Nowa TOiP Polbanku

Data: 2012-01-10 06:14:00
Autor: ls
Nowa TOiP Polbanku
Byla mowa na grupie o nowej TOiP Polbanku, ktora ma wejsc od lutego.
Ponoc poprzychodzila ludziom poczta.
Mnie, niestety, nie przyszla, a Polbank w necie prezentuje tylko
aktualna.
Moze moglby ktos wystawic skan tej nowej, zebym mogl poczytac i mial
czas poczynic odpowiednie kroki przed lutym?
--
pozdr.
ls

Data: 2012-01-10 15:38:28
Autor: Andrzej
Nowa TOiP Polbanku
Chyba powoli zmuszaj± do zamykania starych rachunków, typu rachunek
oszczędzaj±cy(karta 4 zł 5transakcji zwalniaj±cych), i Mocnooszczędzaj±cy
(przelewy tylko jeden
darmowy niezależnie czy wewnętrzny czy zewnętrzny)

Data: 2012-01-10 16:36:06
Autor: jureq
Nowa TOiP Polbanku
Dnia Tue, 10 Jan 2012 15:38:28 +0000, Andrzej  napisaĹ‚(a):

Chyba powoli zmuszajÄ… do zamykania starych rachunkĂłw, typu rachunek
oszczędzający(karta 4 zł 5transakcji zwalniających),

I w dodatku ładują klienta w spór z urzędem skarbowym. Urzędy skarbowe odmawiają uznawania wszelkich wypłat dla klientów z tytułu wykonanych operacji kartą za sprzedaż premiową i każą takie wypłaty doliczać do dochodu opodatkowanego. Tymczasem Półbank zamiast normalnie zwolnić z opłaty za kartę w następnym miesiącu udaje, że nie wie nic o stanowisku US i stosuje ten nieuznawany wybieg ze sprzedażą premiową. A może rzeczywiście nie wie - biorąc pod uwagę bałagan panujący w tym banku ich prawnicy mogą tego nie wiedzieć.

Mocnooszczędzający (przelewy tylko jeden
darmowy niezależnie czy wewnętrzny czy zewnętrzny)

Nie. Bezpłatny tylko pierwszy wewnętrzny. Wszystkie zewnętrzne płatne.

Data: 2012-01-10 17:31:05
Autor: Zbigniew Demidowicz
Nowa TOiP Polbanku
Andrzej  <klaps4.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
Chyba powoli zmuszaj± do zamykania starych rachunków, ...

Do tych zaporowych wymagań (opłata 4 zł/mc za kartę debetow± lub 5 transakcji bezgotówkowych) należy dodać niemniej ważny,
o ile nie oryginalny, wynachodek: ograniczenie wielko¶ci przelewów zewnętrznych do innego banku do 500 zł !

No cóż, mamy wolny rynek, a banków jak mrówków &#8211; jest w czym wybierać. S± na szczę¶cie możliwo¶ci skompletowania np. tandemu rachunków: oszczędno¶ciowe + ROR, by płatno¶ci okresowe, kosztem maks. pół godz. przenie¶ć gdzie indziej. Dodatkowy impuls to: korzystniejszy biznes i uwolnienie się od ich kulawego SO.  Jedyny minus: likwidacja mej karty płatniczej PB spowoduje, że dochód jaki Półbank dotychczas zarabiał na mojej karcie (i osadzie na rachunku 'słabo-zarabiaj±cym') popłynie do konkurencji ;)

Czyżby analitykiem w PB jest wtyczka konkurencji ?   ;)

Data: 2012-01-10 22:25:16
Autor: xbartx
Nowa TOiP Polbanku
Dnia Tue, 10 Jan 2012 17:31:05 +0000, Zbigniew Demidowicz napisał(a):

Do tych zaporowych wymagań (opłata 4 zł/mc za kartę debetową lub 5
transakcji bezgotówkowych) należy dodać niemniej ważny, o ile nie
oryginalny, wynachodek: ograniczenie wielkości przelewów zewnętrznych do
innego banku do 500 zł !

Nie widziałem jeszcze tej nowej TOiP ale z tego co piszecie to widać, że nowy właściciel ostro się wziął za porządki. Płakać po nich jakoś specjalnie nie będę ale z tym 500 zł to pojechali po bandzie - większego kuriozum już dawno nie widziałem.
A jest coś wspomniane o funkcjonalności debetowej dla kart kredytowych? Też trzeba będzie to wyłączać czy jak?
Wychodzi, że w następnej kolejności wezmą się za psucie kart kredytowych - ciekawe tylko kiedy.

CzyĹĽby analitykiem w PB jest wtyczka konkurencji ?   ;)

Raczej nowy właściciel robi czystki aby to jakoś ogarnąć i raczej dostosować do swojego aktualnego profilu i statusu. --

Data: 2012-01-11 12:13:56
Autor: Krzysiek
Nowa TOiP Polbanku
On 10 Sty, 23:25, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:

A jest co¶ wspomniane o funkcjonalno¶ci debetowej dla kart kredytowych?
o tym nic nie ma, wiec zakladam ze nie bedzie oplaty za "fukcjonalnosc
debetowa"
Tym sposobem(w zwiazku ze zmiana w sposobie pobierania tusko-belki) za
duzo sie dla mnie nie zmienia, poza zmniejszeniem
oprocentowania(znacznym - zmiana mocno-oszczedzajacego na zwykle
oszczedzajace, obecnie 4%)

Data: 2012-01-12 17:24:19
Autor: Matt
Nowa TOiP Polbanku
On Wed, 11 Jan 2012 21:13:56 +0100, Krzysiek <kl1@o2.pl> wrote:

[...]

Dla mnie była bardzo przydatna darmowa karta debetowa Visa Electron z  dobrymi kursami walut. Prawie wszędzie na ¶wiecie podchodzisz do bankomatu  i wyci±gasz gotówkę, nie zastanawiasz się nad walut± rozliczeniow± karty,  ile procent spreadu jest w tabeli kursów banku lub ile procent prowizji  zostanie doliczone "za przewalutowanie", jest tylko jedna stała opłata 10  zł niezależna od ilo¶ci wyci±ganej kasy. Karta darmowa nawet jak się jej  pół roku nie używa. Do tego np. easybus w UK, zakup biletu t± kart± był  najtańszy (dobry kurs GBP plus niższa prowizja za Visę Electron). Tego KK  z funkcjonalno¶ci± debetow± nie zapewni. A tak będę musiał co miesi±c  kupić 5 gum do żucia w Żabce, tylko po co mi tyle gumy do żucia ;)

Matt

Data: 2012-01-12 09:25:52
Autor: Krzysiek
Nowa TOiP Polbanku
On 12 Sty, 17:24, Matt <m...@matt.ms> wrote:
Tego KK
z funkcjonalno¶ci± debetow± nie zapewni. A tak będę musiał co miesi±c
kupić 5 gum do żucia w Żabce, tylko po co mi tyle gumy do żucia ;)
Przede wszystkim powinni zwolnić z tej opłaty za karte debetow±
posiadaczy KK.
Wtedy by to było rozs±dne - nonsensem jest wymagać płacenia kartę
debetow± od kogo¶ kto w celu płacenia ma kartę kredytow±...może
jeszcze pojawi± się opłaty za KK je¶li nie korzysta się dan± kart± z
bankomatów?;)

do bankomatów za granic± mam jeszcze ich kartę przypięt± do jakiego¶
kredytu i tam chyba nic mi się nie zmienia...(tzn wszystko gratis o
ile..nie korzysta się z kredytu ;)

Data: 2012-01-12 21:26:59
Autor: xbartx
Nowa TOiP Polbanku
Dnia Thu, 12 Jan 2012 17:24:19 +0100, Matt napisał(a):

Dla mnie była bardzo przydatna darmowa karta debetowa Visa Electron z
dobrymi kursami walut. Prawie wszędzie na świecie podchodzisz do
bankomatu i wyciÄ…gasz gotĂłwkÄ™, nie zastanawiasz siÄ™ nad walutÄ…
rozliczeniowÄ… karty, ile procent spreadu jest w tabeli kursĂłw banku lub
ile procent prowizji zostanie doliczone "za przewalutowanie", jest tylko
jedna stała opłata 10 zł niezależna od ilości wyciąganej kasy.

No właśnie. 10 zł za jednorazową wypłatę z bankomatu nie zawsze czyni tę kartę najtańszą tylko od pewnego poziomu kwotowego - pamiętam, że kiedyś na grupie było to porównywane i wychodziło około 100 EUR mniej więcej czyli pi razy drzwi 400 zł.

Data: 2012-01-12 09:18:21
Autor: pI
Nowa TOiP Polbanku
Tue, 10 Jan 2012 22:25:16 +0000 (UTC), na pl.biznes.banki, xbartx
napisał(a):

[...]

Nie widziałem jeszcze tej nowej TOiP ale z tego co piszecie to widać, że nowy wła¶ciciel ostro się wzi±ł za porz±dki. Płakać po nich jako¶ specjalnie nie będę ale z tym 500 zł to pojechali po bandzie - większego kuriozum już dawno nie widziałem.
[...]

Te 500 zł domy¶lne limity to dla kont dla małoletnich (maksymalne 10k).
Dla normalnych kont domy¶lnie 10k na wewnętrzne i 5k na zewnętrzne,
maksymalne 50k/100k. --
pI

Data: 2012-01-13 04:39:36
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nowa TOiP Polbanku

"xbartx" jeidsc$p5a$4@inews.gazeta.pl

specjalnie nie będę ale z tym 500 zł to pojechali
po bandzie - większego kuriozum już dawno nie widziałem.

Ja mam u nich tylko po pół grosza na sze¶ciu
mocnych -- w sumie mniej niż połowa 500. :)
Tak naprawdę do niczego te konta mi nie s± potrzebne poza półgroszówkami. :)

Na zwykłym oszczędnym (z debetówk±) mam zero. :)
Pobierać z bankomatu mogę debetówk± z KB. :)
I lać stamt±d mogę o każdej porze dnia i nocy. :)

Data: 2012-01-11 05:42:24
Autor: jureq
Nowa TOiP Polbanku
[...]

A czy zauważyłeś nagłówek pod jakim jest umieszczony ten limit? Te 500 PLN dotyczy tylko małolatów.

Data: 2012-01-10 23:50:50
Autor: ls
Nowa TOiP Polbanku
On 10 Sty, 15:14, ls wrote:
Byla mowa na grupie o nowej TOiP Polbanku, ktora ma wejsc od lutego.
Ponoc poprzychodzila ludziom poczta.
(...)

Wlasnie wczoraj dostalem.
Z karta bankomatowa trzeba sie bedzie pozegnac: szkoda 4zl. Bedzie mi
brakowalo wplatomatu po drugiej stronie ulicy.
Jesli zas chodzi o przelewy wewn. z kont "mocnych", to mam tych kont 6
i rozumiem, ze z kazdego mam 1 darmowy przelew wewn.?
W sumie da sie wyzyc z szescioma przelewami, ale powoli mysle o
odkurzeniu nieuzywanego Eurobanku.
Choc 4.05% to nie 4.75%...
--
pozdr.
ls

Data: 2012-01-11 12:39:25
Autor: xbartx
Nowa TOiP Polbanku
Dnia Tue, 10 Jan 2012 23:50:50 -0800, ls napisał(a):

[...]

W Aliorze masz 4,35% na KO i można mieć dwa takie konta, więc powoli się trzeba przymierzać do odstrzału Półbanku.

--
xbartx

Data: 2012-01-11 06:37:22
Autor: ls
Nowa TOiP Polbanku
On 11 Sty, 13:39, xbartx wrote:
> [...]

W Aliorze masz 4,35% na KO i można mieć dwa takie konta, więc powoli się
trzeba przymierzać do odstrzału Półbanku.

Ale czy przypadkiem z KO Aliora nie ma tylko 1 darmowej wyplaty w
miesiacu?
W Meritum jest tez Silnie Zarabiajace 4.3% i 1 darmowa wyplata/mc.
W takim przypadku 4.75% w PB wciaz najwyzsze.
Zas w EB wyplacasz, kiedy chcesz.
Trzeba wytrzymac do kwietnia, moze wtedy sytuacja sie rozwinie.
--
pozdr.
ls

Data: 2012-01-11 21:58:30
Autor: xbartx
Nowa TOiP Polbanku
Dnia Wed, 11 Jan 2012 06:37:22 -0800, ls napisał(a):

Ale czy przypadkiem z KO Aliora nie ma tylko 1 darmowej wyplaty w
miesiacu?

No ale w Polbanku też będziesz miał jedną darmową, więc za te 0,4% męczyć się ze sławetnym www Półbanku raczej nie ma większego sensu, tym bardziej że tam raczej będzie już wszystko chyba równało do oferty nowego właściciela a on w sekcji "depozyty" raczej orłem nie jest.

Data: 2012-01-12 01:44:21
Autor: Krzysiek
Nowa TOiP Polbanku
On 11 Sty, 13:39, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:

W Aliorze masz 4,35% na KO i można mieć dwa takie konta, więc powoli się
trzeba przymierzać do odstrzału Półbanku.
ale tam też jest tylko jeden przelew bezpłatny.
Więc teoretycznie w Półbanku lepiej, zwłaszcza na Codziennym
gdzie tez jeden przelew jest bezplatny a oprocentowanie 5% (i na razie
bez tusko-belki).

Data: 2012-01-12 21:29:20
Autor: xbartx
Nowa TOiP Polbanku
Dnia Thu, 12 Jan 2012 01:44:21 -0800, Krzysiek napisał(a):

ale tam też jest tylko jeden przelew bezpłatny. Więc teoretycznie w
Półbanku lepiej, zwłaszcza na Codziennym gdzie tez jeden przelew jest
bezplatny a oprocentowanie 5% (i na razie bez tusko-belki).

Jak już prędzej wspomniałem mi nie chodzi o to ile gdzie jest (według mnie różnica między 4,35% a nawet 5% jest pomijalna dla mniejszych kwot) ale jaki jest komfort korzystania z danego banku.

Data: 2012-01-11 20:15:02
Autor: Bankier
Nowa TOiP Polbanku
W dniu 2012-01-10 15:14, ls pisze:
[...]
ProszÄ™:
http://www.wrzuc.to/1XzhIrBN.wt

Data: 2012-01-11 22:28:23
Autor: xbartx
Nowa TOiP Polbanku
Dnia Tue, 10 Jan 2012 06:14:00 -0800, ls napisał(a):

[...]

Jest juĹĽ na ich www

<http://www.polbankefg.pl/download/
tabela_oplat_i_prowizji_dla_klientow_indywidualnych_od_1-2-2012.pdf>

Nowa TOiP Polbanku