Nowa 艣mieszynka rowerowa na Banacha [DC]?

Data: 2013-10-11 11:23:51
Autor: Raffaello
Nowa 艣mieszynka rowerowa na Banacha [DC]?
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,14758093,Nowa_sciezka_rowerowa_powstanie_na_Banacha.html
"
Na ul. Banacha wreszcie powstanie wygodna 艣cie偶ka rowerowa. Prace maj膮 si臋 tam zacz膮膰 lada dzie艅.
 Ulic膮 przeje偶d偶a mn贸stwo rowerzyst贸w, kt贸rzy m.in. zmierzaj膮 z Pola Mokotowskiego na Ochot臋 i dalej na Wol臋.

 Teraz musz膮 korzysta膰 z pokrzywionego chodnika, kt贸ry jest tzw. ci膮giem pieszo-rowerowym, czyli trotuarem z dopuszczonym ruchem cyklist贸w. Musz膮 ust臋powa膰 tam pierwsze艅stwa pieszym. Teraz wzd艂u偶 ul. Banacha wreszcie ma powsta膰 艣cie偶ka rowerowa. z prawdziwego zdarzenia. B臋dzie asfaltowa. Obok piesi b臋d膮 mogli korzysta膰 z wyremontowanego chodnika. Jednocze艣nie ma powsta膰 przejazd rowerowy. przez skrzy偶owanie al. 呕wirki i Wigury oraz Banacha. 艁ukasz Puchalski, pe艂nomocnik rowerowy ratusza, m贸wi, 偶e budowa 艣cie偶ki powinna si臋 zacz膮膰 lada dzie艅. Prace maj膮 si臋 sko艅czy膰 w tym roku.
"

Interesuj膮ce. To tam jest cokolwiek na chodniku? Powa偶nie?
Nie zauwa偶y艂em 偶adnego oznakowania. Troch臋 os贸b tam si臋 porusza co prawda po chodniku, ale czy tam faktycznie co艣 wymalowali na tych p艂ytach chodnikowych?

Tak czy owak - dla mnie to jest bez sensu. Ruch rowerowy w Warszawie spycha si臋 na chodniki, tworzy niby jak膮艣 cz臋艣膰 infrastruktury, a potem mamy to co na Bitwy Warszawskiej - niby asfalcik, ale g贸ra-d贸艂, lewo-prawo non stop i jecha膰 po tym z pr臋dko艣ci膮 rozs膮dn膮 si臋 po prostu nie da.
Czuj臋, 偶e b臋dzie to kontynuacja tego badziewia z Bitwy Warszawskiej i mimo wszystko zmuszony b臋d臋 p臋dzi膰 po jezdni. Zreszt膮 jak dla mnie to lepiej, nie mam roweru terenowego i nie zamierzam si臋 m臋czy膰 na chodniczkach i kraw臋偶niczkach.

Data: 2013-10-11 13:49:37
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
[...]

Jest, albo by艂o bo si臋 ju偶 star艂o :)
http://3.bp.blogspot.com/-kU1Wplj154U/Uel4q4xL45I/AAAAAAAAEI0/zfqlTvPtoPg/s1600/P6290076.jpg

[...]

Te偶 jestem ciekawy jak to wykonaj膮, tyle 偶e to kropla w morzu bo od dawna HGW nic nie robi w tym kierunku.
Czekam na scie偶k臋 na Powsta艅c贸w 艢l膮skich i na Pu艂awskiej do Piaseczna, ma nadziej臋 bez es贸w flores贸w :)

Data: 2013-10-11 08:31:07
Autor: Cynio
Nowa 秏ieszynka rowerowa na Banacha [DC]?
W dniu pi眛ek, 11 pa糳ziernika 2013 13:49:37 UTC+2 u縴tkownik Czes砤w Wi秐iak napisa:

Czekam na scie縦 na Powsta馽體 眘kich i na Pu砤wskiej do Piaseczna, ma nadziej bez es體 flores體 :)

eee bez jaj, na Pu砤wskiej to 禼ie縦a jak dla mnie 秗ednio potrzebna, szerokie pasy. Bez problemu mo縩a w korku pomi阣zy samochodami si zmie禼i. W ostateczno禼i jest ten kawa砮k nier體nego asfaltu jako pobocze, je秎i jaka pipa lub co naprawd szerokiego stanie dok砤dnie przy prawej kraw阣zi. Je縟筷 tamt阣y prawie codziennie do i z pracy (odcinek Piaseczno - Poleczki) i jedyne co mnie denerwuje to zakaz ruchu rower體 gdy jad do Piaseczna od Mysiad砤 do Energetycznej, ale o tym kawa砶u juz chyba jako niedawno by硂 wspominane na grupie..

--
Cynio

Data: 2013-10-11 17:53:18
Autor: Czes砤w Wi秐iak
Nowa 秏ieszynka rowerowa na Banacha [DC]?

eee bez jaj, na Pu砤wskiej to 禼ie縦a jak dla mnie 秗ednio potrzebna, szerokie pasy.

Dla ciebie to nie znaczy, 縠 wszystkim usmiecha sie jezdzic wsrod aut zapierdalajacych i skaczacych z pasa na pas na 3 pasmowej jezdni. Tam nie zawsze jest korek i na tym odcinku porzadna i szeroka asfaltowa sciezka to podstawa !

Data: 2013-10-11 09:01:14
Autor: Cynio
Nowa 秏ieszynka rowerowa na Banacha [DC]?
W dniu pi眛ek, 11 pa糳ziernika 2013 17:53:18 UTC+2 u縴tkownik Czes砤w Wi秐iak napisa:

Dla ciebie to nie znaczy, 锟絜 wszystkim usmiecha sie jezdzic wsrod aut zapierdalajacych i skaczacych z pasa na pas na 3 pasmowej jezdni. Tam nie zawsze jest korek i na tym odcinku porzadna i szeroka asfaltowa sciezka to podstawa !

Dlatego napisa砮m "dla mnie". Skoro boisz si je糳zi po ulicy to faktycznie lepiej si na ni nie pchaj. Ale 秏ieszka spowoduje zakaz jazdy t ulic dla innych, a to ju mi si nie u秏iecha.

--
Cynio

Data: 2013-10-11 18:52:53
Autor: Czes砤w Wi秐iak
[...]

Owszem rzadko si pcham. ie縦a (porz眃na) spowoduje, 縠 ruch rowerowy na tym odcinku pot昕nie wzro秐ie i b阣zie bezpieczniej, no ale na razie nie musisz si tego obawia :)

Data: 2013-10-12 03:25:34
Autor: Krystek
W dniu 2013-10-11 18:52, Czes砤w Wi秐iak pisze:
Owszem rzadko si pcham. ie縦a (porz眃na) spowoduje, 縠 ruch rowerowy
na tym odcinku pot昕nie wzro秐ie i b阣zie bezpieczniej, no ale na razie
nie musisz si tego obawia :)

Dok砤dnie, bo kierowcy b阣 musieli przyzwyczai si do wi阫szej liczby cyklist體 na wydzielonym fragmencie pasa i b阣 musieli uwa縜 (co oczywi禼ie nie zwalnia rowerzyst體 od uwa縜nia na siebie i na innych uczestnik體 ruchu).

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2013-10-13 01:20:39
Autor: Cynio
Nowa 秏ieszynka rowerowa na Banacha [DC]?
W dniu sobota, 12 pa糳ziernika 2013 03:25:34 UTC+2 u縴tkownik Krystek napisa:
[...]

To ja ju wol 縠by kierowcy przywykli do wi阫szej liczby rowerzyst體 na drodze, a nie na jakim wyimaginowanym odcinku "porz眃nej drogi rowerowej".
Je縟筷 ulicami W-wy od wielu lat, mia砮m kilka nieprzyjemnych/niebezpiecznych sytuacji zawsze wyst阷owa硑 wtedy gdy porusza砮m si 禼ie縦 rowerow. Wi阠 daj stanowcze nie 秏ieszkom bo i tak nie zrobi ich porz眃nie.

--
Cynio
Cynio

Data: 2013-10-13 12:52:24
Autor: Raffaello
Nowa 艣mieszynka rowerowa na Banacha [DC]?
Cynio wrote:

W dniu sobota, 12 pa藕dziernika 2013 03:25:34 UTC+2 u偶ytkownik Krystek
napisa艂:
W dniu 2013-10-11 18:52, Czes艂aw Wi艣niak pisze:

Dok艂adnie, bo kierowcy b臋d膮 musieli przyzwyczai膰 si臋 do wi臋kszej liczby

cyklist贸w na wydzielonym fragmencie pasa i b臋d膮 musieli uwa偶a膰 (co

oczywi艣cie nie zwalnia rowerzyst贸w od uwa偶ania na siebie i na innych

uczestnik贸w ruchu).

To ja ju偶 wol臋 偶eby kierowcy przywykli do wi臋kszej liczby rowerzyst贸w na
drodze, a nie na jakim艣 wyimaginowanym odcinku "porz膮dnej drogi rowerowej".

Dok艂adnie, w pe艂ni si臋 zgadzam.

Je偶d偶臋 ulicami W-wy od wielu lat, mia艂em kilka
nieprzyjemnych/niebezpiecznych sytuacji zawsze wyst臋powa艂y wtedy gdy
porusza艂em si臋 艣cie偶k膮 rowerow膮. Wi臋c daj臋 stanowcze nie 艣mieszkom bo i tak
nie zrobi膮 ich porz膮dnie.

Te偶, zawsze jak tylko jest kolizja 艣mieszynki z ulica, to kierowca zak艂ada z automatu, 偶e ma pierwsze艅stwo "bo tak i ju偶".
Lepiej ich przyzwyczaja膰 jak napisa艂e艣 do tego, 偶e je藕dzimy razem z nimi po ulicach - jest z tym tylko jeden problem. Mianowicie trzeba spor膮 rzesz臋 rowerzyst贸w tego nauczy膰. Prawid艂owego korzystania z ulic i PoRD.

Data: 2013-10-13 21:05:06
Autor: Krystek
W dniu 2013-10-13 12:52, Raffaello pisze:
Cynio wrote:

[...]

No, ale je艣li to b臋dzie pas namalowany na jezdni, wydzielony z pasa ruchu to co, te偶 藕le? Chyba taka jest idea, by oswaja膰 w ten spos贸b kierowc贸w z rowerzystami?

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2013-10-13 22:11:53
Autor: Raffaello
Krystek wrote:

[...]

Pas na jezdni jest ju偶 znacznie lepszym rozwi膮zaniem, bo przymusowo uczy niekt贸rych rowerzyst贸w, 偶e poruszanie si臋 po jezdni nie jest bolesne i wcale nie jest takie straszne jak to oni sobie wyobra偶aj膮. Co prawda niby jada po wyedzielonym pasie, ale tak naprawd臋 od prawdziwego ruchu oddzieleni s膮 jedynie bia艂膮 lini膮 na jezdni. Ci inteligentniejsi natychmiast zauwa偶膮, 偶e ta linia jest 艂atwa do przekroczenia i... mozna kontynuowa膰 jazd臋 dalej i bez niej. I nadal ani nie boli, ani nie jest to takie straszne :D

Data: 2013-10-14 23:39:48
Autor: Gotfryd Smolik news

Cynio wrote:
To ja ju wol 縠by kierowcy przywykli do wi阫szej liczby rowerzyst體 na
drodze, a nie na jakim wyimaginowanym odcinku "porz眃nej drogi rowerowej".

Dok砤dnie, w pe硁i si zgadzam.

No, ale je秎i to b阣zie pas namalowany na jezdni, wydzielony z pasa ruchu to co, te 糽e?

  To jest ZDECYDOWANIE dobrze.

  Znam tylko jedno lepsze rozwi眤anie.
  Zgadywa Ci nie ka筷, bo wiele razy pisa砮m na grupie :)
  Nie jest "lepsze dla rowerzyst體" z przyczyn formalnych, ale jest
"lepsze dla rowerzyst體" przy istniej眂ej praktyce ORAZ lepsze
dla wszystkich innych.
  Przepraszam za prezentowany pogl眃, ale ogranicza m.in. problem
lekcewa勘cego podej禼ia drogowc體 do wszelkich dzia砤 ocieraj眂ych
si o "rowerowo舵". Fantazje 縠 to podej禼ie zmieni si od 1.I
nast阷nego roku nale縴 prze硂縴 na nast阷ny rok i zastosowac
rekurencj ;)

  Owym rozwi眤aniem jest pas jak wy縠j, z tym, 縠 o ile le縴 on
przy kraw阣zi jezdni, oznaczony jako pobocze "zakaz zatrzymywania".
  Plus: wszelkie przeszkody (legalne i nielegalne, od zaparkowanych
wbrew zakazowi po 秐ieg zgarni阾y z jezdni) mo縩a omija w my秎
jawnie wyra縪nego przepisu jezdni.

Chyba taka jest idea, by oswaja w ten spos骲 kierowc體
z rowerzystami?

  Tak w砤秐ie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-10-13 01:17:22
Autor: Cynio
Nowa 秏ieszynka rowerowa na Banacha [DC]?
W dniu pi眛ek, 11 pa糳ziernika 2013 18:52:53 UTC+2 u縴tkownik Czes砤w Wi秐iak napisa:

Owszem rzadko si pcham. ie縦a (porz眃na) spowoduje, 縠 ruch rowerowy na tym odcinku pot昕nie wzro秐ie i b阣zie bezpieczniej, no ale na razie nie musisz si tego obawia :)

To teraz wymie mi w DC porz眃ne odcinki 禼ie縠k rowerowych poprowadzonych wzd硊 ulic. Ja mimo wielkiej ch阠i jako nie umiem.

--
Cynio

Data: 2013-10-13 12:30:37
Autor: Raffaello
Nowa 艣mieszynka rowerowa na Banacha [DC]?
Cynio wrote:

W dniu pi膮tek, 11 pa藕dziernika 2013 18:52:53 UTC+2 u偶ytkownik Czes艂aw
Wi艣niak napisa艂:

Owszem rzadko si臋 pcham. 艢cie偶ka (porz膮dna) spowoduje, 偶e ruch rowerowy na

tym odcinku pot臋偶nie wzro艣nie i b臋dzie bezpieczniej, no ale na razie nie

musisz si臋 tego obawia膰 :)

To teraz wymie艅 mi w DC porz膮dne odcinki 艣cie偶ek rowerowych poprowadzonych
wzd艂u偶 ulic. Ja mimo wielkiej ch臋ci jako艣 nie umiem.

Gdyby艣 wykasowa艂 s艂owo "porz膮dnie" to mo偶na by zasugerowa膰 jakie艣 Bitwy Warszawskiej czy Sobieskiego (strona wschodnia). ;)

Ale ze s艂owem "porz膮dnie" - jest trudniej, ale si臋 da.
1. Przycz贸艂kowa, kt贸ra chyba nie by艂a budowana jako DDR, ale droga lokalna z dojazdem do p贸l (?). W miar臋 g艂adka, chocia偶 wieczorami ze wzgl臋du na brak o艣wietlenia tej drogi trzeba uwa偶a膰 na idiot贸w je偶d偶膮cych bez o艣wietlenia.
2. DDR wzd艂u偶 przebudowanej Wilanowskiej od Pu艂awskiej do Sobieskiego (strona p贸艂nocna). Oczywi艣cie s膮 tam piesi, pieski i sygnalizacje, ale te 30 da si臋 poci膮gn膮膰 mi臋dzy nimi.

A tak poza tymi dwiema uliczkami, to nic wi臋cej w stolicy chyba nie ma.
I to te偶 jest naci膮gane, bo osobi艣cie wol臋 lecie膰 sam膮 Wilanowsk膮 ni偶 jej DDRk膮.

Data: 2013-10-14 02:37:32
Autor: Cynio
Nowa 秏ieszynka rowerowa na Banacha [DC]?
W dniu niedziela, 13 pa糳ziernika 2013 12:30:37 UTC+2 u縴tkownik Raffaello napisa:

1. Przycz蟪kowa, kt髍a chyba nie by砤 budowana jako DDR, ale droga lokalna z dojazdem do p髄 (?). W miar g砤dka, chocia wieczorami ze wzgl阣u na brak o秝ietlenia tej drogi trzeba uwa縜 na idiot體 je縟勘cych bez o秝ietlenia.

Faktycznie, jako skupia砮m si na bardziej miejskich odcinkach. T drog je縟筷 bardzo cz阺to, zw砤szcza 縠 niedawno odnowili na cz甓ci nawierzchni i leci si bardzo przyjemnie.

2. DDR wzd硊 przebudowanej Wilanowskiej od Pu砤wskiej do Sobieskiego (strona p蟪nocna). Oczywi禼ie s tam piesi, pieski i sygnalizacje, ale te 30 da si poci眊n辨 mi阣zy nimi.

hehe wida, 縠 je糳zimy w podobnych miejscach. T DDR te pomykam, g丑wnie na odcinku od dolinki do Sobieskiego. Brak skrzy縪wa (ja mam praktycznie tylko jedno).

A tak poza tymi dwiema uliczkami, to nic wi阠ej w stolicy chyba nie ma.

I to te jest naci眊ane, bo osobi禼ie wol lecie sam Wilanowsk ni jej DDRk.

Ewentualnie 禼ie縦a wzd硊 trasy siekierkowskiej, zazwyczaj jad ni do wa硊 i wa砮m na po硊dnie do Gassy. No c罂 powy縮ze 禼ie縦i (ich wygoda) zazwyczaj wynika z tego, 縠 brak jest skrzy縪wa (lub jest ich niewiele). ie縦 wzd硊 Sobieskiego te je縟筷, zalet jest to, 縠 praktycznie nie meandruje na lewo i prawo. Za to do舵 cz阺to poruszam si Poleczki w stron Pu砤wskiej i zawsze jeden odcinek jad ulic lub chodnikiem (bodaj縠 od Poloneza do Tanecznej), bo 秏ieszka z nieznanych mi powod體 na jakie 500-600 m zmienia strony.

--
Pozdr.
Cynio

Data: 2013-10-12 10:44:14
Autor: Piotr Kosewski
On 2013-10-11 13:49, Czes艂aw Wi艣niak wrote:
Jest, albo by艂o bo si臋 ju偶 star艂o :)
http://3.bp.blogspot.com/-kU1Wplj154U/Uel4q4xL45I/AAAAAAAAEI0/zfqlTvPtoPg/s1600/P6290076.jpg

Nie jest. To co艣 namalowane na chodniku nie by艂o ani poprawne
ani zgodne z oznakowaniem pionowym. Nawet nie wiadomo, kto to
zrobi艂. Mog艂a to by膰 samowolka.

Oznakowanie jest jasne. Pozioma kreska na znaku, pieszy wy偶ej.
Mo偶na si臋 porusza膰 po ca艂ej szeroko艣ci drogi (oczywi艣cie
obowi膮zuje ruch prawostronny). Pieszy ma pierwsze艅stwo. 呕adne
bia艂e paski na ziemi nie s膮 istotne.

Te偶 jestem ciekawy jak to wykonaj膮, tyle 偶e to kropla w morzu bo od
dawna HGW nic nie robi w tym kierunku.

To nie jest "kropla w morzu" tylko rzeczywi艣cie jeden z najbardziej
ruchliwych ci膮g贸w rowerowych w mie艣cie. I jest bardzo problematyczny,
bo w膮ski i du偶o przeszk贸d po drodze. Trudno powiedzie膰, co planuj膮
zrobi膰 na pierwszych 200 metrach od Gr贸jeckiej. S膮 drzewa, jest post贸j
taxi. Co艣 b臋dzie musia艂o znikn膮膰, bo tam chodnik ma nieca艂e 2m
szeroko艣ci :).

Chyba 偶e kto艣 planuje 艣cie偶k臋 po drugiej stronie, ale tam jest w tej
chwili bazar, wi臋c po prostu nie da rady. Bazar jest do skasowania
i wtedy nie b臋dzie problemu ze zrobieniem DDR, wi臋c ja akurat liczy艂em,
偶e z tym poczekaj膮 (tzn. nie s膮dzi艂em, 偶e ten bazar dotrwa do 2014, ale
jednak...).

Og贸lnie warto zauwa偶y膰, 偶e Banacha to s膮 puste 3 pasy w ka偶dym
kierunku. Spokojnie uda艂oby si臋 wcisn膮膰 pas dla rower贸w, zamiast
tworzy膰 kolejny slalom mi臋dzy drzewami.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2013-10-12 10:45:45
Autor: Piotr Kosewski
On 2013-10-11 11:23, Raffaello wrote:
Interesuj膮ce. To tam jest cokolwiek na chodniku? Powa偶nie?
Nie zauwa偶y艂em 偶adnego oznakowania. Troch臋 os贸b tam si臋 porusza co prawda po
chodniku, ale czy tam faktycznie co艣 wymalowali na tych p艂ytach chodnikowych?

Oznakowanie poziome jest niepoprawne, nieznanego pochodzenia. Znaki
pionowe stoj膮 od lat - jak ich nie zauwa偶y艂e艣, to nie ma si臋 czym
chwali膰...

Si臋 umie, si臋 da.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2013-10-12 23:42:16
Autor: Raffaello
Piotr Kosewski wrote:

[...]

Mam si臋 czym chwali膰 bo je偶d偶臋 po jezdni, tam gdzie jest miejsce dla rower贸w, a nie po chodnikowcu jak ostatnie tch贸rze :P

[...]

Oj jednak nie, chyba, 偶e dla ciebie rozs膮dna pr臋dko艣膰 to A呕 20 km/h :P

Data: 2013-10-13 00:10:28
Autor: Piotr Kosewski
On 2013-10-12 23:42, Raffaello wrote:
Mam si臋 czym chwali膰 bo je偶d偶臋 po jezdni, tam gdzie jest miejsce dla rower贸w,
a nie po chodnikowcu jak ostatnie tch贸rze :P

艁amaniem prawa te偶 bym si臋 na Twoim miejscu nie chwali艂. Nawet je艣li
wydaje si臋 idiotyczne.

Oj jednak nie, chyba, 偶e dla ciebie rozs膮dna pr臋dko艣膰 to A呕 20 km/h :P

20 km/h to ca艂kiem przyzwoita pr臋dko艣膰 w przypadku standardowej
komunikacji po mie艣cie. A po wspomnianej 艣cie偶ce na odcinku
Jerozolimskie-Bia艂obrzeska w艂a艣ciwie zawsze da si臋 jecha膰 30, tylko
po co? 艢redniej z trasy to bardzo nie zmieni.
Tylko obok przystanka przy Szcz臋艣liwickiej trzeba uwa偶a膰, bo jest s艂aba
widoczno艣膰, a okazuje si臋, 偶e DDR to idealne miejsce na palenie
porannego papierosa (i wyrzucenie peta...).
Kr贸tki odcinek Bia艂obrzeska-Gr贸jecka jest rzeczywi艣cie cia艣niejszy
i ludzie z blok贸w obok wyprowadzaj膮 tam psy, ale jad膮cy do/od Pola
Mokotowskiego mog膮 go ola膰 (przynajmniej na razie).

Do trening贸w sprinterskich mo偶na sobie wybra膰 drog臋 bez DDR. Zreszt膮
BW1920 i tak 艣rednio si臋 nadaje :).

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2013-10-13 12:19:30
Autor: Raffaello
Piotr Kosewski wrote:

On 2013-10-12 23:42, Raffaello wrote:
[...]

Ale偶 ja nie mam zamiaru chwali膰 si臋 艂amaniem prawa, tylko stwierdzam, 偶e jego przestrzeganie co do milimetra nas strasznie spowalnia! A wystarczy艂oby tu i 贸wdzie wykre艣li膰 艂agodniejszy promie艅 skr臋tu, zniwelowa膰 g贸rki i dolinki, kraw臋偶niczki i juz by si臋 da艂o przejecha膰 znacznie szybciej.

Oj jednak nie, chyba, 偶e dla ciebie rozs膮dna pr臋dko艣膰 to A呕 20 km/h :P

20 km/h to ca艂kiem przyzwoita pr臋dko艣膰 w przypadku standardowej
komunikacji po mie艣cie.

20 km/h to starsze panie maj膮 na wsi.
20 km/h to mo偶na mie膰 na 艣mieszynce na Polach Mokotowskich, albo na Jana Paw艂a II, lub tym czym艣 co jest wzd艂u偶 Po艂czy艅skiej.

A po wspomnianej 艣cie偶ce na odcinku
Jerozolimskie-Bia艂obrzeska w艂a艣ciwie zawsze da si臋 jecha膰 30, tylko
po co? 艢redniej z trasy to bardzo nie zmieni.

Owszem, ale zmienia. Je艣li chc臋 mie膰 艣redni膮 zbli偶on膮 chocia偶 troch臋 do przelotowej, to nie moge sobie pozowli膰 na jazd臋 po miejscach, kt贸re mnie spowalniaj膮.

[...]

A wi臋c sam widzisz, 偶e sa miejsca, gdzie jad膮c bezpiecznie trzeba zwalnia膰 i wypatrywa膰, omija膰 itd. Wolniej, niewygodnie.
Tymczasem dla mnie liczy si臋 czas - bo jad臋 transportowo. Liczy si臋 wi臋c dla mnie to, aby w okre艣lone miejsca doje偶d偶a膰 co najmniej tak samo szybko jakbym jecha艂 komunikacj膮 zbiorow膮. I zazwyczaj - tak w艂a艣nie jest. Na przedmie艣ciach autobusy maj膮 ze mn膮 problem. W mie艣cie - jestem szybszy od nich.

Do trening贸w sprinterskich mo偶na sobie wybra膰 drog臋 bez DDR. Zreszt膮
BW1920 i tak 艣rednio si臋 nadaje :).

Eeeee, ale jakie treningi sprinterskie? Po prostu normalna jazda do pracy :)
30-35 km/h to nie jest wcale tak du偶o. Czasami spotykam ludzi, kt贸rzy niekurwiersko je偶d偶膮 jeszcze szybciej i wcale nie s膮 szoszonami.
30 km/h bezproblemowo daje si臋 utrzyma膰 na zwyczajnym trekkingu z sakwami. To jest nic innego jak kwestia wy膰wiczenia wytrzyma艂o艣ci, a je偶d偶膮c w mie艣cie t膮 da si臋 wyrobi膰 w ci膮gu roku je偶d偶enia w sezonie.

Data: 2013-10-14 23:46:38
Autor: Gotfryd Smolik news
Nowa 艣mieszynka rowerowa na Banacha [DC]?
On Sun, 13 Oct 2013, Raffaello wrote:

Tymczasem dla mnie liczy si czas - bo jad transportowo.

  I tego u縴tkuj眂y rower do cel體 rekreacyjnych i sportowych nijak
nie umiej zrozumie.
  Rozumiej, 縠 jak jad samochodem, to im konieczno舵 zwolnienia
do po硂wy pr阣ko禼i wadzi, 縠 trzy skr阾y pod rz眃 im wadz.
  20 sekund to tragedia. A rowerem... nie.
  Taka ciekawostka.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-10-15 00:57:08
Autor: Piotr Kosewski
On 2013-10-13 12:19, Raffaello wrote:
[...]

Przestrzeganie limit贸w pr臋dko艣ci strasznie spowalnia kierowc贸w i co z
tego? Je艣li nie umiesz doceni膰 idei przepis贸w drogowych, to Twoja
sprawa. Je艣li ich nie przestrzegasz, to (zazwyczaj) Twoje ryzyko. Ale
偶eby chwali膰 si臋 tym publicznie?

20 km/h to starsze panie maj膮 na wsi.

20 km/h je偶d偶膮 prawie wszyscy Ci ludzie, kt贸rzy rano peda艂uj膮 do pracy.
To jest bardzo wygodna, do艣膰 optymalna pr臋dko艣膰. Szczeg贸lnie na typowo
miejskim rowerze.

Poza tym miasto ma to do siebie, 偶e nie zawsze jedzie si臋 z wybran膮
pr臋dko艣ci膮. Ot cho膰by: jest du偶o skrzy偶owa艅, przej艣膰 na pieszych,
sygnalizator贸w itp.
Je艣li w czasie swobodnej jazdy masz 25 km/h, to 艣rednia wychodzi pewnie
nieca艂e 20. Je艣li jedziesz 35 km/h, to 艣redni膮 masz 25 km/h.

Tyle 偶e jad膮c 20km/h typowy cz艂owiek doje偶d偶a wzgl臋dnie 艣wie偶y. Je艣li
jego praca nie wymaga nieskazitelnej higieny, to pewnie obejdzie si臋
bez prysznica.
Je艣li Ty nie pocisz si臋 jad膮c 35 km/h, to masz chyba co艣 nie halo
z organizmem. Zdrowy cz艂owiek si臋 spoci i 20 minut zajmie mu prysznic
i przebranie si臋. Nadal warto? :)

Oczywi艣cie domy艣lam si臋, 偶e czerwone 艣wiat艂a i r贸偶ne inne przepisy
traktujesz tak jak DDRy - olewasz, bo spowalniaj膮. Wtedy rzeczywi艣cie
na rowerze je藕dzi si臋 ca艂kiem szybko.

20 km/h to mo偶na mie膰 na 艣mieszynce na Polach Mokotowskich, albo na Jana Paw艂a
II, lub tym czym艣 co jest wzd艂u偶 Po艂czy艅skiej.

Nie ma w Warszawie "P贸l Mokotowskich". Podejrzewam, 偶e w reszcie Polski
te偶 nie.

Owszem, ale zmienia. Je艣li chc臋 mie膰 艣redni膮 zbli偶on膮 chocia偶 troch臋 do
przelotowej, to nie moge sobie pozowli膰 na jazd臋 po miejscach, kt贸re mnie
spowalniaj膮.

No to nie jed藕 wzd艂u偶 BW1920. Jest w okolicy sporo dr贸g bez DDR.
Ja nie lubi臋 "艣cie偶ek" i unikam miejsc, gdzie ju偶 je zorganizowano.
Nie robi臋 z tego powodu tragedii.

A wi臋c sam widzisz, 偶e sa miejsca, gdzie jad膮c bezpiecznie trzeba zwalnia膰 i
wypatrywa膰, omija膰 itd. Wolniej, niewygodnie.

Na jezdni nie trzeba si臋 rozgl膮dac i zwalnia膰...?

[...]

No to ju偶 Tw贸j problem, je艣li masz tak膮 potrzeb臋. Naprawd臋 mi nie
imponujesz (a im d艂u偶ej opowiadasz o swoich pr臋dko艣ciach, tym trudniej
mi traktowa膰 Ci臋 powa偶nie).
Nie zaimponowa艂by艣 tak偶e autorom PoRD.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2013-10-15 17:17:21
Autor: Gotfryd Smolik news

On 2013-10-13 12:19, Raffaello wrote:
Ale ja nie mam zamiaru chwali si 砤maniem prawa, tylko stwierdzam, 縠 jego
przestrzeganie co do milimetra nas strasznie spowalnia! A wystarczy硂by tu i
體dzie wykre秎i 砤godniejszy promie skr阾u, zniwelowa g髍ki i dolinki,
kraw昕niczki i juz by si da硂 przejecha znacznie szybciej.

Przestrzeganie limit體 pr阣ko禼i strasznie spowalnia kierowc體
i co z tego?

  To z tego, 縠 kierowcom nikt nie robi zygzak體 na prostej.
  Przyjrzyj si jak wielu z nich wybiera drog czasem nie
tylko d硊縮z, ale bywa 縠 i d硊縠j trwaj眂, po to, aby
pojecha WYGODNIE.

Poza tym miasto ma to do siebie, 縠 nie zawsze jedzie si z wybran
pr阣ko禼i. Ot cho鎎y: jest du縪 skrzy縪wa, przej舵 na pieszych,
sygnalizator體 itp.

  Jest.

Tyle 縠 jad眂 20km/h typowy cz硂wiek doje縟縜 wzgl阣nie 秝ie縴.

  Przez kilkana禼ie lat doje縟縜砮m do pracy, w kt髍ej mia砮m
mo縧iwo舵 umycia si.
  Nie optymalizuj wszystkim zaraz ca砮go 縴cia :|

to pewnie obejdzie si bez prysznica.

  Aha. Jad眂y zbiorkomem te tak my秎 :P

Zdrowy cz硂wiek si spoci i 20 minut zajmie mu prysznic
i przebranie si. Nadal warto? :)

  Warto.
  Gdzie trzeba zu縴 te kalorie z ciastka! :P

Oczywi禼ie domy秎am si, 縠 czerwone 秝iat砤 i r罂ne inne przepisy
traktujesz tak jak DDRy - olewasz, bo spowalniaj.

  Prosz, nie sprowadzaj rozm體c體 do tego poziomu.

  Znacz眂a wi阫szo舵 kierowc體 olewa ograniczenia pr阣ko禼i,
z czego NIE wynika, 縠 znacz眂a wiekszo舵 olewa czerwone
秝iat硂.
  To ju jako pieszy przechodz na czerwonym, 縠by widoczne
doje縟縜j眂e kolumny pojazd體 nie sta硑 po "przycisku".
  Bo ci sami co jechali "czysta" p蠹niej jednak... stoj.
  O dziwo.

Nie ma w Warszawie "P髄 Mokotowskich".

  Jedno wystarczy, wida Warszawiacy nie s tak wymagaj眂y ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-10-15 22:11:59
Autor: Raffaello
Piotr Kosewski wrote:

On 2013-10-13 12:19, Raffaello wrote:
[...]

Czytaj uwa偶niej. Nie pisa艂em, 偶e si臋 tym chwal臋, tylko napisa艂em co jest korzystne dla nas rowerzyst贸w i co powinniw zi膮c pod uwag臋 projektanci, kt贸rzy te g贸wna projektuj膮, a kt贸rzy rower niestety widz膮 tylko z daleka.

20 km/h to starsze panie maj膮 na wsi.

20 km/h je偶d偶膮 prawie wszyscy Ci ludzie, kt贸rzy rano peda艂uj膮 do pracy.
To jest bardzo wygodna, do艣膰 optymalna pr臋dko艣膰. Szczeg贸lnie na typowo
miejskim rowerze.

Pffffff... ROTFL.
25 km/h poza sezonem lub na jego pocz膮tku, bez kondycji to dla mnie standard.
W 艣rodku sezonu minimum 30, obecnie spokojnie na prostej i g艂adkiej si臋gam z rana po 32-33. Po po艂udniu bez napinania 36.
I nie pie*l mi prosz臋 za przeproszeniem o rowerach miejskich, bo m贸j rower ze wszystkimi standardowymi pierdu艂kami w kufrze wa偶y 25 kg!

Poza tym miasto ma to do siebie, 偶e nie zawsze jedzie si臋 z wybran膮
pr臋dko艣ci膮. Ot cho膰by: jest du偶o skrzy偶owa艅, przej艣膰 na pieszych,
sygnalizator贸w itp.

To nie znaczy, 偶e mi臋dzy tymi przeszkodami wszyscy jad膮 20 km/h jak piszesz!

Je艣li Ty nie pocisz si臋 jad膮c 35 km/h, to masz chyba co艣 nie halo
z organizmem. Zdrowy cz艂owiek si臋 spoci i 20 minut zajmie mu prysznic
i przebranie si臋. Nadal warto? :)

Poc臋 si臋 i to bardziej ni偶 pionowcy, ale po to s膮 prysznice, aby z nich korzysta膰. Prysznice, umywalki, r臋czniki, myd艂a. Kojarzysz?
Czy warto? Jak dla mnie tak! Dzi臋ki temu mam kondycj臋, ko艅skie zdrowie i sta膰 mnie na wiele rzeczy, na kt贸rych nie sta膰 okazyjnych rowerzyst贸w, co w mie艣cie korzystaj膮 z miejskiego roweru i ograniczaj膮 si臋 do jazdy w tempie 偶贸艂wika.

Oczywi艣cie domy艣lam si臋, 偶e czerwone 艣wiat艂a i r贸偶ne inne przepisy
traktujesz tak jak DDRy - olewasz, bo spowalniaj膮. Wtedy rzeczywi艣cie
na rowerze je藕dzi si臋 ca艂kiem szybko.

Czy ty czytasz co pisz臋 tu na tej grupie? Czyta艂e艣 inne w膮tki? Mo偶e zastan贸w si臋, zanim wci艣niesz mi co艣, co nie jest prawd膮? Zw艂aszcza te pierdolenie o czerwonych 艣wiat艂ach co jest absolutn膮 nieprawd膮?

[...]

Czy je艣li zmieni臋 na te Pole Mokotowskie to ju偶 b臋dziesz panie czepialski kojarzy艂 miejsce?
Czy tylko czepianie si臋 o nazwy miejsc ci pozostaje jako kontrargumenty wobec tego co napisa艂em? jesli tak to przykro mi, 偶e nie sta膰 ci臋 na nic wi臋cej... :>>> To te偶 艣wiadczy o twoim do艣wiadczeniu w je藕dzie po mie艣cie. Z drugiej strony co ty mo偶esz wiedzie膰 o je偶d偶eniu po mie艣cie, skoro ty tylko na miejskim rowerku i te偶 t艂umaczysz si臋, 偶e wi臋cej jak 20 nie pojedziesz? ;PPPP

[...]

A ja b臋d臋 robi艂 tragedi臋 z tego, bo to jest jedyna ulica kt贸ra 艂膮czy Prymasa 1000-lecia z Banacha w prostej linii. A z kolei Prymasa 1000-lecia jest na przestrzeni kilku kilometr贸w jedyn膮 ulic膮 艂膮cz膮c膮 Wol臋 z Ochot膮.
Mo偶e jednak zamiast czepia膰 si臋 liter贸wek i przekr臋conych nazw - spojrzysz chocia偶 na sekund臋 na map臋? :>>>

A wi臋c sam widzisz, 偶e sa miejsca, gdzie jad膮c bezpiecznie trzeba zwalnia膰
i wypatrywa膰, omija膰 itd. Wolniej, niewygodnie.

Na jezdni nie trzeba si臋 rozgl膮dac i zwalnia膰...?

Ale nie tak cz臋sto jak na DDR, a w szczeg贸lno艣ci 艣mieszynkach.
Zwr贸c te偶 艂askawie uwag臋 na to, 偶e w zdecydowanej wi臋kszo艣ci przypadk贸w na jezdni臋 nie wpada bez ostrze偶enia piesek, dziecko, pieszy itede. Par臋 rzeczy odpada z listy potencjalnych zagro偶e艅 i 艂atwiej jest si臋 skupi膰 na je藕dzie.

[...]

Ojojoj. Tak偶e mi nie zaimponowa艂e艣 tym swoim miejskim rowerkiem i swoj膮 pr臋dko艣ci膮 oraz t艂umaczeniami, 偶e nie chcesz si臋 spoci膰 w je藕dzie do pracy. No tak, to by艂oby straszne! ten zapach potu, kt贸ry mo偶na zmy膰. brrrrr... Woda?! Z myd艂em?! A fuj!!!
;>>>

Data: 2013-10-15 08:15:23
Autor: cytawa
Raffaello pisze:

[...]

Ustaw sobie lepiej licznik bo cos ci zawyza.

Jan Cytawa

Data: 2013-10-15 15:59:49
Autor: Akarm
Nowa 秏ieszynka rowerowa na Banacha [DC]?
W dniu 2013-10-15 08:15, cytawa pisze:
Raffaello pisze:
Po prostu normalna jazda do
pracy :)
30-35 km/h to nie jest wcale tak du縪.
30 km/h bezproblemowo daje si utrzyma na zwyczajnym trekkingu z
sakwami.

Ustaw sobie lepiej licznik bo cos ci zawyza.

E tam, nie znasz si.
Skoro kto pisze, 縠 35 km/godz po mie禼ie dla niego jest niewiele, to chyba wie co pisze. Cieniasy wygrywaj眂e Tour de Pologne mog mu co najwy縠j buty czy禼i.

--
          Akarm
http://bykom-stop.avx.pl

Data: 2013-10-15 17:15:39
Autor: live_evil
Raffaello pisze:
[...]

Na TdP jakby nieco inne dystanse dziennie pokonuj.
35km/h na dystansie kilku km, zw砤szcza dla wprawionego rowerzysty nie jest jakim wielkim wyczynem.
Na禼ie lat temu doje縟縜砮m do szko硑 秗edniej rowerem 38km i regularnie mia砮m 秗ednie powy縠j 30km/h. Dobrze, 縠 nie wiedzia砮m, 縠 si nie da.
--
live_evil

Data: 2013-10-15 15:34:25
Autor: AZ
On 2013-10-15, live_evil <usame_niechcespamu@o2.pl> wrote:

E tam, nie znasz si臋.
Skoro kto艣 pisze, 偶e 35 km/godz po mie艣cie dla niego jest niewiele, to
chyba wie co pisze. Cieniasy wygrywaj膮ce Tour de Pologne mog膮 mu co
najwy偶ej buty czy艣ci膰.

Na TdP jakby nieco inne dystanse dziennie pokonuj膮.
35km/h na dystansie kilku km, zw艂aszcza dla wprawionego rowerzysty nie jest jakim艣 wielkim wyczynem.

Jedna minuta postoju na swiatlach + jedna minuta jazdy z predkoscia 40 km/h
i wychodzi Ci srednia 20 km/h. Miasto, miastu nierowne, tak samo zalezy
tez od trasy. Dojezdzam do pracy codziennie szosa, prosta trasa, sporo
dlugich odcinkow prostej ale tez sporo swiatel - co z tego, ze jade ~35km/h
a srednia mi wychodzi troche ponad 20...

Na艣cie lat temu doje偶d偶a艂em do szko艂y 艣redniej rowerem 38km i regularnie mia艂em 艣rednie powy偶ej 30km/h. Dobrze, 偶e nie wiedzia艂em, 偶e si臋 nie da.

Napisz jeszcze, ze na Wigry lub Jubilacie :-)

--
Artur

Data: 2013-10-15 18:02:39
Autor: live_evil
On 15.10.2013 17:34, AZ wrote:

Napisz jeszcze, ze na Wigry lub Jubilacie :-)

Merida Klahari 570 jeszcze na ramie cr-mo.

--
live_evil

Data: 2013-10-15 22:19:34
Autor: Raffaello
AZ wrote:

[...]

Nie wiem jak ty, ale ja nie wliczam do swoich 艣rednich czas贸w postoj贸w.
Licz臋 (tak jak liczy mi licznik zreszt膮) czas jazdy. Bo zreszta i tak te postoje nie zale偶膮 ode mnie, ale od sygnalizacji i ruchu miejskiego.

Data: 2013-10-15 20:57:41
Autor: AZ
Nowa 艣mieszynka rowerowa na Banacha [DC]?
Dnia 15.10.2013 Raffaello <in.poland@or.something.else.ch> napisa艂/a:
[...]

A no to w takim razie wszystko jasne i tu sie zgadzam, ze srednia 30 km/h w
miescie bez wliczania postojow nie jest jakims super osiagnieciem tyle, ze to
jak podawanie dlugosci penisa wraz z kregoslupem...

--
Artur

Data: 2013-10-16 03:47:50
Autor: Raffaello
AZ wrote:

[...]

C贸偶, zawsze mo偶esz do czasu przejazdu do pracy czy na uczelni臋 dodawa膰 jeszcze te minuty, kt贸re sp臋dzasz na porannej toalecie, jedzeniu, ubieraniu si臋... Wtedy jest si臋 na pewno Pro! Nikt ci nie broni :D

Data: 2013-10-16 07:08:41
Autor: AZ
On 2013-10-16, Raffaello <in.poland@or.something.else.ch> wrote:

[...]

Czemu mialbym w to wliczac poranna toalete i jedzenie skoro to czas przejazdu?
Jak sie z kims umawiasz i masz do niego 15 km to mowisz ze bedziesz za 30 minut
ale jestes za 40 bo nie liczysz postojow? :-)

--
Artur

Data: 2013-10-16 01:00:28
Autor: Cynio
Nowa 秏ieszynka rowerowa na Banacha [DC]?
W dniu 秗oda, 16 pa糳ziernika 2013 09:08:41 UTC+2 u縴tkownik AZ napisa:

Jak sie z kims umawiasz i masz do niego 15 km to mowisz ze bedziesz za 30 minut

ale jestes za 40 bo nie liczysz postojow? :-)

Ale pr阣ko舵 秗edni (przynajmniej rowerow) od zawsze liczy si (licz), bez uwzgl阣niania postoj體. Nawet liczniki rowerowe s tak skonstruowane, aby czas jazdy zatrzymywa podczas postoj體 i nie uwzgl阣nia do 秗edniej pr阣ko禼i.

--
Cynio

Data: 2013-10-16 08:13:49
Autor: AZ
On 2013-10-16, Cynio <cyniczny0@gmail.com> wrote:
Jak sie z kims umawiasz i masz do niego 15 km to mowisz ze bedziesz za 30 minut

ale jestes za 40 bo nie liczysz postojow? :-)

Ale pr臋dko艣膰 艣redni膮 (przynajmniej rowerow膮) od zawsze liczy si臋 (licz臋), bez uwzgl臋dniania postoj贸w. Nawet liczniki rowerowe s膮 tak skonstruowane, aby czas jazdy zatrzymywa膰 podczas postoj贸w i nie uwzgl臋dnia膰 do 艣redniej pr臋dko艣ci.

No ale mowimy o sredniej predkosci w miescie, trudno zeby tu nie uwzgledniac
postojow skoro sa ogromna czescia czasu przejazdu? Obliczona srednia z postojami
daje jakies pojecie o "jakosci" przejazdu, a bez postojow?

--
Artur

Data: 2013-10-16 11:38:33
Autor: cytawa
Cynio pisze:

[...]

Ale liczy czasy bardzo wolnej jazdy. Wyjezszajac z miasta mam srednio ok 21 na godz a prawie caly czas jade okolo 30. I zeby w koncu miec srednia ok 28-30 musze jechac poza miastem ok 20 km z predkoscia 30-45 by mi sie na liczniku pokazala taka srednia. A kazde zwolnienie np. na skrzyzowaniu wydluza o kolejne kilometry. I jest to spory wysilek.

Jan Cytawa

Data: 2013-10-16 03:35:09
Autor: Cynio
Nowa 秏ieszynka rowerowa na Banacha [DC]?
W dniu 秗oda, 16 pa糳ziernika 2013 11:38:33 UTC+2 u縴tkownik cytawa napisa:

Ale liczy czasy bardzo wolnej jazdy.

Ale oczywi禼ie i z tym nie dyskutuj. Sam z regu硑 je縟勘c do/z pracy z pr阣ko禼iami oko硂 25-26 km/h, po sprawdzeniu czasu jazdy i odleg硂禼i (nie mam licznika ze 秗edni) wychodz mi 秗ednie z przedzia丑w 21-22km/h.
Ot chocia縝y dzisiaj, odleg硂舵 13,31 km, czas jazdy 35 min, st眃 秗ednia nieca砮 23 km/h. Czas przejazdu z postojami to oko硂 40 min.

 Natomiast podwa縜m stwierdzenie, 縠 do 秗edniej pr阣ko禼i powinno si wlicza czas postoj體.

--
Pozdr.
Cynio

Data: 2013-10-16 10:53:54
Autor: AZ
On 2013-10-16, Cynio <cyniczny0@gmail.com> wrote:
Ale liczy czasy bardzo wolnej jazdy.

Ale偶 oczywi艣cie i z tym nie dyskutuj臋. Sam z regu艂y je偶d偶膮c do/z pracy z pr臋dko艣ciami oko艂o 25-26 km/h, po sprawdzeniu czasu jazdy i odleg艂o艣ci (nie mam licznika ze 艣redni膮) wychodz膮 mi 艣rednie z przedzia艂贸w 21-22km/h.
Ot chocia偶by dzisiaj, odleg艂o艣膰 13,31 km, czas jazdy 35 min, st膮d 艣rednia nieca艂e 23 km/h. Czas przejazdu z postojami to oko艂o 40 min.

 Natomiast podwa偶am stwierdzenie, 偶e do 艣redniej pr臋dko艣ci powinno si臋 wlicza膰 czas postoj贸w.

No ale taka srednia w miescie jest nijak miarodajna bo co ona niby wyraza?
Jeden bedzie powoli dotaczal sie do czerwonego swiatla i bedzie mu to licznik
liczyl z mniejsza predkoscia a drugi stanie deba przed samymi swiatlami i
nie bedzie mu to zanizalo sredniej, obaj dojada w tym samym czasie na miejsce
i beda mieli rozna srednia :-)

Google My Tracks fajnie podaje bo podaje srednia z ruchu i calkowita.

--
Artur

Data: 2013-10-16 04:11:15
Autor: Cynio
Nowa 秏ieszynka rowerowa na Banacha [DC]?
W dniu 秗oda, 16 pa糳ziernika 2013 12:53:54 UTC+2 u縴tkownik AZ napisa:

No ale taka srednia w miescie jest nijak miarodajna bo co ona niby wyraza?

a co chcesz 縠by wyra縜砤? jest to wed硊g mnie pr阣ko舵 秗ednia z jak porusza si dany rowerzysta, z naciskiem na porusza si.

[...]

Je秎i wliczysz w to postoje to dalej 秗ednia b阣zie r罂na dla powy縮zego przyk砤du.

Generalnie mi 秗ednia pr阣ko舵 przydaje sie aby 秎edzi spadki/zwy縦i formy i to raczej na przestrzeni d硊縮zych okres體 typu miesi眂/rok, a nie na przestrzeni pojedynczych wycieczek.

--
Pozdr.
Cynio

Data: 2013-10-16 04:23:03
Autor: Iguan_007
Nowa 秏ieszynka rowerowa na Banacha [DC]?
On Wednesday, October 16, 2013 9:11:15 PM UTC+10, Cynio
> [...]

> i beda mieli rozna srednia :-)

Je秎i wliczysz w to postoje to dalej 秗ednia b阣zie r罂na dla powy縮zego przyk砤du.

Pewny jestes? Jesli oboje zrobia 20km w godzine to jakim cudem beda mieli inna srednia?

Ja, podobnie jak AZ, jestem zwolennikiem liczenia sredniej z postojami. W przeciwnym razie ktos kto po kazdej gorce zatrzymuje sie na zlapanie oddechu,  kanapke i drzemke moze miec lepsza srednia od kogos kto dystans przejechal uczciwie bez zatrzymania.  Pozdrawiam,   Iguan   --
Iguan007   Sezon caly rok:   http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia

Data: 2013-10-16 08:21:30
Autor: Cynio
Nowa 秏ieszynka rowerowa na Banacha [DC]?
W dniu 秗oda, 16 pa糳ziernika 2013 13:23:03 UTC+2 u縴tkownik Iguan_007 napisa:

[...]

zaraz czy ja dobrze rozumiem, jad do pracy powiedzmy 0,5 h, w pracy sp阣zam 8h, powr髏 ponownie 0,5 h, to Ty chcesz liczy 秗edni z 9h jazdy, bo kto m骻 wsi倍 na rower i przejecha 9h nonstop?

--
Pozdr.
Cynio

Data: 2013-10-16 11:20:03
Autor: Iguan_007
On Thursday, October 17, 2013 1:21:30 AM UTC+10, Cynio wrote:

> Ja, podobnie jak AZ, jestem zwolennikiem liczenia sredniej z postojami. W przeciwnym razie ktos kto po kazdej gorce zatrzymuje sie na zlapanie oddechu,  kanapke i drzemke moze miec lepsza srednia od kogos kto dystans przejechal uczciwie bez zatrzymania.  zaraz czy ja dobrze rozumiem, jad do pracy powiedzmy 0,5 h, w pracy sp阣zam 8h, powr髏 ponownie 0,5 h, to Ty chcesz liczy 秗edni z 9h jazdy, bo kto m骻 wsi倍 na rower i przejecha 9h nonstop?

Zle rozumiesz. Mowimy o dojezdzie do/z pracy. Nie wiem skad pomysl zeby wliczac czas pracy. Nie fantazjuj.

Data: 2013-10-16 12:35:26
Autor: Cynio
Nowa 秏ieszynka rowerowa na Banacha [DC]?
W dniu 秗oda, 16 pa糳ziernika 2013 20:20:03 UTC+2 u縴tkownik Iguan_007 napisa:

Zle rozumiesz. Mowimy o dojezdzie do/z pracy. Nie wiem skad pomysl zeby wliczac czas pracy. Nie fantazjuj.

Znasz kogo kto w drodze do/z pracy robi przerw na kanapk lub drzemk?
Bo ja takie czynno禼i wykonuj zdecydowanie na wyjazdach turystycznych i nie wliczam tych przerw do 秗edniej. Paln背e g硊pot to przyjmij na klat ,a nie wycofuj si okrakiem.

--
Pozdr.
Cynio

Data: 2013-10-16 12:57:48
Autor: Iguan_007
On Thursday, October 17, 2013 5:35:26 AM UTC+10, Cynio wrote:
> [...]

Bo ja takie czynno禼i wykonuj zdecydowanie na wyjazdach turystycznych i nie wliczam tych przerw do 秗edniej. Paln背e g硊pot to przyjmij na klat ,a nie wycofuj si okrakiem.

Z drzemka to byl zart. Sorry, widocznie malo oczywisty. Z kanapka nie byl zart bo duzo ludzi, przynajmniej w moim otoczeniu, umawia sie przed praca na sniadanie czy kawe po drodze. Co do zarzucania "glupot". Moim zdaiem niemadry jest Twoj powyzszy pomysl liczenia sredniej z podrozy z i do pracy, wliczajac czas pracy. Bo niezaleznie czy odliczysz prace czy ja policzysz, ta srednia nie bedzie miala sensu. Jesli doliczysz to masz absurdalnie niska srednia. Jesli odliczysz to troche oszukujesz bo nie przejchales tych 40km w 2 godziny tylko przejechales 20km, odpoczywales od roweru 8 godzin i przejechales kolejne 20km. Takie srednie zupelnie nic nie mowia. Tak samo jak liczenie sredniej w wyjazdach turystycznych w ktorych masz wiecej odpoczynku pomiedzy kolejnymi etapami. Taka srednia nic nie znaczy.

Data: 2013-10-17 01:04:15
Autor: Cynio
Nowa 秏ieszynka rowerowa na Banacha [DC]?
W dniu 秗oda, 16 pa糳ziernika 2013 21:57:48 UTC+2 u縴tkownik Iguan_007 napisa:

[...]

Skoro drzemka to by 縜rt (sorry nie z砤pa砮m), to potraktuj m骿 post o liczeniu 秗ednie z uwzgl阣nieniem czasu pracy jako r體nie oczywisty 縜rt.

A tak z ciekawo禼i jeszcze zapytam, jak po drodze jedz sniadanie, kafk pij to wliczaj ten czas przerwy do 秗edniej czy nie?

--
Pozdr.
Cynio

Data: 2013-10-17 02:14:47
Autor: Iguan_007
On Thursday, October 17, 2013 6:04:15 PM UTC+10, Cynio wrote:
A tak z ciekawo禼i jeszcze zapytam, jak po drodze jedz sniadanie, kafk pij to wliczaj ten czas przerwy do 秗edniej czy nie?

Za innych nie bede sie wypowiadal, ja GPS nie wylaczam. Ale takiej sredniej nigdy do niczego nie uzywam. Bo, tak jak napisalem wczesniej, nie ma ona sensu. Bo czy dolicze ten czas zuzyty na kawe czy nie, taka srednia bedzie zupelnie bezuzyteczna. Chyba ze z jakiegos powodu chcialbym brac udzial w wyscigu rowerowym polaczonym z zawodami w szybkim piciu kawy. Pozdrawiam,   Iguan   --
Iguan007   Sezon caly rok:   http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia

Data: 2013-10-17 08:46:46
Autor: Cynio
Nowa 秏ieszynka rowerowa na Banacha [DC]?
W dniu czwartek, 17 pa糳ziernika 2013 11:14:47 UTC+2 u縴tkownik Iguan_007 napisa:

[...]

:-) No ja sobie poprostu codziennie spisuj licznik do ma砮go excelika, w sensie dystans i czas jazdy. ednia jakby sama si wylicza, ale to tez mi mniej potrzebne, no powiedzmy ,縠 jak bior rok po roku to mi硂 widzie, 縠 ta 秗ednia powolutku ale ro秐ie (metoda liczenia niezmienna). Natomiast bardziej cenna jest dla mnie informacja ile sp阣zi砮m "w siodle", np. 縪na ma pretensj, 縠 za du縪 je縟筷, a ja jej bach "sp骿rz Kochanie, je糳zi砮m w tym roku raptem 200h ,to to niespe硁a 7 dni":-)
Ale tak serio to faktycznie wszystkie te rzeczy sobie skrupulatnie notuj i czasem w jesienne/zimowe wieczory spogl眃am na rok 2009 gdzie przejecha砮m raptem 2 tys km ze 秗edni 18km/h, a p蠹niej na bie勘cy rok gdzie mam 4 tys. i 秗edni 21.5km/h i jako tak mi mi硂, bo wiem, 縠 poprawienie si cho o 1 km/h jest ca砶iem niez硑m wynikiem dla mnie:-)

--
Pozdr.
Cynio

Data: 2013-10-16 11:18:21
Autor: AZ
On 2013-10-16, Cynio <cyniczny0@gmail.com> wrote:
No ale taka srednia w miescie jest nijak miarodajna bo co ona niby wyraza?

a co chcesz 偶eby wyra偶a艂a? jest to wed艂ug mnie pr臋dko艣膰 艣rednia z jak膮 porusza艂 si臋 dany rowerzysta, z naciskiem na porusza艂 si臋.

Chcialbym zeby wyrazala czas jaki z grubsza jest potrzebny do pokonania X
kilometrow w miescie.

[...]

Je艣li wliczysz w to postoje to dalej 艣rednia b臋dzie r贸偶na dla powy偶szego przyk艂adu.

W jaki sposob? Obaj przejada ten sam dystans w tym samym czasie. Nie ma mozliwosci
zeby tu srednia byla inna dla tego co zatrzymuje sie i stoi i dla tego co sie caly
czas toczy.

--
Artur

Data: 2013-10-16 05:24:57
Autor: Cynio
Nowa 秏ieszynka rowerowa na Banacha [DC]?
W dniu 秗oda, 16 pa糳ziernika 2013 13:18:21 UTC+2 u縴tkownik AZ napisa:

> [...]

Chcialbym zeby wyrazala czas jaki z grubsza jest potrzebny do pokonania X

No i to z grubsza b阣zie bardzo z grubsza, bo czas o kt髍ym m體isz b阣zie mocno uzale縩iony od trasy, godziny przemieszczania si i innych czynnik體, niezale縩ie czy postoje wliczysz do 秗edniej czy nie.

> Je秎i wliczysz w to postoje to dalej 秗ednia b阣zie r罂na dla powy縮zego przyk砤du.

W jaki sposob? Obaj przejada ten sam dystans w tym samym czasie.

Mea culpa nie zauwa縴砮m, 縠 ca砶owity czas przejazdu ma by ten sam. Oczywi禼ie masz racj.

--
Pozdr.
Cynio

Data: 2013-10-16 12:42:36
Autor: AZ
On 2013-10-16, Cynio <cyniczny0@gmail.com> wrote:

Chcialbym zeby wyrazala czas jaki z grubsza jest potrzebny do pokonania X

kilometrow w miescie.

No i to z grubsza b臋dzie bardzo z grubsza, bo czas o kt贸rym m贸wisz b臋dzie mocno uzale偶niony od trasy, godziny przemieszczania si臋 i innych czynnik贸w, niezale偶nie czy postoje wliczysz do 艣redniej czy nie.

Moze i mozliwe, chociaz u mnie to srednia (z calosci, nie tylko ruchu)
po Wawie wychodzi cos ok. 20-25 km/h wiec jest to juz jakies zalozenie
ktore moze sie przydac w wyliczaniu czasu dojazdu do punktu X. Roweru
w miescie uzywam jako srodek transportu wiec istotny jest dla mnie
czas w jakim dojazde z punktu A do punktu B a nie osiagniecia - wiec
podawanie sredniej w miescie bez liczenia postojow na swiatlach itd.
jest IMHO bezsensowna.

--
Artur

Data: 2013-10-16 08:26:04
Autor: Cynio
Nowa 秏ieszynka rowerowa na Banacha [DC]?
W dniu 秗oda, 16 pa糳ziernika 2013 14:42:36 UTC+2 u縴tkownik AZ napisa:

[...]

Dla mnie w og髄e nie potrzeba 秗edniej (jakkolwiek liczonej) do okre秎enia czasu potrzebnego do przejechania z punktu A do punktu B w znanym mie禼ie.
Natomiast 秗ednia z jazdy przydaje mi si na por體nywanie si na przestrzeni ostatnich miesi阠y, lat. Czy ro秐ie ,czy maleje tak aby mie lekk satysfakcj lub pow骴 do cz阺tszego je縟縠nia:-) Dlatego rzadko odnosz si do 秗edniej z pojedynczego przejazdu/wycieczki.. Ale notuj skrupulatnie:-)
No i najwa縩iejsze, moj 秗edni 砤two wyliczy uzyska itp. Nie zastanawiam si jad眂 do sklepu rowerowego po cz甓ci ile czasu w nim sp阣z, co by odj辨 od czasu jazdy, no chyba, 縠by nie odejmowa ale to ju chyba bez sensu.

--
Pozdr.
Cynio

Data: 2013-10-16 20:54:17
Autor: AZ
Nowa 艣mieszynka rowerowa na Banacha [DC]?
Dnia 16.10.2013 Cynio <cyniczny0@gmail.com> napisa艂/a:
[...]

Dla mnie w og贸le nie potrzeba 艣redniej (jakkolwiek liczonej) do okre艣lenia czasu potrzebnego do przejechania z punktu A do punktu B w znanym mie艣cie.

Jeszcze wszedzie w Wawie nie bylem wiec mi sie przydaje ;-) Patrze na GMaps, wychodzi np 15 km i wiem ze z grubsza mi trzeba ponad 40 a nie 30 minut.

Natomiast 艣rednia z jazdy przydaje mi si臋 na por贸wnywanie si臋 na przestrzeni ostatnich miesi臋cy, lat. Czy ro艣nie ,czy maleje tak aby mie膰 lekk膮 satysfakcj臋 lub pow贸d do cz臋stszego je偶d偶enia:-) Dlatego rzadko odnosz臋 si臋 do 艣redniej z pojedynczego przejazdu/wycieczki. Ale notuj臋 skrupulatnie:-)

No tutaj sie zgadzam, ale srednia z miasta nijak przeklada sie na kondycje tzn. nie jest to miarodajne przelozenie. Ja tam na kazdy wyjazd odpalam Endomondo
i wybieram "Cycling, transport" jak uzywam roweru jako srodka transportu
albo "Cycling, sport" jak jade na trening wiec w statystykach mam to
rozdzielone.

No i najwa偶niejsze, moj膮 艣redni膮 艂atwo wyliczy膰 uzyska膰 itp. Nie zastanawiam si臋 jad膮c do sklepu rowerowego po cz臋艣ci ile czasu w nim sp臋dz臋, co by odj膮膰 od czasu jazdy, no chyba, 偶eby nie odejmowa膰 ale to ju偶 chyba bez sensu.

Do glowy by mi nie przyszlo zeby liczyc to samemu w dobie smartfonow ;-)

--
Artur

Data: 2013-10-17 01:09:13
Autor: Cynio
Nowa 秏ieszynka rowerowa na Banacha [DC]?
W dniu 秗oda, 16 pa糳ziernika 2013 22:54:17 UTC+2 u縴tkownik AZ napisa:

Do glowy by mi nie przyszlo zeby liczyc to samemu w dobie smartfonow ;-)

O i tu mnie zaciekawi砮.
Jak jedziesz na wycieczk, za丑縨y startujesz o 9:00 wracasz o 17:00, po drodze zwiedzasz sobie pi阫ne ruiny dw骳h zamk體. Powiedzmy sp阣zasz tam dwa razy po p蟪 godziny. Czy w smartfonie jako zaznaczasz, 縠by nie liczy czasu, czy do 秗edniej liczysz ca硑 czas sp阣zony na wycieczce?

--
Pozdr.
Cynio

Data: 2013-10-17 08:48:34
Autor: Cynio
Nowa 秏ieszynka rowerowa na Banacha [DC]?
W dniu czwartek, 17 pa糳ziernika 2013 11:22:29 UTC+2 u縴tkownik AZ napisa:

Robie pauze w Endomondo/Google My Tracks i tyle - ma ta jedynie w moim

przypadku ta wade, ze albo zapomne ta pauze wlaczyc albo pozniej

wylaczyc ;-)

Kurcze to jednak nie dla mnie, bo podobnie jak Ty pewnie zapomina砨ym go wy潮czy/w潮czy, a tak nie musz si o to k硂pota, bo z licznika mam zawsze dane. Fakt 縠 z samej jazdy, ale na moje potrzeby to zdecydowanie wystarcza. --
Pozdr.
Cynio

Data: 2013-10-17 09:22:29
Autor: AZ
On 2013-10-17, Cynio <cyniczny0@gmail.com> wrote:
Do glowy by mi nie przyszlo zeby liczyc to samemu w dobie smartfonow ;-)

O i tu mnie zaciekawi艂e艣.
Jak jedziesz na wycieczk臋, za艂贸偶my startujesz o 9:00 wracasz o 17:00, po drodze zwiedzasz sobie pi臋kne ruiny dw贸ch zamk贸w. Powiedzmy sp臋dzasz tam dwa razy po p贸艂 godziny. Czy w smartfonie jako艣 zaznaczasz, 偶eby nie liczy艂 czasu, czy do 艣redniej liczysz ca艂y czas sp臋dzony na wycieczce?

Data: 2013-10-16 21:08:38
Autor: Piotr Kosewski
On 2013-10-16 14:24, Cynio wrote:
No i to z grubsza b阣zie bardzo z grubsza, bo czas o kt髍ym m體isz b阣zie mocno uzale縩iony od trasy, godziny przemieszczania si i innych czynnik體, niezale縩ie czy postoje wliczysz do 秗edniej czy nie.

Istnieje hipoteza, 縠 秗ednia "brutto" po mie禼ie b阣zie wyra縜砤 to
mniej "z grubsza" ni "netto" (z ruchu). I o to w砤秐ie chodzi.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2013-10-22 06:56:50
Autor: rmikke
On 2013-10-16, Cynio <cyniczny0@gmail.com> wrote:

> [...]

Chcialbym zeby wyrazala czas jaki z grubsza jest potrzebny do pokonania X

To si nazywa, OIDP, "pr阣ko舵 handlowa". Taka 秗ednia od drzwi do drzwi.

Kwestia, co kto chce wiedzie. Licznik rowerowy stara si pokazywa
osi眊i rowerzysty niezale縩ie od 秝iate, czyli niejako obrazowa
form rowerzysty i takiej w砤秐ie informacji potrzebuje rafaello.
Potrzebujesz innej informacji - u縴j innego narz阣zia, np. zegarka.
Wynuki OCZYWIIEb阣 r罂ne dla tego samego przejazdu.

Data: 2013-10-16 14:07:13
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 16 Oct 2013, Cynio wrote:

[...]

  Z naciskiem na "odpoczywa w mi阣zyczasie".

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-10-16 12:04:56
Autor: ptysiek
Nowa 秏ieszynka rowerowa na Banacha [DC]?
Cynio <cyniczny0@gmail.com> w wiadomo禼i
napisa:
Natomiast podwa縜m stwierdzenie, 縠 do 秗edniej pr阣ko禼i
powinno si wlicza czas postoj體.

Zale縴 do kt髍ej 秗edniej pr阣ko禼i :)

Bo zasadniczo to okre秎a si dwie:
- 秗ednia pr阣ko舵 ruchu
- 秗ednia pr阣ko舵 podr罂y

--
ptysiek

Data: 2013-10-16 17:54:44
Autor: Krzysztof Rudnik
Nowa 艣mieszynka rowerowa na Banacha [DC]?
Cynio wrote:

W dniu 艣roda, 16 pa藕dziernika 2013 11:38:33 UTC+2 u偶ytkownik cytawa
napisa艂:

[...]

Ale tak w艂a艣nie liczona 艣rednia bardzo zale偶y od stylu jazdy - czy widz膮c czerwone 艣wiat艂o zwalniasz powoli, czy na pe艂nej pr臋dko艣ci doje偶dzasz do linii zatrzymania i uskuteczniasz gwa艂towne hamowanie. A to bez sensu.
Oszcz臋dno艣膰 energii wskazuje na zwolnienie do takiej pr臋dko艣ci, dojecha膰 do linii zatrzymania w momencie zapalenia si臋 zielonego.

Co innego postoje w "ruchu turystycznym" - na zwiedzanie, zakupy, jakie艣 piecz膮tki do ksi膮偶eczki wycieczek kolarskich itp. Nie s膮 nieuniknione - wi臋c mo偶na nie liczy膰.

Krzysiek

Data: 2013-10-16 09:10:33
Autor: Cynio
Nowa 秏ieszynka rowerowa na Banacha [DC]?
W dniu 秗oda, 16 pa糳ziernika 2013 17:54:44 UTC+2 u縴tkownik Krzysiek napisa:

Ale tak w砤秐ie liczona 秗ednia bardzo zale縴 od stylu jazdy - czy widz眂 czerwone 秝iat硂 zwalniasz powoli, czy na pe硁ej pr阣ko禼i doje縟縜sz do linii zatrzymania i uskuteczniasz gwa硉owne hamowanie.

Serio widujesz rowerzyst體, kt髍zy tak robi? Bo pewnie wielu rowerzyst體 (a mo縠 jednak nie:-)) liczy 秗edni w taki spos骲 jak ja licz i jako nie widuj przez to ludzi gnaj眂ych na maksa do czerwonego i nagle hamuj眂ych. Dla mnie po prostu jest to 砤twiejsze, bo nie musz w jaki specjalny spos骲 kwalifikowa/dzieli przerw na te co mam wlicza i te co mam nie wlicza do 秗edniej. Mam czas jazdy, ma dystans przejechany i ju. Nie wspomn o licznikach, kt髍e od razu podaj 秗edni.

Co innego postoje w "ruchu turystycznym" - na zwiedzanie, zakupy, jakie piecz眛ki do ksi笨eczki wycieczek kolarskich itp. Nie s nieuniknione - wi阠 mo縩a nie liczy.

Hmm a Iguan twierdzi, 縠 powinno si liczy:-)

--
Pozdr.
Cynio

Data: 2013-10-16 11:26:05
Autor: Iguan_007
On Thursday, October 17, 2013 2:10:33 AM UTC+10, Cynio wrote:
> Co innego postoje w "ruchu turystycznym" - na zwiedzanie, zakupy, jakie > piecz眛ki do ksi笨eczki wycieczek kolarskich itp. Nie s nieuniknione - wi阠 > mo縩a nie liczy.
> Hmm a Iguan twierdzi, 縠 powinno si liczy:-)

Nie napisalem ani slowa o wyjazdach turystycznych. Nie baw sie w manipulacje moimi wypowiedziami bo marnie Ci to wychodzi. Co innego odliczanie czasu ktory ktos spedzil w drodze po pracy na zlapanie oddechu (tak mozna zrobic cala trase 1km sprintami), co innego doliczanie czasu zwiedzania. Pozdrawiam,   Iguan   --
Iguan007   Sezon caly rok:   http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia

Data: 2013-10-16 21:02:10
Autor: Piotr Kosewski
On 2013-10-16 11:38, cytawa wrote:
Ale liczy czasy bardzo wolnej jazdy. Wyjezszajac z miasta mam srednio ok
21 na godz a prawie caly czas jade okolo 30.

To tak jak u mnie. Pr骲a utrzymania pr阣ko禼i (chwilowej) w przedziale
25-30km/h przek砤da si na 19-22km/h 秗edniej.

Przypu舵my, 縠 chc dojecha do lasu. W tym celu musz przejecha 15km
przez miasto.

<V> = 19km/h => T = 47 min
<V> = 22km/h => T = 41 min

Rozrzut T jest du縴, bo mi阣zy przejechaniem na "ciemnym
pomara馽zowym", a zaliczeniem ca砮go cyklu na skrzy縪waniu s nawet 2
minuty r罂nicy. Na trasie do tego lasu mam pewnie ze 30 sygnalizacji.

Ale najwa縩iejsza jest sytuacja, kiedy si ju dojedzie. 25km/h po
mie禼ie to jest dla mnie pr阣ko舵 wypoczynkowa - w og髄e nie czuj
zm阠zenia mi甓ni n骻. Doje縟縜m do lasu i mog od razu docisn辨.
Przy pr骲ie jazdy 30km/h b阣 ju wyra糿ie czu r罂nic i b阣zie
to mia硂 wp硑w na przyjemno舵 z jazdy w terenie. Dlatego ch阾nie
po秝i阠am 12 minut na doje糳zie ;).

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2013-10-16 20:50:00
Autor: Piotr Kosewski
On 2013-10-16 10:00, Cynio wrote:
Ale pr阣ko舵 秗edni (przynajmniej rowerow) od zawsze liczy si (licz), bez uwzgl阣niania postoj體. Nawet liczniki rowerowe s tak skonstruowane, aby czas jazdy zatrzymywa podczas postoj體 i nie uwzgl阣nia do 秗edniej pr阣ko禼i.

Oczywi禼ie, 縠 tak jest. Ale w mie禼ie taka warto舵 nie jest mariodajna.
Je秎i kto ma pecha, to na trasie sp阣zi 1/3 czasu na 秝iat砤ch i
1/3 w korku (nawet je秎i jedzie, to raczej wolno).

Do tego dochodzi te styl jazdy.
Je秎i widz 50-100m przed sob czerwone 秝iat硂, to zwalniam do
pr阣ko禼i poni縠j 10km/h, bo wol si toczy ni sta (oczywi禼ie
pod warunkiem, 縠 nikomu tym nie utrudniam 縴cia). Ale kto inny
mo縠 wole dojecha na pe硁ym gazie do 秝iate i da ostro po
hamulcach.
R罂nica w 秗edniej pr阣ko禼i (z jazdy!) b阣zie ogromna (nawet >=10%).

Drug spraw jest uk砤d 秝iate, czyli tzn. "zielona fala". Je秎i
kto je糳zi tras regularnie, to wie, ile warto jecha. Ja wiem, 縠
na niekt髍ych odcinkach w moim mie禼ie nie warto jecha 25-30km/h, bo
si potem trzeba toczy lub sta (j/w). Pr阣ko舵 "zielonej fali" jest
wy縮za lub ni縮za, przy czym zawsze 砤twiej jest trafi przy ni縮zej.

I tak dalej.

Oczywi禼ie wszystko zale縴 od tego, po co komu ta 秗ednia :).
Mo縩a chcie zaimponowa nieznanym ludziom w Internecie (bez sensu) lub
znajomej modelce (jest sens). Ale mo縩a te m骳 jako przewidywa czas
przejazdu lub np. testowa sensowno舵 roweru jako 秗odka transportu.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2013-10-16 12:40:21
Autor: Cynio
Nowa 秏ieszynka rowerowa na Banacha [DC]?
W dniu 秗oda, 16 pa糳ziernika 2013 20:50:00 UTC+2 u縴tkownik Piotr Kosewski napisa:
On 2013-10-16 10:00, Cynio wrote:

> Ale pr锟絛ko锟斤拷 锟絩edni锟 (przynajmniej rowerow锟) od zawsze liczy si锟 (licz锟), bez uwzgl锟絛niania postoj锟絯. Nawet liczniki rowerowe s锟 tak skonstruowane, aby czas jazdy zatrzymywa锟 podczas postoj锟絯 i nie uwzgl锟絛nia锟 do 锟絩edniej pr锟絛ko锟絚i.

Oczywi锟絚ie, 锟絜 tak jest. Ale w mie锟絚ie taka warto锟斤拷 nie jest mariodajna.

Je锟絣i kto锟 ma pecha, to na trasie sp锟絛zi 1/3 czasu na 锟絯iat锟絘ch i
1/3 w korku (nawet je锟絣i jedzie, to raczej wolno).

Zgadza si, i wtedy niezale縩ie jak 秗edni bierzesz mo縠 grubo si pomyli, po prostu raz wi阠ej czasu sp阣zisz na 秝iat砤ch raz mniej.

Drug锟 spraw锟 jest uk锟絘d 锟絯iate锟, czyli tzn. "zielona fala". Je锟絣i
kto锟 je锟絛zi tras锟 regularnie, to wie, ile warto jecha锟. Ja wiem, 锟絜
na niekt锟絩ych odcinkach w moim mie锟絚ie nie warto jecha锟 25-30km/h, bo
si锟 potem trzeba toczy锟 lub sta锟 (j/w). Pr锟絛ko锟斤拷 "zielonej fali" jest wy锟絪za lub ni锟絪za, przy czym zawsze 锟絘twiej jest trafi锟 przy ni锟絪zej.

Te si zgadza, a czasem uk砤d 秝iate jest taki 縠 warto jecha powy縠j 25 km/h, i taka wiedza jest cenna do poruszania si po mie禼ie, a nie sam spos骲 liczenia 秗edniej z poszczeg髄nych przejazd體.

Oczywi锟絚ie wszystko zale锟統 od tego, po co komu ta 锟絩ednia :).

Mo锟絥a chcie锟 zaimponowa锟 nieznanym ludziom w Internecie (bez sensu) lub
znajomej modelce (jest sens).

Ju pisa砮m do czego u縴wam 秗edniej. Chwali sie nie ma czym, bo moje pr阣ko禼i nie s zbyt imponuj眂e

--
Pozdr.
Cynio

Data: 2013-10-16 14:17:28
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 16 Oct 2013, Raffaello wrote:

AZ wrote:

A no to w takim razie wszystko jasne i tu sie zgadzam, ze srednia 30 km/h w
miescie bez wliczania postojow nie jest jakims super osiagnieciem tyle, ze
to jak podawanie dlugosci penisa wraz z kregoslupem...

C罂, zawsze mo縠sz do czasu przejazdu do pracy czy na uczelni dodawa jeszcze
te minuty, kt髍e sp阣zasz na porannej toalecie, jedzeniu, ubieraniu si...

  Nie ma sensu.
  Dolicza si ten czas, kiedy jeste "w ruchu" w rozumieniu przepis體
o ruchu drogowym - czyli kiedy MUSISZ (masz obowi眤ek, dla 禼is硂禼i)
sta, a nie kiedy CHCESZ sta.

  Z tego samego powodu 秗ednia "samochodowa" po mie禼ie wychodzi tak sobie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-10-16 11:28:48
Autor: cytawa
live_evil pisze:

[...]

Za dlugo jezdze rowerem, zeby mi taki kit wciskac, ze takie predkosci SREDNIE sa osiagalne bez problemu. Owszem trenujacy zawodnik to wykreci ale tez jest niezle spocony.

I ze babcie jezdza 20 km/h po miescie. Chyba ze z gory.

Jan Cytawa

Data: 2013-10-16 11:47:32
Autor: live_evil
On 16.10.2013 11:28, cytawa wrote:
live_evil pisze:

[...]

To, 縠 dla ciebie nie s osi眊alne, nie oznacza, 縠 nie s osi眊alne dla innych.

--
live_evil

Data: 2013-10-16 02:58:29
Autor: Iguan_007
On Wednesday, October 16, 2013 7:47:32 PM UTC+10, live_evil wrote:

To, 縠 dla ciebie nie s osi眊alne, nie oznacza, 縠 nie s osi眊alne dla innych.

Jako srednia w miescie na 25kg rowerze? Nie zartuj. Chyba, ze ta jazda "po miescie" oznacza TT po obwodnicy ;)

Data: 2013-10-16 09:49:58
Autor: masti
Nowa 秏ieszynka rowerowa na Banacha [DC]?
Dnia pi臋knego Wed, 16 Oct 2013 11:47:32 +0200 osobnik zwany live_evil
napisa艂:

live_evil pisze:

[...]

To, 偶e dla ciebie nie s膮 osi膮galne, nie oznacza, 偶e nie s膮 osi膮galne dla
innych.

to, 偶e zawodowcy je偶d偶膮 60kmh nie oznacz, 偶e jest to standardowa pr臋dko艣膰 dojazdu do pracy po mie艣cie

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam l臋k gruntu! -Chyba wysoko艣ci? -Wiem co m贸wi臋, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2013-10-16 12:09:36
Autor: cytawa
live_evil pisze:

To, 縠 dla ciebie nie s osi眊alne, nie oznacza, 縠 nie s osi眊alne dla
innych.

wskaz mi zdanie, w ktorym napisalem, ze taka predkosci nie jest osiagalna dla innych a nawet, ze jest dla mnie nieosiagalna. Raczej napisalem ze jest osiagalna. Nie przekonasz mnie jednak, ze po miescie jest bezproblemowa nawet dla wprawionych, a co mowic dla babc.
To zawsze spory wysilek. A poza tym jazda ponad 30 km/h wdluz rzedu stojacych samochodow jest czystym kretynizmem a tak czesto masz w miescie.

Jan Cytawa

Data: 2013-10-16 21:26:43
Autor: Piotr Kosewski
On 2013-10-16 11:47, live_evil wrote:
To, 縠 dla ciebie nie s osi眊alne, nie oznacza, 縠 nie s osi眊alne dla
innych.

Ale pr阣ko禼i rowerzyst體 zawodowych s dobrze znane. Mo縩a te do舵
砤two (cho grubo) oszacowa moc przy takiej pr阣ko禼i.
35 km/h na rowerze to naprawd du縪. Nawet na 秝ietnie przygotowanej
do jazdy szos體ce. Op髍 powietrza robi swoje.

No ale na ko馽u wszystko zale縴 od celu. Np. dojazd do pracy -
jedni chc po prostu dojecha, przypi辨 rower i usi倍 do biurka.
Inni mog sobie pozwoli na ociekanie potem, bo wezm prysznic i si
przebior, ale to zajmie im 20 minut. Musieliby doje縟縜 z 50 km, 縠by
naprawd oszcz阣zi czas.

A niekt髍zy (tak jak czasem ja) je縟勘 po mie禼ie dla treningu. Wtedy
jedzie si szybko i wraca do domu ze strugami wyschni阾ej soli na
twarzy :).

Realny przyk砤d. Moja mama (56-lat) je糳zi po Warszawie z pr阣ko禼i
10-15 km/h, czyli naprawd wolno. Ale (pomijaj眂 jakie srogie upa硑) w
og髄e si nie odr罂nia od kogo, kto przyjecha autobusem. Dla niej
rower jest naprawd wygodnym 秗odkiem transportu - prawie bez
niechcianych efekt體 ubocznych. A przecie o to w砤秐ie chodzi.

Inny przyk砤d: ludzie doje縟縜j眂y rowerem do sklepu. Naj砤twiej
to odczu w ciasnych Biedronkach. Czasem na mieszczuchu przyje縟縜
taka 20-latka, 縠 mo縩a by z niej zje舵 sushi. A czasem trafi si taki
kto (zazwyczaj facet 25-35 lat na wypasionym fullu), 縠 stoj na ko馽u
alejki i czekam, a przejdzie, bo boj si o niego otrze :D. I to jest
7 rano, wi阠 pewnie nie wraca z maratonu.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2013-10-16 21:07:33
Autor: AZ
Nowa 艣mieszynka rowerowa na Banacha [DC]?
Dnia 16.10.2013 Piotr Kosewski <piotr.kosewski@mail.nowhere> napisa艂/a:
On 2013-10-16 11:47, live_evil wrote:
To, 偶e dla ciebie nie s膮 osi膮galne, nie oznacza, 偶e nie s膮 osi膮galne dla
innych.

Ale pr臋dko艣ci rowerzyst贸w zawodowych s膮 dobrze znane. Mo偶na te偶 do艣膰
艂atwo (cho膰 grubo) oszacowa膰 moc przy takiej pr臋dko艣ci.
35 km/h na rowerze to naprawd臋 du偶o. Nawet na 艣wietnie przygotowanej
do jazdy szos贸wce. Op贸r powietrza robi swoje.

Moze i jazda 35 km/h to nie jest jakies osiagniecie dla kogos kto regularnie jezdzi, ale zeby miec taka srednia to trzeba naprawde cisnac. Niestety czasami trzeba zwolnic na zakrecie, skrzyzowaniu, jechac pod wiatr, jechac pod gore a wtedy srednia leci nieublaganie
w dol :-)

--
Artur

Data: 2013-10-17 00:38:23
Autor: Piotr Kosewski
On 2013-10-16 23:07, AZ wrote:
[...]

W innym po艣cie wklei艂em wyniki z triathlonu. 45km. Pomijaj膮c czo艂贸wk臋,
kt贸ra w innych okoliczno艣ciach mog艂aby to robi膰 zawodowo (i kt贸ra je藕dzi
na rowerach TT), ludzie wykr臋cili w艂a艣nie 艣rednie w okolicy 35km/h. Na
pustej, p艂askiej trasie. Na rowerach szosowych.

Je艣li mi tu jaki艣 cz艂owiek opowiada, 偶e on z tak膮 艣redni膮 je藕dzi do
pracy na trekkingu, to po prostu trudno jest mu uwierzy膰.
1km do pracy ma? Przed wyjazdem robi sobie kropl贸wk臋 z glukozy? :)

No chyba 偶e pod tymi nickami kryj膮 si臋 zawodowi kolarze, kt贸rzy
w takim tempie doje偶d偶aj膮 na treningi. W to te偶 mi trudno uwierzy膰,
bo zapewne wi臋kszo艣膰 doje偶d偶a samochodem :).

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2013-10-15 22:18:10
Autor: Raffaello

Raffaello pisze:
[...]

Chwila chwila... Dla mnie pr臋dko艣膰 standardowa przelotowa to 30. Niezale偶nie, czy lec臋 SLRem, czy VG3. Natomiast w tym sezonie w zdecydowanej wi臋kszo艣ci dystans贸w na liczniku pokazuje mi si臋 33-36 km/h i jest to wynik dobrego przygotowania, oraz rozje偶d偶enia w艂a艣nie w kilku maratonach i innych d艂ugodystansowych wyjazdach rowerowych.
A do startuj膮cych w TdP jest mi baaaaardzo daleko niestety. Nie te nogi, nie te kolana, nie ten organizm.

Data: 2013-10-15 17:20:09
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 15 Oct 2013, cytawa wrote:

Raffaello pisze:

30 km/h bezproblemowo daje si utrzyma na zwyczajnym trekkingu z sakwami.
[...]

Ustaw sobie lepiej licznik bo cos ci zawyza.

  Nic nie pisa, 縠 w obie strony ;)
  Nie ca砤 Polska jest p砤ska jak st蟪!
(a by硂 o doje糳zie *DO* pracy, czy nie?)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-10-15 22:14:20
Autor: Raffaello
cytawa wrote:

Raffaello pisze:

[...]

A dlaczego tak twierdzisz, skoro:
- by艂 kalibrowany na prostej z ta艣m膮 na oponie
- by艂 sprawdzany z innymi licznikami znajomych
- dane z niego s膮 potwierdzone przez Endomondo i GPS
?
Mo偶e to inni nie daj膮 rady? Nie trenuj膮 i nie maj膮 tyle si艂y, aby jecha膰 z przyzwoitymi pr臋dko艣ciami? :>>>

Data: 2013-10-16 21:41:31
Autor: Piotr Kosewski
On 2013-10-15 22:14, Raffaello wrote:
[...]

Zacznijmy od tego, 偶e 90% rowerzyst贸w w og贸le nie "trenuje",
w sensie jakiego艣 celowego, planowanego dzia艂ania.

Tak by艂o 20 lat temu, jak w miastach je藕dzi艂y g艂贸wnie dzieci
i "trenuj膮cy" zapale艅cy. Dzi艣 rower jest ju偶 bardzo popularny
w艣r贸d ludzi, kt贸rzy nie wiedz膮, co to jest pulsometr. Dla nich
35 km/h to jest cz臋sto 偶yciowe max, a nie 艣rednia do pracy.

I jeszcze jedna dygresja. Por贸wnywanie si臋 do zawodowc贸w w peletonie
jest oczywi艣cie bez sensu. St膮d pomys艂:

http://startlist.pl/zawody/3/wyniki/2013-garmin-iron-triathlon-slesin

Ludzi startuj膮cych w tych zawodach mo偶emy nazwa膰 bardzo sprawnymi
hobbystami. I oni na szosowych rowerach przejechali 45 km ze 艣redni膮
zbli偶on膮 do tej, z kt贸r膮 supermani z w膮tku je偶d偶膮 do pracy. Jaki艣
komentarz? :D

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2013-10-16 02:52:10
Autor: Iguan_007
On Sunday, October 13, 2013 8:19:30 PM UTC+10, Raffaello wrote:

Eeeee, ale jakie treningi sprinterskie? Po prostu normalna jazda do pracy :)

30-35 km/h to nie jest wcale tak du縪. Czasami spotykam ludzi, kt髍zy niekurwiersko je縟勘 jeszcze szybciej i wcale nie s szoszonami.

Takie bajki to mozna opowiadac komus kto nie ma pojecia o rowerach. 35km/h po miescie to bardzo duzo i szczerze mowiac nie wierze zebys byl w stanie taka _srednia_ osiagnac, szczegolnie ze podobno Twoj rower wazy 25kg. Nie hamujesz przed swiatlami/skrzyzowaniami? Nie rozpedzasz sie spod swiatel? Jaka musialbys miec predkosc chwilowa zeby Ci te 35km/h wyszlo? Zeby juz nie podawac swojego przykladu (generalnie nie jezdze po miescie), patrze na Strave na grupowe treningi mojego klubu kolarskiego, najszybszej grupy. Ludzie na szosowych rowerach, wiekszosc na karbonowych kolach, jadacy w peletonie (oslona przed wiatrem) na "miejskich" treningach maja srednia lekko powyzej 30km/h (przyznaje ze moje miasto jest gorzyste). Co jest oczywiste bo czasami jednak musza i do tych 10km/h zwolnic. Ty ich objezdzasz na swoim 25kg rowerze. Moze jednak sprawdz ten licznik. A moze podrzucisz zapis GPS z takiej swojej miejskiej jazdy ze srednia 30-35km/h?

Data: 2013-10-16 03:37:14
Autor: Iguan_007
On Wednesday, October 16, 2013 8:14:05 PM UTC+10, AZ wrote:
Przeciez napisal, ze nie wlicza do sredniej postojow :-)

No tak :)

Ale nawet jesli wyklucza postoje to chyba i tak musi kiedys zwalniac z tych 35km/h (a pozniej sie do nich rozpedzac). Chyba ze przeskakuje pieszych/skrecajace samochody/czerwone swiatla itd.

Data: 2013-10-16 17:45:15
Autor: Krzysztof Rudnik
Iguan_007 wrote:

[...]

Mo偶e ten licznik przestaje wlicza膰 do 艣redniej jak tylko pr臋dko艣膰 spadnie poni偶ej 30km/h.

Data: 2013-10-16 21:45:22
Autor: Piotr Kosewski
On 2013-10-16 12:37, Iguan_007 wrote:
No tak :)

Ale nawet jesli wyklucza postoje to chyba i tak musi kiedys zwalniac z tych 35km/h (a pozniej sie do nich rozpedzac). Chyba ze przeskakuje pieszych/skrecajace samochody/czerwone swiatla itd.

Chyba 偶e odpina licznik przy zatrzymywaniu i ruszaniu :).

Czasem jak wracam do domu i mam np. 艣redni膮 25.1, ale brakuje si艂, to
odpinam na ostatnie kilkaset metr贸w :P. 25.1 wygl膮da du偶o lepiej ni偶
24.9!

A potem otwieram zapis z GPS i czar pryska: 21-22... :(

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2013-10-16 23:39:14
Autor: Jacek G.
Nowa 艣mieszynka rowerowa na Banacha [D C]?
W dniu 2013-10-16 12:37, Iguan_007 napisa艂(a)::
[...]

W膮tek tak si臋 rozr贸s艂, 偶e nie wiem gdzie si臋 podpi膮膰 z moimi
spostrze偶eniami na temat 艣redniej. W sumie na wysokiej 艣redniej mi nie
zale偶y, bo je偶d偶臋 g艂贸wnie turystycznie, ale z samej ciekawo艣ci sprawdzam
licznik po wycieczce. No i jako艣 nigdy na takich turystycznych trasach
(asfalt, teren, pag贸rki) na liczniku nie pojawi艂a mi si臋 AV >= 20.
Postanowi艂em wi臋c kiedy艣 wracaj膮c na rowerze z pracy (je偶d偶臋
sporadycznie bo mam 35 km) uzyska膰 mo偶liwie najwi臋ksz膮 efektywno艣膰
przejazdu. Zwykle na tej trasie (troch臋 miasta, troch臋 lasu) osi膮gam
艣redni膮 18 - 19 km/h, teraz postanowi艂em od pocz膮tku wycisn膮膰 jak
najwi臋cej i obserwowa艂em 艣redni膮 na bie偶膮co.
I c贸偶 - okaza艂o si臋, 偶e 艣rednia ma t臋 niemi艂膮 w艂a艣ciwo艣膰, 偶e bardzo
艂atwo spada z byle powodu, a bardzo trudno i mozolnie si臋 j膮 odrabia.
Spadki pr臋dko艣ci (np. na podjazdach) maj膮 bowiem zwykle wi臋ksz膮 warto艣膰
w stosunku do bie偶膮cej 艣redniej ni偶 nadwy偶ki pr臋dko艣ci (na prostych
odcinkach). Ponadto im d艂u偶szy przejechany dystans tym trudniej nadrobi膰
straty 艣redniej, ale te偶 wolniej ona spada - czysta matematyka zreszt膮.
Tym niemniej - mimo, 偶e je偶d偶臋 na g贸ralu i mimo, i偶 trasa prowadzi w ok.
70 % szutrowo-gruntowymi drogami le艣nymi udawa艂o si臋 utrzyma膰 wskazania
na poziomie 19,8 - 20,3 i w rezultacie uzyska艂em na ca艂ej trasie 20,3
(netto z licznika).
Oczywi艣cie praktyczny zysk czasowy z takiego "spr臋偶u" jest niewielki -
r贸偶nica w 艣redniej o 1 km/h na dystansie 30 km daje oko艂o 5 min zysku
lub straty, a wysi艂ek by艂 znacz膮co wi臋kszy. Stwierdzi艂em wi臋c, 偶e chyba
lepiej da膰 sobie wi臋cej luzu lub wyjecha膰 te 5 min wcze艣niej.
Co ciekawe jad膮c do pracy inn膮 tras膮, przez miasta, samymi asfaltami nie
uda艂o mi si臋 uzyska膰 lepszego wyniku (tylko 19,3 km/h) - okazuje si臋
bowiem, 偶e wi臋ksze znaczenie ni偶 sama nawierzchnia ma bezkolizyjno艣膰,
prostota i dobra znajomo艣膰 trasy. Unikaj膮c dr贸g o du偶ym ruchu trzeba si臋
troch臋 pokr臋ci膰 po bocznych uliczkach, co nie sprzyja szybkiej,
r贸wnomiernej je藕dzie, sporo traci si臋 te偶 na 艣wiat艂ach, skrzy偶owaniach i
nawigowaniu - bo zwykle wyszukuj臋 jakie艣 ciekawsze lub optymalniejsze warianty.
A na ostatniej wycieczce na Turbacz osi膮gn膮艂em AV = 8,6 km/h :)
--
Jacek G.

Data: 2013-10-17 08:09:39
Autor: cytawa
Jacek G. pisze:

[...]

Widze,ze jestes normalny i masz dokladnie takie spostrzezenia jak ja.

Jan Cytawa

Data: 2013-10-17 23:57:33
Autor: Krzysztof Olszak
W dniu 2013-10-16 23:39, Jacek G. pisze:

Unikaj膮c dr贸g o du偶ym ruchu trzeba si臋
troch臋 pokr臋ci膰 po bocznych uliczkach, co nie sprzyja szybkiej,
r贸wnomiernej je藕dzie, sporo traci si臋 te偶 na 艣wiat艂ach, skrzy偶owaniach

Na niekt贸rych moich trasach przez centrum Warszawy nie jestem w stanie osi膮gn膮膰 wi臋kszej 艣redniej ni偶 np. 18km/h. Wynika to z ustawienia skrzy偶owa艅 i 艣wiate艂. Co nie przeszkadza by pr臋dko艣膰 maksymalna dochodzi艂a w okolice 40km/h.
Natomiast najlepsze 艣rednie wychodz膮 p贸藕nym wieczorem, gdy ulice s膮 puste i uda si臋 utrafi膰 na cz臋艣ci skrzy偶owa艅 na zielone 艣wiat艂o.

Krzysztof

Data: 2013-10-18 13:45:24
Autor: Raffaello
Krzysztof Olszak wrote:

[...]

Co nazywasz centrum Warszawy i dlaczego ono tak ci臋 zwalnia?
Osobi艣cie je偶d偶臋 przez centrum i jako艣 problemu nie mam specjalnego z uzyskaniem nieco wy偶szych 艣rednich. I zazwyczaj nie p臋dz臋 wi臋cej jak 35-37 km/h maksymalnej, bo wi臋cej nie ma po co. No chyba, 偶e jaka艣 uliczka w d贸艂.

Data: 2013-10-18 16:18:11
Autor: Krzysztof Olszak
W dniu 2013-10-18 13:45, Raffaello pisze:

Co nazywasz centrum Warszawy

Funkcjonalne centrum Warszawy to 艢r贸dmie艣cie oraz teren do kluczowych miejsce w dzielnicach s膮siednich. Co mniej wi臋cej obejmuje teren miasta w granicach z lat 1916-51.

i dlaczego ono tak ci臋 zwalnia?

Bo takie s膮 warunki drogowe.

Osobi艣cie je偶d偶臋 przez centrum i jako艣 problemu nie mam specjalnego z
uzyskaniem nieco wy偶szych 艣rednich.

To akurat zale偶y od wybranej trasy a tak偶e pory dnia.

Krzysztof

Data: 2013-10-16 23:55:13
Autor: Raffaello
Iguan_007 wrote:

On Sunday, October 13, 2013 8:19:30 PM UTC+10, Raffaello wrote:

Eeeee, ale jakie treningi sprinterskie? Po prostu normalna jazda do pracy
:)

30-35 km/h to nie jest wcale tak du偶o. Czasami spotykam ludzi, kt贸rzy

niekurwiersko je偶d偶膮 jeszcze szybciej i wcale nie s膮 szoszonami.

Takie bajki to mozna opowiadac komus kto nie ma pojecia o rowerach.

Ale ja nie pisa艂em o 艣redniej 35km/h tylko o takiej przelotowej.
Ty te偶 nie umiesz czyta膰 ze zrozumieniem, czy w og贸le czytanie sprawia ci problem?

Data: 2013-10-17 01:35:16
Autor: Jacek G.
Nowa 秏ieszynka rowerowa na Banacha [DC]?
W dniu 秗oda, 16 pa糳ziernika 2013 23:55:13 UTC+2 u縴tkownik Raffaello napisa:
Iguan_007 wrote:
> Takie bajki to mozna opowiadac komus kto nie ma pojecia o rowerach.

Ale ja nie pisa砮m o 秗edniej 35km/h tylko o takiej przelotowej.
Zaraz, zaraz, to zdefiniuj mo縠 co rozumiesz przez pr阣ko舵 przelotow? Wikipedia podaje co takiego:
"Pr阣ko舵 przelotowa - 秗ednia pr阣ko舵, z jak porusza si statek powietrzny podczas lotu." ;) Ale pewnie nie o to ci chodzi.
No i podaj jak AV wskazuje ci licznik - to b阣zie jaka podstawa do dyskusji, bo obecnie, to chyba nie wiadomo o czym rozmawiamy i st眃 takie rozbie縩o禼i w opiniach czy da si osi眊n辨 te 30-35 km/h czy si nie da.
--
Jacek G.

Data: 2013-10-17 17:30:57
Autor: Raffaello
Jacek G. wrote:

> Takie bajki to mozna opowiadac komus kto nie ma pojecia o rowerach.

Ale ja nie pisa艂em o 艣redniej 35km/h tylko o takiej przelotowej.
Zaraz, zaraz, to zdefiniuj mo偶e co rozumiesz przez pr臋dko艣膰 przelotow膮?
Wikipedia podaje co艣 takiego: "Pr臋dko艣膰 przelotowa - 艣rednia pr臋dko艣膰, z
jak膮 porusza si臋 statek powietrzny podczas lotu." ;)

Dok艂adnie o co艣 takiego mi chodzi, przy czym bym to okre艣li艂 jak膮 pr臋dko艣膰 marszowa, kt贸ra jestem w stanie utrzyma膰 na prostej g艂adkiej jezdni przez d艂u偶szy okres czasu kiedy na ruch roweru nie wp艂ywaj膮 偶adne czynniki zewn臋trzne poza ewentualnie wiatrem.

Ale pewnie nie o to ci
chodzi. No i podaj jak膮 AV wskazuje ci licznik - to b臋dzie jaka艣 podstawa do
dyskusji, bo obecnie, to chyba nie wiadomo o czym rozmawiamy i st膮d takie
rozbie偶no艣ci w opiniach czy da si臋 osi膮gn膮膰 te 30-35 km/h czy si臋 nie da.

艢rednia dzisiejsza dosy膰 s艂aba, 37km dystansu - AVG:25.39km/h, ale by艂o troch臋 kr臋cenia po uliczkach w Warszawie.
Inny przyk艂ad: AVG: 27.13 km/h dla dystansu 26km.

A je艣li chodzi o d艂uuuu偶sze:
DST 310.40km Czas 12:31 AVG 24.80km/h

Wystarczy?

Data: 2013-10-18 08:33:42
Autor: cytawa
Raffaello pisze:

艢rednia dzisiejsza dosy膰 s艂aba, 37km dystansu - AVG:25.39km/h, ale by艂o troch臋
kr臋cenia po uliczkach w Warszawie.

Zaczynasz wreszcie wyjasniac szczegoly. Przyznajesz ze miasto ci obniza srednia. Gdybys tylko po uliczkach jezdzil to i 20 moglo by byc wyczynem.

A je艣li chodzi o d艂uuuu偶sze:
DST 310.40km
Czas 12:31
AVG 24.80km/h

To dowodzi, ze nie jestes z innej gliny niz ja. Tez potrafie tak jechac. A to znaczy ze trzeba niezle zapiepszac by osiagac takie przecietne jakie podajesz. A ludzie dojezdzajac do pracy nie chca byc spoceni i na pewno jezdza wolniej.

Jan Cytawa

Data: 2013-10-17 02:08:44
Autor: Iguan_007
On Thursday, October 17, 2013 7:55:13 AM UTC+10, Raffaello wrote:

> Takie bajki to mozna opowiadac komus kto nie ma pojecia o rowerach.

Ale ja nie pisa砮m o 秗edniej 35km/h tylko o takiej przelotowej.

Ty te nie umiesz czyta ze zrozumieniem, czy w og髄e czytanie sprawia ci problem?

1. Co to jest "taka predkosc przelotowa"? Podzielisz sie zapisem GPS z takiego przejazdu?
2. Potrafisz rozmawiac bez nieudolnego obrazania dyskutantow?
3. Dlaczego ponizej mowiles o sredniej skoro nie piszesz o sredniej a o "przelotowej"?

35km/h na dystansie kilku km, zw砤szcza dla wprawionego rowerzysty nie jest jakim wielkim wyczynem.
Jedna minuta postoju na swiatlach + jedna minuta jazdy z predkoscia 40 km/h i wychodzi Ci srednia 20 km/h.

Nie wiem jak ty, ale ja nie wliczam do swoich 秗ednich czas體 postoj體

Data: 2013-10-13 09:55:23
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
[...]

艢wietnie, tylko jeszcze odkr臋膰 z ty艂u boczne k贸艂ka :/

Data: 2013-10-13 12:00:13
Autor: Raffaello
Czes艂aw Wi艣niak wrote:

[...]

http://pl.wikipedia.org/wiki/Ironia

Nowa 艣mieszynka rowerowa na Banacha [DC]?