Nowa opony, gdzie zalozyc?

Data: 2009-08-18 12:31:56
Autor: WIHEDCNF
Nowa opony, gdzie zalozyc?

Użytkownik "Andrzej"

mam autko na z napedem na przednia os
gdzie mam zalozyc nowe opony, na przod czy tyl?

Na przód

prosilbym o jakies uzasadnienie

Bo tak ;-)

Data: 2009-08-18 03:43:34
Autor: nocai
Nowa opony, gdzie zalozyc?
On 18 Sie, 12:31, "WIHEDCNF" <2...@hwdp.nl> wrote:
Użytkownik "Andrzej"

> mam autko na z napedem na przednia os
> gdzie mam zalozyc nowe opony, na przod czy tyl?

> [...]

Na tył.
 Bo : http://www.michelin.pl/pl/front/affich.jsp?&lang=PL&codeRubrique=20060922130208

Data: 2009-08-18 12:52:47
Autor: Waldek Godel
Nowa opony, gdzie zalozyc?
Dnia Tue, 18 Aug 2009 03:43:34 -0700 (PDT), nocai napisał(a):

 Bo : http://www.michelin.pl/pl/front/affich.jsp?&lang=PL&codeRubrique=20060922130208

Mimo wszystko własny test organoleptyczny mówi zupełnie coś innego niż
propaganda.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-08-18 13:50:21
Autor: Michał Gut
Nowa opony, gdzie zalozyc?
Na tył.
 Bo : http://www.michelin.pl/pl/front/affich.jsp?&lang=PL&codeRubrique=20060922130208

ciekawe spojrzenie - ja bym pakowal na przod ze wzgledu na wode (bardziej obawiam sie utraty sterownosci na przednich kolach niz zarzucenia dupy).
nie mniej jednak argymenty na stronie michałka są warte rozwazenia

Data: 2009-08-18 13:52:34
Autor: Grzegorz Prędki
Nowa opony, gdzie zalozyc?

ciekawe spojrzenie - ja bym pakowal na przod ze wzgledu na wode (bardziej obawiam sie utraty sterownosci na przednich kolach niz zarzucenia dupy).

Tylko, ze na zakretach tylnie kola nie jada tym samym sladem co przednie.

Data: 2009-08-18 12:54:05
Autor: Waldek Godel
Nowa opony, gdzie zalozyc?
Dnia Tue, 18 Aug 2009 13:52:34 +0200, Grzegorz Prędki napisał(a):

Tylko, ze na zakretach tylnie kola nie jada tym samym sladem co przednie.

zasadnicze pytanie - wolisz auto które nie zawsze jedzie prosto, czy auto
które nie hamuje?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-08-18 14:08:41
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
Nowa opony, gdzie zalozyc?
Dnia 18.08.2009 Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO> napisał/a:

[...]

Wolisz auto które nie skręca czy takie które od czasu do czasu będzie
tail happy ale dalej sterowalne ? --
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

Data: 2009-08-18 14:17:11
Autor: Grzegorz Prędki
Nowa opony, gdzie zalozyc?
Adam 'Chloru' Drzewososki pisze:
[...]

A czy ja napisalem, ze wole? Napisalem odnosnie odprowadzania wody i tyle. Nowe bym zalozyl na przod.

Data: 2009-08-18 14:28:01
Autor: Andrzej
Nowa opony, gdzie zalozyc?

--

Użytkownik "Grzegorz Prędki" <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> napisał w wiadomości news:h6e67c$1rb$1atlantis.news.neostrada.pl...
A czy ja napisalem, ze wole? Napisalem odnosnie odprowadzania wody i tyle. Nowe bym zalozyl na przod.

wolisz wpasc w kaluzy tylem w poslizg czy przodem ?

Data: 2009-08-18 14:34:32
Autor: Grzegorz Prędki
Nowa opony, gdzie zalozyc?
Andrzej pisze:

> wolisz wpasc w kaluzy tylem w poslizg czy przodem ?

Tylem.

Data: 2009-08-18 14:40:09
Autor: Arek (G)
Nowa opony, gdzie zalozyc?
Grzegorz Prędki pisze:
Andrzej pisze:

 > wolisz wpasc w kaluzy tylem w poslizg czy przodem ?

Tylem.

Lepiej przywalić przodem w drzewo czy bokiem?

A.

Data: 2009-08-18 14:42:42
Autor: Grzegorz Prędki
Nowa opony, gdzie zalozyc?
Arek (G) pisze:
Grzegorz Prędki pisze:
Andrzej pisze:

 > wolisz wpasc w kaluzy tylem w poslizg czy przodem ?

Tylem.

Lepiej przywalić przodem w drzewo czy bokiem?

Tylem

Data: 2009-08-18 14:45:39
Autor: Andrzej
Nowa opony, gdzie zalozyc?

Użytkownik "Arek (G)" <aaaa@bbbb.pl> napisał w wiadomości news:h6e7f9$1a5$2inews.gazeta.pl...
Grzegorz Prędki pisze:
Andrzej pisze:

 > wolisz wpasc w kaluzy tylem w poslizg czy przodem ?

Tylem.

Lepiej przywalić przodem w drzewo czy bokiem?

przodem, wieksza strefa zgniotu

Data: 2009-08-18 15:27:32
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nowa opony, gdzie zalozyc?

"Arek (G)" h6e7f9$1a5$2@inews.gazeta.pl

Lepiej przywalić przodem w drzewo czy bokiem?

Które błotniki są przykręcane, a które zgrzewne? :)

Data: 2009-08-18 14:45:14
Autor: Andrzej
Nowa opony, gdzie zalozyc?

Użytkownik "Grzegorz Prędki" <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> napisał w wiadomości news:h6e7mk$44i$1nemesis.news.neostrada.pl...
Andrzej pisze:

> wolisz wpasc w kaluzy tylem w poslizg czy przodem ?

Tylem.

to jak wyprowadzisz tyl?
tyl cie zawsze stabilizuje przy szybszych zakretach itp
zrob maly test pobaw sie z malymi dziecmi w ciuchcie
i wchodz szybko w zakrety...

Data: 2009-08-18 15:31:30
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
Nowa opony, gdzie zalozyc?
Dnia 18.08.2009 Andrzej <andrzej001@wp.pl> napisał/a:
> [...]

to jak wyprowadzisz tyl?
tyl cie zawsze stabilizuje przy szybszych zakretach itp
zrob maly test pobaw sie z malymi dziecmi w ciuchcie

Żeby uspokoić tył auta należy zazwyczaj dodać gazu. Wolisz lecieć
czterokołowym poślizgiem czy jednak mieć szasnę na "zgaszenie" tyłu ? Mówi się, że dopóki przód auta jest "w czarnym" to jest szansa na
odratowanie się. --
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

Data: 2009-08-18 15:37:03
Autor: Andrzej
Nowa opony, gdzie zalozyc?

Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki" <karmmnie@chloru.net> napisał w wiadomości news:slrnh8lb9i.1op.karmmniechloru.net...

Żeby uspokoić tył auta należy zazwyczaj dodać gazu. Wolisz lecieć
czterokołowym poślizgiem czy jednak mieć szasnę na "zgaszenie" tyłu ?

a co jesli przed toba jest korek?

Mówi się, że dopóki przód auta jest "w czarnym" to jest szansa na
odratowanie się.

pierwsze slysze

Data: 2009-08-18 16:01:51
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
Nowa opony, gdzie zalozyc?
Dnia 18.08.2009 Andrzej <brakadresu@wp.pl> napisał/a:
Żeby uspokoić tył auta należy zazwyczaj dodać gazu. Wolisz lecieć
czterokołowym poślizgiem czy jednak mieć szasnę na "zgaszenie" tyłu ?

a co jesli przed toba jest korek?

Jeśli przed Tobąjest korek a Ty masz potrzebę hamowania to wiedz, że
skuteczności hamowania zależy w dużej mierze od tego co masz na
przedniej osi.
Mówi się, że dopóki przód auta jest "w czarnym" to jest szansa na
odratowanie się.

pierwsze slysze

Pojeździj, potrenuj, pooglądaj jeżdzących lepiej niż Ty. --
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

Data: 2009-08-18 23:16:50
Autor: Andrzej
Nowa opony, gdzie zalozyc?

Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki" <karmmnie@chloru.net> napisał w wiadomości news:slrnh8ld2f.1op.karmmniechloru.net...
Jeśli przed Tobąjest korek a Ty masz potrzebę hamowania to wiedz, że
skuteczności hamowania zależy w dużej mierze od tego co masz na
przedniej osi.

wiec tu cie mam
tyl ci zwial bo straciles przeczepnosc
wiec sobie hamuj korugujac przodem hihi milego rowu

Pojeździj, potrenuj, pooglądaj jeżdzących lepiej niż Ty.

spoko majonez

Data: 2009-08-19 01:38:30
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
Nowa opony, gdzie zalozyc?
[...]

Wydaje Ci się...

tyl ci zwial bo straciles przeczepnosc
wiec sobie hamuj korugujac przodem hihi milego rowu

Więc mam szansę na np. odprostowanie auta a następnie rozpoczęcie
hamowania... Dodatkowo wolę mieć jakiekolwiek szanse na to, że moje działania
przełożą się w zamierzony sposób na zachowanie auta. Czytaj mając
sterowne auto można próbować nie trafić w przeszkodę.
Pojeździj, potrenuj, pooglądaj jeżdzących lepiej niż Ty.

spoko majonez

Kogel mogel... wygrałem ? --
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

Data: 2009-08-18 16:02:47
Autor: Grzegorz Prędki
Nowa opony, gdzie zalozyc?
Andrzej pisze:

[...]

Skontruje i dodam gazu przy FWD. Jak mi wpadnie przod w poslizg to mi moze zabraknac zakretu zeby sie w nim zmiescic i pojde w pola.

Data: 2009-08-18 14:37:12
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
Nowa opony, gdzie zalozyc?
[...]

Tak wiec argument o różnym promieniu skrętu osi przedniej i tylnej w tym
wątku pasuje jak pięść do nosa;)

Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

Data: 2009-08-19 11:42:44
Autor: Amir
Nowa opony, gdzie zalozyc?

A czy ja napisalem, ze wole? Napisalem odnosnie odprowadzania wody i tyle. Nowe bym zalozyl na przod.

na mokrej powierzchni, chcąc skręcać na skrzyżowaniu w lewo, auto wpadło w poślizg
skręcanie kół nic nie dawało, odruchowo zaciągnąłem ręczny

tylko dzięki temu udało mi sie wyjść bez szwanku, ale blady byłem tego nie ukrywam :)

a z boku wyglądać musiało jak bym był rajdowcem :)

gdyby nie ręczny przebiłbym barierki i znalazłbym sie w rowie

id teg czasu wole opony w lepszym stanie z przodu :)

Data: 2009-08-18 13:29:51
Autor: Robert_J
Nowa opony, gdzie zalozyc?
Na przód

Uzasadnisz to?

Data: 2009-08-18 14:01:20
Autor: WIHEDCNF
Nowa opony, gdzie zalozyc?

Użytkownik "Robert_J"

Na przód

Uzasadnisz to?

Piszę o własnych odczuciach z prowadzenia auta, może na suchej nawierzchni nie idzie tego dobrze odczuć, ale proponuję zimą na śniegu założyć na tył nowe zimówki a na przód takie już sporo starte - powodzenia

Data: 2009-08-18 14:04:30
Autor: wchpikus
Nowa opony, gdzie zalozyc?
Witam!
Ciekawe, ale przy hamowaniu to auto pochyla sie do przodu, co powoduje nacisk na przednia os..
Na lysych laczkach ciezko bedzie to opanowac...
A tyl jesli ucieknie, zawsze da sie skontrowac przodem, tak mysle.
Gorzej jak auto nie reaguje na kierownice:/

Data: 2009-08-18 14:20:19
Autor: Menios
Nowa opony, gdzie zalozyc?
Skoro auto ma naped na przod., to pewnie bardziej zużyte sa przednie opony...zatem odpowiedz chyba jest jasna

Data: 2009-08-20 15:30:25
Autor: J.F.
Nowa opony, gdzie zalozyc?
Użytkownik "Menios" <menios@wp.pl> napisał w wiadomości news:h6e70m$3hk$1mx1.internetia.pl...
Skoro auto ma naped na przod., to pewnie bardziej zużyte sa przednie opony...zatem odpowiedz chyba jest jasna

Jasna - zakladamy na tyl, dozynamy przednie i wkrotce cieszymy sie z 4 nowych opon :-P

J.

Data: 2009-08-18 14:24:52
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nowa opony, gdzie zalozyc?

"wchpikus" h6e5ce$2fht$3@news2.ipartners.pl

A tyl jesli ucieknie, zawsze da sie skontrowac przodem, tak mysle.

Zawsze może nie, ale na pewno łatwiej opanować uciekanie
tyłu (niesterującego) niż przodu. :) Gdy przód wpadnie
w poślizg -- nie można niczym sterować. :)

Data: 2009-08-18 14:55:33
Autor: Andrzej
Nowa opony, gdzie zalozyc?

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:h6e6pv$sev$3inews.gazeta.pl...

[...]

dlatego by tyl nie zwial zaklada sie dobre opony na tyl
by w przypadku poslizgu przodu i szybszej jazdy
nie ulec zludzeniu ze przednie opony cie wyprowadza
bo pewnie bede mialy gorsza przyczepnosc przy roznych warunkach pogodowych
niz te nowe na przodzie, i nieszczescie gotowe!

pozatym jak tyl ci ucieknie w naszych warunkach jazdy, szerokosci jezdni
to nic dobrego juz to nie wrozy
zauwaz ze poslizg tylu doprowadzi cie do tego ze cie wyprzedzi albo obroci
co ci dadza dobre opony z przodu, moze wychamujesz przy silach odsrodkowych
wywalajacych auto do zewnetrznej badz wewnetrznej, pomarz sobie :)
a moze wdepnieciem gazu wyprzedzisz przodem tyl hehe...

zaloz lepsze opony na przod i czekaj na pierwsza ulewe
poczekajmy na zakrety

http://www.sezamek.pl/reda/reda.htm

tutaj na tych zakretach czesto widac jak auto sie wysypuja
pedzac pod gorke, przyczyna utrata przyczepnosci tylnej osi
mam 10zdjec z udzialem BMW :) i inych ktorym zachcialo sie poSchumacherzyc
w zakretach liczac na to ze w zakretach dobre opony z przodu wyciagna auto
z kazdego zakretu, co roku jest to samo :)
rzesza przyjezdnych przejezdza sie i konczy wakacja w rowie i na bandach
niestety jest to wina dwoch pasow pod gorke

Data: 2009-08-18 16:00:43
Autor: red
Nowa opony, gdzie zalozyc?
On 2009-08-18 14:04:30 +0200, wchpikus <wchpikus@wytnijtowp.pl> said:

A tyl jesli ucieknie, zawsze da sie skontrowac przodem, tak mysle.

W poślizgach nie stosuje się żadnych kontr - co to za głupie przekonanie!? W każdej szkole bezpiecznej jazdy skutecznie wybijają to z głowy, więc lepiej się zapisz.

Data: 2009-08-18 16:10:00
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
Nowa opony, gdzie zalozyc?
On 2009-08-18 14:04:30 +0200, wchpikus <wchpikus@wytnijtowp.pl> said:

A tyl jesli ucieknie, zawsze da sie skontrowac przodem, tak mysle.

W po?lizgach nie stosuje si? ?adnych kontr - co to za g?upie przekonanie!? W ka?dej szkole bezpiecznej jazdy skutecznie wybijaj? to z g?owy, wi?c lepiej si? zapisz.

Kłamiesz. --
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

Data: 2009-08-18 16:11:15
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nowa opony, gdzie zalozyc?

"red" h6ec6b$jo1$1@inews.gazeta.pl

W poślizgach nie stosuje się żadnych kontr - co to za głupie przekonanie!? W każdej szkole bezpiecznej jazdy skutecznie wybijają to z głowy, więc lepiej się zapisz.

Masz rację. ;) Od roku 2077 stosuje się już katapultowanie w takich sytuacjach. ;)

Na razie jednak stosuje się kontrowanie kierownicą. :)
W pewnym sensie kontrowanie -- gdy tył ucieka w prawo, kręcisz kierownicą też w prawo. :)
Samochód wówczas porusza się bokiem -- przód jedzie a tył ślizga się. :)

Data: 2009-08-19 17:06:29
Autor: red
Nowa opony, gdzie zalozyc?
On 2009-08-18 16:11:15 +0200, "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> said:

W pewnym sensie kontrowanie -- gdy tył ucieka w prawo, kręcisz kierownicą też w prawo. :)
Samochód wówczas porusza się bokiem -- przód jedzie a tył ślizga się. :)

Kontra się źle kojarzy i powoduje wykonywanie zbędnych ruchów - przez to najczęściej kontruje się zbyt mocno. Dlatego w przednionapędowych jest prosta zasada - koła skręcone zawsze w kierunku w którym chcemy jechać i nie szaleć kierownicą (jak jest uślizg przdniej osi i tak nic nie działamy) tylko trzymać ją mocno.

Data: 2009-08-20 00:43:54
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nowa opony, gdzie zalozyc?

"red" h6h4dl$ljm$1@inews.gazeta.pl

Kontra się źle kojarzy i powoduje wykonywanie zbędnych ruchów - przez

Nawet nie trzeba treningu, aby te ruchy nie były zbędne. :)

to najczęściej kontruje się zbyt mocno.

Tak, ale tylko po pijaku. Trzeźwy kontruje poprawnie. :)

Dlatego w przednionapędowych jest prosta zasada - koła skręcone zawsze w kierunku w którym chcemy jechać

Ta zasada obowiązuje we wszystkich pojazdach, ale
tylko do czasu, gdy żadne z kół nie ślizga się. :)

i nie szaleć kierownicą

Ta zasada obowiązuje we wszystkich pojazdach. :)

(jak jest uślizg przdniej osi i tak nic nie działamy) tylko trzymać ją mocno.

Aby nie uciekła przez otwarte okno? ;)

-=-

Jeśli w przedninapędowym samochodzie przednie koła ślizgają się, zazwyczaj
trzeba je ustawić tak, aby siły równoległe do osi tych kół (siły boczne,
poprzeczne) były jak najmniejsze. Nie zawsze na to jest czas i miejsce. :)

Można spokojnie powiedzieć, że dzisiejsze samochody rzadko pozwalają
na ślizg przednich kół w FWD, a jeśli już pozwolą, raczej ;) szans na
ratunek nie ma, chyba że samochód samoczynnie zrezygnuje z poślizgu,
co dzisiejsze, pełnoelektroniczne ;) samochody chętnie czynią. :)

Data: 2009-08-20 08:52:50
Autor: Andrzej
Nowa opony, gdzie zalozyc?

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:h6hv7e$9v$1inews.gazeta.pl...
Dlatego w przednionapędowych jest prosta zasada - koła skręcone zawsze w kierunku w którym chcemy jechać

Ta zasada obowiązuje we wszystkich pojazdach, ale
tylko do czasu, gdy żadne z kół nie ślizga się. :)

a nie lepiej wyprostowac w kirunku jazdy i nie jako odzyskac przyczepnosc?

Data: 2009-08-20 22:58:30
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nowa opony, gdzie zalozyc?

"Andrzej" h6isii$a71$1@mx1.internetia.pl

a nie lepiej wyprostowac w kirunku jazdy i nie jako odzyskac przyczepnosc?

Nie wiem. ;) --

Data: 2009-08-25 14:38:47
Autor: to
Nowa opony, gdzie zalozyc?
red wrote:

Kontra się źle kojarzy i powoduje wykonywanie zbędnych ruchów - przez to
najczęściej kontruje się zbyt mocno.

Jak się tego nie poćwiczy na sucho to może i zbyt mocno, a jak się ma źle ustawiony fotel to może i zbyt późno. Dlatego należy poćwiczyć na jakimś placu, a fotel ustawić dobrze.

Dobra zasada żeby wylądować na drzewie.

--
cokolwiek

Data: 2009-08-25 14:37:06
Autor: to
Nowa opony, gdzie zalozyc?
red wrote:

[...]

A co trzeba zrobić, zamknąć oczy i rozpocząć modlitwę w oczekiwaniu na spotkanie z drzewem?

--
cokolwiek

Data: 2009-08-25 23:25:50
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nowa opony, gdzie zalozyc?

"to" 4a93f712$1@news.home.net.pl

A co trzeba zrobić, zamknąć oczy i rozpocząć modlitwę
w oczekiwaniu na spotkanie z drzewem?

Stworzyło Cię drzewo? ;) Raczej należy oczekiwać audiencji u Stwórcy. ;)

Data: 2009-08-29 23:59:02
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nowa opony, gdzie zalozyc?

"Tomasz Pyra" h76vli$fvp$1@atlantis.news.neostrada.pl

Sorry, ale dla mnie ten gość w tej kwestii jest większym autorytetem niże te szkoły co wybijają z głowy kontry ;)

http://www.youtube.com/watch?v=-09QiXlgQ80&feature=related

Ten gość ma RWD, nie wątkowe FWD...
Boże... Aż mi jakoś przyjemnie się zrobiło...
Jak mi teraz brakuje tego... Skręcam w lewo i jadę w prawo...
Wchodzę w zakręt lub łuk i dodaje gazu...
W FWD jazda na zakrętach to paranoja. :)

Data: 2009-08-30 11:12:09
Autor: J.F.
Nowa opony, gdzie zalozyc?
On Sat, 29 Aug 2009 23:59:02 +0200,  Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
[...]

Ty w rajdach jezdzisz czy moze w Walimiu mieszkasz ? FWD normalnie skreca przy normalnej jezdzie. Skrecasz kierownice i
skreca.

J.

Data: 2009-08-30 11:21:49
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Nowa opony, gdzie zalozyc?
J.F. pisze:
[...]

Ukończył kurs rajdowej jazdy ESKK. ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona.

Data: 2009-08-30 13:01:31
Autor: Artur Maśląg
Nowa opony, gdzie zalozyc?
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
(...)
Ukończył kurs rajdowej jazdy ESKK. ;)

Eeee - kiedy wydali kurs? ;)

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-08-30 13:58:49
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Nowa opony, gdzie zalozyc?
Artur Maśląg pisze:
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
(...)
Ukończył kurs rajdowej jazdy ESKK. ;)

Eeee - kiedy wydali kurs? ;)

Nie wiem. Leszka pytaj. ;)

Data: 2009-08-30 14:26:24
Autor: Artur Maśląg
Nowa opony, gdzie zalozyc?
Artur Maśląg pisze:
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
(...)
Ukończył kurs rajdowej jazdy ESKK. ;)

Eeee - kiedy wydali kurs? ;)

Nie wiem. Leszka pytaj. ;)

E tam - znów będzie bajki opowiadał ;)

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-08-30 13:00:58
Autor: Artur Maśląg
Nowa opony, gdzie zalozyc?
J.F. pisze:
(...)
Ty w rajdach jezdzisz czy moze w Walimiu mieszkasz ?

LOL - Walim powiadasz :) Fajnie miejsce :)

FWD normalnie skreca przy normalnej jezdzie. Skrecasz kierownice i
skreca.

Jak nie jest zepsuty :)

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-08-30 18:24:34
Autor: J.F.
Nowa opony, gdzie zalozyc?
On Sun, 30 Aug 2009 13:00:58 +0200,  Artur Maśląg wrote:
J.F. pisze:
(...)
Ty w rajdach jezdzisz czy moze w Walimiu mieszkasz ?

LOL - Walim powiadasz :) Fajnie miejsce :)

Jka zwykle punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia - ciekawe co bys
mowil jakbys mieszkal w Walimiu a pracowal w Dzierzoniowie :-)

J.

Data: 2009-08-30 18:28:16
Autor: Artur Maśląg
Nowa opony, gdzie zalozyc?
J.F. pisze:
(...)
Jka zwykle punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia - ciekawe co bys
mowil jakbys mieszkal w Walimiu a pracowal w Dzierzoniowie :-)

A co niby miałbym mówić?

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-08-30 18:38:53
Autor: J.F.
Nowa opony, gdzie zalozyc?
On Sun, 30 Aug 2009 18:28:16 +0200,  Artur Maśląg wrote:
J.F. pisze:
Jka zwykle punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia - ciekawe co bys
mowil jakbys mieszkal w Walimiu a pracowal w Dzierzoniowie :-)

A co niby miałbym mówić?

Jak to bylo .. "ten pieprzony plug dzis nie przyjechal i nie
dojechalem do pracy" :-)

J.

Data: 2009-08-30 18:44:13
Autor: Artur Maśląg
Nowa opony, gdzie zalozyc?
J.F. pisze:
[...]

Nadal piszesz o Walimiu?

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-08-31 12:47:43
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nowa opony, gdzie zalozyc?

"J.F." 3hgk9517tr30cv46m792eqc3idm9ugsgm4@4ax.com

[...]

Ani jedno, ani drugie.

FWD normalnie skreca przy normalnej jezdzie.
Skrecasz kierownice i skreca.

Owszem -- i o tym napisałem, że w FWD nie stosuje się
takiej jazdy -- skręcasz w lewo a/i jedziesz w prawo. :)

--
nr .`'.-.telefonu ._. '665 363835'='moj eneuel'   .-.
   .'O`-'     ., ; o.'     eneuel@@gmail.com     '.O_'

Data: 2009-08-20 15:29:13
Autor: J.F.
Nowa opony, gdzie zalozyc?
Użytkownik "wchpikus" <wchpikus@wytnijtowp.pl> napisał w wiadomości news:h6e5ce$2fht$3news2.ipartners.pl...
Ciekawe, ale przy hamowaniu to auto pochyla sie do przodu, co powoduje nacisk na przednia os..

Na sniegu efekt nie jest duzy.

Na lysych laczkach ciezko bedzie to opanowac...

Co opanowac ?

A tyl jesli ucieknie, zawsze da sie skontrowac przodem, tak mysle.

Potrafisz zademonstrowac "zawsze" ?

Gorzej jak auto nie reaguje na kierownice:/

Wtedy reaguje na reczny :-)

J.

Data: 2009-08-18 14:06:16
Autor: WIHEDCNF
Nowa opony, gdzie zalozyc?

Użytkownik "wchpikus"
Ciekawe, ale przy chamowaniu to auto pochyla sie do przodu, co powoduje nacisk na przednia os..
Na lysych laczkach ciezko bedzie to opanowac...
A tyl jesli ucieknie, zawsze da sie skontrowac przodem, tak mysle.
Gorzej jak auto nie reaguje na kierownice:/

hihi, no własnie o tym pisałem - kurcze, może niezbyt jasno ;-)

Nowa opony, gdzie zalozyc?