Nowa baza...

Data: 2012-11-06 22:18:10
Autor: marfi
Nowa baza...
  Potrzebuje wymienić aktualną, prawie 5-letnią platformę czyli GA-P35C-DS3R
+ Q6600 + 8GBRAM na coś nowszego  co spełni następujące wymagania:
 - stabilne jak w/w
 - RAM  >=  16GB (główny powód wymiany)
 - 2 złącza PCI (konieczność)
 - 7*SATA w tym 3*SATA III
 - standard ATX 305*244
 - pod kontrolą W7/Vista (64) / XP(32)  niekoniecznie ale mile widziane
 - zastosowanie maszyny virtualne i przetwarzanie danych na tych maszynach
(benchmark typu 7zip)
 - multimedia - TV h264
 - gry - nie dotyczy

Mój pomysł to:

Intel Core i7 3770K 3.5GHz BOX
Asus P8Z77-V PRO THUNDERBOLT
G.SKILL DDR3 2x8GB 2133MHz CL9 RipjawsX

W Komputroniku cena 2887,40.

Jakieś propozycje poprawiające współczynnik jakość/cena?

--
marfi

Data: 2012-11-07 08:46:49
Autor: Chris
Nowa baza...
marfi nabazgrał(a):

Intel Core i7 3770K 3.5GHz BOX

OK

Asus P8Z77-V PRO THUNDERBOLT

http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=Fatal1ty%20Z77%20Professional&cat=Specifications
albo
http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=Z77%20Extreme6&cat=Specifications

G.SKILL DDR3 2x8GB 2133MHz CL9 RipjawsX

http://www.kingston.com/datasheets/KHX21C11T2K2_16X.pdf

Data: 2012-11-08 21:16:36
Autor: marfi
Nowa baza...
Użytkownik "Chris" <chris@spam.pl> napisał w wiadomości news:k7d3n8$i88$1node1.news.atman.pl...

http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=Z77%20Extreme6&cat=Specifications
  Ten ma za mało SATA...

Od wczoraj  Ivy Bridge podrożał ... (w Komputronik i Agito).
Chyba trzeba poczekac na polepszenie współczynników :)

--
marfi

Data: 2012-11-09 08:40:25
Autor: Chris
Nowa baza...
marfi nabazgrał(a):

[...]

3770K  ok. 1300-1350zł
ASROCK Fatal1ty Z77 Professional Intel Z77 LGA 1155  ok. 830-850zł

Data: 2012-11-09 23:43:51
Autor: marfi
Nowa baza...
Użytkownik "Chris" <chris@spam.pl> napisał w wiadomości news:k7ic1a$pa4$1node1.news.atman.pl...
marfi nabazgrał(a):

[...]

WiFi i DVI Asusa (nawet tańszy V-Pro do krórego sie skłaniam) to jednak więcej niż oferuje Asrock.

--
marfi

Data: 2012-11-12 10:04:50
Autor: Chris
Nowa baza...
marfi nabazgrał(a):

[...]

Asus za to gwarantuje ci super serwis .... poszukaj na necie :)

Data: 2012-11-12 11:38:40
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Nowa baza...
Dnia 2012-11-12, o godz. 10:04:50
"Chris" <chris@spam.pl> napisał(a):

Asus za to gwarantuje ci super serwis .... poszukaj na necie :)

Dokładnie. Serwis w Koszalinie ma specyficzne podejście. Przy wysłaniu
im uszkodzonego sprzętu używanego na Saharze stwierdzą że sprzęt moczył
się w wodzie po czym anulują gwarancję. Co ciekawe w losowych
przypadkach dostaniesz z powrotem zalany sprzęt naprawiony a po
sprawdzeniu u producenta okaże się że gwarancja nie jest anulowana.
Tylko że taka pomyłka zdarza im się stosunkowo rzadko. ;-)

Zdrówko

Data: 2012-11-12 11:46:48
Autor: Chris
Nowa baza...
Maciek Babcia Dobosz nabazgrał(a):

[...]

Dla tego ja cenię sobie spokój i borę albo Intela albo Asrocka :)

Data: 2012-11-12 14:05:21
Autor: marfi
Nowa baza...
Użytkownik "Chris" <chris@spam.pl> napisał w wiadomości news:k7qe3i$vmc$1node2.news.atman.pl...
marfi nabazgrał(a):

Asus za to gwarantuje ci super serwis .... poszukaj na necie :)

  Nie chcę kupić u Asusa a w Komputroniku.

--
marfi

Data: 2012-11-12 14:12:41
Autor: Chris
Nowa baza...
marfi nabazgrał(a):

[...]

A co to za różnica :)  Asus sprzedaje nam > my do komutronika > ty w sklepie/necie < reklamujesz potem trafia to zawsze do tego samego serwisu w PL który jest gówniany ... naprawią przez "test ok" albo dadzą odmowę że zalana :)

Data: 2012-11-26 20:57:08
Autor: marfi
Nowa baza...
Użytkownik "Chris" <chris@spam.pl> napisał w wiadomości news:k7qsk9$e1d$1node2.news.atman.pl...
marfi nabazgrał(a):

[...]

  Szukając alternatywy znalazłem Gigabyte GA-Z77X-UD5H - płyta spełnia wiekszość moich wymagań ale niestety po głębszej analizie znalazłem jeden ale istotny problem - brak wsparcia dla Vista...
  W7 to IMO zbyt mułowate w porównaniu z Vista,  W8 niewiadomocozaciulstwo - nie ma alternatywy?
Nie  wierzę...

--
marfi

Nowa baza...