Data: 2011-11-19 00:18:35 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
Notlauf - próbowałem wszystkiego. | |
Użytkownik "Lewis" Ktoś ma pomysł co jeszcze może powodować przeładowanie? Turbina. ;-) |
|
Data: 2011-11-19 01:37:47 | |
Autor: Lewis | |
Notlauf - próbowałem wszystkiego. | |
W dniu 2011-11-19 00:18, Przemysław Czaja pisze:
Rozebrana, sprawdzona, wyczyszczona pisałem już :P -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-11-19 08:09:20 | |
Autor: Karolek | |
Notlauf - próbowałem wszystkiego. | |
W dniu 2011-11-19 01:37, Lewis pisze:
W dniu 2011-11-19 00:18, Przemysław Czaja pisze: Ciegno zmiennej geometrii wyregulowane bylo? -- Karolek |
|
Data: 2011-11-19 10:23:38 | |
Autor: Lewis | |
Notlauf - próbowałem wszystkiego. | |
W dniu 2011-11-19 08:09, Karolek pisze:
W dniu 2011-11-19 01:37, Lewis pisze: Sztanga aktuatora nie była ruszana, jest fabrycznie zabezpieczona farbą, po zdjęciu podciśnienia z aktuatora turbo doładowuje do max 0,7bar. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-11-19 12:30:21 | |
Autor: Karolek | |
Notlauf - próbowałem wszystkiego. | |
W dniu 2011-11-19 10:23, Lewis pisze:
I tak bym to sprawdzil, szczegolnie, ze do czyszczenia geometrii trzeba sciagac silownik. po zdjęciu podciśnienia z aktuatora turbo doładowuje do max 0,7bar. Moze silownik podcisnieniowy sie zacina i stad te problemy (jak sam silownik jest zapieczony to objawy sa w zasadzie identyczne jak w przypadku zapieczonych lopatek zmiennej geometrii). -- Karolek |
|
Data: 2011-11-19 16:37:41 | |
Autor: Lewis | |
Notlauf - próbowałem wszystkiego. | |
W dniu 2011-11-19 12:30, Karolek pisze:
W dniu 2011-11-19 10:23, Lewis pisze: Owszem siłownik był wyjmowany i dokładnie czyszczony oraz przesmarowany smarem miedziowym, nie stawiał ponadnormalnego oporu.
Spróbuję jeszcze raz z tym siłownikiem ale nie wydaje mi się aby turbina i siłownik były źle wyczyszczone i nadal się zacinały. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-11-20 08:07:33 | |
Autor: Karolek | |
Notlauf - próbowałem wszystkiego. | |
W dniu 2011-11-19 16:37, Lewis pisze:
Spróbuję jeszcze raz z tym siłownikiem ale nie wydaje mi się aby turbina A sama zmienna geometria jak wygladala? Nie byla w jakis sposob uszkodzona? Typu wzery, czy powycierane miejsca, w ktorych pracuja te lopatki? I jak byla czyszczona i czy muszla tez zostala wyczyszczona? Bo ten mechanizm musi chodzic dosc lekko, bez najmniejszych zaciec w calym zakresie ruchu. I czy po czyszczeniu w ogole nastapila jakas zmiana, czy jest dokladnie tak samo jak przed czyszczeniem? -- Karolek |
|
Data: 2011-11-20 11:08:42 | |
Autor: Lewis | |
Notlauf - próbowałem wszystkiego. | |
W dniu 2011-11-20 08:07, Karolek pisze:
W dniu 2011-11-19 16:37, Lewis pisze: Turbo było rozebrane na kawałki (sam mechanizm VNT też rozebrałem na czynniki pierwsze), pierścień po którym poruszają się łopatki od VNT miał lekkie ślady przytarcia (krzywe kreski) został wypolerowany, cała turbina była dokładnie wyczyszczona, obie muszle, łożyskowanie, koła kompresji. Po wyczyszczeniu cięgno zaczęło lżej chodzić (w całym zakresie pracy poruszając je ręką chodzi leciutko i płynnie) Aktuator też był wyczyszczony i chodzi płynnie ale nie próbowałem go poruszyć podciśnieniem tylko ręcznie. Po wyczyszczeniu nie ma zmiany, następny do czyszczenia poszedł N75 nic nie zmieniło. Dałem w jego miejsce N18 - też nic. VNT chodzi naprawdę lekko i płynnie, już sam nie wiem co może być nie tak Zastanawia mnie to że turbo leci na overboost już przy nieco większym wciśnięciu gazu w stosunku do tego ile wynosi zapotrzebowanie przy danej prędkości na danym biegu, nie trzeba wciskać do deski. Przy przyspieszaniu jednostajnym z delikatnym wciskaniem gazu, turbo pompuje w granicach 1-1.4bar (też przeładowuje ale już jest bliżej prawdy) przy jednostajnej jeździe (tempomat, długa prosta równa droga) ciśnienie doładowania stabilizuje się na pewnym poziomie. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-11-20 12:02:11 | |
Autor: Karolek | |
Notlauf - próbowałem wszystkiego. | |
W dniu 2011-11-20 11:08, Lewis pisze:
Sciagnij wezyk podcisnienia z silownika, uruchom silnik i sprawdz jak pracuje ciegno przykladajac wezyk podcisnienia do silownika i go zdejmujac. Ciegno powinno plynnie sie poruszac. Jezeli wyglada ok, to zaloz wezyk i albo z poziomu komputera uruchom zawor n75 i zobacz jak pracuje, albo niech ktos dodaje i puszcza gaz a Ty zobacz jak pracuje ciegno. Jezeli dalej bedzie wygladalo, ze pracuje poprawnie to zostaje tylko regulacja ciegna. Zastanawia mnie to że turbo leci na overboost już przy nieco większym Moze ciegno trzeba wyregulowac. Przy Za ciezko chodzi mechanizm i/lub silownik i nie reaguje dostatecznie szybko na zmiany wcisniecia pedalu gazu i obrotow silnika, to by wskazywalo na niedokladne wyczyszczenie mechanizmu, lub zuzycie mechanizmu lub uszkodzony silownik. Powinienes to zauwazyc sprawdzajac tak jak Ci napisalem wyzej. -- Karolek |
|
Data: 2011-11-20 12:11:59 | |
Autor: Karolek | |
Notlauf - próbowałem wszystkiego. | |
W dniu 2011-11-20 12:02, Karolek pisze:
Za ciezko chodzi mechanizm i/lub silownik i nie reaguje dostatecznie Tu masz ladny filmik jak to powinno wygladac. http://www.youtube.com/watch?v=r5bV62N69ZU&feature=related Ciegno ma sie poruszac szybko. -- Karolek |
|
Data: 2011-11-20 11:40:46 | |
Autor: J.F. | |
Notlauf - próbowałem wszystkiego. | |
Dnia Sat, 19 Nov 2011 01:37:47 +0100, Lewis napisa³(a):
W dniu 2011-11-19 00:18, Przemys³aw Czaja pisze: I wlasnie dlatego - dobrze sie kreci to i laduje na maxa, bylo nie czyscic :-) J. |
|
Data: 2011-11-20 11:42:23 | |
Autor: Lewis | |
Notlauf - próbowałem wszystkiego. | |
W dniu 2011-11-20 11:40, J.F. pisze:
Dnia Sat, 19 Nov 2011 01:37:47 +0100, Lewis napisał(a):Hehe, przed wyczyszczeniem też ładowała za dużo :P Nie no spoko pośmiać się można ale tu już nie tylko mi pomysły się kończą jak to naprawić (wymiana na nową turbinę póki co nie wchodzi w grę :P) -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-11-20 13:50:32 | |
Autor: J.F. | |
Notlauf - próbowałem wszystkiego. | |
Dnia Sun, 20 Nov 2011 11:42:23 +0100, Lewis napisa³(a):
Hehe, przed wyczyszczeniem te¿ ³adowa³a za du¿o :PRozebrana, sprawdzona, wyczyszczona pisa³em ju¿ :PKto¶ ma pomys³ co jeszcze mo¿e powodowaæ prze³adowanie?Turbina. Tak czy inaczej - jesli dmucha az za dobrze, to na pewno nie nalezy jej wymieniac. J. |
|
Data: 2011-11-21 08:11:58 | |
Autor: Lewis | |
Notlauf - próbowałem wszystkiego. | |
W dniu 2011-11-20 13:50, J.F. pisze:
Dnia Sun, 20 Nov 2011 11:42:23 +0100, Lewis napisał(a): Nie martwię się o jej wydajność powietrzną ale o możliwe trwałe uszkodzenie VNT ;P -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|