Nowa Kultura Bankowości Pożyczka Dla Każdego 5%

Data: 2015-01-14 03:46:59
Autor: Kris
Nowa Kultura Bankowości Pożyczka Dla Każdego 5%
http://pozyczka.aliorbank.pl/
Z tego co doczytałem to oprocentowanie 5% jeśli spłaci się szybciej niż w 6 miesięcy to zwracają zapłacone odsetki
Tylko taki drobny szczegół zwrócił moja uwagę:

"Przykład reprezentatywny: całkowita kwota pożyczki (bez kredytowanych kosztów): 16 615 zł, liczba rat: 55, oprocentowanie nominalne: 5%, opłata przygotowawcza: 5 538,33 zł, kwota odsetek: 2 682,06 zł, RRSO: 20,3%, rata: 451,55 zł, całkowity koszt: 8 220,39 zł, całkowita kwota do zapłaty: 24 835,39 zł. Ostateczne warunki kredytowania zależą od wiarygodności kredytowej Klienta, daty wypłaty pożyczki oraz daty płatności pierwszej raty. Informacja handlowa wg stanu na 31.12.2014 r. "

RRSO niby 20,3% czyli jak na dzisiaj całkiem całkiem ale: "opłata przygotowawcza: 5 538,33 zł"
 czyli coś ok 25%(chyba dobrze kombinuje);)

Data: 2015-01-14 03:54:31
Autor: Kris
W dniu środa, 14 stycznia 2015 12:47:00 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
RRSO niby 20,3% czyli jak na dzisiaj całkiem całkiem ale:
"opłata przygotowawcza: 5 538,33 zł"
 czyli coś ok 25%(chyba dobrze kombinuje);)

A jeśli komus się chce to niech z ciekawości zadzwoni na infolinie Aliora( tel 19502) i spróbuje pogadać o tej jakże atrakcyjnej ofercie;)
Ja właśnie przed chwilą dzwoniłem;)

Data: 2015-01-14 12:59:55
Autor: radekp@konto.pl
Nowa Kultura Bankowości Pożyczka Dla Każdego 5%
Wed, 14 Jan 2015 03:46:59 -0800 (PST), w
<0db861ee-030f-4474-a739-e02758820855@googlegroups.com>, Kris
<kszysztofc@gmail.com> napisał(-a):

RRSO niby 20,3% czyli jak na dzisiaj całkiem całkiem ale:

Że to niby tanio??

Data: 2015-01-14 04:10:42
Autor: Kris
Nowa Kultura Bankowości Pożyczka Dla Każdego 5%
W dniu środa, 14 stycznia 2015 13:00:17 UTC+1 użytkownik rad...@konto.pl napisał:

Że to niby tanio??
Tanio to kwestia względna. RRSO ok 20% to chyba na dzisiaj jedno z niższych na rynku.

Data: 2015-01-14 14:05:00
Autor: radekp@konto.pl
Nowa Kultura Bankowości Pożyczka Dla Każdego 5%
Wed, 14 Jan 2015 04:10:42 -0800 (PST), w
<94fd6d84-918d-4e1f-9045-e989e76af425@googlegroups.com>, Kris
> [...]

> Że to niby tanio??
Tanio to kwestia względna. RRSO ok 20% to chyba na dzisiaj jedno z niższych na rynku.

Ze mną zaczynali rozmawiać od ok. 16-17%, ale i tak było dla mnie za drogo.
A od tamtego czasu były jeszcze obniżki stóp.

Data: 2015-01-14 05:23:10
Autor: Kris
W dniu środa, 14 stycznia 2015 14:05:54 UTC+1 użytkownik rad...@konto.pl napisał:

Ze mną zaczynali rozmawiać od ok. 16-17%, ale i tak było dla mnie za drogo.
A od tamtego czasu były jeszcze obniżki stóp.

Obniżki stóp wniosły tyle że maksymalne nominalne oprocentowanie kredytów zostało obniżone- na dzisiaj chyba 12%. Ale dolicz do tego prowizje- (na dzisiaj to w okolicach 10%), ubezpieczenie i opłaty przygotowawcze czy inne podobnego typu koszty.
Zresztą na przykładzie Aliora widać że porównywanie wg RRSO to trochę beZ sensu. Tam przy opłacie przygotowawczej prawie 25% RRSO wyszło 20% i jest dzisiaj jednym z najniższych na rynku.
Zresztą na RRSO popatrz choćby tutaj:
http://www.bankier.pl/wiadomosc/Ranking-kredytow-gotowkowych-Bankier-pl-grudzien-2014-7227028.html

Data: 2015-01-14 15:12:35
Autor: J.F.
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup
[...]

Sam Alior jeszcze niedawno mial lepsze oferty, ale moze to tylko dla swoich klientow

Zresztą na przykładzie Aliora widać że porównywanie wg RRSO to trochę beZ sensu.

Odwrotnie, jedyne sensowne, po ujmuje calosc oplat.

Tam przy opłacie przygotowawczej prawie 25% RRSO wyszło 20% i jest dzisiaj jednym z najniższych na rynku.

O ile rozumiem - to dlatego ze owa oplata rozlozona na dlugo i nisko oprocentowana.
W innych bankach moze i skladniki bedziesz mial inne, lepsze, a rata wyjdzie wyzsza :-)

Zresztą na RRSO popatrz choćby tutaj:
http://www.bankier.pl/wiadomosc/Ranking-kredytow-gotowkowych-Bankier-pl-grudzien-2014-7227028.html

2500zl na 6m  to nie 16 tys na 4 lata  - ryzyko inne, ale papierow sie wypelnia tyle samo, a klient musi za to zaplacic :-)

Tylko zwroc uwage na pewna rozbieznosc raty i RRSO. "Wybija sie" np BGZ, ING, Millenium - raty niskie, a RRSO wysokie ... oj, cos mi sie widzi ze ktos niezbyt rzetelnie podszedl do porownania.

J.

Data: 2015-01-14 15:02:14
Autor: J.F.
[...]

Chyba zle, RRSO powinien obejmowac wszystkie oplaty przygotowawcze z przykladu reprezentatywnego.

I tu chyba tak jest - wyplata 16615, kwota nominalna powiekszona o 5538, i ja splacamy w rownych ratach - mniej wiecej tak wlasnie wychodzi.

J.

Data: 2015-01-14 06:29:16
Autor: Kris
W dniu środa, 14 stycznia 2015 15:02:16 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
[...]
Zrobiłem symulacje dla tego przykładu. Mamy dane: Oprocentowanie 5%, rata 451,55, okres 55 miesięcy.
Więc kwota pożyczki jest ok 22150zł(16615+5538)co przy oprocentowaniu 5% i okresie 55mcy daje właśnie ratę 551zł.
Czyli konstrukcja jest taka:
Wnioskujesz o 21500zł(i od tej kwoty liczone sa odsetki), do łapy dostajesz 16600zł(bo potrącają Tobie ok 25% czyli 5500zł) opłaty przygotowawczej. Spłacasz 55 rat po 451zł czyli ok 25000zł.
I wtedy RRSO wychodzi właśnie ok. 20,3%
A po ludzku: bierzesz 16600zł, spłacasz 55 miesięcy, oddajesz w tym czasie ok 25000zł.

Data: 2015-01-14 07:04:38
Autor: Glaukon
Nowa Kultura Bankowości Pożyczka Dla Każdego 5%
Data: 2015-01-14 16:17:18
Autor: J.F.
[...]

Konstrukcja formalnie moze byc taka ze wnioskujesz o 16600, dostajesz 16600, a kwota do splaty powieksza sie o 5500, juz bez wniosku z twojej strony :-).

I wlasnie RRSO pozwala to ocenic jednolicie z innymi konstrukcjami, gdzie jest jak piszesz, albo  jeszcze inaczej :-)

J.

Data: 2015-01-14 07:42:05
Autor: Kris
W dniu środa, 14 stycznia 2015 16:17:20 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
Konstrukcja formalnie moze byc taka ze wnioskujesz o 16600, dostajesz
16600, a kwota do splaty powieksza sie o 5500, juz bez wniosku z twojej strony :-).
I właśnie RRSO pozwala to ocenic jednolicie z innymi konstrukcjami, gdzie jest jak piszesz, albo  jeszcze inaczej :-)
W tym przypadku z wyliczeń wychodzi że jest jak napisałem czyli spłacasz odsetki od kwoty 22150 a na łape dostajesz 16600zł. Od opłaty przygotowawczej która wynosi ok 25% pożyczki są więc również naliczane odsetki.

Data: 2015-01-14 16:53:12
Autor: J.F.
[...]

Ja rozumiem, tylko ze na wniosku pewnie nalezy wpisac 16600.
I gdzies tam punkt bedzie "wnioskodawca zgadza sie zaplacic oplate przygotowawcza w wysokosci ....". A moze to dopiero w umowie sie pojawi ...

J.

Data: 2015-01-14 08:04:25
Autor: Kris
W dniu środa, 14 stycznia 2015 16:53:14 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
Ja rozumiem, tylko ze na wniosku pewnie nalezy wpisac 16600.
I gdzies tam punkt bedzie "wnioskodawca zgadza sie zaplacic oplate przygotowawcza w wysokosci ....". A moze to dopiero w umowie sie pojawi ...
Nie wiem jak jest w aliorze ale w znanych mi przypadkach z innych banków wniosek byłby na 22000zł pożyczka również na taka kwotę i "dyspozycja potracenia prowizji 5600zł"
Generalnie jeśli ktoś potrzebuje 16tys zł to w ofercie aliora  przez 55miesięcy musi oddać ok 25tys.
Jednak patrząc na oferty gotówkowe innych banków i przyjmując że bank zastosuje maksymalne oprocentowanie tj 12% i prowizje 5%(realne założenia na dzisiaj) to wnioskowana kwota 17500 i 55 rat po  415zł czyli oddajesz ok 23tys. Jednak przy szybszej spłacie ponosisz dużo mniejsze koszty

Data: 2015-01-14 21:01:29
Autor: J.F.
[...]

W panstwowym banku
https://www.pkobp.pl/klienci-indywidualni/kredyty-i-pozyczki/mini-ratka/pozyczka-na-dowolny-cel/?s=%2F&med=button&sequence=0#/oferta-standardowa/

Przyklad dosc zblizony
"całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 11 715 zł, oprocentowanie zmienne 11,99%/rok, całkowity koszt kredytu 8307 zł, w tym: prowizja 682 zł, odsetki 5022 zł, koszt ubezpieczenia w wariancie podstawowym 2603 zł, całkowita kwota do zapłaty 20 022 zł, płatna w 60 ratach miesięcznych po 334 zł. "

.... "RRSO wynosi 26,22%"
Co i tak jest niezle, bo w zeszlym roku reklamowali miniratke na 5%, z RRSO przekraczajacym 30 :-)

Jednak przy szybszej spłacie ponosisz dużo mniejsze koszty

Wtedy jednak zaczyna cie bic prowizja poczatkowa. Tzn zakladajac ze jest taka sama, to podnosi jednak RRSO.

Tak nawiasem pytajac - spoleczenstwo takie glupie i nie wie co to RRSO, czy tak biedne, ze placze ale kredyt bierze ?
Mnie by taka reklamowka odrzucila od banku daleko ... fakt, ze po odwiedzeniu kilku pewnie bym uznal ze tak musi byc ... ale bank nie mogl dobrac jakiegos przykladu z mniejszym procentem ?

Czy dobral, i to jest najmniejszy :-)

J.

Data: 2015-01-14 12:18:03
Autor: Kris
Nowa Kultura Bankowości Pożyczka Dla Każdego 5%
Bank dobrał przykład z marketingowym przekazem(5%,).
Spoleczeństwo nie interesuje się RRSO- spoleczeństwo potrzebuje kredytu
i interesuje go jak wysoką ratę będzie płacić. A nawet gdyby porōwnywało po RRSP to wtedy weżmie omawianą tu pożyczkę z Wyższej Kultury bo RRSO to
20% a większość ofert na rynku to 30-50% a i ponad 100% niejest wyjątkiem.

Data: 2015-01-15 18:05:12
Autor: J.F.
UĹźytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup
Bank dobrał przykład z marketingowym przekazem(5%,).
Spoleczeństwo nie interesuje się RRSO- spoleczeństwo potrzebuje kredytu
i interesuje go jak wysoką ratę będzie płacić.

Ale poniekad o to mi chodzilo - bank dobral marketingowy przekaz - 5%, ale kawalek dalej pisze ile to kosztuje naprawde - 20%.
Czy to spoleczenstwo takie glupie, ze nie potrafi przeczytac kawalek dalej, czy takie glupie, ze nie ma pojecia co to jest RRSO i w ogole takie glupie ze nawet nie wiedzac co to jest, to  ich nie przeraza 20% wymienione w malym druku ?

A nawet gdyby porōwnywało
po RRSP to wtedy weżmie omawianą tu pożyczkę z Wyższej Kultury bo RRSO to
20% a większość ofert na rynku to 30-50% a i ponad 100% niejest wyjątkiem.

Nie przesadzasz ? Mysle ze znajde tez sporo ponizej.

Faktem jest, ze w przypadku kredytow krotkoterminowych wysokie RRSO nie bije tak mocno po kieszeni. Ale tu kredyt juz raczej dlugoterminowy w przykladzie.

J.

Data: 2015-01-15 21:19:30
Autor: Krzysztof Halasa
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

Faktem jest, ze w przypadku kredytow krotkoterminowych wysokie RRSO
nie bije tak mocno po kieszeni. Ale tu kredyt juz raczej
dlugoterminowy w przykladzie.

Tak samo bije, tylko trzeba porównywać w porównywalnych warunkach:
np. 12 kredytów miesięcznych vs 1 roczny.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2015-01-14 21:05:54
Autor: Kamil Jońca
Nowa Kultura Bankowości Pożyczka Dla Każdego 5%
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

[...]
[...]

Chyba nie mógł. Zdaje sie, że to musi być przykład dla 60% klientów
banku. Czy jakoś tak.
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2015-01-15 17:55:43
Autor: J.F.
Użytkownik "Kamil "Jońca""  napisał w wiadomości
[...]

No ale jak - przeciez to nowy produkt, przeznaczony dla okreslonej kategorii, to z czym go usrednic ?

J.

Data: 2015-01-14 21:25:20
Autor: ikarek
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:54b6cb1a$0$2157$65785112news.neostrada.pl...

Czy dobral, i to jest najmniejszy :-)

W linku Glaukona jest wyliczenie, że dla okresu 1 rok, RRSO wyszło
ponad 80% :) Im dłuższy okres, tym bardziej ta gigantyczna prowizja
się w nim "rozpuszcza".

Mowa o kredycie aliorowym.

Data: 2015-01-14 20:15:26
Autor: ikarek
Użytkownik "Kris" <kszysztofc@gmail.com> napisał w wiadomości news:0db861ee-030f-4474-a739-e02758820855googlegroups.com...
http://pozyczka.aliorbank.pl/
Z tego co doczytałem to oprocentowanie 5% jeśli spłaci się
szybciej niż w 6 miesięcy to zwracają zapłacone odsetki
Tylko taki drobny szczegół zwrócił moja uwagę:
[cut]
RRSO niby 20,3% czyli jak na dzisiaj całkiem całkiem ale:
"opłata przygotowawcza: 5 538,33 zł"
czyli coś ok 25%(chyba dobrze kombinuje);)

Raczej 33% :) Zaś dostać 5,5k dziś, a za 4 lata, to są zupełnie
inne pieniądze - piję oczywiście do "metody" banku z prowizją :)
Do tego, jeśli ktoś spłaci to w ciągu 6 miesięcy, to ile mu faktyczne,
roczne oprocentowanie wyjdzie - 66%? ^^^ Nie wiem jak to się
liczy przy krótszych okresach niż rok, ale mniejsza z tym, bo 33%
rocznie, to jest przecież totalny kosmos!

Nowa Kultura Bankowości Pożyczka Dla Każdego 5%