Nowa lokata w IB

Data: 2011-07-22 13:23:35
Autor: Marek
Nowa lokata w IB
Co sądzicie o tej lokacie?
http://www.ideabank.pl/indywidualni_dwupak

--
Marek

Data: 2011-07-22 10:00:07
Autor: BI
Nowa lokata w IB
On 22 Lip, 13:23, Marek <1...@456.eu> wrote:
Co sądzicie o tej lokacie?http://www.ideabank.pl/indywidualni_dwupak

--
Marek

Z informacji podanej na stronie Idea, dla części lokaty zawartej na 12
m-cy wychodzi mi ok. 13,46% do końca roku, a dla części zawartej na 24
m-ce - ok. 13,89% do końca roku, gdy liczę okres od 25 lipca (po
1stycznia w obu przypadkach jest 0,1%).
W tej sytuacji lokata 24 miesięczna jest ewidentnie niekorzystna bo
owe 0,1% będzie liczone aż przez ponad 1,5 roku, a 13,89% tylko przez
nieco ponad 5 miesięcy.
Za Chiny nie mogę wyjść na średnie 6,09% netto jakie podają w reklamie.

Data: 2011-07-22 20:30:59
Autor: m7marek
Nowa lokata w IB

Użytkownik "BI" <fabian_05@o2.pl> napisał w wiadomości news:35177037-bf2e-4ca1-9d14-1dffcb15d712s2g2000vbw.googlegroups.com...

[...]

przeczytaj kartę produktu, np.:
25 lipca / 13,46% / 27,79%

Data: 2011-07-23 09:30:53
Autor: BI
Nowa lokata w IB
On 22 Lip, 20:30, "m7marek" <m7ma...@interia.pl> wrote:
Użytkownik "BI" <fabian...@o2.pl> napisał w wiadomościnews:35177037-bf2e-4ca1-9d14-1dffcb15d712s2g2000vbw.googlegroups.com...

> [...]
>m-cy wychodzi mi ok. 13,46% do końca roku, a dla części zawartej na 24
>m-ce - ok. 13,89% do końca roku, gdy liczę okres od 25 lipca (po

Rzeczywiście, karta produktu podaje inne dane niż wynika z ostatniego
zdania w informacji drobnym drukiem na stronie http://www.ideabank.pl/indywidualni_dwupak,
które brzmi : "Oprocentowanie lokaty ustalane jest w dniu opłacenia
lokaty wg następującego wzoru: 5,9% lub 6,09% x 365 dni/liczba dni do
końca roku 2011".
(więc 6,09x365/160 dało mi owe 13,89%). Chyba informacja ta jest
błędna.

Data: 2011-07-23 13:28:00
Autor: adagol
Nowa lokata w IB
Policzyłem i wszystko sie zgadza. Dla sumy 2500zł wychodzi dokładnie
7.50% dla roku i 16% dla 2 lat co daje właściwie nie 8% rocznie a 7.7%
biorąc pod uwagę procent skłądany. Jeśli POdatek Rostowskiego wejdzie
1 stycznia 2012 to optymalna kwota lokaty to ok. 3500zł (po 1750zł) i
oprocentowanie będzie ok. 7.53% i 16.05%.
Zwłaszcza ta częśc na 2 lata wydaje się bardzo atrakcyjna, jeśli
wejdzie nowy podatek, a inflacja i oprocentowanie lokat za rok będa
dużo niższe.

Inny

Data: 2011-07-24 00:31:21
Autor: Waldeusz
Nowa lokata w IB
adagol wrote:
Zwłaszcza ta częśc na 2 lata wydaje się bardzo atrakcyjna, jeśli
wejdzie nowy podatek, a inflacja i oprocentowanie lokat za rok będa
dużo niższe.

A instynkt mowi ci ze beda ?  :)

Pozdrawiam

Data: 2011-07-24 02:59:29
Autor: Krzysztof
Nowa lokata w IB

"Waldeusz" <WiFi-spamu@tez.nie.cpa> wrote in message news:j0fi3q$qsk$1news.onet.pl...
adagol wrote:
Zwłaszcza ta częśc na 2 lata wydaje się bardzo atrakcyjna, jeśli
wejdzie nowy podatek, a inflacja i oprocentowanie lokat za rok będa
dużo niższe.

A instynkt mowi ci ze beda ?  :)

No wlasnie, USA i Europa (EUR) produkuja duzo pustego pieniadza, ktory w przyszlosci trzeba bedzie sciagac przy pomocy wysokich stop procentowych; jakos nie bardzo widze, zebysmy w Polsce szli ostro pod prad i obnizali stopy procentowe w przyszlosci...

Data: 2011-07-24 02:54:12
Autor: Krzysztof
Nowa lokata w IB

"adagol" <adagol7@gmail.com> wrote in message news:cd49159a-9a33-47e4-888d-46619569df79b19g2000yqj.googlegroups.com...
[...]
-- -- -- -- -- -
Generalnie bank nie jest instytucja charytatywna i skoro sa w stanie placic 6% rocznie, tzn, ze przewiduja, ze stawki beda rosly. Jak mialbym wrozyc to obstawialbym w ciagu 2-lat wieksze oslabienie PLN (zmierzamy do Grecji, ale narazie wszystko jest 'zamiatane po dywan'...w ktoryms momencie to wyjdzie) a tym samym skokowe podwyzki stop procentowych w przypadku zaistnienia takiego scenariusza. Oczywiscie jak ktos sadzi inaczej, to moze obstawiac takie lokaty wlasna gotowka, w koncu, sam ryzykuje wlasnymi pieniedzmi.

Data: 2011-07-24 07:54:01
Autor: Szymon
Nowa lokata w IB
W dniu 2011-07-24 02:54, Krzysztof pisze:

Generalnie bank nie jest instytucja charytatywna i skoro sa w stanie
placic 6% rocznie, tzn, ze przewiduja, ze stawki beda rosly.

Niekoniecznie. Gdyby tak było jak piszesz to w zasadzie nigdy nie warto byłoby lokować w lokaty długoterminowe. Tymczasem jakoś ok. 2 lat temu Millenium dawało na 2-letniej 8%, a w podobnym okresie np. lokata Killer w Pocztowym dawała 10% - fakt, że na krótki czas, ale niektórzy "eksperci" też przewidywali, że skoro dany bank daje wysoki procent to z pewnością za chwilę upadnie. Jakoś do bankructwa Pocztowego, Getina, Lukasa, Eurobanku itp., które w danym okresie wybijały się z oprocentowaniem bardzo daleko. Dlatego ja osobiście wolę "ryzykować własne pieniądze" na 6% w banku z gwarancjami BFG typu Idea Bank niż na 3% w mBanku, w struktury z gwarancją kapitału itp.

Data: 2011-07-24 08:51:03
Autor: bzdreg
Nowa lokata w IB
W dniu 2011-07-24 07:54, Szymon pisze:
[...]

Dodam jeszcze inny aspekt.
Dajemy ludziom z ulicy wysokie oprocentowanie depozytów, wyższe, niż WIBOR, aby do nas przyszli z tej ulicy, do naszego banku, biurka naszego naciągacza,
.... a my tam już na nich czekamy!
(z ofertami, na których ich oskubiemy)

--

Dziękuję i pozdrawiam. Bzdreg.

Data: 2011-07-24 11:26:21
Autor: Szymon
Nowa lokata w IB
W dniu 2011-07-24 08:51, bzdreg pisze:

[...]

I sztuka polega na tym, by brać te 6% z IdeaBanku czy podobny np. z OF jednocześnie nie ulegając ich namowom na struktury, fundusze, plany inwestycyjne itp. itd. Zapewniam - da się ;-)

Data: 2011-07-24 14:58:39
Autor: Krzysztof Halasa
Nowa lokata w IB
Szymon <w@wp.pl> writes:

Tymczasem jakoś ok. 2
lat temu Millenium dawało na 2-letniej 8%,

Rzeczywiscie tak bylo? Nie byla to przypadkiem taka lokata, w ktorej
dopiero ktorys tam (ostatni) miesiac mial 8%, a srednia wychodzila
zupelnie zwykla i, biorac pod uwage Belke, nieatrakcyjna?

a w podobnym okresie np.
lokata Killer w Pocztowym dawała 10% - fakt, że na krótki czas,

I czy przypadkiem nie bylo tam ograniczenia do zupelnie niewielkiej
kwoty, i ograniczenia ilosci lokat np. do jednej?

Dlatego ja osobiście
wolę "ryzykować własne pieniądze" na 6% w banku z gwarancjami BFG typu
Idea Bank niż na 3% w mBanku, w struktury z gwarancją kapitału itp.

W mBanku to chyba 4% aktualnie, na jednodniowej lokacie. Chyba ze ktos
nie bierze udzialu w "promocji", nie wiem czy jest calkiem dla
wszystkich.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2011-07-24 16:04:16
Autor: mvoicem
Nowa lokata w IB
(24.07.2011 14:58), Krzysztof Halasa wrote:
Szymon<w@wp.pl>  writes:

[...]

Było. Lokata SuperProcent. Co więcej, nie było dolnego ograniczenia kwotowego, więc jeszcze przed jednodniówkowami można było sobie założyć całą serię lokat po 15zł żeby uniknąć belki.

Co prawda *teoretycznie* można było sobie założyć tylko jedną taką lokatę, ale praktycznie takiego ograniczenia nie było. No i proces zakładania tej lokaty był niezwykle upierdliwy.

p. m.

Data: 2011-07-24 19:16:36
Autor: Szymon
Nowa lokata w IB
a w podobnym okresie np.
lokata Killer w Pocztowym dawała 10% - fakt, że na krótki czas,

I czy przypadkiem nie bylo tam ograniczenia do zupelnie niewielkiej
kwoty, i ograniczenia ilosci lokat np. do jednej?

Ograniczenia były, ale pamiętaj, że nie każdy dysponuje od razu setkami tysięcy. Myślę, że wiele osób znalazło prosty sposób obejścia - najbliższą rodzinę.

[...]

Nie śledzę na bieżąco mBanku i jego oferty, bo od jakiegoś czasu jest mało atrakcyjna. Możliwe, że to 4%. Tak czy inaczej wolę 6% "ryzykować", bo - w mojej opinii - owo ryzyko jest czystą iluzją. Zresztą gdy mBank startował to dawał na emaksie bodaj 16,5%, co przebijało znacząco wszystkie marmurki. Z uwagi na ten fakt oraz na to, że był stricte wirtualny (a świadomość co to w ogóle jest ten Internet 10 lat temu była też ciutek inna) znaczna część "ekspertów" też doszukiwała się przekrętu, szybkiego upadku i katastrof wszelkiej maści. Co ciekawe podobną retorykę stosował sam mBank na swoim forum w czasach owego Killera sugerując jakoby banki (DB też dawało bodaj 10% na KO, Nordea pamiętam, że stała bardzo wysoko itd. więc było to zjawisko zauważalne) pilnie potrzebowały gotówki (w domyśle broniąc się przed rychłą upadłością). Ergo - dziwi mnie, że osoby siedzące w temacie dłużej niż - powiedzmy - 2 lata ulegają jeszcze tekstom w rodzaju "za chwilę X bank padnie, bo daje 0,5% więcej niż wszyscy" czy "wrzucać na 3M, bo 6M ze znacząco wyższym oprocentowaniem jest nieatrakcyjne z uwagi na przewidywane podniesienie stóp". Takich "ekspertów" mamy od dawna, a mnie się wkrótce kończą lokaty w OF na 5,65% założone rok temu, wbrew opiniom o podwyżce stóp tuż tuż, zapowiedziom końca OF i Getina, bla bla bla, zaś nadal myślę sobie, że i teraz ten procent wygląda całkiem solidnie (w porównaniu do mBanku, PKO czy co tam jeszcze ma być tym pewnym i stabilnym). O proroctwach dotyczących Polbanku to już nawet nie wspomnę...

Data: 2011-07-24 12:55:28
Autor: adagol
Nowa lokata w IB
Panowie, proponuję nie wdawać się w niepotrzebne przepychanki z
wielbicielami niskich procentów. Kto się "boi" Idei i ogólnie Leszka
Cz. niech tu nie kracze i omija wątek szerokim łukiem. Znam takich
osobiście, co mają konto w PekaO SA za 11zł/mies. i lokaty na 3%
brutto rocznie, bo to bezpieczny bank Partii Oszustów. I w 2007r.
wpłacali na fundusze Pioniera bo tak im polecała pani z okienka. Każdy
robi jak uważa.

Wracając do Dwupaka, to oczywiście nie wiem jaka będzie inflacja, ale
cykle gospodarcze są raczej nieubłagalne i oprocentowanie lokat
rocznych w 2012  w lecie będzie "raczej" niższe. Jednak największym
zagrożeniem jest pazerność PO na naszą forsę i jeśli POdatek
Rostowskiego zostanie wprowadzony to prawdopodobnie Dwupak sie
opłaci.

Zauważcie, że teraz Leszek daje po 7,5% brutto, ale faktycznie jest to
koszt dla banku ok. 6% bo nie ma belki.
Jeśli np. od lipca 2012 będzie nowy POdatek to przy porównywalnej
nawet inflacji , może być baaardzo trudno o lokatę na 7.5% brutto (z
takim kosztem dla banku).

Pewnie każdy z nas ma doświadczenia giełdowe/funduszowe/forexowe więc
niepewność nie jest nam obca, ale tu dochodzi dodatkowo niepewność
polityczna, czyli ciągłe majstrowanie PO przy podwyższaniu podatków..
Bo na razie rada ministrów odłożyła ustawę z Podatkiem Rostowskiego i
nie wiadomo, kiedy zamierzają do niego wrócić. A to sprawia, że
planowanie bezpiecznej lokatowej częsci naszych oszczędności/
inwestycji w terminie roku/2lat staje się wrózeniem z fusów.

Podsumowując:
Zakłądając wejście nowego podatku, po Tax Free zakładanej na początku
lipca (dawała 8.5% brutto), Dwupak jest drugim lokatowym hitem 2011r.
jeśli chodzi o lokaty >3m.

I jeszcze jedno. W razie krakanej tu upadłości Idei, BFG ma obowiązek
wypłaty kapitału + odsetek nabytych do dnia upadłości. Pomyślcie, jak
Idea upadnie w styczniu 2012r. na ile faktycznie będzie ten dwupak :-))

Data: 2011-07-24 22:21:39
Autor: Sierp
Nowa lokata w IB
W dniu 2011-07-24 21:55, adagol pisze:
Podsumowując:
Zakłądając wejście nowego podatku, po Tax Free zakładanej na początku
lipca (dawała 8.5% brutto), Dwupak jest drugim lokatowym hitem 2011r.
jeśli chodzi o lokaty>3m.

a jaki jest/był pierwszym? :)

Sierp

Data: 2011-07-24 14:36:21
Autor: adagol
Nowa lokata w IB
On 24 Lip, 22:21, Sierp <si...@nospamsierp.netgrr> wrote:
> [...]

> Zakłądając wejście nowego podatku, po Tax Free zakładanej na początku
> lipca (dawała 8.5% brutto), Dwupak jest drugim lokatowym hitem 2011r.

a jaki jest/był pierwszym? :)

Sierp

No przecież nawet zacytowałeś: Idea Tax Free I zakładana na początku
lipca dawała 8.5% brutto rocznie.

Data: 2011-07-24 22:21:44
Autor: Krzysztof
Nowa lokata w IB

"adagol" <adagol7@gmail.com> wrote in message news:31076e1e-24b0-439b-a882-33f6843885ecb19g2000yqj.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Nie obawiam sie upadlosci, ale nie zacheca mnie lokowanie na dlugie okresy i po prostu tyle, az tyle. Na razie lapie lokaty 2-3-4-mies w roznych odnogach Czarneckiego na ok. 5,7% netto. Czy podatek w zapowiadanym ksztalcie wejdzie to sie jeszcze okaze, a z koncem roku wysypia sie z pewnoscia oferty na dlugie terminy, bo to wspaniala okazja do pozyskania przez banki kapitalu na dluzszy czas. W moim osobistym przypadku 'ugranie' ok. 1-2% rocznie nie jest warte zamrazania kasy na 2 lub 3-lata, ale kazdy ma inne preferencje.

Data: 2011-07-25 01:26:50
Autor: Waldeusz
Nowa lokata w IB
Krzysztof wrote:
W moim
osobistym przypadku 'ugranie' ok. 1-2% rocznie nie jest warte
zamrazania kasy na 2 lub 3-lata, ale kazdy ma inne preferencje.

U mnie jest podobnie. Ale w ramach ogolnie pojetej dywersyfikacji
i na wypadek belki po nowemu, czesc srodkow zapakowalem na rok.

Pozdrawiam

Data: 2011-07-24 23:11:17
Autor: Szymon
Nowa lokata w IB
[...]

Mnie zastanawia jedna rzecz... Rozwiązanie zastosowane w Tax Free jest novum i wydaje się, że da w 100% pewność nieobelkowania odsetek. Z drugiej strony nie jest mi znany jakikolwiek inny bank, który by takie rozwiązanie wprowadził. Pytanie zupełnie podstawowe (i warte znacznych pieniędzy) brzmi: czy lokaty z kapitalizacją dzienną zakładane przed 01.01.2012 obejmie podatek?

Zgadzam się, że dwupak jest hitem. Problem w tym, że na teraz. Jeśli ktoś otrzyma zastrzyk gotówki w listopadzie, a tym bardziej w grudniu to rozwiązanie zastosowane w dwupaku będzie już bezużyteczne. Tym samym trzeba liczyć, że założenie lokaty np. 24M przed zmianami nie spowoduje naliczenia podatku po Nowym Roku. Jeśli jednak tak nie będzie - może się okazać, że teraz są ostatnie dni dla inwestujących długoterminowo i kto czeka na ostatnią chwilę licząc na walkę o depozyty może się nieco zdziwić.

Data: 2011-07-24 14:48:44
Autor: adagol
Nowa lokata w IB
On 24 Lip, 23:11, Szymon <w...@wp.pl> wrote:
 Pytanie zupełnie podstawowe (i warte znacznych
pieniędzy) brzmi: czy lokaty z kapitalizacją dzienną zakładane przed
01.01.2012 obejmie podatek?

Wg projektu ustawy lokaty te obejmie podatek, ale dopiero od 2012 r.
Czyli do dnia wejścia ustawy podatek nie jest obliczany, a od dnia
wejścia jest naliczany, nieważne kiedy lokata będzie zakładana.
 Stąd taka konstrukcja Tax Free, by wszystkie odsetki były dopisane w
2011r w celu uniknięcia belki.

Data: 2011-07-25 08:34:35
Autor: Szymon
Nowa lokata w IB
W dniu 2011-07-24 23:48, adagol pisze:
[...]

A zatem im bliżej końca roku tym lepiej chyba przyjrzeć się lokacie gwarantowanej.

Data: 2011-07-25 19:54:22
Autor: Arek
Nowa lokata w IB
Szymon napisał(a) w wiadomości: ...
[...]

Dla chcących się zabawić w "zarządzanie ryzykiem" (politycznym?...), na
temat lokat gwarantowanych pisałem 25 maja w wątku:
Czy będą zmiany w ordynacji ("uszczelnienie Belki")? - pół żartem, pół serio

Arek

Data: 2011-07-25 19:53:58
Autor:
Nowa lokata w IB
Szymon <w@wp.pl> napisał(a):
Zgadzam się, że dwupak jest hitem.

I ja. Sęk w tym, że dwa lata to jednak trochę długo. Zbieram na konkretny cel
i nie wiem, kiedy będę go realizować - kiedy będę potrzebować swoich
oszczędności. Na pewno najwcześniej za rok, ale może WŁAŚNIE za rok, a nie
dopiero za dwa? Hitem to byłaby lokata, która zawierałaby jakiś mechanizm w stylu tego
"rewolwerowego" / "antyinflacyjnego" (chodzi o lokaty), tj. możliwość zerwania
bez utraty odsetek. Ale jak skonstruować taki produkt? Chyba jeszcze nikt na
to nie wpadł, więc nie ma niczego takiego na rynku...

--

Nowa lokata w IB