Nowa kwota wolna od zajęcia?

Data: 2013-11-18 17:14:38
Autor: wiatrak
Nowa kwota wolna od zajęcia?
Data: 2013-11-18 09:16:09
Autor: Kris
Nowa kwota wolna od zajêcia?
W dniu poniedzia³ek, 18 listopada 2013 17:14:38 UTC+1 u¿ytkownik wiatrak napisa³:
Chowajcie pieni±dze do skarpety.

http://www.gazetapodatkowa.pl/fiskus-bedzie-dokonywal-elektronicznej-blokady-kont-2013-92,artykul,123782.html

"Urzêdnicy znacznie szybciej bêd± wiêc blokowaæ konta niesumiennych podatników."
Moim zdaniem bardzo dobrze.
Jestem zwolennikiem teorii ze kara nie mmusi byæ dotkliwa ale musi byæ wymierzona natychmiastowo.

Data: 2013-11-18 18:37:35
Autor: Kamil Joñca
Nowa kwota wolna od zajêcia?
Kris <kszysztofc@gmail.com> writes:

[...]

Hm. Czy kto¶ wie, czy obni¿enie kwoty wolnej od zajêcia bêdzie dotyczy³o
wszystkich czy tylko fiskusa?
KJ

--
http://blogdebart.pl/2012/06/24/hiena/
Steele's Plagiarism of Somebody's Philosophy:

Data: 2013-11-18 18:33:59
Autor: Piotr Gałka
Nowa kwota wolna od zajęcia?

Użytkownik "wiatrak" <wiatrak@yahoo.pl> napisał w wiadomości news:l6dedk$c1p$1node1.news.atman.pl...
Chowajcie pieniÄ…dze do skarpety.
http://www.gazetapodatkowa.pl/fiskus-bedzie-dokonywal-elektronicznej-blokady-kont-2013-92,artykul,123782.html

Zastanawia mnie w jakich sytuacjach ludzie decydują się na niepłacenie podatków (nie mam wiedzy na ten temat, a intuicja tu mnie zawodzi).
Jeśli po prostu dlatego, że na prawdę nie mają, lub coś innego jest ważniejsze (np. lekarstwa mogą być ważniejsze) i na podatki nie starcza to zablokowanie w tej sytuacji konta może doprowadzić nawet do samobójstwa.
P.G.

Data: 2013-11-19 14:02:38
Autor: Tomasz Chmielewski
Nowa kwota wolna od zajęcia?
On Mon, 18 Nov 2013 18:33:59 +0100
Piotr Gałka <piotr.galka@cutthismicromade.pl> wrote:

Użytkownik "wiatrak" <wiatrak@yahoo.pl> napisał w wiadomości news:l6dedk$c1p$1node1.news.atman.pl...
> [...]

Zastanawia mnie w jakich sytuacjach ludzie decydujÄ… siÄ™ na
niepłacenie podatków (nie mam wiedzy na ten temat, a intuicja tu mnie
zawodzi).

Glownie chodzi o kogos, kto nie pracuje (jedynie) "na etacie".

Sprzedaz bez paragonu/faktury, "lewe" dochody, i takie tam.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2013-11-19 07:03:09
Autor: Marek
Nowa kwota wolna od zajęcia?
On Tue, 19 Nov 2013 14:02:38 +0900, Tomasz Chmielewski <tch@nospam.wpkg.org> wrote:
Sprzedaz bez paragonu/faktury, "lewe" dochody, i takie tam.

No przecież takie działania z założenia nie powodują podatków, po to niektóry ukrywają sprzedaż by nie płacić podatków.
Niepłacenie wynika z różnych powodów, np. problem jest z pit4 i pit5 które od jakiegoś czasu nie wymagają miesięcznego zeznania tylko samej wpłaty wyliczonej i naleznej zaliczki. Urząd z reguły nie kontroluje tego (jak były zeznania miesięczne to us od razu widział jaka jest zaliczka i szybko ja egzekwowal), w efekcie ż z rodnych powodów płaci się te podatki zbiorczo dopiero pod koniec roku przy zeznaniu rocznym, w którym są (powinny) być ujawnione. Dopiero wtedy ciśnienie rośnie, bo podatnicy zwlekając cały rok z zaliczkiami mają cały rok do spłaty + odsetki.

--
Marek

Data: 2013-11-19 10:43:04
Autor: Piotr Gałka
Nowa kwota wolna od zajęcia?

Użytkownik "Marek" <fake@fakeemail.com> napisał w wiadomości news:almarsoft.8913252169922119321news.neostrada.pl...

[...]

Nadal wydaje mi się, że jak złożą PIT i ich stać to zapłacą (z odsetkami), a jak ich nie stać to blokowanie nazwałbym znęcaniem się państwa nad biednym obywatelem.

Wiem, że strasznie upraszczam, ale od jakiegoś czasu przyczyny wszelkiego zła (bieda, bezrobocie) upatruję w nadmiernej biurokracji i nadmiernym fiskalizmie (między innymi na potrzeby tej biurokracji). Zakładając (tu nie jestem pewien) że obywatel nie płaci podatków mimo że z PITa wychodzi mu, że ma zapłacić, tylko w sytuacji gdy faktycznie nie ma z czego, uważam, że obniżanie kwoty wolnej i doskonalenie mechanizmów ściągania zaległości wpisuje się przepięknie w ten wzrost fiskalizmu.
Uważam, że wysokiemu bezrobociu winne jest państwo (cała jego administracja) i doprowadzanie do wyrzucania na bruk obywateli, którzy nie mają wystarczających dochodów na utrzymanie się jest karaniem przez państwo tych obywateli za swoje (państwa) błędy. Skojarzył mi się wąż zjadający samego siebie od ogona.
Wydaje mi się, że tak jak w Konstytucji zapisane są "nieprzekraczalne" progi tak też mógł by być zapisany maksymalny % dla liczby urzędnicy/wszyscy pracujący (i wysokość płac (ze wszystkimi nagrodami) urzędniczych jako funkcja średniej w gospodarce) z wymogiem automatycznej redukcji etatów (płac) w przypadku przekroczenia tego %.
PaÅ„stwo w którym 100% zatrudnionych pracowaÅ‚o by wyÅ‚Ä…cznie w urzÄ™dach nie ma szansy na przetrwanie, zatem istnieje pewne maksimum udziaÅ‚u liczby urzÄ™dników wÅ›ród pracujÄ…cych, po przekroczeniu którego nie ma szansy na rozwój. GranicÄ™ zera rozwoju można by pewnie zdefiniować jako moment w którym ujemna wartość dodana generowana przez urzÄ™dników równoważy wartość dodanÄ… generowanÄ… w gospodarce.  Aby paÅ„stwo mogÅ‚o siÄ™ rozwijać maksymalny % urzÄ™dników powinien być ustawiony znacznie poniżej tej wartoÅ›ci progowej.
P.G.

Data: 2013-11-19 11:06:50
Autor: sqlwiel
Nowa kwota wolna od zajęcia?
W dniu 2013-11-19 10:43, Piotr Gałka pisze:

Wiem, że strasznie upraszczam, ale od jakiegoś czasu przyczyny
wszelkiego zła (bieda, bezrobocie) upatruję w nadmiernej biurokracji i
nadmiernym fiskalizmie (między innymi na potrzeby tej biurokracji).

Nic nie upraszczasz :) To oczywistość, jak 2+2=4.

[...]

, a nazywajÄ…c rzeczy po imieniu: czysty bandytyzm.

[...]
zjadajÄ…cy samego siebie od ogona.

Państwo już po bandycku ustaliło, że odsetki od zaległości podatkowych są "najwyższe z możliwych". Dało więc obywatelowi swego rodzaju wybór, między trądem, a cholerą. Tymczasem okazuje się, że nie, GÓWNO! Nie ma wyboru. Lada moment państwo uchwali, że jak obywatel nie ma na podatki, to się go weźmie i sprzeda "na narządy".

Tymaczasm "państwo" tegoż obywatela może dowolnie zadłużać (zwiększając dług publiczny) i władzom tego "państwa" nic nie można zrobić.

Otóż - można. Można łby tej hydry poobcinać, nabić na drągi i poustawiać na głównych placach we stolycy.

[...]
Państwo w którym 100% zatrudnionych pracowało by wyłącznie w urzędach
nie ma szansy na przetrwanie, zatem istnieje pewne maksimum udziału
liczby urzędników wśród pracujących, po przekroczeniu którego nie ma
szansy na rozwój. Granicę zera rozwoju można by pewnie zdefiniować jako
moment w którym ujemna wartość dodana generowana przez urzędników
równoważy wartość dodaną generowaną w gospodarce. Aby państwo mogło się
rozwijać maksymalny % urzędników powinien być ustawiony znacznie poniżej
tej wartości progowej.
P.G.

Utopia... :)
Trzeba wziąć sprawy w swoje ręce, przygotować butelki z benzyną, solidne sznury konopne i dobitnie zamanifestować swoje niezadowolenie z "władzy".

--

DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-18 23:07:12
Autor: Marek
Nowa kwota wolna od zajęcia?
On Mon, 18 Nov 2013 17:14:38 +0100, wiatrak <wiatrak@yahoo.pl> wrote:
Chowajcie pieniÄ…dze do skarpety.

http://www.gazetapodatkowa.pl/fiskus-bedzie-dokonywal-elektronicznej-bl
okady-kont-2013-92,artykul,123782.html

" Bank zawiadamia jednocześnie o zajęciu inne swoje oddziały, inne banki, placówki pocztowe oraz inne podmioty uprawnione do dokonywania wypłat podatnikowi z konta."

Pierwszy raz słyszę, żeby bank zawiadamiał inne banki, to jakaś bzdura.

--
Marek

Data: 2013-11-18 23:38:02
Autor: brum
Nowa kwota wolna od zajêcia?
" Bank zawiadamia jednocze¶nie o zajêciu inne swoje oddzia³y, inne banki, placówki pocztowe oraz inne podmioty uprawnione do dokonywania wyp³at podatnikowi z konta."

Pierwszy raz s³yszê, ¿eby bank zawiadamia³ inne banki, to jaka¶ bzdura.

A skad inny bank, w ktorym rowniez moge wyplacic srodki z rachunku, ma wiedziec, ze juz nie moge?

Data: 2013-11-19 01:49:36
Autor: Waldek
Nowa kwota wolna od zajêcia?
W dniu 2013-11-18 23:38, brum pisze:
[...]

¯onê/kochankê tez zawiadomi ze ju¿ nie mo¿esz ...
ale na poczcie a mo¿e i ksiêdzu, to sam siê bêdziesz musia³ przyznaæ ;)

Data: 2013-11-19 06:46:04
Autor: Liwiusz
Nowa kwota wolna od zajêcia?
[...]

Jak w jednym banku chcesz wyp³aciæ ¶rodki z drugiego banku?

--
Liwiusz

Data: 2013-11-19 09:39:26
Autor: Piotr Ga³ka
Nowa kwota wolna od zajêcia?

U¿ytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:l6etuu$mqo$1node2.news.atman.pl...
[...]

Nigdy nie próbowa³em, ale ustawiaj±c limity dla karty debetowej nie zerujê limitów "wyp³at w oddzia³ach innych banków" bo wydaje mi siê, ¿e jak kto¶ mi kartê buchnie to raczej nie bêdzie próbowa³ wyp³aty w jakim¶ banku.
P.G.

Nowa kwota wolna od zajęcia?