Nowa kwota wolna od zaj臋cia?

Data: 2013-11-18 18:33:59
Autor: Piotr Ga艂ka
Nowa kwota wolna od zaj臋cia?

U偶ytkownik "wiatrak" <wiatrak@yahoo.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:l6dedk$c1p$1node1.news.atman.pl...
Chowajcie pieni膮dze do skarpety.
http://www.gazetapodatkowa.pl/fiskus-bedzie-dokonywal-elektronicznej-blokady-kont-2013-92,artykul,123782.html

Zastanawia mnie w jakich sytuacjach ludzie decyduj膮 si臋 na niep艂acenie podatk贸w (nie mam wiedzy na ten temat, a intuicja tu mnie zawodzi).
Je艣li po prostu dlatego, 偶e na prawd臋 nie maj膮, lub co艣 innego jest wa偶niejsze (np. lekarstwa mog膮 by膰 wa偶niejsze) i na podatki nie starcza to zablokowanie w tej sytuacji konta mo偶e doprowadzi膰 nawet do samob贸jstwa.
P.G.

Data: 2013-11-19 14:02:38
Autor: Tomasz Chmielewski
Nowa kwota wolna od zaj臋cia?
On Mon, 18 Nov 2013 18:33:59 +0100
Piotr Ga艂ka <piotr.galka@cutthismicromade.pl> wrote:

> [...]

Zastanawia mnie w jakich sytuacjach ludzie decyduj膮 si臋 na
niep艂acenie podatk贸w (nie mam wiedzy na ten temat, a intuicja tu mnie

Glownie chodzi o kogos, kto nie pracuje (jedynie) "na etacie".

Sprzedaz bez paragonu/faktury, "lewe" dochody, i takie tam.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2013-11-19 07:03:09
Autor: Marek
Nowa kwota wolna od zaj臋cia?
On Tue, 19 Nov 2013 14:02:38 +0900, Tomasz Chmielewski <tch@nospam.wpkg.org> wrote:
Sprzedaz bez paragonu/faktury, "lewe" dochody, i takie tam.

No przecie偶 takie dzia艂ania z za艂o偶enia nie powoduj膮 podatk贸w, po to niekt贸ry ukrywaj膮 sprzeda偶 by nie p艂aci膰 podatk贸w.
Niep艂acenie wynika z r贸偶nych powod贸w, np. problem jest z pit4 i pit5 kt贸re od jakiego艣 czasu nie wymagaj膮 miesi臋cznego zeznania tylko samej wp艂aty wyliczonej i naleznej zaliczki. Urz膮d z regu艂y nie kontroluje tego (jak by艂y zeznania miesi臋czne to us od razu widzia艂 jaka jest zaliczka i szybko ja egzekwowal), w efekcie 偶 z rodnych powod贸w p艂aci si臋 te podatki zbiorczo dopiero pod koniec roku przy zeznaniu rocznym, w kt贸rym s膮 (powinny) by膰 ujawnione. Dopiero wtedy ci艣nienie ro艣nie, bo podatnicy zwlekaj膮c ca艂y rok z zaliczkiami maj膮 ca艂y rok do sp艂aty + odsetki.

--
Marek

Data: 2013-11-19 10:43:04
Autor: Piotr Ga艂ka
Nowa kwota wolna od zaj臋cia?

U偶ytkownik "Marek" <fake@fakeemail.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:almarsoft.8913252169922119321news.neostrada.pl...

[...]

Nadal wydaje mi si臋, 偶e jak z艂o偶膮 PIT i ich sta膰 to zap艂ac膮 (z odsetkami), a jak ich nie sta膰 to blokowanie nazwa艂bym zn臋caniem si臋 pa艅stwa nad biednym obywatelem.

Wiem, 偶e strasznie upraszczam, ale od jakiego艣 czasu przyczyny wszelkiego z艂a (bieda, bezrobocie) upatruj臋 w nadmiernej biurokracji i nadmiernym fiskalizmie (mi臋dzy innymi na potrzeby tej biurokracji). Zak艂adaj膮c (tu nie jestem pewien) 偶e obywatel nie p艂aci podatk贸w mimo 偶e z PITa wychodzi mu, 偶e ma zap艂aci膰, tylko w sytuacji gdy faktycznie nie ma z czego, uwa偶am, 偶e obni偶anie kwoty wolnej i doskonalenie mechanizm贸w 艣ci膮gania zaleg艂o艣ci wpisuje si臋 przepi臋knie w ten wzrost fiskalizmu.
Uwa偶am, 偶e wysokiemu bezrobociu winne jest pa艅stwo (ca艂a jego administracja) i doprowadzanie do wyrzucania na bruk obywateli, kt贸rzy nie maj膮 wystarczaj膮cych dochod贸w na utrzymanie si臋 jest karaniem przez pa艅stwo tych obywateli za swoje (pa艅stwa) b艂臋dy. Skojarzy艂 mi si臋 w膮偶 zjadaj膮cy samego siebie od ogona.
Wydaje mi si臋, 偶e tak jak w Konstytucji zapisane s膮 "nieprzekraczalne" progi tak te偶 m贸g艂 by by膰 zapisany maksymalny % dla liczby urz臋dnicy/wszyscy pracuj膮cy (i wysoko艣膰 p艂ac (ze wszystkimi nagrodami) urz臋dniczych jako funkcja 艣redniej w gospodarce) z wymogiem automatycznej redukcji etat贸w (p艂ac) w przypadku przekroczenia tego %.
Pa艅stwo w kt贸rym 100% zatrudnionych pracowa艂o by wy艂膮cznie w urz臋dach nie ma szansy na przetrwanie, zatem istnieje pewne maksimum udzia艂u liczby urz臋dnik贸w w艣r贸d pracuj膮cych, po przekroczeniu kt贸rego nie ma szansy na rozw贸j. Granic臋 zera rozwoju mo偶na by pewnie zdefiniowa膰 jako moment w kt贸rym ujemna warto艣膰 dodana generowana przez urz臋dnik贸w r贸wnowa偶y warto艣膰 dodan膮 generowan膮 w gospodarce.  Aby pa艅stwo mog艂o si臋 rozwija膰 maksymalny % urz臋dnik贸w powinien by膰 ustawiony znacznie poni偶ej tej warto艣ci progowej.
P.G.

Data: 2013-11-19 11:06:50
Autor: sqlwiel
Nowa kwota wolna od zaj臋cia?
W dniu 2013-11-19 10:43, Piotr Ga艂ka pisze:

Wiem, 偶e strasznie upraszczam, ale od jakiego艣 czasu przyczyny
wszelkiego z艂a (bieda, bezrobocie) upatruj臋 w nadmiernej biurokracji i
nadmiernym fiskalizmie (mi臋dzy innymi na potrzeby tej biurokracji).

Nic nie upraszczasz :) To oczywisto艣膰, jak 2+2=4.

[...]

, a nazywaj膮c rzeczy po imieniu: czysty bandytyzm.

[...]

Pa艅stwo ju偶 po bandycku ustali艂o, 偶e odsetki od zaleg艂o艣ci podatkowych s膮 "najwy偶sze z mo偶liwych". Da艂o wi臋c obywatelowi swego rodzaju wyb贸r, mi臋dzy tr膮dem, a choler膮. Tymczasem okazuje si臋, 偶e nie, G脫WNO! Nie ma wyboru. Lada moment pa艅stwo uchwali, 偶e jak obywatel nie ma na podatki, to si臋 go we藕mie i sprzeda "na narz膮dy".

Tymaczasm "pa艅stwo" tego偶 obywatela mo偶e dowolnie zad艂u偶a膰 (zwi臋kszaj膮c d艂ug publiczny) i w艂adzom tego "pa艅stwa" nic nie mo偶na zrobi膰.

Ot贸偶 - mo偶na. Mo偶na 艂by tej hydry poobcina膰, nabi膰 na dr膮gi i poustawia膰 na g艂贸wnych placach we stolycy.

[...]

Utopia... :)
Trzeba wzi膮膰 sprawy w swoje r臋ce, przygotowa膰 butelki z benzyn膮, solidne sznury konopne i dobitnie zamanifestowa膰 swoje niezadowolenie z "w艂adzy".

--

Dzi臋kuj臋. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Nowa kwota wolna od zaj臋cia?