Nowa droga, a wartość gruntów.

Data: 2009-07-03 15:10:46
Autor: Miecio
Nowa droga, a wartość gruntów.
Witam,

W ostatni weekend odwiedziłem starego znajomego z którym kiedyś pracowałem.

Ale do rzeczy. Znajomy w 2001r kupił działkę rekreacyjną (taki był plan zagospodarowania). Dostał pozwolenie na budowę domku drewnianego (z bali). Za działkę zapłacił masę kasy (na kredyt który będzie jeszcze bardzo długo spłacał). trzy lata temu okazało się, że w jego sąsiedztwie (200m) na planach naglę wyrosła droga ekspresowa. W tym roku rozpoczęto przygotowania pod budowę. Jako, że znajomemu bardzo przeszkadza rumor pracujących maszyn postanowił sprzedać nieruchomość i wyprowadzić się.

I tu pojawia się problem. Pośrednicy nieruchomości wyceniają jego działkę z domem (z ekspresówką w sąsiedztwie) na kwotę ok 85% wartości samej działki (85% kwoty którą zapłacił za działkę). Pośrednicy twierdzą, że z racji sąsiedztwa tak ruchliwej drogi trudno mówić o działce rekreacyjnej.

Zaciekawiła mnie ta sprawa i w związku z tym mam pytanie. Czy jest sens walczyć o odszkodowanie za znaczny spadek cen nieruchomości po budowie drogi? Jeśli tak to jak to rozegrać?

Nowa droga, a wartość gruntów.