Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Notlauf - próbowaÅ‚em wszystkiego.

Notlauf - próbowałem wszystkiego.

Data: 2011-11-19 00:18:35
Autor: Przemysław Czaja
Notlauf - próbowałem wszystkiego.

Użytkownik "Lewis"

Ktoś ma pomysł co jeszcze może powodować przeładowanie?

Turbina.

;-)

Data: 2011-11-19 01:37:47
Autor: Lewis
Notlauf - próbowałem wszystkiego.
W dniu 2011-11-19 00:18, Przemysław Czaja pisze:

Użytkownik "Lewis"

Ktoś ma pomysł co jeszcze może powodować przeładowanie?

Turbina.

;-)

Rozebrana, sprawdzona, wyczyszczona pisałem już :P

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-11-19 08:09:20
Autor: Karolek
Notlauf - próbowałem wszystkiego.
W dniu 2011-11-19 01:37, Lewis pisze:
W dniu 2011-11-19 00:18, Przemysław Czaja pisze:

Użytkownik "Lewis"

Ktoś ma pomysł co jeszcze może powodować przeładowanie?

Turbina.

;-)

Rozebrana, sprawdzona, wyczyszczona pisałem już :P


Ciegno zmiennej geometrii wyregulowane bylo?

--
Karolek

Data: 2011-11-19 10:23:38
Autor: Lewis
Notlauf - próbowałem wszystkiego.
W dniu 2011-11-19 08:09, Karolek pisze:
W dniu 2011-11-19 01:37, Lewis pisze:
W dniu 2011-11-19 00:18, Przemysław Czaja pisze:

Użytkownik "Lewis"

Ktoś ma pomysł co jeszcze może powodować przeładowanie?

Turbina.

;-)

Rozebrana, sprawdzona, wyczyszczona pisałem już :P


Ciegno zmiennej geometrii wyregulowane bylo?


Sztanga aktuatora nie była ruszana, jest fabrycznie zabezpieczona farbą, po zdjęciu podciśnienia z aktuatora turbo doładowuje do max 0,7bar.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-11-19 12:30:21
Autor: Karolek
Notlauf - próbowałem wszystkiego.
W dniu 2011-11-19 10:23, Lewis pisze:


Sztanga aktuatora nie była ruszana, jest fabrycznie zabezpieczona farbą,

I tak bym to sprawdzil, szczegolnie, ze do czyszczenia geometrii trzeba sciagac silownik.

po zdjęciu podciśnienia z aktuatora turbo doładowuje do max 0,7bar.


Moze silownik podcisnieniowy sie zacina i stad te problemy (jak sam silownik jest zapieczony to objawy sa w zasadzie identyczne jak w przypadku zapieczonych lopatek zmiennej geometrii).

--
Karolek

Data: 2011-11-19 16:37:41
Autor: Lewis
Notlauf - próbowałem wszystkiego.
W dniu 2011-11-19 12:30, Karolek pisze:
W dniu 2011-11-19 10:23, Lewis pisze:


Sztanga aktuatora nie była ruszana, jest fabrycznie zabezpieczona farbą,

I tak bym to sprawdzil, szczegolnie, ze do czyszczenia geometrii trzeba
sciagac silownik.

Owszem siłownik był wyjmowany i dokładnie czyszczony oraz przesmarowany smarem miedziowym, nie stawiał ponadnormalnego oporu.


po zdjęciu podciśnienia z aktuatora turbo doładowuje do max 0,7bar.


Moze silownik podcisnieniowy sie zacina i stad te problemy (jak sam
silownik jest zapieczony to objawy sa w zasadzie identyczne jak w
przypadku zapieczonych lopatek zmiennej geometrii).


Spróbuję jeszcze raz z tym siłownikiem ale nie wydaje mi się aby turbina i siłownik były źle wyczyszczone i nadal się zacinały.


--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-11-20 08:07:33
Autor: Karolek
Notlauf - próbowałem wszystkiego.
W dniu 2011-11-19 16:37, Lewis pisze:

Spróbuję jeszcze raz z tym siłownikiem ale nie wydaje mi się aby turbina
i siłownik były źle wyczyszczone i nadal się zacinały.


A sama zmienna geometria jak wygladala?
Nie byla w jakis sposob uszkodzona? Typu wzery, czy powycierane miejsca, w ktorych pracuja te lopatki?
I jak byla czyszczona i czy muszla tez zostala wyczyszczona?
Bo ten mechanizm musi chodzic dosc lekko, bez najmniejszych zaciec w calym zakresie ruchu.
I czy po czyszczeniu w ogole nastapila jakas zmiana, czy jest dokladnie tak samo jak przed czyszczeniem?


--
Karolek

Data: 2011-11-20 11:08:42
Autor: Lewis
Notlauf - próbowałem wszystkiego.
W dniu 2011-11-20 08:07, Karolek pisze:
W dniu 2011-11-19 16:37, Lewis pisze:

Spróbuję jeszcze raz z tym siłownikiem ale nie wydaje mi się aby turbina
i siłownik były źle wyczyszczone i nadal się zacinały.


A sama zmienna geometria jak wygladala?
Nie byla w jakis sposob uszkodzona? Typu wzery, czy powycierane miejsca,
w ktorych pracuja te lopatki?
I jak byla czyszczona i czy muszla tez zostala wyczyszczona?
Bo ten mechanizm musi chodzic dosc lekko, bez najmniejszych zaciec w
calym zakresie ruchu.
I czy po czyszczeniu w ogole nastapila jakas zmiana, czy jest dokladnie
tak samo jak przed czyszczeniem?



Turbo było rozebrane na kawałki (sam mechanizm VNT też rozebrałem na czynniki pierwsze), pierścień po którym poruszają się łopatki od VNT miał lekkie ślady przytarcia (krzywe kreski) został wypolerowany, cała turbina była dokładnie wyczyszczona, obie muszle, łożyskowanie, koła kompresji. Po wyczyszczeniu cięgno zaczęło lżej chodzić (w całym zakresie pracy poruszając je ręką chodzi leciutko i płynnie) Aktuator też był wyczyszczony i chodzi płynnie ale nie próbowałem go poruszyć podciśnieniem tylko ręcznie.
Po wyczyszczeniu nie ma zmiany, następny do czyszczenia poszedł N75 nic nie zmieniło. Dałem w jego miejsce N18 - też nic.
VNT chodzi naprawdę lekko i płynnie, już sam nie wiem co może być nie tak

Zastanawia mnie to że turbo leci na overboost już przy nieco wiÄ™kszym wciÅ›niÄ™ciu gazu w stosunku do tego ile wynosi zapotrzebowanie przy danej prÄ™dkoÅ›ci na danym biegu, nie trzeba wciskać do deski.  Przy przyspieszaniu jednostajnym z delikatnym wciskaniem gazu, turbo pompuje w granicach 1-1.4bar (też przeÅ‚adowuje ale już jest bliżej prawdy) przy jednostajnej jeździe (tempomat, dÅ‚uga prosta równa droga) ciÅ›nienie doÅ‚adowania stabilizuje siÄ™ na pewnym poziomie.
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-11-20 12:02:11
Autor: Karolek
Notlauf - próbowałem wszystkiego.
W dniu 2011-11-20 11:08, Lewis pisze:


Turbo było rozebrane na kawałki (sam mechanizm VNT też rozebrałem na
czynniki pierwsze), pierścień po którym poruszają się łopatki od VNT
miał lekkie ślady przytarcia (krzywe kreski) został wypolerowany, cała
turbina była dokładnie wyczyszczona, obie muszle, łożyskowanie, koła
kompresji. Po wyczyszczeniu cięgno zaczęło lżej chodzić (w całym
zakresie pracy poruszając je ręką chodzi leciutko i płynnie) Aktuator
też był wyczyszczony i chodzi płynnie ale nie próbowałem go poruszyć
podciśnieniem tylko ręcznie.

Sciagnij wezyk podcisnienia z silownika, uruchom silnik i sprawdz jak pracuje ciegno przykladajac wezyk podcisnienia do silownika i go zdejmujac.
Ciegno powinno plynnie sie poruszac.
Jezeli wyglada ok, to zaloz wezyk i albo z poziomu komputera uruchom zawor n75 i zobacz jak pracuje, albo niech ktos dodaje i puszcza gaz a Ty zobacz jak pracuje ciegno.
Jezeli dalej bedzie wygladalo, ze pracuje poprawnie to zostaje tylko regulacja ciegna.

Zastanawia mnie to że turbo leci na overboost już przy nieco większym
wciśnięciu gazu w stosunku do tego ile wynosi zapotrzebowanie przy danej
prędkości na danym biegu, nie trzeba wciskać do deski.

Moze ciegno trzeba wyregulowac.

Przy
przyspieszaniu jednostajnym z delikatnym wciskaniem gazu, turbo pompuje
w granicach 1-1.4bar (też przeładowuje ale już jest bliżej prawdy) przy
jednostajnej jeździe (tempomat, długa prosta równa droga) ciśnienie
doładowania stabilizuje się na pewnym poziomie.

Za ciezko chodzi mechanizm i/lub silownik i nie reaguje dostatecznie szybko na zmiany wcisniecia pedalu gazu i obrotow silnika, to by wskazywalo na niedokladne wyczyszczenie mechanizmu, lub zuzycie mechanizmu lub uszkodzony silownik. Powinienes to zauwazyc sprawdzajac tak jak Ci napisalem wyzej.

--
Karolek

Data: 2011-11-20 12:11:59
Autor: Karolek
Notlauf - próbowałem wszystkiego.
W dniu 2011-11-20 12:02, Karolek pisze:

Za ciezko chodzi mechanizm i/lub silownik i nie reaguje dostatecznie
szybko na zmiany wcisniecia pedalu gazu i obrotow silnika, to by
wskazywalo na niedokladne wyczyszczenie mechanizmu, lub zuzycie
mechanizmu lub uszkodzony silownik. Powinienes to zauwazyc sprawdzajac
tak jak Ci napisalem wyzej.


Tu masz ladny filmik jak to powinno wygladac.
http://www.youtube.com/watch?v=r5bV62N69ZU&feature=related
Ciegno ma sie poruszac szybko.

--
Karolek

Data: 2011-11-20 11:40:46
Autor: J.F.
Notlauf - próbowałem wszystkiego.
Dnia Sat, 19 Nov 2011 01:37:47 +0100, Lewis napisa³(a):
W dniu 2011-11-19 00:18, Przemys³aw Czaja pisze:
U¿ytkownik "Lewis"
Kto¶ ma pomys³ co jeszcze mo¿e powodowaæ prze³adowanie?

Turbina.
;-)

Rozebrana, sprawdzona, wyczyszczona pisa³em ju¿ :P

I wlasnie dlatego - dobrze sie kreci to i laduje na maxa, bylo nie czyscic
:-)

J.

Data: 2011-11-20 11:42:23
Autor: Lewis
Notlauf - próbowałem wszystkiego.
W dniu 2011-11-20 11:40, J.F. pisze:
Dnia Sat, 19 Nov 2011 01:37:47 +0100, Lewis napisał(a):
W dniu 2011-11-19 00:18, Przemysław Czaja pisze:
Użytkownik "Lewis"
Ktoś ma pomysł co jeszcze może powodować przeładowanie?

Turbina.
;-)

Rozebrana, sprawdzona, wyczyszczona pisałem już :P

I wlasnie dlatego - dobrze sie kreci to i laduje na maxa, bylo nie czyscic
:-)

J.


Hehe, przed wyczyszczeniem też ładowała za dużo :P
Nie no spoko pośmiać się można ale tu już nie tylko mi pomysły się kończą jak to naprawić (wymiana na nową turbinę póki co nie wchodzi w grę :P)

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-11-20 13:50:32
Autor: J.F.
Notlauf - próbowałem wszystkiego.
Dnia Sun, 20 Nov 2011 11:42:23 +0100, Lewis napisa³(a):
Kto¶ ma pomys³ co jeszcze mo¿e powodowaæ prze³adowanie?
Turbina.
;-)
Rozebrana, sprawdzona, wyczyszczona pisa³em ju¿ :P

I wlasnie dlatego - dobrze sie kreci to i laduje na maxa, bylo nie czyscic

Hehe, przed wyczyszczeniem te¿ ³adowa³a za du¿o :P
Nie no spoko po¶miaæ siê mo¿na ale tu ju¿ nie tylko mi pomys³y siê koñcz± jak to naprawiæ (wymiana na now± turbinê póki co nie wchodzi w grê :P)

Tak czy inaczej - jesli dmucha az za dobrze, to na pewno nie nalezy jej
wymieniac.

J.

Data: 2011-11-21 08:11:58
Autor: Lewis
Notlauf - próbowałem wszystkiego.
W dniu 2011-11-20 13:50, J.F. pisze:
Dnia Sun, 20 Nov 2011 11:42:23 +0100, Lewis napisał(a):
Ktoś ma pomysł co jeszcze może powodować przeładowanie?
Turbina.
;-)
Rozebrana, sprawdzona, wyczyszczona pisałem już :P

I wlasnie dlatego - dobrze sie kreci to i laduje na maxa, bylo nie czyscic

Hehe, przed wyczyszczeniem też ładowała za dużo :P
Nie no spoko pośmiać się można ale tu już nie tylko mi pomysły się
kończą jak to naprawić (wymiana na nową turbinę póki co nie wchodzi w
grÄ™ :P)

Tak czy inaczej - jesli dmucha az za dobrze, to na pewno nie nalezy jej

Nie martwię się o jej wydajność powietrzną ale o możliwe trwałe uszkodzenie VNT ;P


--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Notlauf - próbowałem wszystkiego.

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona