Nowa nawigacja na Androida

Data: 2011-11-25 21:24:03
Autor: Waldek Godel
Nowa nawigacja na Androida
Dnia Fri, 25 Nov 2011 22:16:41 +0100, atm napisał(a):

Mam nadzieje, ze ta nie bedzie miala takich problemow jak Sygic Aura.
CoPilot dzisiaj tez sie nie spisal, zaliczyl kilka przypadkowych zamkniec.

Poczytaj sobie opinie o produktach tej marki oferowanych od lat na inne
platformy. Aż dziw, że to jeszcze istnieje.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Po co uzywac czegos tak topornego jak BT do przesyłania czegokolwiek ?" -

Data: 2011-11-25 22:33:50
Autor: Piotr M
Nowa nawigacja na Androida
W dniu 25 listopada 22:24, Waldek Godel pisze:
[...]

Już nie pamiętam szczegółów, bo to było ze 3-4 lata temu, ale w wersji Symbiana nie były pochlebne

--
Pozdrawiam, Piotr M

"Biznes? To całkiem proste. To pieniądze innych ludzi."
Aleksander Dumas

Data: 2011-11-25 22:43:21
Autor: atm
Nowa nawigacja na Androida
On 2011-11-25 22:24, Waldek Godel wrote:
[...]

Daja 30 dni na testy wiec sprawdze. Poki co zauwazylem kilka pozytywnych rzeczy:
1. nazwy ulic ukladaja sie robaczkowo wzdluz przebiegu ulicy (lubie ten klasyczny uklad). Poza tym pojawiaja sie przy sensownym powiekszeniu w przeciwnienstwie do CoPilota gdzie zeby zobaczyc nazwe ulicy trzeba bardzo mocno przyblizyc.
2. w okienku wyszukiwania moge wpisac nazwe ulicy i miasto w dowolny sposob. Niedawno walczylem z Ovi czy Nokia Maps, makabra jest tam ze skladnia.
3. W przeciwienstwie do Ovi Maps moge sobie paluchem przegladac cala wyznaczona trase bez zadnych dziwacznych wizualizacji.
4. prowadzi prawidlowo w miejscach gdzie wylozyl sie Sygic Aura i CoPilot
5. wyswietla skale (opcja w menu). Nie wiem skad sie bierze brak skali na mapach, podczas przegladania jest to dla mnie bardzo wazna informacja.

Data: 2011-11-26 09:52:48
Autor: ToMasz
Nowa nawigacja na Androida
[...]

Testuj i pisz. Dobra robota. Jaka cena zakupu? Płatne uaktualnienia? Czy można używać nieaktualnej?
ToMasz

Data: 2011-11-26 13:33:22
Autor: venioo
Nowa nawigacja na Androida
W dniu 2011-11-26 09:52, ToMasz pisze:

Testuj i pisz. Dobra robota. Jaka cena zakupu? Płatne uaktualnienia? Czy
można używać nieaktualnej?

widze, ze w link sie nie chcialo kliknac, to pomoge:
"It's available on a free, 30-day trial at the source link below -- after that, you'll have to shell out $65 for a lifetime worldwide license, or $40 for a US license."

Co do uaktualnien i dostepnosci map PL i reszty EU to tez poczekam na wrazenia kolegi atm

:)

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-11-26 15:08:08
Autor: ToMasz
Nowa nawigacja na Androida
W dniu 26.11.2011 13:33, venioo pisze:
[...]

liczy się tylko zdanie testera. nic innego. Automapę wszyscy znają, a na iPhonie jest podobno nieużywalna.
ToMasz

Data: 2011-11-26 17:15:56
Autor: atm
Nowa nawigacja na Androida

[...]

Jak wspomnialem wczesniej, na krotkim odcinku 70km nie bylo zadnych przypadlosci technicznych, niczego co by moglo dyskwalifikowac ten program. Co wiecej w porownaniu do Nokia Maps/Aura/CoPilot jestem bardzo zadowolony. Oczywiscie zachecam inne osoby do testow, niestety nie podrozuje ostatnio wiele.

Data: 2011-11-26 17:11:49
Autor: atm
Nowa nawigacja na Androida
On 2011-11-26 09:52, ToMasz wrote:
[...]

Dzisiaj przejechalem ok 70km uzywajac Route66.
Pierwsze wrazenia bardzo pozytywne, no i niezle sie usmialem bo polski glos kobitki brzmi tak jak obsluga w budce z chinszczyzna ;]]]
Obawialem sie, ze na sile beda wciskac ten motyw z augmented reality, umieszczajac samochod na widoku z kamerki. Na szczescie nawet domyslnie jest to wylaczone, choc oczywiscie mozna wlaczyc ikonka dostapna na widoku mapy. Jak dla mnie to straszna bzdura poniewaz:
1. telefon musi byc umieszczony na tyle wysoko, zeby wyswietlal odpowiednio droge, czyli mocowanie na desce odpada.
2. Nie wiem jaki jest tego cel, przeciez wiem gdzie jestem i nie musze ogladac wyswietlanego samochodu na tle tego co jest przede mna.

No ale jak wspomnialem nie trzeba korzystac z tego ficzera.
W przeciwienstwie do CoPilota, nawigacja w zaden sposob sie nie wylozyla.
O zakretach i innych zmianach kierunku ostrzega stosownie wczesniej.

Jeszcze jedno, musze przeprosic wujka Sama z Korei Pd - Samsunga.
Wieszalem psy na SGS2 za problemy z doladowaniem telefonu podczas nawigowania. Okazuje sie, ze to CoPilot ma tak duzy apetyt na prad iz
rozladowuje urzadzenie. Z Route66 problem calkowicie znika.

Co do ceny, napisali ze za 65$ mozna miec nawigacje na caly swiat lifetime. Wyslalem do nich maila z zapytaniem jak rozumiesc to lifetime, czy dotyczy to nieograniczonego czasowo uzytkowania map i programu aktualizowanych w ciagu roku, czy tez raz kupujesz i korzystasz z ciagle aktualizowanych map do konca zycia. Poczekam na odpowiedz, choc pewnie bedzie rozczaroujaca jak znam zycie.

Data: 2011-11-26 18:42:07
Autor: Waldek Godel
Nowa nawigacja na Androida
Dnia Fri, 25 Nov 2011 22:43:21 +0100, atm napisał(a):

[...]

To nie jest klasyczny, tylko najbardziej masakryczny układ.
Fajnie jest na autostradzie - czyli tam gdzie nazwy nie są do niczego
potrzebne.
Na wąskich i krętych osiedlowych uliczkach (czyli tam gdzie nazwy są
najważniejsze) robi się MASAKRA. --
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Pecety beda folklorem w kilku domach. Reszta nie potrzebuje tego typu
grzmotów z wyjacym intelem" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

Data: 2011-11-26 21:09:44
Autor: atm
Nowa nawigacja na Androida
On 2011-11-26 19:42, Waldek Godel wrote:
[...]

Mozesz podac jakas lokalizacje z tak upchanymi ulicami? Przejrzalem miejsca gdzie spodziwalem sie problemow ale jest ok.

Data: 2011-11-26 20:21:14
Autor: Waldek Godel
Nowa nawigacja na Androida
Dnia Sat, 26 Nov 2011 21:09:44 +0100, atm napisał(a):

Mozesz podac jakas lokalizacje z tak upchanymi ulicami? Przejrzalem miejsca gdzie spodziwalem sie problemow ale jest ok.

15 sekund szukania w Google przypadkowego miejsca:
http://maps.google.com/maps?q=warszawa&hl=pl&ll=52.075365,21.135485&spn=0.009667,0.021865&hnear=Warszawa,+Mazowieckie,+Polska&t=m&z=16&vpsrc=6
i już sieczka jest i ciężko odczytać nazwy, a google ma świetne skalowanie
nazw.
Teraz dolicz do tego jeszcze perspektywę i już jest masakra. A widziałem o
wiele bardziej zakręcone miejsca.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"wszystkie Androidy razem wziete to blad statystyczny"- Paweł "robbo"

Data: 2011-11-26 21:26:56
Autor: atm
Nowa nawigacja na Androida
On 2011-11-26 21:21, Waldek Godel wrote:
[...]

No wlasnie nie jest tak, ze nazwy sa wyswietlane robaczkowo w perspektywie. Wtedy przelacza sie na trojkaciki wskazujace ulice i nazwe nad wskaznikiem. Zauwazylem tez, ze w trybie przegladania mapy niacisniecie zmiany trybu z 3d na 2d nie zmienia widoku (przynajmniej tego nie zauwazylem) a zmienia jedynie sposob wyswietlania nazw w sposob
wspomniany powyzej.

Data: 2011-11-26 20:36:01
Autor: Waldek Godel
Nowa nawigacja na Androida
Dnia Sat, 26 Nov 2011 21:26:56 +0100, atm napisał(a):

[...]

Możesz gdzieś wrzucić jakiś skrinszot?
Najlepiej kręte, krótkie drogi z długą nazwą.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Jakbys czytał uwazanie to JA NIE MAM iphone" - Paweł "robbo" Kamiński aka

Data: 2011-11-26 21:40:23
Autor: atm
Nowa nawigacja na Androida

Możesz gdzieś wrzucić jakiś skrinszot?
Najlepiej kręte, krótkie drogi z długą nazwą.

Zobilem, zaraz wrzuce to miejsce ktore podlinkowales

Data: 2011-11-26 21:55:32
Autor: atm
Nowa nawigacja na Androida
On 2011-11-26 21:36, Waldek Godel wrote:
[...]

Widok 2D podczas przegladania mapy:
http://img577.imageshack.us/img577/1267/69274136.jpg

Widok 3D podczas przegladania mapy:
http://img705.imageshack.us/img705/4779/66707383.jpg

W pzyblizeniu na zdjeciu ilosc nazw ulic (poza widokiem 3D gdzie mocno spada) jest zblizona, jednak po oddaleniu Nokia wygrywa wyswietlajac
wiecej nazw przy okazji nie robiac smietnika. Nokia tez czytelniej wyswietla linie kolejowe, w tradycyjny "papierowy" sposob gdzie w Route66 sa wyswietlane jako cienka przerywana kreska. Ogolnie i tak jest lepiej niz w CoPilocie, ktory irytowal mnie mala iloscia nazw przy jakimkolwiek bardziej "strategicznym" oddaleniu.

Data: 2011-11-26 21:11:01
Autor: Waldek Godel
Nowa nawigacja na Androida
Dnia Sat, 26 Nov 2011 21:55:32 +0100, atm napisał(a):

Widok 2D podczas przegladania mapy:
http://img577.imageshack.us/img577/1267/69274136.jpg

Widok 3D podczas przegladania mapy:
http://img705.imageshack.us/img705/4779/66707383.jpg

No i zobacz jaka masakra - ulica Mieszka jest ustawiona inaczej i
pokręcona, musisz się dobrze przypatrzeć, żeby odczytać. Siedząc za
komputerem w domu - pół biedy. Siedząc za kółkiem - nie ma na to czasu i
jest niebezpieczne.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
" pewne osoby w panstwie nie moga oddawac plaszcza do pralnii." - Paweł

Data: 2011-11-26 22:12:54
Autor: atm
Nowa nawigacja na Androida
On 2011-11-26 22:11, Waldek Godel wrote:
[...]

Wlasnie o tym wczesniej wspominalem, robaczki masz wyswietlane tylko w widoku 2D, ktorego chyba nikt nie uzywa podczas nawigacji.

Data: 2011-11-26 22:36:04
Autor: JoteR
Nowa nawigacja na Androida
"atm" napisał:

Wlasnie o tym wczesniej wspominalem, robaczki masz wyswietlane
tylko w widoku 2D, ktorego chyba nikt nie uzywa podczas nawigacji.

Bo? Za mały lans?
Dla ludzi, którzy większość życia za kółkiem spędzili z papierowym atlasem w ręku, widok 2D jest bardziej naturalny, zwłaszcza iż widok 3D mają, że tak się wyrażę, "w realu". No chyba, że komuś ekran nawigacji zastępuje przednią szybę.

JoteR

Data: 2011-11-26 21:51:34
Autor: Waldek Godel
Nowa nawigacja na Androida
Dnia Sat, 26 Nov 2011 22:36:04 +0100, JoteR napisał(a):

Bo? Za mały lans?

Bo na 3D więcej widać co z przodu

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"I po co znów robisz z siebie idiote anonimowy trolu" - Paweł "robbo"

Data: 2011-11-26 23:06:57
Autor: atm
Nowa nawigacja na Androida
On 2011-11-26 22:36, JoteR wrote:
"atm" napisał:

[...]

W tym wypadku bardziej naturalny sposob postrzegania, ale dla kazdego co kto lubi.

Data: 2011-11-26 23:13:51
Autor: JoteR
Nowa nawigacja na Androida
"atm" napisał:

[...]

A owóż, dlatego ze zdziwieniem przyjąłem stwierdzenie "nikt nie używa".
Bo ja używam Automałpy w zasadzie wyłącznie w 2D, bo pomijając już kwestię postrzegania, to na urządzeniu z procesorem o nienachalnym taktowaniu inaczej praktycznie się nie da ;-)

JoteR

Data: 2011-11-27 00:02:19
Autor: atm
Nowa nawigacja na Androida
On 2011-11-26 23:13, JoteR wrote:
"atm" napisał:

[...]

Zauwaz prosze, ze napisalem "chyba nikt nie uzywa" wiec to nie bylo tak mocne jak "nikt nie uzywa" ;]
Ja tez jestem fanem tradycyjnego odwzorowania stad tez poswiecilem w tym watku tyle miejsca takiemu drobiazgowi jak sposob podania nazw ulic.
Jednak wersje 2D stosuje tylko do wczesniejszego zapoznania sie z okolica, tryb 3D podczas prowadzenia jest dla mnie szybszy/latwiejszy do przetworzenia. Oczywiscie mozna pojsc w full 3D augmented reality super hiper: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=VXZ6Hj2IOPE
W zasadzie tutaj brakuje tylko opcji karabinka, rakiet i turbo.
Wyszla by z tego fajna gierka z naprawde realistyczna grafika tla ;]
Ha, nawet kierunkowskazy dopykali, wlasciwie mozna zamalowac przednia szybe, zostawic tylko male okienko na kamerke.

Data: 2011-11-28 22:46:51
Autor: Pan Piskorz
Nowa nawigacja na Androida
W dniu 2011-11-25 22:24, Waldek Godel pisze:
Poczytaj sobie opinie

Poczytaj sobie własne posty, jakie głupoty wypisujesz.
Dziw bierze, że jeszcze masz odwagę pojawiać się w usenecie.
P.

Nowa nawigacja na Androida