Data: 2010-03-21 19:12:05 | |
Autor: MadMan | |
[KAT] Nowa DDR | |
Witam, dzisiaj przy okazji wizyty w Katowicach przejechałem się nową DDR -
wzdłuż ulicy bodajże Wita Stwosza. Niby dobrze, ale czy ktoś może potwierdzić że tam jest sygnalizacja wzbudzana jedynie przyciskiem? Chwilę postałem i przejechałem na czerwonym, bo zielone się nie chciało zaświecić. Przycisku używał nie będę z prostego powodu - od 2008 roku są nielegalne i nie mogą występować na przejazdach dla rowerzystów. DDR zaczyna i kończy się w zasadzie nigdzie (jak dla mnie, może się mylę, nie jestem z Katowic), do tego ma bardzo dziwne i niezbyt logiczne zakończenie na przejściu dla pieszych. Kolejna DDR do częściowego uwalenia? -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2010-03-21 19:26:00 | |
Autor: Coaster | |
[KAT] Nowa DDR | |
MadMan wrote:
Witam, [...] Chwilę postałem i przejechałem na LOL - lealista sie znalazl - dobrze, ze przejezdzanie na czerwonym jest legalne. Od ktoregoz to roku? :-P -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "The average Joe bike guy is head to toe spandex and rides in race costumes, believing that he's going faster, or that without it his crotch would be scraped raw, or that he'd be go slow without the shoes" Grant Petersen/Rivendell Bicycle Works ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2010-03-21 19:37:32 | |
Autor: MadMan | |
[KAT] Nowa DDR | |
Dnia Sun, 21 Mar 2010 19:26:00 +0100, Coaster napisał(a):
Witam, [...] Chwilę postałem i przejechałem na Nie jest legalne, ale co innego miałem zrobić? -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2010-03-21 23:30:33 | |
Autor: Coaster | |
[KAT] Nowa DDR | |
MadMan wrote:
Dnia Sun, 21 Mar 2010 19:26:00 +0100, Coaster napisał(a): To, co zrobiles. Tylko sie tak nie wybielaj. ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "The average Joe bike guy is head to toe spandex and rides in race costumes, believing that he's going faster, or that without it his crotch would be scraped raw, or that he'd be go slow without the shoes" Grant Petersen/Rivendell Bicycle Works ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2010-03-22 11:59:51 | |
Autor: Grzegorz | |
[KAT] Nowa DDR | |
Hello Coaster !:
MadMan wrote: Podam Ci inny przykład - stoję sobie spokojnie na czerwonym, na foteliku córka obok synek. I stoimy, jedna, dwie, ... pięć zmian i czerwone ! Pętle nie rozpoznały dwóch rowerów. I co ??? Przejechałem na czerwonym. Innym razem - niedawno, koło Geanta w Sosnowcu. Po czetech zmianach (ja + córcia na włanym rowerku) na szczęście za nami auto stanęło, bo też nic ! I co, mam uczyć dziecko przejeżdżania na czerwonym czy przeprowadzania roweru między innymi burakowozami spieszącymi się do domu z zakupami ???? I jeszcze jeden - Katowice Mickiewicza - od strony Staleksportu. Ja w dużym aucie, 1,7 tony, po 3 zmianach dalej czerwone i tel to Gumisi : Panowie, co mam zrobić, bo od 10 minut mam czerwone, za mną stoi już chyba z 20 aut. Misiek - czekać. To nie jest niestety normalny kraj ..... a ja wolę przyciski, byle działające ! W Brudzowicach bez przycisku to nie ma szans, żeby się światła dla roweru zmieniły. pzdrw. -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1 |
|
Data: 2010-03-22 12:06:52 | |
Autor: johnkelly | |
[KAT] Nowa DDR | |
Grzegorz pisze:
Podam Ci inny przykład - stoję sobie spokojnie na czerwonym, na foteliku córka obok synek. I stoimy, jedna, dwie, ... pięć zmian i czerwone ! Pętle nie rozpoznały dwóch rowerów. I co ??? Przejechałem na czerwonym. Zgłosiłeś powyższe zarządcy drogi? Pozdrawiam Maciej Różalski -- gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu ................... blog: www.maciejrozalski.eu ................... |
|
Data: 2010-03-23 01:01:12 | |
Autor: Piotr | |
[KAT] Nowa DDR | |
Dnia 22-03-2010 o 11:59:51 Grzegorz <bzdura@brakmaila.com> napisał(a):
Podam Ci inny przykład - stoję sobie spokojnie na czerwonym, na foteliku córka obok synek. I stoimy, jedna, dwie, ... pięć zmian i czerwone ! Pętle nie rozpoznały dwóch rowerów. I co ??? Przejechałem na czerwonym.Prawda jest taka, że obecnie projektuje się skrzyżowania (mowa o sygn. świetlnej) stricte pod pojazdy samochodowe. Pętle indukcyjne oraz fotodetektory ustawione są na określony rodzaj wzbudzenia. Jednak na każdym nowym skrzyżowaniu z drogą dla rowerów są przyciski wywołujące wzbudzanie. Pamiętaj również, że to nie jest prosta sprawa ustawić detekcję dla sygnalizacji acyklicznej, asynchronicznej. Dla samochodów, autobusów, poj. pow. 3,5 tony jest to możliwe ze względu na to, że: - pętle indukcyjne położone pod warstwą smoły zliczają osie pojazdów (rower może okazać się zbyt lekki - nie jest to jednak regułą).. - fotodetekcja dla w/w pojazdów jest znacznie łatwiejsza niż w przypadku rowerów. Te ostatnie nie mają (w przeciwieństwie do poj. sam.) dwóch reflektorów o znormalizowanych lokalizacjach oraz odpowiednich gabarytów. Nie wyobrażam sobie zaprojektować detektora, który automatycznie ze 100% skutecznością odróżniałby rowerzystę od pieszego. W każdym razie informatyka w transporcie wciąż się rozwija, więc być może kiedyś dojdziemy do perfekcji:) -- Piotr AKA Zbój zboj87@gmail.com.bez.tego http://www.antyspam.pl/ |
|
Data: 2010-03-23 06:10:09 | |
Autor: frank.castle0407@googlemail.com | |
Nowa DDR | |
On Mar 23, 12:01 am, Piotr <zbo...@gmail.com.bez.tego> wrote:
Dnia 22-03-2010 o 11:59:51 Grzegorz <bzd...@brakmaila.com> napisał(a): Bardzo inteligentny wywod, niestety, pomysl i realizacja tego pomyslu jest finansowana z MOICH pieniedzy, dlatego istanieje tylko jedna sluszna odpowiedz: A CHUJ MNIE TO OBCHODZI? :) Ma dzialac. Jesli sie nie da zrobic zeby dzialalo - wyjebac! |
|
Data: 2010-03-23 06:58:03 | |
Autor: Jacek_P | |
[KAT] Nowa DDR | |
Piotr napisal:
- pÄtle indukcyjne poĹoĹźone pod warstwÄ smoĹy zliczajÄ osie pojazdĂłw (rower moĹźe okazaÄ siÄ zbyt lekki - nie jest to jednak reguĹÄ ). Hm, a gdyby tak sobie gdzies przy osi przedniego kola przywiesic silny magnes neodymowy? -- Pozdrawiam, Jacek |
|
Data: 2010-03-23 06:11:00 | |
Autor: frank.castle0407@googlemail.com | |
Nowa DDR | |
Hm, a gdyby tak sobie gdzies przy osi przedniego kola przywiesic A gdyby tu bylo przedszkole? :) Marcepan |
|
Data: 2010-03-23 07:14:10 | |
Autor: MadMan | |
[KAT] Nowa DDR | |
Dnia Tue, 23 Mar 2010 01:01:12 +0100, Piotr napisał(a):
Pamiętaj również, że to nie jest prosta sprawa ustawić detekcję dla sygnalizacji acyklicznej, asynchronicznej. Dla samochodów, autobusów, poj. pow. 3,5 tony jest to możliwe ze względu na to, że: 1. Po drogach dla rowerów piesi nie chodzą (czy raczej nie powinni chodzić). 2. W rozporządzeniu dotyczącym warunków technicznych sygnalizatorów rower jest jawnie wymieniony jako pojazd który powinien być wykrywany przez pętle indukcyjne znajdujące się w jezdni. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2010-03-23 08:44:00 | |
Autor: Piotr | |
[KAT] Nowa DDR | |
Dnia 23-03-2010 o 07:14:10 MadMan <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał(a):
1. Po drogach dla rowerów piesi nie chodzą (czy raczej nie powinniAd 1. Ale chodzą. Czasami częściej niż na chodniku. Ad 2. Tak, powinien. W rzeczywistości wygląda to różnie. Głównie też chodzi o oszczędność. -- Piotr AKA Zbój zboj87@gmail.com.bez.tego http://www.antyspam.pl/ |
|
Data: 2010-03-23 23:07:07 | |
Autor: Marcin Hyła | |
[KAT] Nowa DDR | |
On 2010-03-23 01:01, Piotr wrote:
Prawda jest taka, że obecnie projektuje się skrzyżowania (mowa o sygn. Łamiąc prawo. Wcześniej czy później ktoś za to beknie. Przepisy są w tej mierze jednoznaczne. Mam na myśli detekcję pojazdów, nie czasy/fazy. Pętle indukcyjne oraz Znajomość prawa się kłania. Zgodnie z przepisami ("czerwona książeczka") urządzenia _musza_ wykrywać także m.in. rowerzystów. Jednak na Rower jest w świetle ustawy POJAZDEM i w związku z tym jego detekcja musi być automatyczna a nie wymuszona (rozporządzenie przywołane powyżej). Przyciski są w świetle obowiązujących przepisów nielegalne. To, że są stosowane masowo wynika z poziomu wiedzy i zarządzania podmiotów odpowiedzialnych. Poza tym są zwyczajnie niebezpiecznie, o czym pisałem wielkrotnie na preclu. Pamiętaj również, że to nie jest prosta sprawa ustawić detekcję dla Przepisy są przepisami. Jak się nie umie to się nie pracuje. - fotodetekcja dla w/w pojazdów jest znacznie łatwiejsza niż w przypadku Jeśli tym się zajmujesz zawodowo, to lepiej się nie przyznawaj. Wyniucha to ktoś i ci podłoży świnię. W każdym razie informatyka w transporcie wciąż się rozwija, więc być A może po prostu do _normalności_ ? Bo to są "problemy" inżyniera polskiego, a nie inżyniera w ogóle. marcin ha -- Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl |
|
Data: 2010-03-25 01:24:09 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
[KAT] Nowa DDR | |
On Tue, 23 Mar 2010, Piotr wrote:
Prawda jest taka, że obecnie projektuje się skrzyżowania (mowa o sygn. świetlnej) stricte pod pojazdy samochodowe. Pętle indukcyjne oraz fotodetektory ustawione są na określony rodzaj wzbudzenia.^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ No już było - te DDR są problemem dla rowerzystów. Pamiętaj również, że to nie jest prosta sprawa ustawić detekcję dla sygnalizacji acyklicznej, asynchronicznej. Wyjątkowo prosto - zagwarantować minimalny przydział czasu dla każdego potoku pojazdów. Nie musi być cyklicznie i nie musi być synchronicznie. Żeby było śmieszniej - w mojej okolicy problem "niewykrycia przez pętlę" ZNIKA! (jest właśnie "krótkie zielone", mimo niewykrycia czegokolwiek, na mój gust wystarczy "raz na dwa oczekiwane razy"). Zna ktoś przypadek skrzyżowania w Zabrzu lub bezpośredniej okolicy (mam np. na myśli takie przypadki, jak skrzyżowanie DK88 z DK78, leżące kilkanaście metrów za granicą miasta), na którym ciągle by był "problem detekcji"? (a był, w wielu miejscach, pamiętam np. jak stałem na skrzyżowaniu Wolności z Trocera) W odróżnieniu od problemu ze śmieszkami, żeby nie było (bo jeszcze kto pomyśli że mam się tak dobrze ;)) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2010-03-23 06:06:50 | |
Autor: frank.castle0407@googlemail.com | |
Nowa DDR | |
On Mar 21, 6:26 pm, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:
MadMan wrote: Wg mnie od zawsze :) Teraz wystarczy ze ten poglad podzieli wystarczajaco duzo obywateli i juz wtedy nikt sie nie sprzeciwi :) |
|
Data: 2010-03-21 20:28:49 | |
Autor: arturbac | |
[KAT] Nowa DDR | |
W dniu 2010-03-21 19:12, MadMan pisze:
do tego ma bardzo dziwne i niezbyt logiczne W Rumi przed likiwdacją DDRów część starszych kończyła się wjazdem na przejście dla pieszych. Argument i intencją takiego wykonania jakie słyszałem od urzędników było aby rowerzysta dojechawszy do przejścia zsiadł z roweru i przepchał pojazd przez przejście. Miało to w ich mniemaniu poprawiać bezpieczeństwo z tym że nie zaóażali że nikt tego nie robi z uwagi chociaż na fakt iż musiałby to robić co 50m do 100m. |
|
Data: 2010-03-21 20:42:10 | |
Autor: MadMan | |
[KAT] Nowa DDR | |
Dnia Sun, 21 Mar 2010 20:28:49 +0100, arturbac napisał(a):
słyszałem od urzędników było aby rowerzysta dojechawszy do przejścia A czy urzędnicy przewidzieli takie ułatwienia dla kierowców samochodów? Zatrzymujemy samochód, wysiadamy, przepychamy 10m, wsiadamy i dalej jedziemy... -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2010-03-21 21:39:29 | |
Autor: arturbac | |
[KAT] Nowa DDR | |
W dniu 2010-03-21 20:42, MadMan pisze:
Dnia Sun, 21 Mar 2010 20:28:49 +0100, arturbac napisał(a): Zadawałem to samo pytanie oraz dodatkowe o wskazanie mi skrzyżowania na którym kierujący pojazdem silnikowym musi pokonywać wystające prostopadłe do kierunku jazdy krawężniki. |
|
Data: 2010-03-21 21:44:56 | |
Autor: MadMan | |
[KAT] Nowa DDR | |
Dnia Sun, 21 Mar 2010 21:39:29 +0100, arturbac napisał(a):
Zadawałem to samo pytanie oraz dodatkowe o wskazanie mi skrzyżowania na Akurat progi zwalniające to normalka :) -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2010-03-21 22:38:41 | |
Autor: arturbac | |
[KAT] Nowa DDR | |
W dniu 2010-03-21 21:44, MadMan pisze:
Dnia Sun, 21 Mar 2010 21:39:29 +0100, arturbac napisał(a): Między ostrym krawężnikiem z kątem 90st wystającym 2 - 10cm a progiem zwalniającym jest jednak subtelna różnica. |
|
Data: 2010-03-22 08:37:16 | |
Autor: MichałG | |
[KAT] Nowa DDR | |
arturbac pisze:
W dniu 2010-03-21 21:44, MadMan pisze: no i trudno w samochodzie podrzucić przednie koła.... ;) ;) -- Michał |
|
Data: 2010-03-22 08:51:06 | |
Autor: arturbac | |
[KAT] Nowa DDR | |
W dniu 2010-03-22 08:37, MichałG pisze:
arturbac pisze: no i trudno w rowerze wioząc dziecko w siodełku lub delikatne zakupy ? ;-) |
|
Data: 2010-03-22 13:40:27 | |
Autor: Coaster | |
[KAT] Nowa DDR | |
MichałG wrote:
arturbac pisze: Eeee, podobno w sluzbowym nie trzeba. ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "The average Joe bike guy is head to toe spandex and rides in race costumes, believing that he's going faster, or that without it his crotch would be scraped raw, or that he'd be go slow without the shoes." Grant Petersen/Rivendell Bicycle Works ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2010-03-23 23:08:58 | |
Autor: Marcin Hyła | |
[KAT] Nowa DDR | |
On 2010-03-21 21:44, MadMan wrote:
Zadawałem to samo pytanie oraz dodatkowe o wskazanie mi skrzyżowania na Zgodnie z przepisami wolno je stosować nie bliżej niż 40 m od skrzyżowania. Jest też dość fundamentalna różnica między progiem zwalniającym a krawężnikiem. marcin ha -- Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl |
|
Data: 2010-03-21 23:32:17 | |
Autor: Coaster | |
[KAT] Nowa DDR | |
MadMan wrote:
Dnia Sun, 21 Mar 2010 20:28:49 +0100, arturbac napisał(a): Nie lepiej wejsc z samochodem do autobusu? :-P -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "The average Joe bike guy is head to toe spandex and rides in race costumes, believing that he's going faster, or that without it his crotch would be scraped raw, or that he'd be go slow without the shoes" Grant Petersen/Rivendell Bicycle Works ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2010-03-22 07:07:49 | |
Autor: MadMan | |
[KAT] Nowa DDR | |
Dnia Sun, 21 Mar 2010 23:32:17 +0100, Coaster napisał(a):
Nie lepiej wejsc z samochodem do autobusu? :-P A bo ja wiem? Taka refleksja mi się nasunęła - może Katowice to też nie wieś żeby rowerem po nich jeździć? :P -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2010-03-21 21:04:06 | |
Autor: szaman | |
[KAT] Nowa DDR | |
MadMan wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::
DDR zaczyna i kończy się w zasadzie nigdzie (jak dla mnie, może się Leci pod katedrę - dalej nie wiem, bo i tak ulicami jeżdżę. Jagiellońską szybciej i sprawniej niż pchać się bocznymi. sz |