Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Nowa Mirai

Nowa Mirai

Data: 2020-12-02 23:15:23
Autor: radekp@konto.pl
Nowa Mirai
Mon, 30 Nov 2020 11:35:00 +0000, w <rq2ld5$b97$1$horizn@news.chmurka.net>, K
<none@email.com> napisał(-a):

https://antyweb.pl/nowa-toyota-mirai-naped-wodorowy-drugiej-generacji/

Wyglada na to, ze Toyota w najblizszym czasie pozamiata w temacie.

A to wodór już można na kuchence zrobić?

Data: 2020-12-03 09:48:11
Autor: heby
Nowa Mirai
On 02/12/2020 23:15, radekp@konto.pl wrote:
Wyglada na to, ze Toyota w najblizszym czasie pozamiata w temacie.
A to wodór już można na kuchence zrobić?

Oczywicie, tak samo jak benzynę i diesla.

Data: 2020-12-03 14:54:50
Autor: T.
Nowa Mirai
W dniu 2020-12-03 o 09:48, heby pisze:
On 02/12/2020 23:15, radekp@konto.pl wrote:
Wyglada na to, ze Toyota w najblizszym czasie pozamiata w temacie.
A to wodór już można na kuchence zrobić?

Oczywicie, tak samo jak benzynę i diesla.

Nawet kuchenki nie potrzeba - wystarczy bateria i dwa druty... :-)
T.

Data: 2020-12-03 15:00:56
Autor: RoMan Mandziejewicz
Nowa Mirai
Hello T.,

Thursday, December 3, 2020, 2:54:50 PM, you wrote:

W dniu 2020-12-03 o 09:48, heby pisze:
On 02/12/2020 23:15, radekp@konto.pl wrote:
Wyglada na to, ze Toyota w najblizszym czasie pozamiata w temacie.
A to wodór już można na kuchence zrobić?

Oczywicie, tak samo jak benzynę i diesla.

Nawet kuchenki nie potrzeba - wystarczy bateria i dwa druty... :-)

Nie prościej podłączyć te dwa druty prosto do silnika elektrycznego a
nie marnować 2/3 energii na elektrolizę i straty w ogniwach
paliwowych?

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2020-12-03 15:10:11
Autor: heby
Nowa Mirai
On 03/12/2020 15:00, RoMan Mandziejewicz wrote:
Nawet kuchenki nie potrzeba - wystarczy bateria i dwa druty... :-)
Nie prościej podłączyć te dwa druty prosto do silnika elektrycznego a
nie marnować 2/3 energii na elektrolizę i straty w ogniwach
paliwowych?

Jeszcze tylko znaleźć prąd w stanie ciekłym i gotowe!

Data: 2020-12-03 16:10:53
Autor: RoMan Mandziejewicz
Nowa Mirai
Hello heby,

Thursday, December 3, 2020, 3:10:11 PM, you wrote:

On 03/12/2020 15:00, RoMan Mandziejewicz wrote:
Nawet kuchenki nie potrzeba - wystarczy bateria i dwa druty... :-)
Nie prościej podłączyć te dwa druty prosto do silnika elektrycznego a
nie marnować 2/3 energii na elektrolizę i straty w ogniwach
paliwowych?

Jeszcze tylko znaleźć prąd w stanie ciekłym i gotowe!

Po co prąd w stanie ciekłym, skoro mowa o baterii?

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2020-12-03 16:29:26
Autor: heby
Nowa Mirai
On 03/12/2020 16:10, RoMan Mandziejewicz wrote:
On 03/12/2020 15:00, RoMan Mandziejewicz wrote:
Nawet kuchenki nie potrzeba - wystarczy bateria i dwa druty... :-)
Nie prościej podłączyć te dwa druty prosto do silnika elektrycznego a
nie marnować 2/3 energii na elektrolizę i straty w ogniwach
paliwowych?
Jeszcze tylko znaleźć prąd w stanie ciekłym i gotowe!
Po co prąd w stanie ciekłym, skoro mowa o baterii?

To prąd w stanie żelowym!

Na razie magazynowanie w liion to jakieś 2% magazynowania energii w benzynie (ponoć) i 1% w wodorze, na kg. Wiec sporo do udoskonalania jeśli chodzi o upychanie elektronów.

Data: 2020-12-04 16:18:12
Autor: J.F.
Nowa Mirai
Użytkownik "heby"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rqb08o$b0o$1@dont-email.me...
On 03/12/2020 16:10, RoMan Mandziejewicz wrote:
On 03/12/2020 15:00, RoMan Mandziejewicz wrote:
Nawet kuchenki nie potrzeba - wystarczy bateria i dwa druty... :-)
Nie prościej podłączyć te dwa druty prosto do silnika elektrycznego a
nie marnować 2/3 energii na elektrolizę i straty w ogniwach
paliwowych?
Jeszcze tylko znaleźć prąd w stanie ciekłym i gotowe!
Po co prąd w stanie ciekłym, skoro mowa o baterii?

To prąd w stanie żelowym!
Na razie magazynowanie w liion to jakieś 2% magazynowania energii w benzynie (ponoć) i 1% w wodorze, na kg. Wiec sporo do udoskonalania jeśli chodzi o upychanie elektronów.

Wodoru tak nie porownuj, bo to lekki gaz.
Lepiej go porownywac na litr zbiornika, albo dodac mase zbiornika i ogniwa paliwowego.

Do udoskonalenia jest sporo, bo akurat lit w takim akumulatorze to mniejszosc wagi, ale tez wiadomo, ze narzuty musza byc i to spore.
Przy czym problemem nie jest juz waga, ale czas ladowania ... moglby miec i 300km zasiegu, byleby ladowal sie w 5-10 minut.

J.

Data: 2020-12-04 18:02:31
Autor: Janusz
Nowa Mirai
W dniu 2020-12-04 o 16:18, J.F. pisze:
Użytkownik "heby"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rqb08o$b0o$1@dont-email.me...
On 03/12/2020 16:10, RoMan Mandziejewicz wrote:
On 03/12/2020 15:00, RoMan Mandziejewicz wrote:
Nawet kuchenki nie potrzeba - wystarczy bateria i dwa druty... :-)
Nie prościej podłączyć te dwa druty prosto do silnika elektrycznego a
nie marnować 2/3 energii na elektrolizę i straty w ogniwach
paliwowych?
Jeszcze tylko znaleźć prąd w stanie ciekłym i gotowe!
Po co prąd w stanie ciekłym, skoro mowa o baterii?

To prąd w stanie żelowym!
Na razie magazynowanie w liion to jakieś 2% magazynowania energii w benzynie (ponoć) i 1% w wodorze, na kg. Wiec sporo do udoskonalania jeśli chodzi o upychanie elektronów.

Wodoru tak nie porownuj, bo to lekki gaz.
Lepiej go porownywac na litr zbiornika, albo dodac mase zbiornika i ogniwa paliwowego.

Do udoskonalenia jest sporo, bo akurat lit w takim akumulatorze to mniejszosc wagi, ale tez wiadomo, ze narzuty musza byc i to spore.
Przy czym problemem nie jest juz waga, ale czas ladowania ... moglby miec i 300km zasiegu, byleby ladowal sie w 5-10 minut.

wg tego linka
https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/superakumulator-sald-ponad-1000-km-zasiegu-i-ladowanie-w-10-minut/2hf6bjl

ponoć tak usprawnili akumulatory litowe że "Akumulatory SALD o podobnej objętości jak te montowane w dzisiejszych elektrykach mają zapewnić im trzykrotnie większy zasięg i pięciokrotnie przyspieszyć proces ładowania - twierdzi SALD BV."

co oznacza że "Dzięki temu naładowanie akumulatora do 80 proc. trwałoby 10 min, a pełne naładowanie - 20 min."

tylko że skąd instalacja do tych ładowarek jak powstaną bo to kilka MW będzie potrzebne na każdą.


--
Janusz

Data: 2020-12-07 09:39:24
Autor: K
Nowa Mirai
On 04/12/2020 17:02, Janusz wrote:
W dniu 2020-12-04 o 16:18, J.F. pisze:
Użytkownik "heby"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rqb08o$b0o$1@dont-email.me...
On 03/12/2020 16:10, RoMan Mandziejewicz wrote:
On 03/12/2020 15:00, RoMan Mandziejewicz wrote:
Nawet kuchenki nie potrzeba - wystarczy bateria i dwa druty... :-)
Nie prościej podłączyć te dwa druty prosto do silnika elektrycznego a
nie marnować 2/3 energii na elektrolizę i straty w ogniwach
paliwowych?
Jeszcze tylko znaleźć prąd w stanie ciekłym i gotowe!
Po co prąd w stanie ciekłym, skoro mowa o baterii?

To prąd w stanie żelowym!
Na razie magazynowanie w liion to jakieś 2% magazynowania energii w benzynie (ponoć) i 1% w wodorze, na kg. Wiec sporo do udoskonalania jeśli chodzi o upychanie elektronów.

Wodoru tak nie porownuj, bo to lekki gaz.
Lepiej go porownywac na litr zbiornika, albo dodac mase zbiornika i ogniwa paliwowego.

Do udoskonalenia jest sporo, bo akurat lit w takim akumulatorze to mniejszosc wagi, ale tez wiadomo, ze narzuty musza byc i to spore.
Przy czym problemem nie jest juz waga, ale czas ladowania ... moglby miec i 300km zasiegu, byleby ladowal sie w 5-10 minut.

wg tego linka
https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/superakumulator-sald-ponad-1000-km-zasiegu-i-ladowanie-w-10-minut/2hf6bjl ponoć tak usprawnili akumulatory litowe że "Akumulatory SALD o podobnej objętości jak te montowane w dzisiejszych elektrykach mają zapewnić im trzykrotnie większy zasięg i pięciokrotnie przyspieszyć proces ładowania - twierdzi SALD BV."

co oznacza że "Dzięki temu naładowanie akumulatora do 80 proc. trwałoby 10 min, a pełne naładowanie - 20 min."

tylko że skąd instalacja do tych ładowarek jak powstaną bo to kilka MW będzie potrzebne na każdą.



Drogi Januszu, takie wiadomosci jak te, ktore zacytowales pojawiaja sie co kilka miesiecy. Jakby dobrze sprawdzic to powinno wyjsc, ze juz od roku sa na rynku elektryki o zasiegu 1000-2000km z czasem ladowania do 100% ponizej 30 minut.

Data: 2020-12-07 10:52:58
Autor: Jacek Maciejewski
Nowa Mirai
Dnia Mon, 7 Dec 2020 09:39:24 +0000, K napisał(a):

Drogi Januszu, takie wiadomosci jak te, ktore zacytowales pojawiaja sie co kilka miesiecy. Jakby dobrze sprawdzic to powinno wyjsc, ze juz od roku sa na rynku elektryki o zasiegu 1000-2000km z czasem ladowania do 100% ponizej 30 minut.

Jakby przeczytać co piszesz między wierszami to by wyszło że postęp w
zakresie baterii to oszustwo. Tymczasem jest obserwowalny tylko trzeba
umieć patrzeć. Wyraża się np tym że ponieważ baterie mają coraz większą
pojemność na kg, redukujemy wagę auta zachowując starą (a nawet
mniejszą) pojemność ponieważ primo nikt nie potrzebuje auta z zasięgiem
1000 km, 500 starczy ale za to producent redukując wagę oszczędza ma
materiale konstrukcji która może być lżejsza, na wymaganej pojemności
baterii ponieważ lżejsze auto ma mniejsze opory toczenia, więc zysk z
auta jest większy. A user nie musi wiedzieć, po co mu wiedza :)
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2020-12-07 10:01:26
Autor: K
Nowa Mirai
On 07/12/2020 09:52, Jacek Maciejewski wrote:
Dnia Mon, 7 Dec 2020 09:39:24 +0000, K napisał(a):

Drogi Januszu, takie wiadomosci jak te, ktore zacytowales pojawiaja sie
co kilka miesiecy. Jakby dobrze sprawdzic to powinno wyjsc, ze juz od
roku sa na rynku elektryki o zasiegu 1000-2000km z czasem ladowania do
100% ponizej 30 minut.

Jakby przeczytać co piszesz między wierszami to by wyszło że postęp w
zakresie baterii to oszustwo. Tymczasem jest obserwowalny tylko trzeba
umieć patrzeć. Wyraża się np tym że ponieważ baterie mają coraz większą
pojemność na kg, redukujemy wagę auta zachowując starą (a nawet
mniejszą) pojemność ponieważ primo nikt nie potrzebuje auta z zasięgiem
1000 km, 500 starczy ale za to producent redukując wagę oszczędza ma
materiale konstrukcji która może być lżejsza, na wymaganej pojemności
baterii ponieważ lżejsze auto ma mniejsze opory toczenia, więc zysk z
auta jest większy. A user nie musi wiedzieć, po co mu wiedza :)


To skoro wg. Ciebie nikt nie potrzebuje zasiegu 1000km to po co ta walka w tych wszystkich projektach, ktore koncza sie przepaleniem kasy. Mi osoboscie starczy 500km zasiegu ale niech to bedzie 500km przy predkosci autostradowej z czasem ladowania do 100% w nawet 20 minut, a nie 80% deklarowanego zasiegu, tylko latem przy vmax 90kmh z czasem ladowania takim jakim mamy i najlepiej bez bagazy i pasazerow. Zwiekszanie pojemnosci sie dzis odbywa poprzez zageszenie i coraz to bardziej oszczedne odbiorniki.

Data: 2020-12-07 11:09:58
Autor: Jacek Maciejewski
Nowa Mirai
Dnia Mon, 7 Dec 2020 10:01:26 +0000, K napisał(a):

To skoro wg. Ciebie nikt nie potrzebuje zasiegu 1000km to po co ta walka w tych wszystkich projektach,

Ludzie uwielbiają się bawić, wszak jesteśmy homo ludens :) No to się
bawimy, np. bijąc rekordy. Jeden zje 37 pączków, inny zrobi auto co
jeździ 1200 km/h a jeszcze inny takie co na jednym ładowaniu przejedzie
1000. --
Jacek
-I hate haters-

Data: 2020-12-07 10:22:45
Autor: K
Nowa Mirai
On 07/12/2020 10:09, Jacek Maciejewski wrote:
Dnia Mon, 7 Dec 2020 10:01:26 +0000, K napisał(a):

To skoro wg. Ciebie nikt nie potrzebuje zasiegu 1000km to po co ta walka
w tych wszystkich projektach,

Ludzie uwielbiają się bawić, wszak jesteśmy homo ludens :) No to się
bawimy, np. bijąc rekordy. Jeden zje 37 pączków, inny zrobi auto co
jeździ 1200 km/h a jeszcze inny takie co na jednym ładowaniu przejedzie
1000.


Zaden inwestor by na to nie dal kasy gdyby wnioski z wywiadu, ktory zlecil mowilyby, ze to bez sensu. Akurat wiem cos o tym bo pracowalem w startupie, ktory zbieral kase (z sukcesem) na dalszy rozwoj.

Data: 2020-12-07 11:33:02
Autor: Jacek Maciejewski
Nowa Mirai
Dnia Mon, 7 Dec 2020 10:22:45 +0000, K napisał(a):

Zaden inwestor by na to nie dal kasy gdyby wnioski z wywiadu, ktory zlecil mowilyby, ze to bez sensu.

Ty to jednak cienko myslisz. Przecież jak fima zrobi prototyp który
zrobi wrażenie na targach albo taki który wykosi wszystkich w F1 to
sprzedaż jego osobówek rośnie. Jak Musk wysłał swoje auto w kosmos, to
co, sądzisz że mu sprzedaż zmalała? To się nazywa reklama, jakbyś nie
wiedział.
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2020-12-07 12:15:28
Autor: K
Nowa Mirai
On 07/12/2020 10:33, Jacek Maciejewski wrote:
Dnia Mon, 7 Dec 2020 10:22:45 +0000, K napisał(a):

Zaden inwestor by na to nie dal kasy gdyby wnioski z wywiadu, ktory
zlecil mowilyby, ze to bez sensu.

Ty to jednak cienko myslisz. Przecież jak fima zrobi prototyp który
zrobi wrażenie na targach albo taki który wykosi wszystkich w F1 to
sprzedaż jego osobówek rośnie. Jak Musk wysłał swoje auto w kosmos, to
co, sądzisz że mu sprzedaż zmalała? To się nazywa reklama, jakbyś nie
wiedział.


Elon jak ostatnio oglosil nowy pomysl na rewolucje w bateriach to ceny akcji Tesli poszly w dol. Poza tym oni (inwestorzy Tesli) sa teraz w takim miejscu, ze jak sie wycofaja to straca wszystko wiec musza dalej pompowac z nadzieja, ze nadejdzie ten dzien. To samo w Uberze. F1 to niezbyt udany przyklad szczegolnie teraz kiedy technologia tam uzywana nie nadaje sie do przeniesienia do zwyklych samochodow, a calosc sie kreci dzieki kasie sponsorow, rowniez tych stojocych za tzw pay driverami. Formula E to jeszcze gorszy przyklad, wlasnie Audi i Porsche sie wycofaly.

Data: 2020-12-07 13:26:57
Autor: TomN
Nowa Mirai
K w <news:rql6d0$738$1$horiznnews.chmurka.net>:

Poza tym oni (inwestorzy Tesli) sa teraz w takim miejscu, ze jak sie wycofaja to straca wszystko wiec musza dalej pompowac z nadzieja, ze nadejdzie ten dzien.

Pała z logiki!!!


--
'Tom N'

Data: 2020-12-07 14:19:51
Autor: RoMan Mandziejewicz
Nowa Mirai
Hello TomN,

Monday, December 7, 2020, 1:26:57 PM, you wrote:

Poza tym oni (inwestorzy Tesli) sa teraz w
takim miejscu, ze jak sie wycofaja to straca wszystko wiec musza dalej pompowac z nadzieja, ze nadejdzie ten dzien.
Pała z logiki!!!

Raczej z postrzegania rzeczywistości. Na to nie ma już lekarstwa - te,
które były używane w przeszłości, są już zakazane jako nieetyczne.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2020-12-07 20:10:44
Autor: K
Nowa Mirai
On 07/12/2020 12:26, TomN wrote:
K w
<news:rql6d0$738$1$horiznnews.chmurka.net>:

Poza tym oni (inwestorzy Tesli) sa teraz w
takim miejscu, ze jak sie wycofaja to straca wszystko wiec musza dalej
pompowac z nadzieja, ze nadejdzie ten dzien.

Pała z logiki!!!



Chyba Tobie bo zyjesz w jakims innym swiecie.

Data: 2020-12-08 10:29:27
Autor: T.
Nowa Mirai
W dniu 2020-12-07 o 11:22, K pisze:
On 07/12/2020 10:09, Jacek Maciejewski wrote:
Dnia Mon, 7 Dec 2020 10:01:26 +0000, K napisał(a):

To skoro wg. Ciebie nikt nie potrzebuje zasiegu 1000km to po co ta walka
w tych wszystkich projektach,

Ludzie uwielbiają się bawić, wszak jesteśmy homo ludens :) No to się
bawimy, np. bijąc rekordy. Jeden zje 37 pączków, inny zrobi auto co
jeździ 1200 km/h a jeszcze inny takie co na jednym ładowaniu przejedzie
1000.


Zaden inwestor by na to nie dal kasy gdyby wnioski z wywiadu, ktory zlecil mowilyby, ze to bez sensu. Akurat wiem cos o tym bo pracowalem w startupie, ktory zbieral kase (z sukcesem) na dalszy rozwoj.

Moim zdaniem startupy wymyślono tylko po to, żeby wyciągać kasę z różnych grantów i od inwestorów. A 1 na 1000 ma coś konkretnego do zaoferowania...
To rynek weryfikuje tego typu inicjatywy i o wiele uczciwszy jest kickstarter czy tam inne indiegogo...

T.

Data: 2020-12-08 10:45:28
Autor: K
Nowa Mirai
On 08/12/2020 09:29, T. wrote:
W dniu 2020-12-07 o 11:22, K pisze:
On 07/12/2020 10:09, Jacek Maciejewski wrote:
Dnia Mon, 7 Dec 2020 10:01:26 +0000, K napisał(a):

To skoro wg. Ciebie nikt nie potrzebuje zasiegu 1000km to po co ta walka
w tych wszystkich projektach,

Ludzie uwielbiają się bawić, wszak jesteśmy homo ludens :) No to się
bawimy, np. bijąc rekordy. Jeden zje 37 pączków, inny zrobi auto co
jeździ 1200 km/h a jeszcze inny takie co na jednym ładowaniu przejedzie
1000.


Zaden inwestor by na to nie dal kasy gdyby wnioski z wywiadu, ktory zlecil mowilyby, ze to bez sensu. Akurat wiem cos o tym bo pracowalem w startupie, ktory zbieral kase (z sukcesem) na dalszy rozwoj.

Moim zdaniem startupy wymyślono tylko po to, żeby wyciągać kasę z różnych grantów i od inwestorów. A 1 na 1000 ma coś konkretnego do zaoferowania...
To rynek weryfikuje tego typu inicjatywy i o wiele uczciwszy jest kickstarter czy tam inne indiegogo...

T.

Tak dokladnie jest z tym, ze Kickstarter czy Indiegogo sie niczym nie roznia bo w przypadku fiaska nikt kasy nie zwraca.

Data: 2020-12-08 13:46:04
Autor: T.
Nowa Mirai
W dniu 2020-12-08 o 11:45, K pisze:
On 08/12/2020 09:29, T. wrote:
W dniu 2020-12-07 o 11:22, K pisze:
On 07/12/2020 10:09, Jacek Maciejewski wrote:
Dnia Mon, 7 Dec 2020 10:01:26 +0000, K napisał(a):

To skoro wg. Ciebie nikt nie potrzebuje zasiegu 1000km to po co ta walka
w tych wszystkich projektach,

Ludzie uwielbiają się bawić, wszak jesteśmy homo ludens :) No to się
bawimy, np. bijąc rekordy. Jeden zje 37 pączków, inny zrobi auto co
jeździ 1200 km/h a jeszcze inny takie co na jednym ładowaniu przejedzie
1000.


Zaden inwestor by na to nie dal kasy gdyby wnioski z wywiadu, ktory zlecil mowilyby, ze to bez sensu. Akurat wiem cos o tym bo pracowalem w startupie, ktory zbieral kase (z sukcesem) na dalszy rozwoj.

Moim zdaniem startupy wymyślono tylko po to, żeby wyciągać kasę z różnych grantów i od inwestorów. A 1 na 1000 ma coś konkretnego do zaoferowania...
To rynek weryfikuje tego typu inicjatywy i o wiele uczciwszy jest kickstarter czy tam inne indiegogo...

T.

Tak dokladnie jest z tym, ze Kickstarter czy Indiegogo sie niczym nie roznia bo w przypadku fiaska nikt kasy nie zwraca.

Tu masz rację, ale to ludzie decydują, czy ryzykują swoimi pieniędzmi. W przypadku startupów niby też ludzie, ale zwykle jest to forma typu wniosek -procedura weryfikacji - przyznanie kasy, gdzie weryfikacja jest przeprowadzana przez jedną czy kilka osób często decydujących o nie swoich pieniądzach, tylko przyznających jakieś granty unijne itp. Cudzą kasę się łatwiej wydaje...
Mam wrażenie, że jakby sprytnie wniosek napisać to dostało by się kasę na perpetum mobile...
T.

Data: 2020-12-08 13:02:13
Autor: K
Nowa Mirai
On 08/12/2020 12:46, T. wrote:
W dniu 2020-12-08 o 11:45, K pisze:
On 08/12/2020 09:29, T. wrote:
W dniu 2020-12-07 o 11:22, K pisze:
On 07/12/2020 10:09, Jacek Maciejewski wrote:
Dnia Mon, 7 Dec 2020 10:01:26 +0000, K napisał(a):

To skoro wg. Ciebie nikt nie potrzebuje zasiegu 1000km to po co ta walka
w tych wszystkich projektach,

Ludzie uwielbiają się bawić, wszak jesteśmy homo ludens :) No to się
bawimy, np. bijąc rekordy. Jeden zje 37 pączków, inny zrobi auto co
jeździ 1200 km/h a jeszcze inny takie co na jednym ładowaniu przejedzie
1000.


Zaden inwestor by na to nie dal kasy gdyby wnioski z wywiadu, ktory zlecil mowilyby, ze to bez sensu. Akurat wiem cos o tym bo pracowalem w startupie, ktory zbieral kase (z sukcesem) na dalszy rozwoj.

Moim zdaniem startupy wymyślono tylko po to, żeby wyciągać kasę z różnych grantów i od inwestorów. A 1 na 1000 ma coś konkretnego do zaoferowania...
To rynek weryfikuje tego typu inicjatywy i o wiele uczciwszy jest kickstarter czy tam inne indiegogo...

T.

Tak dokladnie jest z tym, ze Kickstarter czy Indiegogo sie niczym nie roznia bo w przypadku fiaska nikt kasy nie zwraca.

Tu masz rację, ale to ludzie decydują, czy ryzykują swoimi pieniędzmi. W przypadku startupów niby też ludzie, ale zwykle jest to forma typu wniosek -procedura weryfikacji - przyznanie kasy, gdzie weryfikacja jest przeprowadzana przez jedną czy kilka osób często decydujących o nie swoich pieniądzach, tylko przyznających jakieś granty unijne itp. Cudzą kasę się łatwiej wydaje...
Mam wrażenie, że jakby sprytnie wniosek napisać to dostało by się kasę na perpetum mobile...
T.

Tylko, ze due dilligence w przypadku firm ma jakby wieksza moc niz identyfikacja na podstawie paszportu kogos na Indiegogo czy Kickstarterze.

Data: 2020-12-08 13:04:50
Autor: Janusz
Nowa Mirai
W dniu 2020-12-07 o 10:39, K pisze:
On 04/12/2020 17:02, Janusz wrote:
W dniu 2020-12-04 o 16:18, J.F. pisze:
Użytkownik "heby"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rqb08o$b0o$1@dont-email.me...
On 03/12/2020 16:10, RoMan Mandziejewicz wrote:
On 03/12/2020 15:00, RoMan Mandziejewicz wrote:
Nawet kuchenki nie potrzeba - wystarczy bateria i dwa druty... :-)
Nie prościej podłączyć te dwa druty prosto do silnika elektrycznego a
nie marnować 2/3 energii na elektrolizę i straty w ogniwach
paliwowych?
Jeszcze tylko znaleźć prąd w stanie ciekłym i gotowe!
Po co prąd w stanie ciekłym, skoro mowa o baterii?

To prąd w stanie żelowym!
Na razie magazynowanie w liion to jakieś 2% magazynowania energii w benzynie (ponoć) i 1% w wodorze, na kg. Wiec sporo do udoskonalania jeśli chodzi o upychanie elektronów.

Wodoru tak nie porownuj, bo to lekki gaz.
Lepiej go porownywac na litr zbiornika, albo dodac mase zbiornika i ogniwa paliwowego.

Do udoskonalenia jest sporo, bo akurat lit w takim akumulatorze to mniejszosc wagi, ale tez wiadomo, ze narzuty musza byc i to spore.
Przy czym problemem nie jest juz waga, ale czas ladowania ... moglby miec i 300km zasiegu, byleby ladowal sie w 5-10 minut.

wg tego linka
https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/superakumulator-sald-ponad-1000-km-zasiegu-i-ladowanie-w-10-minut/2hf6bjl ponoć tak usprawnili akumulatory litowe że "Akumulatory SALD o podobnej objętości jak te montowane w dzisiejszych elektrykach mają zapewnić im trzykrotnie większy zasięg i pięciokrotnie przyspieszyć proces ładowania - twierdzi SALD BV."

co oznacza że "Dzięki temu naładowanie akumulatora do 80 proc. trwałoby 10 min, a pełne naładowanie - 20 min."

tylko że skąd instalacja do tych ładowarek jak powstaną bo to kilka MW będzie potrzebne na każdą.



Drogi Januszu, takie wiadomosci jak te, ktore zacytowales pojawiaja sie co kilka miesiecy. Jakby dobrze sprawdzic to powinno wyjsc, ze juz od roku sa na rynku elektryki o zasiegu 1000-2000km z czasem ladowania do 100% ponizej 30 minut.
No nie, akurat techniką się interesuję i śledzę na bieżąco i nie ma takich info co kilka miesięcy jak sugerujesz, owszem wymyślili żeby litowe robić bez litu tyle że to już dawno było a teraz podobno udało się udoskonalić je. O aku z wymienianym elektrolitem pierwsze słyszę. Bardzie liczyłem że uda się im udoskonalić superkondesatory żeby więcej energii magazynowały, bo moc mają rewelacyjną, nie tracą w niskich temperaturach ale pojemność mają kiepską  z L objętości czy kg wagi w stosunku do litowych.

--
Janusz

Data: 2020-12-08 12:45:56
Autor: K
Nowa Mirai
On 08/12/2020 12:04, Janusz wrote:

Drogi Januszu, takie wiadomosci jak te, ktore zacytowales pojawiaja sie co kilka miesiecy. Jakby dobrze sprawdzic to powinno wyjsc, ze juz od roku sa na rynku elektryki o zasiegu 1000-2000km z czasem ladowania do 100% ponizej 30 minut.
No nie, akurat techniką się interesuję i śledzę na bieżąco i nie ma takich info co kilka miesięcy jak sugerujesz, owszem wymyślili żeby litowe robić bez litu tyle że to już dawno było a teraz podobno udało się udoskonalić je. O aku z wymienianym elektrolitem pierwsze słyszę. Bardzie liczyłem że uda się im udoskonalić superkondesatory żeby więcej energii magazynowały, bo moc mają rewelacyjną, nie tracą w niskich temperaturach ale pojemność mają kiepską  z L objętości czy kg wagi w stosunku do litowych.


https://moto.rp.pl/technologie/27909-rewolucyjna-bateria-z-izraela-elektryczne-auto-naladowane-w-5-minut

https://spidersweb.pl/bizblog/tesla-dzien-baterii-gielda/

https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/7792290,toyota-samochod-elektryczny-akumulator-zasieg-staly-elektrolit-bateria-sprzedaz.html

https://www.auto-motor-i-sport.pl/wydarzenia/Akumulator-ze-stalym-elektrolitem-ladowanie-auta-w-15-minut,41277,2

https://motoryzacja.interia.pl/raporty/raport-samochody-elektryczne/samochodyelektryczne/news-toyota-zbudowala-baterie-o-siedmiokrotnie-wiekszej-pojemnosc,nId,4690598

https://www.green-news.pl/1404-1000-km-na-jednym-ladowaniu-nowa-bateria-Fraunhofer

https://moto.pl/MotoPL/7,170318,25837642,nadchodzi-akumulatorowa-rewolucja-chinski-producent-opracowal.html

https://elektronikab2b.pl/biznes/50254-samochody-elektryczne-czekaja-na-nowe-akumulatory-i-bezprzewodowe-ladowanie

https://elektronikab2b.pl/biznes/50195-krzem-moze-byc-droga-do-zwiekszenia-potencjalu-akumulatorow

https://moto.rp.pl/technologie/30612-grafenowa-przyszlosc-samochodow-elektrycznych

https://dzienniknaukowy.pl/nowe-technologie/naukowcy-opracowali-nowy-typ-niezwykle-wydajnych-baterii-litowo-siarkowych

ostatnio bylo glosno o jakiejs firmie z Estonii ale nie moge znalezc.

Data: 2020-12-03 17:19:31
Autor: T.
Nowa Mirai
W dniu 2020-12-03 o 15:00, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello T.,

Thursday, December 3, 2020, 2:54:50 PM, you wrote:

W dniu 2020-12-03 o 09:48, heby pisze:
On 02/12/2020 23:15, radekp@konto.pl wrote:
Wyglada na to, ze Toyota w najblizszym czasie pozamiata w temacie.
A to wodór już można na kuchence zrobić?

Oczywicie, tak samo jak benzynę i diesla.

Nawet kuchenki nie potrzeba - wystarczy bateria i dwa druty... :-)

Nie prościej podłączyć te dwa druty prosto do silnika elektrycznego a
nie marnować 2/3 energii na elektrolizę i straty w ogniwach
paliwowych?

Nie, bo baterie mniej wydajne od wodoru, poza tym była mowa o kuchni :-)
T.

Data: 2020-12-03 17:52:37
Autor: Cavallino
Nowa Mirai
W dniu 03-12-2020 o 17:19, T. pisze:
W dniu 2020-12-03 o 15:00, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello T.,

Thursday, December 3, 2020, 2:54:50 PM, you wrote:

W dniu 2020-12-03 o 09:48, heby pisze:
On 02/12/2020 23:15, radekp@konto.pl wrote:
Wyglada na to, ze Toyota w najblizszym czasie pozamiata w temacie.
A to wodór już można na kuchence zrobić?

Oczywicie, tak samo jak benzynę i diesla.

Nawet kuchenki nie potrzeba - wystarczy bateria i dwa druty... :-)

Nie prościej podłączyć te dwa druty prosto do silnika elektrycznego a
nie marnować 2/3 energii na elektrolizę i straty w ogniwach
paliwowych?

Nie, bo baterie mniej wydajne od wodoru, poza tym była mowa o kuchni :-)

Ale wodór to tylko nośnik energii, podobnie jak bateria.
I tenże wodór, wraz ze zbiornikami, kosztem produkcji, przechowywania i transferowania nijak nie chce wyjść taniej niż magazynowanie w bateriach, nawet wliczając koszt ich produkcji.

Data: 2020-12-03 19:58:03
Autor: RoMan Mandziejewicz
Nowa Mirai
Hello T.,

Thursday, December 3, 2020, 5:19:31 PM, you wrote:

Nawet kuchenki nie potrzeba - wystarczy bateria i dwa druty... :-)
Nie prościej podłączyć te dwa druty prosto do silnika elektrycznego a
nie marnować 2/3 energii na elektrolizę i straty w ogniwach
paliwowych?
Nie, bo baterie mniej wydajne od wodoru, poza tym była mowa o kuchni :-)

Ale ta bateria już jest. Po co wielokrotnie przetwarzać energię,
marnując po drodze 2/3? --
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Nowa Mirai

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona