Nowa grafika - nowy procesor?

Data: 2012-08-26 21:03:19
Autor: mi.mo
Nowa grafika - nowy procesor?
Dobry wieczór.
Planuję wymienić GF 260GTX na coś nowszego, prawdopodobnie będzie to Asus 560GTX OC. Czy wskazana byłaby również wymiana procesora? Mam obecnie Phenoma II X2 550 (3.1GHz) i na FX'a nie da się go wymienić więc w grę wchodziłby jakiś szybszy X4.
Mirek.

Data: 2012-08-26 21:37:48
Autor: maX
Nowa grafika - nowy procesor?

Użytkownik "mi.mo" <mironer2@wytnij.op.pl> napisał w wiadomości news:k1drtp$p5m$1news.task.gda.pl...
Dobry wieczór.
Planuję wymienić GF 260GTX na coś nowszego, prawdopodobnie będzie to Asus 560GTX OC. Czy wskazana byłaby również wymiana procesora? Mam obecnie Phenoma II X2 550 (3.1GHz)

Zależy w co grasz. Wciąż wiele gier wykorzystuje najwyżej 2 rdzenie (choćby Starcraft 2, Skyrim). A i te które potrafią wykorzystać 3-4 rdzenie to głównie w multi; w singlu mają wystarczająca wydajność na dwóch rdzeniach.

więc w grę wchodziłby jakiś szybszy X4.

Albo X6.
Zacznij od próby odblokowania rdzeni w aktualnym X2. Przynajmniej 1 dodatkowy rdzeń powinien się dać odblokować.

Data: 2012-08-26 22:05:42
Autor: qwerty
Nowa grafika - nowy procesor?
Użytkownik "maX"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k1dtth$2fa$1@atena.e-wro.net...
[...]

A kto powiedział, że będzie grać? Ja dziś wycisnąłem siódme poty z core i7 2630QM. Nawet kursor nie "szedł" płynnie tylko "skakał". Czasami brakuje mi ramu (8 GiB). Tak, jestem typowym użytkownikiem komputera - nie gram w gry (chyba, że w hedgewars).

Data: 2012-08-26 22:42:16
Autor: maX
Nowa grafika - nowy procesor?

Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości news:k1dvip$slf$1usenet.news.interia.pl...
[...]

Przy takich pytaniach defaultowo przyjmuje się że chodzi o gry, "chyba że user zaznaczy inaczej".

Ja dziś wycisnąłem siódme poty z core i7 2630QM. Nawet kursor nie "szedł" płynnie tylko "skakał". Czasami brakuje mi ramu (8 GiB).

Żaden problem zarżnąć i7 bez angażowania karty graficznej.

Tak, jestem typowym użytkownikiem komputera

Typowy użytkownik nie zarzyna i7 i starcza mu mniej niż 8 GB Ram (pomijam już że większość typowych użytkowników ma Windows XP/Vista/7 w wersji 32-bit, więc więcej jak 4 GB Ram i tak nie używają).

Data: 2012-08-26 23:01:14
Autor: mi.mo
Nowa grafika - nowy procesor?

[...]

Gram w FPS i wyścigi. Gram rzadko, kilka gier w roku i nie mam ciśnienia na nowości. Za 2 lata pewnie pogram w to co teraz wychodzi. Niedawno sprawiłem sobie projektor i pograłbym sobie jeszcze raz w pelnej jakości np. w pierwszego Crysisa, co na 260 nie było możliwe. Inne gry to Metro, BF3, Mafia 2.
Phenoma próbowałem odblokować po zakupie ale się nie udało, może teraz są jakieś lepsze sposoby? Nieźle się za to podkręca. Programowo spokojnie 3.5GHz a grzebiąc w biosie pewnie dałoby się znacznie więcej.

Data: 2012-08-28 00:22:21
Autor: Michal
Nowa grafika - nowy procesor?
W dniu 2012-08-26 23:01, mi.mo pisze:

[...]

Ośmielę się nie zgodzić. Coraz mniej gier, do których wystarczają dwurdzeniówki. A te które są nie potrzebują zmiany grafiki, bo 260GTX to i tak za dużo dla nich.

Gram w FPS i wyścigi. Gram rzadko, kilka gier w roku i nie mam ciśnienia
na nowości. Za 2 lata pewnie pogram w to co teraz wychodzi.

To tak jak ja. I też mam zamiar zmienić 2x R4850 na R7850 1 albo 2 GB VRAM - choćby dla zaoszczędzenia na prądzie w 2D.

> Niedawno > sprawiłem sobie projektor i pograłbym sobie jeszcze raz w
> pelnej jakości np. w pierwszego Crysisa, co na 260 nie było możliwe.
Inne gry to Metro, BF3, Mafia 2.

To zmiana CPU obowiązkowa. 1,5 roku temu przesiadałem się z Phenoma II 550 na X4 955 - różnica w tego typu grach wyraźnie widoczna.
Po wykresach zajętości CPU i GPU widać było, że CPU zaczyna nie wyrabiać już przy jednym R4850, przy 2x R4850 w CrossFire grafika wyraźnie nudziła się czekjąc na CPU dwurdzeniowy. Dodatkowo nowe X4 bez problemu i kombinowania z zaawansowanym OC powinny pójść na 3,5-3,6 GHz, co w przypadku starszych Phenomów II rev C2 (CPU z 2008/2009 takie zazwyczaj były) już nie było takie oczywiste. Szkoda że z rynku zniknęły bardzo fajne Phenomy II 960T - raz że turbo, dwa że szansa na pełnego X6 w cenie X4. Ale czas na zmianę jest teraz dobry - warto poczekać 2-3 tygodnie, bo AMD właśnie ogłosiło obniżki Phenomów i X4 ...będzie tańszy o 4$ od podobnie taktowanego X2 (81 vs 85 USD).

Phenoma próbowałem odblokować po zakupie ale się nie udało, może teraz
są jakieś lepsze sposoby? Nieźle się za to podkręca. Programowo
spokojnie 3.5GHz a grzebiąc w biosie pewnie dałoby się znacznie więcej.

Czyli tak jak mój. Wiele więcej się nie spodziewaj bez inwestycji w chłodzenie i mobo przekraczających wartość CPU. IMHO warto zmienić na X4 lub X6 - wielowątkowość przydaje się coraz bardziej, a 560GTX spowolnisz bardzo starą dwurdzeniówką.

--
/MB

Data: 2012-08-27 13:00:20
Autor: Przemysław Ryk
Nowa grafika - nowy procesor?
Dnia Tue, 28 Aug 2012 00:22:21 +0200, Michal napisał(a):

Ośmielę się nie zgodzić. Coraz mniej gier, do których wystarczają dwurdzeniówki. A te które są nie potrzebują zmiany grafiki, bo 260GTX to i tak za dużo dla nich.

Nie wydaje Ci się, że to dość mocno zależy od rozdzielczości, w jakiej się
owe gry odpala? :)

(ciach…)

[ Nie naleĹźy siadać na honorze, bo jedynym efektem będą odciski na dupie.  ]
[                                                    (Tadeusz Kochanowicz) ]

Data: 2012-08-29 15:54:53
Autor: Michal
Nowa grafika - nowy procesor?
W dniu 2012-08-27 13:00, Przemysław Ryk pisze:
Dnia Tue, 28 Aug 2012 00:22:21 +0200, Michal napisał(a):

Ośmielę się nie zgodzić. Coraz mniej gier, do których wystarczają
dwurdzeniówki. A te które są nie potrzebują zmiany grafiki, bo 260GTX to
i tak za duĹźo dla nich.

Nie wydaje Ci się, że to dość mocno zależy od rozdzielczości, w jakiej się
owe gry odpala? :)

No jak ktoś ma kaprys odpalić odpalać starsze gry na trzech monitorach w rozdzielczościach rzędu 5760x1080 z AA i max detalach to zgodzę się, że pewnie znajdzie się trochę gier dla których w konfiguracji Phenom II 550 + GTX580 CPU nie będzie ograniczeniem ;)

Akurat przerabiałem przesiadkę z dokładnie Phenoma II X2 550 BE na
PII X4 955 BE - już przy jednym Radeonie 4850 CPU bywał hamulcem w sporej części tytułów w 1680x1050. Przy 2x R4850 w crossfire to już była tragedia - po zmianie z X2 na X4 FPS wyraźnie podskoczył, a CPU ptrzestał nonstop w grach być obciążony na 90-100%.
Takie czasu jeśli chodzi o nowe silniki gier - dawne teorie o braku wykorzystania 4 rdzeni w grach to przeszłość. Właśnie zamówiłem R7850
i długo zastanawiałem się czy nie dołożyć do 7950. Na Phenomie II X4 IMHO nie warto - już tego dwuwentylatorowego 2GB Sapphire 7850 przy lekkim OC (1GHz+ i 5GHz+ na pamięciach to dla tych kart bułka z masłem) ten mój PII X4 955 @3,6GHz będzie hamulcem, a znmieniać platformy teraz nie chcę - raz że koszt, dwa roboty tyle że głowa mała - dodatkowy dysk 1 TB wisiał mi przez rok w macierzy jako spare, bo nie mogłem zebrać się żeby postawić ją od nowa, więc jak pomyślę o ustawianiu wszystkiego w RAID od zera przy zmianie mobo to mi się odechciewa ;)

--
/MB

Data: 2012-09-20 01:28:36
Autor: Przemysław Ryk
Nowa grafika - nowy procesor?
Dnia Wed, 29 Aug 2012 15:54:53 +0200, Michal napisał(a):

[...]

Nie. Raczej miałem na myśli sytuację, że weźmiesz tego samego Crysisa 2
(dajmy na to), odpalisz go na dwurdzeniowym Phenomie czy Core 2 Duo i danej
karcie graficznej i wychodzi tak, że przy 1280×1024 detale nawet wysokie
wyrabiają, a przy 1920×1200 zaczyna się bida.

[...]

No coś te dane dla GPU, szczególnie w opcji SLI/CrossFire, przygotować musi,
szczególnie przy wysokich rozdzielczościach. :)

[...]

Z teorią, że gry tak ostro po czterech rdzeniach jeździć potrafią, to dalej
mam mieszane uczucia. Swego czasu miałem zestaw (nieco paranoidalny - Core
i7 920, 6GB pamięci i GTX260 do tego) do testów (uprzedzając - było to
trochę czasu temu). Pogoniłem tego i7 do 3,68 GHz. Zapodałem GTA IV, bo niby
tak pragnął 4 rdzeni. Pożyczony z firmy EIZO FlexScan SX3031W (2560×1600),
sprawdzam obciążenie proca - po 22% na rdzeń. A grafika sprzed (testowałem
to w 2009 roku) jak sprzed wojny rosyjsko-japońskiej. ;D

[ The most successful marriages are based on lies.                         ]
[                              (Gregory House "House M.D. 1x04 Maternity") ]

Data: 2012-08-27 19:58:17
Autor: mi.mo
Nowa grafika - nowy procesor?
[...]

Dzięki za cenne uwagi. Wymienię na x4 965

Data: 2012-08-28 22:05:19
Autor: maX
Nowa grafika - nowy procesor?

Użytkownik "Michal" <usenet@invalid.pl> napisał w wiadomości news:k1e7rf$oe8$1mx1.internetia.pl...
[...]

Wątkotwórca gra z dwuletnim "opóźnieniem" (choć i wcześniej zdarzały się gry bardzo lubiące 4 rdzenie jak np. GTA4).
Z drugiej strony pojawiają się wysokoprawdopodobne plotki sugerujące że nadchodząca generacja konsol będzie w porównaniu do aktualnej conajmniej takim samym skokiem technicznym co aktualna względem poprzedniej:
http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=70550
Można przyjąć że system-sellery inaugurujące premierę następców X360 i PS3 będą w wersji PC miały w wymaganiach minimalnych procesor 4-rdzeniowy.

Gram w FPS i wyścigi. Gram rzadko, kilka gier w roku i nie mam ciśnienia
na nowości. Za 2 lata pewnie pogram w to co teraz wychodzi.

Dużo tracisz. Np. trailer Crysis 3:
http://www.youtube.com/watch?v=0VGuB4obnAE&feature=player_embedded
http://www.crydev.net/dm_eds/files/General_Downloads/C3_TECH_TechTrailer_FINAL_1080.mov

> Niedawno > sprawiłem sobie projektor i pograłbym sobie jeszcze raz w
> pelnej jakości np. w pierwszego Crysisa

Pierwszy Crysis wykorzytywał max 2 rdzenie.

co na 260 nie było możliwe.
Inne gry to Metro, BF3, Mafia 2.

Tam juz przydają się 3-4 rdzenie (multi w BF3 jest praktycznie niegrywalne na dwóch rdzeniach).

Nowa grafika - nowy procesor?