Nowa moda - blokowanie pasa

Data: 2010-05-13 09:57:08
Autor: Piotrek
Nowa moda - blokowanie pasa
Od jakiegos czasu pół roku może - nowa moda - blokowanie pasa przez kierowcę który uważa że tylko jednym pasem trzeba jechać jeżeli na drugi za np kilometr jest zablokwoany. Jedzie taki równolegle i z prędko¶ci± tak± jak auto na pasie odblokowanym i uważa że robi dobry uczynek. Kiedy¶ robili to kierocy ciężarowych teraz osobówki. Zaobserwowali¶cie to też? I to czasem ci kierowcy to młoda kobieta lub jaki¶ porz±dnie ubrany  facet - reguły nie ma. Dla mnie to też buractwo - nie lepiej stosować zasadę zamka błyskawicznego (po kolei wjeżdzać z dwóch pasów)?

Pit

Data: 2010-05-13 01:08:09
Autor: kaszpir
Nowa moda - blokowanie pasa
Dla mnie to te� buractwo - nie lepiej stosowa� zasad� zamka b�yskawicznego
(po kolei wje�dza� z dw�ch pas�w)?

Najpierw poczytaj na czym polega jazda na "zamek błyskawiczny" i kiedy
się j± stosuję...

W przypadku korka gdzie na jedynym pasie samochody stoj± nie ma
takiego czego¶ jak jazda na "zamek błyskawiczny" ...

S± za to cwaniczki którzy uważaj± że oni nie musz± stać w korku i
próbuj± się na chama wepchać do kolejki , co powoduje jeszcze większy
korek ...

Ja popieram tych co blokuj± drugi pas (ale tylko w przypadku gdy jest
korek) ...

Bo dzięki temu korek szybciej się odblokowuja a samochody bardziej
płynnie jad± ...

A wpychanie się na chama w korku to nie jazda na suwak ..

Data: 2010-05-13 08:10:10
Autor: to
Nowa moda - blokowanie pasa
kaszpir wrote:

Najpierw poczytaj na czym polega jazda na "zamek błyskawiczny" i kiedy
siÄ™ jÄ… stosujÄ™...

No właśnie, poczytaj.

W przypadku korka gdzie na jedynym pasie samochody stojÄ… nie ma takiego
czegoś jak jazda na "zamek błyskawiczny" ...

Stoją na jednym bo są głupi i nie potrafią jechać "na zamek".
 --
cokolwiek

Data: 2010-05-13 01:15:16
Autor: kaszpir
Nowa moda - blokowanie pasa
Stoj± na jednym bo s± głupi i nie potrafi± jechać "na zamek".

Bla , bla , bla ...

Jazda na suwak polega na przepuszczaniu płynnie jad±cych samochodów po
obu pasach. Jeden samochód wpuszcza 1 samochód z drugiego pasa i tak
dalej ...

To jest wła¶nie jazda na suwak ...

Polega na tym że wszystkie samochody jad± płynnie dwoma pasami
ruchu ..

W przypadku korka gdzie samochody stoj± jazda na "suwak" nie ma
żadnego zastosowania ...

To jest po prostu chamskie się wpychanie , tyle że dla buraków którzy
tego nie rozumiej± i tak żadne argumenty nie dotr± , bo oni przecież
jad± na suwak ...

Data: 2010-05-13 01:26:04
Autor: maciej debski
Nowa moda - blokowanie pasa
On May 13, 9:15 am, kaszpir <kasz...@tlen.pl> wrote:

To jest po prostu chamskie się wpychanie , tyle że dla buraków którzy
tego nie rozumiej± i tak żadne argumenty nie dotr± , bo oni przecież
jad± na suwak ...

daj spokoj, tutaj sa sami mlodzi gniewni spod znaku golfa trzy dla
ktorych szczytem sprytu jest jest przeskoczenie korka pasem do skretu,
chodnikiem, przez czerwone swiatlo itp.

nie rozumiejacy ze jezeli pas jest zablokowany to zaden zamek
blyskawiczny nie przyspieszy przejazdu przez zwezenie (chyba ze
"sprytnie" ominiesz kilkadziesiat samochodow).

mac

Data: 2010-05-13 08:31:23
Autor: Jacek Rudowski
Nowa moda - blokowanie pasa
Dnia 13.05.2010 maciej debski <mac@bar.pl> napisał/a:
[...]

Byc moze nie przyspieszy - ale skroci przynajmiej korek w sensie dlugosci.
Co moze wplynac na to, ze rozladuje sytuacje np. skrzyzowanie lub dwa wczesniej.

No, ale ja to widocznie jestem jakis mlody gniewny...

--
Jacek "AMI" Rudowski

Data: 2010-05-13 01:45:17
Autor: maciej debski
Nowa moda - blokowanie pasa
On May 13, 9:31 am, Jacek Rudowski

Byc moze nie przyspieszy - ale skroci przynajmiej korek w sensie dlugosci..
Co moze wplynac na to, ze rozladuje sytuacje np. skrzyzowanie lub dwa wczesniej.

No, ale ja to widocznie jestem jakis mlody gniewny...

wszyscy wiemy ze w calym zjawisku chodzi nie o kulturalnych kierowcow
ktorzy chca madrze jechac na zamek, tylko tych ktorzy na sile cisnac
ile fabryka dala omijaja samochody czekajace w korku/na swiatlach
itp.
Czym innym jest kiedy ktos nie spieszac sie jedzie drugim pasem i
czeka grzecznie az ktos go wpusci "na zamek" a czym innym kiedy ktos
nagle wyskakuje z korka i z wyjacym silnikiem i  wyszczerzem radosci
omija kilkadziesiat samochodow, po czym wciska sie w kolejke na metr
przed samym zwezeniem, nie czekajac na to az ktos go wpusci.

mac

Data: 2010-05-13 01:58:36
Autor: WS
Nowa moda - blokowanie pasa
On 13 Maj, 10:45, maciej debski <m...@bar.pl> wrote:

[...]

przeciez idea jazdy na zamek z zalozenia wlasnie takie cwaniactwo
uniemozliwia... podstawa zamkaa jest stawanie w krotszej kolejce...
wtedy na wszystkich pasach kolejka ma ~rowna dlugosc i nie ma ktoredy
omijac/wyprzedzac...
....a jak ktos omija poboczem, chodnikiem, trawnikiem - to nalezy z
cala bezwzglednoscia ;) tepic...

WS

Data: 2010-05-13 08:51:34
Autor: to
Nowa moda - blokowanie pasa
maciej debski wrote:

[...]

Jak debile się ustawili wszyscy na jednym pasie to jest to ich problem. Nie ma nakazu opuszczenia pasa kilometr przed zwężeniem, ani jazdy tym pasem z prędkością 15 km/h.

--
cokolwiek

Data: 2010-05-13 02:10:11
Autor: maciej debski
Nowa moda - blokowanie pasa
On May 13, 9:51 am, to <t...@abc.xyz> wrote:

Jak debile się ustawili wszyscy na jednym pasie to jest to ich problem.
Nie ma nakazu opuszczenia pasa kilometr przed zwężeniem, ani jazdy tym
pasem z prędko¶ci± 15 km/h.

i to jest kwintesencja drogowego cwaniactwa, wszyscy inni to debile i
ja jeden madry wiem lepiej i wolno mi wszystko.

i dlatego wlasnie tirmani blokuja puste pasy przed zwezkami i kolo sie
zamyka.

mac

Data: 2010-05-13 09:15:35
Autor: Jacek Rudowski
Nowa moda - blokowanie pasa
[...]

No ale nadal nie zmienia to faktu, ze to tirmani nie maja racji,
a wolnym pasem zdecydowanie wolno dojechac az do zwezenia.

I nie ma w tym zadnego cwaniactwa - a jesli ktos lubi stac w dlugiej kolejce
na sasiednim pasie, bo nie wpadl na to, ze warto wykorzystac oba - no coz...
to juz naprawde nie problem tzw. "cwaniakow", ktorzy po prostu korzystaja
z pasow jak nalezy.

--
Jacek "AMI" Rudowski

Data: 2010-05-13 09:20:31
Autor: to
Nowa moda - blokowanie pasa
maciej debski wrote:

Jak debile siÄ™ ustawili wszyscy na jednym pasie to jest to ich problem.
[...]

Cwaniactwo to jest jak ktoś jedzie prosto pasem do skrętu, bo na tym gdzie powinien jechać jest korek. Jeśli jadę zgodnie z przepisami to cwaniactwa nie ma żadnego, jest wyłącznie głupota tych, którzy ustawili się na jednym z dwóch pasów i blokują niepotrzebnie kolejne skrzyżowania.

--
cokolwiek

Data: 2010-05-13 11:50:41
Autor: Arek (G)
Nowa moda - blokowanie pasa
W dniu 2010-05-13 11:20, to pisze:
maciej debski wrote:

[...]

siÄ™ na jednym z dwĂłch pasĂłw i blokujÄ… niepotrzebnie kolejne skrzyĹĽowania.

Znaczy się jesteś młodym gniewnym w golfie 3?;)

A.

Data: 2010-05-13 10:56:07
Autor: PaPi
Nowa moda - blokowanie pasa
nie rozumiejacy ze jezeli pas jest zablokowany to zaden zamek
blyskawiczny nie przyspieszy przejazdu przez zwezenie (chyba ze
"sprytnie" ominiesz kilkadziesiat samochodow).

Tu nie chodzi o spryt ale o sprawne usuwanie zatoru.
Takie "blokowanie" czy "dojezdzanie" powoduje powstawanie dluzszej "fali" ktora wydluza zator a co za tym idzie straty czasu.

Jesli dwoma pasami jedzie sie dokad sie, oraz nie ma tak zwanych dojezdzaczy (czyli czekam az przede mna zrobi sie miejsce na 5 samochodow i wolno dotocze sie do poprzedzajacego mnie) da zator ma minimalna wielkosc przez co czas stracony jest najkrotszy.

Dodatkowo w miastach takie rozpelzanie sie zatoru powoduje powstanie tegoz na sasiednich skrzyzowaniach.

Data: 2010-05-13 02:13:24
Autor: maciej debski
Nowa moda - blokowanie pasa
On May 13, 9:56 am, PaPi <1...@2.3> wrote:

[...]

"dojezdzanie" powinno byc karalne, tu sie zgadzam, natomiast wciskanie
sie mlodych gniewnych niczego nie usprawnia ani nie przyspiesza,
sprawia ze ci stojacy na pasie w korku stoja dluzej.

mac

Data: 2010-05-13 11:16:56
Autor: PaPi
Nowa moda - blokowanie pasa
"dojezdzanie" powinno byc karalne, tu sie zgadzam, natomiast wciskanie
sie mlodych gniewnych niczego nie usprawnia ani nie przyspiesza,
sprawia ze ci stojacy na pasie w korku stoja dluzej.

Ale tu nie chodzi o wciskanie sie ile o wykorzystanie przepustowosci odcinka drogi. Jak zamkniesz (poprzez zachowanie TIRowcow ew. innych kierowcow) jeden pas 1km przed korkiem o przynajmniej 500m wydluzysz korek.
Tak wiec jedzie sie dokad mozna DWOMA pasami. Przed sama zwezka robi sie zamek i tyle.
Nie ma mowy o zadnym wciskaniu sie.

Data: 2010-05-13 11:08:53
Autor: Rafał Grzelak
Nowa moda - blokowanie pasa
maciej debski wrote:

> [...]

daj spokoj, tutaj sa sami mlodzi gniewni spod znaku golfa trzy dla
ktorych szczytem sprytu jest jest przeskoczenie korka pasem do skretu,

Zaraz zaraz - nie bylo mowy o omijaniu korka pasem do skretu (co
potepiam).
To zasadnicza roznica.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2010-05-13 01:31:05
Autor: WS
Nowa moda - blokowanie pasa
On 13 Maj, 10:15, kaszpir <kasz...@tlen.pl> wrote:

W przypadku korka gdzie samochody stoj± jazda na "suwak" nie ma
żadnego zastosowania ...

....i wlasnie przez tak "myslacych" robi sie burdel i zamieszanie...

np. na Zakopiance nie pomoglo nawet postawienie tablic z instrukcja
rysunkowa ;)
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35821,5666216,Jak_rozladowac_korki__Suwakiem_.html

jak sie stoi na wszystkich pasach, to :
1. uniemozliwia sie cwaniakowanie
2. korek ma mniejsza dlugosc (ale posuwa sie wolniej), jest szansa, ze
nie zablokuje jakiegosc wczesniejszego zjazdu.skretu
3. wszyscy czekaja "sprawiedliwie" - aczkolwiek to juz wymaga
nauczenia tych z zanikajacego pasa, zeby zmieniali pas na samym
koncu...
4. czas przejazdu przy sprawnym zamku jest taki jak jednego sznuru
samochodow...

WS

Data: 2010-05-13 08:20:29
Autor: to
Nowa moda - blokowanie pasa
kaszpir wrote:

Stoją na jednym bo są głupi i nie potrafią jechać "na zamek".

Bla , bla , bla ...

Jazda na suwak polega na przepuszczaniu płynnie jadących samochodów po
obu pasach. Jeden samochĂłd wpuszcza 1 samochĂłd z drugiego pasa i tak
dalej ...

To jest właśnie jazda na suwak ...

Polega na tym że wszystkie samochody jadą płynnie dwoma pasami ruchu ..

No właśnie, a debile nie jadą po dwóch tylko stają na jednym i na tym polega właśnie problem.

W przypadku korka gdzie samochody stojÄ… jazda na "suwak" nie ma ĹĽadnego
zastosowania ...

A skąd się wzięli wszyscy na jednym? Stanęli na jednym zamiast na dwóch bo są debilami.

--
cokolwiek

Data: 2010-05-13 10:19:47
Autor: Cavallino
Nowa moda - blokowanie pasa
Użytkownik "kaszpir" <kaszpir@tlen.pl> napisał w wiadomo¶ci news:

Jazda na suwak polega na przepuszczaniu płynnie jad±cych samochodów po
obu pasach. Jeden samochód wpuszcza 1 samochód z drugiego pasa i tak
dalej ...

Dokładnie - i tak się wła¶nie ma stać na końcu OBU pasów.

A to że jaki¶ debil postanawia zostawić lewy pas pusty na kilka km, to jego wybór - niech sobie stoi na prawym i nie pierdzieli farmazonów.
M±drzy skorzystaj± z zaproszenia i z pustej drogi.

Data: 2010-05-13 10:25:43
Autor: Rafał
Nowa moda - blokowanie pasa
to pisze:
kaszpir wrote:

[...]

Sprawa nie jest taka prosta jak by się mogło wydawać.
Od razu mówię że popieram jazdę na zamek, ale z drugiej strony rozumiem osoby stojące w sznureczku, cierpliwie czekające na swoją kolej i wkurzające się na "cwaniaków od zamków" co wyprzedzają cały korek.

Popatrz na to w ten sposób - jazda na zamek - OK, ale gdzie ten zamek powinien "się zamykać" przed samym zwężeniem? - spowoduje to zwolnienie ruchu już na zwężce, zanim ktoś kogoś przepuści, "blondynki" się dogadają, szybcy inaczej wbiją już tą jedynkę, nawiąże się kontakt wzrokowy.. czas mija a zwężka nie jest wykorzystywana optymalnie - raczej kiepski pomysł.
Może jakieś 10..50...100...1000m przed zwężką - no ale kto to ma ustalić i kto tego pilnować?
A może zamek niech się zamyka w momencie dojazdu do ostatniego samochodu? Wtedy sprawiedliwie tworzy się kolejka FIFO a sznurek samochodów przejeżdża przez zwężkę z optymalną prędkością, bo już nie ma kotłowania w najbardziej newralgicznym miejscu.

Data: 2010-05-13 01:43:33
Autor: WS
Nowa moda - blokowanie pasa
On 13 Maj, 10:25, Rafał <rafal_zapytaj_o_res...@o2.pl> wrote:

Popatrz na to w ten sposób - jazda na zamek - OK, ale gdzie ten zamek
powinien "się zamykać" przed samym zwężeniem? - spowoduje to zwolnienie
ruchu już na zwężce, zanim kto¶ kogo¶ przepu¶ci, "blondynki" się
dogadaj±, szybcy inaczej wbij± już t± jedynkę, nawi±że się kontakt
wzrokowy.. czas mija a zwężka nie jest wykorzystywana optymalnie -
raczej kiepski pomysł.

jesli to nie jest ktociutkie zwezenie typu ominiecie wypadku, tylko
np. wiecej niz ~50m dlugosci, to nie ma to zadnego znaczenie... i tak
po wjechaniu na zwezke dogania sie poprzednika i szybciej sie nie
pojedzie...
jesli omijamy cos krotkiego, to niby szybciej jednym ciurem szybko ;)
ale to nigdy tak nie dziala...
zamek sam formuje sie w optymalnym miejscu ;) - widac na kilka
samochodow w przod kto za kim i w praktyce kilka samochodow na raz
zmienia pas "kawalek" przed koncem ..., tak ze w zwezke wjezdza juz
jeden ciag...

WS

Data: 2010-05-13 08:30:01
Autor: Jacek Rudowski
Nowa moda - blokowanie pasa
Dnia 13.05.2010 Rafał <rafal_zapytaj_o_reszte@o2.pl> napisał/a:
Sprawa nie jest taka prosta jak by się mogło wydawać.
Od razu mówię że popieram jazdę na zamek, ale z drugiej strony rozumiem osoby stoj±ce w sznureczku, cierpliwie czekaj±ce na swoj± kolej i wkurzaj±ce się na "cwaniaków od zamków" co wyprzedzaj± cały korek.

Alez to jest ich wolny wybor, ze stoja w dlugiej kolejce, gdy tez mogli podjechac pustym pasem
do konca. Wypelnilyby sie  spokojnie oba pasy i po jednym samochodzie z kazdego by zjechalo na koncu.

Wydawaloby sie, ze zadna wielka filozofia, ale jak widac przy braku wyobrazni mozna zrobic
z tego problem dorabiajac jeszcze do tego jakies bzdurne historie o "cwaniakach".

Popatrz na to w ten sposób - jazda na zamek - OK, ale gdzie ten zamek powinien "się zamykać" przed samym zwężeniem? - spowoduje to zwolnienie ruchu już na zwężce, zanim kto¶ kogo¶ przepu¶ci, "blondynki" się dogadaj±, szybcy inaczej wbij± już t± jedynkę, nawi±że się kontakt wzrokowy.. czas mija a zwężka nie jest wykorzystywana optymalnie - raczej kiepski pomysł.
Może jakie¶ 10..50...100...1000m przed zwężk± - no ale kto to ma ustalić i kto tego pilnować?
A może zamek niech się zamyka w momencie dojazdu do ostatniego samochodu? Wtedy sprawiedliwie tworzy się kolejka FIFO a sznurek samochodów przejeżdża przez zwężkę z optymaln± prędko¶ci±, bo już nie ma kotłowania w najbardziej newralgicznym miejscu.

Tworzysz jakis sztuczny problem.

--
Jacek "AMI" Rudowski

Data: 2010-05-13 08:36:14
Autor: to
Nowa moda - blokowanie pasa
Rafał wrote:

Sprawa nie jest taka prosta jak by się mogło wydawać. Od razu mówię że
popieram jazdÄ™ na zamek, ale z drugiej strony rozumiem osoby stojÄ…ce w
sznureczku, cierpliwie czekajÄ…ce na swojÄ… kolej i wkurzajÄ…ce siÄ™ na
"cwaniaków od zamków" co wyprzedzają cały korek.

A kto im kazał ustawić się wszystkim na jednym pasie jak są dwa? Jak ktoś jest głupi to za tą głupotę płaci.

Popatrz na to w ten sposĂłb - jazda na zamek - OK, ale gdzie ten zamek
powinien "się zamykać" przed samym zwężeniem? - spowoduje to zwolnienie
ruchu już na zwężce, zanim ktoś kogoś przepuści, "blondynki" się
dogadajÄ…, szybcy inaczej wbijÄ… juĹĽ tÄ… jedynkÄ™, nawiÄ…ĹĽe siÄ™ kontakt
wzrokowy.. czas mija a zwężka nie jest wykorzystywana optymalnie -
raczej kiepski pomysł.

JakoĹ› w innych krajach nie ma tego problemu.

A moĹĽe zamek niech siÄ™ zamyka w momencie dojazdu do ostatniego
samochodu? Wtedy sprawiedliwie tworzy siÄ™ kolejka FIFO a sznurek
samochodów przejeżdża przez zwężkę z optymalną prędkością, bo już nie ma
kotłowania w najbardziej newralgicznym miejscu.

Tak i przy okazji niech się zablokuje 2x tyle skrzyżowań i zjazdów niż trzeba.

--
cokolwiek

Data: 2010-05-13 09:34:04
Autor: kakmar
Nowa moda - blokowanie pasa
to pisze:
[...]

Tak siÄ™ nie da, albo, albo. No chyba ĹĽe realizujesz wizjÄ™ bycia
jednocześnie za, a nawet przeciw.

Popatrz na to w ten sposób - jazda na zamek - OK, ale gdzie ten zamek powinien "się zamykać" przed samym zwężeniem?

Dokładnie tam jest odpowiednie miejsce do tego celu. Jest nawet
oznaczone zwykle, że to tutaj trzeba zmienić pas.

[...]

To może wyznaczyć, namalować na drodze miejsce przed zwężką gdzie
zjeżdżać? Ktoś przytomny zapytał by po co, skoro kawałek dalej jest już
zaznaczone takie miejsce i tylko korek będzie dłuższy. Ale przygłup się
ucieszy z kolejnej regulacji i zacznie blokować jeszcze wcześniej, tak
na wszelki wypadek.

[...]

Może w ogóle wszyscy mają popierdalać wężykiem i nie będzie problemu. Po
co mają się wyprzedzać? Jedna kolejka do wszystkiego i wszystkim po
równo! ;) Stadna potrzeba równania w dół, do tych najgłupszych jest
przerażająca. Często oglądam korek z motocykla, i tak naprawdę rzadko się zdarza że
jest jakaś niemożliwa do ominięcia przez zwykłego kierowcę przyczyna.
ZresztÄ… jak jest, to powstajÄ… korki giganty. Zwykle stoimy bo ktoĹ› nie
umie zmienić pasa, włączyć się do ruchu, hamuje na lewym żeby
bezpośrednio z niego skręcić w zjazd po prawej. Czysta głupota i
bezmyślność. Równanie w dół do takich zachowań jest jeszcze głupsze.

Jak określić kierowcę który blokuje wjazd na drogę bo nie umie wcisnąć
gazu na rozbiegówce i wjechać między auta. Taki bezpieczny przygłup
potrafi zablokować cały rozjazd bo czeka na wolny pas. Tyle że wolny pas
będzie po 19, jak już większość dojedzie.

Osobiście udało mi się kilka razy zrealizować miniwanem 2 pas, między innymi na ślimaku z wisłostrady na łazienkowską, i zawsze znalazł się ormowiec który nie dość że złośliwie zablokował, to oczywiście parę metrów dalej nie umiał już włączyć się do ruchu.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2010-05-13 10:28:56
Autor: Cavallino
Nowa moda - blokowanie pasa
Użytkownik "Rafał" <rafal_zapytaj_o_reszte@o2.pl> napisał w wiadomości news:

Popatrz na to w ten sposób - jazda na zamek - OK, ale gdzie ten zamek powinien "się zamykać" przed samym zwężeniem?

Oczywiście.
W ĹĽadnej innej sytuacji nie ma zamka.

- spowoduje to zwolnienie ruchu już na zwężce

Nieprawda.
Jedyne co może spowodować zwolnienie ruchu, to palanty które się do tej zasady nie zastosują i nie wpuszczą.
Czyli nie zamek, a brak zamka powoduje spowolnienia.

Data: 2010-05-13 10:17:11
Autor: Cavallino
Nowa moda - blokowanie pasa
Użytkownik "kaszpir" <kaszpir@tlen.pl> napisał w wiadomo¶ci news:

W przypadku korka gdzie na jedynym pasie samochody stoj± nie ma
takiego czego¶ jak jazda na "zamek błyskawiczny" ...

Nie bredĽ człowieku.
KAPELUSZ PLONK WARNING

Data: 2010-05-13 10:43:30
Autor: Michał Gut
Nowa moda - blokowanie pasa
Nie bredĽ człowieku.
KAPELUSZ PLONK WARNING

no i widzisz i takich ludzi wlasnie spotykam niedaleko siebie.

bije sie w piersi sam kiedys tak robilem - ale dlatego ze nie wiedzialem o co chodzi...bylem zwyczajnie glupszy....

na poczatku 1-2 lata prawko jak ktos blokowal pas lewy to myslalem ze ze zwyklego chamstwa wiec (mlode i poruwcze) potrafilem takiego objechac po pasie zieleni (tak wiem).
potem zaczailem dlaczego blokuja widzac jak ja stoje w korku na prawym pasie ze co chwila przelatuje mi po lewym 80kmph jakas fura. Co ciekawe te fury dosc agresywnie i chamsko sie wpychaly wymuszajac pierwszenstwo (nie czekali na koncu pasa tylko jechali juz w zasadzie okrakiem na podwojnej ciaglej - dzieje sie zreszta tak do dzisiaj). Tak wiec w ramach temperowania cwaniakow tez blokowalem czasami lewy pas i preferowalem blokujacych robiac im miejsce w dowolnym momencie.

Potem od jakichs ....ja wiem? 3 lat? majac przejechane >200kkm zrozumialem ze to totalny bezsens (zwlaszcza widzac blokade wyjazdy ze stacji paliw w okolicy i ogon czasami zawijajacy sie o drugie skrzyzowanie (ktore jest tak dobre 2 km od zwezenia).
Teraz zwykle probuje wjechac na drugi pas majac z 500m przed soba bo niestety nie wpuszczaja mnie inni, a wieskzosc tras pokonuje objezdzajac bokiem ten caly bajzel ze zwezeniem.

rozwiazaniem jest po prostu edukacja betonu oraz niedoedukowanych ORAZ wprowadzenie przepisu nakazujacego jechac suwakiem (bodaj w niemczech chociazby tak jest i nie tylko tam). Rozwialoby to wszelkie watpliwosci (polowa betonu by od razu zmienila zdanie a druga polowa wykryszalaby sie z czasem).

sir

Data: 2010-05-13 01:56:53
Autor: kaszpir
Nowa moda - blokowanie pasa
[...]

Tyle że nasz "polski suwak" bardzo wygl±da tak że jeden pas stoi ,
drugim pasem jdzie kilka samochodów pełn± prędko¶ci± ...

Pierwszy samochód "wpusza" tego z drugiego pasa a zamiast tego jednego
wzjeżdża (wpycha) się kilka co powoduje że samochody zamiast płynnie
już jechać z prawego pasa znów stroj± zanim z lewego sie wepchaj± ...

Zapewne pomogło by wprowadzenie nakazu jazdy na suwak , ale pod
warunkiem że wpuszczany byłbym tylko jeden samochód przez samochód
znajduj±cy się na prawym pasie , czyli wpuszczanie po jedynym ...

Niestety w większo¶ci wpuszczaj±c "jednego" wpuszczasz od razu kilku
innych ....

Nikt nie chce stać w korku , każdemu się ¶pieszy ...

A jazda na "suwak" nie zwiększy przepustowo¶ci drogi , i tak w tym
czasie przejedzie tyle samo samochodów ..

Więc czy to będzie jazda na suwak , czy też jazda płynna tylko jednym
pasem to nic to nie zmienia ...

Może jedynie to że tym co się "¶pieszy" będ± musieli swoje "odczekać"
tak jak inni ...

Data: 2010-05-13 08:59:28
Autor: to
Nowa moda - blokowanie pasa
kaszpir wrote:

Tyle ĹĽe nasz "polski suwak" bardzo wyglÄ…da tak ĹĽe jeden pas stoi ,
drugim pasem jdzie kilka samochodów pełną prędkością ...

Ale pierwotna przyczyna jest taka, ze debile ustawili się na jednym pasie, a skoro tak, to dlaczego z tego nie skorzystać? Skoro ktoś jest debilem, to jego problem, nie mój.
Niestety w większości wpuszczając "jednego" wpuszczasz od razu kilku
innych ....

Mi się to jakoś nigdy nie zdarza, może naucz się jeździć?

A jazda na "suwak" nie zwiększy przepustowości drogi , i tak w tym
czasie przejedzie tyle samo samochodĂłw ..

Nie bredź, w takim razie po co w ogóle gdziekolwiek są dwa pasy? Przecież kiedyś każdy się skończy. Skoro to wszystko jedno, to niech wszędzie będzie po jednym.
 --
cokolwiek

Data: 2010-05-13 11:05:46
Autor: Cavallino
Nowa moda - blokowanie pasa
Użytkownik "kaszpir" <kaszpir@tlen.pl> napisał w wiadomo¶ci news:

Tyle że nasz "polski suwak" bardzo wygl±da tak że jeden pas stoi ,

Głupota tych stoj±cych na jednym pasie to ICH wybór.
Głupota nie jest w Polsce zakazana.

Data: 2010-05-13 10:45:11
Autor: Cavallino
Nowa moda - blokowanie pasa
Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:

[...]

Oczywi¶cie masz rację.
Brak inicjatywy w tym zakresie, kiedy w tym samym czasie (p) osły zajmuj± się duperelami w stylu zapalonych ¶wiateł, zestawów gło¶nomówi±cych czy ga¶nic, to nic innego jak czysty sabotaż, który wyklucza poszanowanie wszystkiego co oni wymy¶l± w imię tylko WŁASNYCH interesów.
Nasze (szarego ludu) maj± totalnie gdzie¶.

Data: 2010-05-13 10:26:37
Autor: Gabriel'Varius'
Nowa moda - blokowanie pasa

Ja popieram tych co blokuj± drugi pas (ale tylko w przypadku gdy jest
korek) ...
To sobie popieraj. Podam kolejny przyklad z A4 okolice wiecznie remontowanego docinak jaworzno Katowice :-)
Jadac A4(autostrada) bylo ograniczenie do 70km/h gdyz bylo lekkie przewezenie (nie zamkniety pas ruchu tylko lekko zwezone gardlo przed  wiaduktem) i wytyczony pas ruchu po pasie awaryjnym-zolta linia. Gdyby TIRmani jechali jak Bog przykazal nawet te 50km/h zamiast zalecanego 70km/h to wszyscy by jechali, jednak oni jak slysza zwezka to blokuja pas ruchu juz za bramkami w Brzeczkowicach i robia korek na kilka km. A pozniej jadacy z przeciwka mowia na CB czemu wszyscy stoja/wloka sie skoro do zwezki jest z 4km a przed blokujacym TIRem pusta droga i da sie to lyknac z 70km/h (lewy pas stoi lub pelznie)
Bo dzięki temu korek szybciej się odblokowuja a samochody bardziej
płynnie jad± ...
Nie, gdyby jechali normalnie to korek by byl minimalny lub by go nie bylo wcale.
A wpychanie się na chama w korku to nie jazda na suwak ..
Mozna wjechac kulturalnie

Mówić prawdę i umieć prawd± żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
                Oskar Wilde

Data: 2010-05-13 10:58:12
Autor: PaPi
Nowa moda - blokowanie pasa
pozniej jadacy z przeciwka mowia na CB czemu wszyscy stoja/wloka sie
skoro do zwezki jest z 4km a przed blokujacym TIRem pusta droga i da sie
to lyknac z 70km/h (lewy pas stoi lub pelznie)

Dlaczego w takiej sytuacji nie dzwonisz na policje ? Calkiem powaznie pytam. Przeciez od tego jest drogowka zeby do takiego blokowania przez TIRy nie dochodzilo.

Data: 2010-05-13 09:00:14
Autor: to
Nowa moda - blokowanie pasa
PaPi wrote:

[...]

Myślisz, ze się wykaraskają z krzaczorów zanim dojedziesz do końca korka?

--
cokolwiek

Data: 2010-05-13 11:06:34
Autor: PaPi
Nowa moda - blokowanie pasa
[...]

Skoro to sytuacja permanentna jak napisales to moze w koncu zareaguja ?

Data: 2010-05-13 11:04:59
Autor: Gabriel'Varius'
Nowa moda - blokowanie pasa
Użytkownik PaPi napisał:

[...]

Poszukaj w archiwum, juz kiedys pisalem ze na A4 byla akcja miskow na jednosladach i karali mandatami zarowno TIRowcow blokujacych pasy jak i cwaniakow jadacych poboczem i zielenia. Efekt byl taki, ze do konca dnia bylo spokojnie bo wiesci sie na CB rozniosly a nastepnego dni bylo po staremu :-(

                Oskar Wilde

Data: 2010-05-13 10:01:04
Autor: Cavallino
Nowa moda - blokowanie pasa
Użytkownik "Piotrek" <zizu1977@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hsgbcl$gu2$1inews.gazeta.pl...
[...]

Wiadomo - i zostało to stwierdzone na tej grupie ze 100 razy.
Po cholerę po raz 101 o tym pisać?

Data: 2010-05-13 10:06:23
Autor: Gabriel'Varius'
Nowa moda - blokowanie pasa

- nie lepiej stosować zasadę zamka błyskawicznego (po kolei wjeżdzać z dwóch pasów)?
Lepiej, lepiej i tak powinno sie jedzic ale tylko w cywilizowanych krajach a jak widac PL nie bardzo jest cywilizowane.
Przyklad:
Ostatnio stalem 40 min aby przejechac niecale 3km od A4 droga S1 do zjazdu na Jaworzno DK79.
Na wysokosci Jaworzna przy FasionHousie jest zwezka w kierunku Siewierza(prawy pas zamkniety-remont wiaduktu) i zamiast jechac do konca 2 pasami to juz przy zjedzie z A4 prawy pas jest blokowany i nawet Ci co chca zjechac zjazdem za niecale 3 km musza stac lub prosic na CB aby gosc w TIRze laskawie odblokowal prawy pas i pojechal dalej (czasem sie zlituje i pomimo, ze nie przyspieszy to da sie ominac pasem awaryjnym bo przed nim jest 2,5 km pustej drogi)

Data: 2010-05-13 10:16:20
Autor: Michał Gut
Nowa moda - blokowanie pasa
Od jakiegos czasu pół roku może - nowa moda - blokowanie pasa przez kierowcę który uważa że tylko jednym pasem trzeba jechać jeżeli na drugi za np
<cut>

jaka nowa moda

odkad pamietam tak jest w posce a idealnym przykladem jest konstancin-jeziorna
jak ktos z tych okolic niech sobie wlaczy radyjko na 19 w okolicach 16-18

teksty jakie tam lataja sa swietne:P od bluzgow po wyrafinowane dogryzki i tlumaczenie wzajemne ze to jest biale a tamto czaenw a nie odwrotnie

wina lezy po obu stronach.
psiocza ci co staja w prawym pasie. zamiast zjezdzac na oba pasy i jechac tam gdzie miejsce to cymbały ustawiaja sie na prawym 1-2km od skrzyzowania. No to lewym zaczynaja latac inne samochody cwaniaki i ci co znaja przepisy. I zqaczyna sie burza bo ci z prawego zaczynaja sie j±trzyć i zaczynaja blokować lewy pas ruchu.

jakis czas temu policja w konstancinie wylawiala blokujacych ale nie pomoglo.wczoraj jak jechalem w poblizu znowu slyszalem te same teksty.

sir

Data: 2010-05-13 11:05:05
Autor: Darek.
Nowa moda - blokowanie pasa
[...]

Już dwa razy przytarlem takiemu delikwentowi moim autem tył auta
albo drzwi i błotnik. Specjalnie.
Zatrzymujemy się - pan wzywa policje- proszę bardzo.
Ja mam czas - panowie przyjezdzaja, raz dostałem mandat 100zl,
za drugim razem nie. Po to mam ubezpieczenie żeby głupkowi
takie filgle utrudnić. Frontera orurowana, żadnych ¶ladów nie ma.
Na aucie delikwenta - pogięta tylna klapa albo drzwi i błotnik.
Na drugi raz będzie uważał - mi 100zł nie jest szkoda.

Pozdrawiam - Darek.

Data: 2010-05-13 11:07:59
Autor: PaPi
Nowa moda - blokowanie pasa
Już dwa razy przytarlem takiemu delikwentowi moim autem tył auta
albo drzwi i błotnik. Specjalnie.

TIRowi ? I jak frontiera po takie przycierce wygladala ?

Data: 2010-05-13 11:12:48
Autor: Gabriel'Varius'
Nowa moda - blokowanie pasa
Użytkownik PaPi napisał:

Już dwa razy przytarlem takiemu delikwentowi moim autem tył auta
albo drzwi i błotnik. Specjalnie.

TIRowi ? I jak frontiera po takie przycierce wygladala ?
Frontiera nie wiem, ale nowa  kosiarka tak (pomijam czyja byla wina) :-)
http://www.poboczem.pl/fotosy/zdjecie,iId,176740,iSort,1,iTime,3

Data: 2010-05-13 11:17:03
Autor: Darek.
Nowa moda - blokowanie pasa
Już dwa razy przytarlem takiemu delikwentowi moim autem tył auta
albo drzwi i błotnik. Specjalnie.

TIRowi ? I jak frontiera po takie przycierce wygladala ?

Frontera a nie frontiera to raz.
A po drugie piszemy o osobówkach.

A TIRy? Tez mozna fajnie zalatwić takiego delikwenta.
Pamiętam ile razy blokowali pasy na przej¶ciu w ¦wiecku
bolalo ich ze osobowki jada a oni stoj± na prawym.
A za granic±, do samego ringu jest zakaz wyprzedzania.
To wtedy 70km/h i jedziesz przed nim...
Nie ma h... przez 60km każdy zmięknie.

Pozdrawiam - Darek.

Data: 2010-05-13 11:17:56
[...]