Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   [PRESS] Nowa technologia akumulatorów ?

[PRESS] Nowa technologia akumulatorów ?

Data: 2011-03-22 22:17:40
Autor: J_K_K
[PRESS] Nowa technologia akumulatorów ?
Data: 2011-03-22 22:27:15
Autor: J.F.
[PRESS] Nowa technologia akumulatorów ?
On Tue, 22 Mar 2011 22:17:40 +0100,  J_K_K wrote:
http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/news/nowy-rewolucyjny-akumulator-kiedy-trafi-pod-maski,1613315,415

Nie podniecaj sie.
Rewolucyjnych akumulatorow to od wielu lat jest pelno. Tylko jakos ciagle nie moga trafic pod strzechy.

Poczekaj az bedzie mozna kupic, chocby drogo.

Ja to od 10 lat czekam na te male ogniwa paliwowe na alkohol, co to
juz za chwileczke, juz za momencik mialy byc w telefonach ..

J.

Data: 2011-03-22 22:33:08
Autor: J_K_K
[PRESS] Nowa technologia akumulatorów ?
Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:kr4io61q2fgbc2pfbi4qogu6uv7s4sshnh4ax.com...
Nie podniecaj sie.

Sie nie podniecam - just FYI ;-)

Jak dla mnie, to ponizej jakiejkolwiek krytyki jest to,
ze Li-Ion we wkretarkach akumulatorowych
to nadal luksusowa rzadkosc, a i NiMH jest rzadko spotykany ;-)

Pzdr

JKK

Data: 2011-03-22 22:59:34
Autor: J.F.
[PRESS] Nowa technologia akumulatorów ?
On Tue, 22 Mar 2011 22:33:08 +0100,  J_K_K wrote:
Jak dla mnie, to ponizej jakiejkolwiek krytyki jest to,
ze Li-Ion we wkretarkach akumulatorowych
to nadal luksusowa rzadkosc, a i NiMH jest rzadko spotykany ;-)

Mowi sie ze NiCd daje najwiekszy prad, a tego wkretarka wymaga.
Ale mam watpliwosci.

Byc moze chodzi tez o odpornosc na warunki srodowiskowe ...


J.

Data: 2011-03-22 23:16:18
Autor: megrims
[PRESS] Nowa technologia akumulatorĂłw ?
W dniu 2011-03-22 22:59, J.F. pisze:
On Tue, 22 Mar 2011 22:33:08 +0100,  J_K_K wrote:
Jak dla mnie, to ponizej jakiejkolwiek krytyki jest to,
ze Li-Ion we wkretarkach akumulatorowych
to nadal luksusowa rzadkosc, a i NiMH jest rzadko spotykany ;-)

Mowi sie ze NiCd daje najwiekszy prad, a tego wkretarka wymaga.
Ale mam watpliwosci.

Byc moze chodzi tez o odpornosc na warunki srodowiskowe ...


J.

WeĹş rozbierz baterie od komĂłrki LiIon i zrĂłb zwarcie
żyletką. To się zdziwisz, co ta żyletka zrobi. Prądy
z LiIon płyną konkretne.

Data: 2011-03-22 23:54:24
Autor: J.F.
[PRESS] Nowa technologia akumulatorów ?
On Tue, 22 Mar 2011 23:16:18 +0100,  megrims wrote:
W dniu 2011-03-22 22:59, J.F. pisze:
Mowi sie ze NiCd daje najwiekszy prad, a tego wkretarka wymaga.
Ale mam watpliwosci.
Weź rozbierz baterie od komórki LiIon i zrób zwarcie
żyletką. To się zdziwisz, co ta żyletka zrobi. Prądy
z LiIon płyną konkretne.

11A kiedys zmierzylem bez rozbierania. Fakt ze tam chyba jakis
bezpiecznik jest, ale nawet 20A to chyba na zyletce nie zrobi
wrazenia.

J.

Data: 2011-03-24 09:38:07
Autor: Jakub Witkowski
[PRESS] Nowa technologia akumulatorów ?
W dniu 2011-03-22 23:54, J.F. pisze:
On Tue, 22 Mar 2011 23:16:18 +0100,  megrims wrote:
W dniu 2011-03-22 22:59, J.F. pisze:
Mowi sie ze NiCd daje najwiekszy prad, a tego wkretarka wymaga.
Ale mam watpliwosci.
Weź rozbierz baterie od komórki LiIon i zrób zwarcie
żyletką. To się zdziwisz, co ta żyletka zrobi. Prądy
z LiIon płyną konkretne.

11A kiedys zmierzylem bez rozbierania. Fakt ze tam chyba jakis
bezpiecznik jest, ale nawet 20A to chyba na zyletce nie zrobi
wrazenia.

Pojedyncze notebookowe ogniwo (typ 18650) może dawać w trybie ciągłym,
bez przegrzewania (zabójczego dla LiIon) około 3A, chwilowo ok 5A.
Zwarciowo może więcej, ale szybko zdycha. Aha, w noteboku ogniwa są
zwykle łączone równolegle np. 4s2p. stąd i wyższe prądy z baterii.

Generalnie więcej prądu w tej samej masie dadza ogniwa NiMH, a NiCD
nawet jeszcze więcej, choć z energią jest dokładnie odwrotnie.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2011-03-24 04:22:21
Autor: StaCH
Nowa technologia akumulatorów ?
On 22 Mar, 22:59, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
On Tue, 22 Mar 2011 22:33:08 +0100,  J_K_K wrote:
>Jak dla mnie, to ponizej jakiejkolwiek krytyki jest to,
>ze Li-Ion we wkretarkach akumulatorowych
>to nadal luksusowa rzadkosc, a i NiMH jest rzadko spotykany ;-)

Mowi sie ze NiCd daje najwiekszy prad, a tego wkretarka wymaga.
Ale mam watpliwosci.

Ja nie mam watpliwosci wiec odpisze.
Kupilem sobie do wkretarki akumulator Li-Ion 7,4V 2,2Ah w miejsce
zuzytego Ni-Cd. Nowy akumulator byl wyposazony w plytke z
zabezpieczeniami typowa dla zastosowanych ogniw. Podczas wkrecania
wkretow plytka powodowala wylaczenie pradu i wkretarka stawala na
dluzszy czas prawdopodobnie do ostygniecia elementu zabezpieczajacego
przez co nie nadawala sie do uzytku. Niestety owa plytka nie
zabezpieczyla ogniw przez uszkodzeniem jak ladowalem ta baterie
ladowarka od Ni-Cd i tak ta nauka okazala sie dla mnie dosc kosztowna
bo sprzedawca w USA nie uznal reklamacji poniewaz powinienem pomimo
istnienia plytki zabezpieczajacej uzyc specjalnej ladowarki do baterii
Li-Ion.
Z druga wkretarka bylo to samo wiec kupilem baterie Ni-MH i teraz
dzialaja dobrze.

Data: 2011-03-23 09:52:00
Autor: Czarek Daniluk
Nowa technologia akumulatorów ?
On 22 Mar, 22:33, "J_K_K" <j_k_kwytni...@itotezpoczta.fm> wrote:
Uzytkownik "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> napisal w wiadomoscinews:kr4io61q2fgbc2pfbi4qogu6uv7s4sshnh4ax.com...

> Nie podniecaj sie.

Sie nie podniecam - just FYI ;-)

Jak dla mnie, to ponizej jakiejkolwiek krytyki jest to,
ze Li-Ion we wkretarkach akumulatorowych
to nadal luksusowa rzadkosc, a i NiMH jest rzadko spotykany ;-)

Pzdr

JKK

Ja sobie zrobiłem sam Li-ION do wkrętarki, jak zdechły oryginalne
NiCd ;)
Ogniwa wyciągam z aku laptopowych, najczęściej w nich zdycha
elektronika :)
Z dużej ilości którą w ciągu ostatniego roku rozebrałem, chyba tylko
ze 2 ogniwa były do wyrzutu :)

Pozdrawiam !

Data: 2011-03-24 09:39:34
Autor: Jakub Witkowski
Nowa technologia akumulatorów ?
W dniu 2011-03-23 17:52, Czarek Daniluk pisze:
On 22 Mar, 22:33, "J_K_K"<j_k_kwytni...@itotezpoczta.fm>  wrote:
Uzytkownik "J.F."<jfox_xnosp...@poczta.onet.pl>  napisal w wiadomoscinews:kr4io61q2fgbc2pfbi4qogu6uv7s4sshnh4ax.com...

Nie podniecaj sie.

Sie nie podniecam - just FYI ;-)

Jak dla mnie, to ponizej jakiejkolwiek krytyki jest to,
ze Li-Ion we wkretarkach akumulatorowych
to nadal luksusowa rzadkosc, a i NiMH jest rzadko spotykany ;-)

Pzdr

JKK

Ja sobie zrobiłem sam Li-ION do wkrętarki, jak zdechły oryginalne
NiCd ;)
Ogniwa wyciągam z aku laptopowych, najczęściej w nich zdycha
elektronika :)

Ale zabezpieczenie przed spadkiem poniżej 3V/ogniwo zrobiłeś,
i ładujesz ładowarką przystosowaną do litowych, z balancerem?

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2011-03-22 23:14:51
Autor: megrims
[PRESS] Nowa technologia akumulatorów ?
W dniu 2011-03-22 22:17, J_K_K pisze:
http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/news/nowy-rewolucyjny-akumulator-kiedy-trafi-pod-maski,1613315,415


Pzdr

JKK

Najbardziej podoba mi się ładowanie akumulatora w notebooku
w 5 minut. Jeśli taki aku 3500 mAh to normalnie czas ładowania
wynosi co najmniej 4 godziny. Aby to skrócić do godziny, to
do aku musi płynąć 14A jak skrócimy do 6 minut, to 140A przez
6 minut. I to tylko bateria od Notebook'a.

Aby taki samochodowy akumulator do napędu załadował się w pare
minut, to chyba prąd musiał by płynąć kablem grubości węża
strażackiego. Natężenia prądu szło by w kilo ampery.

Fajnie jak się czasem jakiś naukowiec odezwie i o czymś fajnym
napiszą. Ale pewnie można by takie akumulatory ładować od
piorunów i tu jest rynek.

Data: 2011-03-22 23:23:40
Autor: Tomasz Pyra
[PRESS] Nowa technologia akumulatorów ?
W dniu 2011-03-22 23:14, megrims pisze:

Aby taki samochodowy akumulator do napędu załadował się w pare
minut, to chyba prąd musiał by płynąć kablem grubości węża
strażackiego. Natężenia prądu szło by w kilo ampery.

Ogniwa można też łączyć szeregowo i wtedy kiloampery już nie muszą być potrzebne.

Natomiast sam artykuł to raczej fikcja literacka :)

Data: 2011-03-23 17:30:12
Autor: megrims
[PRESS] Nowa technologia akumulatorów ?
W dniu 2011-03-22 23:23, Tomasz Pyra pisze:
W dniu 2011-03-22 23:14, megrims pisze:

Aby taki samochodowy akumulator do napędu załadował się w pare
minut, to chyba prąd musiał by płynąć kablem grubości węża
strażackiego. Natężenia prądu szło by w kilo ampery.

Ogniwa można też łączyć szeregowo i wtedy kiloampery już nie muszą być
potrzebne.

Natomiast sam artykuł to raczej fikcja literacka :)

Jak połączysz szeregowo to wtedy napięcie idzie w kV.
Akumulatorownie w serwerowniach są łączone szeregowo.
I tam są wysokie napięcia i wysokie prądy. :D

Jeśli chcemy ładować w 5 minut akumulator w samochodzie,
który będzie mógł jeździć przez 2 godziny z mocą średnio
oddawaną 40 kW to oznacza, że musimy do niego dostarczyć
w czasie 24 krótszym moc 24 razy większa.

Czyli ładujemy w 5 minut aku mocą 960 kW to prawie 1 MW
1.000.000 Watów przez 5 minut.

Do wyboru:
10.000A @    100V
  1 000A @  1.000V
    100A @ 10.000V
     10A @100.000V

Moc jest Moc i mamy na przesłanie 5 minut.

W elektrowni Dolna Odra są 2 bloki po 220MW czyli jeden
blok mógłby naładować 220 takich aut w 5 minut.

Przyłączenie lub odłączenie nagle odbioru o takiej mocy
wpływa na bilans mocy czynnej w całym systemie.

Nagłe włączenie/odłączenie 1 MW? To jest prąd zwarciowy
prawie.

Do rozwiązania: kwestia przesyłu, zasilacza, który
"wyprostuje" 50Hz w coś do akumulatora z taką mocą.

Stacje radarowe pracuj z mocą idącą w MW, ale to
jest w impulsie.

A tu ma być ciągła moc 1 MW.

Z technicznego punktu widzenia kiepsko widzę ładowanie
akumulatorów samochodowych trakcyjnych w kilka minut
do dalszej jazdy.

to podobnie jak z kopiowaniem dużych plików.
Chociaż były by komputery połączone łączem Fibre Chanel 8gbit.
To jak masz do skopiowania 100TB danych to w 5 minut tego
nie zrobisz.


pzdr.
Megrims

Data: 2011-03-23 18:38:25
Autor: Karolek
[PRESS] Nowa technologia akumulatorów ?
W dniu 2011-03-23 17:30, megrims pisze:

Jak połączysz szeregowo to wtedy napięcie idzie w kV.
Akumulatorownie w serwerowniach są łączone szeregowo.
I tam są wysokie napięcia i wysokie prądy. :D

Jeśli chcemy ładować w 5 minut akumulator w samochodzie,
który będzie mógł jeździć przez 2 godziny z mocą średnio
oddawaną 40 kW to oznacza,

Do utrzymania 100km/h wystarczy 15-20kWh.
Takze 40kW biorac pod uwage, ze to bedzie silnik elektryczny, to bedzie zrywac asfalt ;>

że musimy do niego dostarczyć
w czasie 24 krótszym moc 24 razy większa.

Czyli ładujemy w 5 minut aku mocą 960 kW to prawie 1 MW
1.000.000 Watów przez 5 minut.

Do wyboru:
10.000A @ 100V
1 000A @ 1.000V
100A @ 10.000V
10A @100.000V

Moc jest Moc i mamy na przesłanie 5 minut.


Mi tam wychodzi, ze potrzebne bedzie minimum 40kWh, zeby miec jako taki zasieg i tyle tez trzeba bedzie potem doladowac.
Wiec powiedzmy 400V i 100A i w godzine jest naladowany... a przy 400V i 1000A w 6 minut ;> i mamy prad na kolejne 2h jazdy.
Ale przeciez mozna isc na kompromis i ladowac 15 czy 20 minut.



--
Karolek

Data: 2011-03-23 19:15:05
Autor: megrims
[PRESS] Nowa technologia akumulatorów ?
W dniu 2011-03-23 18:38, Karolek pisze:
W dniu 2011-03-23 17:30, megrims pisze:

Jak połączysz szeregowo to wtedy napięcie idzie w kV.
Akumulatorownie w serwerowniach są łączone szeregowo.
I tam są wysokie napięcia i wysokie prądy. :D

Jeśli chcemy ładować w 5 minut akumulator w samochodzie,
który będzie mógł jeździć przez 2 godziny z mocą średnio
oddawaną 40 kW to oznacza,

Do utrzymania 100km/h wystarczy 15-20kWh.
Takze 40kW biorac pod uwage, ze to bedzie silnik elektryczny, to bedzie
zrywac asfalt ;>

że musimy do niego dostarczyć
w czasie 24 krótszym moc 24 razy większa.

Czyli ładujemy w 5 minut aku mocą 960 kW to prawie 1 MW
1.000.000 Watów przez 5 minut.

Do wyboru:
10.000A @ 100V
1 000A @ 1.000V
100A @ 10.000V
10A @100.000V

Moc jest Moc i mamy na przesłanie 5 minut.


Mi tam wychodzi, ze potrzebne bedzie minimum 40kWh, zeby miec jako taki
zasieg i tyle tez trzeba bedzie potem doladowac.
Wiec powiedzmy 400V i 100A i w godzine jest naladowany... a przy 400V i
1000A w 6 minut ;> i mamy prad na kolejne 2h jazdy.
Ale przeciez mozna isc na kompromis i ladowac 15 czy 20 minut.



Racja.
Generalnie fizyka jest bezlitosna.
pzdr.

Data: 2011-03-23 21:11:01
Autor: Irek N.
[PRESS] Nowa technologia akumulatorów ?


Fajnie jak się czasem jakiś naukowiec odezwie i o czymś fajnym
napiszą. Ale pewnie można by takie akumulatory ładować od
piorunów i tu jest rynek.


No to policz sobie _siłę pierona_, zdziwisz się mocno jak sądzę.

Miłego.
Irek.N.

Data: 2011-03-24 08:34:33
Autor: Artur\(m\)
[PRESS] Nowa technologia akumulatorów ?

Użytkownik "megrims" <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał w wiadomości news:imb70o$1ef$1usenet.news.interia.pl...

Najbardziej podoba mi się ładowanie akumulatora w notebooku
w 5 minut. Jeśli taki aku 3500 mAh to normalnie czas ładowania
wynosi co najmniej 4 godziny. Aby to skrócić do godziny, to
do aku musi płynąć 14A

Mnie w godzinę wyszło ~10Ah ja kCi wyszło 3500mAh?

jak skrócimy do 6 minut, to 140A przez
6 minut. I to tylko bateria od Notebook'a.

Po co Ci do akumulatora 3,5Ah wpompować 14Ah?

Artur(m)

[PRESS] Nowa technologia akumulatorów ?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona