Nowa seria sciem HSBC

Data: 2009-09-24 09:25:31
Autor: MarekZ
Nowa seria sciem HSBC
http://www.bankier.pl/wiadomosc/HSBC-Polska-przechodzi-do-ofensywy-2022038.html
"Bank HSBC deklaruje: Polska to dla nas jeden z kluczowych rynków. Bank zamierza w ciągu najbliższych trzech lat zdobyć 150 tys. klientów bankowości indywidualnej."

Co to za bzdura? Gdzie ma być obsługiwane 150 tysięcy osób. W sześciu oddziałach HSBC Premier?

Data: 2009-09-24 00:48:35
Autor: BK
Nowa seria sciem HSBC
On Sep 24, 9:25 am, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:
[...]

Przez ostatnie 2 lata HSBC Premier zdobylo w polsce 5000 klientow.
Plan na nastepne 3 lata to zdobycie kolejnych 150 000 klientow. Czy to
trzeba komentowac? :) Wlasnie sprzedali z 500 000 klientow, z ktorych
czesc pewnie by sie lapala do Premier [np. klienci Ikei] tylko po to,
zeby teraz oglosic, ze chca 150 000  :)

Data: 2009-09-24 19:33:34
Autor: Olgierd
Nowa seria sciem HSBC
Dnia Thu, 24 Sep 2009 00:48:35 -0700, BK napisał(a):

Przez ostatnie 2 lata HSBC Premier zdobylo w polsce 5000 klientow. Plan
na nastepne 3 lata to zdobycie kolejnych 150 000 klientow. Czy to trzeba
komentowac?

Dobra, już wiem do kogo uderzą.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-09-25 15:02:38
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Nowa seria sciem HSBC

Przez ostatnie 2 lata HSBC Premier zdobylo w polsce 5000 klientow. Plan
na nastepne 3 lata to zdobycie kolejnych 150 000 klientow. Czy to trzeba
komentowac?

Dobra, już wiem do kogo uderzą.

Do twojego ulubionego banku?
;-)

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-09-25 13:05:14
Autor: Olgierd
Nowa seria sciem HSBC
Dnia Fri, 25 Sep 2009 15:02:38 +0200, Zygmunt M. Zarzecki napisał(a):

[...]

Nie, to by było za proste.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-09-25 15:09:22
Autor: MarekZ
Nowa seria sciem HSBC
"Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> wrote in message news:pan.2009.09.25.13.05.14rudak.org...

Dobra, już wiem do kogo uderzą.

Do twojego ulubionego banku?

Nie, to by było za proste.

O nie! Błagam! Tylko niech nie próbują kupować Multi. :)

Data: 2009-09-25 13:52:31
Autor: xbartx
Nowa seria sciem HSBC
Dnia Fri, 25 Sep 2009 15:09:22 +0200, MarekZ napisał(a):

O nie! Błagam! Tylko niech nie próbują kupować Multi. :)

Haquarius :)

Data: 2009-09-25 13:53:27
Autor: Olgierd
Nowa seria sciem HSBC
Dnia Fri, 25 Sep 2009 15:09:22 +0200, MarekZ napisał(a):

Do twojego ulubionego banku?

Nie, to by było za proste.

O nie! Błagam! Tylko niech nie próbują kupować Multi.

To byłoby jeszcze prostsze.

Chyba będą uderzać do tzw. "wpływowych" czy też "prestiżowych" grup zawodowych.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-09-25 13:29:41
Autor: Clegan
Nowa seria sciem HSBC
On 25 Wrz, 15:53, Olgierd <no.email.no.s...@no.problem> wrote:

Chyba będą uderzać do tzw. "wpływowych" czy też "prestiżowych" grup
zawodowych.
Może zgadnę: SKOKom będą klientów odbierać poprzez intensywne
rozdawanie ulotek ;-)

Niech dadzą 1k złotych za założenie konta. Przebiją mBank :-)

Data: 2009-09-25 13:48:49
Autor: szczurwa
Nowa seria sciem HSBC
On 25 Wrz, 22:29, Clegan <cleg...@gmail.com> wrote:

Niech dadzą 1k złotych za założenie konta. Przebiją mBank :-)

A mBank kiedykolwiek coś dawał ?

Data: 2009-09-26 01:27:09
Autor: Clegan
Nowa seria sciem HSBC
On 25 Wrz, 22:48, szczurwa <szczu...@gmail.com> wrote:
On 25 Wrz, 22:29, Clegan <cleg...@gmail.com> wrote:

> Niech dadzą 1k złotych za założenie konta. Przebiją mBank :-)

A mBank kiedykolwiek coś dawał ?

Chodziło mi o ilość klientów. Jak pokazuje przykład Alior Banku
dawanie 100 zł to za mało. Trzeba podbić stawkę.

Data: 2009-09-26 06:08:24
Autor: szczurwa
Nowa seria sciem HSBC
On 26 Wrz, 10:27, Clegan <cleg...@gmail.com> wrote:

> A mBank kiedykolwiek coś dawał ?

Chodziło mi o ilość klientów. Jak pokazuje przykład Alior Banku
dawanie 100 zł to za mało. Trzeba podbić stawkę.

Fakt ! Wtedy przebiją nie tylko BRE, ale i wszystko inne, co zakłada
konta !

Data: 2009-09-26 10:29:26
Autor: Liwiusz
Nowa seria sciem HSBC
Clegan pisze:
[...]

   Gdyby faktycznie dawali od razu 100zł, to pewnie by przebili mbank. Ale oni cudowali z jakimiś pytaniami, już w połowie odechciało mi się w to bawić :) Aczkolwiek małżonka skorzystała, z tym że konto stoi teraz nieużywane, a używa mbanku.

--
Liwiusz

Data: 2009-09-26 14:57:58
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Nowa seria sciem HSBC

[...]

Ale dali te 100zł!

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-09-25 13:48:19
Autor: szczurwa
Nowa seria sciem HSBC
On 25 Wrz, 15:53, Olgierd <no.email.no.s...@no.problem> wrote:

Chyba będą uderzać do tzw. "wpływowych" czy też "prestiżowych" grup
zawodowych.

Chyba zbyt banalne, wiele banków tak czyni. Do mojej kancy nieustannie
dochodzą oferty Deutsche Bank.

Data: 2009-09-24 21:04:17
Autor: Paweł
Nowa seria sciem HSBC
BK wrote:

Wlasnie sprzedali z 500 000 klientow, z ktorych czesc pewnie by sie
lapala do Premier [np. klienci Ikei]

klienci "premier" ikeii placa od razu, a reszta brala na raty w hsbc.

Data: 2009-09-24 02:59:19
Autor: bradley.st
Nowa seria sciem HSBC
On 24 Wrz, 03:25, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:
[...]

Bo, jak wiadomo powszechnie, oddzialy to podstawa dzialalnosci kazdego
banku? A im ich wiecej, tym lepiej? :D

HSBC to rowniez m.in. firstdirect. Doksztalcic mozna sie na ponizszej
stronie:

http://www.firstdirect.com/index.html

Osobiscie nie mialbym nic przeciwko alternatywnej wersji mBanku --   z
obsluga klienta z prawdziwego zdarzenia.

Data: 2009-09-24 17:47:13
Autor: MarekZ
Nowa seria sciem HSBC
"bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> wrote in message news:f24b40e1-c351-448d-a959-d88429fffb1cf33g2000vbm.googlegroups.com...

[...]

Być może nie znasz dostatecznie dobrze polskiego rynku.

Tutaj nie może być za bardzo mowy o p/b bez obsługi w oddziałach (o ile w ogóle jest to możliwe gdziekolwiek).

Nie oszukujmy się, to kolejna ściema HSBC. Taka sama jakie serwuje na tym naszym zadupiu już od lat.

Data: 2009-09-24 09:41:15
Autor: bradley.st
Nowa seria sciem HSBC
On 24 Wrz, 11:47, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:

Być może nie znasz dostatecznie dobrze polskiego rynku.

Tutaj nie może być za bardzo mowy o p/b bez obsługi w oddziałach (o ile w
ogóle jest to możliwe gdziekolwiek).

Byc moze nie znam. Ale to zdaje sie w Polsce mBank trzymal sie
koncepcji bezoddzialowej - i to przez ladnych pare lat? I dzialalo?

Tak, bankowosc bez oddzialow jest jak najbardziej mozliwa. ING Direct
w Stanach i HSBC firstdirect w UK to pierwsze z brzegu przyklady.

Z ciekawosci: dlaczego uwazasz, ze w Polsce nie?

Data: 2009-09-24 10:54:52
Autor: BK
Nowa seria sciem HSBC
On 24 Wrz, 18:41, "bradley.st" <bradley...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

Byc moze nie znam. Ale to zdaje sie w Polsce mBank trzymal sie
koncepcji bezoddzialowej - i to przez ladnych pare lat? I dzialalo?

No wlasnie chodzi o to, ze nie znasz :)

Gra slow: w Polsce mianem personal banking okresla sie bankowosc dla
klientow zamoznych, schodek nad detalem, schodek przed private.
Obecnie takie uslugi daje HSBC premiere, a u nich ten rachunek
kosztuje chyba 100 zl miesiecznie. Nie ma fizyczniej mozliwosci zeby
bank bez renomy, oddzialow i tak chaotycznie zarzadzany w 3 lata
zdobyl 150 000 zl klientow Premier.

mBank moze dzialac wirtualnie bo daje tanie i szybkie uslugi dla mas.
Jest takim McDonaldem [tanio, szybko, masowo, kolorowo :)]. Ale mBank
nie bawi sie w persnal czy private banking.

Tak, bankowosc bez oddzialow jest jak najbardziej mozliwa. ING Direct
w Stanach i HSBC firstdirect w UK to pierwsze z brzegu przyklady.

Z ciekawosci: dlaczego uwazasz, ze w Polsce nie?

Z tej prostej przyczyny, ze segment private/personal po prostu wymaga
indywidualnego traktowania klienta co trudno zapewnic on-line.
Dodatkowo Polska jest dosc slabo zinformatyzowanym krajem i wiele
rzeczy trzeba zalatwiac "na papierze".

Data: 2009-09-24 11:39:59
Autor: bradley.st
Nowa seria sciem HSBC
On 24 Wrz, 13:54, BK <bkapuscin...@gmail.com> wrote:

[...]

BK, ale tam jest napisane ze "w segmencie bankowości indywidualnej, do
której się właśnie [HSBC] przymierza, w ciągu trzech lat chce pozyskać
150 tys. klientów".

"Przymierza sie" do bankowości indywidualnej, a nie kontynuuje HSBC
Premier!

Dodatkowo Polska jest dosc slabo zinformatyzowanym krajem i wiele
rzeczy trzeba zalatwiac "na papierze".

Ale to nie sa wymagania polskiego prawa tylko raczej skostniale
procedury bankow, prawda?
No i "na papierze" nie musi oznaczac, ze z oodzialu i z Okragla
Czerwona Pieczatka i z autografem pani Magdy, odebrane osobiscie.

Data: 2009-09-24 11:53:41
Autor: BK
Nowa seria sciem HSBC
On 24 Wrz, 20:39, "bradley.st" <bradley...@gazeta.pl> wrote:

Ale to nie sa wymagania polskiego prawa tylko raczej skostniale
procedury bankow, prawda?

Nie. To wymagania polskiego prawa. Tam gdzie banki moga to dzialaja na
korzysc informatyzacji [bo to dla nich ciecie kosztow]. Dzieki temu
mamy art. 7 prawa bankowego, ktory umozliwia nam funkcjonowanie
bankowosci internetowej i zawieranie kolejnych umow kliknieciami badz
sms'ami [vide alior].

Ale juz kredyt musi byc na papierze, hipoteka musi byc na papierze,
ogolnie musi byc identyfikacja klienta, podatki, wnioski, forumlarze.

Banki - wbrew pozorom - same niewiele wymyslaja. Najwiecje narzucaja
glupie i niereformowalne przepisy i normy nadzorcze/ochrona
konsumenta.

Data: 2009-09-24 12:26:46
Autor: bradley.st
Nowa seria sciem HSBC
On 24 Wrz, 14:53, BK <bkapuscin...@gmail.com> wrote:

[...]

OK, ale mBank mial koncepcje obejscia tego jednorazowa umowy
kredytowej, ktora zalatwialaby ten problem raz a dobrze, na wszystkie
produkty. W wersji pierwotnej, miala byc dostepna na zadanie klienta i
chyba nic z tego nie wyszlo.

Gdyby ktos to rzeczywiscie wprowadzil w zycie, mialoby to chyba szanse
powodzenia?

Czego nie rozumiem, to to ze "na papierze" oznacza dla bankow "w
oddziale".
Czy takiej umowy nie moze dostarczyc kurier / listonosz? Albo czy
klient banku, ktory np. ma juz konto depozytowe nie moglby zlozyc
wniosku przez internet, a po pozytywnym rozpatrzeniu samodzielnie
wydrukowac umowy (chcecie na papierze, macie na papierze), podpisac i
odeslac do banku?

Data: 2009-09-24 18:54:37
Autor: MarekZ
Nowa seria sciem HSBC
"bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> wrote in message news:cfe7b51f-7763-4a70-889d-b3e5fd6df1d4z34g2000vbl.googlegroups.com...

Byc moze nie znam. Ale to zdaje sie w Polsce mBank trzymal sie
koncepcji bezoddzialowej - i to przez ladnych pare lat? I dzialalo?

No ale mBank nie miał i nadal nie ma oferty p/b. I zapewne nigdy nie będzie miał.

Tak, bankowosc bez oddzialow jest jak najbardziej mozliwa. ING Direct
w Stanach i HSBC firstdirect w UK to pierwsze z brzegu przyklady.

Oferty p/b? Raczysz żartować? :-)

Z ciekawosci: dlaczego uwazasz, ze w Polsce nie?

Dlatego nie, że p/b tak naprawdę ma obecnie i tak nikłą wartość dodaną w porównaniu do standardowej oferty, sprowadzającą się w zasadzie do blichtru, a jak od tego odejmiemy jeszcze "lepszą obsługę" w oddziałach to nie zostanie kompletnie nic.

Realną wartością dodaną przy p/b jest w końcu niestandardowość rozwiązań i ich indywidualne dopasowanie oraz odstępstwa od standardowych procedur. Jak sobie to wyobrażasz przez telefon albo przez Skype czy www?

Data: 2009-09-24 10:25:26
Autor: bradley.st
Nowa seria sciem HSBC
Pan raczy wybaczyc, ale to "p/b" to nie jest pojecie uniwersalne. :)
Nie zrozumielismy sie.

Rozumiem ze chodzi Ci o "Personal Banking" w znaczeniu "z doradca", a
nie w opozycji do "corporate" albo "business banking"?

Ale HSBC mowi o swoich planach dotyczacych  "bankowości
indywidualnej", czyli chyba "detalicznej", jak najbardziej mozliwej do
obslugi bez oddzialow.

Data: 2009-09-24 19:33:13
Autor: MarekZ
Nowa seria sciem HSBC
"bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> wrote in message news:85aaa9fa-eaf4-4338-862e-ccf08b5c6159p23g2000vbl.googlegroups.com...

Ale HSBC mowi o swoich planach dotyczacych  "bankowości
indywidualnej", czyli chyba "detalicznej", jak najbardziej mozliwej do
obslugi bez oddzialow.

No właśnie nie! Wyraźnie jest napisane, że chodzi im o klientów "zamożnych".

Detalicznych klientów (w znaczeniu consumer finance) mieli prawie pół miliona to ich sprzedali do Aliora. Oni zapowiadają tworzenie oferty p/b dla wagonów nowych klientów mając w pl około sześciu oddziałów obsługujących obecnie kilka tysięcy klientów...

"Dzięki sprzedaży portfela wierzytelności w segmencie consumer finance, który nie jest naszym strategicznym obszarem działalności, możemy skierować nasze wysiłki na realizację nowej strategii. Będziemy koncentrować się na oferowaniu usług prawdziwej bankowości osobistej klientom zamożnym i przedstawicielom szybko rosnącej klasy średniej w Polsce - mówi Alan Jarman."

Data: 2009-09-24 10:50:16
Autor: bradley.st
Nowa seria sciem HSBC
OK, mozemy sie teraz spierac o interpretacje co Alan Jarman mial na
mysli kiedy mowil o "bankowosci osobistej". :)

Przypuszczam, ze skoro jest to w kontekscie "(zamoznej) klasy
sredniej" oraz "bankowowsci indywidualnej" to jednak jest to "personal
banking" w znaczeniu "retail banking" (a nie "wealth management") -
czyli po prostu "dla ludzi" a nie "dla firm"

Zauwaz, ze on mowi o tym jako o czyms nowym, a nie o kontynuacji HSBC
Premier.

Data: 2009-09-24 10:59:53
Autor: BK
Nowa seria sciem HSBC
On 24 Wrz, 19:50, "bradley.st" <bradley...@gazeta.pl> wrote:
OK, mozemy sie teraz spierac o interpretacje co Alan Jarman mial na
mysli kiedy mowil o "bankowosci osobistej". :)

Mozemy, ale po co? ;-) Doskonale wiadomo o co mu chodzilo :)

[...]

Nie. Nie "po prostu dla ludzi" tylko "personal banking" co w Polsce od
zawsze przeciez oznacza bankowosc faktycznie dla ludzi, ale dla ludzi
zamoznych, czyli roznego rodzaju Aquariusy, Bankierzy VIP, Zlote
Pakiety czy inne takie. Ludzi zarabiajacych CA 200% sredniej krajowej
i wiecej.

To nie jest cos co mozna nazwac bankowoscia indywidualna bo tym mianem
okresla sie standardowa bankowosc dla klientow detalicznych :)

Data: 2009-09-24 11:13:57
Autor: bradley.st
Nowa seria sciem HSBC
On 24 Wrz, 13:59, BK <bkapuscin...@gmail.com> wrote:
> [...]

To nie jest cos co mozna nazwac bankowoscia indywidualna bo tym mianem
okresla sie standardowa bankowosc dla klientow detalicznych :)

A wezcie wy sie zdecydujcie! ;) "Konto osobiste" to normalne konto dla
ludzi, a "bankowosc osobista" to zaraz dla zamoznych?

Na dodatek Pan dziennikarz pisze o "bankowosci indywidualnej", pan
HSBCowy mowi o "prawdziwej bankowości osobistej", a wszyscy staraja
sie mnie przekonac ze chodzi o "personal banking"? :)

Zaczynam sie przychylac do pogladu ze to jedna wielka sciema! :)

Data: 2009-09-24 21:06:25
Autor: Paweł
Nowa seria sciem HSBC
bradley.st wrote:

A wezcie wy sie zdecydujcie! ;) "Konto osobiste" to normalne konto dla
ludzi, a "bankowosc osobista" to zaraz dla zamoznych?

bankowosc osobista/prywatna to konto osobiste + nagciagacz bankowy
oferujacy atrakcyjne produkty. czasami zwa to takze 'doradca klienta
waznego' :)

Data: 2009-09-24 20:03:27
Autor: MarekZ
Nowa seria sciem HSBC
"bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> wrote in message news:962b57f4-75bd-462b-a108-86f73cb339c9f33g2000vbm.googlegroups.com...

[...]

No nie jest pewne co tez szacowny Alan mial na mysli, ale jak w tym kontekscie widzisz sprzedaz pól miliona detalicznych klientów kredytowych innemu bankowi? Dlaczego nie skierowali do tej grupy swojej zmodyfikowanej oferty, w tym depozytowej? :)

Ja czytam to tak, ze oni chca nam tu zrobic takie drugie Noble.
http://www.noblebank.pl/
 A skoncza najprawdopodobniej jeszcze marniej, jesli w ogóle traktuja to powaznie (w co nie wierze).

A moze w ogóle zamierzaja zostac kolejnym Lehman Brothers? :)

"- Chcemy byc bankiem dla klasy sredniej, dla korporacji, koncentrujac sie glównie na importerach/eksporterach oraz przedsiebiorstwach krajowych. Bedziemy tez rozwijac dzialalnosc na rynkach papierów dluznych" - mówi gazecie Alan Jarman, dyrektor zarzadzajacy, który zabiera sie za przebudowe banku."

Data: 2009-09-24 11:27:51
Autor: bradley.st
Nowa seria sciem HSBC
On 24 Wrz, 14:03, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:

[...]

Koncepcje mam takie:

(1) Bo to nie zawsze dziala w te strone. Tzn. np. Open Finance moze
dzwonic do ludzi z np. 20.000 na dwuletniej lokacie i oferowac im
karte kredytowa z limitem np. 10.000, ale w druga strone bedzie
trudniej.
Oferowanie komus kto ma juz 10.000 dlugu na karcie kredytowej IKEA
"nowych i wspanialych depozytow, na wejscie 20.000" ma male szanse
powodzenia.

(2) Bo Alior dobrze placil, a HSBC moze teraz przeznaczyc te srodki na
rozwoj nowego projektu.

(3) Bo HSBC spanikowalo, ktos stwierdzil ze idzie kryzys i klienci
zrobia sie wkrotce niewyplacalni - wiec przerzucili goracy kartofel w
rece kolejnego gracza.

Ja czytam to tak, ze oni chca nam tu zrobic takie drugie Noble.http://www..noblebank.pl/
 A skoncza najprawdopodobniej jeszcze marniej, jesli w ogóle traktuja to
powaznie (w co nie wierze).

Ale to by byla powtorka z HSBC Premier, a to ma byc cos nowego... :)

Data: 2009-09-24 20:39:38
Autor: MarekZ
Nowa seria sciem HSBC
"bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> wrote in message news:a0de22a1-72e8-4538-9df3-1a65dbda4415f10g2000vbf.googlegroups.com...

Koncepcje mam takie:
[...]

Wszystkie trzy koncepcje maja sens, a pierwsza z nich jest z cala pewnoscia prawdziwa w ogólnym przypadku. Wezmy jednak takze pod uwage, ze w ofercie Premier to wciskane sa przede wszystkim fundusze HSBC a nie proste depozyty, co mogloby byc nieco latwiejsze nawet w przypadku klientów typowo kredytowych. No ale ogólnie to trzeba sie zgodzic, ze jest jak piszesz - nie ma tu symetrii w zadnym razie.

Mój nos mi jednak podpowiada, ze oni mówia ze chca zrobic Nowe, Wieksze i Gorsze HSBC Plemiel. A tak naprawde, to pewnie ktos chce wziac za ten projekt kase, a nic nie powstanie. :)

Data: 2009-09-25 03:36:46
Autor: bradley.st
Nowa seria sciem HSBC
On 24 Wrz, 14:39, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:

Mój nos mi jednak podpowiada, ze oni mówia ze chca zrobic Nowe, Wieksze i
Gorsze HSBC Plemiel. A tak naprawde, to pewnie ktos chce wziac za ten
projekt kase, a nic nie powstanie. :)

Ja bym sie chetnie najal do tego brania kasy za projekt. Pomyslow mi
nie brakuje, a gdyby ktos jeszcze za to placil, to ho ho! :)

Data: 2009-09-24 19:38:22
Autor: Mithos
Nowa seria sciem HSBC
bradley.st pisze:
Byc moze nie znam. Ale to zdaje sie w Polsce mBank trzymal sie
koncepcji bezoddzialowej - i to przez ladnych pare lat? I dzialalo?

Tak, ale to było kiedyś. mBank miał super system online podczas gdy inne banki dopiero zaczynały go mieć i to w dużo gorszym stanie. Teraz inne banki mają równie dobre, do tego mają oddziały i BARDZO często również lepszą ofertę.

mBank na chwilę obecną ma jakąś tam renomę, jest rozpoznawalny i cieszy się sentymentem wśród wielu użytkowników.

HSBC w Polsce 99% ludziom nie kojarzy się z niczym. Musieli by dać super ofertę co pewnie szybko skończyłoby się finansową klapą, bo taka oferta musiałby być znacznie lepsza niż 1% na KO. Bezpłatne bankomaty i wysoko oprocentowane (jak na obecne realia) KO już mamy, więc to żaden bonus.

A w super obsługę nie wierzę, bo taki doradca musiałby zarabiać spore pieniądze co mi się wydaje raczej niemożliwe w naszym pseduo państwie :)

--
Mithos

Data: 2009-09-24 11:02:39
Autor: bradley.st
Nowa seria sciem HSBC
On 24 Wrz, 13:38, Mithos <f...@adres.pl> wrote:

[...]

ALE:mBank ma rowniez zla slawe z okazji historii z "nabici w mBank". A
sentyment ktorym sie cieszy jest - delikatnie mowiac - rownowazony
przez jakosc obslugi.
Wystarczy poczytac niektore wpisy na grupie, zrobi sie z tego calkiem
spora ksiazka zyczen i zazalen czy skarg i wnioskow.

Zgoda, oczywiscie nie znam az tak dobrze polskiego rynku, ale wydaje
mi sie ze gdyby ktos zaoferowal nowy i ulepszony mBank, na przyklad...
hmm... HSBC firstdirect Poland ;), to mialoby to szanse powodzenia.

P.S. I prosze tu nie lzyc Najjasniejszej Rzeczpospolitej! Co za
"pseduo państwo", he? :)

Data: 2009-09-24 20:06:29
Autor: MarekZ
Nowa seria sciem HSBC
"bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> wrote in message news:7339b05f-874e-43a7-bdf3-363ef3f9c87fv2g2000vbb.googlegroups.com...

P.S. I prosze tu nie lzyc Najjasniejszej Rzeczpospolitej! Co za
"pseduo państwo", he? :)

Pseduo to taka grupowa aluzja do Mlaskających Braci! ;D

Data: 2009-09-24 20:24:39
Autor: Mithos
Nowa seria sciem HSBC
MarekZ pisze:
Pseduo to taka grupowa aluzja do Mlaskających Braci! ;D

Nie tylko :) Cała nasza polityka to bagno. Wszyscy z jednego worka - tzw. układ z okrągłego stołu. Lewica to prawica, prawica to lewica, centrum brak.

--
Mithos

Data: 2009-09-24 20:22:06
Autor: Mithos
Nowa seria sciem HSBC
bradley.st pisze:
[...]

Tutejsza grupa jest bardzo niereprezentatywna. Poza tym użytkownicy mBanku mają tendencję do upubliczniania swoich pretensji w internecie (taka grupa docelowa banku). Podobnie negatywne opinie ma większość banków w Polsce tylko ich klienci, powiedzmy że są mniej internetowi.

Zgoda, oczywiscie nie znam az tak dobrze polskiego rynku, ale wydaje
mi sie ze gdyby ktos zaoferowal nowy i ulepszony mBank, na przyklad...
hmm... HSBC firstdirect Poland ;), to mialoby to szanse powodzenia.

Bardzo marne. Teraz to już nie czas na takie coś. Zobacz jaką ofertę ma Alior : oprocentowany ROR, bezpłatne wszystkie bankomaty, KK z 1% zwrotem (w Polsce nie ma wyższego odnośnie wszystkich transakcji), oddziały, całkiem sensowny poziom obsługi. To wszystko kosztuje 3 PLN. Jaką ofertę musiałby mieć bank stricte internetowy aby przebić takie coś jak oferuje Alior ?

P.S. I prosze tu nie lzyc Najjasniejszej Rzeczpospolitej! Co za
"pseduo państwo", he? :)

Ano takie państwo, które należałoby zaorać, większość pseudo elit politycznych i intelektualnych wysłać poza granice i dopiero wtedy zacząć budować normalny kraj. IMO

--
Mithos

Data: 2009-09-24 12:17:33
Autor: bradley.st
Nowa seria sciem HSBC
On 24 Wrz, 14:22, Mithos <f...@adres.pl> wrote:
bradley.st pisze:

> [...]

(taka grupa docelowa banku). Podobnie negatywne opinie ma większość
banków w Polsce tylko ich klienci, powiedzmy że są mniej internetowi.

Wlasnie! Klienci bankow maja powody do narzekan i sa to
skonkretyzowane powody. Gdyby ktos chcial zaoferowac cos nowego w
bankowosci, to ma spore pole do popisu - oraz latwoosiagalne zrodlo
informacji: forum mBanku czy pl.biznes.banki.

Od razu widac np. ze call center z prawdziwego zdarzenia zalatwiloby
polowe problemow. Call center, a nie powieszony w oddziale melonik.
(Taki tam przyklad, losowo wybrany. ;-) )

> [...]

oddziały, całkiem sensowny poziom obsługi. To wszystko kosztuje 3 PLN.
Jaką ofertę musiałby mieć bank stricte internetowy aby przebić takie coś

Wszystko do zalatwienia SPRAWNIE i bez wychodzenia z domu. Przez
telefon i internet. NAWET karta kredytowa (to zdaje sie lezy w Alior
Banku?).

Wynalazki i atrakcje, tudziez promocje, czyli ladne opakowanie starych
pomyslow z innych krajow.
Karta z 2% zwrotu za zakupy w weekend.
Karta bez prowizji za przewalutowanie.
W listopadzie bank placi 1 zl za kazda transakcje na karcie (z jakims
maksimum tego zwrotu, oczywiscie).
Rachunek oszczednosciowy na modle anglosaska, z "okresem
wypowiedzenia", a nie okreslonym terminem oszczedzania.

Doroslejsza, powazniejsza, wersja mBanku, bez radosnych kolorkow,
kwiatuszkow, rybek, delfinkow i rekinkow, za to z ulepszonym systemem,
od poczty wewnetrznej poczynajac.

Data: 2009-09-25 06:59:33
Autor: xbartx
Nowa seria sciem HSBC
Dnia Thu, 24 Sep 2009 12:17:33 -0700, bradley.st napisał(a):

[...]

No niby tak, ale dalej musiałby liczyć głównie na ludzi młodych korzystających z internetu.

Od razu widac np. ze call center z prawdziwego zdarzenia zalatwiloby
polowe problemow. Call center, a nie powieszony w oddziale melonik.
(Taki tam przyklad, losowo wybrany. ;-) )

No tutaj jednak może być opór materii, ludzi w pl mają głównie skojarzenie bank = marmurek, w dużej większości przypadków. Poza tym nie wiem czy HSBC dałoby rade, bo hindusi mówiący po polsku hmmm ciężko będzie ;)

[...]

Atrakcje może i fajne, ale pewnie głównie wyjadaliby wisienki grupowicze. Normalnych klientów nie da się chyba niczym wyszarpnąć z okopów PKO BP i okolic ;)

Poza tym IMO HSBC na polskim rynku nie istnieje. Kiedyś myślałem, że jak zaczęli do nas wchodzić to wejdą naprawdę mocno z czymś nowym, jednak jak dotychczas ich poczynania to powiedzmy mniej więcej coś jak ebay chciał allegro zdetronizować ;)

Data: 2009-09-25 03:34:06
Autor: bradley.st
Nowa seria sciem HSBC
On 25 Wrz, 02:59, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:
> [...]

> mBanku czy pl.biznes.banki.

No niby tak, ale dalej musiałby liczyć głównie na ludzi młodych

Aha! "Przedstawiciele szybko rosnącej klasy średniej w Polsce", o
ktorych mowi ten pan HSBCowy spelniaja te warunki. :)

> [...]

skojarzenie bank = marmurek, w dużej większości przypadków. Poza tym nie
wiem czy HSBC dałoby rade, bo hindusi mówiący po polsku hmmm ciężko

Nie musi byc zaraz Bangalore! :) Jakis Otwock czy Swidnik wystarczy w
zupelnosci.

Hindusi "kosztuja" nieporownywalnie mniej w zestawieniu z
Brytyjczykami czy Amerykanami i stad te przeprowadzki call centers.
Natomiast w porownaniu z Polakami, ta roznica nie jest AZ TAK
kolosalna. (Sorry, Winnetou, taka prawda.)

> [...]

Normalnych klientów nie da się chyba niczym wyszarpnąć z okopów PKO BP i

A, wlasnie, kto glownie ma tam konta? Zawsze myslalem ze babcie-
emerytki, bo to, prawda, pani kochana, bank panstwowy no i do oddzialu
blisko, to sobie wejde, pogadam ze znajoma... :)
Kto jeszcze? Ludzie, ktorzy sie przyzwyczaili ze bank = PKO (ew.
Pekao)?

Ci "przedstawiciele szybko rosnącej klasy średniej w Polsce", na
ktorych ma chrapke HSBC raczej albo nigdy nie mieli konta w PKO (poza
ksiazeczka oszczednosciowa co to im babcia dala na gwiazdke), albo
dawno z PKO uciekli.

[...]

Bardzo mnie interesuje, co z tego wyjdzie. To musialoby byc albo cos
baaardzo przeswietnego, albo nic. Jakas przecietna oferta zakonczy sie
totalna klapa finansowa dla HSBC, bo przecietnych nie brakuje.

Data: 2009-09-25 12:00:53
Autor: xbartx
Nowa seria sciem HSBC
Dnia Fri, 25 Sep 2009 03:34:06 -0700, bradley.st napisał(a):

[...]

No niekoniecznie. Mam dużo znajomych, których naprawdę musiałem długo przekonywać, aby się z PKO BP wyprowadzili i ciężko było, teraz jak zmienili bank, to nie wiem co by HSBC musiało zrobić, aby znowu chcieli zmienić.

Bardzo mnie interesuje, co z tego wyjdzie. To musialoby byc albo cos
baaardzo przeswietnego, albo nic. Jakas przecietna oferta zakonczy sie
totalna klapa finansowa dla HSBC, bo przecietnych nie brakuje.

No właśnie raczej nie ma się czegoś wielkiego spodziewać, bo HSBC do tej pory to tylko wtopy zalicza, w sensie jest jakiś tam szum, że coś będzie i drżyjcie a jak przychodzi co do czego to wychodzi jak zwykle ;)

Data: 2009-09-24 19:41:07
Autor: Valdi.Pavlack
Nowa seria sciem HSBC
"Mithos" news:h9gaqo$86p$1news.onet.pl

mBank na chwilę obecną ma jakąś tam renomę, jest rozpoznawalny i cieszy
się sentymentem wśród wielu użytkowników.

I po za tą jakąś tam renomą ma wzorowy system, który bardzo miło by zobaczyć
również w innych bankach. - nierealne :*(

Data: 2009-09-25 09:21:32
Autor: MarekZ
Nowa seria sciem HSBC
Data: 2009-09-25 03:44:14
Autor: bradley.st
Nowa seria sciem HSBC
On 25 Wrz, 03:21, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:
I kolejny odcinek bajeczek na dobranoc:

http://www.bankier.pl/wiadomosc/W-pazdzierniku-nowa-oferta-HSBC-dla-m...

"Z myślą o takich klientach HSBC rozbuduje nieco sieć placówek."

To "nieco" mnie ubawilo. :)

Wyglada na to, ze miales racje: albo rzeczywiscie bajki, albo HSBC nie
ma absolutnie zadnego konkretnego planu na oferte "na wiosne".

Data: 2009-09-25 07:34:54
Autor: xbartx
Nowa seria sciem HSBC
Dnia Fri, 25 Sep 2009 09:21:32 +0200, MarekZ napisał(a):

I kolejny odcinek bajeczek na dobranoc:

http://www.bankier.pl/wiadomosc/W-pazdzierniku-nowa-oferta-HSBC-dla-
malych-i-srednich-firm-2022710.html

Co chcesz. Zatrudnili nowego "prodżekt menagiera" to się wziął ostro do roboty ;)

Nowa seria sciem HSBC