Nowa kamerka

Data: 2011-08-30 10:49:01
Autor: Jarek Wójtowicz
Nowa kamerka
Pojawiła się nowa kamerka. Podawana rozdzielczość to 1280x720@30fps. Nie piszą
nic żeby była interpolowana. Ale dla pewności lepiej sprawdzić czy nie robią
nas w bambuko ;-)...

Dla mnie mało przydatna bo nie ma GPS i kodeka H.264, ale może kogoś
zainteresuje. Sam zdecydowałem się na nową DOD GSE580, która spełnia wszystkie moje
wymagania. Kupuję ją za 2 tygodnie. Jak znajdę trochę czasu, to zapodam na
grupie jakiś mały teścik...

http://www.dod-tec.com/dm.php?prod=gse580.jpg

--
Jarek
Volvo S80 2.9 B6294S2 196KM Geartronic

Data: 2011-08-30 10:50:18
Autor: Jarek Wójtowicz
Nowa kamerka
Zapomniałem wkleić sznurek.... :-(

http://www.mediatech.eu/centrum-prasowe/co-nowego/?id=4954

Data: 2011-08-30 04:21:03
Autor: amos
Nowa kamerka
On 30 Sie, 12:50, "Jarek Wójtowicz" <jarek.wojtow...@gazeta.SKASUJ-
TO.pl> wrote:
Zapomniałem wkleić sznurek.... :-(

http://www.mediatech.eu/centrum-prasowe/co-nowego/?id=4954

Strasznie ciemny ten obiektyw, moze sofware'owo mozna podciagnac jego
parametry.
Do tego bardzo szeroki. Wyglada jak "rybie oko".

http://www.youtube.com/watch?v=W3cjLjbr3nA

--
amos

Data: 2011-08-30 12:28:27
Autor: Waldek Godel
Nowa kamerka
Dnia Tue, 30 Aug 2011 04:21:03 -0700 (PDT), amos napisał(a):

Strasznie ciemny ten obiektyw, moze sofware'owo mozna podciagnac jego
parametry.

to nie obiektyw, to soft trochę za słabo parametry obrazu ustawia

Do tego bardzo szeroki. Wyglada jak "rybie oko".

http://www.youtube.com/watch?v=W3cjLjbr3nA

bardzo dobrze wygląda, nawet trochę za mało. Kamerka do auta powinna mieć
kąt widzenia w okolicach 120 stopni

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-08-30 10:03:41
Autor: amos
Nowa kamerka
On 30 Sie, 13:28, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:
to nie obiektyw, to soft trochę za słabo parametry obrazu ustawia
Tylko pytanie, czy da sie to skorygowac. Pewnie nie.
bardzo dobrze wygląda, nawet trochę za mało. Kamerka do auta powinna mieć
kąt widzenia w okolicach 120 stopni

Oczywiscie kwestia indywidualna. Jak dla mnie za szeroko. W tym aucie
prawie nie ma maski (jakis bus?), w moim 1/3 ekranu zajmowala by maska
lub polowe ekranu zajmowloby niebo. Fakt, ze bardziej widac co sie
dzieje na boki. Optymalnie byloby miec wplyw na szerokosc kata.

--
amos

Data: 2011-08-30 19:36:23
Autor: Tomasz Pyra
Nowa kamerka
W dniu 2011-08-30 19:03, amos pisze:
[...]

Ale za to masz szerszy kąt na boki - dzięki temu po prostu więcej widać.
Jako rejestrator im szerszy kąt tym się lepiej sprawdzi.

Jeszcze taki skutek uboczny - im szerszy kąt kamery tym większe wrażenie prędkości ;)

Data: 2011-08-30 15:59:05
Autor: Olo
Nowa kamerka
TO.pl>  wrote:
[...]

bardzo dobrze, ze szeroki, ja bym raczej powiedział "szkoda, że nagrywa tylko w mjpeg" :)

Data: 2011-08-30 11:59:37
Autor: Waldek Godel
Nowa kamerka
Dnia Tue, 30 Aug 2011 10:49:01 +0000 (UTC), Jarek Wójtowicz napisał(a):

[...]

DOD są bardzo drogie a u chinoli pojawia się właśnie nowa generacja
kamerek, z matrycami 5 Mpix właśnie. Elektronika jest bardzo różna - jedne
mają x264, inne nie. Właśnie czekam na dostawę jednej z takich, na samplach zapowiada się bardzo
dobrze, obraz jest jak z 808#11, więc bardzo dobrej jakości, tak samo
doskonale wygląda wstawiana data/godzina. Ale całość jest w obudowie takiej
jak podałeś na linku, z ekranem, autoiginition i nagrywaniu w pętli.
Najmilsze w niej jest to, że kosztuje ledwie 20% więcej niż tanie kamerki
robiące 1024x768, połowę tego co klon DOD-a i 1/3 ceny GSE580
Nie ma GPS i akcelerometru, ale nie każdy tego potrzebuje, dobry obraz jest
ważniejszy.

Data: 2011-08-30 13:27:34
Autor: news-gazeta
Nowa kamerka
[...]

Co myślicie o takiej?

http://www.mobilecamera.pl/sklep?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=2&category_id=1

Pozdrawiam - Darek.

Data: 2011-08-30 12:32:38
Autor: Waldek Godel
Nowa kamerka
Dnia Tue, 30 Aug 2011 13:27:34 +0200, news-gazeta napisał(a):

Co myślicie o takiej?

http://www.mobilecamera.pl/sklep?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=2&category_id=1

że w tej cenie można mieć 4 albo i więcej kamerek które nagrywają tylko VGA
Za trochę mniej kupisz kamerę z GPS, czujnikiem przeciążeń i nagrywaniem
1080p x264 w kraju.
Od chińczyka za 60% ceny z linku.

Data: 2011-08-30 14:03:53
Autor: news-gazeta
Nowa kamerka

[...]

Rzuć jakimś linkiem, szukam już chwilę i nie mogę się zdecydowac na nic konkretnego.

p.s. pamietam czasy jak fotele szczepiłeś do safranki i zdjęcia wtyczek Ci wysylalem :D

Pozdrawiam - Darek.

Data: 2011-08-30 13:25:34
Autor: Waldek Godel
Nowa kamerka
Dnia Tue, 30 Aug 2011 14:03:53 +0200, news-gazeta napisał(a):

Rzuć jakimś linkiem, szukam już chwilę i nie mogę się zdecydowac na nic konkretnego.

897 zł to na dzień dzisiejszy $412

http://cgi.ebay.pl/NEW-DOD-GS600-Car-DVR-WITH-GPS-1920X1080-FULL-HD-/280722342122?pt=UK_CCTV&hash=item415c5b00ea
tu jest klon tego, to co Majk zachwalał (i reklamował), tyle, że bez GPS:
http://www.ebay.pl/itm/HD-1080P-Blackbox-CAR-DVR-Automatic-Accident-Recording-/270782287368?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3f0be1ce08
a tu z GPS:
http://www.ebay.pl/itm/H-264-1080P-Car-DVR-Vehicle-Dash-Camera-GPS-Logger-/320744375451?pt=UK_In_Car_Technology&hash=item4aaddac49b
jest szansa, że to:
http://www.ebay.pl/itm/HD-1080p-Car-Dashboard-Dash-Camera-Cam-Accident-DVR-/270806819917?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3f0d58244d
będzie bardzo ładnie nagrywało, może wkrótce zrobię test, jak dotrze.
W każdym razie sample wyglądają obiecująco.

p.s. pamietam czasy jak fotele szczepiłeś do safranki i zdjęcia wtyczek Ci wysylalem :D

nic takiego nie robiłem. Kojarzę komu mogłeś wysyłać, temu co kupił safrankę bez foteli.

Data: 2011-08-30 14:45:10
Autor: Papkin
Nowa kamerka
[...]

prosze zrob test i wrzuc gdzies na grupe. A ile licza za wysylke? Moze ta kamerka jest tez w jakis sklepach ala dealextreme z darmwoa wysylka (wliczona w cene;) ).

Fajnie jakby to sie odpalalo automatycznie jak zobaczy +12 w instalacji zasilajacej, tak by to na stale wpiac do wozu i nie pamietac o jakis gniazdach zapalniczki, guziczkach bo traci wszystko to sens. Juz kilku idiotow bym nagral... oraz dwie kraksy (rowerzysta, rolkarz) i to przed moja maska, najedziesz na takiego i moze gosc twierdzic ze przeze mnie sie wywalil :/ a to nie prawda.

Data: 2011-08-30 13:48:11
Autor: Waldek Godel
Nowa kamerka
Dnia Tue, 30 Aug 2011 14:45:10 +0200, Papkin napisał(a):

Fajnie jakby to sie odpalalo automatycznie jak zobaczy +12 w instalacji zasilajacej, tak by to na stale wpiac do wozu i nie pamietac o jakis gniazdach

wszystkie samochodowe DVR tak robią.

Data: 2011-08-30 15:16:40
Autor: Papkin
Nowa kamerka

wszystkie samochodowe DVR tak robią.

Ok to czekamy na recenzje. Diody IR posiada ale na ch...? Przeciez to sie chamsko odbije od szyby wprost w obiektyw :| No i co dadza takie dwie marne diody na dystansie np 15m? Nic... chyba ze sa diodami mocy (to gdzie odblysnik i radiatorek jakis...). Oby bylo czule w nocy wystarczajaco same z siebie.

Data: 2011-08-30 22:17:07
Autor: Myjk
Nowa kamerka
[...]

Problem polega na tym, że trzeba sobie do tego domontować jakiś
stabilizator z kondensatorem, bo kamery nie lubią skoków napięcia. Mogą się
spalić, albo zawiesić -- i nie bez powodu jest tam przycisk reset. ;) Ja
wyciągnąłem 12V z CarPC, ale już za 10-50 zł można kupić mały stabilizator.

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-08-31 22:22:51
Autor: ToMasz
Nowa kamerka
W dniu 30.08.2011 14:45, Papkin pisze:
[...]

mniej wiecej to będzie tak wyglądało, tyle ze Waldka kamera będzie miała większy kąt widzenia:
http://www.filefactory.com/file/cd6b7cb/n/sample.mp4
Plik 46 mega.

ToMasz

Data: 2011-08-30 15:33:36
Autor: neoniusz
Nowa kamerka
W dniu 30.08.2011 14:25, Waldek Godel pisze:
Dnia Tue, 30 Aug 2011 14:03:53 +0200, news-gazeta napisał(a):

Rzuć jakimś linkiem, szukam już chwilę i nie mogę się zdecydowac na nic
konkretnego.

897 zł to na dzień dzisiejszy $412

Cooo? ;) Raczej $310. Chyba, ze znasz miejsce gdzie tak tanio dolary daja, to sie pochwal :)

Data: 2011-08-30 14:36:56
Autor: Waldek Godel
Nowa kamerka
Dnia Tue, 30 Aug 2011 15:33:36 +0200, neoniusz napisał(a):

897 zł to na dzień dzisiejszy $412

Cooo? ;) Raczej $310. Chyba, ze znasz miejsce gdzie tak tanio dolary daja, to sie pochwal :)

w klawisz nie trafiłem, $311 miało być

Data: 2011-08-30 22:14:35
Autor: Myjk
Nowa kamerka
Tue, 30 Aug 2011 13:25:34 +0100, Waldek Godel
tu jest klon tego, to co Majk zachwalał (i reklamował)

Stary, jak cię to tak strasznie boli, to se weź zabandażuj...

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-08-30 15:31:31
Autor: neoniusz
Nowa kamerka
W dniu 30.08.2011 12:59, Waldek Godel pisze:
DOD są bardzo drogie

W sumie to az tak zle nie jest, $288:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/DOD-GSE580-Car-Black-Box-DVR-GPS-Logger-1920x1080-/360388427021?pt=Personal_Watercraft_Parts&hash=item53e8d2fd0d

Data: 2011-08-30 14:38:45
Autor: Waldek Godel
Nowa kamerka
Dnia Tue, 30 Aug 2011 15:31:31 +0200, neoniusz napisał(a):

W sumie to az tak zle nie jest, $288:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/DOD-GSE580-Car-Black-Box-DVR-GPS-Logger-1920x1080-/360388427021?pt=Personal_Watercraft_Parts&hash=item53e8d2fd0d

nawet $283
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/DOD-GSE580-Car-DVR-GPS-Tracking-1920X1080P-FULL-HD-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem45fc701c0bQQitemZ300587949067QQptZCarQ5fAudioQ5fVideo
ale to i tak wciąż drogo. Bardzo drogo.

Data: 2011-08-31 11:40:06
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Nowa kamerka
W dniu 2011-08-30 12:59, Waldek Godel pisze:

[...]
Nie ma GPS i akcelerometru, ale nie kaĹźdy tego potrzebuje, dobry obraz jest
waĹźniejszy.

Waldek! Kacza twoja mać!
GDZIE JEST LINK do tego czegoś?!?

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-08-31 11:19:17
Autor: Waldek Godel
Nowa kamerka

http://www.ebay.pl/itm/150632091528?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

Data: 2011-08-31 12:48:43
Autor: neoniusz
Nowa kamerka
W dniu 31.08.2011 12:19, Waldek Godel pisze:
Waldek! Kacza twoja mać!
GDZIE JEST LINK do tego czegoś?!?

http://www.ebay.pl/itm/150632091528?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

Podrzuc jakies sample, bo nie moge znalezc ;)

Data: 2011-08-31 21:44:33
Autor: Waldek Godel
Nowa kamerka
Dnia Wed, 31 Aug 2011 12:48:43 +0200, neoniusz napisał(a):

Podrzuc jakies sample, bo nie moge znalezc ;)

Nie mam w tej chwili, oglądałem na nie swoim kompie.
Mam nadzieję na coś takiego:
http://youtu.be/6tiYeo-6Ils
tyle, że kąt sporo szerszy. --

Data: 2011-08-30 12:53:40
Autor: Przemysław Czaja
Nowa kamerka

Użytkownik "Jarek Wójtowicz"

[...]

Czy Wy (operatorzy wszelakich rejestratorów) możecie mi uzmysłowić dlaczego nie używacie do nagrań porządnej NORMALNEJ kamery, która mało, że kręci o niebo lepszy obraz to i niejednoikrotnie jest o wiele tańsza?/

Data: 2011-08-30 11:09:00
Autor: Jarek Wójtowicz
Nowa kamerka
Przemysław Czaja <przempo@poczta.fm> napisał(a):
Czy Wy (operatorzy wszelakich rejestratorów) możecie mi uzmysłowić dlaczego nie używacie do nagrań porządnej NORMALNEJ kamery, która mało, że kręci o niebo lepszy obraz to i niejednoikrotnie jest o wiele tańsza?/

Bo np. taka NORMALNA kamera to bardziej pasuje do TIRa, a nie do osobówki... I
jest raczej cięższa, więc kiepsko się będzie trzymać szyby... ;-) Każdy Ci
poda parę innych powodów...

Data: 2011-08-30 12:05:52
Autor: Waldek Godel
Nowa kamerka
Dnia Tue, 30 Aug 2011 12:53:40 +0200, Przemysław Czaja napisał(a):

Czy Wy (operatorzy wszelakich rejestratorów) możecie mi uzmysłowić dlaczego nie używacie do nagrań porządnej NORMALNEJ kamery, która mało, że kręci o niebo lepszy obraz to i niejednoikrotnie jest o wiele tańsza?/

Bo:
- jest duża i ciężka, ciężko zamocować
- nie startuje automatycznie wraz z podaniem napięcia zasilającego
- nie nadpisuje najstarszych nagrań jak nośnik jest pełny
- jest duża więc ciężko zamaskować w samochodzie, więc trzeba za każdym
razem opuszczając auto zabierać ją z sobą
- tańsze nie kręcą lepszego obrazu, te co kręcą lepszy obraz kosztują 2-3x
więcej.

Dobry rejestrator kosztuje w okolicach 300-400 zł. Te DOD które on podawał,
rejestrują też przyśpieszenia (siłę uderzenia), pozycję i prędkość z GPS.
Tego nie robi żadna kamera, więc niespecjalnie da się cenę porównać.

Data: 2011-08-30 12:57:57
Autor: kamil/Endurorider.pl
Nowa kamerka

Użytkownik "Przemysław Czaja" <przempo@poczta.fm> napisał w wiadomości

Czy Wy (operatorzy wszelakich rejestratorów) możecie mi uzmysłowić dlaczego nie używacie do nagrań porządnej NORMALNEJ kamery, która mało, że kręci o niebo lepszy obraz to i niejednoikrotnie jest o wiele tańsza?/

Bo daje za mało punktów "szacunu" na PMS? :) Poza tym jest za duża?

kml

Data: 2011-08-30 13:08:03
Autor: Przemysław Czaja
Nowa kamerka

Użytkownik "kamil/Endurorider.pl"

[...]

Tak właśnie myślałem :)

Poza tym jest za duża?

Tu mam wątpliwości :) nawet moja stara sony hdc14 jest wielkości dłoni a te nowe to już zupełne mikruski. i jeszcze jedna ważna sprawa - można bez obciachu nakręcić np. ślub kolegi, przyjęcie urodzinowe itd...z rejestratorem przy takiej okazji wygląda się jak debil :)

Pozdrówki :)

Data: 2011-08-30 13:24:33
Autor: RoMan Mandziejewicz
Nowa kamerka
Hello kamil/Endurorider.pl,

Tuesday, August 30, 2011, 12:57:57 PM, you wrote:

[...]

Nie ma modułu GPS i wymaga za dużo czynności obsługi przy
uruchamianiu.

W samochodowych rejestratorach chodzi i minimum wymaganych ingerencji
do normalnej pracy. Urządzenie ma się uruchamiać samo przy włączeniu
silnika i/lub wykryciu ruchu, na filmie ma być pamiętana pozycja i
prędkość samochodu z GPSa, urządzenie musi być focus-free i być
odporne na wstrząsy itd.
Uprzedzając: niemam takiego urządzenia ale na pewno przydłoby mi się w
czasach, gdy dużo jeździłem w trasach.

--
Best regards,

Data: 2011-08-30 12:58:14
Autor: Cavallino
Nowa kamerka
Użytkownik "Jarek Wójtowicz" <jarek.wojtowicz.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j3if6t$8va$1inews.gazeta.pl...
Pojawiła się nowa kamerka.

NTG

[...]

Byle na grupie z telewizją.

Data: 2011-08-30 11:12:35
Autor: Jarek Wójtowicz
Nowa kamerka
Cavallino <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał(a):

Byle na grupie z telewizją.

Ale jak cię przy okazji sfilmuję na Krzesinach, to mi odpuścisz, co...
:-)))))))))))

Data: 2011-08-30 13:24:09
Autor: Cavallino
Nowa kamerka
Użytkownik "Jarek Wójtowicz" <jarek.wojtowicz@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:j3igj3$cvn$1inews.gazeta.pl...
Cavallino <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał(a):

Byle na grupie z telewizją.

Ale jak cię przy okazji sfilmuję na Krzesinach, to mi odpuścisz, co...
:-)))))))))))

Ni ma sprawy, w ogóle to napisz jak będziesz miał, bo chętnie bym obejrzał takie urządzenie w praktyce.

Data: 2011-08-30 13:37:40
Autor: Tomek
Nowa kamerka

[...]

Według mnie ma bardzo mały kąt widzenia (70-80 stopni). Jakoś obrazu - dostateczna.
Tomek

Data: 2011-08-30 20:25:29
Autor: MM
Nowa kamerka
Dnia 30-08-2011 o 12:49:01 Jarek Wójtowicz  <jarek.wojtowicz.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):

Pojawiła się nowa kamerka. Podawana rozdzielczość to 1280x720@30fps.

Po co Wam 30fps i taka rozdzielczość??

Ja mam kamerkę wielkości pudełka od zapałek, mogę sobie ustawić ile ma  klatek nagrywać, i nagrywa mi 5 klatek na sekundę, niska rozdzielczość i  tyle w temacie.

Nagrywa to na 2G karcie w pętli, widać samochody, ludzi, jaki kolor  światła jest na skrzyżowaniu i to wystarcza, nawet do podje... jakiegoś  chu... który wywinął zajebisty numer na drodze.

A Wy się spuszczacie nad tymi 30 klatkami, na kij to Wam? Do telewizji?

aaa no tak zapomniałem, do przedłużenia czegoś w gaciach, i jak ktoś tutaj  napisał zdobycie punktów na PMS, jakim się jest zajebistym.

Data: 2011-08-31 10:39:08
Autor: Jarek Wójtowicz
Nowa kamerka
MM <kontogrupz@gazeta.pl> napisał(a):
[...]

Ta... Mój dziadek też mnie pytał po co kupuję Volvo S80 i to nowe. Przecież
lepiej kupić Skodę... Masz dużo wspólnego z moim dziadkiem, a może nawet masz
dużo wspólnego z Dzidkiem... :-)

Ja mam np. tak, że genetycznie mam już zaprogramowane, że kupowanie jakiegoś
taniego badziewia wywołuje u mnie reakcję alergiczną. I taką też wywołuje u
mnie Twój wybór. Ja bym na ten Twój wybrany sprzęt nawet nie spojrzał, a co
dopiero wziął do ręki, czy kupił...
Dla mnie liczy się jakość, odpowiednie dla mnie funkcje, a cena gra pomniejszą
rolę. No ale może będziesz mieć kłopoty ze zrozumieniem, o co mi chodzi...

Data: 2011-08-31 12:41:27
Autor: Cavallino
Nowa kamerka
[...]

Taki program nazywa się "snobizm".

Data: 2011-08-31 10:52:45
Autor: Jarek Wójtowicz
Nowa kamerka
> [...]

> Ja mam np. tak, że genetycznie mam już zaprogramowane, że kupowanie > jakiegoś
> taniego badziewia wywołuje u mnie reakcję alergiczną.

Mylisz snobizm ze świadomym kupowaniem rzeczy dobrej jakości...

Data: 2011-08-31 13:00:42
Autor: Cavallino
Nowa kamerka
Użytkownik "Jarek Wójtowicz" <jarek.wojtowicz@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:j3l3pt$rc2$1inews.gazeta.pl...
> [...]

Taki program nazywa się "snobizm".

Mylisz snobizm ze świadomym kupowaniem rzeczy dobrej jakości...

Znaczy sugerujesz, że snobizm nie może być świadomy?
Nie zgadzam się - oczywiście że może.

Data: 2011-08-31 11:23:50
Autor: Jarek Wójtowicz
Nowa kamerka
Cavallino <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał(a):
> Mylisz snobizm ze świadomym kupowaniem rzeczy dobrej jakości...

Znaczy sugerujesz, że snobizm nie może być świadomy?
Nie zgadzam się - oczywiście że może.

Niech za moją odpowiedź wystarczy odpowiedź Kamila... :-P

Data: 2011-08-31 12:59:58
Autor: kamil
Nowa kamerka
On 31/08/2011 12:23, Jarek Wójtowicz wrote:
[...]

Przecież ten baran już dawno splonkował mnie razem z połową grupy. :)

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-08-31 14:51:32
Autor: Myjk
Nowa kamerka
Wed, 31 Aug 2011 12:59:58 +0100, kamil
Przecież ten baran już dawno splonkował mnie razem z połową grupy. :)

Ojtam, ojtam! :P

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-08-31 13:29:22
Autor: Cavallino
Nowa kamerka
Użytkownik "Jarek Wójtowicz" <jarek.wojtowicz@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:j3l5k6$3i3$1inews.gazeta.pl...
> [...]

Nie zgadzam się - oczywiście że może.

Niech za moją odpowiedź wystarczy odpowiedź Kamila... :-P

Nie znam nikogo takiego, jeśli masz na myśli jakiegoś z co głupszych grupowych kapeluszników okupujących kf, to zdecydowanie bez żalu.
Takoż i nie wiem o czym gadasz.

Data: 2011-08-31 13:53:18
Autor: Cavallino
Nowa kamerka
> [...]

> Mylisz snobizm ze świadomym kupowaniem rzeczy dobrej jakości...

Znaczy sugerujesz, że snobizm nie może być świadomy?

Niech za moją odpowiedź

Nie musisz odpowiadać, to i tak nic nie zmieni.
Poczytaj sobie lepiej tutaj:

http://www.socjotechnika.net/socjotechnika/regula-wartosci/

"Snobizm
Snobizm to ludzka przywara polegająca na dążeniu do posiadania rzeczy wyjątkowo drogich, markowych i korzystania z usług najlepszych firm nie dla
samej wartości użytkowej lub konsumpcyjnej, ale po to, by zaimponować innym. W takim zachowaniu nie ma nic złego, dopóki klient jest świadomy i przyznaje wobec innych, że płaci za markę. Kiedy jednak wmawia sobie i otoczeniu, że cena jest adekwatna do jakości, mogą zacząć się problemy. Markowe produkty i usługi renomowanych firm są rzeczywiście lepsze od ich tanich odpowiedników. Ale nie na tyle, na ile powinno to wynikać z ceny. Stosunek jakości do ceny nie jest liniowy; klient płaci nie tylko za wysoką jakość, ale w cenę jest również wliczony koszt wyrabianej latami marki i renomy producenta, czyli elementy, które z konsumpcyjno-użytkowego punktu widzenia nie mają znaczenia."

Tu masz tą Twoją wysoką jakość Volvo. ;-)

Data: 2011-08-31 22:32:06
Autor: Jarek Wójtowicz
Nowa kamerka
Cavallino <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał(a): Dzięki za przytoczenie definicji snoba i snobizmu. Dzięki niej jestem teraz na
100% pewien, że nie należę do snobów.

Poza tym, uważam, że czas zastosować się do jednej z ważniejszych reguł p.m.s:
"Nie kopać się z Cavallino". Tak więc jeśli o ciebie chodzi EOT.

Data: 2011-09-01 13:54:12
Autor: Myjk
Nowa kamerka
Wed, 31 Aug 2011 22:32:06 +0000 (UTC), Jarek WĂłjtowicz
Poza tym, uważam, że czas zastosować się do jednej z ważniejszych reguł p.m.s:
"Nie kopać się z Cavallino". Tak więc jeśli o ciebie chodzi EOT.

W sumie lepiej późno niĹź wcale.  ;)
Ten pacjent niedługo będzie gadał sam ze sobą.

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-09-01 21:24:15
Autor: Jarek Wójtowicz
Nowa kamerka
Myjk <myjkel@nospam.op.pl> napisał(a):
W sumie lepiej późno niż wcale.  ;)
Ten pacjent niedługo bedzie gadać sam ze sobą.

Najgorsze, że Cavallino to mój sąsiad ;-)... No... prawie sąsiad...
Wyrazów współczucia od Was nie oczekuję ;-)...

Data: 2011-09-03 11:12:29
Autor: Cavallino
Nowa kamerka
Użytkownik "Jarek Wójtowicz" <jarek.wojtowicz@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:j3ot5v$93o$1inews.gazeta.pl...
Myjk <myjkel@nospam.op.pl> napisał(a):

W sumie lepiej późno niż wcale.  ;)
Ten pacjent niedługo bedzie gadać sam ze sobą.

I tak jakoś dziwny trafem dotyczy to osobników, których brak czytania i/lub odzewu na moje posty to olbrzymi plus, nie zastanawia Cię to?
Spokojna głowa, porządnych ludzi bez zboczeń w rodzaju kapelusznictwa czy czepiactwa, na grupie znajdzie na tyle dużo, że wystarczy aż nadto, wcale się nie czuję zobowiązany do przeczytania 500 postów dziennie, w tym 400 od kapeluszników wazelinujących fotoradary i innych przygłupów.
Kilkadziesiąt, ale z sensem wystarczy w zupełności.

Data: 2011-08-31 22:59:44
Autor: czak norris
Nowa kamerka
W dniu 2011-08-31 13:53, Cavallino pisze:

Tu masz tą Twoją wysoką jakość Volvo. ;-)

Z ciekawości, co więc polecisz - nie snobistycznego Twoim zdaniem - zamiast S80?

--
pozdrawiam,
z półobrotu ;)

Data: 2011-08-31 23:07:28
Autor: Cavallino
Nowa kamerka
Użytkownik "czak norris" <czak@norris.pl> napisał w wiadomości news:j3m7af$2boc$1newsread1.aster.pl...
W dniu 2011-08-31 13:53, Cavallino pisze:

Tu masz tą Twoją wysoką jakość Volvo. ;-)

Z ciekawości, co więc polecisz - nie snobistycznego Twoim zdaniem - zamiast S80?

Dziadek dobrze radził, jak już musiała być jakaś krowa, to Superb był jak znalazł. ;-)

Data: 2011-08-31 15:59:54
Autor: kamil
Nowa kamerka
[...]

Co ciekawe, ten sam Cavallino dwa wątki wyżej pizzy z tanim salami nie tknie, bo na pewno niedobra.

Szkoda dyskutować. :)

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-08-31 11:58:02
Autor: kamil
Nowa kamerka
napisał w wiadomości news:

Ja mam np. tak, że genetycznie mam już zaprogramowane, że kupowanie
jakiegoś
taniego badziewia wywołuje u mnie reakcję alergiczną.

Taki program nazywa się "snobizm".

Tak, tak, każdy kto nie ubiera się w szmateksie, kupuje najtańsze mrożonki z Biedronki i chodzi w trampkach z bazaru na stadionie to snob.

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-09-01 10:23:43
Autor: MM
Nowa kamerka
Dnia 31-08-2011 o 12:39:08 Jarek Wójtowicz  <jarek.wojtowicz@gazeta.skasuj-to.pl> napisał(a):

[...]

A co, po przejechaniu kilku kilometrów, wieczorem razem z rodziną zamiast  programu w TV oglądasz trasę przejazdu? Podnieca cię to?

Jak dla mnie wydawanie 500 -800zł na kamerkę z której skorzysta się może  raz, albo i w cale nie ma sensu. To co ma być widać, będzie widać i w  kamerce za 150zł jak i za 500zł. (kolor światła, atakujący nas pojazd lub  pieszy).

Oczywiście, pierwsze parę dni, podniecanie się jakie to fajne, jaki ładny  film.
A później podniecenie minie.

Data: 2011-09-01 21:07:40
Autor: Jarek Wójtowicz
Nowa kamerka
[...]

O ja p#&%$#& co za gościu... Gówno mnie obchodzi twoje zdanie ile warto wydać
na samochodową kamerkę. Nikt się ciebie o zdanie nie pytał. Co spać po nocach
nie możesz, że kogoś stać i nawet za bardzo nie zauważy, że wydał trochę
pieniędzy? Coś zdaje mi się, że jesteś z tego typu, co to gówno spod dupy
zjedzą żeby było tylko taniej.
Jak ci napiszę, że w nowo budowanym domu zaplanowałem sobie specjalne 40m2
pomieszczenie tylko i wyłącznie na kino domowe, które mi wychodzi cenowo w
granicach 70000, to oczekuję od ciebie głupkowatych porad, po co? Skoro można
za darmo ściągnąć z neta dvix-a i za darmo oglądnąć na okazyjnie zajumanym kompie?
Gościu, bierz zabawki, zmykaj do piaskownicy i daj se siana...

Data: 2011-09-02 08:44:46
Autor: MM
Nowa kamerka
Dnia 01-09-2011 o 23:07:40 Jarek Wójtowicz <jarek.wojtowicz@gazeta.pl>  napisał(a):

[...]

Nie porównuj kina domowego do kamerki w samochodzie, bo te kino domowe to  będziesz używał pewnie kilka razy w tygodniu i tutaj oczywiście wydatek ma  rację bytu. A kamerka będzie nagrywała i oglądać tego nie będziesz - no  chyba że jesteś spaczony.

Wy tutaj się spuszczacie nad kamerkami, które nie mają nawet możliwości  zmiany ustawień prędkości nagrywania tylko idzie 30 klatek - pytanie po co  30 klatek, jak wystarczy spokojnie nawet 15.

I tak jak będzie ciemno jak du... to tablic nie będzie widać, albo będzie  prześwietlona.

Data: 2011-09-01 21:19:55
Autor: Myjk
Nowa kamerka
Thu, 01 Sep 2011 10:23:43 +0200, MM
Jak dla mnie wydawanie 500 -800zł

Dla ciebie. Na całe szczęście nie masz kompletnie wpływu na to, jak inni
wydają swoje pieniądze. Tylko nie wiem po co się tak wypruwasz nad tym.
Analogicznie może tobie wystarczy kaszlak do poruszania się po drodze, inni
wolą zapłacić za komfort.

BTW kiedyś uważałem, że kupowanie auta za >350 tys. to głupota, dopóki nie
przejechałem się najpierw Lexusem GS450, a ostatnio Lexusem LS600h L. Do
tej pory nie mam takiego auta tylko i wyłącznie dlatego, że mnie nie stać.
:P

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-09-02 08:51:09
Autor: MM
Nowa kamerka
Dnia 01-09-2011 o 21:19:55 Myjk <myjkel@nospam.op.pl> napisał(a):

[...]

Bardziej mi chodzi o te podniecanie się super hiper rozdzielczością,  nagrywanie 30 klatek, a tak naprawdę nie będzie to w zasadzie używane. No  chyba że co chwilę będzie wrzucał na YT i linki na grupę.

Jak chce, to niech kupi, ale po co ta podnieta na grupie.
Ja tam wolę zamiast tak drogiej kamery (podnieta będzie trwała kilka dni)  kupić sobie lepsze buty, lub kiełbasę która ma powyżej 90% mięsa.
Ot, świadomy wybór.

Data: 2011-09-03 11:05:26
Autor: Cavallino
Nowa kamerka
Użytkownik "MM" <kontogrupz@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:op.v055bjmypq3u2rtech...

[...]

Jak to po co, miałby kupić i się nie pochwalić?
Snobizm właśnie na tym polega, żeby się chwalić, najlepiej w sygnaturce.

Data: 2011-09-01 17:36:48
Autor: Papkin
Nowa kamerka

Ja mam kamerkę wielkości pudełka od zapałek, mogę sobie ustawić ile ma
klatek nagrywać, i nagrywa mi 5 klatek na sekundę, niska
rozdzielczość i tyle w temacie.

kamerka wielkosci o jakiej piszesz, ktora mam, robi cos wiecej niz VGA +30fps ale co z tego jak wszystko jest rozmazane jak tylko wylaczysz 1000W oswietlenia :D?

Podaj link, oto chodzi by uchwycic rejestracje nawet gdy ciemno a pojazd jedzie zygzakiem. Musi byc czula matryca i szybka o duzej rodzielczosci nie ma bata. O ile to ma byc dobre jako dowod w sprawie.

Data: 2011-08-30 20:50:34
Autor: nalesnik
Nowa kamerka
W dniu 30.08.2011 12:49, Jarek Wójtowicz pisze:
Sam zdecydowałem się na nową DOD GSE580, która spełnia wszystkie moje
wymagania. Kupuję ją za 2 tygodnie.

Po co Ci ona?

Data: 2011-08-31 10:40:09
Autor: Jarek Wójtowicz
Nowa kamerka
nalesnik <mu5k@o2.o2.o2.o2.pl> napisał(a):
W dniu 30.08.2011 12:49, Jarek Wójtowicz pisze:
> Sam zdecydowałem się na nową DOD GSE580, która spełnia wszystkie moje
> wymagania. Kupuję ją za 2 tygodnie.

Po co Ci ona?

Mam taki mały kaprys...

Data: 2011-08-31 22:25:50
Autor: nalesnik
Nowa kamerka
W dniu 31.08.2011 12:40, Jarek Wójtowicz pisze:
wymagania. Kupuję ją za 2 tygodnie.

Po co Ci ona?

Mam taki mały kaprys...

Wydałeś ostatnio X tysięcy na naprawy auta i straciłeś znaczną część zniżek za OC, bo sprawcy kolizji szli w zaparte, nie przyznawali się do winy?

Data: 2011-08-31 22:23:15
Autor: Jarek Wójtowicz
Nowa kamerka
> [...]

Wydałeś ostatnio X tysięcy na naprawy auta i straciłeś znaczną część zniżek za OC, bo sprawcy kolizji szli w zaparte, nie przyznawali się do winy?

Pudło :-) Na szczęście nigdy w życiu nie miałem żadnego wypadku... Chociaż
miałem parę razy "nieciekawe" przeżycia... :-)

Data: 2011-09-01 20:17:52
Autor: nalesnik
Nowa kamerka
W dniu 01.09.2011 00:23, Jarek Wójtowicz pisze:
[...]

Gadżeciarz zatem!
    ...albo lubisz podpi*&%#@ać ludzi

--
pzdr ;)
nalesnik

Data: 2011-09-01 20:43:17
Autor: nalesnik
Nowa kamerka
W dniu 01.09.2011 20:17, nalesnik pisze:
[...]

....albo jest transakcja łączona - Twój syn dostaje ją w komplecie z kluczykami do samochodu

Data: 2011-09-01 21:13:48
Autor: Jarek Wójtowicz
Nowa kamerka
nalesnik <mu5k@o2.o2.o2.o2.pl> napisał(a):
....albo jest transakcja łączona - Twój syn dostaje ją w komplecie z kluczykami do samochodu
I znowu pudło... Syna nie mam. Mam córkę ale ma dopiero 4 lata, więc tak
bliskie spotkanie z samochodem jej jeszcze nie grozi. Lepiej przestań wymyślać
niestworzone historie...

Data: 2011-09-02 12:10:43
Autor: Myjk
Nowa kamerka
Thu, 1 Sep 2011 21:13:48 +0000 (UTC), Jarek WĂłjtowicz
Mam córkę ale ma dopiero 4 lata, więc tak
bliskie spotkanie z samochodem jej jeszcze nie grozi.

Nie chce jeździć? Moja 3-letnia szprynca rwie się do kierownika jak
szalona. Do garazu już prawie wykręca. ;)

PS a tak w ogóle to przemyśl jeszcze, czy potrzeba Ci monitor w
rejestratorze. IMHO lepiej kupić coś bardziej kompaktowego jeśli ma jeździć
tylko i wyłącznie w aucie. Taki rejestrator raz skonfigurowany jest
praktycznie bezobsługowy później, zatem monitor jest na szczaw, bateria
teĹź.

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-09-01 21:10:54
Autor: Jarek Wójtowicz
Nowa kamerka
> [...]
> Pudło :-) Na szczęście nigdy w życiu nie miałem żadnego wypadku... Chociaż
> miałem parę razy "nieciekawe" przeżycia... :-)

O! Gadżeciarz to już prędzej... Ale może w tym przypadku nie za bardzo...

Data: 2011-08-31 17:31:21
Autor: Adam
Nowa kamerka
W dniu 2011-08-30 12:49, Jarek Wójtowicz pisze:
[...]

Przydatna rzecz.

Ja sobie kilka lat temu myślałem sprawić do auta monitoring:
kamera do przodu, kamery na boki i do tyłu oraz kamera na tablicę przyrządów. Wszystko podpięte do wielokanałowego rejestratora.
Ale jakoś nigdy nie mam nadmiaru kasy  ;)
pomimo, że całość by wyszła cenowo podobnie, jak 2 lub 3 przyzwoite rejestratorki samochodowe.

Przy okazji: Dipol też ma coś w ofercie:
http://www.dipol.com.pl/oferta-monitoring-rejestratory-mobilne,4480.htm

--
Pozdrawiam.

Adam.

Data: 2011-08-31 16:36:28
Autor: Waldek Godel
Nowa kamerka
Dnia Wed, 31 Aug 2011 17:31:21 +0200, Adam napisał(a):

[...]

chinole na dealextreme mają dwu- i czterokanałowe rejestratory wielkości
paczki papierosów. Cenowo w okolicach tego gse580, więc tragedii nie ma,
same kamerki są niedrogie. Zaletą tego jest, że kamerki luzem są malutkie, praktycznie tego nie widać.
Ale okablowanie całego auta to już trochę zabawy jest - przynajmniej tak,
żeby to miało ręce i nogi.
Innym problemem jest miejsce wciśnięcia kamerek - malutkie kamerki człowiek
chciałby naturalnie wcisnąć w róg szyby, tylko, że tam wycieraczki nie
docierają i w deszczu/śniegu będa do niczego.

Data: 2011-08-31 18:36:17
Autor: Adam
Nowa kamerka
W dniu 2011-08-31 17:36, Waldek Godel pisze:
[...]

Czołowa kamerka to przy lusterku. Tylna i boczne - to już zależy od konkretnego pojazdu. Zresztą nawet dla potencjalnego złodzieja takie małe "pikusie" nie będą atrakcyjne.
A nawet gdyby ukradł, zostanie rejestrator z dowodem :)
Tylko trzeba dorzucić dodatkowe doświetlacze w podczerwieni, ale to nie problem.

Można jeszcze rozważyć kamery WiFi i rejestrator IP, ale to już dużo wyższa półka cenowa. Ale przy okazji można by w mieszkaniu oglądać obraz z kamer w autku ;)

--
Pozdrawiam.

Adam.

Data: 2011-08-31 17:43:34
Autor: kamil
Nowa kamerka
On 31/08/2011 17:36, Adam wrote:
[...]

A można też wykupić AC i spać spokojnie, zamiast myśleć czy aby nie rąbną samochodu razem z rejestratorem. ;)

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-09-01 10:13:03
Autor: Jarek Andrzejewski
Nowa kamerka
On Wed, 31 Aug 2011 17:43:34 +0100, kamil <kamil@spam.com> wrote:

A można też wykupić AC i spać spokojnie, zamiast myśleć czy aby nie rąbną samochodu razem z rejestratorem. ;)

to policz, ile będzie kosztowała utrata auta ubezpieczonego AC, a ile
rejestrator.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-09-14 13:20:06
Autor: kamil
Nowa kamerka
On 01/09/2011 09:13, Jarek Andrzejewski wrote:
[...]

A ten rejestrator w jakiś sposób sprawi, że samochodu nie da się ukraść?

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-09-01 12:53:12
Autor: Przemysław Czaja
Nowa kamerka

Użytkownik "Adam"

[...]

Proponuję odkupić od TVP wóz transmisyjny z obsługą 5-6 kamerzystów w każdym oknie i każdym kierunku :)

Data: 2011-09-14 18:15:57
Autor: Gabriel'wilk'
Nowa kamerka
[...]

Witam
Skoro już kolejny wątek o kamerach do auta to mam pytanie czy ktoś korzysta z:
http://www.vholdr.pl/15,kamera_vholdr.html
http://www.playextreme.pl/kamery/174,gopro_hd_motorsports_hero.html
http://allegro.pl/kamera-sportowa-poseidon-hd-720p-rejestrator-trasy-i1792735826.html
   Oskar Wilde