Nowa przerzutka i smar

Data: 2009-06-05 23:21:52
Autor: deyoot@gmail.com
Nowa przerzutka i smar
Witam.
Parę dni temu kupiłem sobie nową przerzutkę. Po raz pierwszy kupiłem
nówkę, wcześniej kupowałem zawsze używki. Mam pewien problem, związany
z brakiem wiedzy. Sprężyna przerzutki jest uwalana jakimś
przezroczystym, żółtym smarem. Czy mam go usunąć, czy zostawić? Jeśli
usunąć, to czym - WD40 wystarczy? Jeżeli usunąć, to czym potem i czy w
ogóle posmarować sprężynę? Oliwka do łańcucha wystarczy?

Data: 2009-06-05 23:37:09
Autor: Rowerex
Nowa przerzutka i smar
On 6 Cze, 07:21, "dey...@gmail.com" <dey...@gmail.com> wrote:

Czy mam (...)

Masz zamontowac, używać i cieszyc się posiadaniem sprawnego mechanizmu
zmiany biegów - a nie pieprzyć o nic nie znaczących pierdołach :o)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-06-05 23:47:20
Autor: deyoot@gmail.com
Nowa przerzutka i smar
On 6 Cze, 08:37, Rowerex <rowe...@op.pl> wrote:
> [...]

Masz zamontowac, używać i cieszyc się posiadaniem sprawnego mechanizmu
zmiany biegów - a nie pieprzyć o nic nie znaczących pierdołach :o)

Dzięki za szybką odpowiedź. Nie rozwiała niestety moich wątpliwości.
Chodzi mi o to, że być może jest to smar służący do przechowywania
części na półce i jest tam tego nawalone naprawdę dużo. Ale nie jestem
pewien. Nie chcę żeby mi łapało syfów.

Data: 2009-06-06 08:59:01
Autor: kml
Nowa przerzutka i smar

Użytkownik <deyoot@gmail.com> napisał w wiadomości news:19598ee9-3694-4ceb-b1e9-42ed2585cc2bf19g2000yqh.googlegroups.com...
> [...]

Chodzi mi o to, że być może jest to smar służący do przechowywania
części na półce i jest tam tego nawalone naprawdę dużo. Ale nie jestem
-- -

Jak Ci się nie podoba to wytrzyj.

kml
Last update 31/05/2009 czyli manual jak obniżyć amortyzator.

Data: 2009-06-06 11:00:07
Autor: RadoslawF
Nowa przerzutka i smar
Dnia 2009-06-06 08:59, Użytkownik kml napisał:

Jak Ci się nie podoba to wytrzyj.

A potem czymś przesmaruj coby nie rdzewiało.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2009-06-06 09:06:58
Autor: MAX
Nowa przerzutka i smar
deyoot@gmail.com pisze:
[...]

To jest smar konserwujący. Jak sama nazwa wskazuje ma za zadanie konserwować (ochrona antykorozyjna). To czy będziesz z nim jeździł czy nie zależy od Ciebie. Ja generalnie wycieram zawsze wszelkie smary konserwujące.

pozdrawiam

MAX

Data: 2009-06-06 01:15:29
Autor: Rowerex
Nowa przerzutka i smar
On 6 Cze, 08:06, MAX <kgs...@icpnet.pl> wrote:

To jest smar konserwujący. Jak sama nazwa wskazuje ma za zadanie
konserwować (ochrona antykorozyjna).

Taki sam smar znajduje się we wnętrznościach przerzutki więc nazwałbym
go smarująco-konserwującym, przez co nie różni się od żadnego innego.

Smar na sprężynie w niczym nie przeszkadza, ani nie pomaga. Jeśli
użytkownika razi w oczy to niech wytrze i tyle.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-06-06 09:45:58
Autor: CeZ__134
Nowa przerzutka i smar

[...]

Powycieraj smar z kazdego miejsca w rowerze, bo w sumie po Ci on skoro srodkow konserwujaco - smarujacych jest az tak tyle..

ML

Data: 2009-06-06 11:02:55
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Nowa przerzutka i smar
Panie deyoot@gmail.com, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
przy ul....

[...]

Kupiłem z pół roku temu przerzutkę, nówkę, zamontowałem bez żadnego
wycierania tego smaru. Jeździ i przerzuca biegi lepiej niż poprzednia
(pewnie dlatego, że jest o klasę wyżej ;-) ).

Data: 2009-06-06 19:06:43
Autor: Rafał VFR
Nowa przerzutka i smar
Witam
Ja też się kilka razy zastanawiałem po co ten smar. Jako konserwujący za bardzo nie widzialem logiki, jako smarujący też nie ...
Generalnie po pierwszych jazdach przykleja sie do niego wszytsko małe i duże. Choć nie stało mi się coś takiego to wymyśliłem sobie, że może pomiędzy zwoje spręzyny przykjleić się czy to kamyk czy patyczek .... więc zawsze wycieram a przy okazji pierszwego mycia wypłukuje.
Nigy nie zardzeiwła mi ta spręzyna; więc konserwujący raczej tem smar nie jest - w pracy też nie pomoga bo niby jak więc .... nadal nie wiem po co on tam właściwie jest.

RafalVFR
GG: 85456
http://etacar.put.poznan.pl:8443/rafal.kowalski/

Data: 2009-06-07 06:42:02
Autor: kml
Nowa przerzutka i smar

Użytkownik "Rafał VFR" <rafalvfr@tlen.pl> napisał w wiadomości news:h0e7ms$8nn$1inews.gazeta.pl...
Witam
Ja też się kilka razy zastanawiałem po co ten smar. Jako konserwujący za bardzo nie widzialem logiki, jako smarujący też nie ...

Graty rowerowe jadą statkiem i dlatego są zakonserwowane :)