Notlauf - pr贸bowa艂em wszystkiego.

Data: 2011-11-21 11:50:02
Autor: Rafal Lorenc
Notlauf - pr贸bowa艂em wszystkiego.
Lewis ["lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl]   na: pl.misc.samochody napisal/la:

 Czo艂em
 A wi臋c mam problem z notlaufem jak wielu u偶ytkownik贸w 1.9TDI, silnik to  ASZ, wyczy艣ci艂em turbin臋, VNT chodzi p艂ynnie, aktuator te偶, zaw贸r N75  te偶 wyczyszczony, zamieniany z N18, podci艣nienia sprawdzone, EGR  wyczyszczony i za艣lepiony, przep艂ywomierz nowy i turbo prze艂adowuje...

 Na 3 biegu przep艂yw si臋ga 1249,5mg/R do艂adowanie 1,8-1,9 bar ponad  atmosferyczne, masakra.
 Przy trybie awaryjnym do艂adowanie 0,6-0,7 bar i przep艂yw oko艂o 600mg/R.

 Kto艣 ma pomys艂 co jeszcze mo偶e powodowa膰 prze艂adowanie?

Wyd艂u偶 ci臋gno aktuatora o dwa pe艂ne obroty.
Je偶eli turbo w dalszym ci膮gu b臋dzie Ci ucieka艂o to do czyszczenia
ponownie.
N75 nie ma nic zwi膮zanego z prze艂adowaniem.
Przep艂yw 1249,5mg/R jak rozumiem s膮 to logi z przep艂ywki? Je偶eli tak to
jest to granica ASZtowej przep艂ywki (wskazanie b艂臋du/zwarcia) te偶 do kontroli ale tutaj kabelki.
Zr贸b te偶 logi BS kana艂 11.

--
Rafal Lorenc
mobile: 503-611-119

Data: 2011-11-21 12:55:25
Autor: Lewis
W dniu 2011-11-21 12:50, Rafal Lorenc pisze:

[...]

Ju偶 chyba problem rozwi膮za艂em, tylko czekam na nowy aktuator. Tak to log z przep艂ywomierza (nowy oryginalny, poprzedni za chiny nie chcia艂 pokaza膰 wi臋cej ni偶 600-700mg/R) Silnik nie zg艂asza b艂臋du przep艂ywomierza, wskazuje na b艂膮d z prze艂adowaniem. N75 odpowiada za sterownie aktuatorem i jak najbardziej mo偶e mie膰 wp艂yw na prze艂adowanie.
BS kana艂u 11 niestety ju偶 nie rusza si艂ownikiem widocznie dziurawa membrana. Popchni臋cie sztangi 艣rubokr臋tem nie stanowi problemu, chodzi p艂ynnie i nie zacina si臋, jedynie czu膰 op贸r spr臋偶yny aktuatora.

--
Cz臋艣ci do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-11-22 05:34:01
Autor: Rafal Lorenc
[...]

N75 odpowiada za podci膮gni臋cie gruszki do g贸ry (zassanie) a spr臋偶yna
odbija i pozwala na zbicie ci艣nienia, wi臋c je偶eli mia艂by艣 niedo艂adowanie
to m贸g艂by艣 my艣le膰 o N75.
Je偶eli mieszek dziruawy to do wymiany i powinno wszystko wr贸ci膰 do
normy. Dla 艣wi臋tego spokoju po wymianie zr贸b sobie logi 8 i 11 kana艂 na
raz - bo warto艣膰 z przep艂ywki teraz jest za wysoka i sugeruje r贸wnie偶 awari臋
przep艂ywomierza.

--
Rafal Lorenc
mobile: 503-611-119

Data: 2011-11-22 12:20:46
Autor: Lewis
W dniu 2011-11-22 06:34, Rafal Lorenc pisze:

N75 odpowiada za podci膮gni臋cie gruszki do g贸ry (zassanie) a spr臋偶yna
odbija i pozwala na zbicie ci艣nienia, wi臋c je偶eli mia艂by艣 niedo艂adowanie
to m贸g艂by艣 my艣le膰 o N75.

A spr臋偶yna jak odbije aktuator gdy zaw贸r N75 b臋dzie trzyma艂 podci艣nienie na wyj艣ciu na aktuator?

[...]

Przep艂ywy zamykaj膮 skal臋 bo i ci艣nienie do艂adowania praktycznie zamyka skal臋. Przep艂ywka jest nowa, oryginalna i z reszt膮 przep艂ywomierz nie ma praktycznie wp艂ywu na to ile do艂adowuje turbo, jedynie s艂u偶y do korekcji dawki paliwa.

Mam nadziej臋 偶e nowy aktuator rozwi膮偶e spraw臋.

P.S. Jakie podci艣nienie powinien mie膰 aktuator przy ustawianiu skrajnego po艂o偶enia sztangi? 17PSI?

--
Cz臋艣ci do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-11-22 11:43:01
Autor: Rafal Lorenc
> [...]

> to m贸g艂by艣 my艣le膰 o N75.

 A spr臋偶yna jak odbije aktuator gdy zaw贸r N75 b臋dzie trzyma艂 podci艣nienie  na wyj艣ciu na aktuator?

To zobaczysz w duty cycle robi膮c logi ;-)

> [...]

 Przep艂ywy zamykaj膮 skal臋 bo i ci艣nienie do艂adowania praktycznie zamyka  skal臋. Przep艂ywka jest nowa, oryginalna i z reszt膮 przep艂ywomierz nie ma  praktycznie wp艂ywu na to ile do艂adowuje turbo, jedynie s艂u偶y do korekcji  dawki paliwa.

A od czego zale偶y mapa boostu, tym razem mierzona map sensorem? ;-)

 Mam nadziej臋 偶e nowy aktuator rozwi膮偶e spraw臋.

 P.S. Jakie podci艣nienie powinien mie膰 aktuator przy ustawianiu skrajnego  po艂o偶enia sztangi? 17PSI?

0.7 - 0.8 bara

--
Rafal Lorenc
mobile: 503-611-119

Data: 2011-11-22 13:17:54
Autor: Lewis
W dniu 2011-11-22 12:43, Rafal Lorenc pisze:

To zobaczysz w duty cycle robi膮c logi ;-)

W duty cycle zobacz臋 jak zaw贸r faktycznie si臋 rusza czy to jakie dosta艂 zapotrzebowanie po kablu?

A od czego zale偶y mapa boostu, tym razem mierzona map sensorem? ;-)

No w sumie masz racj臋 ale ale jaki wp艂yw ma MAF na to 偶e turbo idzie na ca艂y gwizdek skoro pokazuje tak jak powinien gdy gaz traktujemy bardzo zachowawczo a dopiero jak nieco mocniej wci艣niemy, turbo leci na straszny overboost.

Ok dzi臋ki.

--
Cz臋艣ci do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-11-22 12:39:01
Autor: Rafal Lorenc
> [...]

> To zobaczysz w duty cycle robi膮c logi ;-)

 W duty cycle zobacz臋 jak zaw贸r faktycznie si臋 rusza czy to jakie dosta艂  zapotrzebowanie po kablu?

To dzia艂a po PWMie ;-)

> [...]

 No w sumie masz racj臋 ale ale jaki wp艂yw ma MAF na to 偶e turbo idzie na  ca艂y gwizdek skoro pokazuje tak jak powinien gdy gaz traktujemy bardzo  zachowawczo a dopiero jak nieco mocniej wci艣niemy, turbo leci na  straszny overboost.

No i w艂a艣nie wracamy do mapy MAFa, jak masz du偶y przep艂yw to masz te偶
du偶膮 ilo艣膰 paliwa (oczywi艣cie jest to jeszcze zale偶ne od innej mapy)
Za艂贸偶my, 偶e normalnie wciskasz gaz i przy 2krpm powiniene艣 mie膰 paliwa 30mg przy przep艂ywie 850mg/R a przep艂ywka wskazuje, 偶e masz 2krpm,
przep艂yw 1249mg/R to s膮dzisz, 偶e ilo艣膰 paliwa b臋dzie identyczna? ;-)

> 0.7 - 0.8 bara

 Ok dzi臋ki.

Je偶eli b臋dzie Ci dalej turbo ucieka艂o to wyd艂u偶 o dwa pe艂ne obroty
sztang臋 i sprawd藕.

--
Rafal Lorenc
mobile: 503-611-119

Data: 2011-11-22 16:00:47
Autor: Lewis
Notlauf - pr贸bowa艂em wszystkiego.
W dniu 2011-11-22 13:39, Rafal Lorenc pisze:

To dzia艂a po PWMie ;-)

OK

[...]

No paliwa b臋dzie wi臋cej ale z jakiego艣 powodu przep艂yw wyni贸s艂 za du偶o, czyli turbo prze艂adowa艂o. Na innych przep艂ywkach jest tak samo.

OK, zrobi臋 co b臋dzie si臋 da艂o.

--
Cz臋艣ci do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-11-23 22:02:20
Autor: Lewis
Notlauf - pr贸bowa艂em wszystkiego.
OK, zrobi臋 co b臋dzie si臋 da艂o.

A wi臋c problem rozwi膮zany, uszkodzony aktuator to raz a dwa uszkodzony zaw贸r N75 (podawa艂 na si艂ownik -0,2bar zamiast -0,8bar) Zamieni艂em go z N18 i wszystko jest super.

--
Cz臋艣ci do A6 C4 sprzedam
Lewis

Notlauf - pr贸bowa艂em wszystkiego.