Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.dom   »   Nowa pralka

Nowa pralka

Data: 2009-07-22 09:20:32
Autor: slonko
Nowa pralka
medea pisze:
Po ponad 10 latach zepsuła mi się pralka i jest już nie do naprawienia, tzn. naprawa jest nieopłacalna, bo trzeba by wymienić silnik. :(
Mniejsza z tym, czas kupić nową.
Jaką polecacie?
Wiem tyle, że nie chcę już pralko-suszarki, ponieważ z  funkcji suszenia w obecnej skorzystałam może 3 razy. Chcę więc taką, która bardzo dobrze odwirowuje i najlepiej żeby pokazywała czas do końca prania. Mogłaby mieć też funkcję opóźnionego startu.
Na co jeszcze zwracać uwagę?
Jaką pralkę polecacie?

Potrzeba pilna, bo pranie się piętrzy.

Aha, cena najlepiej do 2 tys. PLN, ale jeśli będą istotne powody, to dam więcej. :)

Pozdrawiam
Ewa

byle nie aristona
4 wymiany silnika w przeciagu 2 miesiecy od zakupu, zmiany oprogramowania etc,, - dobrze ze na gwarancji

Data: 2009-07-22 10:08:39
Autor: Misiek
Nowa pralka

Użytkownik "slonko" <slonko@stumilowy.las.com> napisał w wiadomości news:h46ekd$14g$1news.onet.pl...
medea pisze:
Po ponad 10 latach zepsuła mi się pralka i jest już nie do naprawienia, tzn. naprawa jest nieopłacalna, bo trzeba by wymienić silnik. :(
Mniejsza z tym, czas kupić nową.
Jaką polecacie?
Wiem tyle, że nie chcę już pralko-suszarki, ponieważ z  funkcji suszenia w obecnej skorzystałam może 3 razy. Chcę więc taką, która bardzo dobrze odwirowuje i najlepiej żeby pokazywała czas do końca prania. Mogłaby mieć też funkcję opóźnionego startu.
Na co jeszcze zwracać uwagę?
Jaką pralkę polecacie?

Potrzeba pilna, bo pranie się piętrzy.

Aha, cena najlepiej do 2 tys. PLN, ale jeśli będą istotne powody, to dam więcej. :)

Pozdrawiam
Ewa

byle nie aristona
4 wymiany silnika w przeciagu 2 miesiecy od zakupu, zmiany oprogramowania etc,, - dobrze ze na gwarancji

To wymien cala pralke :-))
Tyle ze.... mozesz znowu na "trupa" trafic albo jakas zakale heh... a tak na gwarancji wymienisz co trzeba i... moze sie juz nie zepsuje :-)
Moze...

Data: 2009-07-22 11:56:28
Autor: slonko
Nowa pralka
Misiek pisze:

Ewa

byle nie aristona
4 wymiany silnika w przeciagu 2 miesiecy od zakupu, zmiany oprogramowania etc,, - dobrze ze na gwarancji

To wymien cala pralke :-))
Tyle ze.... mozesz znowu na "trupa" trafic albo jakas zakale heh... a tak na gwarancji wymienisz co trzeba i... moze sie juz nie zepsuje :-)
Moze...

nie da sie wymienic .... bo ariston nie ma juz ich na stanie
ogolnie chodzilo o to ze pralka podczas wirowania jezdzila po lazience jak glupia. Zaczeli wymieniac silniki - po kazdej wymianie padaly łozyska. W koncu doszli to wniosku ze pralka ma zjeb... pkt. ciezkosci i z tym sie nic nie da zrobic - po za tym , ze mozna zdemontowac dolna szuflade. typ pralki to (AQXXF 127) czy jakos tak. Rownie dobrze mozna by na niej polozyc blok ołowiu - tak samo idiotyczne rozwiazanie.

Data: 2009-07-22 12:27:12
Autor: Misiek
Nowa pralka

Użytkownik "slonko" <slonko@stumilowy.las.com> napisał w wiadomości news:h46noq$udt$1news.onet.pl...
Misiek pisze:

Ewa

byle nie aristona
4 wymiany silnika w przeciagu 2 miesiecy od zakupu, zmiany oprogramowania etc,, - dobrze ze na gwarancji

To wymien cala pralke :-))
Tyle ze.... mozesz znowu na "trupa" trafic albo jakas zakale heh... a tak na gwarancji wymienisz co trzeba i... moze sie juz nie zepsuje :-)
Moze...

nie da sie wymienic .... bo ariston nie ma juz ich na stanie
ogolnie chodzilo o to ze pralka podczas wirowania jezdzila po lazience jak glupia. Zaczeli wymieniac silniki - po kazdej wymianie padaly łozyska. W koncu doszli to wniosku ze pralka ma zjeb... pkt. ciezkosci i z tym sie nic nie da zrobic - po za tym , ze mozna zdemontowac dolna szuflade. typ pralki to (AQXXF 127) czy jakos tak. Rownie dobrze mozna by na niej polozyc blok ołowiu - tak samo idiotyczne rozwiazanie.

1. Zwrot pralki jako BUBEL... (gwarantuje  Ci to prawo rękojmii)
2. zwrot częściowy gotówki za niepełnosprawne urządzenie
3. wymiana pralki na nową (może byc inny model, inna pralka równoważna)
To wszystko gwarantuje Ci umowa konsumencka  (umowa kupna-sprzedazy) jaką zawarłaś w momencie kupna pralki.

Data: 2009-07-23 12:04:39
Autor: Maverick
Nowa pralka
Misiek pisze:

1. Zwrot pralki jako BUBEL... (gwarantuje  Ci to prawo rękojmii)

Nie wprowadzaj  ludzi w maliny, bo jeszcze sie poslucha. Rękojma wystepuje przy sprzedaży firma-firma. Jesli kupowal prywatnie (a pralke raczej tak) - to ma gwarancje (tutaj producent/importer ustala co i jak, moze jej w ogole nie byc, byc tylko np na silnik itp) lub niezgodnosc towaru z umowa (tutaj ustawa do przeczytania, wszystko jest jasne wtedy, odpowiada sprzedawca, a nie producent, czas 0-6miesiecy - domniemanie wady fabrycznej, 7-24 miesiecy - ty musisz udowodnic wine fabryczna)

2. zwrot częściowy gotówki za niepełnosprawne urządzenie

serio? To poczytaj jeszcze ustawe - to sprzedawca decyduje w jaki sposob wykona - chyba ze nie odpowie w ciagu okreslonego czasu to znaczy ze uznal twoje roszczenia.

3. wymiana pralki na nową (może byc inny model, inna pralka równoważna)

jw.

To wszystko gwarantuje Ci umowa konsumencka  (umowa kupna-sprzedazy)

nie ma czegos takiego jak umowa kupna sprzedazy - jest albo kupna, albo sprzedazy.

jaką zawarłaś w momencie kupna pralki.

--
Elektroniczne papierosy - www.niedopalek.pl

Data: 2009-07-23 12:59:22
Autor: Misiek
Nowa pralka

Użytkownik "Maverick" <krzysztofWYTNIJboberWYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h49cjv$9et$1inews.gazeta.pl...
Misiek pisze:

1. Zwrot pralki jako BUBEL... (gwarantuje  Ci to prawo rękojmii)

Nie wprowadzaj  ludzi w maliny, bo jeszcze sie poslucha. Rękojma wystepuje przy sprzedaży firma-firma. Jesli kupowal prywatnie (a pralke raczej tak) - to ma gwarancje (tutaj producent/importer ustala co i jak, moze jej w ogole nie byc, byc tylko np na silnik itp) lub niezgodnosc towaru z umowa (tutaj ustawa do przeczytania, wszystko jest jasne wtedy, odpowiada sprzedawca, a nie producent, czas 0-6miesiecy - domniemanie wady fabrycznej, 7-24 miesiecy - ty musisz udowodnic wine fabryczna)

2. zwrot częściowy gotówki za niepełnosprawne urządzenie

serio? To poczytaj jeszcze ustawe - to sprzedawca decyduje w jaki sposob wykona - chyba ze nie odpowie w ciagu okreslonego czasu to znaczy ze uznal twoje roszczenia.

3. wymiana pralki na nową (może byc inny model, inna pralka równoważna)

jw.

To wszystko gwarantuje Ci umowa konsumencka  (umowa kupna-sprzedazy)

nie ma czegos takiego jak umowa kupna sprzedazy - jest albo kupna, albo sprzedazy.

jaką zawarłaś w momencie kupna pralki.

Rękojmia - odpowiedzialność sprzedającego względem kupującego za wady fizyczne oraz prawne sprzedawanej rzeczy. W polskim prawie cywilnym jest uregulowana w art. 556-576 Kodeksu cywilnego) przy umowie sprzedaży, ma również odpowiednie zastosowanie do innych stosunków prawnych. W przypadku sprzedaży rzeczy ruchomej z udziałem konsumentów stosuje się niezgodność towaru z umową (Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego (Dz. U. z 2002 r. Nr 141, poz. 1176)).

Wady fizyczne mogą polegać na:

  1.. zmniejszeniu wartości, użyteczności rzeczy (np. przemakalność nieprzemakalnej kurtki),
  2.. niekompletności (np. brak oprogramowania do komputera, brak dokumentacji i instrukcji),
  3.. braku określonych właściwości (np. zawyżono parametry, użyto innych materiałów).
Wada fizyczna może stanowić podstawę odpowiedzialności sprzedawcy, gdy istniała przed wydaniem rzeczy albo powstała po wydaniu rzeczy, ale z przyczyny tkwiącej już uprzednio w rzeczy.

Wady prawne mogą polegać tylko na tym, że:

  1.. sprzedawana rzecz nie należy do sprzedającego, lecz jest własnością osoby trzeciej,
  2.. sprzedawana rzecz jest obciążona prawem na rzecz osoby trzeciej (np. hipoteką albo zastawem).
Uprawnienia kupującego z tytułu rękojmi:

  1.. może żądać obniżenia ceny (art. 560 Kodeksu cywilnego); obniżenie ceny powinno odzwierciedlać rzeczywiste obniżenie wartości sprzedanej rzeczy;
  2.. może żądać usunięcia wady (art. 561 Kodeksu cywilnego); jeśli sprzedawca jest zarazem producentem kupujący może żądać naprawienia rzeczy;
  3.. może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad (art. 561 Kodeksu cywilnego); sprzedawca ponosi wszelkie wynikłe z tego tytułu koszty, np. transportu, ubezpieczenia, pakowania itp.;
  4.. może odstąpić od umowy, ale tylko w przypadku, gdy wada jest istotna, tzn. nie pozwala na użytkowanie przedmiotu zgodnie z jego przeznaczeniem (art. 561 Kodeksu cywilnego).
Aby kupujący mógł skorzystać z ww. uprawnień musi dokonać tzw. aktów staranności, tj. zbadać dostarczone mu rzeczy, zawiadomić sprzedawcę o wykrytych wadach i zgłosić swoje roszczenia.

Sposób reklamacji wybiera kupujący. Rękojmia za wady fizyczne jest skuteczna przez okres jednego roku a w przypadku budynku przez 3 lata; (w przypadku przedmiotów używanych okres może zostać skrócony, jednak nie bardziej, niż na okres 1 roku) (art. 568 Kodeksu cywilnego) od dnia wydania towaru, z zastrzeżeniem, iż wada zostanie zgłoszona sprzedawcy nie dalej jak 1 miesiąc od chwili wykrycia tej wady, a w przypadku produktów spożywczych terminy te są krótsze. Okres ten może zostać wydłużony, gdy sprzedawca wadę podstępnie zataił. Rękojmią nie są objęte rzeczy nabyte w postępowaniu egzekucyjnym lub upadłościowym. Okres rękojmi biegnie na nowo w przypadku wymiany towaru.

Od 1 stycznia 2003 obowiązuje ustawa z 27 lipca 2002 o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i zmianie ustawy Kodeks cywilny, która, jeśli dotyczy to konsumentów (osób fizycznych), wyklucza stosowanie art. 556-581 Kodeksu cywilnego.

Źródło "http://pl.wikipedia.org/wiki/R%C4%99kojmia"

SPOOSOB REKLAMACJI WYBIERA KUPUJACY !!!!!!

Rękojmia i gwarancja
Jeśli konsument zakupił towar wadliwy lub zakupiony towar podczas użytkowania takim się okaże, może skorzystać z ustanowionych instrumentów ochronnych: rękojmi za wady fizyczne i prawne oraz gwarancji jakości.



Rękojmia za wady fizyczne i prawne, to odpowiedzialność sprzedawcy względem kupującego, która wynika z ustawy (kodeksu cywilnego art. 556 - 576), a nie z umowy stron i dotyczy zarówno rzeczy nowych, jak i używanych. Odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady sprzedanej rzeczy, nie zależy od winy sprzedawcy, gdyż oparta jest na zasadzie ryzyka i ma charakter absolutny. Sprzedawca nie może się z niej zwolnić, nie może jej ograniczyć lub wyłączyć, gdyż w umowach z udziałem konsumentów (osób fizycznych) takie działanie jest niedopuszczalne.

Poczytaj:
http://www.um.oswiecim.pl/pl_chemik/19_2002/articles/konsument.html

A gwarancja jest DOBROWOLNA (producent wcalke nie musi jej udzielac).

Różnice pomiędzy rękojmią i gwarancją:


        Rękojmia Gwarancja
      powstaje: - z mocy prawa - dobrowolna, powstaje po wydaniu dokumentu gwarancyjnego
      odpowiada: - sprzedawca  - gwarant (m.in. producent, hurtownik, dealer, sprzedawca)
      czas trwania: - 1 rok lub 3 lata - określony w karcie gwarancyjnej lub 1 rok
      przedłużenie terminu: - terminu nie przedłuża się - możliwość przedłużenia terminu (o czas kiedy konsument nie mógł korzystać z towaru z powodu jego wadliwości, np. towar pozostawał w serwisie) lub liczenia go od nowa
      uprawnienia konsumenta: - odstąpienie od umowy (z zastrzeżeniem art. 560 i 561 k.c.)
      - obniżenie ceny
      - wymiana
      - usunięcie wad - określone w karcie gwarancyjnej
      lub
      - usunięcie wad ewentualnie wymiana
      o sposobie załatwienia reklamacji decyduje: - konsument (z zastrzeżeniem art. 560 i 561 k.c.) - gwarant

Data: 2009-07-23 14:19:04
Autor: Maverick
Nowa pralka
Po pierwsze - nie podpieraj sie artykulem, gdzie mowa o rekojmie, a jak sam napisales - rękojma zostala zastąpiona przez nowa ustawe (przy umowie firma-os.fiz.) . Przy firma-firma ciagle ma zastosowanie.

Po drugie - kupujacy wybiera sposob rozwiazania, ale sprzedajacy musi go zaakceptowac - to nie jest tak ze chcesz kasy i nic innego - kupujacy ma dostac sprawny towar i tyle- a to sprzedajacy DECYDUJE jak do tego doprowadzi - patrz Art 8 $1 ustawy:


http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=321

Art. 8.

1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wy- miana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.

2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.

3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.

4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.

Po trzecie - wkleiles zalezy rekojmy wzgledem gwarancji - a jak to sie odnosi do mojego postu? TCIOPS!!!!!!!

--
Elektroniczne papierosy - www.niedopalek.pl

Data: 2009-07-23 14:46:23
Autor: Misiek
Nowa pralka

Użytkownik "Maverick" <krzysztofWYTNIJboberWYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h49kg0$rge$1inews.gazeta.pl...
Po pierwsze - nie podpieraj sie artykulem, gdzie mowa o rekojmie, a jak sam napisales - rękojma zostala zastąpiona przez nowa ustawe (przy umowie firma-os.fiz.) . Przy firma-firma ciagle ma zastosowanie.

No tu sie czesciowo zgodze (choc takie dzialanie jest bardzo niekorzystne dla klienta indywidualnego)

Po drugie - kupujacy wybiera sposob rozwiazania, ale sprzedajacy musi go zaakceptowac - to nie jest tak ze chcesz kasy i nic innego - kupujacy ma dostac sprawny towar i tyle- a to sprzedajacy DECYDUJE jak do tego doprowadzi - patrz Art 8 $1 ustawy:

W ktorym miejscu jest napisane ze to SPRZEDAJACY decyduje?
bo ja jakos czegos takiego nie widze...

http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=321

Art. 8.

1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wy- miana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.

KUPUJACY i jego zadania

2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.

Znowu kupujacy

3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.

Ponownie nma korzysc kupujacego ( i zgodnie z JEGO zadaniami)

4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.

Znowu o kupujacym..
Gdzie jest napisane ze od "widzimisie" sprzedawcy zalezy jaka forme on wybierze????

Data: 2009-07-23 15:08:46
Autor: Maverick
Nowa pralka
Misiek pisze:

Użytkownik "Maverick" <krzysztofWYTNIJboberWYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h49kg0$rge$1inews.gazeta.pl...
Po pierwsze - nie podpieraj sie artykulem, gdzie mowa o rekojmie, a jak sam napisales - rękojma zostala zastąpiona przez nowa ustawe (przy umowie firma-os.fiz.) . Przy firma-firma ciagle ma zastosowanie.

No tu sie czesciowo zgodze (choc takie dzialanie jest bardzo niekorzystne dla klienta indywidualnego)

Ustawa jest lepsza od rekojmy - wiec jest to lepsze rozwiazanie.

Po drugie - kupujacy wybiera sposob rozwiazania, ale sprzedajacy musi go zaakceptowac - to nie jest tak ze chcesz kasy i nic innego - kupujacy ma dostac sprawny towar i tyle- a to sprzedajacy DECYDUJE jak do tego doprowadzi - patrz Art 8 $1 ustawy:

W ktorym miejscu jest napisane ze to SPRZEDAJACY decyduje?
bo ja jakos czegos takiego nie widze...

O to wlasnie po czesci chodzi - nie jest napisane ze sprzedajacy musi sie zastosowac do tego co chce kupujacy.

http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=321

Art. 8.

1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wy- miana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.

KUPUJACY i jego zadania

Nie tylko - jest np o nadmiernym koszcie naprawy czy wymiany (kupiles np samochod, kosztowal 50k, potem podrozaly takie auta i nowy kosztuje juz 80k - a wiec np wymiana na nowy jest nieoplacalna i sposobem rozwiazania bedzie np zwrot kasy lub naprawa - a nie wymiana na nowy):

chyba że naprawa albo wy- miana są
niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów.

2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.

Znowu kupujacy

3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.

Ponownie nma korzysc kupujacego ( i zgodnie z JEGO zadaniami)

tylko jesli nie masz odpowiedzi po 14 dniach. Jesli masz odpowiedz odmowna ew propozycje innego rozwiazania problemu - to ustep ten nie ma zastosowania.

4. [...]
Znowu o kupujacym..
Gdzie jest napisane ze od "widzimisie" sprzedawcy zalezy jaka forme on wybierze????

A gdzie jest napisane ze sprzedajacy MUSI wykonac wole kupujacego? Ma doprowadzic przedmiot tranzakcji do sprawnosci.

--
Elektroniczne papierosy - www.niedopalek.pl

Data: 2009-07-24 07:27:24
Autor: Misiek
Nowa pralka

Użytkownik "Maverick" <krzysztofWYTNIJboberWYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h49nd7$ctp$1inews.gazeta.pl...
Misiek pisze:

Użytkownik "Maverick" <krzysztofWYTNIJboberWYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h49kg0$rge$1inews.gazeta.pl...
Po pierwsze - nie podpieraj sie artykulem, gdzie mowa o rekojmie, a jak sam napisales - rękojma zostala zastąpiona przez nowa ustawe (przy umowie firma-os.fiz.) . Przy firma-firma ciagle ma zastosowanie.

No tu sie czesciowo zgodze (choc takie dzialanie jest bardzo niekorzystne dla klienta indywidualnego)

Ustawa jest lepsza od rekojmy - wiec jest to lepsze rozwiazanie.

W ktorym miejscu ustawa jest dla KONSUMENTA lepsza od rejkojmii?
(czytaj - korzystniejsza) ?

Po drugie - kupujacy wybiera sposob rozwiazania, ale sprzedajacy musi go zaakceptowac - to nie jest tak ze chcesz kasy i nic innego - kupujacy ma dostac sprawny towar i tyle- a to sprzedajacy DECYDUJE jak do tego doprowadzi - patrz Art 8 $1 ustawy:

W ktorym miejscu jest napisane ze to SPRZEDAJACY decyduje?
bo ja jakos czegos takiego nie widze...

O to wlasnie po czesci chodzi - nie jest napisane ze sprzedajacy musi sie zastosowac do tego co chce kupujacy.

Jest napisane - poczytaj dokladnie i ze zrozumieniem :-))

http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=321

Art. 8.

1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wy- miana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.

KUPUJACY i jego zadania

Nie tylko - jest np o nadmiernym koszcie naprawy czy wymiany (kupiles np samochod, kosztowal 50k, potem podrozaly takie auta i nowy kosztuje juz 80k - a wiec np wymiana na nowy jest nieoplacalna i sposobem rozwiazania bedzie np zwrot kasy lub naprawa - a nie wymiana na nowy):

chyba że naprawa albo wy- miana są
niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów.

Brak czytania ze zrozumieniem... niestety
Sprzedajacy ma doprowadzic przedmiot do stanu "uzywalnosci" (czytaj do stanu sprzed awarii takiego jak nowa rzecz).

2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.

Znowu kupujacy

3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.

Ponownie nma korzysc kupujacego ( i zgodnie z JEGO zadaniami)

tylko jesli nie masz odpowiedzi po 14 dniach. Jesli masz odpowiedz odmowna ew propozycje innego rozwiazania problemu - to ustep ten nie ma zastosowania.

Tyle ze kupujacy ma tu glowy glos. Sprzedajacy nie ma prawa narzucic swojego zdania...

4. [...]
Znowu o kupujacym..
Gdzie jest napisane ze od "widzimisie" sprzedawcy zalezy jaka forme on wybierze????

A gdzie jest napisane ze sprzedajacy MUSI wykonac wole kupujacego? Ma doprowadzic przedmiot tranzakcji do sprawnosci.


Jesli tego nie zrobi - ma problemy...
Uwierz mi - tak jest w realnych sytuacjach (nie na papierze)...

Data: 2009-07-23 12:27:34
Autor: Ikselka
Nowa pralka
Dnia Wed, 22 Jul 2009 11:56:28 +0200, slonko napisał(a):

(...)po za tym , ze mozna zdemontowac dolna szuflade. typ pralki to (AQXXF 127) czy jakos tak. Rownie dobrze mozna by na niej polozyc blok ołowiu - tak samo idiotyczne rozwiazanie.

Bardzo mnie zaintrygowała sprawa demontażu dolnej szuflady, ponieważ w
zamyśle miałam kiedyś kupno takiej pralki, tj z szufladą na dole. I właśnie
mnie zastanawiało to, czy aby taka szuflada nie mogłaby pogarszać
stabilności pralki... bo przecież to tak, jakby ciężkie wirujące urządzenie
postawić na watłej, pustej skrzynce...

Data: 2009-07-24 12:31:34
Autor: slonko
Nowa pralka
Ikselka pisze:
Dnia Wed, 22 Jul 2009 11:56:28 +0200, slonko napisał(a):

(...)po za tym , ze mozna zdemontowac dolna szuflade. typ pralki to (AQXXF 127) czy jakos tak. Rownie dobrze mozna by na niej polozyc blok ołowiu - tak samo idiotyczne rozwiazanie.

Bardzo mnie zaintrygowała sprawa demontażu dolnej szuflady, ponieważ w
zamyśle miałam kiedyś kupno takiej pralki, tj z szufladą na dole. I właśnie
mnie zastanawiało to, czy aby taka szuflada nie mogłaby pogarszać
stabilności pralki... bo przecież to tak, jakby ciężkie wirujące urządzenie
postawić na watłej, pustej skrzynce...


spokojnie mozesz soie odpuscic taka pralke (ariston) nie wiem jak w innych, ale ta szuflada wbrew pozorom jest mala i tak naprawde srednio przydatna. Podobno te modele bez szuflad sa stabilniejsze - tak twierdzi servisant i na moje oko znal sie na rzeczy.

Ogolnie pralka bardzo cicho i dobrze pierze. Troche tylko halasuje pompa. Tam jest filnik 3-fazowy. Natomiast to wirowanie to tragedia. Nie ma znaczenia czy na 800 czy na 1200 jak zle porozklada to tanczy po lazience jak glupia, albo wali bebnem. Zdarza sie tez czasem, ze wcale nie odwiruje.
Co ciekawe (spedzilem kilkadziesiat godz. przy niej) odwirowanie przy koncu plukania na oko  800 obr/min 100/100 przebiega praktycznie bezproblemowo :)
Anyway ja bym ci proponowal jednak cos z Boscha - tesciowie zakupili ponad rok temu i tez sie jej dokladnie przygladalem - bo myslalem ze wszystkie pralki tak wiruja - ale widze, ze to inna jakosc jednak.

Nowa pralka

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona