Nowa "Wiosna Ludów"?

Data: 2013-07-19 22:55:15
Autor: jr
Nowa "Wiosna Ludów"?
Do dzisiaj żyjemy w tym dziwnym ustroju, trzeciej drogi, czyli teoretycznie kapitalistycznym a w praktyce socjalistycznym i dopiero po ponad 30 latach powoli zaczyna do ludzi docierać, że ta cała rewolucja z 1989 roku była nią tylko z nazwy a rewolucyjne było po prostu wymyślenie sposobu, aby zjeść ciastko i mieć ciastko, czyli utrzymać władzę, mimo bankructwa i wystawić za nie rachunek społeczeństwu, które po prostu dramatycznie zbiedniało.
http://zmianynaziemi.pl/wideo/nowa-wiosna-ludow-swiecie-moze-przyniesc-trwale-zmiany-lub-wrecz-przeciwnie

Data: 2013-07-20 10:53:22
Autor: Tuskobus
Nowa "Wiosna Ludów"?
W dniu 2013-07-19 22:55, jr pisze:
[...]

Nie pierdol, bo system mamy iście kurewsko kapitalistyczny, z tym, że to komuna się skapitalizowała i uwłaszczyła i tu PO części trafiłeś w punkt. Już na swoim kurwy nier umią się gospodarzyć. Co jeszcze chcesz im oddać w pacht? Zjedli ciastko i nie mają ciastka, proste...

POwoli Powinno zacząć do ludzi docierać, że ta cała "rewolucja" z 1989 roku nie była niczym innym, jak skokiem na majątek narodowy POlaków UBecji i żydokomuny...

Zjedli ciastka i nie mają już ciastek...
Prywatyzacja = rabunek mienia narodowego POlaków, ot i cała zagwostka...

Data: 2013-07-20 10:59:04
Autor: Tuskobus
Nowa "Wiosna Ludów"?
W dniu 2013-07-20 10:53, Tuskobus pisze:
[...]

punkt. Już na swoim kurwy nie umieją się gospodarzyć.

Już na kradzionym, nie umieją kurwy się gospodarzyć, tak jest POprawnie...

Data: 2013-07-21 11:12:25
Autor: Stokrotka
Nowa "Wiosna Ludów"?

[...]

Prawda, tylko o co idzie w tej wiośnie ? (z zasady nie właże w linki , bo
mnie nie stać)
Władza nie została rozliczona.
Amnestia wtedy ogłoszona uniemożliwiła rozliczenia najgorszego elementu :
prawnikuw, sędziuw , policji .
To oni najbardziej niszczyli Polskę psześladując ludzi wartościowyh,
to był też najbardziej zdemoralizowany zwieżęcy element (ZOMO).

Złodziejstwo, spszedajność, obce agentury - wygrało.
Następnym krokiem było właśnie spszedawanie Polski po kawałku.
_________
A jak miało być?
Teraz widać, że socjalizm jest lepszym systemem niż kapitalizm, bo
wypaczenia: psześladownie ludzi jest w obu systemah,
w mojej ocenie takie samo.
ale w socjaliżmie pszynajmniej zasdy były bliższe etyce,
więc moralność i świadomość zła większa..

W kapitalizmie, pszez partyjny sposub sprawowania władzy
dzieli się społeczeństwo. W socjalizmie było więcej jedności.
W kapitalizmie jest !z zasady! żądza pieniądza, nie żądza decyzji(racji,
specjalisty, demokracji) czy prawa.
W kapitalizmie jest nakaz kradzieży (prawie prawny).

W kapitalizmie strasznie wiele się marnuje:
opakowania (w komunie wystarczyło zastępcze:)),
biurokracja (coroczne pity - tego nie było w socjalizmie),
konkurencja (czyli nakłady pieniężne jak wykończyć sklepikaża z napszeciwka,
zamiast być zadowolonym, że jest mniej roboty i nogi nie odpadają;
bieganie rodzica by znaleźć odpowiedni- !konkurencyjny! podręcznik -
komunie był jeden na całą Polskę i zwykle lepszy niż obecne dla starszyh
dzieci),
niszczy środowisko (dopuszczenie do obrotu detalicznego niezliczonej liczby
substancji szkodliwyh),
Zmusza niejednokrotnie do posiadania auta często niejednego,
co jest rozwiązaneiem społecznie drogim
(pszez likwidację podżędnyh lini kolejowyh i autobusowyh - czyli
pszez konkurencyjność)....

A jak miało być?
Może mieliśmy spszedać kawałki socjalizmu zahodowi kapitalistycznemu?
Może .... Ale nie zrobiliśmy tego, spszedajemy Polskę, zakłady, kamienice,
nie myśli.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2013-07-21 06:45:25
Autor: leming.show
Nowa "Wiosna Ludów"?
Władza nie została rozliczona.

Pisalem juz o tym, mozna wyleczyc sraczke, zapalenie pluc ale nie raka ktory opanowal 20 organizm. A kto niby mial rozliczyc jesli wladza pozostala w rekach komucha, wladza tj. sady lacznie z sadem najwyzszym. Rozliczyc to, to  panstwo moze pionkow, akta zostaly zutylizowane, nie ma podstaw do rozliczenia ludzi z "gory". Jaruzel ze swita SLDowska i Palikociarnia postawi na mlodych wyksztalconych, jak beda wybory zawsze trafi sie jakis wioskowy glupek ktory na nich zaglosuje, to wynika z prostego rachunku prawdopodobienstwa. Jak prawo jest do dupy to latwiej lowic frajerow, a kasy brak.

Data: 2013-07-21 18:12:33
Autor: Stokrotka
Nowa "Wiosna Ludów"?

A kto niby mial rozliczyc jesli wladza pozostala w rekach komucha, wladza tj. sady
lacznie z sadem najwyzszym.
Wojsko? Zamah stanu? Nowy Jaruzelski? :)

Data: 2013-07-21 18:24:32
Autor: jr
Nowa "Wiosna Ludów"?

Użytkownik "Stokrotka" <ortografia.nowa@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:51ec0879$0$1450$65785112news.neostrada.pl...

| Wojsko? Zamah stanu? Nowy Jaruzelski? :)

Czesi nie potrzebowali Jaruzeskich, żeby zdekomunizować swój kraj.

Data: 2013-07-21 19:09:40
Autor: Trybun
Nowa "Wiosna Ludów"?
W dniu 2013-07-21 18:24, jr pisze:

Czesi nie potrzebowali Jaruzeskich, żeby zdekomunizować swój kraj.

Ale w Czechosłowacji nikt nie latał po ulicach i nie nawoływał do "wieszania komunistów". Znasz chyba jedno z ich najpopularniejszych haseł - "zamiast liści będą wisieć komuszyści"? I tak nawiasem - durnie nie mieli najmniejszego pojęcia co to znaczy komunista.

Data: 2013-07-21 21:24:48
Autor: jr
Nowa "Wiosna Ludów"?

Użytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisał w wiadomości news:ksh4t2$gmu$1node1.news.atman.pl...
|W dniu 2013-07-21 18:24, jr pisze:
| > |

| Ale w Czechosłowacji nikt nie latał po ulicach i nie nawoływał do
| "wieszania komunistów".

No nie bądź naiwny Trybunie. Przecierz to była jaruzelska robota, żeby sprowokować 'bratnią pomoc'. O nic innego mu nie chodziło - malowali krzyżyki partyjniakom, sowieckie pomniki, a głupia Solidarność biegała ze szmatami i czyściła.
Komuniści powinni byc rozliczeni i osądzeni. W Czechach to nastapiło, w Polsce nie.

Data: 2013-07-22 19:22:54
Autor: Trybun
Nowa "Wiosna Ludów"?
W dniu 2013-07-21 21:24, jr pisze:

> [...]

czyściła.
Komuniści powinni byc rozliczeni i osądzeni. W Czechach to nastapiło, w Polsce

Jeszcze dzisiaj część z nich powtarza te hasła, a więc nie gadaj farmazonów na ten temat.

Nie będzie rozliczenie, a wiesz czemu? - Bo wtedy by się okazało że oskarżonym należą się medale a nie kary, przynajmniej ja tak sądzę. Po takich rozprawach IPN już by nie potrzebował utajniać archiwów i publikować to co mu odpowiada, czyli siania antykomuszej propagandy.

Data: 2013-07-22 22:15:49
Autor: jr
Nowa "Wiosna Ludów"?

Użytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisał w wiadomości news:ksjqdr$1lj$2node2.news.atman.pl...
|W dniu 2013-07-21 21:24, jr pisze:
| > |

| Jeszcze dzisiaj część z nich powtarza te hasła, a więc nie gadaj
| farmazonów na ten temat.

My wciąż się nie rozumiemy Trybunie.
Nigdzie nie potępiłem haseł o wiszących komunistach. Sedno w tym, że przed stanem wojennym większość tych haseł wypisywały komusze służby w nadziei sprowokowania interwencji Układu Warszawskiego. Świadomie też napisałem o "głupiej Solidarności", która ze strachu te hasła zmywała. Bo i po co? Interwencja w roku 81 była już niemożliwa (czego dowodem jest fakt, że nie zrobiono jej w roku poprzednim, kiedy jej groźba była realna). Po co zatem odbierać sznur komuś, kto go sam sobie zarzuca na gałąź?

Data: 2013-07-21 20:57:29
Autor: Stokrotka
Nowa "Wiosna Ludów"?

Czesi nie potrzebowali Jaruzeskich, żeby zdekomunizować swój kraj.
Myślisz, że u Czechów jest lepiej?
Naiwny jesteś, tam są większe afery niż u nas.
Dopiero co była jedna , jakiś miesiąc temu,
jakiegoś bardzo wysokiego kacyka zamknęli, nie pamiętasz?

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2013-07-21 21:31:28
Autor: jr
Nowa "Wiosna Ludów"?

Użytkownik "Stokrotka" <ortografia.nowa@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:51ec2f1f$0$1458$65785112news.neostrada.pl...

| Myślisz, że u Czechów jest lepiej?

Jedź pod granicę czeska i zapytaj ludzi. Wszyscy ci powiedza, że panstwo czeskie jest zamozniejsze i bardziej przyjazne obywatelom. Zobacz jak tam wyglada kolej, słuzba zdrowia ect. (wykupują nasze upadajace szpitale).

| Naiwny jesteś, tam są większe afery niż u nas.

Była afera z 'garażowym alkoholem', czyli podrabianym. Zrobili chwilową prohibicję, a sprawców pozamykali. W Polsce od lat sprzedaje sie do sklepów podrabiany alkohol i zadnej afery nie ma.

| Dopiero co była jedna , jakiś miesiąc temu,
| jakiegoś bardzo wysokiego kacyka zamknęli

Kto u nas beknął za aferę hazardową? Oczywiscie nikt, bo 'nie było' afery. W PRL tez nie było żadnych afer.

Data: 2013-07-22 18:28:41
Autor: Stokrotka
Nowa "Wiosna Ludów"?

Jedź pod granicę czeska i zapytaj ludzi. Wszyscy ci powiedza, że panstwo czeskie
jest zamozniejsze i bardziej przyjazne obywatelom. Zobacz jak tam wyglada kolej,
słuzba zdrowia ect. (wykupują nasze upadajace szpitale).

Ja tak tego kraju nie widzę. Pozim podobny, albo bardzo podobny do naszego.
Pszemawia pszez ciebie zakompleksienie.

> [...]

prohibicję, a sprawców pozamykali. W Polsce od lat sprzedaje sie do sklepów
podrabiany alkohol i zadnej afery nie ma.
W Polsce zmarło mniej ludzi niż tam. To bardzo poważna afera, sam podpowiedziałeś, a ja im to już zapomniałam.

| Dopiero co była jedna , jakiś miesiąc temu,
| jakiegoś bardzo wysokiego kacyka zamknęli

Kto u nas beknął za aferę hazardową?
A skąd wiesz ile tam jest afer za kture nikt nie beknął?

W PRL  tez nie było żadnych afer.

Były, były , tylko gazet nie czytałeś, albo nie potrafiłeś czytać.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2013-07-22 22:37:50
Autor: jr
Nowa "Wiosna Ludów"?

Użytkownik "Stokrotka" <ortografia.nowa@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:51ed5dbf$0$1252$65785112news.neostrada.pl...

| Ja tak tego kraju nie widzę.

Widzałaś tam sypiące sie dworce kolejowe, albo ruiny takich dworców na zlikwidowanych trakcjach? Widziałaś tam upadły szpital, który wykupuja Polacy? Na pierwszy rzut oka Polska może wyglądać zamożniej od takich Czech, czy Słowacji. Lecz od środka nasz kochany kraj gnije.

 Pozim podobny, albo bardzo podobny do naszego.
| Pszemawia pszez ciebie zakompleksienie.

Sa różne rodzaje kompleksów. Kompleks niższości przejawia się najczęsciej sztucznym zawyżaniem własnego wizerunku. Polacy są przeczuleni na punkcie swojego wizerunku w Europie. Chętnie
wykorzystuja to ugrupowania populistyczne odwołujące sie do mentalności niewolnika. W istocie wizerunek jest jedyną rzeczą, jaką niewolnik może posiadać.

Data: 2013-07-22 23:17:56
Autor: jr
Nowa "Wiosna Ludów"?

> [...]
| A skąd wiesz ile tam jest afer za kture nikt nie beknął?

| Były, były , tylko gazet nie czytałeś, albo nie potrafiłeś czytać.

Albo... po prostu nie chciałem.
W istocie peerelowskich gazet prawie w ogóle nie czytałem. A afery istotnie były i najcześciej tyczyły sie spekulantów, wiekszego kalibru 'prywaciarzy' (miesna, skórzana), albo też słuzyły do rozgrywek wewnątrz komunistycznego aparatu (żelazo). Jednak nie znam peerelowskiej afery o partyjnym dyrektorze budowy, który zbudował sobie willę z państwowych cegieł, albo o milicjancie, który przejechał kogoś po pijanemu. Choć takie sprawy były na porządku dziennym, kładziono na nie policyjny kaganiec. Dlaczego? Nie tylko z powodów propagandowych - tuszując takie historie aparat zdobywał 'hak' na człowieka, którym mógł w przyszłości się posłuzyć.

Data: 2013-07-21 16:05:33
Autor: jr
Nowa "Wiosna Ludów"?

Użytkownik "Stokrotka" <ortografia.nowa@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:51eba5fe$0$1225$65785112news.neostrada.pl...

> [...]
| _________
| A jak miało być?
| Teraz widać, że socjalizm jest lepszym systemem niż kapitalizm

Sprawy systemu ekonomicznego są tutaj wtórne. Najważniejsze znaczenie ma fakt, że w komunie PZPR było konstytucyjnie u władzy i nikt tego nie mógł zmienić. Po upadku Muru Berlińskiego mamy wolny parlament i wiekszość może decydować, jakich rządów chce. Komuch sprawuje władze poprzez media i kasę, ale jest to lepsze, niżby miał tą władze sprawować przy pomocy swoich lub sowieckich czołgów.
Jeśli chodzi o ekonomie, to pierwotnym celem Okrągłego Stołu była budowa kapitalizmu partyjnego (model chiński) przy zachowaniu monopolu władzy PZPR i jej satelitów. Upadek Muru Berlińskiego przekreślił te projekty, choć spory po nich ślad pozostał do dziś.

Data: 2013-07-21 18:26:08
Autor: Stokrotka
Nowa "Wiosna Ludów"?

Użytkownik "jr" <bezadresu@jr.pl> napisał w wiadomości news:ksgsuu$7ht$1node2.news.atman.pl...

> [...]

... Najważniejsze znaczenie ma fakt,
że w komunie PZPR było konstytucyjnie u władzy i nikt tego nie mógł zmienić.
Zostało to wpisane do konstytucji dopiero za Gierka.
Zmienić mugł sejm.

Po
upadku Muru Berlińskiego mamy wolny parlament
Nie ma to związku z upadkiem muru berlińskiego,
a geopolitycznie ten upadek był dla Polski niekożystny.
Niemcy zostali podzieleni pszede wszystkim dlatego, by nie stanowili dużego państwa wywołującego nie pierwszą wojnę. Europa i  świat wyciągnęły wnioski co pszyniosły pakty i zakazy zbrojeń  ustalone z Niemcami po pierwszej wojnie światowej: nie pszyniosły nic, i była nowa, druga wojna światowa, znowu wywołana pszez Niemcy.
By w Europie było bezpiecznie podzielono agresora.

i wiekszość może decydować, jakich
rządów chce.

Bzdura, nie większość tylko partyjni kacyki.
Oni ustalają kolejność na liście, ty nie masz wpływu na to kto wygra, głosujesz na partię, nazwiska są tylko malą informacją o członostwie w danej parti.
Pod tym względem w komunie była lepsza ordynacja wyborcza.

Komuch sprawuje władze poprzez media i kasę, ale jest to lepsze,
niżby miał tą władze sprawować przy pomocy swoich lub sowieckich czołgów.

Rozmawiamy o systemie, nie o militarnym usytułowaniu Polski.
Ty utożsamiasz system socjalistyczny z dominacją Rosjan.
To nie jest to samo, więcej : to nie ma związku.
Teraz jesteśmy zniewoleni pszez zaborcuw z zahodu i wshodu,
wcześniej był tylko jeden.
I za tamtego można było np. odbudować panoramę racławicką opiewającą
jak Rosjanie dostali po d...,
a teraz panorama jest nieczynna.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2013-07-22 23:22:09
Autor: jr
Nowa "Wiosna Ludów"?

| Zostało to wpisane do konstytucji dopiero za Gierka.
| Zmienić mugł sejm.

Kto miał to w sejmie zmieniać? PZPR, czy może sam Gierek?

Data: 2013-07-23 18:30:08
Autor: Stokrotka
Nowa "Wiosna Ludów"?

| Zostało to wpisane do konstytucji dopiero za Gierka.
| Zmienić mugł sejm.

Kto miał to w sejmie zmieniać? PZPR, czy może sam Gierek?
Podobno sejm, ale ja tego nie pamiętam. Dowiedziałam się w "dorosłości".

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2013-07-23 20:11:26
Autor: jr
Nowa "Wiosna Ludów"?

Użytkownik "Stokrotka" <ortografia.nowa@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:51eeb1b3$0$1247$65785112news.neostrada.pl...

> [...]
| > |

| Podobno sejm, ale ja tego nie pamiętam. Dowiedziałam się w "dorosłości".

To chyba nigdy.
Mówimy o czasach komunizmu, tymczasem nowela grudniowa znosząca władze PZPR miała miejsce miesiąc po upadku Muru Berlińskiego. Gdzie więc Krym, a gdzie Rzym?
Zapytam dokładniej: W jaki sposób PZPR miałoby się pozbawiać władzy w czasach komunizmu?

Data: 2013-07-24 09:02:13
Autor: Stokrotka
Nowa "Wiosna Ludów"?

| Podobno sejm, ale ja tego nie pamiętam. Dowiedziałam się w "dorosłości".

To chyba nigdy.

Na pewno tak. Zostało wpisane i za Gierka.
Ale obiecałam , że dalej z tobą nie dyskutuję, sory, że tu weszłam.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2013-07-22 23:45:43
Autor: jr
Nowa "Wiosna Ludów"?
| Nie ma to związku z upadkiem muru berlińskiego,

Wolne wybory we wszystkich demoludach odbyły się dopiero po upadku muru (w Polsce najpóźniej).

| a geopolitycznie ten upadek był dla Polski niekożystny.

Był na pewno niekorzystny dla polskich komunistów i ich politycznych przyjaciół. Gorbaczow przeznaczył do odstrzału nie tylko ich, lecz wszystkie popreżniewowskie ekipy rządzące w demoludach..

| Niemcy zostali podzieleni pszede wszystkim dlatego, by nie stanowili dużego
| państwa wywołującego nie pierwszą wojnę.

Nie prawda.
Podział Niemiec wynikał z jałtańskiego podziału Europy na strefy wpływów mocarstw zwycięskich. Wyobrażasz sobie, żeby któreś z tych państw zrezygnowało z ze swojej strefy okupacyjnej?

 Europa i  świat wyciągnęły wnioski
| co pszyniosły pakty i zakazy zbrojeń  ustalone z Niemcami po pierwszej

Bajeczki z peerelowskich gazet - nikt żadnych takich wniosków nie wyciagnął. Już parę lat po wojnie obie cześci Niemiec zaczęły być dozbrajane.

| wojnie światowej: nie pszyniosły nic, i była nowa

Niemcy nie rozpoczęły Pierwszej Wojny Światowej. Wojne wypowiedzieli Serbii Habsburgowie po zamachu w Sarajewie (i słusznie - powinni im za to dupę skroić). Wojna stała sie światową po tym, gry Rosja stanęła w obronie Serbii (chyba najgłupsza decyzja w historii rosyjskich carów).

, druga wojna światowa,
| znowu wywołana pszez Niemcy.

Drugą wojne rozpoczęły hitlerowskie Niemcy z Sowietami, lecz wywołał ją Józef Stalin. Pakt Ribbentrop-Mołotow podpisano w Moskwie, a nie w Berlinie.

Data: 2013-07-23 18:38:37
Autor: Stokrotka
Nowa "Wiosna Ludów"?

| Nie ma to związku z upadkiem muru berlińskiego,

Wolne wybory we wszystkich demoludach odbyły się dopiero po upadku muru (w
Polsce najpóźniej).

Mogłeś napisać po śmierci Czałczesku.
Tak więc to nie ma związku z murem berlińskim.

> [...]

Gorbaczow przeznaczył do odstrzału nie tylko ich, lecz wszystkie
popreżniewowskie ekipy rządzące w demoludach.

Co znaczy do odstszału? Za Gorbaczowa były "glasnosc i pierestrojka" , i już tam prawie nie stszelali.

> [...]

mocarstw zwycięskich. Wyobrażasz sobie,
żeby któreś z tych państw zrezygnowało z

To rozważ skąd ta Jałta się wzięła.

> [...]

Bajeczki z peerelowskich gazet - nikt żadnych takich wniosków nie wyciagnął. Już
parę lat po wojnie obie cześci Niemiec zaczęły być dozbrajane.

Jednak nie wyszło im. Tylko dzięki podziałowi.
A co do wnioskuw , to jednak, mimo plucia moih ruwieśnikuw na martylogię narodu polskiego, jesteś niedouczony co do okrucieństw jakie niesie wojna.
W programie , dużo martylogi i drudgiej wojny światowej, i okazuje się , że wciąż za mało, trudno uwieżyć.

> [...]

Wojna stała sie światową po tym, gry Rosja stanęła w obronie Serbii (chyba
najgłupsza decyzja w historii rosyjskich carów).
Znowu jesteś niedouczyny piszesz Niemieckie brednie, analogiczne do tego,
że Polacy rozpoczęli drugą wojnę światową.
Mnie jawnie uczyli , że była to prowakcja, pretekst.

> [...]

Stalin. Pakt Ribbentrop-Mołotow podpisano w Moskwie, a nie w Berlinie.

Flaki mi się pszewijają ja cię czytam.
Kilka lat lemu , oglądając kreskuwkę dla 6-latkuw dowiedziałam się , że wojna (druga światowa) rozpoczęła się w 1942 roku. To twuj poziom.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2013-07-23 20:27:35
Autor: jr
Nowa "Wiosna Ludów"?
..
Użytkownik "Stokrotka" <ortografia.nowa@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:51eeb1b4$0$1247$65785112news.neostrada.pl...

| Mogłeś napisać po śmierci Czałczesku.

Mogłem, ale nie musiałem. Upadek Muru Berlińskiego jest dlatego symbolem upadku komunizmu, gdyż nawiązuje bezpośrednio do osoby Gorbaczowa, który ten proces chcac-niechcąc zainicjował. nastąpiło to niedługo po jego wizycie w Berlinie Wschodnim.

| Tak więc to nie ma związku z murem berlińskim.

Mozesz sobie wierzyć w różne zwiazki i ich brak, lecz bez upadku komunizmu w jesieni 1989 roku, PZPR byłyby u konstytucyjnej władzy niezależnie od ekonomicznych reform, przeprowadzanych przez jej wasali.

Data: 2013-07-23 20:38:04
Autor: jr
Nowa "Wiosna Ludów"?

| Co znaczy do odstszału?

Na przenośniach również sie nie znasz?
Zastanów sie nad tym, na co potrzebni Gorbaczowowi ludzie Breżniewa za miedzą? Przeciez ci wszyscy Jaruzelscy, Honeckery, Husaki tylko czekali na takiego Janajewa, który zrobi pucz i odsunie go od władzy. Jaajew troche sie spóźnił, ale3 strach pomyśleć co by było, gdyby Gorbi nie zdazył rozmontować ekipy Breżniewa. Swoich wojskowych poodsuwał po lądowaniu Rusta na Placu Czerwonym, tych w demoludach poprzez sprzedanie enerdówka i wywołanie Jesieni Ludów.

Za Gorbaczowa były "glasnosc i pierestrojka" , i już
| tam prawie nie stszelali.

Byłas tam i widziałaś? Rozmawiałaś z generałem Grachowem, gdy stał ze swymi czołgami na przedpolach Moskwy? A może z kimś broniacym wieży telewizyjnej Ostankino przed łapami komuchów? (całą noc siedziałem przy radiu i słuchałem). Na szczeęcie obronili i Moskwę i tą telewizję. Przed upadkiem berlińskiego muru byłoby to niemożlliwe.

Data: 2013-07-23 21:17:47
Autor: jr
Nowa "Wiosna Ludów"?

| To rozważ skąd ta Jałta się wzięła.

No jak to skąd?
Z układu sił militarnych i wynikającej z tego sytuacji na frontach. Gdyby Zachód nie przytąpił do wojny z Hitlerem, pewnie nie mielibyśmy Jałty, tylko jakiś inny pakt pomiedzy Niemcami i Japonią (no- może jeszcze Włochami).

| Jednak nie wyszło im. Tylko dzięki podziałowi.

Co znów nie wyszło?
Widziałaś kiedyś granicę pomiedzy NRD i RFN? Chyba najbardziej zmilitaryzowana strefa w ówczesnym świecie!

| A co do wnioskuw , to jednak, mimo plucia moih ruwieśnikuw na martylogię
| narodu polskiego

Szanuję patriotyzm, jesli nie jest maskownicą dla komuszych krętactw.

, jesteś niedouczony co do okrucieństw jakie niesie wojna.

Do wojny prowadzi najczęściej kłamstwo i głupota. Im one większe, tym wojna okrutniejsza.

Data: 2013-07-23 22:10:04
Autor: jr
Nowa "Wiosna Ludów"?

| W programie , dużo martylogi i drudgiej wojny światowej, i okazuje się , że
| wciąż za mało, trudno uwieżyć.

| Znowu jesteś niedouczyny piszesz Niemieckie brednie

Ja piszę o faktach, ty tylko o domysłach.

, analogiczne do tego,
| że Polacy rozpoczęli drugą wojnę światową.
| Mnie jawnie uczyli , że była to prowakcja, pretekst.

Czyja prowokacja i kto to udowodnił?

| Flaki mi się pszewijają ja cię czytam.

Moze nie flaki, tylko fakty w oczy kolą?

Data: 2013-07-22 23:55:41
Autor: jr
Nowa "Wiosna Ludów"?

| By w Europie było bezpiecznie podzielono agresora.

| Bzdura, nie większość tylko partyjni kacyki.
| Oni ustalają kolejność na liście, ty nie masz wpływu na to kto wygra,

Co w istocie niewiele mnie obchodzi.
Wolność polityczna polega na tym, że wybiera się program polityczny reprezentowany przez konkretna partię. W PRL była praktycznie jedna partia z wasalami podporzadkowanymi jej przez Front Jedności Narodu oraz tajne służby.

| głosujesz na partię, nazwiska są tylko malą informacją o członostwie w danej
| parti.

Ja głosuję na polityczny program danej partii. Jej struktura członkowska nie jest moja sprawą.

| Pod tym względem w komunie była lepsza ordynacja wyborcza.

Sama to wymysliłaś, czy ktoś ci pomagał?

Data: 2013-07-23 18:43:20
Autor: Stokrotka
Nowa "Wiosna Ludów"?

> [...]
| Oni ustalają kolejność na liście, ty nie masz wpływu na to kto wygra,

 Wolność polityczna polega na tym, że wybiera się program polityczny
Nie, na tym polega twoje ograniczenie.

W PRL była praktycznie jedna partia
Ale głosowano na ludzi, nie na kukiełki.

Ja głosuję na polityczny program danej partii. Jej struktura członkowska nie
jest moja sprawą.
Ja nie głosuję wogule, bo ten sposub rozumowania potępiam.
Ty , jak rozumiem, bez zmrużenia oka głosowałbyś na Hitlera w początku lat 30 .

Data: 2013-07-23 21:37:25
Autor: jr
Nowa "Wiosna Ludów"?

Użytkownik "Stokrotka" <ortografia.nowa@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:51eeb2ac$0$1457$65785112news.neostrada.pl...

| Nie, na tym polega twoje ograniczenie.

Możesz tego nie lubieć, ale polityka nie jest turniejem gwiazd.
Polityka powinna być walką politycznych programów. W przeciwnym wypadku zamienia się w personalne rozgrywki, jak ma to miejsce w krajach rozwijajacych się, a często takze i w Polsce.

| Ale głosowano na ludzi, nie na kukiełki.

Ty sobie wybrałaś Gierka, Gomółkę, Jaruzelskiego? W PRL ludzie mogli (a nawet powinni) iść i kogoś tam skreślać, co na układ władzy nie miało żadnego znaczenia. Układ władzy zmieniał się najczęściej po masowych protestach, kiedy pezetpeerowskie frakcje dokonywały przetasowań.

| Ja nie głosuję wogule, bo ten sposub rozumowania potępiam.
| Ty , jak rozumiem, bez zmrużenia oka głosowałbyś na Hitlera w początku lat
| 30 .

Niby dlaczego miałbym głosować na głupiego komucha, co Stalinowi dał się okręcić wokół palca?

Data: 2013-07-23 00:17:35
Autor: jr
Nowa "Wiosna Ludów"?

| Rozmawiamy o systemie, nie o militarnym usytułowaniu Polski.

A niby z czego wynikał komunistyczny system? Ludzie sami ich tu zaprosili w 1939 roku? A może po wojnie ktoś ich tutaj wybrał w demokratycznych i niesfałszowanych wyborach?

| Ty utożsamiasz system socjalistyczny z dominacją Rosjan.

W którym miejscu?

| To nie jest to samo

A pewnie że nie to samo! Osobiście uważam, że Królestwo Kongresowe było o niebo lepszym tworem niż PRL.

, więcej : to nie ma związku.
| Teraz jesteśmy zniewoleni pszez zaborcuw z zahodu i wshodu,

Teraz jesteśmy zniewolenie przez własną głupote narosłą w czasach sowieckich. Nie wierzymy w polityczne programy, głosujemy na populistycznych gwiazdorów, którzy sprzedają się w mediach jak towar w hipermarkecie. Gdy ktos uczciwy dojdzie do władzy dajemy natychmiast się ponieść histerycznej nagonce.
Jeśli uważasz, że niewoli nas Unia Europejska, to wybralismy ja sobie sami. A jeśli boisz się wpływów dzisiejszej Rosji, to po prostu głosuj na tych, którzy na ten problem wskazują. A jeśli się boisz o zły wizerunek Polski, to nikt za ciebie go nie poprawi. Jest on zły, bo jako zbiorowość jesteśmy głupi.

Data: 2013-07-23 18:55:24
Autor: Stokrotka
Nowa "Wiosna Ludów"?

> [...]

A niby z czego wynikał komunistyczny system? Ludzie sami ich tu zaprosili w 1939
roku? A może po wojnie ktoś ich tutaj wybrał w demokratycznych i

System wynika z założeń.
Założenia systemu socjalistycznego są lepsze niż systemu kapitalistycznego.
Zauważ, że pod wpływem ZSRR były i są państwa nie tylko komunistyczne, ale także kapitalistyczne, np Chiny, które formalnie komunistyczne faktycnie są kapitalistyczne.
Tak więc fakt, że w Polsce  byliśmy państwem socjalistycznym pod wpływem komunizmu z ZSRR, nie ma związku z byciem pod dominacją Rosji.
Byliśmy pod dominacją Rosji , i po wojnie musiało się się tak stać, bo był to kraj większy i silniejszy militarnie od nas.
Dzięki naszej waleczności nie zostaliśmy jenak republiką, a jedynie krajem pod wpływem Rosji.
Fakt, że zwyciężył socjalizm wynikał nie tylko z ZSRR, ale też z powojennego słynnego referendum. Prawdopodbnie , gdyby wynik referendum był inny bylibyśmy podlegi Rosji i kapitalistyczni.

A pewnie że nie to samo! Osobiście uważam,
że Królestwo Kongresowe było o niebo
lepszym tworem niż PRL.
Jesteś czwartym zaborcą? Masz interes w wypisywaniu takiej bzdury.
Mnie uczyli, że traktat Wersalski był czwartym rozbiorem Polski.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2013-07-23 22:08:56
Autor: jr
Nowa "Wiosna Ludów"?
> [...]
| Tak więc fakt, że w Polsce  byliśmy państwem socjalistycznym pod wpływem
| komunizmu z ZSRR, nie ma związku z byciem pod dominacją Rosji.

Zgadza się.
W Królestwie Kongresowym nie było zarazy zwanej komunizmem.

> [...]
| to kraj większy i silniejszy militarnie od nas.
| Dzięki naszej waleczności nie zostaliśmy jenak republiką, a jedynie krajem

Jakiej Rosji? Rosja została zamordowana przez bolszewików.

| Fakt, że zwyciężył socjalizm wynikał nie tylko z ZSRR, ale też z powojennego
| słynnego referendum. Prawdopodbnie , gdyby wynik referendum był inny
| bylibyśmy podlegi Rosji i kapitalistyczni.

3 x tak?
Wynik nie mógł byc inny. W krajach sowieckich wyniki wyborów i referendów są z góry określone według wytycznych partii i służb specjalnych. Dlatego referendum sfałszowano.

| Jesteś czwartym zaborcą? Masz interes w wypisywaniu takiej bzdury.

Fakty sa faktami, do czego mój interes ma się nijak.

| Mnie uczyli, że traktat Wersalski był czwartym rozbiorem Polski.

To Paderewski z Dmowskim Polskę rozbierali? Tego znowu kto cię uczył?

Data: 2013-07-24 09:04:29
Autor: Stokrotka
Nowa "Wiosna Ludów"?

3 x tak?
Nawet tego nie wiesz ,  uczciwi tludzie głosowali inaczej.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2013-07-24 12:11:04
Autor: jr
Nowa "Wiosna Ludów"?

| Nawet tego nie wiesz ,  uczciwi tludzie głosowali inaczej.

Ale wynik był zgodny wytyczymi partii i wojskowych służb. Tak więc nie wciskaj mi tu kitu, że w komunie można było coś zmienić. Owszem, można było walczyć z bronią w reku (Poznań 56), lub w jakiś inny sposób. W przeciwnym razie system zmierza do modelu północno-koreańskiego, któremu ani się śni, żeby "upaść z niewydolności", albo się "obalić pod własnym ciężarem", w co lubią dzisiaj wierzyć polskie gównozjady i innej maści intelektualne gnidy.
Sowietyzm jest wirusem odczłowieczenia - nowotworem ludzkiej cywilizacji. Karmiąc się zdrowa tkanką nie umrze z głodu. Jeśli nie napotka oporu, będzie się rozrastał aż do pochłonięcia całej ludzkości. Zdechnie być może wtedy gdy homo sovieticus powrócą na drzewa, gdzie wyrosną im puszyste ogony.

Data: 2013-07-23 22:14:21
Autor: jr
Nowa "Wiosna Ludów"?

> [...]
| > |

| System wynika z założeń.
| Założenia systemu socjalistycznego są lepsze niż systemu kapitalistycznego.

Poczytaj najpierw Marksa i Lenina, to dowiesz sie o tym czegoś. Ja tylko skrótowo napiszę, że założenia marksistowskiego systemu odbierają człowiekowi możliwość decydowania o czymkolwiek. Nie tylko o polityce kraju, lecz nawet o tym, jaka rzecz jest dla niego wartością. Generalnie system marksistowski miał zamienić ludzkie społeczności w zagrody z hodowlanym bydłem.
W praktyce wychodziło to różnie. Tam gdzie społeczeństwa się buntowały, system musiał ewoluować pod naporem protestów (pomimo tego, że mścił sie zawsze okrutnie). W kraju takim, jak Korea Północna nie słyszano o buntach. Oto krótki fotoreportaż:

http://fotoguma.blox.pl/2008/03/KOREA-POLNOCNA.html

Data: 2013-07-24 09:05:26
Autor: Stokrotka
Nowa "Wiosna Ludów"?
Poczytaj najpierw Marksa i Lenina,

Wydrukuję i oprawię w ramkę.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2013-07-23 00:32:53
Autor: jr
Nowa "Wiosna Ludów"?
| wcześniej był tylko jeden.
| I za tamtego można było np. odbudować panoramę racławicką opiewającą
| jak Rosjanie dostali po d...,

I ciebie to bawiło? Pierwsza ofiarą Zwiazku Sowieckiego była Rosja. Wśród komunistów mordujacych rosyjska cywilizacje było wielu Polaków, którzy w ten sposób odgrywali sie za bezsensowne powstania swoich przodków. Miałaby im przeszkadzać Panorama Racławicka?

| a teraz panorama jest nieczynna.

Mogę za to mówić i pisać co chcę, głosować na moja opcje polityczną, kupować to, na co mnie stać, i jeździć bez paszportu, ksiażeczki walutowej i rewizji na granicach. Miałby mi to wynagrodzić jakiś bogoojczyźniany kicz?

Data: 2013-07-23 19:00:24
Autor: Stokrotka
Nowa "Wiosna Ludów"?
| I za tamtego można było np. odbudować panoramę racławicką opiewającą
| jak Rosjanie dostali po d...,

I ciebie to bawiło?
Ja widziałm panoramę niedługo po otwarciu, podobało mi się , bardzo.

... Wśród
komunistów mordujacych rosyjska cywilizacje było wielu Polaków, którzy w ten
sposób odgrywali sie za bezsensowne powstania swoich przodków.
Piszesz totalne bzdury. Jak historia z gazetki partyjnej lat 70? 80?. NIE: 1953, może 1952.

I nie dyskutuję z tobą dalej, humor jak z zeszytuw szkolnyh.
Jak to dobże , że nigdy nie pracowałm w szkole.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2013-07-23 22:02:39
Autor: jr
Nowa "Wiosna Ludów"?

Użytkownik "Stokrotka" <ortografia.nowa@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:51eeb6ac$0$1232$65785112news.neostrada.pl...

| Ja widziałm panoramę niedługo po otwarciu, podobało mi się , bardzo.

Winszuję.

| Piszesz totalne bzdury. Jak historia z gazetki partyjnej lat 70? 80?. NIE:
| 1953, może 1952.

To w partyjnych gazetkach pisali o komunistach mordujących rosyjska cywilizację?

| I nie dyskutuję z tobą dalej, humor jak z zeszytuw szkolnyh.
| Jak to dobże , że nigdy nie pracowałm w szkole.

Ale w ogóle do szkoły chodziłaś?
| -- | (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)
| Ortografia to NAWYK, często nielogiczny, ktury ludzie ociężali umysłowo,
| nażucają bezmyślnie następnym pokoleniom. http://ortografia.3-2-1.pl/

Nowa "Wiosna Ludów"?