Nowa bryczka

Data: 2020-12-13 02:00:05
Autor: ii
Nowa bryczka
Hej,

Kupiłbym sobie kolejny samochód :-)

Czy są obecnie jakiekolwiek przeszkody bym po zakupie poprzestał na zgłoszeniu kupna, opłaceniu PCC i upewnieniu się że jest ważne OC?

Samochód pochodzi z innego powiatu i ma indywidualny numer rejestracyjny.

Data: 2020-12-13 23:07:17
Autor: m4rkiz
Nowa bryczka
On 2020-12-13 02:00, ii wrote:
[...]

to zależy, wystarczy zgłosić żeby nie podlegać karze za przerejestrowanie, ale zapis o konieczności aktualizacji danych w dowodzie w ciągu 30 dni chyba dalej jest

więc jak policmajster będzie wredny to niby może zatrzymać

mogę się mylić i chętnie posłucham bo też jestem w tej sytuacji

Data: 2020-12-14 08:15:52
Autor: Pete
Nowa bryczka
Hello, m4rkiz.
On 13.12.2020 23:07 you wrote:

> to zależy, wystarczy zgłosić żeby nie podlegać karze za > przerejestrowanie, ale zapis o konieczności aktualizacji danych w > dowodzie w ciągu 30 dni chyba dalej jest

Przypadkiem trafiłem na wątek mojej lokalnej grupy powiatowej na FB a tam dramat w temacie rejestracji.
Numerki jak za komuny w ilości typu 25 na dzień.
Ludzie w kolejkach od 5 rano po te numerki.
O tyle dobrze że podobno wydłużony jest czas na rejestrację do pół roku.
 --
Pete

Data: 2020-12-15 02:37:33
Autor: ii
Nowa bryczka
W dniu 14.12.2020 o 08:15, Pete pisze:
Hello, m4rkiz.
On 13.12.2020 23:07 you wrote:

> [...]

Ludzie w kolejkach od 5 rano po te numerki.
O tyle dobrze że podobno wydłużony jest czas na rejestrację do pół roku.

Jak w Oświęcimiu.

Data: 2020-12-15 21:40:07
Autor: ii
Nowa bryczka
On 13.12.2020 23:07 you wrote:

> [...]

Ludzie w kolejkach od 5 rano po te numerki.
O tyle dobrze że podobno wydłużony jest czas na rejestrację do pół roku.

Bo widzisz, oni te samochody przerejestrowują mimo, że nie muszą :-)

Data: 2020-12-15 22:06:28
Autor: Pete
Nowa bryczka
Hello, ii.
On 15.12.2020 21:40 you wrote:

> Bo widzisz, oni te samochody przerejestrowują mimo, że nie muszą :-)

Nie samym krajowym rynkiem lokalna społeczność żyje. Jak masz auto spoza PL, to już niestety musisz postać swoje.
A 25 aut dziennie na powiat 90tys mieszkańców to raczej trochę mało.

--
Pete

Data: 2020-12-16 08:06:10
Autor: Cavallino
Nowa bryczka
W dniu 15-12-2020 o 22:06, Pete pisze:
Hello, ii.
On 15.12.2020 21:40 you wrote:

  > Bo widzisz, oni te samochody przerejestrowują mimo, że nie muszą :-)

Nie samym krajowym rynkiem lokalna społeczność żyje. Jak masz auto spoza
PL, to już niestety musisz postać swoje.

Spoza PL to jeszcze pół biedy, bo możesz jeździć.
Ale jak kupisz nówkę, to nie możesz jej nawet odebrać.

Syn dostał termin "na za miesiąc" w takim przypadku.

Data: 2020-12-15 02:36:57
Autor: ii
Nowa bryczka
W dniu 13.12.2020 o 23:07, m4rkiz pisze:
On 2020-12-13 02:00, ii wrote:
[...]

No ale o jakim dokładnie przepisie teraz piszesz? Coraz bardziej wydaje mi się, że takiego przepisu akurat nie ma choć może jest przepis umożliwiający zatrzymanie dowodu.

Data: 2020-12-15 15:50:33
Autor: m4rkiz
Nowa bryczka
On 2020-12-15 02:36, ii wrote:

Coraz bardziej wydaje
mi się, że takiego przepisu akurat nie ma choć może jest przepis
umożliwiający zatrzymanie dowodu.

nie chce mi się tego analizowac, ale tu chyba wszystko jest:

https://sprm.org.pl/aktualnosci/rynek-motoryzacyjny/od-1-stycznia-2020-kary-za-brak-rejestracji-oraz-zgloszenia-zmiany-wlasciciela-pojazdu-odpowiadamy-na-najwazniejsze-pytania/

Data: 2020-12-15 21:48:22
Autor: ii
Nowa bryczka
On 2020-12-15 02:36, ii wrote:

Coraz bardziej wydaje
[...]

No to właśnie mówię, że nic nie wskazuje by w jakimkolwiek sensie przerejestrowanie samochodu, który nie jest nowy ani nie jest sprowadzony, było obowiązkowe. Ale to o czym piszesz, że mogą dowód zatrzymać ... wymaga dalszej analizy, której w podanym przez Ciebie artykule nie ma i nie napotkałem na razie na nic konkretnego.

Data: 2020-12-16 16:17:49
Autor: m4rkiz
Nowa bryczka
On 2020-12-15 21:48, ii wrote:
Ale to o czym piszesz, że mogą dowód
zatrzymać ... wymaga dalszej analizy, której w podanym przez Ciebie
artykule nie ma i nie napotkałem na razie na nic konkretnego.

PORD

Art.  132.  Policjant, funkcjonariusz Straży Granicznej albo funkcjonariusz Służby Celno-Skarbowej zatrzyma dowód rejestracyjny w razie: [...] 4) uzasadnionego przypuszczenia, że dane dotyczące dowodu rejestracyjnego zawarte w centralnej ewidencji pojazdów nie odpowiadają stanowi faktycznemu.

Data: 2020-12-16 16:22:09
Autor: m4rkiz
Nowa bryczka
On 2020-12-16 16:17, m4rkiz wrote:
[...]

Mi chodzi bardziej o praktykę a nie teorię - jeżeli poinformowałem o nabyciu, to mają wpis w bazie więc można to zrobić nawet z automatu bez udziału fizycznego policjanta gdyby im zależało.

Tak na wyczucie to powiem że pewnie nikt się nie czepi nawet podczas rutynowej kontroli do momentu kiedy z jakiegoś powodu będą chcieli 'przeczołgać' zatrzymanego kierowcę bardziej niż taryfikator pozwala.

Data: 2020-12-16 18:42:40
Autor: ii
Nowa bryczka
W dniu 16.12.2020 o 16:22, m4rkiz pisze:
On 2020-12-16 16:17, m4rkiz wrote:
[...]

Ale jaki "wpis"? I co "można zrobić"?

Powiadomienia są dwa:
1. o zmianie właściciela
2. o konieczności zmiany danych

2 nie powoduje zmiany danych. Trzeba złożyć wniosek. Więc oczywiście bez tego jest jakaś niezgodność, ale ciągle nie ma obowiązku składania wniosku i zatrzymanie dowodu niczego tutaj nie zmieni.

Tak na wyczucie to powiem że pewnie nikt się nie czepi nawet podczas rutynowej kontroli do momentu kiedy z jakiegoś powodu będą chcieli 'przeczołgać' zatrzymanego kierowcę bardziej niż taryfikator pozwala.

No ja rozumiem, że mówimy o działaniach zwykłego ścierwa, ale ostatnie wydarzenia pokazują, że tylko z takim mamy do czynienia.

Data: 2020-12-16 18:27:22
Autor: ii
Nowa bryczka
W dniu 16.12.2020 o 16:17, m4rkiz pisze:
On 2020-12-15 21:48, ii wrote:
[...]

Dane dotyczące dowodu? Nie samochodu? To ... co to z czymkolwiek wspólnego?

Data: 2020-12-17 10:42:53
Autor: m4rkiz
Nowa bryczka
On 2020-12-16 18:27, ii wrote:

Dane dotyczące dowodu? Nie samochodu? To ... co to z czymkolwiek wspólnego?

O ile mi wiadomo to ten zapis jest powszechnie interpretowany jako niezgodność danych w dowodzie (poprzedni właściciel) ze stanem faktycznym czyli m. in. tym co występuje w cepiku po zgłoszeniu nabycia przez nowego właściciela.

Jaka jest praktyka to wiem tylko z tzw. trzeciej ręki bo oidp nigdy nie zdarzyło mi się dyskutować z organami na ten konkretny temat.

Nowa bryczka