft jest w 100% seryjny i nie było nic grzebane, a padło z dnia na dzień po trasie Suwałki-Bremmen-Suwałki.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-11-19 17:23:53
Autor: X-Man
Notlauf - próbowałem wszystkiego.
"Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote in message news:ja7sgb$ni8$1news.onet.pl...
W dniu 2011-11-19 08:52, megrimsNOSPAM@interia.pl pisze:
On 11/19/2011 12:13 AM, Lewis wrote:
Czołem
A więc mam problem z notlaufem jak wielu użytkowników 1.9TDI, silnik to
ASZ, wyczyściłem turbinę, VNT chodzi płynnie, aktuator też, zawór N75
też wyczyszczony, zamieniany z N18, podciśnienia sprawdzone, EGR
wyczyszczony i zaślepiony, przepływomierz nowy i turbo przeładowuje...
Na 3 biegu przepływ sięga 1249,5mg/R doładowanie 1,8-1,9 bar ponad
atmosferyczne, masakra.
Przy trybie awaryjnym doładowanie 0,6-0,7 bar i przepływ około 600mg/R.
Ktoś ma pomysł co jeszcze może powodować przeładowanie?
zgaduje: software w ECU?
Soft jest w 100% seryjny i nie było nic grzebane, a padło z dnia na dzień po trasie Suwałki-Bremmen-Suwałki.

sprawdź masy pod akumulatorem

pzdr
Piotrek

Data: 2011-11-21 11:50:02
Autor: Rafal Lorenc
Notlauf - próbowałem wszystkiego.
Lewis ["lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl]   na: pl.misc.samochody napisal/la:

 CzoÅ‚em
 A wiÄ™c mam problem z notlaufem jak wielu użytkowników 1.9TDI, silnik to  ASZ, wyczyÅ›ciÅ‚em turbinÄ™, VNT chodzi pÅ‚ynnie, aktuator też, zawór N75  też wyczyszczony, zamieniany z N18, podciÅ›nienia sprawdzone, EGR  wyczyszczony i zaÅ›lepiony, przepÅ‚ywomierz nowy i turbo przeÅ‚adowuje...

 Na 3 biegu przepÅ‚yw siÄ™ga 1249,5mg/R doÅ‚adowanie 1,8-1,9 bar ponad  atmosferyczne, masakra.
 Przy trybie awaryjnym doÅ‚adowanie 0,6-0,7 bar i przepÅ‚yw okoÅ‚o 600mg/R.

 KtoÅ› ma pomysÅ‚ co jeszcze może powodować przeÅ‚adowanie?

Wydłuż cięgno aktuatora o dwa pełne obroty.
Jeżeli turbo w dalszym ciągu będzie Ci uciekało to do czyszczenia
ponownie.
N75 nie ma nic związanego z przeładowaniem.
Przepływ 1249,5mg/R jak rozumiem są to logi z przepływki? Jeżeli tak to
jest to granica ASZtowej przepływki (wskazanie błędu/zwarcia) też do kontroli ale tutaj kabelki.
Zrób też logi BS kanał 11.


--
Rafal Lorenc
mobile: 503-611-119
www.usmiecha.sie.pl

Data: 2011-11-21 12:55:25
Autor: Lewis
Notlauf - próbowałem wszystkiego.
W dniu 2011-11-21 12:50, Rafal Lorenc pisze:

Wydłuż cięgno aktuatora o dwa pełne obroty.
Jeżeli turbo w dalszym ciągu będzie Ci uciekało to do czyszczenia
ponownie.
N75 nie ma nic związanego z przeładowaniem.
Przepływ 1249,5mg/R jak rozumiem są to logi z przepływki? Jeżeli tak to
jest to granica ASZtowej przepływki (wskazanie błędu/zwarcia)
też do kontroli ale tutaj kabelki.
Zrób też logi BS kanał 11.


Już chyba problem rozwiązałem, tylko czekam na nowy aktuator. Tak to log z przepływomierza (nowy oryginalny, poprzedni za chiny nie chciał pokazać więcej niż 600-700mg/R) Silnik nie zgłasza błędu przepływomierza, wskazuje na błąd z przeładowaniem. N75 odpowiada za sterownie aktuatorem i jak najbardziej może mieć wpływ na przeładowanie.
BS kanału 11 niestety już nie rusza siłownikiem widocznie dziurawa membrana. Popchnięcie sztangi śrubokrętem nie stanowi problemu, chodzi płynnie i nie zacina się, jedynie czuć opór sprężyny aktuatora.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-11-22 05:34:01
Autor: Rafal Lorenc
Notlauf - próbowałem wszystkiego.
Lewis ["lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl]   na: pl.misc.samochody napisal/la:

 Już chyba problem rozwiÄ…zaÅ‚em, tylko czekam na nowy aktuator. Tak to log  z przepÅ‚ywomierza (nowy oryginalny, poprzedni za chiny nie chciaÅ‚  pokazać wiÄ™cej niż 600-700mg/R) Silnik nie zgÅ‚asza bÅ‚Ä™du  przepÅ‚ywomierza, wskazuje na bÅ‚Ä…d z przeÅ‚adowaniem. N75 odpowiada za  sterownie aktuatorem i jak najbardziej może mieć wpÅ‚yw na przeÅ‚adowanie.
 BS kanaÅ‚u 11 niestety już nie rusza siÅ‚ownikiem widocznie dziurawa  membrana. PopchniÄ™cie sztangi Å›rubokrÄ™tem nie stanowi problemu, chodzi  pÅ‚ynnie i nie zacina siÄ™, jedynie czuć opór sprężyny aktuatora.

N75 odpowiada za podciągnięcie gruszki do góry (zassanie) a sprężyna
odbija i pozwala na zbicie ciśnienia, więc jeżeli miałbyś niedoładowanie
to mógłbyś myśleć o N75.
Jeżeli mieszek dziruawy to do wymiany i powinno wszystko wrócić do
normy. Dla świętego spokoju po wymianie zrób sobie logi 8 i 11 kanał na
raz - bo wartość z przepływki teraz jest za wysoka i sugeruje również awarię
przepływomierza.


--
Rafal Lorenc
mobile: 503-611-119
www.usmiecha.sie.pl

Data: 2011-11-22 12:20:46
Autor: Lewis
Notlauf - próbowałem wszystkiego.
W dniu 2011-11-22 06:34, Rafal Lorenc pisze:


N75 odpowiada za podciągnięcie gruszki do góry (zassanie) a sprężyna
odbija i pozwala na zbicie ciśnienia, więc jeżeli miałbyś niedoładowanie
to mógłbyś myśleć o N75.

A sprężyna jak odbije aktuator gdy zawór N75 będzie trzymał podciśnienie na wyjściu na aktuator?

Jeżeli mieszek dziruawy to do wymiany i powinno wszystko wrócić do
normy. Dla świętego spokoju po wymianie zrób sobie logi 8 i 11 kanał na
raz - bo wartość z przepływki teraz jest za wysoka i sugeruje również awarię
przepływomierza.

Przepływy zamykają skalę bo i ciśnienie doładowania praktycznie zamyka skalę. Przepływka jest nowa, oryginalna i z resztą przepływomierz nie ma praktycznie wpływu na to ile doładowuje turbo, jedynie służy do korekcji dawki paliwa.

Mam nadzieję że nowy aktuator rozwiąże sprawę.

P.S. Jakie podciśnienie powinien mieć aktuator przy ustawianiu skrajnego położenia sztangi? 17PSI?


--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-11-22 11:43:01
Autor: Rafal Lorenc
Notlauf - próbowałem wszystkiego.
Lewis ["lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl]   na: pl.misc.samochody napisal/la:

 W dniu 2011-11-22 06:34, Rafal Lorenc pisze:


> N75 odpowiada za podciągnięcie gruszki do góry (zassanie) a sprężyna
> odbija i pozwala na zbicie ciśnienia, więc jeżeli miałbyś niedoładowanie
> to mógłbyś myśleć o N75.

 A sprężyna jak odbije aktuator gdy zawór N75 bÄ™dzie trzymaÅ‚ podciÅ›nienie  na wyjÅ›ciu na aktuator?

To zobaczysz w duty cycle robiÄ…c logi ;-)

> Jeżeli mieszek dziruawy to do wymiany i powinno wszystko wrócić do
> normy. Dla świętego spokoju po wymianie zrób sobie logi 8 i 11 kanał na
> raz - bo wartość z przepływki teraz jest za wysoka i sugeruje również awarię
> przepływomierza.

 PrzepÅ‚ywy zamykajÄ… skalÄ™ bo i ciÅ›nienie doÅ‚adowania praktycznie zamyka  skalÄ™. PrzepÅ‚ywka jest nowa, oryginalna i z resztÄ… przepÅ‚ywomierz nie ma  praktycznie wpÅ‚ywu na to ile doÅ‚adowuje turbo, jedynie sÅ‚uży do korekcji  dawki paliwa.

A od czego zależy mapa boostu, tym razem mierzona map sensorem? ;-)

 Mam nadziejÄ™ że nowy aktuator rozwiąże sprawÄ™.

 P.S. Jakie podciÅ›nienie powinien mieć aktuator przy ustawianiu skrajnego  poÅ‚ożenia sztangi? 17PSI?

0.7 - 0.8 bara

--
Rafal Lorenc
mobile: 503-611-119
www.usmiecha.sie.pl

Data: 2011-11-22 13:17:54
Autor: Lewis
Notlauf - próbowałem wszystkiego.
W dniu 2011-11-22 12:43, Rafal Lorenc pisze:

To zobaczysz w duty cycle robiÄ…c logi ;-)

W duty cycle zobaczę jak zawór faktycznie się rusza czy to jakie dostał zapotrzebowanie po kablu?


A od czego zależy mapa boostu, tym razem mierzona map sensorem? ;-)

No w sumie masz rację ale ale jaki wpływ ma MAF na to że turbo idzie na cały gwizdek skoro pokazuje tak jak powinien gdy gaz traktujemy bardzo zachowawczo a dopiero jak nieco mocniej wciśniemy, turbo leci na straszny overboost.

  Mam nadziejÄ™ że nowy aktuator rozwiąże sprawÄ™.

  P.S. Jakie podciÅ›nienie powinien mieć aktuator przy ustawianiu skrajnego
  poÅ‚ożenia sztangi? 17PSI?

0.7 - 0.8 bara


Ok dzięki.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-11-22 12:39:01
Autor: Rafal Lorenc
Notlauf - próbowałem wszystkiego.
Lewis ["lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl]   na: pl.misc.samochody napisal/la:

 W dniu 2011-11-22 12:43, Rafal Lorenc pisze:

> To zobaczysz w duty cycle robiÄ…c logi ;-)

 W duty cycle zobaczÄ™ jak zawór faktycznie siÄ™ rusza czy to jakie dostaÅ‚  zapotrzebowanie po kablu?

To działa po PWMie ;-)

> A od czego zależy mapa boostu, tym razem mierzona map sensorem? ;-)

 No w sumie masz racjÄ™ ale ale jaki wpÅ‚yw ma MAF na to że turbo idzie na  caÅ‚y gwizdek skoro pokazuje tak jak powinien gdy gaz traktujemy bardzo  zachowawczo a dopiero jak nieco mocniej wciÅ›niemy, turbo leci na  straszny overboost.

No i właśnie wracamy do mapy MAFa, jak masz duży przepływ to masz też
dużą ilość paliwa (oczywiście jest to jeszcze zależne od innej mapy)
Załóżmy, że normalnie wciskasz gaz i przy 2krpm powinieneś mieć paliwa 30mg przy przepływie 850mg/R a przepływka wskazuje, że masz 2krpm,
przepływ 1249mg/R to sądzisz, że ilość paliwa będzie identyczna? ;-)

>>   Mam nadziejÄ™ że nowy aktuator rozwiąże sprawÄ™.
>>
>>   P.S. Jakie podciÅ›nienie powinien mieć aktuator przy ustawianiu skrajnego
>>   poÅ‚ożenia sztangi? 17PSI?
>
> 0.7 - 0.8 bara
>

 Ok dziÄ™ki.

Jeżeli będzie Ci dalej turbo uciekało to wydłuż o dwa pełne obroty
sztangę i sprawdź.


--
Rafal Lorenc
mobile: 503-611-119
www.usmiecha.sie.pl

Data: 2011-11-22 16:00:47
Autor: Lewis
Notlauf - próbowałem wszystkiego.
W dniu 2011-11-22 13:39, Rafal Lorenc pisze:

To działa po PWMie ;-)

OK


No i właśnie wracamy do mapy MAFa, jak masz duży przepływ to masz też
dużą ilość paliwa (oczywiście jest to jeszcze zależne od innej mapy)
Załóżmy, że normalnie wciskasz gaz i przy 2krpm powinieneś mieć paliwa
30mg przy przepływie 850mg/R a przepływka wskazuje, że masz 2krpm,
przepływ 1249mg/R to sądzisz, że ilość paliwa będzie identyczna? ;-)


No paliwa będzie więcej ale z jakiegoś powodu przepływ wyniósł za dużo, czyli turbo przeładowało. Na innych przepływkach jest tak samo.

   Mam nadziejÄ™ że nowy aktuator rozwiąże sprawÄ™.

   P.S. Jakie podciÅ›nienie powinien mieć aktuator przy ustawianiu skrajnego
   poÅ‚ożenia sztangi? 17PSI?

0.7 - 0.8 bara


  Ok dziÄ™ki.

Jeżeli będzie Ci dalej turbo uciekało to wydłuż o dwa pełne obroty
sztangę i sprawdź.

OK, zrobię co będzie się dało.


--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-11-23 22:02:20
Autor: Lewis
Notlauf - próbowałem wszystkiego.
OK, zrobię co będzie się dało.

A więc problem rozwiązany, uszkodzony aktuator to raz a dwa uszkodzony zawór N75 (podawał na siłownik -0,2bar zamiast -0,8bar) Zamieniłem go z N18 i wszystko jest super.


--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Notlauf - próbowałem wszystkiego.

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona