Nowa doktryna liberalów

Data: 2009-05-22 11:51:36
Autor: Jerzy Olszewski
Nowa doktryna liberalów
Właśnie Tusk powiedział, że nie jest możliwe jednoczesne obniżanie stawek podatkowych i zwiększanie wydatków. Tak, jak bym słyszał kogoś z SLD.

Spotkał się z burzliwymi oklaskami swojej liberalnej partii, zrzeszonej zresztą w Europejskiej Partii Ludowej.

Była to odpowiedz na propozycję Prezydenta Kaczyńskiego, by obniżyć stawkę VAT o kilka punktów procentowych, po to by zwiększyć konsumpcję i w efekcie zwiększyć również sumaryczne wpływy podatkowe.

Data: 2009-05-22 04:19:51
Autor: kl1
[OT]Re: Nowa doktryna liberalów
On 22 Maj, 11:51, Jerzy Olszewski <jer...@it.com.pl> wrote:
Właśnie Tusk powiedział, że nie jest możliwe jednoczesne obniżanie
stawek podatkowych i zwiększanie wydatków. Tak, jak bym słyszał kogoś z
SLD.
Oo! to tak samo jak PKP: Podwyższymy ceny biletów to zwiększą się
przychody.
Nie możemy obniżyć cen (do poziomu choć zbliżonego do konkurencji) bo
przychody spadną i będziemy mieć jeszcze większa stratę.
Szkoda, że chce zostać prezydentem, były takim dobrym dyrektorem PKP.

Data: 2009-05-22 13:20:36
Autor: skippy
[OT]Re: Nowa doktryna liberalów

Użytkownik <kl1@o2.pl>

+20gr

Data: 2009-05-22 11:56:16
Autor: skippy
Nowa doktryna liberalów
I jak po tym jutro pójdzie FW?

Data: 2009-05-22 10:06:01
Autor: kc
Nowa doktryna liberalów
skippy <man3@on.the.moon> napisał(a):
I jak po tym jutro pójdzie FW?

Porównaj dzisiaj FDX.F, ES.F z FW20, może już dziś idzie? To, o czym mówi się w sejmie, wydaje się, naprawdę nie jest bez wpływu na notowania.

kc

Data: 2009-05-22 12:08:27
Autor: skippy
Nowa doktryna liberalów

Użytkownik " kc" <kc59.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gv5te9$3i0$1inews.gazeta.pl...
[...]

FDX.F, ES,.F i to co sie u nas mówi w Sejmie?
Dzieki za info.

Pozdrawiam

Data: 2009-05-22 10:13:09
Autor: kc
Nowa doktryna liberalów
skippy <man3@on.the.moon> napisał(a):
FDX.F, ES,.F i to co sie u nas mówi w Sejmie?
Dzieki za info.

Nie porównałeś, a ja mówię o normalnej zwykle korelacji, której dzisiaj brak.

kc

Data: 2009-05-22 11:58:50
Autor: Madafaka
Nowa doktryna liberalów
I jak po tym jutro pójdzie FW?

Tego jednego jestem pewny na 100%. Zostanie na tym samym poziomie.

Data: 2009-05-22 12:05:47
Autor: skippy
Nowa doktryna liberalów

Użytkownik "Madafaka" <m@a.pl> napisał w wiadomości news:gv5sd1$prd$1srv.cyf-kr.edu.pl...
>I jak po tym jutro pójdzie FW?

Tego jednego jestem pewny na 100%. Zostanie na tym samym poziomie.

Z 16:20 do 16:30.
Tak.
:)

Data: 2009-05-22 14:41:30
Autor: maciej
Nowa doktryna liberalów
Jerzy Olszewski napisał:

Tusk powiedział [...]
Spotkał się z burzliwymi oklaskami swojej liberalnej partii

Nie kompromituj się używanie słów, których znaczenia nie znasz. Partia Tuska nie jest partią liberalną i nawet jak PiS powtórzy to kłamastwo jeszcze milion razy się nią od tego gadania nie stanie.

Data: 2009-05-22 14:46:02
Autor: Jerzy Olszewski
Nowa doktryna liberalów
maciej pisze:
Jerzy Olszewski napisał:

Tusk powiedział [...]
[...]

Też tak uważam. Tym niemniej zawsze jako liberałowie się reklamowali.
Na osobiste wycieczki nie odpowiem , bo i tak nie zrozumiesz.

Data: 2009-05-22 23:15:48
Autor: maciej
Nowa doktryna liberalów
Jerzy Olszewski napisał:

Też tak uważam.

To po choinkę pisać rzeczy oderwane od rzeczywistości?

Tym niemniej zawsze jako liberałowie się reklamowali.

E tam, reklama reklamą, fakty faktami.

Data: 2009-05-22 18:21:21
Autor: Anatol
Nowa doktryna liberalów

[...]

I faktycznie - w tym roku podatki spadły i zwiększenie wydatków nie jest możliwe. PiS odroczył wprowadzenie obniżek stawek PIT o 2 lata zapewne żeby dobić wydatki swojego rządu.

Anatol

Data: 2009-05-23 08:38:38
Autor: Ireneusz Wik
Nowa doktryna liberalów
I faktycznie - w tym roku podatki spadły i zwiększenie wydatków nie jest możliwe. PiS odroczył wprowadzenie obniżek stawek PIT o 2 lata zapewne żeby dobić wydatki swojego rządu.

Anatol

A jak odrzucisz ogolnoswiatowa sytuacje gospodarcza to co Ci wyjdzie?
Zdaje sie ze to ona ma decydujacy wplyw na gospodarke.

IWSP

Data: 2009-05-23 13:32:19
Autor: Anatol
Nowa doktryna liberalów

Użytkownik "Ireneusz Wik" <iwsp.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gv8cme$m9s$1inews.gazeta.pl...
[...]

Tak czy siak krótkoterminowo obniżka przyniesienie spadek wpływów, a dlugoterminowo nie da się niezbicie wykazać że ewentualne korzyści wynikają z reform z przed kilu lat i są one przypisywane jako zasługi kolejnych rządów.

PiS nie zdecydował się na wprowadzenie obniżek podatków w czasach prosperity gdy krzyści bylyby znacznie większe a proponuje wprowadzenia  tych obniżek w czasach głębokiego kryzysu i spadku dochodów budżetu - politycznie jest bardzo sprytne bo na obecny rząd spadnie cała odpowiedzialność za krótkoterminowe koszty (w tym przypadku kolejne cięcia w budżecie albo gwałtowny wzrost zadłużenia publicznego) ze skutkami wyborczymi, a kolejny rząd (w domyśle PiS) przejmie przypisze sobie wszystkie korzyści. Mało kto być drugim Balcerowiczem.

Anatol

Data: 2009-05-23 14:01:10
Autor: Jerzy Olszewski
Nowa doktryna liberalów
Anatol pisze:

[...]

Tak, czy siak założenie , że "obniżka stawek podatkowych paradoksalnie zwiększy wpływy budżetowe i uwolni krępowaną fiskalizmem energię społeczną" było przez ostatnie 20 lat niezmiennym aksjomatem prawdziwych i farbowanych liberałów w Polsce. Hasłem tym zdobywali kolejne pokolenia młodych ludzi.

Co więcej, ja , jako prawdziwy konserwatywny liberał , też tak uważam i w to wierzę. Mało tego nawet socjaliści , jak prof. Osiatyński to przyznają.

Zatem wczorajsze oświadczenie Tuska w sposób ostateczny i trudny do podważenia obnaża jego mydłkowatość, bezkształtność i bezideowość. Dla ludzi myślących było to zawsze jasne i widoczne. Jest to ambitny karierowicz, którego jedynym celem jest władza sama w sobie, a jedyną metodą schlebianie gustom aktualnej większości społeczeństwa.

Kto tego nie dostrzegł w jego zachowaniu pewnej nocy w 1992 roku, ten albo ma klapy na oczach, albo złą wolę.

Data: 2009-05-23 15:50:44
Autor: Anatol
Nowa doktryna liberalów

Użytkownik "Jerzy Olszewski" <jerzyo@it.com.pl> napisał w wiadomości news:gv8olr$q16$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

Obniżki podatków najlepiej wdrażać w czasach najlepszej koniunktury, a w tych zawsze rządziła lewica nastawiona przede wszystkim na maksymalną, centralną redystrybucję PKB. Drugim warunkiem jest posiadanie absolutnej większości parlamentarnej + poparcie prezydenta, a tej "farbowani liberaowie" nigdy nie mieli - obniżka PIT rządu Buzka została zawetowana przez Kwaśniewskiego (przszła natomiast obniżka CIT), a wprowadzenie liniowego PIT jest z góry skazane na weto obecnego prezydenta i poparcie weta przez lewicę (zarówno tę z SLD jak i z PiS).

Co więcej, ja , jako prawdziwy konserwatywny liberał , też tak uważam i w to wierzę. Mało tego nawet socjaliści , jak prof. Osiatyński to przyznają.

To tak jak wiara że niższe marże zwiększają dochody, tymczasem na wolnym rynku w czasach kryzysu banki zwiększają marże pomimo że to obniżka spowodowałaby lepszą pozycję wyjściową gdy już kryzys się skończy - niestety najpierw trzeba ten kryzys przetrwać.

Jest to ambitny karierowicz, którego jedynym celem jest władza sama w sobie, a jedyną metodą schlebianie gustom aktualnej większości społeczeństwa.

To jest truizm. Funkcjonowanie wspólnot społecznych zawsze było oparte na kłamstwie - kto się tym regułom nie podporządkuje zostanie wyeliminowany przez konkurencję która kłamie sprawniej, a dodatkowo będzie uznany za nieudacznika, miernotę czy nawet złego człowieka. Dotyczy to zarówno układów damsko-męskich, koleżeńskich, rodzinnych, biznesowym jak i politycznych - pracownik mówiący prawdę zwierzchnikom pierwszy wyleci z roboty, ateista który uczciwie powie prawdę o sobie będzie bardziej atakowany przez kościół niż ateista który udaje wiarę (czyli oszukuje), rodzice okłamują własne dzieci przy opisywaniu otaczającego świata, spółki które publikują naciągane prognozy będa miały wyższe ceny akcji i zdobędą więcej kapitału na inwestycje niż spółki które nie ukrywają żadnych złych informacji, itd.

Anatol

Data: 2009-05-22 19:57:42
Autor: olob kowalski
Nowa doktryna liberalów
Jerzy Olszewski <jerzyo@it.com.pl> napisał(a):
[...]

daj spokój ten kaczyński to też jakiś walnięty w garnek zmniejsz vat to wpływy do państwa spadną zwiększy się może? popyt ale skoro polska więcej importuje niż eksportuje to lwia część z obniżki vat trafi do producentów spoza polski, może tak pociągnie polska rok ale po roku to będzie taki syf że nic już nie pomoże,
powiem wam jedno daliście się nabrać w 1989r. i ja też :)
elektryk wyruchał siebie samego i resztę społeczeństwa :)

Data: 2009-05-23 10:18:29
Autor: Anatol
Nowa doktryna liberalów

Użytkownik "olob kowalski" <bolo1975.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gv703m$9a$1inews.gazeta.pl...

[...]

Zastanawiające że ten mechanizm nie został dostrzeżony 3 lata temu, gdy planowano deficyty budżetowe na poziomie 30 mld PLN.

daj spokój ten kaczyński to też jakiś walnięty w garnek zmniejsz vat to
wpływy do państwa spadną zwiększy się może?

W dłuższym horyzoncie obnika podatków powinna skutkować większymi wpływami, ale  na początku te wpływy spadną. Dlatego takie obniżki powinny być wprowadzane w czasie dobrej koniunktury. Najlepszy moment na takie posunięcia, czyli lata 2005-2007, został pod tym wzgledem zmarnowany. Teraz trzeba czekać na koniec kryzysu.

Anatol

Data: 2009-05-23 11:45:41
Autor: XXL
Nowa doktryna liberalów
Anatol <c355@usuntowp.pl> napisał(a): W dłuższym horyzoncie obniżka podatków powinna skutkować większymi wpływami, ale  na początku te wpływy spadną. Dlatego takie obniżki powinny być wprowadzane w czasie dobrej koniunktury. Najlepszy moment na takie posunięcia, czyli lata 2005-2007, został pod tym względem zmarnowany. Teraz trzeba czekać na koniec kryzysu.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

L.Balcerowicz w wywiadach sprzed dwóch lat nie zostawił suchej nitki na
rządzie J.Kaczyńskiego a ministra skarbu Jasińskiego nazwał "największym
szkodnikiem gospodarczym całego okresu transformacji".
Rzeczywiście w okresie największej prosperity (najwyższych z możliwych do
uzyskania wycen) została całkowicie zatrzymana prywatyzacja pod pretekstem
"ochrony majątku narodowego".

Data: 2009-05-23 19:12:20
Autor: olob kowalski
Nowa doktryna liberalów
> [...]

ale  na początku te wpływy spadną. Dlatego takie obniżki powinny być wprowadzane w czasie dobrej koniunktury. Najlepszy moment na takie posunięcia, czyli lata 2005-2007, został pod tym wzgledem zmarnowany.

i tu się mylisz to że była tzw. dobra koniunktura to fikcja ponieważ jak import jest większy od esportu a tak jest w polsce to znaczy że zapałka za 1 zł importowana jest opodoatkowana vatem np. 0,22zł i teraz najlepsze co z tego że ludzie zaczną na potęgę kupować zapałki urzędnik dostanie od państwa wypłatę w której będzie te 0,22zł z podatku vat ale ktoś za granicą dostanie 1 zł a więc prawie 5 razy więcej to powoduje że zawsze złotówki będą wypływać z polski stopniowo ale będą i tak było od 1989r. az w końcu ta przykładowa złotówka przez 20 lat spowodowała że z polskiego sytemu wypłynęło większość złotówek i tak staliśmy się bankrutami tak więc ruchy z podatkami wewnątrz polski nie doprowadzą do niczego jedyne wyjście to zacząć produkcję tak aby wyrównać eksport z importem a zaczniemy spłacać długi tylko wtedy kiedy eksport prekroczy import to jedyny sposób wyjścia z kryzysu

Data: 2009-05-24 10:39:59
Autor: Anatol
Nowa doktryna liberalów

Użytkownik "olob kowalski" <bolo1975.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gv9hqk$49n$1inews.gazeta.pl...

[...]

W 1990 mieliśmy nadwyżkę handlową ok. 4 mld USD i 6 mld rubli transferowych.

az w końcu ta
przykładowa złotówka przez 20 lat spowodowała że z polskiego sytemu
wypłynęło większość złotówek

Wszystkie złotówki zostają w kraju, przynajmniej dopóki nie zostaną jedną z
walut światowych.

i tak staliśmy się bankrutami tak więc ruchy z
podatkami wewnątrz polski nie doprowadzą do niczego

Zwiększają atrakcyjność inwestycjną Polski (w przypadku podatków
dochodowych - z jednej strony napływ nowych kapitałów, z drugiej redukcja
transferów zysków do państw o niższych podatkach) oraz zmniejszają
opłacalność szarej strefy (w Polsce ten efekt będzie większy niż np. w
Szwecji) - w dłuższym okresie powinno sie to przelożyć na wzrost przychodów
budżetowych.

jedyne wyjście to zacząć
produkcję tak aby wyrównać eksport z importem a zaczniemy spłacać długi
tylko wtedy kiedy eksport prekroczy import to jedyny sposób wyjścia z
kryzysu

Do bilansu płatniczego trzeba jeszcze wliczyć wpływy z turystyki, z
transferów od emigracji i inwestycji bezpośrednich. Nadmiar dewiz jaki
wystąpił po 1989 jest też zakumulowany w rezerwach dewizowych NBP - obecnie
ok. 64 mld USD.

Anatol

Data: 2009-05-24 10:01:32
Autor: Jeff
Nowa doktryna liberalów
Anatol <c355@usuntowp.pl> napisał(a):
Wszystkie złotówki zostają w kraju, przynajmniej dopóki nie zostaną jedną z
walut światowych.

o czym ty bredzisz? --

Data: 2009-05-24 12:11:22
Autor: Anatol
Nowa doktryna liberalów

Użytkownik " Jeff" <jef_f.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gvb5ts$lu9$1inews.gazeta.pl...
Anatol <c355@usuntowp.pl> napisał(a):

Wszystkie złotówki zostają w kraju, przynajmniej dopóki nie zostaną jedną z
walut światowych.

o czym ty bredzisz?

Że nie wywoziło się i nie będzie wywozić złotówek z kraju, dopóki złoty nie będzie walutą w której trzyma się rezery dewizowe i/lub nie rozlicza sie transakcji na rynkach zagranicznych.

Anatol

Data: 2009-05-24 10:47:56
Autor: Jeff
Nowa doktryna liberalów
[...]

ale bilans w zlotowkach masz ujemny i co z tego, ze zlotowek sie nie
tranferuje? Transferuje sie waluty wymienne.

Data: 2009-05-24 15:01:00
Autor: Anatol
Nowa doktryna liberalów

Użytkownik " Jeff" <jef_f.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gvb8ks$4ej$1inews.gazeta.pl...

[...]

Skoro rezerwy rosną to długoterminowy bilans jest dodatni.

i co z tego, ze zlotowek sie nie
tranferuje? Transferuje sie waluty wymienne.

Wytransferowuje się waluty wymienne które najpierw musiał przywieźć ktoś inny i wymienić na złotówki, a różnica między tymi transferami powiększa rezerwy dewizowe NBP, z ok. 1 mld USD w 1989 do 64 mld USD obecnie - co w tym złego ?

Anatol

Data: 2009-05-24 14:28:59
Autor: Jeff
Nowa doktryna liberalów
> [...]

Wytransferowuje się waluty wymienne które najpierw musiał przywieźć ktoś inny i wymienić na złotówki, a różnica między tymi transferami powiększa rezerwy dewizowe NBP, z ok. 1 mld USD w 1989 do 64 mld USD obecnie - co w tym złego ?

hmmm......wklejam Ci trzy linki i warto sie nad tymi informacjami zastanowic
i wyciagnac WLASCIWE wnioski:

* rok 1998

http://www.wprost.pl/ar/6181/Skarb-panstwa/

* Polska musi oddać 63,9 mld euro długu - sytuacja aktualna:

http://finanse.wnp.pl/polska-musi-oddac-63-9-mld-euro-dlugu,80525_1_0_0.html

* Propozycja nie do odrzucenia czy przylozenie pierwszego noza do gardla?

http://tinyurl.com/qtq2yg

ps. Sprwadz sobie jak wygladal deficyt w bilansie platniczym na koniec 2008 r.- to juz tak, przy okazji.

Data: 2009-05-24 16:56:35
Autor: Anatol
Nowa doktryna liberalów

Użytkownik " Jeff" <jef_f.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gvbljb$rjb$1inews.gazeta.pl...

[...]

Polska musi oddać jedynie to co pożyczyła lub gwarantowała jako Skarb Państwa i samorządy, a tutaj w zakresie długu nominowanego w walutach całość jest zabepieczona w rezerwach dewizowych. Reszta długu to jest zmartwienie inwestorów i banków zagranicznych, które finansowały inwestycje na własne, a nie państwa polskiego ryzyko.

Anatol

Data: 2009-05-23 22:24:20
Autor: sys29
Nowa doktryna liberalów

W dłuższym horyzoncie obnika podatków powinna skutkować większymi
wpływami,
ale  na początku te wpływy spadną. Dlatego takie obniżki powinny być wprowadzane w czasie dobrej koniunktury.
 ??????????????????????????!!!!!!!!!!!!!

Dobry czas na obniżanie podatków jest ZAWSZE !
Byłoby cudownie, gdyby zmniejszyły się wpływy do budżetu.
Im mniej kasy w korycie tym więcej u obywateli.

pozdr.
sys29

Data: 2009-05-23 22:48:36
Autor: olob kowalski
Nowa doktryna liberalów
sys29  <sys29.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):

> [...]

Byłoby cudownie, gdyby zmniejszyły się wpływy do budżetu.
Im mniej kasy w korycie tym więcej u obywateli.

jasny gwint właśnie tacy są typowi polacy jak mniej kasy w budżecie to więcej w kieszeni obywatela, gdzieś ty to wymyślił jak idziesz do sklepu i kupujesz towar z importu to podatki idą do budżetu a reszta idzie do wytwórcy, dostawców itd. itd. ta reszta to przeważnie 80% wartości towaru to teraz sobie wyobraź że pieniądze w państwie dystrybuuje rząd po przez wypłaty dla urzędników oraz zamówienia dokonywane przez urzędy jeżeli jesteś fryzjerem to twój klient urzędnik lub ktoś prywatny ma  dla ciebie pieniadze za usługę bo wcześniej musiał je dostać z tych dwóch źródeł, no trzecie jest wtedy kiedy wykonujesz usługę lub sprzedajesz towar w eksporcie wtedy pieniądze są spoza polski ale tego akurat polsce nigdy nie udało się zbilansować z importem co znaczy że jesteśmy nieudacznikami którzy nie potrafią być samowystarczalni, teraz jak ty jako fryzjer dostaniesz kasę za usługę i pójdziesz do sklepu kupić buty z importu to 20% ceny trafia spowrotem do budżetu a 80% dostaję wytwórca, pośrednik itd. spoza polski, jak takich operacji wykonanych zostanie miliardy to 80% z tych kwot miliardowych wypływa z polski tak więc przy kolejnym płaceniu za twoją usługę fryzjera twój kient ma z budżetu znacznie mniej pieniędzy ponieważ 80% z nich wypłynęło z polski i tak dochodzimy do tego że kraj zaczyna się sprzedawać jak dziwka wyprzedaje banki, stocznie,huty, telekomunikacje, energetyke, giełdę, emituje papiery, obligacje itd. i nagle wszystko do sprzedania się kończy i jest bankrut, kolejny rozbiór kraju :)
jak zdobyć przewagę i kontrolę nad państwem proste zdobyć jego pieniądze wyssać je po przez eksport towarów i usług do tego państwa

Data: 2009-05-24 10:47:03
Autor: maciej
Nowa doktryna liberalów
olob kowalski napisał:

[...]

Może w przerwach między lekcjami zamiast pisać na grupy dystkusyjne pouczyłbyś się zasad pisowni w stylu wielkie litery, kropki, przecinki, zdania proste i złożone...analfabeto.

Data: 2009-05-24 09:14:26
Autor: olob kowalski
Nowa doktryna liberalów
maciej <f_r_e_n_z_@_o_2_._p_l> napisał(a):
olob kowalski napisał:

> [...]

Może w przerwach między lekcjami zamiast pisać na grupy dystkusyjne pouczyłbyś się zasad pisowni w stylu wielkie litery, kropki, przecinki, zdania proste i złożone...analfabeto.
aaaaaaaaaaaaaaahahahahahahaha analfabeto? wolę być analfabetą niż pustakiem bez argumentów, ciemnym burakiem który nie ma własnego zdania tylko ujada że nie podoba mu się wielka litera, kropka czy przecinek to obraz typowego polak ciemnego, dbającego o wygląd zwenetrzny włażącego w dupę innym nie podejmującego trudnych tematów, krytykowaniu innych za plecami kiedy nic go nie kosztuje, dbający o ładną pisownię, humanista,
na maturze z polskiego miałem słabe trzy tak więc wybacz ale sram na to bo liczą się tylko argumenty nie liczy się opakowanie ale zawartość opakowania choć dla ciebie jest ważne opakowanie ale to typowe dla ciemnego ludu

Data: 2009-05-24 09:46:28
Autor: Jeff
Nowa doktryna liberalów
olob kowalski <bolo1975.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
[...]

dobrze napisales i dlatego Cie zaatakowal. W sieci prawie na wszystkich
polskich grupach internetowych kiedy pojawi sie ktos co pisze prawde na
jakikolwiek temat, a juz szczegolnie polityczno-ekonomiczny, jest w ten sposob
dyskredytowany, aby zamknac mu usta.  Nie sadze, ze wielu z nich to tylko zle wychowana gowiarzeria lub trolle.
Daj mu PLONK i nie dyskutuj z chamem.

Nie zwracaj na nich uwagi. Grupy cztaja takze ludzie, ktorzy widza i rozumieja
o co autorom tych agresywnych atakow chodzi. --

Data: 2009-05-24 12:12:23
Autor: maciej
Nowa doktryna liberalów
dobrze napisales

ROTFL, kolejny nieuk do pary się znalazł.
Chętnie bym przeczytał co ten gamoń chciałby uzewnętrznić, tyle, że nie znam bełkotu jakim się posługuje. Nie sądzę również, żeby osioł, który nie nauczył się budować zdań w języku ojczystym był w stanie wymyśleć cokolwiek sensownego.

Data: 2009-05-24 10:28:20
Autor: Jeff
Nowa doktryna liberalów
maciej <f_r_e_n_z_@_o_2_._p_l> napisał(a):
> [...]

Chętnie bym przeczytał co ten gamoń chciałby uzewnętrznić, tyle, że nie znam bełkotu jakim się posługuje. Nie sądzę również, żeby osioł, który nie nauczył się budować zdań w języku ojczystym był w stanie wymyśleć cokolwiek sensownego.

zrozum prostaku i kmiocie, ze grupy dyskusyjne sa miejscem gdzie ludzie
dorosli wymieniaja poglady. Jesli ci sie chamie czyjes poglady nie podobaja ,
to uzywaj w dyskusji argumentow merytorycznych, a nie zachowuj sie jak menel -
bo tu nie budka z piwem.
Anatol ktory wypisuje czesto piramidalne brednie (mialem juz z nim np.
dyskusje o autostradach, gdzie w ogole nie potrafil przyjac do wiadomosci ewidentych faktow), nigdy jednak nie opluwa adwersarza, bo czlowiek ma jakas
klase.

Plonk waring !

Data: 2009-05-24 12:29:47
Autor: marfi
Nowa doktryna liberalów
Użytkownik " Jeff" <jef_f.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gvb7g4$sjs$1inews.gazeta.pl...
maciej <f_r_e_n_z_@_o_2_._p_l> napisał(a):

> [...]

to uzywaj w dyskusji argumentow merytorycznych, a nie zachowuj sie jak menel -

marfi

Data: 2009-05-24 14:38:47
Autor: viper
Nowa doktryna liberalów

Plonk waring !

Facet, ty naprawdę mieszkasz w Kanadzie?... myślałem że to literówka, ale to już kolejny raz... nie "waring", tylko "warning", ty nasz intelektualisto grupowy...

Data: 2009-05-24 17:12:27
Autor: XXL
Nowa doktryna liberalów
viper <viper2WYTNIJTO@op.pl> napisał(a): Facet, ty naprawdę mieszkasz w Kanadzie?... myślałem że to literówka, ale to już kolejny raz... nie "waring", tylko "warning", ty nasz intelektualisto grupowy...
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Dla mnie największym hitem podanym przez Jeffa/Karola było wklejenie linka
zawierającego wywiad z A.Gwiazdą.
Treść wywiadu pokazuje smutną prawdę, że dla takich zasłużonych dla
Solidarności osób jak Andrzej Gwiazda czy Anna Walentynowicz czas zatrzymał
się w 1980r. czyli w głębokim PRL-u.
Osobnik Jeff reprezentuje recydywę Samoobrony i PRL-u czyli ekonomii
księżycowej z lat komuny.

Data: 2009-05-24 20:07:57
Autor: skippy
Nowa doktryna liberalów

Użytkownik " Jeff"

zrozum prostaku i kmiocie... ci sie chamie czyjes poglady nie podobaja...nie zachowuj sie jak menel - bo tu nie budka z piwem.

Sam sobie przeczysz niestety.

Data: 2009-05-24 17:36:56
Autor: olob kowalski
Nowa doktryna liberalów
maciej <f_r_e_n_z_@_o_2_._p_l> napisał(a):
> [...]

bełkotu jakim się posługuje. Nie sądzę również, żeby osioł, który nie nauczył się budować zdań w języku ojczystym był w stanie wymyśleć
fajny burek jesteś im więcej rozumie tym bardziej szczeka :) ale mi o to chodzi żebyś się wyszczekał burku :) problem polega na tym że ja sprawiam wrażenie że nie umiem poprawnie pisać a ciebie wkurza to że nagle jakiś nieuk jak ja :) potrafi zastrzelić ciebie argumentem tak że gęba ci opada ni nie potrafisz z siebie argumentu wydusić
wiesz jak mi się to cholernie podoba jak jakiegoś sztucznointeligentnego burka doprowadzam do momentu w którym brak mu jakiegokolwiek argumentu i zaczyna czepiać się o literki, ortografię, interpunkcję a może o to że ma nie taką grzywkę, spodnie, sweterek itd.
wyuczyłeś się masz tytuły i potrafisz tylko powtarzać to co usłyszałeś, nic od siebie czyli że nie myślisz jesteś taką nagrywarko-odtwarzaczem jak się uczyłeś to nagrywałeś a teraz odtwarzasz a ja wyłaczyłem ci wtyczkę i przestałeś działać bo mysleć nie potrafisz
śmieszny jesteś ale i tacy są na świecie potrzebni choć nie powiem żal mi ciebie
pozdrawiam i daj głos burek

Data: 2009-05-24 20:57:04
Autor: sys29
Nowa doktryna liberalów
[...]

Szanowny Kolego !
Twoja odpowiedź jest trochę nie na temat. Zgoda, że niekorzystny
bilans handlowy może skutkować w długim terminie negatywnymi
konsekwencjami, ale przecież jego złe skutki wystąpią niezależnie od
tego, czy podatki w kraju są wysokie, czy niskie. IMHO wysokie podatki
tylko pogarszają sytuację.  Poprzez powiększenie np. kosztów pracy,
czynią lokalną gospodarkę mniej konkurencyjną, wpływając negatywnie
także na bilans handlowy. Zdecydowana większość środków, którymi dysponuje rząd, to pieniądze
zrabowane obywatelom, więc im mniej forsy trafi do koryta, tym więcej
zostanie nam &#8211; konsumentom. Dla mnie to oczywiste.  Podany przez Ciebie przykład urzędnika, jako istotnego ogniwa obrotu
gospodarczego jest wg mnie ( prawdziwego liberała ) zupełnie chybiony.
Urzędnicy ( IMHO w zdecydowanej większości kompletnie niepotrzebni ) otrzymują pensje z budżetu za wykonywanie pracy zbędnej lub szkodliwej,
czyli za nic. Bandyta, który wymusza haracze, też dostaje forsę za darmo,
ale przynajmniej można go za to ścigać. Pieniądze dla urzędników są nam rabowane w tzw. &#8222;majestacie prawa&#8221;.

pozrd.
sys29

Data: 2009-05-24 22:27:39
Autor: olob kowalski
Nowa doktryna liberalów
 sys29 <sys29.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
olob kowalski <bolo1975.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a): > jasny gwint właśnie tacy są typowi polacy jak mniej kasy w budżecie to > więcej w kieszeni obywatela, gdzieś ty to wymyślił jak idziesz do sklepu
> [...]
konsekwencjami, ale przecież jego złe skutki wystąpią niezależnie od
tego, czy podatki w kraju są wysokie, czy niskie.

i tu się mylisz bo jak podatki są wysokie a bilans eksportu przewyższa import to nie ma mozliwości aby był to powód do tego że państwo jest na minusie że będzie miało tylko długi. To że wyższy eksport nad importem jest też bzdurą to się o tym przekonują takie państwa jak japonia chiny itd. po prostu ci co od nich importowali dawali im tylko papierki z cyferkami czyli pieniadze bez pokrycia tak jak chńczykom amerykanie swoje dolary :)
tak więc ci co eksportowali dużo mają kryzys bo ci co importowali nie mają za co kupić to znaczy mają ale ich papierków z cyferkami eksporterzy przestaja chcieć i zaczynamy wracać do podstaw czyli jak zrobić aby mieć zaufanie do pieniądza jak zrobić aby urzeczywistnić wartość pieniądza no trzeba go odnieść do pewnej skali kiedyś to było złoto potem cwaniaczki zobaczyli że złoto to ograniczona ilość i zaczęły się majstrowania w systemie który upadał i tak doszliśmy do jego definitywnego końca :)
choć ludzkość umie powtarzać te same błedy

IMHO wysokie podatki
tylko pogarszają sytuację.  Poprzez powiększenie np. kosztów pracy,
czynią lokalną gospodarkę mniej konkurencyjną, wpływając negatywnie
także na bilans handlowy.

czyli wracamy do tego że państwo jest nie potrzebne bo skoro aparat państwowy to bezwartościowe pasożyty które podwyższają koszty pracy to ich likwidacja spowoduje obniżenie kosztów :) tylko że pieniadze może emitować państwo a państwo to aparat państwowy taki sutener który trzyma w ryzach swoje dziwki zresztą państwo jest właścicielem pieniędzy a ty jesteś tylko ich chwilowym posiadaczem czy ci się to podoba czy nie :)

Zdecydowana większość środków, którymi dysponuje rząd, to pieniądze
zrabowane obywatelom, więc im mniej forsy trafi do koryta, tym więcej
zostanie nam &#8211; konsumentom. Dla mnie to oczywiste.

problem w tym że gdyby nie to że tzw. państwo dogaduje się z innymi państwami na przykład o dostawę ropy lub gazu mając cały czas ujemny bilans co jest rzeczą normalną to twoje pieniadze nie chciałby ani ruski ani niemiec ani nikt mógłbyś je sobie wsadzić w pupkę :)
tak więc za twoimi plecami jedzie władza do ruskich włazi im w dupę aby jeszcze przez rok dostarczali polsce paliwo i ropę a my nie mając nic w zamian zadłużamy się u nich :) czy tego chcesz czy nie władza sprzedaje ciebie jak dziwkę :)
czasem zastanawiam się czy ruscy, niemcy i ci wszyscy u których mamy długi są na tyle głupi lub naiwni że nadal pożyczają nam pieniadze że handlują z nami ja z takim partnerem biznesowym który jest wiecznie zadłuzony nie handlowałbym nigdy więcej z takim który nie ma żadnych perspektyw, strata czasu  no chyba że nasza władza zastawiła również ludzi czyli obywateli jako przyszłych murzynów dla naszych wierzycieli :)

[...]

policjant to urzędnik, wójt, prezydent premier poseł senator itd itd. czy udało ci się kiedykolwiek gadaniem lub wydawaniem decyzji coś zbudować spróbój kiedyś wydać decyzję aby góra piachu przeniosła się w inne miejsce :) albo żeby łopata wykopała sama dół :) ustal prawo aby to wykonała łopata tak wię sam widzisz że gadaniem jeszcze nikt nic nie wykonała ale żre, sra, pierdzi, mlaska mimo że nie wkłada w wytworzenie tej żartej żywności żadnej pracy (tylko gada)
pieniądze tobie zrabowane one nigdy nie będą twoje czy tego chcesz czy nie i lepiej się do tego przyzwyczaj :) dziś masz 100 zł jutro jedna decyzja władzy i masz 1zł (denominacja) dziś masz 100 akcji warte 1000zł jutro 100 akcji warte tyle co makulatura :) to nie są twoje nie ty ustalasz reguły tej zabawy ale ktoś za ciebie ktoś kogo wybierasz ktoś na kogo liczysz że zrobi coś za ciebie kiedy wybierasz kandydata :) i on zrobi dokopie ci wyższy podatek już od nowego półrocza hahahahahaha
ale niestety czy ci się to podoba czy nie w państwie tak jak opisałemsą dystrybuowane pieniądze a ty jesteś tylko jedną z wielu dziwek sutenera zwanego państwo :)

pozdrawiam i życze dobrego samopoczucia :)

pozrd.
sys29

Data: 2009-05-25 06:59:56
Autor: sys29
Nowa doktryna liberalów

[...]

Pozwól, że pozostanę przy swoim błędnym poglądzie, że dodatni bilans handlowy jest lepszy od ujemnego.:-)
Chiny rzeczywiście mają pewien problem z wielkością
swoich aktywów dolarowych, ale obecnie dolar nie
zasługuje jeszcze na miano papierka z cyferkami
( pomimo, że kilkadziesiąt lat temu został pozbawiony
oparcia w kruszcach ).

[...]

???????????
Jak już wspomniałem, jestem liberałem, więc myślę
mniej więcej tak :
http://pl.wikipedia.org/wiki/Liberalizm
http://pl.wikipedia.org/wiki/Leseferyzm
http://pl.wikipedia.org/wiki/Pa%C5%84stwo_minimalne

[...]

Wybacz, ale ostatni fragment Twojej wypowiedzi jest
dla mnie niezrozumiały. Prosiłbym o precyzyjniejsze
formułowanie myśli. Polecam Ci stronę p. Roberta Gwiazdowskiego. Tu jest link do jednego z ostatnich wpisów :
http://www.blog.gwiazdowski.pl/index.php?subcontent=1&id=635

pozdrawiam i życze dobrego samopoczucia :)

Dziękuję, wzajemnie ...
pozdr.
sys29

Data: 2009-05-25 10:09:20
Autor: olob kowalski
Nowa doktryna liberalów
> [...]
> Pozwól, że pozostanę przy swoim błędnym poglądzie, że dodatni bilans handlowy jest lepszy od ujemnego.:-)

twój wybór

Chiny rzeczywiście mają pewien problem z wielkością
swoich aktywów dolarowych, ale obecnie dolar nie
zasługuje jeszcze na miano papierka z cyferkami

a dlaczego nie zasługuje na papierek z cyferkami co jest wyznacznikiem jego siły? w którym momencie będzie tylko papierkiem? problem w tym że po odejściu od parytetu złota nie ma odniesienia do jakiejkolwiek skali jeżeli chodzi o wartość pieniądza

> [...]

> ich chwilowym posiadaczem czy ci się to podoba czy nie :)
> ???????????
Jak już wspomniałem, jestem liberałem, więc myślę

a liczyłem że tak coś od siebie a nie tylko wielkie słówka zasłyszane tu i tam

> [...]

Wybacz, ale ostatni fragment Twojej wypowiedzi jest
dla mnie niezrozumiały. Prosiłbym o precyzyjniejsze

władza, państwowość to choroba ludzkości tak jak każdy z nas urodził się goły tak urodził się bez prawa do rządzenia drugim człowiekiem i dlatego żadna władza nie zrobi niczego dla ciebie i takich jak ty będzie wchodzić ci w tyłek mamiąc ciebie ogólnikami ale w nagrodę za wybór jej dociśnie ci łeb do ziemi
czy ci się to podoba czy nie jesteśmy na ziemi przejściowo nic z tego co widzisz przez całe swoje życie i co masz nigdzie nie zabierzesz ty odejdziesz wyciągniesz kopyta twój tzw majątek zostanie, tylko że jedno co będzie ciebie przerażać przed śmiercią to myśl jak bardzo musiałeś się sprzedawać, udawać że nie widzisz syfu, oszukiwać innych, kupować innych lojalność wtedy zdasz sobie sprawę że cała ta gonitwa o majątek wygodne życie była bez sensu bo nic ze sobą nie zabierzesz :)
zrozumiałeś?

Data: 2009-05-25 12:13:04
Autor: sys29
Nowa doktryna liberalów
[...]

... dlatego, że ciągle jeszcze za dolara można kupić
konkretne dobra materialne. Zgadzam się jednak
z intencją Twojej wypowiedzi, że dolar, jako pieniądz
fiducjarny może zostać kiedyś sprowadzony do wartości śmiecia.

a liczyłem że tak coś od siebie a nie tylko wielkie słówka zasłyszane tu i tam

Hm ... widzę, że aż Cię korci, aby sobie ze mnie zakpić.
Odpowiem tak : w życiu &#8222;zasłyszałem&#8221; różne rzeczy.
Najwięcej w całym procesie edukacji : z fizyki, chemii,
matematyki, biologii, historii itd. Następnie przez całe
dorosłe życie starałem się ( w naturalnym dążeniu do
stworzenia sobie prawdziwego obrazu świata ) &#8222;zasłyszeć&#8221; jeszcze więcej. Do dziś wszystko to składa się na zasób
mojej skromnej wiedzy. Nie rozumiem, dlaczego byłbyś bardziej usatysfakcjonowany,
gdybym o zasadach liberalnych poglądów pisał tu swoimi
słowami. Przecież w podanych przeze mnie linkach jest wszystko,
co najważniejsze. No, może dodam tylko, że z różnych aspektów
wolności za najważniejszą uważam &#8222;wolność ekonomiczną&#8221;
obywateli, a &#8222;wolność polityczną&#8221; za najmniej istotną
( bo nie lubię demokracji ).

[...]

Nie spodziewałem się, że sens Twojej wypowiedzi dotyka &#8222;życia pozagrobowego&#8221;. W tej kwestii mój pogląd jest następujący : jeśli Pan Bóg istnieje, to na pewno jest liberałem, a jeśli w środę wygra
Barcelona, to Pan Bóg jest także Katalończykiem.

pozdr.
sys29

Data: 2009-05-25 20:56:36
Autor: olob kowalski
Nowa doktryna liberalów
 sys29 <sys29.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
olob kowalski <bolo1975.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a): > a dlaczego nie zasługuje na papierek z cyferkami co jest wyznacznikiem jego > siły? w którym momencie będzie tylko papierkiem? problem w tym że po > odejściu od parytetu złota nie ma odniesienia do jakiejkolwiek skali jeżeli > chodzi o wartość pieniądza

... dlatego, że ciągle jeszcze za dolara można kupić
konkretne dobra materialne.

to że coś można za dolary kupić nie świadczy o jego sile jako pieniądzu, to tylko przyzwyczajenie a może strach ludzi na całym  świecie co będzie jak dolara wyrzuci się na śmietnik ale zobaczysz że za rok może dwa ktoś myślę że chiny oraz eksporterzy ropy naftowej powiedzą sprawdzamy dla usa i dolar pójdzie na śmietnik

Zgadzam się jednak
z intencją Twojej wypowiedzi, że dolar, jako pieniądz
fiducjarny
a to słówko to po jakiemu? bo nie rozumiem zresztą nie licz na to że jak używasz wyszukane słówka to sprawiasz wrażenie światowca gościa z wyższych sfer :)

> [...]

Nie spodziewałem się, że sens Twojej wypowiedzi dotyka &#8222;życia pozagrobowego&#8221;. W tej kwestii mój pogląd jest następujący : jeśli Pan Bóg istnieje, to na pewno jest liberałem,
raczej realistą i logikiem nie przyzwyczajenia, wyszukane słówka, humanizm ale odniesienie do skali, wartości czyli liczby liczby i jeszcze raz liczby

a jeśli w środę wygra
Barcelona, to Pan Bóg jest także Katalończykiem.

bóg pewnie sra i na jednych i na drugich ciemnym ludziom trzeba chleba i igrzysk jak w rzymie a piłka to takie objazdowe koloseum no może nieco bardziej humanitarne poza tym piłka to oszustwo skoro sędziego decyzje są niepodważalne mimo jego błędów. nie jest też problemem przekupić zawodników do słabszej gry itd. myślę że bóg woli bardziej logiczne i uczciwe o jasnych zasadach gry choćby takie jak szachy
pozdrawiam

pozdr.
sys29

Data: 2009-05-25 21:38:45
Autor: sys29
Nowa doktryna liberalów
> fiducjarny a to słówko to po jakiemu? bo nie rozumiem zresztą nie licz na to że jak używasz wyszukane słówka to sprawiasz wrażenie światowca gościa z wyższych sfer :)

????????????????
Po takim wpisie nie chcę już z Tobą rozmawiać.
Nie odpowiadaj więcej na moje posty.

pozdr.
sys29

P.S.
To nie jest wyszukane słówko :

http://pl.wikipedia.org/wiki/Pieni%C4%85dz_fiducjarny

Data: 2009-05-25 22:08:21
Autor: Jeff
Nowa doktryna liberalów
> [...]

a to słówko to po jakiemu? bo nie rozumiem zresztą nie licz na to że jak używasz wyszukane słówka to sprawiasz wrażenie światowca gościa z wyższych sfer :)

mysle, ze sys29 w sumie glupio nie pisze i da sie z nim dyskutowac:)

Mimo calego szacunku do sposobu Twojego orginalnego, b. ciekwwego sposobu
rozumowania, osobiscie uwazam ze w dzisiejszych czasach niektore terminy
ekonomiczne warto znac, po prostu dlatego, aby moc sie pozrozumiec np. z
sys29. To jak znajomosc jezyka obcego.Warto znac jezyki.

O pieniadzu fiducjarnym w kapitalny sposob pisze na swoim blogu p. Cybulski.

Blog polecam (masa ciekawych materialow i dyskusji o charakterze ekonomicznym
rowniez pod artykulami), szczegolnie dlatego,  ze autor bloga udawadnia
teoretycznie i potwierdza swoim wlasnym sukcesem(chyba to milioner), ze do
bogactwa powinno sie dochodzic ciezka praca (taki byl zreszta zamysl
pierwszych liberalow), a nie spekulacjami na gieldach (tak jak robia to tzw.
neoliberalowie) lub kradzieza pierwszego miliona - jak twierdzili
*zreformowani* komunisci:)
 O ile sobie przypominam, to chyba Ty w jednym z postow udawadniales, ze
powinno sie zdobywac kapital poprzez wlasna prace?

serdecznie polecam ten link osobom, ktore chca naprawde zrobic cos ciekawego i
przy tym  dobrze zarobic:

http://tinyurl.com/q8as3p

Data: 2009-05-25 22:21:31
Autor: Jeff
Nowa doktryna liberalów
 a nie spekulacjami na gieldach (tak jak robia to tzw.
neoliberalowie) lub kradzieza pierwszego miliona - jak twierdzili
*zreformowani* komunisci:)

odnosnie tego co powyzej napisalem, dzisiaj coraz wyrazniej widac, ze taka to
wlasnie doktryna neoliberalna (bogacenie sie za wszelka cene w sposob
spekulacyjny, czesto zlodziejski, a nie przez wytwarzanie kapitalu) jest
powodem zapasci na rynku amerykanskim i w konsekwencji na rynkach swiatowych.

Popularyzowanie hasla : pierwszy milion trzeba ukrasc, spowodowalo
zniechecenie sie poskomunistycznych spoleczenstw, do ideii liberalnych i
wolnorynkowych.

A w Polsce nadal sa ludzie ktorzy tesknia za powrotem systemu ktory obalono.

Data: 2009-05-26 08:21:34
Autor: olob kowalski
Nowa doktryna liberalów
 Jeff <jef_f.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
olob kowalski <bolo1975.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a): >  sys29 <sys29.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a): > > Zgadzam się jednak
> [...]

powinno sie zdobywac kapital poprzez wlasna prace?

serdecznie polecam ten link osobom, ktore chca naprawde zrobic cos

dawno temu albo i nie tak dawno tacy którzy w polityce i handlu uważali że należy być światowcem używać obcych języków itd. doprowadzili do rozbiorów polski zapomniałeś z historii
poza tym nauka języków obcych to bzdura no chyba że swoje dzieci chcesz nauczyć języków obcych i wypchnąć z polski po to aby nie widziały do jakiego syfu przyczyniła się twoja tzw. praca z takimi światowcami spotykam się codziennie :) a może chcesz ze swoich dzieci zrobić towar eksportowy takich murzynów do roboty ty będzesz żył na kredyt w polsce a one będą tyrać za granicą a ty będziesz czekać aż zaczną się transfery obcej waluty do polski

Data: 2009-05-25 14:37:03
Autor: marfi
Nowa doktryna liberalów
Użytkownik "olob kowalski" <bolo1975.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gvdqof$k9k$1inews.gazeta.pl...
[...]

  Bolek, byłbys bardziej wiarygodzny gdybyś przedstawił swój akt zgonu jako dowód tego, że faktycznie byłeś przerażony.
  Natomiast swoje przemyślenia dotyczące zmarnowanego życia w którym musiałeś się sprzedawać, udawać, oszukiwać, kupowac lojalność innych itd. powinieneś zamieszczać jednak na innej grupie niż pl.biznes.wgpw.
Amen.

--
marfi

Data: 2009-05-25 21:10:06
Autor: olob kowalski
Nowa doktryna liberalów
marfi <marfi @bb.onet.pl> napisał(a):
> [...]
jako
dowód tego, że faktycznie byłeś przerażony.
poczekaj spokojnie śmieje się ten kto się śmieje ostatni :)
w życiu spotkałęm wielu urzędasów takich którzy z lojalności a raczej ze strachu przed utratą pracy tuszowali ustawiane przetargi na polecenie swoich przełożonych :), kiedyś byłęm w regionalnej izbie obrachunkowej i tam są dopiero niewolnicy i murzyny z klapami na oczach :) zadłużenie samorządów przekracza 60% budżetu a oni udają że nie ma problemu że nic nie trzeba robić i tak od dyrektora do szeregowego pracownika :)
a co w budownictwie? niby mamy prawo budowlane które jest tak skonstruowane że coś co jest niezgodne z warunkami technicznymi nie może zostać zbudowane to zobacz sobie na słupy oświetleniowe na środku chodnika czy ścieżki rowerowej :), ścieżki rowerowe które są dwukierunkowe przy szerokości jak dla jednokierunkowej podobno wszyscy z uprawnieniami ze studiami szkołami tytułami :), wystarczy tylko się rozejrzeć tylko trzeba nie być ślepce albo raczej lojalnym burakiem który za parę złotych wykonuje lojalnie głupie polecenia przełozonych :) czy to nie dziwkarstwo przypomnij sobie ile razy w życiu gdzieś przy grillu ciągnąłęś łacha ze swojego szefa a na drugi dzień posłusznie i lojalnie wykonywałeś jego głupie polecenia :)
to wyobraź sobie skoro rozumiesz że te polecenia które wykonujesz są bez sensu ale je wykonujesz i tak robi 99% społeczeństwa to dokąd takie społeczeństwo zmierza?
dokąd taka giełda zmierza, dokąd takie finanse państwa zmierzają,
za jakisz czas obudzisz się z ręką w nocniku kolego i wtedy się pośmiejemy :)