Nowa Lewica bez kamuflażu

Data: 2013-10-21 05:28:53
Autor: jr
Nowa Lewica bez kamuflażu

Użytkownik "Mark Woydak" <mark.woydak@forst.gmx.de> napisał w wiadomości news:13by2kqc50w6m.119upi631zftm.dlg40tude.net...

| W czasach PRL wydawało się, że walka z Kościołem to przede wszystkim
| specjalność komunistów.

Jaka walka? Kłótnię w rodzinie nazywasz walką?

 Napięcie trwało nieustannie, a choć nie zawsze było
| równie gorące, to jednak nie ulegało wątpliwości, że państwo i Kościół
| znajdowały się po dwóch stronach barykady.

Jakiej barykady? Po zabiciu ostatniego z Wyklętych nie było już żadnej barykady. Można było się poddać, albo uciekać do wolnego świata. Mindszenty uciekł do austriackiej ambasady, Wyszyński modlił się za okupantów i odbierał od nich kwiaty.

| Ziemia męczenników
|
| Kościół był ze społeczeństwem

Kolaborując z komunistami? Potępiając Wykletych biskupi odcieli im wsparcie ze strony ludności. Dzisiejszy Kosciół nigdy za to nie raczył przeprosić.

, gdy rodziła się „Solidarność”, gdy się
| umacniała

Kilku księży nazywasz Kościołem? Gdy rodziła się Solidarność, na strajkujących zakładach nie było żydów, pedałów, tylko byli ludzie. Księdza Isakowicza od bramy huty odebrał melexem świadek jehowy (powiedział, że katolikiem nie jest, ale strajk popiera). Gdzie są dzisiaj ci księża? W większości zostali wymordowani przy milczacej aprobacie kościelnej ubecji. Isakowicz cudem uniknął śmierci - robotnicy kupili mu psa obronnego, od kościelnej hierarchii nie usłyszał nawet dobrego słowa ("Moje życie nielegalne").

], gdy została zaaresztowana i zdelegalizowana

Wtedy zaczęło się moralne rozbrajanie Solidarności i fizyczne zabijanie przyjaciół związku w Kościele. Lecz najpierw były prześladowania przez kościelnych hierarchów: Szykany, odsuwanie od wiernych, na oczach funkcjonariuszy UB. Najlepsza zachęta, żeby psy spuścili ze smyczy... Czy prymas Glemp był kiedykolwiek w żoliborskiej parafii Św. Kostki? Gdyby wsparł Popiełuszkę moralnie, mógłby mieć szlaban na zbudowanie jakiejś nowej megaświątynii, ale tamten prawdopodobnie by przeżył.
Jeździłem z pielgrzymkami Solidarności na Jasną Górę. Wsłuchiwałem się w kazania i homilie - większość to była ściema. Ciągłe nawoływania do wybaczania, do zaufania Kosciołowi i Maryi i tak dalej. Myśmy ufali...

, a wreszcie gdy
| została ponownie zalegalizowana i przyszedł rok 1989

Karty zostały odkryte. Masowe poparcie dla drużyny bolka, język nienawiści w stosunku do innych: "uwaga na kapeeny i inne szumowiny" - skąd my to znamy? Okazało się, ze z kościółka również. Powszechne modły za rzad Kiszczaka z figurantem w roli premiera. Bez tych zabiegów mielibyśmy wolne wybory jeszcze w tym roku. Tylko po co biskupom wolne wybory? Zwrot majątku obiecał im Kiszczak w Magdalence, a w wolnych wyborach wygra nie wiadomo kto...

, rok formalnego upadku
| PRL, a wkrótce i Związku Sowieckiego.

Rosjanie nie pozwolili sobie wprowadzić stanu wojennego w Moskwie. Myślisz, że historia to film, gdzie wszystkie kadry sa z góry poukładane? Przy błogosławieństwie Janajewa Wałęsa doczekałby swojego PRL-bis, gdyby Jelcyn nie stanął na czołgu pod parlamentem. I wiesz kogo on wpuscił do sowieckich archiwów? Nie jakiegoś Michnika, tylko Bukowskiego, który je skopiował i rzucił na serwery.

| Kościół polski angażował się wówczas w politykę z wielu względów.

Angażował? Wyszyński się wpisał w politykę okupanta obiema rękami:
http://www.polskieradio.pl/67/828/Artykul/280305,Nie-oskarzajcie-wyrozumiejcie-przebaczajcie-wspolczujcie
(obejrzyj sobie ten bożonarodzeniowy bełkot po masakrze grudniowej)

  (...)
| A wreszcie bł. ks. Jerzy Popiełuszko poniósł śmierć męczeńską, bo władza
| polityczna uznała, że ksiądz, stając w obronie robotników i praw Narodu, za
| bardzo miesza się do polityki.

Jakiej polityki?? Pomaganie ludziom nazywasz polityką? (widać, że już do reszty przejeliście ich jezyk) Wiesz czemu zginął Popiełuszko? Przeszkadzał w politycznych planach kościelnej hierarchii.
Węgierski prymas poszedł do bunkra, bo nie chciał uprawiać takiej polityki. Dlatego węgierski kościół ma prawo byc moralnym autorytetem dla wegierskiego społeczeństwa. Wyszyński pojechał do sióstr w Bieszczady. Po robotniczych masakrach albo plótł dyrdymały albo odbierał kwiaty od władz. Jego szarpanina z komunistami to klasyczne policyjne zabiegi majace zmusić konfidenta do lepszej współpracy. Albo tylko po to, żeby go uwiarygodnić (Michnik też siedział i co z tego?)

 Przykłady takie można mnożyć bez końca, bo
| ziemia polska jest ziemią męczenników.

A nie zastanowiłeś się dlaczego?
Co polski naród ma z tego meczeństwa? Odrąbaną głowę i ulepione gówno w jej miejscu? Jesteśmy najbardziej zsowietyzowanym społeczeństwem wśród byłych demoludów. Nie wyobrażam sobie pisma takiego jak 'NIE' w krajach ościennych. Po prostu nie znalazłoby wielu czytelników. Wyszło na to, że oswojenie Kościoła było najskuteczniejszą drogą do jego zniszczenia.

Nowa Lewica bez kamuflażu